دوجشورلتفورد

آمار فروش سه ماسل کار مشهور امریکا در سال 2022؛ تهدید موستانگ با چلنجر

تقاضا برای فورد موستانگ و دوج چلنجر در سال ۲۰۲۲، به میزان بی‌سابقه‌ای نزدیک بوده است. از سوی دیگر، شورولت کامارو تماشاگر کم‌رمق بازار باقی ماند.

فروش بالای فورد موستانگ به عنوان محبوب‌ترین ماسل کار جهان، چندان عجیب نیست. سال ۲۰۱۹ نیز این خودروی امریکایی توانست، جایگاه پرفروش‌ترین مدل اسپرت دودر جهان را کسب کند اما ظاهرا دوران سلطنت موستانگ در بازار دنیا، رو به پایان است.

برخلاف انتظار عموم مردم و طرفداران فورد، فروش جهانی موستانگ طی سال‌های اخیر، کاهش دائمی دارد و از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲،  تقاضای جهانی برای این خودرو، هر سال به تعدادی قابل توجه کمتر از سال قبل بوده است. حالا فروش موستانگ نسبت به ۳ سال قبل، ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

فورد موستانگ

فروش ۱۰۲ هزار و ۹۰ دستگاه موستانگ در سال ۲۰۱۹، موفقیتی بزرگ برای فورد محسوب می‌شد. نکته‌ی مهم در آن زمان، صادرات ۳۰ درصد کل ظرفیت تولید موستانگ به کشورهای خارج از امریکا بود. آلمان، لهستان و فرانسه در سال ۲۰۱۹، غالب فروش اروپایی موستانگ را به خود اختصاص دادند.

دیگر نکته‌ی مهم، کاهش فروش جهانی برای سه خودروی عضلانی ساخت امریکا است. در سال ۲۰۱۹، مجموع فروش موستانگ و چلنجر و کامارو به ۲۲۳ هزار دستگاه رسید. این میزان برای سال ۲۰۲۲، تقریبا ۳۴ درصد کمتر شده و ۱۴۷۵۰۰ دستگاه بوده است. تقاضای جهانی برای ماسل‌کارهای سه‌گانه در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتیب اعداد ۱۶۹۵۰۰ و ۱۵۱۰۰۰ نشان می‌دهد.

آمار فروش ماسل کارهای امریکا

در سال ۲۰۲۲، حدود ۸۶ درصد کل فروش خودروهای عضلانی امریکا به بازار داخلی این کشور اختصاص داشته که نشانه‌ی کم‌توجهی مردم کشورهای مختلف به این نوع از مدل‌های اسپرت است. مجموعا حدود ۹۳ درصد از کل فروش موستانگ و چلنجر و کامارو به امریکا و کانادا و امریکای لاتین اختصاص دارد.

چالش چلنجر برای موستانگ و موفقیت بزرگ دوج

حتی در امریکا کاهش فروش موستانگ از سال ۲۰۱۹ شروع شده و زنگ خطر به صدا در آمده بود؛ اما افزایش تقاضا برای این خودرو در بازار جهانی، حقایقی مهم را مخفی نگه داشت. شاید بتوان کاهش فروش موستانگ در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ را به شیوع کرونا نسبت داد؛ اما افزایش تقاضا برای دوج چلنجر که به طور مدام از سال ۲۰۲۰ تا امروز ادامه داشته، تامل برانگیز است.

موستانگ و چلنجر

در سال ۲۰۱۹، تقاضا برای موستانگ نسبت به چلنجر ۶۰ درصد بیشتر بود. یعنی به‌ازای فروش ۱۰ دستگاه دوج چلنجر، ۱۶ فورد موستانگ فروخته شد. این میزان در سال ۲۰۲۲ به نسبت حیرت‌انگیز ۱/۱ نزدیک شده است که به معنی، فروش ۱۰ دستگاه دوج چلنجر، همزمان با فروش ۱۱ فورد موستانگ است.

خداحافظی تلخ با شورلت کامارو نزدیک است

مدیران جنرال موتورز با آگاهی کامل از شرایط اسف‌بار شورولت کامارو در بازار امریکا و جهان، اتمام تولید این خودرو در سال ۲۰۲۴ را خبر داده‌اند. البته شانس اندک برای تولید یک خودروی اسپرت تمام برقی با نام کامارو وجود دارد. سال ۲۰۲۲ تقاضا برای چلنجر، بیش از ۲/۲ برابر کامارو بوده است.

مقایسه فنی و قیمتی موستانگ و چلنجر و کامارو

در ادمه‌ی مطلب برای آشنایی بیشتر، نگاهی گذرا به مهم‌ترین مشخصات ارزان‌ترین نمونه از موستانگ و چلنجر و کامارو داشته‌ایم. این خودروها با تنوع کم‌نظیری از امکانات سفارشی و پیشرانه‌های تقویت‌شده نیز ارائه می‌شوند که طبیعتا قیمت را برای خریدار افزایش می‌دهد.

فورد موستانگ 2023

آستانه قیمت فورد موستانگ مدل ۲۰۲۳ در بازار جهانی، ۲۹ تا ۳۰ هزار دلار است. این مدل با موتور ۲/۳ لیتر توربوشارژ مجهز به اینترکولر، ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. موستانگ اکوبوست در زمان ۵/۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۹تا ۱۰ لیتر در صد کیلومتر دارد.

دوج چلنجر 2023

ارزان‌ترین دوج چلنجر ۲۰۲۳، قیمت ۳۲ هزار دلاری دارد. چلنجر SXT دیفرانسیل عقب با موتور ۳/۶ لیتر تنفس طبیعی، ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت، ۵/۵ ثانیه زمان لازم دارد و میانگین ۱۱ تا ۱۲ لیتر بنزین را در صد کیلومتر می‌سوزاند.

شورولت کامارو 2023

در سال ۲۰۲۳ با پرداخت ۲۸ هزار دلار می‌توان نسخه‌ی پایه از شورلت کامارو را خریداری کرد. این مدل، از موتور ۲ لیتر توربوشارژ، ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد تا در زمان ۶ ثانیه، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت را محقق کند. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۱۰ لیتر در صد کیلومتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Amiro

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (397 ديدگاه)

    با پول های اینا میشه توی ایران سراتو کوپه خرید🥲
    حیف پول
    همشونو دوست دارم ♥️💛💙

    موافقم 69
    مخالفم 2
  2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    خیلی دلم میخواد بدونم اون مدیر … استلانتیس این خبر رو شنیده دیده خونده.اصلا به اون مغز *** چی میگذره که نمیتونه ببینه که چه جواهری تو کمپانی داره که باید چاجر رو هم بهش اضافه کرد برا ارائه نسخه پرفورمنس سدان و کوپه.واقعا چرا توان فهم این موضوع رو ندارن چه چیزی باعث میشه که این امتیاز رو نبینن و سعی به از بین بردنش میکنن.همه میدونن سال بعد پرفروشترین کوپه و سدان پرفورمنس امریکا و استلانتیس قراره برا همیشه متوقف و نابود بشن.اگر اشتباه نکنم مجموع فروش چلنجر و چارجر راستی کرایسلر 300 هم هست به رقم بالای 130000 دستگاه برسه نمیدونم شایدم بیشتر همه اینها در حالیه که اصلا معلوم نیست این 4 نسخه کوپه و سوپر کار جدید مازراتی مجوعشون بتونن به میزان فروش 5000 دستگاه برسن که من مطمعن هستم تو بهترین حالت مجموع فروش 800 الی 1100 دستگاه داشته باشن.فقط یه تفکر فاشیستی میتونه این اتفاق رو رقم بزنه.خدا کنه حداقل داج رو بایگانی کنن.

    موافقم 29
    مخالفم 32
    1. AHMADREZA

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (878 ديدگاه)

      اینهمه سنگ آمریکایی ها رو به سینه میزنی میشه بپرسم چرا تو سال 2009 چرا فقط دوج با چلنجر و چارجر و دورانگو و رم نتونست با فروش رویایی گروه کرایسلر رو نجات بده و برای یه مدت درش تخته شد؟
      بگذریم که به غیر از دوج خود کرایسلر و جیپ هم بودن
      یعنی توی سال 2009 سه تا برند قلچماق آمریکایی روی هم نتونستن حتی خودشون رو سرپا نگه دارن چه برسه به سود و فروش بالا
      بماند که سرهم اندازه فیات که خودروساز اقتصادی اروپا به حساب میاد سرمایه نداشتن

      یادم رفته بود امثال تو چشم روی گذشته بستن و تو آینده الکی چارتا کلمه قلبمه سلمبه تکرار میکنن درحالی که معنیش رو حتی نمی دونن
      اگه سنت نمیرسه تحقیق کن
      اگه میرسه فشار بیار یادت بیاد

      موافقم 29
      مخالفم 30
      1. آرین

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (444 ديدگاه)

        بعد از بزرگترین بحران مالی قرن طبیعیه که کمپانی‌ها وارد زیان بشن.
        این بحران داخلی شرکت‌ها نبود، روی کل اقتصاد آمریکا و اتحادیه اروپا تاثیر گذاشت. دیگه خبری از لیز و فروش نقدی نبود چون بزرگترین منابع اعتبار دهنده تو منجلاب افتاده بودن.
        و حالا ماشین‌های ارزان قیمت (اغلب وارداتی با فایننس شرکت‌هایی که از بحران دورتر بودن) تونستن فروششون رو حفظ کنن و حتی تقاضای موجود برای میان‌رده‌ها رو سمت خودشون بکشن و رشد کنن ولی میان رده‌ها و بالارده‌ها بدجور به دردسر افتادن که این سه تا شرکت قلچماق آمریکایی هم جزو دسته میان رده بودن. اما حالا می‌بینی که به شدت پرطرفدار هستن.
        و اتفاقا دقیقا تعداد فروش مهمه. به جز خودروسازهایی مثل فراری که بیشتر به عنوان برند لوکس دیده میشن تا سازنده ماشین، تمام شرکت‌های دیگه حاشیه سود بسیار نزدیک به هم دارند و تعداد فروش هست که می‌تونه سودشون رو افزایش بده نه بالابردن قیمت تو یک بازار به شدت رقابتی.

        پس دفعه بعد قبل از اینکه کامنت بدی،
        اگه سنت نمیرسه تحقیق کن،
        اگه میرسه فشار بیار یادت بیاد.

        ضمنا هجمه درسته نه حجمه.

        موافقم 13
        مخالفم 8
      2. آرین

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (444 ديدگاه)

        بعد از بزرگترین بحران مالی قرن طبیعیه که کمپانی‌ها وارد زیان بشن.
        این بحران داخلی شرکت‌ها نبود، روی کل اقتصاد آمریکا و اتحادیه اروپا تاثیر گذاشت. دیگه خبری از لیز و فروش نقدی نبود چون بزرگترین منابع اعتبار دهنده تو منجلاب افتاده بودن.
        و حالا ماشین‌های ارزان قیمت (اغلب وارداتی با فایننس شرکت‌هایی که از بحران دورتر بودن) تونستن فروششون رو حفظ کنن و حتی تقاضای موجود برای میان‌رده‌ها رو سمت خودشون بکشن و رشد کنن ولی میان رده‌ها و بالارده‌ها بدجور به دردسر افتادن که این سه تا شرکت قلچماق آمریکایی هم جزو دسته میان رده بودن. اما حالا می‌بینی که به شدت پرطرفدار هستن.
        و اتفاقا دقیقا تعداد فروش مهمه. به جز خودروسازهایی مثل فراری که بیشتر به عنوان برند لوکس دیده میشن تا سازنده ماشین، تمام شرکت‌های دیگه حاشیه سود بسیار نزدیک به هم دارند و تعداد فروش هست که می‌تونه سودشون رو افزایش بده نه بالابردن قیمت تو یک بازار به شدت رقابتی.

        پس دفعه بعد قبل از اینکه کامنت بدی،
        اگه سنت نمیرسه تحقیق کن،
        اگه میرسه فشار بیار یادت بیاد.

        ضمنا هجمه درسته نه حجمه.

        موافقم 8
        مخالفم 11
        1. مهران

          ۱ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (605 ديدگاه)

          داداش تو دیدی قبول نیست…

          موافقم 5
          مخالفم 2
      3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2353 ديدگاه)

        چونکه یه مشت مافیا و دزد به اسم آنیلیها پولداشتن و بحش بیستر سهام کرایسلر رو خریدن و فقط پول تزریق کردن باید نابودش کنن.مثل این میمونه که همون کرایسلر که قبلش صاحب لامبورگینی بود همینکار رو باهاش میکرد.فرق اونا این بود که برند نابود شده لامبو که دیگه تو بولونیا هم یادشون رفته بود رو زنده کرد و آبرو عظمت بهش داد.خیلی راحت میتونست تو داج ذوبش کنه و ررا همیشه فراموش بشه.به هر حال نهایت یک سال دیگه مازراتی و آلفا راهیه زباله دان تاریخ میشن.

        موافقم 6
        مخالفم 16
      4. DODGE👑

        ۵ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (53 ديدگاه)

        تنها چیزی که میتونم بهت بگم
        تعصب شدید آسیا یا اروپا داری و فشار میخوری

    2. AHMADREZA

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (878 ديدگاه)

      قبلا هم گفتم باز هم میگم
      تعداد فروش مهم نیست
      اگه اینطوریه که تویوتا رافور از گرند چروکی بیشتر فروخته پس بهتره😐
      در ضمن ممکنه مازراتی و آلفارومئو به عنوان برند لوکس و پرمیوم بیشتر از دوج و امثالهم سود داشته باشن حتی با وجود فروش کمتر

      تعصب چشمای آدم رو روی حقیقت میبنده
      من که فرقی بین تو و رامین چاینا نمیبینم
      کامنت های هردوتون سمیه هردوتون کلی دیسلایک می‌گیرید اما بازم کم نمیارید
      هردوتون کلی حجمه بهتون وارد می‌شد اما هنوزم حرف حرف خودتون بوده و هست
      هردوتون هم یه مطلب رو صد بار میگن

      موافقم 34
      مخالفم 8
    3. A.H MOTORS

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (495 ديدگاه)

      پدال جان لطفا کامنت کسانی رو که دارای کلمات نامناسب فضای سایت هست رو منتشر نکن

      با تشکر🌷

      موافقم 7
      مخالفم 9
    4. علی

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      داج را دوست دارم چون یه ماشین مردونه است و قلدر !! حتی گردن‌کلفت تر از موستانگ ، بهرحال این دوتا عالین ولی بیشتر بازارشون مربوطه به داخل آمریکا هست در صورتیکه برندهای آلفارومئو و بخصوص مازراتی بیشتر کلاس اسپورت لوکس هستن و مشتری خاص خود را دارن و البته محبوبیت جهانی دارند . به خدا خودم خجالت میکشم از بس این حرفها را تکرار کردم ، همش تقصیر آقای یانکی هست!!!

      موافقم 15
  3. dead shark

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حیف کامارو . اون همه نسل های خاطرانگیز این ماشین و اون حجم از ابهت و استیل به چه روزی افتاد .

    موافقم 39
    مخالفم 1
  4. Star Zed

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به به . خوراک یانکیه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. Clean energy

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    فورد بهترین ماسل هست
    توی همون نسخه بیس همون کاملا مشهوده
    سریعتره
    خفن تره
    با کیفیت تره
    مصرفشم کمتره
    به معنای کلمه یه ماشین کامل و فوقالعاده است موستانگ
    با ورود نسل جدید هم احساس میکنم فروش خوبیو تجربه میکنه

    موافقم 21
    مخالفم 9
    1. MohammaD

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (344 ديدگاه)

      _ سیستم تعلیق هوشمند که در عین حفظ هندلینگ در حد رقبای اروپایی باعث نداشتن کوبش های آنچنانی تو جاده های ناهموار میشه .

      _ پتانسیل ارتقا در حد چلنجر و بیش از کامارو

      _ چابکی دو سر و گردن بالاتر از چلنجر ( در پیست و مسیر پر پیچ و خم منظورمه )

      و…. خیلی از مزایای دیگه موستانگ من جمله هوشمند ترین گیربکس ( gt500) و بهترین صندلی های کلاس خودش رو هم باید اضافه کرد

      باز از اون طرف ردلاین بالای gt350 که میتونه لذت در حد بهترین سوپر اسپرت ها رو فراهم کنه رو هم یادت نره

      درباره این اعجوبه حرف زیاده ولی فقط اینطور بگم که دو تا ماشین برای شخص خودم سوپر اسپرت حساب میشن با اینکه از نظر علمی سوپر اسپرت حساب نمیشن : شلبی gt500 و gt350

      ضمنا بیشتر سر بزن به پدال دلتنگت شدیم نبودی چند وقته

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. Clean energy

        ۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        کاملا درست میفرمایید
        چشم حتما ❤️

        موافقم 6
        مخالفم 1
  6. sina

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    شما به نقاش که هیچی از دنیای ماشین سر در نمیاره بگو یه ماشین آمریکایی بکشه، قطعا چلنجر یکی از طرح هاش هست.
    علتش اینه ماسل کار و اصطلاحا ماشین آمریکایی با اسم و شکل چلنجر پروموت شده سالهاست.
    منم از دو تا دیگه بیشتر دوستش دارم

    موافقم 24
    مخالفم 1
  7. سوشیانت

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (3512 ديدگاه)

    چلنجر هلکت سریع ترین و قوی ترین ماسل کاره🔥
    بنظر من اول چلنجر بعد کامارو بعد موستانگ

    موافقم 8
    مخالفم 4
  8. 911

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (599 ديدگاه)

    فروش چلنجر به دلیل اینکه قراره تولیدش قطع بشه، بیشتر از موستانگه. اگر دیمن رو نزدیک به ۵ سال بعد بخوای بفروشی، برچسب قیمتی بالای ۱ میلیون دلار میخوره، شک نکنید یا حتی بیشتر شاید به ۴یا حتی ۵ هم برسه، چون آخرین نسل بنزینی چلنجره.
    موستانگ و که کار نداریم، فروش و همه چیزش عالیه،
    اما کامارو……..
    چی بگم. اوضاعش خرابه. شرولت توروخدا یه کاری کن…
    به ماشین بازا بیشتر از این شوک نده…
    یه z28بزن با قدرت بالای ۸۰۰، دوباره برگرده….
    به نظرم ما خیلی خوش شانسیم که تو این دوره داریم زندگی میکنیم.
    نسل های بعدی حتی نمی دونن بنزین چیه..
    البته ما خیلی هم خوش شانس نیستیم…
    با این دمپایی ها…..
    دوره عصر دمپایی….
    ما یه ماشین داریم موتورش ۱۶۵ اسب داره…
    که خیلی گرونه…..
    برای خریدنم هیچ چاره‌ای وجود نداره….
    زبان مردم ،نظر مردم به گفته های مدیر عامل ایران خودرو.
    ماشین ۱۶۵ اسبی در سال ۲۰۲۳….
    شوخیشم زشته….
    اون وقت تنها چیزی که اینا از بعضی کمپانی‌های خارجی برتر بودن، گند زدن در طراحی و دمپایی سازیه. ‌…….دیگه هیچی به فکرم نمیرسه…

  9. زیزیگولو

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    ماشینای عضلانیو بزرگو خشن و پر سرودصدا با مصرف سوخت بالا که شاید از دیدگاه اقتصادی به صرفه نباشن ولی تو دنیای واقعی خیلی از مردم جهان عاشق ماسل کارا و ماشینای عضلانی آمریکایی هستن درست مثل خودم

    موافقم 13
  10. shetab-car

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (230 ديدگاه)

    هر وقت شما خودتو قانع کردی تو بازی کامپیوتری تصمیم بگیری با یه سدان اقتصادی رانندگی کنی بعد بیا این توقع رو از علاقه مندان به ماسل کار داشته باش که بیان مثلا یه ماشین الکتریکی 30 هزار دلاری بخرن به جای موستانگ و کامارو برای همینم نیاز هست خودروهای درون سوز باقی بمونن چون در صورت توقف تولید قیمت هاشون می ره بالا و عده زیادی هیچگاه نمی تونن خودشون رو قانع کنن ماشین برقی بخرن!

  11. محسن

    ۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فورد و شورولت، تقریبا تمام عناصر بصری کلاسیک و چشم نواز را در نسلهای اخیر موستانگ و کامارو، از بین بردند.
    ولی دوج، به طرز شگفت انگیزی ، اصالت چلنجر رو با طرحی مدرن ارائه کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا