دوجشورلت

مقایسه شورولت کامارو ZL1 و دوج چلنجر SRT هلکت؛ کدام‌یک سریع‌تر است؟

شورولت کامارو ZL1 و دوج چلنجر SRT هلکت جزو بهترین خودروهای عضلانی چند سال اخیر آمریکا هستند اما کدام‌یک از آن‌ها عملکرد بهتری دارد؟


دوج چلنجر و شورولت کامارو چند دهه است که رقابت فشرده‌ای با یکدیگر دارند. این دو خودرو تا جایی که امکان داشته پیشرانه‌های ۸ سیلندر سوپرشارژردار را زنده نگه داشته‌اند و از نظر فاکتورهای عملکردی همچون صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت و… شانه به شانه یکدیگر حرکت کرده‌اند. متأسفانه چلنجر SRT هلکت از مدت‌ها قبل راهی موزه شده و همین وضعیت درباره کامارو ZL1 نیز صدق می‌کند. شورولت کامارو ZL1 با نسخه ویژه کالکتور ادیشن خداحافظی باشکوهی با دنیای خودرو دارد و البته به نظر نمی‌رسد کسی شانس خرید نسخه صفرکیلومتر آن را داشته باشد. باید گفت خودروهای عضلانی ۸ سیلندر اگرچه همچنان به‌صورت محدود در دسترس هستند اما قطعاً در چند سال آینده به محصولاتی کلکسیونی و کمیاب بدل خواهند شد. هر دو خودرو در زمان تولید از نظر قدرت، شتاب گیری و حداکثر سرعت بسیار نزدیک به یکدیگر بوده‌اند.

شورولت کامارو ZL1 و دوج چلنجر SRT هلکت برای تسخیر قلب طرفداران و البته دلارهای آن‌ها رقابت کرده‌اند و نیروگاه‌های ۸ سیلندر پرقدرت را با قیمتی مناسب در دسترس خریداران قرار داده‌اند؛ اما کدام‌یک از این خودروها سریع‌تر هستند؟ کامارو از برخی ویژگی‌های مخصوص پیست همچون پکیج 1LE پرفورمنس سود می‌برد اما چلنجر از نظر قدرت تولیدی دست برتر را دارد. آیا قدرت خالص باعث برتری می‌شود یا اینکه تمرکز روی پرفورمنس کلی پیروزی را تضمین می‌کند؟ برای یافتن پاسخ این سؤالات همراه ما باشید.

چلنجر SRT هلکت از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار استفاده می‌کند و خودرویی دیفرانسیل عقب است. در تست‌های کار اند درایور، نسخه ردای پهن‌پیکر از این محصول توانسته صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه‌ای را ثبت کند که برای خودرویی با وزن ۲۰۴۷ کیلوگرمی عملکردی بسیار خوب خواهد بود. البته باید دانست مدل ردای جزو قوی‌ترین اعضای خانواده چلنجر هلکت است و درحالی‌که مدل هلکت استاندارد ۷۰۷ اسب بخار قدرت دارد اما خروجی مدل ردای به ۷۹۷ اسب بخار می‌رسد. این هیولا همچنین مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۸ ثانیه و با سرعت ۲۰۱ کیلومتر در ساعت طی می‌کند.

البته نسخه‌های قوی‌تر دیگری از چلنجر نیز وجود دارند هرچند این نیروگاه در دل خودروهای دیگر نیز بکار رفته است. در واقع پیشرانه ۶.۲ لیتری هلکت در محصولات دوج از جمله دورانگو SRT هلکت ۲۰۲۵ نصب شده است، خودرویی که صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای دارد. همچنین چارجر ۴ در نیز از این نیروگاه پرقدرت استفاده کرده اما چلنجر رقیب مستقیم کامارو محسوب می‌شود. همچنین چلنجر دیمن ۱۷۰ نیز مثالی بسیار خوب از توانایی‌های این پیشرانه است. البته باید دانست تنها قطعه دست نخورده در دیمن نسبت به مدل استاندارد هلکت میل‌لنگ آن است. مدل دیمن ۱۷۰ فقط در ۱.۶۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما برای ثبت چنین رکوردی باید از لاستیک‌های درگ رادیال و سوخت ویژه استفاده کرد. به همین خاطر دیمن ۱۷۰ را نمی‌توان رقیب کامارو دانست.

کامارو ZL1 نیز همانند هلکت از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار استفاده می‌کند. این پیشرانه با کد LT4 شناخته شده و ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد که کمتر از هلکت استاندارد است و در مقایسه با ردای اصلاً حرفی برای گفتن ندارد. البته کامارو بسیار سبک‌تر از هلکت استاندارد بوده و وزن آن به ۱۷۶۳ کیلوگرم می‌رسد. بر اساس تست‌های کار اند درایور، کامارو ZL1 صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۵ ثانیه و با سرعت ۱۹۹ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. در خط مستقیم، کامارو ZL1 سریع‌تر از دوج چلنجر SRT هلکت استاندارد خواهد بود. البته اگر برای رقابت درگ از نسخه‌های سفارشی هلکت استفاده شود داستان کاملاً فرق خواهد کرد. خودروهای عضلانی همچون کامارو و چلنجر هلکت چندین سال است که چنین رقابت فشرده‌ای را با یکدیگر تجربه کرده‌اند و با اینکه عصر پیشرانه‌های ۸ سیلندر سوپرشارژردار آن‌ها به پایان رسیده اما امیدواریم رقابت سرعت و شتاب هرگز پایانی نداشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. corvette

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (370 ديدگاه)

    مقایسه یک محصول باستانی
    با یه کوپه اسپرت پیست محور

    بدون ذره ای شک . شورولت کامارو انتخاب منه

    موافقم 92
    مخالفم 73
  2. آریا

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (193 ديدگاه)

    من که هلکت رو ترجیح مدیم

    موافقم 106
    مخالفم 21
    1. amirkhanzadeh

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      من نیز همین طور
      ریچارد هموند هم خیلی این ماشین رو دوست داره چند نمونه تو گرند تور تست کرد
      حتی دو تا خودش داره

      موافقم 28
      مخالفم 1
  3. ارسلان

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (401 ديدگاه)

    چه عجیب یه غیر از چینی ام دیدیم!!
    پدال دقیقا مثل عرازشه و ارباب هاشون عمل میکنه!! اونا میگند آمریکا بده ، ولی موقع سفر بشه ، طرف ننه بزرگشم بار هواپیما می کنه برا سفر به نیویورک ، انقدر که عقده آمریکا دارند!! پدال ام ( منظور کارمندان) کلا تعریف چینی میکنند ،ولی در حسرت غیر چینی له له میزنند !!
    بیای پدال و ببینی فکر میکنی ، فقط چین صنعت خودروسازی داره….

    موافقم 60
    مخالفم 48
    1. SMS

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (581 ديدگاه)

      هر دو از خوبان روزگار هستند ولی وزن چلنجر بد جور ضدحاله

      موافقم 48
      مخالفم 15
    2. End

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      پدال به عنوان رسانه خودرویی ، یکی از کاراش پوشش دادن اخبار و وضع خودروی مملکته . وقتی مملکت ما پر شده ماشین چینی ، خب پدال چیکار کنه ؟
      حالا اصلا کشور ما هم نه ، تو کل دنیا هم چین یه بازیگر بزرگ در خودروئه . الان سایتای خارجی هم بری مدام خبر از چین میاد . حالا خرج سایت و اسپانسر و اینا هم که خب جای خودش که اگه نباشن پس خرج و مخارج سایت از کجا بیاد
      اگه خیلی ناراحتی ، بجای تیکه و تمسخر ، میتونی پول اسپانسر رو از جیب مبارک تقبل کنی و به سایت هم بگو همش خبر غیرچینی بزاره . ما هم دعات میکنیم . بسم الله

      موافقم 74
      مخالفم 9
    3. JaMsHiD_R1988

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2796 ديدگاه)

      بسیاری از سایت های خارجی هم اسپانسر های نچسبی دارن
      اگر میخوای خالصانه اخبار خودرو رو دنبال کنی ، برو مثل قدیما مجله بخر . البته اگه دیگه باشه

      موافقم 33
      مخالفم 6
      1. آرین

        ۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (351 ديدگاه)

        مجله ماشین هنوز هست
        یکم وضعش خوب نیست ولی هست

        موافقم 23
        مخالفم 1
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2904 ديدگاه)

          حیف از مدیران این مجموعه که در زمان لازم، اقدام به اجرای وب سایت نکردن و همین الان ار نظر رسانه اینترنتی بسیار ضعیف هستند
          متاسفانه با رشد فناوری و شبکه‌های اجتماعی، رسانه کاغذی نابود خواهد شد

          موافقم 40
          مخالفم 3
    4. Galant.VR4(JDM)

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1182 ديدگاه)

      تو بخوای ماشین بخری اول میای پدال راجبش بخونی یا بقیه میان مشخصات و مزایا معایب یه ماشینو از همچین سایتی مطالعه میکنن وظیفه پدال اگاه‌سازی و اشتراک اخبار بروز خودرو در داخل و خارج کشور هست و به بهترین نحو این کارو انجام میدن

      موافقم 15
      مخالفم 3
    5. froG-driVer

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      همه تو ایران عقده آمریکا دارن کسگم‌.‌..

      موافقم 19
      مخالفم 2
  4. هراکلیوس

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (282 ديدگاه)

    سلطان قلبها دوج چلنجرsrt

    موافقم 47
    مخالفم 6
  5. Bentley

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (564 ديدگاه)

    صد درصد کامارو بهتره چه شتاب چه سرعت چه پیست و….
    چلنجر فقط گندست و فقط فقط ادعا. بهتره با دنا توربو درگ بندازه شاید پیروز بشه.
    کامارو اوج مهندسی یه ماسل کار برای پیست ای کاش شورلت ادامش میداد .
    متاسفاته سیاست کثیف دنیا باعث شده ماشینای جذاب مثل ماسل کار ها از بین برن .باز خداروشکر فورد موستانگ رو نگه داشته.

    موافقم 23
    مخالفم 54
    1. آریا

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (193 ديدگاه)

      بله بنا به نظر شما چلنجر هلکت با دنا پلاس راه نمیره😑
      قطعا دنا پلاس اتومات توربو اپشنال بهتره🤣

      موافقم 27
      مخالفم 1
  6. Siyavash

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (811 ديدگاه)

    چه دوران باشکوهی داشتن این دو..اهریمن و جن‌گیر…البته باید به این ترکیب مخوف موستانگ رو هم اضافه کرد تا مثلث قدرت کامل بشه…

    موافقم 40
    مخالفم 1
    1. froG-driVer

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      موستانگ:دلقک دیوانه

      موافقم 10
      مخالفم 5
  7. RD 1600cc

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (425 ديدگاه)

    دوتاشونو دوس دارم ولی رخ کامارو چیز دیگس
    مخصوصا پشتش
    چلنجرم که خیلی مردونس، حتی از نیسان آبی مردونه تره.

    موافقم 46
    مخالفم 7
  8. علی Shelby

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (540 ديدگاه)

    هیچ کدوم فقط موستانگ
    ولی بین اینا چلنجر رو انتخاب میکنم

    موافقم 23
    مخالفم 10
  9. hosen

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (694 ديدگاه)

    جفتشون عشقن
    ولی شخصا بین ماسل کار های آمریکایی چلنجر رو انتخاب میکنم

    موافقم 31
    مخالفم 3
  10. nikan

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    چلنجر یه ماسل کار خالصه، اونقدر خالص که شاید همین باعث توقف تولیدش شد. حتی از نظر ظاهریم همینطوریه خیلی ساده ولی ترسناک و مثل اکثر ماسل کارای کلاسیک لبخند میزنه. چلنجر یه هیولای کلاسیک‌ بود توی عصر مدرن حیف که نسلش ادامه پیدا نکرد و آیندگان هیچوقت صدای سوپرشارژر چلنجرو نمیشنون (انگار خود ما شنیدیم)
    ولی کامارو در عوض هم هندلینگ خوبی داشت و هم موتور حجیم و سوپر شارژر و رفتار وحشیانه مثل یه ماسل کار اما همونطور که همیشه زیر سایه برادرش کوروت بود برای اینکه به فروش کوروت لطمه نخوره بر کنارش کردن نامردا

    موافقم 41
    مخالفم 2
    1. ar-ma-n

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (223 ديدگاه)

      بهترین توصیف بود که شنیدم از کامارو و کامل حق 👍

      موافقم 9
      مخالفم 3
  11. ar-ma-n

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (223 ديدگاه)

    دوستان کامارو تو چه تیپ و مدل های تولید شده نسل و قویترین zl1 هستش . از نظر قیمت و کدوم گرون تر

    و همینطور درمورد کوروت نسل جدیدی.

    موافقم 14
    1. Taha Ayoobi

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      سوالی بود؟

      1. ar-ma-n

        ۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (223 ديدگاه)

        کامارو میدونم میخواستم ببینم نسخه سفارشی یا تولید محدود هست که بیشتر از zl1 باشه .

        ولی کوروت تحقیق نکردم هنوز تاها

        1. Taha Ayoobi

          ۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4379 ديدگاه)

          کوروت تا جایی که من میدونم نسل هشتش یعنی C8 قراره در نهایت 5 تا تیپ داشته باشه.

          استینگری
          E-Ray
          ZO6
          ZR1
          Zora

        2. ar-ma-n

          ۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (223 ديدگاه)

          ممنون تشکر ❤👍🙏🏻

        3. Taha Ayoobi

          ۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4379 ديدگاه)

          خواهش میکنم 🌹

  12. car lover

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    اهریمن در برابر جنگیر

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. پیام۲

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      بیشتر یه حیوون کوچیکه که ماستنگو میخوره

      موافقم 4
      مخالفم 7
  13. Kiarash

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (514 ديدگاه)

    هردوتا عشقن

    موافقم 21
    مخالفم 1
  14. سوشیانت

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3525 ديدگاه)

    برتری کامارو داشتن مدل کانورتیبل هستش در حالی که هلکت در پرفورمنس برتری داره

    موافقم 3
    مخالفم 29
    1. car lover

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      برتری کامارو در کانورتیبل است؟😲 نوع سقف از کی تاحالا برتری حساب میشه؟ همین دوج رو هم میشه کانورتیبل کنی
      هلکت کجا پرفورمنسش بهتره؟ با 800 اسب شتاب صفرتاصد 3.7 میزنه کامارو با 150 اسب کمتر با 650 اسب 3.4 میزنه
      وزنش 200 300 کیلو از کامارو بیشتره. هندلینگش از اون خیلی ضعیف تره. گیربکسش از کامارو کندتره
      کدوم برتری توی پرفورمنس با هلکته؟ اسب بخار رو کاغذ؟

      موافقم 20
      مخالفم 8
      1. سوشیانت

        ۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3525 ديدگاه)

        چلنجر سوپر استوک ۳.۲۵ میزنه کامارو ۳.۵ در ضمن این هایی که گفتی تو متن هم گفته شده که اعداد کار اند درایور هستن نه اعداد واقعی قدرت بیشتر انجین هم قطعا مهمه حداکثر سرعت هم که باز دوج برتری داره کانورتیبل هم ویژگی مثبتی هست چون هم انجین ۸ سیلندر خوب داری هم میتونی از هوا لذت ببری در ضمن دوج کانورتیبل نداره یکم مطالعه کن

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. car lover

          ۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          25 تا دیسلایکت صحت حرفهات رو نشون میده

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          خب پس الان نشون دادی که منبعی نداری بلکه لایک و دیسلایک منبعته! من ترجیح میدم با مدرک حرف بزنم تا اینکه بیام صحت حرفم رو بر اساس لایک و دیسلایک بسنجم و خودم رو گول بزنم

          موافقم 4
          مخالفم 4
        3. car lover

          ۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          مدارک جعلی و دروغین که منبع حساب نمیشن. دیدی مشکل از خودته؟ زیر این پست که المانی بازها نبودن همه امریکایی باز بودن و همونا هم بهت دیس دادن چون قبلا میگفتی المانی بازها اکانت میسازن بهت دیس میدن😂😂 علت دیسهات فقط نظرات و رفتار سطح پایینت هست کلا نظر تخصصی نمیتونی بدی حتی راجب آمریکایی ها بدرد همون هیت دادن میخوری
          تو حتی متنم نخوندی اومدی واسه خودت از رو هوا با سوپر استوک مقایسه کردی؟ مقایسه بین zl1 و هلکت بود

          موافقم 3
          مخالفم 2
  15. amirboss

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (754 ديدگاه)

    اگه تو این رقابت ماستنگ حضور داشت بی شک انتخاب من بود.
    بین این دو نمیشه انتخاب کرد.

    موافقم 6
    مخالفم 4
  16. ALI.A.NLANSR

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    چند ساله دیگه
    یکی از مقاله های پدال:
    یادی از شورلت کامارو خودرویی که خیلی هارا عاشق کرد….😭

    موافقم 13
  17. AMIN (M.A.S)

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    خب پرواضحه که دور پیستای با پیچای تند بخوای بچرخی کامارو سریعتره
    ولی تو مسیر مستقیم آخه کامارو؟
    هلکت تازه اگه ردای باشه گرفتنش با ZL1 و حتی کوروت C7 Z06 خیلی مشکله
    هنسی دوتا رول ریس بین هلکت 707 اسبی و ZL1 گذاشته بود چند سال پیش یکیشو پوشش داده بودید گزینه خوبی بود زیر این پست بذاریدشون
    آها مسابقه ردای و ZL1 رو هم تراتل هاوس کار کرده
    بازم فک کنم باشه
    اون بحث تایم یک چهارم مجله هم بحث لانچه دیگه
    لانچ بهتر تایم بهتر میده و لانچ هلکت یه ذره سخت تر از کامارو هستش ولی میتونه سریعتر ازش تایمم بزنه

    جدا از اینا هلکت هم ردیف دوم صندلیاش هم صندوقش خیلی جادارتره واسه استفاده خونواده و جاده ای
    کیفیت کابینشم حالا بی ام و نیس ولی از این کامارو بهتره
    از نظر مصرفم با اینکه قدرت بیشتری داره اما مصرفش اونقدام بهتر نیست
    جدا از قیافه و ابهت و این بحثا به نظرم از نظر فنی هم هلکت واسه مالکیت خیلی بهتره اما خب اگه دلتون میخواد پیچای تندو سریعتر از چلنجر بپیچید میتونید رو ZL1 حساب کنید

    موافقم 11
    مخالفم 2
  18. Galant.VR4(JDM)

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1182 ديدگاه)

    صددرصد شورولت اصالت خالص
    کامارو یه حس خاصی داره مدل مخصوصا نسخه های سال 2008 تا 2014 یکی از پایه های مسابقات درگ غیر‌قانونی حقیقتا کامارو اسطوره فیلم های آمریکاییه و خیلی ها باهاش بهتر ارتباط میگیرن
    البته که هردو خیلی عالین چه ظاهر چه باطن

    موافقم 6
    مخالفم 4
  19. BMW

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    هر دو هالی ولی چلنجر رو میخوام 🔥👌

    موافقم 10
    مخالفم 1
  20. boost10

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    عجیب ولی من هر دو تاشونو دوست دارم

    موافقم 12
    1. froG-driVer

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      همه هردوتاشون رو دوست دارن…

  21. حسن

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    دو تا از بهترین رخ های صنعت خودرو زیبا قلدر و جذاب از چهره هیچ برتری یی نسبت به هم ندارن هر دوتا عالی ان
    از نظر عملکرد فنی هم که استثنایی ان
    من که تبعیض قائل نمیشم هر دو تا محشرن

    موافقم 16
    مخالفم 1
  22. اشکان

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    هر دو عالی هستند انتخاب خیلی سخت ولی از اون جایی که من از ماشین عضلانی بیشتر خوشم میاد و همینطور ظاهر خشنش رو دوست دارم، چلنگر رو انتخاب میکنم .

    موافقم 11
  23. MasouD

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    از بچگی عاشق کامارو بودم
    کامارو نسل دوم و بعد نسل سومش که زیاده توی ایران
    نسل های جدید هم خیلی خوب عمل کرد جنرال موتورز اما حقیقت اینه که کمپانی ها برای عشق ماشین بازها کار نمیکنن برای سوددهی کار میکنن،الان جاروبرقی مد شده؟پس خط تولید مال اون میشه
    امیدوارم با این افت فروش الکتریکی ها کمپانی ها برگردن به سنت ها

  24. Taha Ayoobi

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4379 ديدگاه)

    انتخابم هر سه تا شون، چلنجر، کامارو، موستانگ.

    بهترین کوپه های جهان.

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. ar-ma-n

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (223 ديدگاه)

      موافقم باهات نمیشه فرق گذاشت ولی این 3 تا جزو ستون های اصلی ماسل کار آمریکایی هستن که باقی مانده .
      بعد پونتیاک که اونجوری شد .
      نوبت دوج هستش با نسل جدید که داده .
      فورد خوب عمل کرده و خب موفق بوده
      منتظر کامارو هستم ببینم نسل جدید چطوره .

      البته اینم بگم نسل جدید دوج یک جور دوگانگی داره شاید تو آینده آپدیت بشه و خب حداقل قابل قبول تر بشه . معلوم نیست یادم پورشه تایکان که اوایل میگفتن خوب نیست و… اما به‌مرور زمان طراحی بیرونی و داخیلش قابل قبول بود ضعفش برقی بودن هستن .

      اما اینک هرچقدر جنرال‌موتورز با سیاستی که داره هنوز zl1 رو خط نگر داشته تا امسال واقعا جای تحسین داره .

      اما چه من چه هر عاشق خودرو آمریکایی امیدوارم هرچی باشه v8 اصالتی خودشون یادشون نره وگرنه نه من بدم میاد نه بقیه . هرچی باشن آمریکای باشن نه چینی و ماشین های سبک آسیای شرقی

      1. Taha Ayoobi

        ۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (4379 ديدگاه)

        👏👏👏

  25. JDM سابق

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (726 ديدگاه)

    بهترین توصیف اینکه
    هلکت برای مجنون ها ساخته شده
    کامارو واسه عاقلان

    موافقم 10
    مخالفم 1
  26. A.t

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هردوتاشون عالی👌🏻👌🏻👌🏻

  27. Morteza

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی با Zl1 نسل جدید با اون حلو پنجره حال نمیکنم .
    جلو پنجره های نسل قبل بهتر بود
    مخصوصا با اون چراغای گرد و خوشگل
    من تجربه رانندگی با کامارو موستانگ و چلنجر چارجر رو داشتم ( تبریزی هستم و کاسب ماشین )
    ب شدت عاشق چلنجرم
    و انتخاب بین موستانگ و کامارو برام سخته.
    ولی ولی اگر پای zl1 وسط باشه رتبه دوم بهش تعلق میگیره
    رتبه سوم موستانگ و چهارم چارجر !

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا