دوجشورلت

درگ چلنجر دیمن و کوروت Z06، تقابل سنت و مدرنیته آمریکایی

چند سال پیش، دوج چلنجر دیمن همه را شگفت‌زده کرد. این یک هیولای خاص درگ بود که از تکنولوژی‌های فراوانی برای این هدف بهره می‌برد. بااین‌حال، از آن زمان تاکنون شاهد معرفی خودروهای اسپرت آمریکایی جدیدی با پرفورمنس واقعاً قابل‌توجه بوده‌ایم. جدیدترین این خودروها، شورلت کوروت Z06 است که با تمام پیشینیان خود تفاوت دارد. این یک سوپرکار کاملاً مدرن است که اثری از ویژگی‌های سنتی آمریکایی در آن دیده نمی‌شود. حال تراتل هاوس دیمن را در برابر Z06 قرار داده است تا ببینیم کوپهٔ سنتی و قدرتمند دوج در برابر سوپرکار مدرن شورلت چگونه عمل می‌کند.

مشخصات فنی دوج دیمن لرزه بر اندام دیگر خودروهای پرفورمنس می‌اندازد. نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ این ماشین در مناسب‌ترین حالت خود حداکثر ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که اعداد شگفت‌انگیزی بوده و به‌مراتب نسبت به کوروت برتری دارند اما دیمن با وزن ۱۹۴۰ کیلوگرمی، بسیار هم سنگین‌تر است. از سوی دیگر، موتور کوچک‌تر ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی کوروت ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌ها تحویل می‌دهد. Z06 با وجود قدرت کمتر، تنها ۱۵۶۰ کیلوگرم وزن دارد که نزدیک به ۴۰۰ کیلوگرم از رقیب سبک‌تر است.

در آغاز درگ، کوروت شروع فوق‌العاده‌ای داشت و دوج را که در لانچ روی آسفالت نامناسب برای درگ به مشکل خورده بود جا گذاشت. در ادامه نیز دیمن نتوانست اختلاف زیادی که با کوروت ایجاد شده بود را جبران کند و Z06 با اختلافی به‌اندازهٔ طول چند خودرو زودتر از خط پایان عبور کرد. قدرت بسیار زیاد پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری سوپرشارژ دوج بیش از توان تحمل لاستیک‌ها است و این مشکل راننده را مجبور به تعدیل قدرت با کمتر فشردن پدال گاز می‌کند. مسابقهٔ رولینگ اما این مشکل را برطرف کرد و دوج بهتر توانست تمام قدرت خود را به آسفالت منتقل کند.

البته در رولینگ هم کوروت ابتدا جلو افتاد اما دوج این بار توانست همپای رقیب پیش رفته و اختلاف را کمتر کند. بااین‌حال، دیمن فضای کافی برای پیشی گرفتن نداشت و با اختلاف چند ده سانتی‌متر شکست خورد. به‌طورکلی، هرچند دوج قدرت بیشتری نسبت به شورلت دارد اما توانایی استفاده از تمام این قدرت نیز بسیار مهم است. کشش کلید مسابقهٔ درگ است و در برابر کوروتی که پیشرانهٔ خود را روی محور عقب قرار داده است، دوج شانسی نخواهد داشت.

مشخصات فنی

 

شورلت کوروت Z06

دوج چلنجر دیمن

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۸۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۱۰۴۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۵۶۰ کیلوگرم ۱۹۴۰ کیلوگرم
قیمت ۱۰۶ هزار دلار ۸۵ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    کوروت Z06 : لایک
    داج دیمن : دیسلایک

    موافقم 72
    مخالفم 155
    1. فقط چین

      ۲۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (107 ديدگاه)

      فقط دیمن .

      موافقم 84
      مخالفم 16
      1. Scuderia Ferrari

        ۲۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        فقط چین 💪💪

        موافقم 38
        مخالفم 55
        1. phonix

          ۲۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          فقط کره شمالی

          موافقم 57
          مخالفم 21
      2. Amirreza.M

        ۲۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (301 ديدگاه)

        چرا اکانتای عجیب غریب تو یه چیز مشترکن

        علاقه به آمریکا و مخصوصا دیمن؟؟؟

        موافقم 19
        مخالفم 15
  2. Reza Waffen SS

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    نتیجه قابل پیش بینی بود، منتظر درگ جانانه اش با شاخ های اروپایی هستم

    موافقم 65
    مخالفم 8
  3. امیرحسین

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    چلنجر

    موافقم 50
    مخالفم 11
  4. زیزیگولو

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    درگ یعنی ترکیب هیجان و سرعت و استرس

    موافقم 39
    مخالفم 2
  5. TESLA

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    این درگ تو پیست مخصوص ریس ( dragstrip) نبود وگرنه نتیجه کامل تغییر می‌کرد ، دیمن راحت ۴۰۰ متر رو تو کمتر از ۱۰ ثانیه تایم میزنه آنقدری سریع هست که با وجود بنزینی بودنش تونسته تسلا مدل s p100d رو شکست بده بنابراین zo6 براش بیش تر از یه رقیب تمرینی نیست ، یادش بخیر اون اویل که رونمایی شده بود ، مت دیمن از top gear رفت و برسیش کرد و تونست تو پیست درگ آونتادور رو تو قوطی کنه

    موافقم 43
    مخالفم 15
    1. Carbonado Aventador

      ۳۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      ماشینی که فقط تو پیست درگ بتونه عرض اندام بکنه..

      مث بدنسازیه که تو باشگاه فیگور میگیره ولی کف خیابون از یه بچه کتک میخوره!!

      مرد واقعی کف خیابون مشخص میشه نه تو شرایط مساعد و استثنایی

      موافقم 24
      مخالفم 3
      1. R

        ۲ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        بهترین مثال و جواب دندان شکن

        موافقم 11
        مخالفم 1
      2. امیرمحمد

        ۲۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (144 ديدگاه)

        اتفاقا برعکسه
        لابد تایم هارو توی خیابون میگیرن😏
        تو داری مسابقات حرفه ای (پیست) مثل مسابقات وزنه برداری رو با خیابون یا به عبارتی لات های مجازی مقایسه میکنی؟
        تایم 400 متر رو تو مسیر درگ میگیرن
        یه بچه هم میدونه ماشین باید برای یکی از این حالت ها انتخاب بشه و رو اون حالت کار شه
        کوروت برای دور پیست تنظیم شده
        اما دیمون برای درگ اونم تو مسیر مخصوص
        مسیر درگ چسبندگی خیلی خیلی بیشتری داره و پیست اینطور نیست
        اگه قرار بود تو خیابون تایم 400 متر بگیرن دیمون اونجا هم بهترین میشد

        موافقم 3
        مخالفم 1
      3. امیرمحمد

        ۲۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (144 ديدگاه)

        برعکسه
        تو داری کشتی کج رو با چند تا دعوای ساده وسط خیابون مقایسه میکنی
        ولی همه میدونن تو 400 متر دیمون سریعتره
        البته وقتی همیشه تو پیست درگ تایم اصلی رو میگیرن دیگه چه نیاز به بحث با شماست؟

  6. حامد

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (126 ديدگاه)

    من عاشق عملکرد این شورلت جدید شدم واقعا عالیه
    ولی چقدر خوشگله اون دوج لعنتی
    کاش z06 یکم طراحیش بهتر میبود

    موافقم 42
    مخالفم 4
  7. سوشیانت

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3513 ديدگاه)

    به نظرم نتیجه گیری اشتباه بود میتونیم نتیجه بگیریم که راننده مهارت خوبی نداشت دوج کاملا تونسته از این ۸۴۰ استفاده کنه اگه نمیکرد که نمیتونست صفرتاصد ۲.۳ بزنه اونم با دیفرانسیل عقب این شتاب برای یه کوپه دو ردیفه عالیه به نظرم دوج تو شتاب از شورولت بهتره اما تو تاپ اسپید برتری با شورولته چون دیمون ۲۷۰ تا بیشتر نمیره

    موافقم 6
    مخالفم 24
    1. TESLA

      ۲۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      دیمن مثل بقیه چلنجر ها و چارجر ها ، دو تا کلید یه کلید مشکی که توی دیمن فقط اجازه میده ۵۰۰ اسب از ۸۴۰ اسب بخار کلی آزاد بشه ، ولی کلید قرمز از حداکثر قدرت و پتانسیل ماشین استفاده میکنه تو حالتی که کلید قرمز باشه ، حداکثر سرعت دیمن حدود ۳۴۰ تا هست ، اون ۲۷۰ که شما میگین حتما با کلید مشکی بوده

      موافقم 25
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۲۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (3513 ديدگاه)

        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.roadandtrack.com/new-cars/a27031798/dodge-challenger-srt-demon-top-speed-211-mph/&ved=2ahUKEwiQnMX6ioj8AhV8xQIHHavoDL8QtwJ6BAgZEAE&usg=AOvVaw3WfU61oRIV0A3f9H4085hx
        اینجا توضیح داده که خود کمپانی رو ۲۷۰ تا محدود کرده چون لاستیک ها برای تاپ اسپید طراحی نشدن

        موافقم 6
        مخالفم 9
      2. AMIN (M.A.S)

        ۲۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (849 ديدگاه)

        درباره حداکثر سرعت دیمن کانال جانی بومر چند تایی تست سرعت انجام داده بود و توش یه بار به 203mph یه بار با تایرای بارونی 203mph و یه بارم به 211mph رسید!!!
        ولی اینطور که تو رول ریس مت واتسون دیدیم و از طرف شرکتم اعلام شده واسه مسائل ایمنی تایر رو حداکثر 168mph محدود شده
        تو کانال جانی بومر اعلام کردن دیمنا رو حالت 840 اسبی و کریت بودن ولی تو ویدیو مت واتسون از دیمن 808 اسبی و بدون کریت استفاده شده بود
        حدس من اینه که روی ECU توی دیمن کریت(اونی که دسترسی به حالت 840 اسبی رو میده) محدودیت الکترونیکی تعریف نشده باشه(!!) حتی بدون سوخت مسابقه ای
        البته بگم توی کانال جانی بومر زمان تست 211 مایل برساعتی اینطور که به نظر میومد از تایرایی غیر نیتو استفاده شده بود (مطمئن نیستم ولی از ظاهرشون اینطور به نظر میومد)
        درباره شتاب هم که دیمن با انبوه تایم 9 ثانیه ای اثبات شده

        موافقم 10
        مخالفم 1
    2. R

      ۲۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      دیمن یه ماشین بی مصرفه شتاب دیمن به عنوان یه ماشین معمولی ۳.۶ عه اگه تازه رو حداکثر قدرتش باشه!! اینایی که میگی هرروز تو خیابون اتفاق نمیوفته کلی شرایط خاص میخواد که مراحل لخت کردن دیمن رو نگم برات که یه ساعت طول میکشه و در اون صورت یه ماشین معمولی و کاربردی به حساب نمیاد. کلا نه تنها این حرفت بلکه تمام نظراتت در این سایت مایه طنز ماست

      موافقم 13
      مخالفم 46
      1. سوشیانت

        ۲۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (3513 ديدگاه)

        شما اول برو معنی درگ رو یاد بگیر بعد کامنت بذار چرا یه ماشین درگ باید تو جاده معمولی تست بشه؟؟؟ در ضمن اون ۳.۶ رو از کجا آوردی؟؟؟ دیمون مدل استانداردش آپشن نداره ولی به انتخاب مشتری حتی میتونه ردیف دوم هم داشته باشه و سردکن و گرمکن و… اگه این ها تاثیر داشت باشن تهش چند صدم ثانیه دوج این ماشین رو برای درگ ساخته اگه اینها تاثیر زیادی داشتن رو شتاب امکان سفارش این آپشن ها رو نمیداد نکته ی دیگه ای که هست اینه که اکثر سایت ها ۲.۳ اعلام کردن که ثابت میکنه بودن یا نبودن این آپشن ها تاثیری روی شتاب نداره من فقط دارم به این فکر میکنم که اون ۳.۶ رو از کجا آوردی فقط چارجر بود که ۳.۶ هست همین مشخص میکنه که کامنت کی خنده داره وقتی حتی مدل های دوج رو نمیشناسی کامنت ندی بهتره
        پدال لطفا منتشر کن در ضمن دیمن اگه بی مصرفه پورشه با شتاب صفرتاصد ۲.۷ دیگه چیه؟؟؟

        موافقم 13
        مخالفم 15
      2. ❤BMW❤

        ۲۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        ۳.۶ رو از کجات در آوردی ؟
        ۲.۳ می‌زنه !

        موافقم 16
        مخالفم 4
        1. R

          ۲۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          گفتم بدون دراوردن لاستیک پهن و عوض کردن نصف ماشین روی آسفالت معمولی
          وقتی دقت نمی کنی و هی نظر میدی همین میشه

          موافقم 9
          مخالفم 7
        2. سوشیانت

          ۲۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (3513 ديدگاه)

          فقط این ها هستن که باعث میشن دوج دیمون شتاب صفرتاصد ۲.۳ بزنه یک تو پیست درگ باشه دو استفاده از لاستیک های درگ سه استفاده از سوخت مسابقه ای

          موافقم 2
          مخالفم 5
      3. Sobhan

        ۲۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (422 ديدگاه)

        خدایی حق گفتی ولی بعضی ها نمی‌خوان قبول کنن

        موافقم 5
        مخالفم 8
      4. TESLA

        ۲۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        فک کنم تو از یه دنیا موازی هستی ، که اونجا شتاب دیمن ۳/۶ ثانیه هست ، و گرنه تو دنیا ما ۲/۳ تو پیست درگ و حدود ۲/۸ تو خیابون تایم میزنه 🤣🤣🤣

        موافقم 15
        مخالفم 4
      5. احمدرضا

        ۲۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (749 ديدگاه)

        نظر تو که خود کلمه طنز بود
        شبت خوش

        موافقم 2
        مخالفم 1
  8. Sobhan

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    همه میدونن که دوج دیمون فقط تو جاده درگ راه میره 🙌

    موافقم 9
    مخالفم 11
    1. سوشیانت

      ۲۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3513 ديدگاه)

      چون برای درگ هم ساخته

      موافقم 13
    2. TESLA

      ۲۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      چلنجر متاسفانه به خاطر ساختار تک دیفرانسیل نمیتونه قدرت فوق العاده بالاش رو تو جاده های معمولی کنترل کنه و مدام هرزگردی میده ، ولی تو پیست درگ چون چسبندگی آسفالت خیلی زیاد میشه باعث میشه خیلی دیگه اتلاف قدرت و هرزگردی نده ، هر چند اگه راننده آماتور مثل همینی که تو ویدئو پشت دیمن نشسته باشه ، تو بهترین جا هم باز نمیتونه از تمام قدرتش استفاده کنه

      موافقم 17
      مخالفم 1
  9. d1123

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    La Ferrari Americana li uccide tutti

    موافقم 8
    مخالفم 10
  10. ممد ژانگولر

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    دوج با ۳۰۰کیلو وزن بیشتر قیمت کمتر طراحی اصیلتر برنده این دوئل بود

    موافقم 19
    مخالفم 10
  11. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    کوروت به هیچ عنوان رقیب چلنجر تو درگ نیست حتی توان رقابت با هلکت ردای هم نداره.بدون شک دیمون در 9.6 ثاینه 400 متر رو طی میکنه و کوروت هم در 10.5 ثانیه.کوروت حتی تو حداکثر سرعت هم یارای رقابت نداره چونکه دبمون 350 کیلومتر رو ثبت کرده تو زمینهای جانی بومر.خلاصه که دیمون کماکان سریعترین ماشین تولیدی دنیاست

    موافقم 19
    مخالفم 19
    1. Carbonado Aventador

      ۳۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      بوگاتی : نخوندم
      کونیگزگ: اطلاعی ندارم
      Ssc تواترا: اهمیتی نمیدم

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. امیرمحمد

        ۲۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (144 ديدگاه)

        تو 400 متر از همه سریعتره😎

        موافقم 1
        مخالفم 1
  12. R@min

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2054 ديدگاه)

    نمی دونم این دو شفته مغز با چه رویی این درگ های تبلیغاتی رو برگزار می کنن. دیمن دهه ها عقب مونده تره اما در درگ و مخصوصا رول یه ماشین تنفس طبیعی هیچ حرفی نداره جلوی 800 اسب سوپرشارژ.

    بالاخره کی دلقک بازی جی ام تموم میشه و توانایی این ماشین رو پیست نشون میده خدا می دونه. عجیبه حتی نمیزاره کسی باهاش رکورد بزنه !!

    موافقم 21
    مخالفم 4
  13. احمدرضا

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    عاشق چلنجرم
    چه برنده چه بازنده

    موافقم 22
    مخالفم 2
  14. AMIN (M.A.S)

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    کوروت این نسل واقعا ماشین شگفت انگیزی شده و نسبت به قیمت تواناییش بالاس
    ولی اون سوی قضیه دیمنه
    که نشون میده اگه عضلانیای دهه 60 همزمان با ما بودن چه شکلی میبودن
    هنوزم خیلی از ماشینا نمیتونن به تایماش برسن این پادشاه ابدی درگ و هنوز از تایماش تا اسمش و قیافش و از زیر کاپوتش ابهت و لذت رانندگی میباره
    یادمه همین پسر خوشتیپه اومده بود درگ گذاشته بود بین M5 و دیمن و زمینه یکی از تاریخی ترین دعواهارو ایجاد کرد
    بعد تو درگی که بین کوروت استینگری و دیمن گذاشته بود میگفت من بلدم چطور با دیمن لانچ کنم ولی نمیتونم اینکارو بکنم!!!!!!!!!! •_____•
    یه مقاله بود از بررسی چلنجر سوپر استوک توسط موتورترند که میرفتن مدرسه مسابقه ای رادفورد
    اونجا با دیمن تایم 9.72 هم ثبت کرده بودن فک کنم حتی بدون استفاده از ترنس بریک و صرفا بااستفاده از گاز و ترمز!!!!
    الان برای خریدش فک کنم باید حدود 160 هزارتا یا شایدم بیشتر هزینه کنید :))

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. ❤BMW❤

      ۲۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      با اینکه بی‌ام‌و فن هستم
      ولی m5 cs هم در مقابل دیمون واقعا کم میاره ، دیمون واقعا شیطان وحشتناکی واسه خودرو ساز ها هستش
      من خودم همه مدلاش رو عاشقشونم و از چراق های عقبش خیلی خوشم میاد ، واقعا یه عضلانی ترسناکه

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. TESLA

        ۲۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        چون این دو تا تو یه کلاس نیستن ، m5 cs یه سدان پیست محور هست که به لطف چهارچرخ محرک بودن و سیستم لانچ کم نقص بیمر ، میتونه راحت تو کمتر از ۳ ثانیه صفر تا صد بزنه ولی دیمن یه ماسل کار سنتی هست که صرفا برای پیروزی در مسابقات درگ ساخته شده و میتونه خیلی راحت سوپرکار هایی مثل هوراکان ، آونتادور و امثال اینها رو تو خط مستقیم تحقیر کنه ، هر چند باز هم مهارت راننده برای درگ گذاشتن با یه خودرو تک دیفرانسیل خیلی مهم هست و به جرأت میگم بیش تر از ۹۰ درصد صاحبان دیمن از ۵۰ درصد پتانسیل ماشینشون نمیتونن استفاده کنن

        موافقم 10
        مخالفم 2
  15. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    اگر دیمون با گیربکس دستی وجود داشت و امکان اینکه پشتش بشینم به راحتی تایم زیر 10 رو آسفالت معمولی میزدم.نکته مهم درگ با دیمون رو آسفالت معمولی کم کردن باد چرخها و گرم کردن لاستیکهاست.تعریف نمیکنم ولی تسلط و سرعت خوفی رو بر روی گیبرکس دستی دارم

    موافقم 6
    مخالفم 13
    1. TESLA

      ۲۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      دوست عزیز ، درگ گذاشتن با ماشین دنده دستی خیلی سخت هست شما هم چقدر که ماهر باشید باز هم نمی‌تونید به سرعت گیربکس های مدرن ( مثل گیربکس ۸ سرعته بیمر یا pdk پورشه و یا ۸ سرعته های هلکت )
      دنده عوض کنید ، یه جستجویی تو یوتیوب انجام بدید متوجه صحبت های من میشید ، شما هر ماشین مدرنی رو میخوای بگو تا من مدرک بیارم اتوماتش از دستیش سریع تر هست

      موافقم 15
  16. همایون

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (782 ديدگاه)

    شورولت چندین سال اختلاف تکنولوژی داره با دیمن چون جدیدتره و کلاسشون فرق داره و کامارو رقیبه چلنجره اما در هر صورت این دوتا اگه میخواستن یه درگ جذاب و منصفانه برگزار کنن باید لاستیکهای جلوی دیمن رو با لاستیکهای نازکی که همراه ماشین واسه مسابقات درگ فروخته میشه عوض میکردن و البته سوخت مخصوص میریختن تو دیمن چون دیمن بدون سوخت مخصوصش تقریبا سی اسب قدرت کمتری تولید میکنه.اگه یادتون باشه جرمی کلارسون هم تو برنامش همین تغییرات مخصوص درگ رو روی دیمن انجام داد و بعدش دیمن تونست کامارو هزار اسبی رو شکست بده به احتمال خیلی زیاد اگه این شرایط رعایت بشه دیمن برنده درگه

  17. دیمن

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    هردو سلطان ولی دیمن عشق اول

    موافقم 4
    مخالفم 1
  18. Daniel

    ۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کوروت Z06 هر چقدر بتونه چلنجر دیمن رو با فاصله ببره بازم دیمن عشق هست نمیتونن تازه از دوران رسیده ها برامون شاخ در بیارن چلنجر قدمت داره

  19. Camaro 70

    ۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    چون z06 دو دیفرانسیل هست اینطور شد !

    1. Camaro 70

      ۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اشتباه گفتم چون کوروت موتور وسط هست اینطور شد 🤲🏼😂،

  20. DODGE👑

    ۱۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    من نمیدونم کوروت تو دسته ای حساب میشه
    ولی به حر هال دیمن برتری داره
    چه باختش چه بردش قشنگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا