دوجکادیلاک

درگ هشت سیلندرهای سوپرشارژ، چلنجر هلکت در برابر CT5-V بلک‌وینگ

همه میدانیم که کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ خودروی بسیار خاصی به‌حساب می‌آید و این فقط به خاطر بهره‌گیری از نشان بلک‌وینگ نیست. این قوی‌ترین سدان تاریخ کادیلاک است و پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ آن به‌صورت دست‌ساز تولید می‌شود. مهم‌تر از این‌ها، CT5-V بلک‌وینگ به همراه سدان کوچک‌تر CT4-V بلک‌وینگ آخرین مدل‌های سری V بنزینی کادیلاک محسوب می‌شوند؛ اما این سدان قدرتمند در برابر دیگر خودروهای V8 سوپرشارژ بازار چگونه عمل می‌کند؟ سم کارلیجن با قرار دادن CT5-V بلک‌وینگ در برابر دوج چارجر هلکت قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.

هرچند سدان عضلانی چارجر هلکت رقیب مناسب‌تری برای کادیلاک به‌حساب می‌آید اما سم کارلیجن نتوانسته یک نمونهٔ استوک آن را پیدا کند و به همین دلیل، برادر کوپۀ چارجر یعنی چلنجر هلکت را به میدان رقابت آورده است. این خودروها که هردو از پیشرانه‌های ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده می‌کنند، روی کاغذ تقریباً در یک سطح هستند هرچند که چلنجر با ۷۱۷ اسب بخار قدرت و ۸۹۰ نیوتن متر گشتاور کمی قوی‌تر است. البته کوپهٔ دوج با وزن ۲۰۱۲ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجهی سنگین‌تر است. از سوی دیگر، کادیلاک از ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و تنها ۱۸۷۰ کیلوگرم وزن دارد.

بنابراین، به نظر می‌رسد برتری هلکت در قدرت با وزن سنگین‌تر جبران خواهد شد اما یک تفاوت بزرگ بین این دو خودرو وجود دارد که کاملاً به نفع دوج تمام می‌شود: گیربکس. هلکت حاضر در این رقابت به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است درحالی‌که کادیلاک از گیربکس دستی استفاده می‌کند. در مسابقات درگ، صرف‌نظر از مهارت راننده در تعویض دنده با گیربکس‌های دستی، خودروهای اتوماتیک مدرن همیشه برتری دارند اما آیا در درگ بین هلکت و بلک‌وینگ هم این موضوع صدق می‌کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را ببینید.

مشخصات فنی

 

چلنجر هلکت

CT5-V بلک‌وینگ 

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۱۷ اسب بخار ۶۶۸ اسب بخار
گشتاور ۸۹۰ نیوتن متر ۸۹۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
وزن ۲۰۱۲ کیلوگرم ۱۸۷۰ کیلوگرم
قیمت ۶۸,۱۲۵ دلار ۹۲,۳۹۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. parashkooh

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    چرا انقدر چلنجر خوبه؟

    موافقم 49
    مخالفم 3
  2. corvette

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    بدون ذره ای شک
    کادیلاک ct5 bw

    موافقم 39
    مخالفم 25
    1. blackwing

      ۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      هیچ چیز جذاب تر از پلتفرم آلفا ، گیربکس دستی و موتور LT4 نیست 👏🏼

      موافقم 28
      مخالفم 9
  3. ali(chevynova)

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    یه درگ کاملا سنتی و آمریکنی
    هر2 عشقن و پیروزی و باخت در اینجا اصلا اهمیت نداره
    مثل همیشه هم ترکیب حجم بالای انجین و گشتاور زیاد و همچنین دف عقب بودن شده اون فرمول افسانه ای که سالهاست آمریکن کارز بر اون پایبند هستن

    موافقم 40
    مخالفم 11
  4. احمدرضا

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    دو عشق

    موافقم 32
    مخالفم 4
  5. ali(chevynova)

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    مثل قدیم که همیشه اینجا از مسائل فنی ماشینهای آمریکایی کلاسیک مطلب میذاشتم امروز هم یه مطلب مختصر از مشخصات فنی پونتیاک کاتالینا 1963 تا 1967 میذارم برای اهلش که لذت ببرن
    Standard engines included a 303 hp 389 in³ V8 with four-barrel carburetor and dual exhausts from 1962 to 1964 and a 325 hp version of same engine from 1965 to 1966. Optional engines included higher output four-barrel and Tri Power versions of the 389 and larger 421 in³ V8s with up to 376 hp. In 1967, the 389 was replaced by a 400 in³ V8 rated at 350 hp as the base engine while the larger 421 was replaced by a 428 in³ V8 with up to 390 hp.

    پونتیاک در اون سالها کاتالینا رو با قدرتهای 303 اسب ،325 اسب،375 و 390 اسبی عرضه میکرده
    کاربراتورها هم یا یدونه 4 دهنه یا 3 عدد 2 دهنه راچستر عرضه میشدن

    موافقم 26
    مخالفم 8
  6. blackwing

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    کی اومده ها ؟؟

    بَد لانچ اومده 🤦🏻‍♂️

    موافقم 20
    مخالفم 3
  7. Reza Waffen SS

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    چلنجر هلکت

    موافقم 23
    مخالفم 3
  8. علی

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    دوچ چلنجر هلکت انتخابم .

    موافقم 23
    مخالفم 3
    1. MohammaD

      ۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (344 ديدگاه)

      حالا چرا دوچچچچ ؟!!!

      صحیحش داج هست

      موافقم 9
      مخالفم 4
  9. سید علیرضا

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (237 ديدگاه)

    هر دو عالی بودند

    موافقم 5
    مخالفم 2
  10. آریا

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (193 ديدگاه)

    قطعا چلنجر عشق ترین خودرو آمریکایی هست البته با سلیقه من قیمت خیلی مناسب قدرت خوب و مناسب برای دریفت

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. DODGE👑

    ۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    آخه شما رخ چلنجرو ببین
    میخواد بکشتت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا