دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ که ادعای پیمودن مسافت ۴۰۰ متر درگ را در ۸.۹ ثانیه دارد، آیا میتواند حریف فراری ۸۱۲ GTS شود؟
دیمن ۱۷۰ نسخهای ویژه برای خداحافظی با دوج چلنجر افسانهای است. این نسخه قرار است در سریعترین زمان ممکن چلنجر را در طول ۴۰۰ متر حرکت دهد اما آیا میتواند با فراری همگام شود؟ از برخی جهات، چلنجر و ۸۱۲ به هم شباهت دارند. هردو خودرو دودر هستند، هردو یک پیشرانهٔ قدرتمند در جلو دارند، هردو دیفرانسیل عقب هستند و هردو راحتی را هم در کنار پرفورمنس ارائه میکنند. قیمت پایهٔ دوج تنها ۱۰۰ هزار دلار است اما بعید است بتوان نمونهای با این قیمت پیدا کرد زیرا اکثر دیمنهای ۱۷۰ با قیمت بین ۲۰۰ تا حتی بیش از ۳۰۰ هزار دلار فروخته میشوند. هرچند این رقم بسیار زیادی است اما هنوز هم اختلاف زیادی با قیمت ۴۳۰ هزار دلاری فراری دارد؛ بنابراین، در خط مستقیم کدامیک از این دو سریعتر خواهد بود؟
هنسی که قصد تیونینگ دیمن ۱۷۰ را با نام دیمن ۱۷۰۰ دارد و میخواهد با استفاده از دو توربوشارژر قدرت آن را به ۱۷۰۰ اسب بخار برساند، پیشازاین کار با قرار دادن یک دیمن ۱۷۰ استاندارد در برابر فراری ۸۱۲ GTS تصمیم گرفته به این سؤال پاسخ دهد. بین این دو خودرو چند مسابقهٔ درگ و رولینگ برگزار میشود و فراری با پیشرانهٔ ۸۰۰ اسب بخاری V12 تنفس طبیعی ثابت میکند که سریعتر است زیرا بهراحتی دوج را شکست میدهد و باعث میشود دارندگان بتوانند فراری یک نفس راحت بکشند. بااینحال، دو موضوع مهم در اینجا مطرح است. اول اینکه مسابقه روی آسفالت معمولی انجام میشود که به ضرر چلنجر است و همانطور که در ویدئو میبینیم، دیمن در آغاز حرکت با مشکل کشش مواجه میشود.
علاوه بر این، چلنجر حاضر در این درگ از حداکثر قدرت خود بهره نمیبرد زیرا از بنزین معمولی اکتان ۹۱ استفاده میکند که خروجی پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ را به ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۹۵ نیوتن متر گشتاور کاهش میدهد. این در حالی است که با استفاده از سوخت E85 اعداد مذکور به ۱۰۲۵ اسب بخار و ۱۲۸۰ نیوتن متر افزایش پیدا میکنند. البته هنسی میگوید قصد دارد در آینده چلنجر دیمن ۱۷۰ را در یک پیست مخصوص درگ آزمایش کند اما در حال حاضر، این ویدئو ثابت میکند که فراری هنوز میداند چطور باید یک خودروی فوقالعاده سریع بسازد.
مقایسه مشخصات فنی
دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ | فراری ۸۱۲ GTS | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۶.۵ لیتری V12 |
قدرت | ۹۰۰ اسب بخار | ۸۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۹۵ نیوتن متر | ۷۱۸ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
وزن | ۱۹۴۰ کیلوگرم | ۱۶۴۵ کیلوگرم |
محور محرک | عقب | عقب |
قیمت | ۱۰۰ هزار دلار | ۴۳۰ هزار دلار |
آریا
۱۹ بهمن ۱۴۰۲این ماشین نه آسفالت درگ رو داشت نه سوخت مخصوص در ضمن سیصد کیلو از فراری سنگین تره
گربیکس فراری هم خیلی بهتره
ولی درکل 12 سیلندر یه چیز دیگریست و عضلانی هم دنیای خودشو داره و هر دو خیلی خفنن
Ferrari
۲۰ بهمن ۱۴۰۲همون سوخت مخصوص رو تو باک ۸۱۲ بریزید با اختلاف بیشتری دیمن رو شکست میده.
ضمنا دیمن ۱۰۰ اسب و بیش از ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری داشته
هر بهانه ای که برای دیمن میاری همون رو برای ۸۱۲ هم درنظر بگیر. تو پیست درگ با تایرهای مخصوص درگ و سوخت مخصوص، دیمن با دوبرابر این فاصله از فراری شکست میخوره شک نکن.
demon
۲۱ بهمن ۱۴۰۲با فاصله دو برابر و قیمت ۴.۳ برابری اینم بگو
ALI.S
۲۹ فروردین ۱۴۰۳هر چقدر پول بدی همون قدر هم آش میخوری…
BMW
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ایتالیایی ها کارشون درسته🥲👍ولی انتخاب ام شیطان هست…
Taha Ayoobi
۲۰ بهمن ۱۴۰۲چرا انگار یه جای کار میلنگه
نویدی
۲۰ بهمن ۱۴۰۲آمریکا در برابر اروپا از نظر خودروسازی یه بازنده مطلقه.
Ardavan Eslami
۲۰ بهمن ۱۴۰۲آخه آسفالت و چرخ معمولی و سوخت عادی معلومه فراری میره ولی وقتی شتاب دوج 1.6 بشه رو دست دیگه نداره
حمیدرضا
۲۳ بهمن ۱۴۰۲بشین تا شتابش ۱.۶ بشه😂😂
ALI.S
۲۹ فروردین ۱۴۰۳داداش بیا برو خدا روزیت رو جای دیگه میده😂
مرد حسابی اینجا بیشتریا فهمیده و عاقل هستند( غیر از طرفداران زامبی اروپا و آمریکا)، بوگاتی ویرون اسپرت با اون موتور و گیربکس و مهندسی و…………………….
نمیتونه تو ۱.۶ شتاب بگیره😂
بعد دوج در همین قدر نمیفهمه که این ماشین توان ۱.۶ رو داره ولی رسمی نمیکنه؟😂
آقا یک چیزی بگید بگنجد در این عقل😂
demon
۲۱ بهمن ۱۴۰۲فک کنم قیمت دوتا ماشینو نگاه نکردی
حسین
۲۱ بهمن ۱۴۰۲چرا این ماشین ها دف عقب هستن؟
𓄂PARSA𓆃
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳درسته میگیم چلنجر ماشین فوقالعاده ای هست ولی نه در برابر فراری این چه کاریه دیگه 😐😐😐😐
Farhan
۲۴ مهر ۱۴۰۳آخه این دروغه با شتاب 1.6 چلنجر انتظار داری ببازه این اصلا درست درگ را نرفتن میخواستن فراری ببره