دوجفراری

درگ دوج دیمن 170 و فراری 812، سوپرشارژ آمریکایی یا تنفس طبیعی ایتالیایی؟

دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ که ادعای پیمودن مسافت ۴۰۰ متر درگ را در ۸.۹ ثانیه دارد، آیا می‌تواند حریف فراری ۸۱۲ GTS شود؟

دیمن ۱۷۰ نسخه‌ای ویژه برای خداحافظی با دوج چلنجر افسانه‌ای است. این نسخه قرار است در سریع‌ترین زمان ممکن چلنجر را در طول ۴۰۰ متر حرکت دهد اما آیا می‌تواند با فراری همگام شود؟ از برخی جهات، چلنجر و ۸۱۲ به هم شباهت دارند. هردو خودرو دودر هستند، هردو یک پیشرانهٔ قدرتمند در جلو دارند، هردو دیفرانسیل عقب هستند و هردو راحتی را هم در کنار پرفورمنس ارائه می‌کنند. قیمت پایهٔ دوج تنها ۱۰۰ هزار دلار است اما بعید است بتوان نمونه‌ای با این قیمت پیدا کرد زیرا اکثر دیمن‌های ۱۷۰ با قیمت بین ۲۰۰ تا حتی بیش از ۳۰۰ هزار دلار فروخته می‌شوند. هرچند این رقم بسیار زیادی است اما هنوز هم اختلاف زیادی با قیمت ۴۳۰ هزار دلاری فراری دارد؛ بنابراین، در خط مستقیم کدام‌یک از این دو سریع‌تر خواهد بود؟

هنسی که قصد تیونینگ دیمن ۱۷۰ را با نام دیمن ۱۷۰۰ دارد و می‌خواهد با استفاده از دو توربوشارژر قدرت آن را به ۱۷۰۰ اسب بخار برساند، پیش‌ازاین کار با قرار دادن یک دیمن ۱۷۰ استاندارد در برابر فراری ۸۱۲ GTS تصمیم گرفته به این سؤال پاسخ دهد. بین این دو خودرو چند مسابقهٔ درگ و رولینگ برگزار می‌شود و فراری با پیشرانهٔ ۸۰۰ اسب بخاری V12 تنفس طبیعی ثابت می‌کند که سریع‌تر است زیرا به‌راحتی دوج را شکست می‌دهد و باعث می‌شود دارندگان بتوانند فراری یک نفس راحت بکشند. بااین‌حال، دو موضوع مهم در اینجا مطرح است. اول اینکه مسابقه روی آسفالت معمولی انجام می‌شود که به ضرر چلنجر است و همان‌طور که در ویدئو می‌بینیم، دیمن در آغاز حرکت با مشکل کشش مواجه می‌شود.

علاوه بر این، چلنجر حاضر در این درگ از حداکثر قدرت خود بهره نمی‌برد زیرا از بنزین معمولی اکتان ۹۱ استفاده می‌کند که خروجی پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ را به ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۹۵ نیوتن متر گشتاور کاهش می‌دهد. این در حالی است که با استفاده از سوخت E85 اعداد مذکور به ۱۰۲۵ اسب بخار و ۱۲۸۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کنند. البته هنسی می‌گوید قصد دارد در آینده چلنجر دیمن ۱۷۰ را در یک پیست مخصوص درگ آزمایش کند اما در حال حاضر، این ویدئو ثابت می‌کند که فراری هنوز می‌داند چطور باید یک خودروی فوق‌العاده سریع بسازد.

مقایسه مشخصات فنی

دوج چلنجر دیمن ۱۷۰

فراری ۸۱۲ GTS

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۵ لیتری V12
قدرت ۹۰۰ اسب بخار ۸۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۹۵ نیوتن متر ۷۱۸ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
وزن ۱۹۴۰ کیلوگرم ۱۶۴۵ کیلوگرم
محور محرک عقب عقب
قیمت ۱۰۰ هزار دلار ۴۳۰ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۳ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (891 ديدگاه)

    عجب صدایی داره دوج

    موافقم 50
    مخالفم 12
    1. (Ali(chevynova

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (7367 ديدگاه)

      قیمت دوج
      اصالت دوج
      پرفورمنس دوج

      موافقم 31
      مخالفم 58
      1. فقط انگلستان

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1117 ديدگاه)

        علی شورلت نوا
        فکر کنم خودروهای آمریکایی باید دو هزار اسب بخار داشته باشن تا از پس اروپایی ها بربیان
        خودروهای اروپایی اگه هزار اسب بخار داشته باشن توی درگ یه کیلومتر فاصله باز میکنن با خودروهای آمریکایی.

        موافقم 25
        مخالفم 9
      2. فقط انگلستان

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1117 ديدگاه)

        آخه نوا هم شد ماشین اسمشو گذاشتی کنار اسمت.

        موافقم 20
        مخالفم 8
    2. بنده خدا

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (520 ديدگاه)

      این ویدیو نشون داد چرا ۱۰۰ هزار دلاره😁😂

      موافقم 44
      مخالفم 20
      1. (Ali(chevynova

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (7367 ديدگاه)

        فراری که گرون بود چرا از فورد وانت ساز باخت ؟؟؟؟

        موافقم 13
        مخالفم 58
        1. حمیدرضا

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (281 ديدگاه)

          اگه منظورت مسابقه لمان هست که اولا طبق همون فیلم نمونه اولیه اون ماشین رو از اروپا اوردن و روش کار کردن. و اینکه فورد وانت ساز اون مسابقه رو برنده نشد همه دیدن که اون ماشین و اون مسابقه رو کارول شلبی انگلیسی برد پس اون برد هم مال اروپایی ها هس🤪 و اینکه بعد از اون مسابقه چرا فورد کنار کشید؟😁

          موافقم 11
          مخالفم 6
        2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (2820 ديدگاه)

          کرول شلبی Caroll Shelby یک مهندس خودرو، راننده مسابقات اتومبیل‌رانی و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا بود. شهرت او بیشتر به سبب ارتباطش با پروژه‌های تیونینگ کوبرا و موستانگ (که بعداً با نام شلبی موستانگ شناخته شد) شرکت فورد موتور در اواخر دهه ۱۹۶۰ تا اوایل ۲۰۰۰ است. فیلمی دربارهٔ این فرد به نام فورد در برابر فراری در سال ۲۰۱۹ ساخته شد.

          موافقم 15
    3. مهدی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1735 ديدگاه)

      اون چیزی که شما میشنیدی صدای فراری بود 😁

      موافقم 19
      مخالفم 6
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1522 ديدگاه)

    من اگه باشم هردوتارو برمیدارم

    موافقم 32
    مخالفم 8
  3. محمد

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (222 ديدگاه)

    بدون درنظر گرفتن نتیجه انتخاب من چشم بسته دوج
    حس رانندگی با یه خودرو عضلانی بی نظیره

    موافقم 50
    مخالفم 56
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2854 ديدگاه)

      متاستفانه هیچ حس خاص رانندگی نداره بیشتر به خاطر حس موتورشه.
      شما با فراری مایل ها حس رانندگی بهتری خواهید داشت+موتور12 سیلندر.
      نمیخوام بگم مهندسی دوج ضعیفه و….کلا سیاست گذاری استلانتیس باعث شده به طور کلی دوج و هم جیپ نشه خیلی بهشون امیدی داشت.

      موافقم 60
      مخالفم 22
  4. ARMAN سابق

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (487 ديدگاه)

    دقیقا اینجا چلنجر مشکل گیربکس داره و به سریعی گیربکس ۸۱۲ قطعا نیست برای همین تو رولینگ از اول عقب می‌مونه

    موافقم 31
    مخالفم 5
    1. حمیدرضا

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (281 ديدگاه)

      ماشین نو گیربکسش مشکل داره؟ اینکه شد عذر بدتر از گناه🤪🤪

      موافقم 12
      مخالفم 26
      1. (Ali(chevynova

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (7367 ديدگاه)

        فراری الکی گرون اگه غیر این عمل کنه میره زیر سوال
        اینجا چلنجر برنده هست که با ۱۰۰ هزار دلار میاد و با گرونتر از خودش رقابت میکنه

        موافقم 10
        مخالفم 50
        1. حمیدرضا

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (281 ديدگاه)

          الکی گرون نیست همینکه با صد اسب و ۳۷۷ نیوتن متر کمتر زد اونو جر داد معلومه ارزش قیمتشو داره و نشون داد کی رفت زیر سوال😂 از اون گذشته با این قیمت داری فراری میخری نه دوج بالاخره باید ی فرقی بینشون باشه😁

          موافقم 18
          مخالفم 4
        2. JDM

          ۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1123 ديدگاه)

          مگه مهمه کی ببره و کی ببازه وقتی دوتا ماشین دنیاشون باهم فرق داره و هرکدوم تو سبک خودشون بهترین هستن

      2. ARMAN سابق

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (487 ديدگاه)

        منظورم اینه که گیربکس مورد استفاده تو دوج یه AT معمولیه ولی فراری گیربکس دوکلاچه داره که از نظر فناوری از گیربکس دوج خیلی جلوتره
        خدا وکیلی چجوری همچین برداشتی از گفته من داشتی؟

        موافقم 13
        مخالفم 3
        1. حمیدرضا

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (281 ديدگاه)

          شما داری میگی مشکل گیربکس داره، این یعنی گیربکسش خرابه. اگه منظورتون این باشه که گیربکس دوج ی گیربکس معمولیه باید با ی جمله دیگه منظورتون رو برسونین اینطوری اشتباه برداشت میشه

          موافقم 4
          مخالفم 8
    2. MatriX

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (231 ديدگاه)

      من هنوز منتظرم یه ویدیو رسمی بیاد با تایم گیری استاندارد که ۱.۶۶ بزنه این ماشین :)
      اونایی که ادعاشون میشد کجایین ؟
      هنوزم نمیخواین باور کنید گول خوردید ؟
      NHRA عدد مدد جدید براتون درست نکرده ؟ 😂

      موافقم 24
      مخالفم 11
      1. B

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (861 ديدگاه)

        من چشمم حتی آب نمیخوره ۲.۴ بزنه چسبندگی و گیربکس این ماشین اصلا خوب نیست فقط قدرت داره که در کنار دیگر ضعف هاش باعث میشه هیچوقت نتونی اون بازده و عملکردی که میخوایو داشته باشه
        البته اینو بگم ماسل کارای آمریکایی کلا ساخته میشه که هرز گردی و اینا داشته باشن و کلی بکسوات کنن و راحت ماشین از دست راننده که حرفه ای نیست در میره خصوصا دوج که در نهایت بخواد ترس و آدرنالین به راننده بده

        موافقم 6
        مخالفم 1
  5. P

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    دوتا دوست داشتنی ، واقعا امریکایی ها چطور قیمت گذاری میکنن؟ ۹۰۰ اسب ( ۱۰۲۵ فقط با سوخت متفاوت ) فقط و فقط ۱۰۰ هزارتا

    موافقم 39
    مخالفم 11
    1. ARMAN سابق

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (487 ديدگاه)

      خب چلنجر پلتفرم قدیمی داره
      تکنولوژی به کار رفته توش نسبت به ماشینای اروپایی با همین قدرت کمتره
      و کیفیت متریالش به نسبت ضعیف تره

      موافقم 13
      مخالفم 16
    2. Khashayar

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (106 ديدگاه)

      فقط یه موتور بزرگ گذشته روش . که کارکردی هم براش نداره. و مدام از این و اون شکست میخوره. فراری هم چون تعداد محدود تولید میکنه قیمتش گرونه وگر نه حداکثر 100 هزار هم براش زیاده.

      موافقم 11
      مخالفم 22
    3. مهران

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (605 ديدگاه)

      جدای از اینکه فراری یه مقداری بخاطر برند بودن این قیمته،بحث کیفیت هست که اصلا قابل مقایسه نیستن باهم و تاثیر زیادی تو قیمت فراری داره

      در کل انتخابم فراری هست بخاطر کیفیت رانندگی و حس بهتر در دراز مدت و آرامش خاطر بهتر و بیشتر

      موافقم 24
      مخالفم 9
    4. بنده خدا

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (520 ديدگاه)

      هیچی زمان میزنن ۸.۹
      الان اینجا در حد یه ماشین ۱۱ ثانیه ای هم نبود
      با کابین و شاسی و گیربکس قدیمی

      موافقم 7
      مخالفم 5
    5. MatriX

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (231 ديدگاه)

      این که چیزی نیست . شما در امریکا میتونی با 110 هزار دلار یه چلنجر ردآی موپار درگ پگ رو از صفر بسازی و وارد پیست درگ بشی .
      من باشم چند هزار دلار بیشتر میزارم و با یه انجین 481x proLine مخصوص مسابقه ، ۵ هزار اسب وحشی رو تصاحب میکنم .

      https://moparinsiders.com/here-is-what-you-need-to-build-your-own-mopar-challenger-drag-pak/

      موافقم 10
      مخالفم 2
    6. B

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (861 ديدگاه)

      از جاهای دیگه ماشین میزنن اگه کیفیت ساخت ب ام و ( متریال و گیربکس و…) رو داشت شاید دوبرابرم میشد قیمتش اما بجاش پرفورمنسش بهتر میشد و حس بهتری هم به راننده و سرنشینان میداد

  6. Hyonda is love

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    استیشن واگن در برابر فسیل منقرض شده🤣🤣🤣

    موافقم 3
    مخالفم 30
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1522 ديدگاه)

      لگن های انفجاری هیوندای خوبه لابد

      موافقم 14
      مخالفم 2
    2. Jeferson

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      همین فسیلی که می گی یه تایرش میارزه به کل خاندان چیوندا

      موافقم 21
      مخالفم 1
  7. Jeferson

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    احتمالا هنسی بعد از تیون ۱۷۰ ، دوبارع
    یه همچین درگی برگزار کنه برا اثبات کارش

    موافقم 20
  8. Arya

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (62 ديدگاه)

    با تمام احترام برای دوج.ولی رانندگی با موتور ۱۲ سیلندر طبیعی فراری با اون صدای ماورایی لذت رانندگی توی یک سطح دیگه است و اگه توی این درگ از 812 کمپتزیونه نویتک استفاده میکردن همه میفهمیدن که دوج هیچوقت در حد فراری نیست،نبوده و نخواهد بود

    موافقم 16
    مخالفم 11
  9. Mamad

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    صدای دوازده سیلندر و اونور ناله سوپر شارژ

    موافقم 17
    مخالفم 1
  10. مازیار

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3298 ديدگاه)

    بعد معرفی ۱۷۰ با خودم می گفتم احتمالا پنج تا ماشین روی آسفالت ازش سریعتر هستن
    الان باید یه صفر جلوی پنج بزارم

    موافقم 29
    مخالفم 6
  11. OM.01

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    سال 2019 موتورترند یه مقایسه گذاشت بین 812 سوپرفست و چلنجر هلکت ردای، الان لینکش رو میفرستم
    https://www.motortrend.com/reviews/2019-dodge-challenger-hellcat-redeye-2018-ferrari-812-superfast/

    اینم لینک یوتویب 31 دقیقه بررسی هردو خودرو در کانال موتورترند
    https://m.youtube.com/watch?v=neUymy5V2zw

    ده ها دلیل برای ارزان بودن اون یکی و گران بودن اون یکی وجود دارد ولی به طور کلی این 2 خودرو در 2 دنیای مجزا هستن و ساختار به کلی متفاوتی دارن و خریداران متفاوتی دارن و مقایسه شون درست نیست اما برای خیلی ها جذابه

    موافقم 19
  12. وی

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (374 ديدگاه)

    دوج با این همه هیاهو از یه فراری 6 ساله خورد
    کلا این ماشین خیلی بعیده که صفر تاصد 1.66 و 400 متر زیر 9.5 ثانیه بزنه همونطور که دیمن قبلی هم به اعداد اعلامیش نتونست نزدیک بشه

    موافقم 17
    مخالفم 10
    1. akrh78

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      دوج 15 ساله

  13. ابوالفضل

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (309 ديدگاه)

    تو سریع بودن محصولات فراری شکی نیست
    اما همین طور که ذکر شده اگر برای دیمن سوخت مناسب و پیست درگ بود قطعا نتیجه فرق میکرد
    در ضمن گیربکس دو کلاچه فراری و ۳۰۰ کیلو وزن کمتر هم باید در نظر گرفت

    موافقم 12
    مخالفم 7
    1. حمیدرضا

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (281 ديدگاه)

      ۱۰۰ اسب و ۳۷۷ نیوتن متر بیشتر هم باید در نظر گرفت

      موافقم 6
      مخالفم 2
  14. R

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1164 ديدگاه)

    با اینکه از این دوتا خوشم نمیاد ولی چند بار دیدم ویدیو هیجان انگیز بود صدا ها

    موافقم 3
    مخالفم 4
  15. فرشاد

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    عالی بود صدارو فقط ببین اوففف😂
    امریکن فنا پس چیشد صفرتاصد1.6

    موافقم 19
    مخالفم 17
    1. MatriX

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (231 ديدگاه)

      تبدیل سوخت به دود لاستیک و سر و صدا و دروغ و ادعا = دیمن ۱۷۰ 😂

      موافقم 23
      مخالفم 15
  16. MP

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    ماسل کارهای آمریکای و نمیشه با هیچ ماشینی مقایسه کرد؟
    مث فیلمهای دهه هشتاد و نود میلادی که بزن بهادر تو فیلما همیشه یه آدم قلچماق بود که کسی جرات نداشت حتی نگاشم کنه!
    ولی تو همون فیلمها همیشه پای یه ایتالیایی وسط بود با کت و شلوار اتو کشیده و براق داستان فیلمو کلا عوض میکرد!
    آقای دوج با کمال احترام،
    فهمیدی کت تنه کیه!

    موافقم 15
    مخالفم 12
  17. Piero Ferrari

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    قطعا فراری

    موافقم 14
    مخالفم 3
  18. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    اولین نکته اینه که جنازه چلنجر این فراری رو به راحتی شکست میده.نکته بعدی چجوری تو رولینگ عقب مونده.هزاران ویدئو رسمی هست گندهتر از فراری رو پودر می‌کنه.نکته بعدی چرا باید مسابقه رو تو پیست درگ چون انجام بدن.این یه پیست درگ هست ولی به جایی که از اول پیست شروع کنم از آخر پیست استفاده کردن.نکته بعدی دیگه چلنجر هر چقدر هم درگیر عدم چسبندگیه اولش باشه بازم با این حجم قدرت و لاستیک مناسب به راحتی ۱۰ میزنه.مگر اینکه سازنده ویدیو قصد داشته باشه ویو بیشتر بگیره و برای ویدئو بعدیش تماشاچی رو حریص کنه.خلاصه دیمون سریعترین ماشین تاریخه.۸.۹ نبود.

    موافقم 9
    مخالفم 38
    1. JaMsHiD

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2697 ديدگاه)

      سوپرا سوار میشم فحش میخورم سوار این آمریکایی نمیشم

      موافقم 9
      مخالفم 8
    2. یوسف

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1040 ديدگاه)

      تعصب شدید و توجیه دلایل اون تعصب‌ باعث می شه انسان در مرداب خود ساخته جهل و نادانی تا اعماق ظلمات فرو بره….. وبازگشتی نیست….
      راستی اون دیمن بال هواپیما هم نداشت وگرنه برنده میشد….

      موافقم 12
  19. حمیدرضا

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (281 ديدگاه)

    منتظر کامنت های توجیح و سفسطه و تغییر دادن موضوع توسط سوشی و اقا ماشالا و بقیه دوستان هستیم 😂

    موافقم 19
    مخالفم 6
    1. (Ali(chevynova

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (7367 ديدگاه)

      قیمت فراری چند برابره دوج؟
      اگه غیر این باشه جای تعجبه نخبه

      موافقم 5
      مخالفم 28
      1. imanenzo

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (90 ديدگاه)

        مهندس قیمتش گرونه چون مهندسی بسیار بالاتر رو در کنار متریال بسیار گرانتر و اعلیتر و پرستیژ فوق العاده ارائه میده،معلومه که گرونتره

        موافقم 17
        مخالفم 3
      2. فرشاد

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        اونی که فراری میخره میدونه باهاش میشه چارتا دوج خرید
        اما ترجیح میده یه بار برنده شه تا اینک چار با ببازه
        اویزون کن از گوشت نوا

        موافقم 22
        مخالفم 5
  20. Khashayar

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    خوب اگه بقیه خودرو ها هم اگه از سوخت مسابقه‌ای استفاده کنند گشتاور و قدرتشون بیشتر میشه. اون موقع دوج دیگه هیچ حرفی برای گفتن نداره. فقط فکر کنید پورشه 911 از سوخت مسابقه ای استفاده کنه !!!

    من از طراحی دوج خیلی خوشم میاد ولی واقعا مهندسی ضعیفی داره. البته این مشکل بیشتر برند های آمریکایی است. که فکر میکنند همه چیز اسب بخاره و همه جاده ها مستقیم هستن . ولی توی همون درگ هم بازنده هستند. متاسفانه تعصب نمی گذارد واقعیت رو ببینم.

    موافقم 19
    مخالفم 6
    1. JaMsHiD

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2697 ديدگاه)

      همیشه داستان آمریکا همین بوده . تعصب خیلیا رو این ماشینا نذاشته ملت ببینن که یه قوطی نوشابه سی صد و پنجاه اسبی آلمانی می‌تونه ششصد اسبی آمریکایی رو بزنه

      موافقم 11
      مخالفم 7
      1. ARMAN سابق

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (487 ديدگاه)

        بابا شما ها چرا نمیخواین بفهمید آمریکا ماسل کار میزنه نه ماشینی که ته پرفورمنس باشه
        فک کردین آمریکا نمیتونه یه چیزی بزنه که تمام ماشینای اون کلاس رو لوله کنه؟ نمونش همین کوروت
        اگه چلنجر با ته پرفورمنس و کیفیت و غیره تولید میشد دیگه ماسل کار نبود

        موافقم 5
        مخالفم 13
        1. حمیدرضا

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (281 ديدگاه)

          همین کوروت که فرمودین با فراری ۲۹۶ و پورشه ۹۱۱ و مکلارن ۷۵۰ توی ی کلاس هست. ایا حرفی جلوی اینا میتونه داشته باشه؟

          موافقم 13
          مخالفم 1
  21. LAMBORGHINI

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    عاشقتم فراری ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    موافقم 10
    مخالفم 3
  22. صمد نهایب

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوج وقتی بازدهی اصلیشو پس میده که در شرایط درگ باشه که این اصلا نبود تایرهای مخصوص که نداره ایسیو مربوطه نصب نشده بنزین با اکتان بالا والا فبلمی دارم که دوج لامبو پورشه فراری و حتی مک لارنو با گیربکس فوق هوشمندش شکست داده فراری هیچی نیست جز یه اشغال گرونقیمت که سواری کاملا خشکی داره فضای تنگ داخلی صدای واقعا بد که انگار موتور سنگینه. دوج تعلیق فوق نرم فضای عالی داخلی صندلیهای فوق العاده راحت و موتور قدرتمند با صدای غرش شیر و قیمت مناسب

    موافقم 9
    مخالفم 21
    1. JaMsHiD

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2697 ديدگاه)

      این لاستیک و بنزینی که میگی رو روی پارس ایمان توربو بزاری راحت این دوج رو میگیره😂
      موتور هم عالی . بازدهی در حد یه قوطی نوشابه چهارصد اسبی و مصرف سوخت هم در حد موتور دوازده لیتری کامینز و استهلاک هم اندازه هیوندای کیفیت هم در حد سایپا و سیستم تعلیق خشک تر از پیکان😂هیچ ماشینی نمیتونه اینارو باهم ترکیب کنه ‌.

      موافقم 10
      مخالفم 7
  23. Siyavash

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (777 ديدگاه)

    فراری فراری فراری…این دیگه انتخاب کردن نداره….حتی برا منی که به ماسل کار علاقه دار..

    موافقم 15
    مخالفم 8
  24. احمدرضا

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (748 ديدگاه)

    خدا هیچکس سر همچین دو راهی سختی نذاره
    جفتشون دوس دارم
    ولی میدونم با چلنجر بیشتر بهم خوش میگذره
    تو رولینگ آخر بنظر میومد داره نزدیک میشه به فراری

    موافقم 11
    مخالفم 6
  25. Siawash

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    Italiano vero🇮🇹

    موافقم 9
    مخالفم 3
  26. Siawash

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    آمریکایی فن ها نمیدونم با چه استدلالی میان این نظراتو مینویسن،ایسیو مورد نظر روش نبود لاستیک درگ نداشت سوختش با اکتان بالا نبود رینگ های جلو مخصوص درگ روش نبود بابااااا پس این لامصب به طور استاندارد چی دااااااره؟؟؟؟؟؟؟ شما فرض کن نشستی تو یه جایی باهات میخان کل بندازن شما اونوقت باید بگین صبر کنین این تشکیلاتو پاشم نصب کنم بیام اینجوری ماشینم به درد لای جرز دیوار میخوره فقط

    موافقم 25
    مخالفم 5
    1. Ferrari

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1952 ديدگاه)

      خیلی خوب گفتی دمت گرم
      چند دقیقه‌س دارم میخندم😂😂😂

      موافقم 10
  27. Siyavash

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (777 ديدگاه)

    آخه این چه حرفیه.سوخت مخصوص نداشت..لاستیک فرغونی جلوش نبود..آسفالت مخصوص درگ نبود..لاستیک رو گرم نکرده..راننده ناشی بود.این دیگه چه منطقی هست …ماشین باید استاندارد و در آن واحد واکنش نشون بده و تمام پرفورمنس رو در اختیار راننده قرار بده، نه با اما و اگر…..
    میگید فراری قیمتش خیلی بیشتره..بله قیمتش بیشتره چون از چرم عالی و الکنترا و فیبر کربن و بهترین متریال موجود استفاده میکنن و بهترین انجین ۱۲ سیلندر رو در اختیارت میزارن…
    چرا نمیگید فرار بت وجود این گه مثل دوج دف عقب بود با ۱۰۰ اسب قدرت کمتر و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاورد کمتر دوج رو شکست داد..حتما میخاید بگید وزن فراری کمتر بوده بله اون بخاطر اینه که از متریال درجه ۱ برایه ساخت ۸۱۲استفاده کردن اگر با متریال دوج ساخته می‌شد که وزنش با دوج یکی میشد و قیمتش اینطوری بالا نمی‌رفت.. بعدشم میگید فراری قیمتش خیلی بیشتره..این دیگه چه حرفی هست ما داریم عملکرد ماشین رو برسی میکنیم نه قیمت…اینطوری باشه که تمام رولزرویس هارو باید آتیش بزنیم بخطر عملکردش مقابل کادیلاک و لکسس و بنز و بی ام و چون اصلا عملکرد جالبی نداره…باور کن همین دوج اگه یه ماشین با کیفیت در حد همین فراری ۸۱۲ تولید کنه رو نمیاد با ۱۰۰ هزار تا بد دست مردم اونم هم قیمت فراری میفروشه چون طلبه خودشو داره و بایدم قیمت بالاتر بفروشه تا براش سود داشته باشه یا نه…
    در کل تنها محصول امریکایی که میتونه با اروپایی ها رقابت کنه فعلا کوروت هست که باید هرچه زودتر بازم اپدید بشه و اون واقعا نسبت به قیمتش یه شاهکار محسوب میشه مخصوصا گرفتن اون قدرت عجیب از یه پیشرانه هشت سیلندر تنفس طبیعی….💯💯💯❤️‍🔥

    موافقم 10
    مخالفم 3
  28. Arya

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (62 ديدگاه)

    امریکایی فن چرا نمیخوای بفهمی که جنازه صنعت خودروسازی ایتالیا به کل خودروساز های آمریکایی میارزه😂🚶🏻

    موافقم 17
    مخالفم 10
    1. ARMAN سابق

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (487 ديدگاه)

      هر وقت ایتالیا پیکاپ یا اس‌یووی به خوبی آمریکا تونست بزن بعد بیا بلبل زبونی کن پسر جون

      موافقم 6
      مخالفم 14
  29. M.Toomaj

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این درگ بنظرم کاملا ساختگیه چرا که دیمن ۱۷۰ بنا به اسمش و گفته های کمپانی و تست های که داده توی ۱.۶۶ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و اینکه ۹۰۰ اسب نیست و ۱۰۲۴ اسبه در اونور فراری توی ۲.۸۵ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که بیش از یک ثانیه دیرتر صفر تا صد رو پر می‌کنه که در اینجا کاملا برعکس شده که درست نیست
    دوج دیمون ۱۷۰ نیسان gtr r35 رو هم شکست داده فراری که نباید دوج رو ببره

    موافقم 3
    مخالفم 14
  30. یوسفی

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    دوج برا من بهترین است

    موافقم 4
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا