دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ که ادعای پیمودن مسافت ۴۰۰ متر درگ را در ۸.۹ ثانیه دارد، آیا میتواند حریف فراری ۸۱۲ GTS شود؟
دیمن ۱۷۰ نسخهای ویژه برای خداحافظی با دوج چلنجر افسانهای است. این نسخه قرار است در سریعترین زمان ممکن چلنجر را در طول ۴۰۰ متر حرکت دهد اما آیا میتواند با فراری همگام شود؟ از برخی جهات، چلنجر و ۸۱۲ به هم شباهت دارند. هردو خودرو دودر هستند، هردو یک پیشرانهٔ قدرتمند در جلو دارند، هردو دیفرانسیل عقب هستند و هردو راحتی را هم در کنار پرفورمنس ارائه میکنند. قیمت پایهٔ دوج تنها ۱۰۰ هزار دلار است اما بعید است بتوان نمونهای با این قیمت پیدا کرد زیرا اکثر دیمنهای ۱۷۰ با قیمت بین ۲۰۰ تا حتی بیش از ۳۰۰ هزار دلار فروخته میشوند. هرچند این رقم بسیار زیادی است اما هنوز هم اختلاف زیادی با قیمت ۴۳۰ هزار دلاری فراری دارد؛ بنابراین، در خط مستقیم کدامیک از این دو سریعتر خواهد بود؟
هنسی که قصد تیونینگ دیمن ۱۷۰ را با نام دیمن ۱۷۰۰ دارد و میخواهد با استفاده از دو توربوشارژر قدرت آن را به ۱۷۰۰ اسب بخار برساند، پیشازاین کار با قرار دادن یک دیمن ۱۷۰ استاندارد در برابر فراری ۸۱۲ GTS تصمیم گرفته به این سؤال پاسخ دهد. بین این دو خودرو چند مسابقهٔ درگ و رولینگ برگزار میشود و فراری با پیشرانهٔ ۸۰۰ اسب بخاری V12 تنفس طبیعی ثابت میکند که سریعتر است زیرا بهراحتی دوج را شکست میدهد و باعث میشود دارندگان بتوانند فراری یک نفس راحت بکشند. بااینحال، دو موضوع مهم در اینجا مطرح است. اول اینکه مسابقه روی آسفالت معمولی انجام میشود که به ضرر چلنجر است و همانطور که در ویدئو میبینیم، دیمن در آغاز حرکت با مشکل کشش مواجه میشود.
علاوه بر این، چلنجر حاضر در این درگ از حداکثر قدرت خود بهره نمیبرد زیرا از بنزین معمولی اکتان ۹۱ استفاده میکند که خروجی پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ را به ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۹۵ نیوتن متر گشتاور کاهش میدهد. این در حالی است که با استفاده از سوخت E85 اعداد مذکور به ۱۰۲۵ اسب بخار و ۱۲۸۰ نیوتن متر افزایش پیدا میکنند. البته هنسی میگوید قصد دارد در آینده چلنجر دیمن ۱۷۰ را در یک پیست مخصوص درگ آزمایش کند اما در حال حاضر، این ویدئو ثابت میکند که فراری هنوز میداند چطور باید یک خودروی فوقالعاده سریع بسازد.
مقایسه مشخصات فنی
دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ | فراری ۸۱۲ GTS | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۶.۵ لیتری V12 |
قدرت | ۹۰۰ اسب بخار | ۸۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۹۵ نیوتن متر | ۷۱۸ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
وزن | ۱۹۴۰ کیلوگرم | ۱۶۴۵ کیلوگرم |
محور محرک | عقب | عقب |
قیمت | ۱۰۰ هزار دلار | ۴۳۰ هزار دلار |
فورد
۱۹ بهمن ۱۴۰۲عجب صدایی داره دوج
(Ali(chevynova
۱۹ بهمن ۱۴۰۲قیمت دوج
اصالت دوج
پرفورمنس دوج
فقط انگلستان
۱۹ بهمن ۱۴۰۲علی شورلت نوا
فکر کنم خودروهای آمریکایی باید دو هزار اسب بخار داشته باشن تا از پس اروپایی ها بربیان
خودروهای اروپایی اگه هزار اسب بخار داشته باشن توی درگ یه کیلومتر فاصله باز میکنن با خودروهای آمریکایی.
فقط انگلستان
۱۹ بهمن ۱۴۰۲آخه نوا هم شد ماشین اسمشو گذاشتی کنار اسمت.
بنده خدا
۱۹ بهمن ۱۴۰۲این ویدیو نشون داد چرا ۱۰۰ هزار دلاره😁😂
(Ali(chevynova
۱۹ بهمن ۱۴۰۲فراری که گرون بود چرا از فورد وانت ساز باخت ؟؟؟؟
حمیدرضا
۱۹ بهمن ۱۴۰۲اگه منظورت مسابقه لمان هست که اولا طبق همون فیلم نمونه اولیه اون ماشین رو از اروپا اوردن و روش کار کردن. و اینکه فورد وانت ساز اون مسابقه رو برنده نشد همه دیدن که اون ماشین و اون مسابقه رو کارول شلبی انگلیسی برد پس اون برد هم مال اروپایی ها هس🤪 و اینکه بعد از اون مسابقه چرا فورد کنار کشید؟😁
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ بهمن ۱۴۰۲کرول شلبی Caroll Shelby یک مهندس خودرو، راننده مسابقات اتومبیلرانی و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا بود. شهرت او بیشتر به سبب ارتباطش با پروژههای تیونینگ کوبرا و موستانگ (که بعداً با نام شلبی موستانگ شناخته شد) شرکت فورد موتور در اواخر دهه ۱۹۶۰ تا اوایل ۲۰۰۰ است. فیلمی دربارهٔ این فرد به نام فورد در برابر فراری در سال ۲۰۱۹ ساخته شد.
مهدی
۱۹ بهمن ۱۴۰۲اون چیزی که شما میشنیدی صدای فراری بود 😁
𝐀𝐥𝐢
۱۹ بهمن ۱۴۰۲من اگه باشم هردوتارو برمیدارم
محمد
۱۹ بهمن ۱۴۰۲بدون درنظر گرفتن نتیجه انتخاب من چشم بسته دوج
حس رانندگی با یه خودرو عضلانی بی نظیره
دانیال_Surrey،England
۱۹ بهمن ۱۴۰۲متاستفانه هیچ حس خاص رانندگی نداره بیشتر به خاطر حس موتورشه.
شما با فراری مایل ها حس رانندگی بهتری خواهید داشت+موتور12 سیلندر.
نمیخوام بگم مهندسی دوج ضعیفه و….کلا سیاست گذاری استلانتیس باعث شده به طور کلی دوج و هم جیپ نشه خیلی بهشون امیدی داشت.
ARMAN سابق
۱۹ بهمن ۱۴۰۲دقیقا اینجا چلنجر مشکل گیربکس داره و به سریعی گیربکس ۸۱۲ قطعا نیست برای همین تو رولینگ از اول عقب میمونه
حمیدرضا
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ماشین نو گیربکسش مشکل داره؟ اینکه شد عذر بدتر از گناه🤪🤪
(Ali(chevynova
۱۹ بهمن ۱۴۰۲فراری الکی گرون اگه غیر این عمل کنه میره زیر سوال
اینجا چلنجر برنده هست که با ۱۰۰ هزار دلار میاد و با گرونتر از خودش رقابت میکنه
حمیدرضا
۱۹ بهمن ۱۴۰۲الکی گرون نیست همینکه با صد اسب و ۳۷۷ نیوتن متر کمتر زد اونو جر داد معلومه ارزش قیمتشو داره و نشون داد کی رفت زیر سوال😂 از اون گذشته با این قیمت داری فراری میخری نه دوج بالاخره باید ی فرقی بینشون باشه😁
JDM
۹ اسفند ۱۴۰۲مگه مهمه کی ببره و کی ببازه وقتی دوتا ماشین دنیاشون باهم فرق داره و هرکدوم تو سبک خودشون بهترین هستن
ARMAN سابق
۱۹ بهمن ۱۴۰۲منظورم اینه که گیربکس مورد استفاده تو دوج یه AT معمولیه ولی فراری گیربکس دوکلاچه داره که از نظر فناوری از گیربکس دوج خیلی جلوتره
خدا وکیلی چجوری همچین برداشتی از گفته من داشتی؟
حمیدرضا
۱۹ بهمن ۱۴۰۲شما داری میگی مشکل گیربکس داره، این یعنی گیربکسش خرابه. اگه منظورتون این باشه که گیربکس دوج ی گیربکس معمولیه باید با ی جمله دیگه منظورتون رو برسونین اینطوری اشتباه برداشت میشه
MatriX
۱۹ بهمن ۱۴۰۲من هنوز منتظرم یه ویدیو رسمی بیاد با تایم گیری استاندارد که ۱.۶۶ بزنه این ماشین :)
اونایی که ادعاشون میشد کجایین ؟
هنوزم نمیخواین باور کنید گول خوردید ؟
NHRA عدد مدد جدید براتون درست نکرده ؟ 😂
B
۱۹ بهمن ۱۴۰۲من چشمم حتی آب نمیخوره ۲.۴ بزنه چسبندگی و گیربکس این ماشین اصلا خوب نیست فقط قدرت داره که در کنار دیگر ضعف هاش باعث میشه هیچوقت نتونی اون بازده و عملکردی که میخوایو داشته باشه
البته اینو بگم ماسل کارای آمریکایی کلا ساخته میشه که هرز گردی و اینا داشته باشن و کلی بکسوات کنن و راحت ماشین از دست راننده که حرفه ای نیست در میره خصوصا دوج که در نهایت بخواد ترس و آدرنالین به راننده بده
P
۱۹ بهمن ۱۴۰۲دوتا دوست داشتنی ، واقعا امریکایی ها چطور قیمت گذاری میکنن؟ ۹۰۰ اسب ( ۱۰۲۵ فقط با سوخت متفاوت ) فقط و فقط ۱۰۰ هزارتا
ARMAN سابق
۱۹ بهمن ۱۴۰۲خب چلنجر پلتفرم قدیمی داره
تکنولوژی به کار رفته توش نسبت به ماشینای اروپایی با همین قدرت کمتره
و کیفیت متریالش به نسبت ضعیف تره
Khashayar
۱۹ بهمن ۱۴۰۲فقط یه موتور بزرگ گذشته روش . که کارکردی هم براش نداره. و مدام از این و اون شکست میخوره. فراری هم چون تعداد محدود تولید میکنه قیمتش گرونه وگر نه حداکثر 100 هزار هم براش زیاده.
مهران
۱۹ بهمن ۱۴۰۲جدای از اینکه فراری یه مقداری بخاطر برند بودن این قیمته،بحث کیفیت هست که اصلا قابل مقایسه نیستن باهم و تاثیر زیادی تو قیمت فراری داره
در کل انتخابم فراری هست بخاطر کیفیت رانندگی و حس بهتر در دراز مدت و آرامش خاطر بهتر و بیشتر
بنده خدا
۱۹ بهمن ۱۴۰۲هیچی زمان میزنن ۸.۹
الان اینجا در حد یه ماشین ۱۱ ثانیه ای هم نبود
با کابین و شاسی و گیربکس قدیمی
MatriX
۱۹ بهمن ۱۴۰۲این که چیزی نیست . شما در امریکا میتونی با 110 هزار دلار یه چلنجر ردآی موپار درگ پگ رو از صفر بسازی و وارد پیست درگ بشی .
من باشم چند هزار دلار بیشتر میزارم و با یه انجین 481x proLine مخصوص مسابقه ، ۵ هزار اسب وحشی رو تصاحب میکنم .
https://moparinsiders.com/here-is-what-you-need-to-build-your-own-mopar-challenger-drag-pak/
B
۱۹ بهمن ۱۴۰۲از جاهای دیگه ماشین میزنن اگه کیفیت ساخت ب ام و ( متریال و گیربکس و…) رو داشت شاید دوبرابرم میشد قیمتش اما بجاش پرفورمنسش بهتر میشد و حس بهتری هم به راننده و سرنشینان میداد
Hyonda is love
۱۹ بهمن ۱۴۰۲استیشن واگن در برابر فسیل منقرض شده🤣🤣🤣
𝐀𝐥𝐢
۱۹ بهمن ۱۴۰۲لگن های انفجاری هیوندای خوبه لابد
Jeferson
۱۹ بهمن ۱۴۰۲همین فسیلی که می گی یه تایرش میارزه به کل خاندان چیوندا
Jeferson
۱۹ بهمن ۱۴۰۲احتمالا هنسی بعد از تیون ۱۷۰ ، دوبارع
یه همچین درگی برگزار کنه برا اثبات کارش
Arya
۱۹ بهمن ۱۴۰۲با تمام احترام برای دوج.ولی رانندگی با موتور ۱۲ سیلندر طبیعی فراری با اون صدای ماورایی لذت رانندگی توی یک سطح دیگه است و اگه توی این درگ از 812 کمپتزیونه نویتک استفاده میکردن همه میفهمیدن که دوج هیچوقت در حد فراری نیست،نبوده و نخواهد بود
Mamad
۱۹ بهمن ۱۴۰۲صدای دوازده سیلندر و اونور ناله سوپر شارژ
مازیار
۱۹ بهمن ۱۴۰۲بعد معرفی ۱۷۰ با خودم می گفتم احتمالا پنج تا ماشین روی آسفالت ازش سریعتر هستن
الان باید یه صفر جلوی پنج بزارم
OM.01
۱۹ بهمن ۱۴۰۲سال 2019 موتورترند یه مقایسه گذاشت بین 812 سوپرفست و چلنجر هلکت ردای، الان لینکش رو میفرستم
https://www.motortrend.com/reviews/2019-dodge-challenger-hellcat-redeye-2018-ferrari-812-superfast/
اینم لینک یوتویب 31 دقیقه بررسی هردو خودرو در کانال موتورترند
https://m.youtube.com/watch?v=neUymy5V2zw
ده ها دلیل برای ارزان بودن اون یکی و گران بودن اون یکی وجود دارد ولی به طور کلی این 2 خودرو در 2 دنیای مجزا هستن و ساختار به کلی متفاوتی دارن و خریداران متفاوتی دارن و مقایسه شون درست نیست اما برای خیلی ها جذابه
وی
۱۹ بهمن ۱۴۰۲دوج با این همه هیاهو از یه فراری 6 ساله خورد
کلا این ماشین خیلی بعیده که صفر تاصد 1.66 و 400 متر زیر 9.5 ثانیه بزنه همونطور که دیمن قبلی هم به اعداد اعلامیش نتونست نزدیک بشه
akrh78
۱۹ بهمن ۱۴۰۲دوج 15 ساله
ابوالفضل
۱۹ بهمن ۱۴۰۲تو سریع بودن محصولات فراری شکی نیست
اما همین طور که ذکر شده اگر برای دیمن سوخت مناسب و پیست درگ بود قطعا نتیجه فرق میکرد
در ضمن گیربکس دو کلاچه فراری و ۳۰۰ کیلو وزن کمتر هم باید در نظر گرفت
حمیدرضا
۱۹ بهمن ۱۴۰۲۱۰۰ اسب و ۳۷۷ نیوتن متر بیشتر هم باید در نظر گرفت
R
۱۹ بهمن ۱۴۰۲با اینکه از این دوتا خوشم نمیاد ولی چند بار دیدم ویدیو هیجان انگیز بود صدا ها
فرشاد
۱۹ بهمن ۱۴۰۲عالی بود صدارو فقط ببین اوففف😂
امریکن فنا پس چیشد صفرتاصد1.6
MatriX
۱۹ بهمن ۱۴۰۲تبدیل سوخت به دود لاستیک و سر و صدا و دروغ و ادعا = دیمن ۱۷۰ 😂
MP
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ماسل کارهای آمریکای و نمیشه با هیچ ماشینی مقایسه کرد؟
مث فیلمهای دهه هشتاد و نود میلادی که بزن بهادر تو فیلما همیشه یه آدم قلچماق بود که کسی جرات نداشت حتی نگاشم کنه!
ولی تو همون فیلمها همیشه پای یه ایتالیایی وسط بود با کت و شلوار اتو کشیده و براق داستان فیلمو کلا عوض میکرد!
آقای دوج با کمال احترام،
فهمیدی کت تنه کیه!
Piero Ferrari
۱۹ بهمن ۱۴۰۲قطعا فراری
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۹ بهمن ۱۴۰۲اولین نکته اینه که جنازه چلنجر این فراری رو به راحتی شکست میده.نکته بعدی چجوری تو رولینگ عقب مونده.هزاران ویدئو رسمی هست گندهتر از فراری رو پودر میکنه.نکته بعدی چرا باید مسابقه رو تو پیست درگ چون انجام بدن.این یه پیست درگ هست ولی به جایی که از اول پیست شروع کنم از آخر پیست استفاده کردن.نکته بعدی دیگه چلنجر هر چقدر هم درگیر عدم چسبندگیه اولش باشه بازم با این حجم قدرت و لاستیک مناسب به راحتی ۱۰ میزنه.مگر اینکه سازنده ویدیو قصد داشته باشه ویو بیشتر بگیره و برای ویدئو بعدیش تماشاچی رو حریص کنه.خلاصه دیمون سریعترین ماشین تاریخه.۸.۹ نبود.
JaMsHiD
۱۹ بهمن ۱۴۰۲سوپرا سوار میشم فحش میخورم سوار این آمریکایی نمیشم
یوسف
۱۹ بهمن ۱۴۰۲تعصب شدید و توجیه دلایل اون تعصب باعث می شه انسان در مرداب خود ساخته جهل و نادانی تا اعماق ظلمات فرو بره….. وبازگشتی نیست….
راستی اون دیمن بال هواپیما هم نداشت وگرنه برنده میشد….
حمیدرضا
۱۹ بهمن ۱۴۰۲منتظر کامنت های توجیح و سفسطه و تغییر دادن موضوع توسط سوشی و اقا ماشالا و بقیه دوستان هستیم 😂
(Ali(chevynova
۱۹ بهمن ۱۴۰۲قیمت فراری چند برابره دوج؟
اگه غیر این باشه جای تعجبه نخبه
imanenzo
۱۹ بهمن ۱۴۰۲مهندس قیمتش گرونه چون مهندسی بسیار بالاتر رو در کنار متریال بسیار گرانتر و اعلیتر و پرستیژ فوق العاده ارائه میده،معلومه که گرونتره
فرشاد
۱۹ بهمن ۱۴۰۲اونی که فراری میخره میدونه باهاش میشه چارتا دوج خرید
اما ترجیح میده یه بار برنده شه تا اینک چار با ببازه
اویزون کن از گوشت نوا
Khashayar
۱۹ بهمن ۱۴۰۲خوب اگه بقیه خودرو ها هم اگه از سوخت مسابقهای استفاده کنند گشتاور و قدرتشون بیشتر میشه. اون موقع دوج دیگه هیچ حرفی برای گفتن نداره. فقط فکر کنید پورشه 911 از سوخت مسابقه ای استفاده کنه !!!
من از طراحی دوج خیلی خوشم میاد ولی واقعا مهندسی ضعیفی داره. البته این مشکل بیشتر برند های آمریکایی است. که فکر میکنند همه چیز اسب بخاره و همه جاده ها مستقیم هستن . ولی توی همون درگ هم بازنده هستند. متاسفانه تعصب نمی گذارد واقعیت رو ببینم.
JaMsHiD
۱۹ بهمن ۱۴۰۲همیشه داستان آمریکا همین بوده . تعصب خیلیا رو این ماشینا نذاشته ملت ببینن که یه قوطی نوشابه سی صد و پنجاه اسبی آلمانی میتونه ششصد اسبی آمریکایی رو بزنه
ARMAN سابق
۱۹ بهمن ۱۴۰۲بابا شما ها چرا نمیخواین بفهمید آمریکا ماسل کار میزنه نه ماشینی که ته پرفورمنس باشه
فک کردین آمریکا نمیتونه یه چیزی بزنه که تمام ماشینای اون کلاس رو لوله کنه؟ نمونش همین کوروت
اگه چلنجر با ته پرفورمنس و کیفیت و غیره تولید میشد دیگه ماسل کار نبود
حمیدرضا
۱۹ بهمن ۱۴۰۲همین کوروت که فرمودین با فراری ۲۹۶ و پورشه ۹۱۱ و مکلارن ۷۵۰ توی ی کلاس هست. ایا حرفی جلوی اینا میتونه داشته باشه؟
LAMBORGHINI
۱۹ بهمن ۱۴۰۲عاشقتم فراری ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
صمد نهایب
۱۹ بهمن ۱۴۰۲دوج وقتی بازدهی اصلیشو پس میده که در شرایط درگ باشه که این اصلا نبود تایرهای مخصوص که نداره ایسیو مربوطه نصب نشده بنزین با اکتان بالا والا فبلمی دارم که دوج لامبو پورشه فراری و حتی مک لارنو با گیربکس فوق هوشمندش شکست داده فراری هیچی نیست جز یه اشغال گرونقیمت که سواری کاملا خشکی داره فضای تنگ داخلی صدای واقعا بد که انگار موتور سنگینه. دوج تعلیق فوق نرم فضای عالی داخلی صندلیهای فوق العاده راحت و موتور قدرتمند با صدای غرش شیر و قیمت مناسب
JaMsHiD
۱۹ بهمن ۱۴۰۲این لاستیک و بنزینی که میگی رو روی پارس ایمان توربو بزاری راحت این دوج رو میگیره😂
موتور هم عالی . بازدهی در حد یه قوطی نوشابه چهارصد اسبی و مصرف سوخت هم در حد موتور دوازده لیتری کامینز و استهلاک هم اندازه هیوندای کیفیت هم در حد سایپا و سیستم تعلیق خشک تر از پیکان😂هیچ ماشینی نمیتونه اینارو باهم ترکیب کنه .
Siyavash
۱۹ بهمن ۱۴۰۲فراری فراری فراری…این دیگه انتخاب کردن نداره….حتی برا منی که به ماسل کار علاقه دار..
احمدرضا
۱۹ بهمن ۱۴۰۲خدا هیچکس سر همچین دو راهی سختی نذاره
جفتشون دوس دارم
ولی میدونم با چلنجر بیشتر بهم خوش میگذره
تو رولینگ آخر بنظر میومد داره نزدیک میشه به فراری
Siawash
۱۹ بهمن ۱۴۰۲Italiano vero🇮🇹
Siawash
۱۹ بهمن ۱۴۰۲آمریکایی فن ها نمیدونم با چه استدلالی میان این نظراتو مینویسن،ایسیو مورد نظر روش نبود لاستیک درگ نداشت سوختش با اکتان بالا نبود رینگ های جلو مخصوص درگ روش نبود بابااااا پس این لامصب به طور استاندارد چی دااااااره؟؟؟؟؟؟؟ شما فرض کن نشستی تو یه جایی باهات میخان کل بندازن شما اونوقت باید بگین صبر کنین این تشکیلاتو پاشم نصب کنم بیام اینجوری ماشینم به درد لای جرز دیوار میخوره فقط
Ferrari
۱۹ بهمن ۱۴۰۲خیلی خوب گفتی دمت گرم
چند دقیقهس دارم میخندم😂😂😂
Siyavash
۱۹ بهمن ۱۴۰۲آخه این چه حرفیه.سوخت مخصوص نداشت..لاستیک فرغونی جلوش نبود..آسفالت مخصوص درگ نبود..لاستیک رو گرم نکرده..راننده ناشی بود.این دیگه چه منطقی هست …ماشین باید استاندارد و در آن واحد واکنش نشون بده و تمام پرفورمنس رو در اختیار راننده قرار بده، نه با اما و اگر…..
میگید فراری قیمتش خیلی بیشتره..بله قیمتش بیشتره چون از چرم عالی و الکنترا و فیبر کربن و بهترین متریال موجود استفاده میکنن و بهترین انجین ۱۲ سیلندر رو در اختیارت میزارن…
چرا نمیگید فرار بت وجود این گه مثل دوج دف عقب بود با ۱۰۰ اسب قدرت کمتر و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاورد کمتر دوج رو شکست داد..حتما میخاید بگید وزن فراری کمتر بوده بله اون بخاطر اینه که از متریال درجه ۱ برایه ساخت ۸۱۲استفاده کردن اگر با متریال دوج ساخته میشد که وزنش با دوج یکی میشد و قیمتش اینطوری بالا نمیرفت.. بعدشم میگید فراری قیمتش خیلی بیشتره..این دیگه چه حرفی هست ما داریم عملکرد ماشین رو برسی میکنیم نه قیمت…اینطوری باشه که تمام رولزرویس هارو باید آتیش بزنیم بخطر عملکردش مقابل کادیلاک و لکسس و بنز و بی ام و چون اصلا عملکرد جالبی نداره…باور کن همین دوج اگه یه ماشین با کیفیت در حد همین فراری ۸۱۲ تولید کنه رو نمیاد با ۱۰۰ هزار تا بد دست مردم اونم هم قیمت فراری میفروشه چون طلبه خودشو داره و بایدم قیمت بالاتر بفروشه تا براش سود داشته باشه یا نه…
در کل تنها محصول امریکایی که میتونه با اروپایی ها رقابت کنه فعلا کوروت هست که باید هرچه زودتر بازم اپدید بشه و اون واقعا نسبت به قیمتش یه شاهکار محسوب میشه مخصوصا گرفتن اون قدرت عجیب از یه پیشرانه هشت سیلندر تنفس طبیعی….💯💯💯❤️🔥
Arya
۱۹ بهمن ۱۴۰۲امریکایی فن چرا نمیخوای بفهمی که جنازه صنعت خودروسازی ایتالیا به کل خودروساز های آمریکایی میارزه😂🚶🏻
ARMAN سابق
۱۹ بهمن ۱۴۰۲هر وقت ایتالیا پیکاپ یا اسیووی به خوبی آمریکا تونست بزن بعد بیا بلبل زبونی کن پسر جون
M.Toomaj
۱۹ بهمن ۱۴۰۲این درگ بنظرم کاملا ساختگیه چرا که دیمن ۱۷۰ بنا به اسمش و گفته های کمپانی و تست های که داده توی ۱.۶۶ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت میرسد و اینکه ۹۰۰ اسب نیست و ۱۰۲۴ اسبه در اونور فراری توی ۲.۸۵ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت میرسد که بیش از یک ثانیه دیرتر صفر تا صد رو پر میکنه که در اینجا کاملا برعکس شده که درست نیست
دوج دیمون ۱۷۰ نیسان gtr r35 رو هم شکست داده فراری که نباید دوج رو ببره
یوسفی
۱۹ بهمن ۱۴۰۲دوج برا من بهترین است