دوج

تیم کانیسکیس، مدیرعامل دوج و پدر هلکت بازنشسته می‌شود

در بحبوحه همه‌گیری خودروهای برقی، تیم کانیسکیس مدیرعامل شرکت دوج که ملقب به پدر هلکت است بازنشسته خواهد شد.


کانیسکیس در حال حاضر مدیرعامل برندهای رم و دوج است و از اول جولای (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بازنشسته خواهد شد. کریستین فیوئل مدیرعامل فعلی کرایسلر جایگزین کانیسکیس در رم خواهد شد و درعین‌حال سمت خود در کرایسلر را نیز حفظ خواهد کرد. مت مک آلر هم به عنوان رئیس جدید دوج انجام‌وظیفه خواهد کرد. او قبلاً مدیر بخش فروش همین خودروساز آمریکایی بوده است.

کانیسکیس بیش از ۳۰ سال همراه دوج و استلانتیس بوده و کار خود را در سال ۱۹۹۳ و با فروش محصولات و قطعات کرایسلر شروع کرده است. او در سال ۲۰۰۳ به عنوان مدیر ارشد نمایندگی‌های این خودروساز انتخاب شد و در سال ۲۰۰۹ هم پست مدیر بازاریابی کرایسلر را به دست آورد. کانیسکیس در سال ۲۰۱۱ به سمت مدیریت فیات آمریکای شمالی منصوب شد. پدر هلکت همچنان به طی پله‌های ترقی ادامه داد و دو سال بعد مدیرعاملی دوج را به دست آورد. او در زمان تحویل فیات کرایسلر در دهه قبل میلادی چندین پست مدیریتی را قبول کرد و با تجربه فرایند ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن، پست مدیرعاملی دوج در شرایط فعلی را پذیرفت. او همچنین در سال ۲۰۲۳ علاوه بر دوج سکان‌داری رم را هم بر عهده گرفت. کانیسکیس در سال ۲۰۱۴ مدیریت برندهای دوج و SRT را در دست داشت و در همان زمان پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هلکت وارد میدان شد.

این نیروگاه پرقدرت با خروجی ۷۰۷ اسب بخار در مدل‌های چارجر و چلنجر نصب شد و عصر طلایی جدیدی برای خودروهای عضلانی دیترویت رقم خورد. با هدایت‌های کانیسکیس، دوج به یک برند پرفورمنس کامل بدل گردید و نهایتاً پیشرانه هلکت را در تمامی محصولات خود ارائه کرد. او طرفدار پر و پا قرص “برادری عضله” بود. این انجمن یک گروه اصلی از خریداران دوج است که خودروهای مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر را خریداری کرده و با آن زندگی می‌کنند.

شاید برخی افراد معتقد باشند او رابطه بسیار نزدیکی بین هِمی و دوج ایجاد کرد. بازنشستگی تیم کانیسکیس زمانی رخ می‌دهد که به پایان دوران ۸ سیلندر دوج و رم نزدیک شده‌ایم. چلنجر به خاطرات پیوسته و چارجر جدید نیز به‌صورت برقی و همچنین با پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو تولید خواهد شد. همین موضوع درباره رم هم صدق می‌کند چراکه دیگر خبری از پیشرانه ۸ سیلندر در محصولاتش نیست و باید به پیشرانه ۶ سیلندر رضایت داد. کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس گفته است:

من می‌خواهم از فرصت استفاده کرده و از تیم کانیسکیس به خاطر علاقه، تعهد و تلاش‌های خود در پیشبرد اهداف استلانتیس صمیمانه تشکر کنم. او تصویر جدیدی از آینده برقی شده برندهای رم و دوج را ارائه کرده است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    خوش به سعادتش دیگه نمیخواد با دلشوره شبا از ادارش برگرده خونش .الان دیگه وقتشه شبا از خونش بزنه بیرون عشق و حال

    موافقم 20
    1. A

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      الان وقت روندن ماشین های قلدری هستش که داده بیرون😌

      موافقم 21
      1. ممد ژانگولر

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4148 ديدگاه)

        اره والا.مرد به این بی ریایی.تیپشو ببین نه کرواتی نه پاپیونی هیچی
        قیصری وایستاده تمام.دیگه کسی که پدر بزرگش آلمانی بوده بایدم توقع داشت ی همچین ماشینایی بسازه.

        موافقم 14
        مخالفم 2
  2. (Ali(chevynova

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    دمت گرم مرد
    خوب هیولاهایی رو تحویل طرفدارها دادی

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. زیزیگولو

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      فقط اون دوج چارجر هلکت تیون شده 1800 اسب بخاری💪💪💪

      https://www.pedal.ir/dodge/dodge-charger-hellcat-1800-hp/

      موافقم 15
      1. A

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (70 ديدگاه)

        این هیوقت یادم نمیره لامصب آخه 1800 اسب؟
        دست ژاپنی هارو از پشت بست.

        موافقم 14
        مخالفم 3
        1. زیزیگولو

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (6035 ديدگاه)

          با اینکه عاشق ژاپنیا و خصوصاً (‌ لکسوس RX و لندکروز ) هستم ولی تا حالا هیچ کس ندیده من تو کامنتایی که میزارم از ماشینای آمریکایی یا اروپایی یا کره ای بد گفته باشم و فقط با چینیها میانه خوبی ندارم

          خیلی وقتا برندهای مختلف خودرو تو دنیا تیون میشن و به ارقام سرسام آوری تو قدرت و گشتاور و سرعت میرسن مثل این تویوتا لندکروز که توسط مهندسان بخش موتور اسپرت تویوتا تیون شده و به یه هیولای ۲۰۰۰ اسب بخاری تبدیل شده 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻

          https://www.pedal.ir/toyota/record-breaking-230-mph-toyota-land-cruiser/

          موافقم 9
          مخالفم 1
      2. Taha Ayoobi

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4322 ديدگاه)

        زیزی دستت دردنکنه ندیده بودمش👏

        موافقم 7
        مخالفم 1
    2. ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      ماشاالله مرد!

  3. زیزیگولو

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    دوج چلنجر هلکت یکی از زیباترین ماسل کارای تاریخ آمریکاست که بخاطر ظاهر مخوف و پرفورمنس فوق‌ العادش تونسته از مشهورترین خودروهای عضلانی دنیا بشه👌

    دوج چارجر هلکت ردآی که دیگه احتیاج به گفتن نداره👍

    موافقم 12
  4. S

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (161 ديدگاه)

    کسی میتونه لطف کنه اسم ایشونو انگلیسی تایپ کنه برام؟
    (پ.ن: اگه امکانش هست تو مقاله ها اسم اشخاص رو داخل پرانتز انگلیسی هم بنویسین ممنون از پدال🙏)

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. پویا

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (487 ديدگاه)

      Timothy Kuniskis

    2. Dan

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (682 ديدگاه)

      tim kuniskis

    3. GMA

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      Tim Kuniskis

      موافقم 3
      مخالفم 1
  5. A

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    عشق خالص دوج چارجر هلکت ردای.😼

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    دوج چارجر و چلنجر خیلی خوشگلن حیف نبود توقف تولید شد!؟

  7. Alireza

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    بین دوج چلنجر و موستانگ و کامارو
    بنظرم چلنجر از همشون بهتره بعد موستانگ

  8. Taha Ayoobi

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4322 ديدگاه)

    حلالت باشه مرد، خیلی خدمت کردی.
    دست مریزاد واقعا👏👏👏

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/2023-dodge-challenger-srt-demon-170-1.jpg
    چه عکسی، به بههه

    1. ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      باععع
      چه چیز جذابیه

  9. Parham

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (752 ديدگاه)

    دمش گرم ما که دستمون نرسید باعث شد حداقل از دیدنش ذوق کنیم.

  10. BMW

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    الان باید بشینه پشت دوج چلنجر و حالشو ببره🔥
    ما هم از اینجا حالشو میبریم😂😂

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. امیرحسین

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (229 ديدگاه)

    سلام اقای احمد زاده از کامارو هم خبر میزارید؟

    1. شاهین

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام فعلا خبر خاصی از این خودرو و آینده اش منتشر نشده.

  12. اردوان

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آقای کانیسکیس کار بزرگی کرد برای آمریکا و امیدوارم بعدی هم مثل قبل دوج رو پیش ببره

    1. Taha Ayoobi

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4322 ديدگاه)

      ایشالا

  13. 🤡

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (292 ديدگاه)

    باید شرکت خودشو تاسیس کنه و ماشینای ۸ سیلندر جدید تولید کنه

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. آریا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (191 ديدگاه)

    دمش گرم الان وقتشه بره بیرون با یه هلکت آسفالت هارو جر بده ولی عکس اولی که با چلنجر بود نسخه sxt بود

  15. Alireza

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    چارجر با اون موتور هلکت یه هیولای واقعیه که با اون قدرتش هیچ وقت از هیچ ماشینی کم نمیاره با اون موتور بنزینی ۸ سیلندر سوپرشارژ یه اسطوره واقعیه من دیوونشم واقعا حرف نداره خوشا به حال اونی که اینو داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا