تصور دوج چلنجر با بدنهی ۱۹۶۸ و موتور ۶/۲ لیتر سوپرشارژ ۸۰۷ اسب بخار، رویای عاشقان خودروهای امریکایی است. این پروژه براساس نسخهی ۲۰۰۸ به ثمر رسید و حالا مشتریانی از سراسر جهان دارد.
دوج چلنجر، نماد خودروهای عضلانی است. هرچند که فورد موستانگ و شورولت کامارو نیز در این کلاس حضور دارند اما چلنجر با طراحی اصیل و پیشرانههای قدرتمند، همچنان توجه بیشتری به خود جلب میکند.
اولین چلنجر، سال ۱۹۶۹ معرفی شد و تا سال ۱۹۷۴ روی خط تولید باقی ماند. پیشتر، اواخر دههی ۵۰ میلادی نیز خودرویی به نام چلنجر توسط دوج عرضه شد که البته، نسخهای از دوج کورونت (Dodge Coronet) بود. همچنین، دیگر خودروی مشهور دوج با نام چارجر، از نسل اول در سال ۱۹۶۶ تا اتمام تولید نسل پنجم در سال ۱۹۸۷، فقط با بدنهی دودر تولید میشد. به همین دلیل، تشخیص چارجر و چلنجر کلاسیک، نیازمند تجربه و دانش است. از سال ۲۰۰۶ تا امروز، چارجر با ساختار چهاردر عرضه میشود و چلنجر، دودر باقی مانده است.
شرکت تیونینگ eXoMod متخصص در ساخت بدنهی فیبرکربن، بهتازگی چلنجر مدرن را با بدنهی چارجر ۱۹۶۸ معرفی کرده است. در اصل، این مدل از چلنجر سال ۲۰۰۸ حاصل شده و به همین دلیل، پیشرانه مدرن دارد. شرکت سازنده ادعا میکند، امکان ساخت بدنهی مذکور برای انواع چلنجر SRT هلکت امروزی فراهم کرده و آماده جذب مشتری است.
چلنجر تیونیننگ اکسامود، نسبت به چارجر ۱۹۶۸ حدود ۱۰ سانتیمتر پهنای بیشتر دارد. جالبتر اینکه به لطف فیبرکربن، ۱۸۰ کیلوگرم سبکتر از چلنجر ۲۰۰۸ است. مهندسان شرکت، ۱۵۰۰ نفرساعت برای ساخت این بدنه، زمان صرف کردهاند.
پیشرانهی چلنجر eXoMod با نمونهی ۶/۲ لیتر سوپرشارژ تعویض شده است تا ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۷۲ نیوتنمتر گشتاور داشته باشد. همچنین جدیدترین مدل گیربکس ۸ سرعته دوج و ترمزهای برمبو نیز روی خودرو نصب شده است. این مدل، چرخهای ۲۰ اینچ سفارشی و تایرهایی نیتو (Nitto) با پهنای ۲۵۵ میلیمتر در جلو و ۳۰۰ میلیمتر در عقب دارد. با این تجهیزات، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت در حدود ۳ تا ۳/۵ ثانیه خواهد بود.
قیمت دوج چلنجر eXoMod با بدنهی فیبرکربن و تجهیزات فنی جدید، ۳۴۵ هزار دلار اعلام شده است. این مدل با نام کوئیکسیلور شناخته میشود. مالکان چلنجر مدل ۲۰۰۸ به بعد نیز میتوانند بدنهی eXoMod را سفارش دهند.
شاعر
۱۷ فروردین ۱۴۰۲داشتم با ذوق زدگی مطلب رو میخوندم تا به کلمه “کوئیک” رسیدم و برای چند لحظه از حالت ذوق زدگی به تهوع تغییر مود دادم و بعد از چند لحظه تونستم مجدد به خودم مسلط بشم.
خدایی به خاطر ما ایرانی ها هم شده نباید اسم این جواهر رو “کوئیک سیلور” میزاشتن!
Ali(chevynova)
۱۷ فروردین ۱۴۰۲آمریکا هم دیگه شورشو درآورده با این خودروهای قدیمی
کاش آمریکا میتونست یه خودرو تمام عیار مثل فراریf8 بسازه و ما طرفداران ماشین آمریکایی با دیدنش اشک شوق تو چشمامون جمع بشه.
AMANTE
۱۷ فروردین ۱۴۰۲آمریکا کم سوپرماشین خوب نداشته و فراری F8 هم آنچنان تمام عیار نیست.
Mehdi
۱۸ فروردین ۱۴۰۲مشکل شماها اینه فکر میکنید حتما باید به یه خودرو۲۰۰ ۳۰۰هزار دلار پول بدی تا یه خودرو به خوبیه فراری باشه
و تو مخیلتان نمیگنجه امریکا با ۶۰ ۷۰ ۸۰ هزار دلار خودرو به همان خوبی میده که رکوردش مثل دوج جز اولیناست
تازه کنارش ابهت مردانه و خشن بودنی داری که تو بقیه خودرو ها پیدا نمیکنی
هر چند موستانگ کامرو وا دادند ولی دوج در صدر شاید با امار فروش خوبش اون دو تا را از لحاظ طراحی به سابقشون برگردونه
هر چند این حرفای بچگانه مسخره است ولی جواب کسی که با اکانت فیک قصد تمسخر یه برند داره همینه
جالبش اینه هیچ کودوممون نه از نزدیک هیچ کودومش دیدیم نه داریم اونا که تو امریکا همه مدلیش سوار میشند و ماکشند از این بحثا ندارند کافیه یه سفر بری یا از کسی که سالها اونجاست بپرسی این چیزا را فقط تو ایران و جهان سوم میبینی و البته خیلی چیزای دیگه
MOHAMMAD.DEMON
۱۷ فروردین ۱۴۰۲علی دادا بیا المانی ها فیکت رو ساختن
MOHAMMAD.DEMON
۱۷ فروردین ۱۴۰۲حداعقل وقتی دارید یه کامنتی رو تایید میکنید
به اسمش نگاه کنید طرف نیاد اسم یکی دیگه رو به سخره نگیره
این دیگه توهین به فرد که کامنت های عین اسمش رو تایید میکنید پس ما این رمز برای چی گذاشتیم
گذاشتیم با اسم ما چیزی منتشر نکنن
Typi
۱۷ فروردین ۱۴۰۲حالا مگه سلبریتی ، مقام امنیتی چیزیه طرف :)
Mf1
۱۷ فروردین ۱۴۰۲Ali chevynova چند تا اکانت داری شیطون نکنه اکانت غلام یاکوزا مال خودته
ایلیا
۱۸ فروردین ۱۴۰۲وقتی فراری داشت تو ایتالیا تایر میزد آمریکا کادیلاک V16 ساخت تو تاریخ هم آمریکا با فورد جی تی با اختلاف ۲۵ متر تو لمانز برد تازه همین چند وقت پیش موستانگ شلبی فراری رو به باخت داد
❤BMW❤
۱۷ فروردین ۱۴۰۲کوئیک ینی سریع !
چه ربطی داره
الکساندر گراهامبل
۱۷ فروردین ۱۴۰۲من تو یوتیوب دیدم یه اقای خارجی داره درباره ماشین شاهین حرف میزد تو نمایشگاه خارجی
کامنت های زیرش به اینگلیسی
(باریک الله به ایران)
(تصور کنید اینها برای ۴۰ سال تحریم نبودند)
این جمله رو دیدم قلبم واقعا شکست
آینه علاوه بر احمق های داخل کشور
خارج کشور هم گول زدن😥
مهدی.71
۱۸ فروردین ۱۴۰۲لینک ویدیو رو میتونی برام بفرستی؟
Chromstone3
۱۷ فروردین ۱۴۰۲ظاهرش ، …
زیبایی و شاهکار بودن رو فریاد میزنه 🤩❤🤍🖤
امین
۱۷ فروردین ۱۴۰۲خیلی خوبه.
این سلیقه منه واسه یه ماشین. فنی مدرن ، طراحی مربوط به دورانی که ماشینها روح داشتند. ترکیبی خفن یعنی این.
OldBoy
۱۷ فروردین ۱۴۰۲خودروی مدرن با ظاهر کلاسیک ایده جذابیه ولی ۳۴۵ هزار دلار برای مدل ۲۰۰۸؟ بهتر بود روی مدل سالش انجام میشد
mahdi-es17
۱۷ فروردین ۱۴۰۲همه چیز داشت خوب پیش میرفت که داشبورد دیدم😑 با داشبورد کلاسیک خوب بود
Hitman
۱۷ فروردین ۱۴۰۲وقتی فرشتهی مرگ تصمیم میگیره لباس جدید بپوشه اما نمیدونه چی بپوشه
سالار فصل
۱۷ فروردین ۱۴۰۲نمیدونم چرا این دست ماشین های ترکیبی کلاسیک مدرن اصلا برام جذابیتی ندارند
البته برندی مثل میتسوکا که ظاهر رو از ابتدا طراحی کردند و از بدنه قدیمی خودرو استفاده نمیکنند رو دوست دارم
abolfazl poursharif
۱۷ فروردین ۱۴۰۲آقای اشتری خدا قوت.
بزرگوار اگر امکانش هست یه فکری به حال بخش کامنت بفرمایین. این فضای تین ایجری و جنگ و جدل های طرفداری بیش از حد شده.
برای سی و چند ساله هایی که عادت به ورق زدن مجله های کاغذی داشتن و الآن به سایت ها رجوع میکنن موضوعات داخل کامنت ها جالب نیست.
توی زومیت که کسی توجهی بهش نداره حداقل اینجا یک مقدار جدی تر نگه دارید شاید لا به لای کامنت ها هم چیزی دستگیر آدم بشه.
دمتون گرم.
زیزیگولو
۱۷ فروردین ۱۴۰۲اصالت آمریکایی توش موج میزنه
Yasin
۱۷ فروردین ۱۴۰۲گنگستری شده
hamidreza
۱۷ فروردین ۱۴۰۲میتونم بگم نگا ابهتو…؟! چرا که نه … !!!
این دیگه واقعا ارضا کنندست!!!
فرزاد افشار
۱۸ فروردین ۱۴۰۲اصالت و برتری و قدرت تو یه ماشین خفن خلاصه شده این یعنی دوج پر ابهت
امیر حقی
۱۸ فروردین ۱۴۰۲دوست عزیزم
اصلاح بفرمایید چلنجر نیست؛ چارجر هست
Ehsan
۱۸ فروردین ۱۴۰۲شاهکاره
امیرحسین
۱۸ فروردین ۱۴۰۲این که بیشتر چارجر 1968 هستش تا چلنجر
Neverrrrr
۱۳ تیر ۱۴۰۲مث ققنوسی که از خاکستر خودش بلند میشه واوو…
عجب رخ مردانه و با شکوهی داره ماتش شدم
یکی از اینام نداریم که باهاش زندگی کنیم :((
گاهی اوقات با پرایدم وقتی پشت چراغ قرمز وایمیستم توی تصوراتم میگم کاش یه چلنجر داشتم که وقتی پشت چراغ وایسادم مادامی که داره ثانیه شمار کم میشه پدال گازو کم کم فشار بدم تا دور متور و غرشش کم کم بالا بگیره وقتی به ۱۰ ثانیه اخر رسید گلاچ و ول کنم ترمزو بگیرم دود لاتیکش بلند شه و وقتی سبز شد ابصارشو ول کنم تا جاده رو جرررر بده با تک چرخ همرو تو دود لاستیکش خفه کنم هوووف خدایا حاضرم کل عمرمو بدم فقد این لحظه رو لمس کنم…