در بحبوحه همهگیری خودروهای برقی، تیم کانیسکیس مدیرعامل شرکت دوج که ملقب به پدر هلکت است بازنشسته خواهد شد.
کانیسکیس در حال حاضر مدیرعامل برندهای رم و دوج است و از اول جولای (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بازنشسته خواهد شد. کریستین فیوئل مدیرعامل فعلی کرایسلر جایگزین کانیسکیس در رم خواهد شد و درعینحال سمت خود در کرایسلر را نیز حفظ خواهد کرد. مت مک آلر هم به عنوان رئیس جدید دوج انجاموظیفه خواهد کرد. او قبلاً مدیر بخش فروش همین خودروساز آمریکایی بوده است.
کانیسکیس بیش از ۳۰ سال همراه دوج و استلانتیس بوده و کار خود را در سال ۱۹۹۳ و با فروش محصولات و قطعات کرایسلر شروع کرده است. او در سال ۲۰۰۳ به عنوان مدیر ارشد نمایندگیهای این خودروساز انتخاب شد و در سال ۲۰۰۹ هم پست مدیر بازاریابی کرایسلر را به دست آورد. کانیسکیس در سال ۲۰۱۱ به سمت مدیریت فیات آمریکای شمالی منصوب شد. پدر هلکت همچنان به طی پلههای ترقی ادامه داد و دو سال بعد مدیرعاملی دوج را به دست آورد. او در زمان تحویل فیات کرایسلر در دهه قبل میلادی چندین پست مدیریتی را قبول کرد و با تجربه فرایند ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن، پست مدیرعاملی دوج در شرایط فعلی را پذیرفت. او همچنین در سال ۲۰۲۳ علاوه بر دوج سکانداری رم را هم بر عهده گرفت. کانیسکیس در سال ۲۰۱۴ مدیریت برندهای دوج و SRT را در دست داشت و در همان زمان پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هلکت وارد میدان شد.
این نیروگاه پرقدرت با خروجی ۷۰۷ اسب بخار در مدلهای چارجر و چلنجر نصب شد و عصر طلایی جدیدی برای خودروهای عضلانی دیترویت رقم خورد. با هدایتهای کانیسکیس، دوج به یک برند پرفورمنس کامل بدل گردید و نهایتاً پیشرانه هلکت را در تمامی محصولات خود ارائه کرد. او طرفدار پر و پا قرص “برادری عضله” بود. این انجمن یک گروه اصلی از خریداران دوج است که خودروهای مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر را خریداری کرده و با آن زندگی میکنند.
شاید برخی افراد معتقد باشند او رابطه بسیار نزدیکی بین هِمی و دوج ایجاد کرد. بازنشستگی تیم کانیسکیس زمانی رخ میدهد که به پایان دوران ۸ سیلندر دوج و رم نزدیک شدهایم. چلنجر به خاطرات پیوسته و چارجر جدید نیز بهصورت برقی و همچنین با پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو تولید خواهد شد. همین موضوع درباره رم هم صدق میکند چراکه دیگر خبری از پیشرانه ۸ سیلندر در محصولاتش نیست و باید به پیشرانه ۶ سیلندر رضایت داد. کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس گفته است:
من میخواهم از فرصت استفاده کرده و از تیم کانیسکیس به خاطر علاقه، تعهد و تلاشهای خود در پیشبرد اهداف استلانتیس صمیمانه تشکر کنم. او تصویر جدیدی از آینده برقی شده برندهای رم و دوج را ارائه کرده است
ممد ژانگولر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳خوش به سعادتش دیگه نمیخواد با دلشوره شبا از ادارش برگرده خونش .الان دیگه وقتشه شبا از خونش بزنه بیرون عشق و حال
A
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳الان وقت روندن ماشین های قلدری هستش که داده بیرون😌
ممد ژانگولر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اره والا.مرد به این بی ریایی.تیپشو ببین نه کرواتی نه پاپیونی هیچی
قیصری وایستاده تمام.دیگه کسی که پدر بزرگش آلمانی بوده بایدم توقع داشت ی همچین ماشینایی بسازه.
(Ali(chevynova
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳دمت گرم مرد
خوب هیولاهایی رو تحویل طرفدارها دادی
زیزیگولو
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط اون دوج چارجر هلکت تیون شده 1800 اسب بخاری💪💪💪
https://www.pedal.ir/dodge/dodge-charger-hellcat-1800-hp/
A
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳این هیوقت یادم نمیره لامصب آخه 1800 اسب؟
دست ژاپنی هارو از پشت بست.
زیزیگولو
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳با اینکه عاشق ژاپنیا و خصوصاً ( لکسوس RX و لندکروز ) هستم ولی تا حالا هیچ کس ندیده من تو کامنتایی که میزارم از ماشینای آمریکایی یا اروپایی یا کره ای بد گفته باشم و فقط با چینیها میانه خوبی ندارم
خیلی وقتا برندهای مختلف خودرو تو دنیا تیون میشن و به ارقام سرسام آوری تو قدرت و گشتاور و سرعت میرسن مثل این تویوتا لندکروز که توسط مهندسان بخش موتور اسپرت تویوتا تیون شده و به یه هیولای ۲۰۰۰ اسب بخاری تبدیل شده 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.pedal.ir/toyota/record-breaking-230-mph-toyota-land-cruiser/
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳زیزی دستت دردنکنه ندیده بودمش👏
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشاالله مرد!
زیزیگولو
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳دوج چلنجر هلکت یکی از زیباترین ماسل کارای تاریخ آمریکاست که بخاطر ظاهر مخوف و پرفورمنس فوق العادش تونسته از مشهورترین خودروهای عضلانی دنیا بشه👌
دوج چارجر هلکت ردآی که دیگه احتیاج به گفتن نداره👍
S
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳کسی میتونه لطف کنه اسم ایشونو انگلیسی تایپ کنه برام؟
(پ.ن: اگه امکانش هست تو مقاله ها اسم اشخاص رو داخل پرانتز انگلیسی هم بنویسین ممنون از پدال🙏)
پویا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳Timothy Kuniskis
Dan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳tim kuniskis
GMA
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳Tim Kuniskis
A
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳عشق خالص دوج چارجر هلکت ردای.😼
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳دوج چارجر و چلنجر خیلی خوشگلن حیف نبود توقف تولید شد!؟
Alireza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳بین دوج چلنجر و موستانگ و کامارو
بنظرم چلنجر از همشون بهتره بعد موستانگ
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳حلالت باشه مرد، خیلی خدمت کردی.
دست مریزاد واقعا👏👏👏
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/2023-dodge-challenger-srt-demon-170-1.jpg
چه عکسی، به بههه
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳باععع
چه چیز جذابیه
Parham
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳دمش گرم ما که دستمون نرسید باعث شد حداقل از دیدنش ذوق کنیم.
BMW
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳الان باید بشینه پشت دوج چلنجر و حالشو ببره🔥
ما هم از اینجا حالشو میبریم😂😂
امیرحسین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام اقای احمد زاده از کامارو هم خبر میزارید؟
شاهین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام فعلا خبر خاصی از این خودرو و آینده اش منتشر نشده.
اردوان
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳آقای کانیسکیس کار بزرگی کرد برای آمریکا و امیدوارم بعدی هم مثل قبل دوج رو پیش ببره
Taha Ayoobi
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ایشالا
🤡
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳باید شرکت خودشو تاسیس کنه و ماشینای ۸ سیلندر جدید تولید کنه
آریا
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳دمش گرم الان وقتشه بره بیرون با یه هلکت آسفالت هارو جر بده ولی عکس اولی که با چلنجر بود نسخه sxt بود
Alireza
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳چارجر با اون موتور هلکت یه هیولای واقعیه که با اون قدرتش هیچ وقت از هیچ ماشینی کم نمیاره با اون موتور بنزینی ۸ سیلندر سوپرشارژ یه اسطوره واقعیه من دیوونشم واقعا حرف نداره خوشا به حال اونی که اینو داره