دوج چارجر دیتونا بانشی برقی حدود شش ماه پیش معرفی شد و حالا میخواهیم ببینیم با استفاده از اگزوز فراتزونیک چه صدایی را تولید خواهد کرد.
کانسپت چارجر دیتونا میخواهد به جهانیان نشان دهد که یک خودروی عضلانی برقی چگونه خواهد بود. زمانی که کوپه موردبحث در جلوی حضار با سرعت بسیار پایین حرکت کرد راننده چند باری پدال گاز را فشار داد تا صدای سیستم اگزوز فراتزونیک به گوش افراد حاضر در مراسم برسد. ما بهصورت کامل از تعهد SRT برای حفظ صدای خودروهای درونسوز در آینده حمایت میکنیم اما صدایی که دیتونا در آن زمان تولید کرد خیلی گیرا نبود و برای یک خودروی برقی خیلی سنگین و مصنوعی به نظر میرسید.
به همین خاطر تیونرهای دوج در نمایشگاه شیکاگو و در بخش کانسپت و تکنولوژی صدای فراتزونیک جدیدی را برای کانسپت این برند تدارک دیدهاند که در ویدئوی پیش رو میتوانید از آن لذت ببرید. همانطور که خواهید دید صدای تولیدی بسیار بهتر از کار درآمده است و غرشهای بهتری در دورهای پایین دارد. به عنوان یادآوری باید گفت اگزوز فراتزونیک نه تنها یک سیستم بلندگوی خارجی است بلکه با استفاده از هوا برای تولید صدا بهمانند یک ارگ عمل میکند. صدای نهایی با استفاده از اطلاعاتی همچون موقعیت پدال گاز و سرعت خودرو تنظیم میشود. همچنین صدای اگزوز دوج چارجر دیتونا برقی طنین زیادی دارد زیرا میتواند تا ۱۲۶ دسیبل که مشابه صدای اگزوز هلکت است به گوش برسد.
از آنجایی که نسخه تولیدی چارجر دیتونا تا سال ۲۰۲۴ از راه نخواهد رسید بنابراین تصور میکنیم بهینهسازیهایی در این خودرو صورت بگیرد. البته دوج تنها خودروسازی نیست که از صداهای غیرواقعی برای جذاب ساختن خودروهای برقی خود استفاده خواهد کرد چراکه لامبورگینی نیز قبلاً کلیپهای صدای برقی خاص خودش را برای قوای محرکه ۱۲ سیلندر هیبریدی ثبت کرده است و فراری نیز میخواهد سیستمی را به ثبت برساند که باعث خواهد شد خودروهای برقی احساسیتری باشند.
TESLA
۵ اسفند ۱۴۰۱خدا کنه نسخه تولیدی ار نظر طراحی خیلی با این فرق نکنه ، اینطوری عالی میشه 😍😍🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️⚡️
(Ali(chevynova
۵ اسفند ۱۴۰۱طراحیش احتمال زیاد همین میمونه با اندکی تفاوت
فقط بهتره یه موتور بنزینی سبک 6 سیلندر براش در نظر بگیرن اگه میخوان تولید انبوهش کنن
Amiro
۵ اسفند ۱۴۰۱یاد یه بنده خدایی به نام i8 افتادم که البته صدای موتور رو فقط داخل میتونی حس کنی اما مال این یکی بیرون هم صدا داره 😂😂😂😂😂
🤍♥️🤍
علیرضا
۵ اسفند ۱۴۰۱صدای خیلی مصنوعی هست
مهران
۵ اسفند ۱۴۰۱کابینش😕
زیزیگولو
۵ اسفند ۱۴۰۱اون صدای طبیعی یه چیز دیگست
Hamilton1970
۵ اسفند ۱۴۰۱ولی ما هنوز صدای سوپرشارژر نشنیدیم، هنوز نباید بمیرن…💔
morteza
۵ اسفند ۱۴۰۱فکر کن بلندگو هاش خراب شه بری پیش تعمیرکار بلند گو که ماشینت صدا بده!!! البته صداش خیلی آشنا بود شبیه ماشین برقی کنترلی های دهه ۶۰ ی هه. ولی رنگش خدایی جذاب بود.
♧Quark♧
۵ اسفند ۱۴۰۱از کجا فهمیدی این سیستم صدا با بلندگو تولید میشه؟!
سیستم صوتی Fratzonic Chambered Exhaust با موتور الکتریکی کار میکنه وصدا خیلی شبیه هلکت هستش
morteza
۵ اسفند ۱۴۰۱خودش گفته،(یادآوری باید گفت اگزوز فراتزونیک نه تنها یک سیستم بلندگوی خارجی است)
کافر مقدس
۶ اسفند ۱۴۰۱این سیستم ارتباط مستقیم داره با دوره موتور و دریچه گاز . یکصدای از پیش تولید و تنظیم شده نیست
https://www.motorbiscuit.com/is-the-dodge-charger-evs-fratzonic-chambered-exhaust-system-just-a-speaker-making-engine-noises/
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۵ اسفند ۱۴۰۱با توجه به چیزی که از رم برقی دیدیم که هیچ شباهتی به نسخه کانسپت نداره و یه دروغ بزرگه بدون شک چاجر برقی هم دنباله روی همونه.به هر حال منتظر نسخه دیمون چشم قرمز هستیم و بعدش نابودی داج.سال 2025 از داج یه آلفا توناله مونده و یکی دوتا پژو ریبیج شده.
❤BMW❤
۵ اسفند ۱۴۰۱من نمیتونم از چراغای دوتایی و دایره ای چارجر جدا بشم …💔
MohammaD
۵ اسفند ۱۴۰۱هنوزم فرکانس صدای HEMI یه چیز دیگست و تو تاریخ جاودانه خواهد شد . قلبا موتور 392 همی رو از همه V8 های فعلی آمریکا بیشتر دوست دارم حتی اگه موتور 4.2 کادیلاک و 5.2 فورد بهتر باشن .
اما درباره این کانسپت هم باید بگم که خیلی عالی شده و کاش نسخه تولیدی نهایی خیلی به این طرح نزدیک باشه ( فضای صندوق بار هم که نگم دیگه!! )
محمد
۵ اسفند ۱۴۰۱این چه ایده مضخرفی هست که ماشین های برقی رو مثل ماشین بنزینی کنیم ، فکر کنید این ایده همه گیر بشه طرف روی نیسان لیف یا هیوندا ایونیک بلندگوی صدای اگزوز بذاره مردم آزاری کنه ، درسته که صدا به احساس داشتن ماشین کمک میکنه ولی اگه کسی میخواد تو ماشین برقی با صدای شبیه اگزوز رانندگی کنه این صدا تو کابین و فقط برای خودش پخش بشه ، انگار این مردم آزاری با صدای اگزوز قرار نیست تموم بشه
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۵ اسفند ۱۴۰۱دادش این صدا برای افراد کور و نابینا هست که وقتی ماشین نزیدکشون بشه متوجه بشن
افشار
۵ اسفند ۱۴۰۱اصلا خودروی برقی صدا میخواد چه کار ؟
KAMI
۵ اسفند ۱۴۰۱به جای این باید پلتفرم سبک تمام آلومینیومی با آیرودینامیک بهتر و وزن کمتر میساختن با تعلیق چهار چرخ دابل ویشبون که بتونه از لحاظ هندلینگ پا به پای ماستنگ و کامارو بیاد بعد یه موتور پوشراد عظیم با تکنولوژی نسکار و بلوک و سر سیلندر تمام آلومینیومی میساختن که جایگزین شایسته همی معظم باشه اون وقت میشد جانشین واقعی چلنجر و چارجر.
این ماشین حاصل تفکرات مدیران کله پوک مازراتی و آلفارومئوعه که نشستن واسه داج تصمیم گرفتن یکی نیست بزنه پس سر اونا بگه فروش یه سال محصولات رم و داج از مجموع فروش مازراتی و آلفا از اول وجودشون تا الان بیشتره
Alan.r
۵ اسفند ۱۴۰۱صداش به خوبی احتراق داخلی ها نیست ولی از هیچی بهتره کابینش هم اون حال و هوای اسپرت رو نداره
mercedes
۵ اسفند ۱۴۰۱خیلی خوشگله، قیافش جبران صدای مصنوعیش کرده
عرفان
۵ اسفند ۱۴۰۱تنها ماشینایی که همیشه عاشقشون بودم و هیچوقت نتونستم فراموششون کنم، یکی پیکان بود، یکی همین دوج چلنجر…❤️🔥👑 (پ.ن: فقط سلیقه شخصیه!! گارد نگیرین لطفا!!🙂 من از ماشین هیچی سر در نمیارم!)
Mohammad hasan
۵ اسفند ۱۴۰۱چه دیدگاه مشترکی داری مستر
یوسفی
۵ اسفند ۱۴۰۱من حسرت دیدن اینارو به گور خواهم برد چه برسد به سوار شدن و راندن
Pouyan
۵ اسفند ۱۴۰۱نه!
نه!
دوج،لطفا نه!
R/T
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ماشین خوبیه