خودرویی که مشاهده میکنید بر پایه دوج وایپر ساخته شده است و دیفندر نام دارد. تنها ۱۴ دستگاه از وایپر دیفندر تولید شده و یکی از آنها با قیمت پیشنهادی ۸۰ هزار دلار به فروش میرسد.
دیفندر بخشی از تاریخ تلویزیون آمریکا را تشکیل میدهد چراکه در دهه ۹۰ میلادی روی آنتن رفت و مشهور شد. گفته میشود خودروی یاد شده یکی از تنها ۱۴ نمونه تولیدی بوده و توسط کرایسلر طراحی شده است. کار ساخت وایپر دیفندر را نیز توسط شرکت یونیک مووی کارز در لاسوگاس انجام شده و البته بیشتر برای کارهای تبلیغاتی و نمایشی بکار رفته است.
این دیفندر بر پایه نسخه طویلتر دوج وایپر RT/10 مدل ۱۹۹۳ ساخته شده است و از بدنه کوپه سفارشی از جنس فایبرگلاس با رنگ نقرهای سود میبرد. طراحی کلی خودرو به گونه از کار درآمده که ما را به یاد خودروهای آینده میاندازد. در بطن خودرو نیز پیشرانه ۸ سیلندر کاربراتوری بلوک کوچک کرایسلر قرار دارد و با گیربکس ۷۲۷ اتوماتیک همکاری میکند. وایپر دیفندر همچنین از ترمزهای دیسکی با کالیپرهای دارای برند وایپر، سیستم تعلیق پیچشی، فرمان هیدرولیک و کابینی با پوشش چرم مشکی و خاکستری برخوردار است.
علیرغم ظاهری احساسبرانگیز و تاریخچهای منحصربهفرد، خودروی موردبحث به عنوان محصولی جادهای پلاک نشده و بنابراین نمیتوان آن را در معابر عمومی سوار شد. خودرویی که مشاهده میکنید در زمان فیلمبرداری برای کارهای بدلکاری مورد استفاده قرار نگرفته و بیشتر در معرض دید عموم قرار داشته است. از جمله ویژگیهای ظاهری دوج وایپر دیفندر میتوان به سقف ثابت متمایز، شیشههای جانبی جداشدنی و خروجیهای اگزوز دوگانه در عقب اشاره کرد. داخل کابین نیز صندلیهای اسپرت با چرم خاکستری، تریم متمایز روی کنسول، داشبورد و پانل دربها، کفپوشهای مشکی، پوشش داخلی سقف خاکستری و… دیده میشوند. البته خبری از کولر، کمربند ایمنی و رادیو نیست. به همراه این دوج وایپر دیفندر برخی اقلام دیگر همچون کتابچه پارامونت ۱۹۹۶ و همچنین برخی تصاویر به فروش میرسند. در حال حاضر بالاترین پیشنهاد خرید دیفندر حدود ۸۰ هزار دلار بوده است.
Reza Waffen SS
۱۵ فروردین ۱۴۰۲بیشتر از اینا می ارزه ارزش کلکسیونی داره
R@min
۱۵ فروردین ۱۴۰۲اگر استلانتیس مقداری سر کیسه رو شل کنه بازگشت وایپر پروژه سختی نیست. میشه رو پلتفرم MC20 یه موتور وسط رقیب کوروت ساخت یا رو پلتفرم های گرن توریسمو میشه یه گرندتور برای بازار آمریکا ساخت که هیچ وقت روی خوش به مازراتی نشون ندادن. معامله دو سر برده مثل سیاست فولکس با لامبو.
corvette
۱۵ فروردین ۱۴۰۲من نظرم رو پلتفرم گرن توریسمو هستش . چون ساختار موتور وسط جلوش حفظ میشه و اون استایل کلاسیکش از بین نمیره . کوروتم موتور وسط شد. خواست با اروپایی ها رقابت کنه
به نظرم وایپر نیازی به رقابت با اونا نداره . میتونه یه گرند تور خوب باشه و تو نسخه acr هم هیولا پیست
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۵ فروردین ۱۴۰۲اشتباه نکنم قدیما شبکه 5 اوایل راه اندازیش سریالی نشون میداد نقش اصلی وایپر داشت و مثلا ابر قهرمان بود همین ماشین بود.یادش بخیر
Hami
۱۵ فروردین ۱۴۰۲سال ۷۹ یا ۸۰ شبکه ۵ سریال وایپر به صورت هفتگی پخش میکرد. ستاره فیلم وایپر RT/10 رودستر قرمز بود که به دیفندر نقره ای تغییر شکل میداد. ام بی سی action هم اوایل این سریال پخش میکرد
ارش
۱۵ فروردین ۱۴۰۲هشتاد هزار دلار فقط !!!!! 🤔
زیزیگولو
۱۵ فروردین ۱۴۰۲وایپر یکی از نمادای صنعت خودروی جهان
Wanted
۱۵ فروردین ۱۴۰۲بسیار زیبا
Arshia m3csl
۱۵ فروردین ۱۴۰۲وایپر عشقه واقعا عالیه و از کوروت سرتر بوده وایپر واقعا جزو بهترینای تاریخ امریکاست داج وایپر جزو رکورد دار های نوربرگرینگ هم بود مدل های acr که داشت حیف که وایپر از تولید خارج شد واقعا عالی بود این سوپراسپرت👌🏽 این داج وایپر جذاب هم مطمئنا زیر قیمت ۷۰۰ هزار دلار چکش نمیخوره خیلی ظاهرش خاصه و شبیه کانسپت هاست کاش داج تولیدش رو ادامه میداد و مدل سوپرشارژر وایپر رو می ساخت اگه وایپر هلکت بود الان رقیب ۹۱۱ جی تی ۲ ار اس ۲۰۱۹ و فراری ۴۸۸ پیستا بود امیدوارم زود برگرده وایپر این ماشین مثل ۹۱۱ و بی ام و سری ۵ و مرسدس بنز جی کلاس و ائودی ای ۴ ته اصالت و زیبایی هستش و نباید فراموش بشه
❤ ب ت bugatti
۱۵ فروردین ۱۴۰۲وایپر عالیه
الانم جزو ۲۰ ماشین سریعه و از مکلارن اسپیدیتل سریعتره(۴۰۶)
ظاهر جذابی نداره اما باطن فوق العاده ای داره
Ferrari 308 GTS
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ظاهراً این سوپر کار افسانه ای که یکی از بهترین های آمریکایی بود،اون میزانی که سازندگانش توقع داشتند به سود دهی نرسید،به همین دلیل تصمیم به ادامه تولیدش ندادن سری جدیدی هم ازش ندادن،و کلا رها شد. امیدوارم با پیشرفت هایی که در عصر حاضر بوجود اومده ،سازندگانش تصمیم به تولید یه مدل موتور وسط ازش کنند که در این صورت یه غول خیلی ترسناک میشه در رقابت برای سازنده های آمریکایی و اروپایی. واقعا حیف این هیولای سریع،فراموش بشه.
homayoun
۱۷ فروردین ۱۴۰۲هیچوقت با رینگ نسل اول دوج حال نکردم اصلا کلا با رینگ سه پره میونه خوبی ندارم به نظرم به درد یه مینی هاچ بک میخوره تا ابرخودروهایی مثل نسل اول وایپر یا کونیگزگ رگرا
میثم
۲۲ فروردین ۱۴۰۲این چیه دقیقا؟ 😐