این چلنجر فوقالعاده که توسط یک کارگاه استرالیایی ساخته شده، به نیروگاه ۹.۴ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز و در داخل و بیرون کاملاً بازتولید شده است.
خودرویی که در تصاویر میبینید در ظاهر شاید شبیه یک چلنجر بازسازیشدهٔ معمولی به نظر برسد ولی این ماشین که توسط کارگاهی در استرالیا ساخته شده، یکی از دیوانهوارترین و قویترین خودروهای حال حاضر جهان محسوب میشود. قدرتی که زیر کاپوت این هیولا پنهان شده از تمام هایپرکارهای جهان بیشتر است. این چلنجر که هَووک (Havoc) به معنای ویرانی نام دارد، توسط تیونری با نام Rides by Kam در استرالیا ساخته شده است.
مردان این کارگاه بیش از ۱۰ هزار ساعت زمان صرف کردهاند تا یک چلنجر ۱۹۷۰ معمولی را به چیزی تبدیل کنند که بهراحتی میتواند دیمن ۱۷۰ را برای صبحانه بخورد. این ماشین روی شاسی ساخت رودستر شاپ ساخته شده و زیر کاپوت یک نیروگاه عظیم ۹.۴ لیتری ساخت استانتون ریسینگ دارد. این رآکتور هستهای به میللنگ فورجکاری شده، قطعات موپار، انژکتورهای ۲۲۰۰ سیسی و سوپرشارژر F3 ساخت پروچارجر مجهز است. این موتور با بنزین اکتان ۱۰۱ میتواند قدرت خیرهٔ کنندهٔ ۲۵۰۰ اسب بخاری تولید کند ولی با سوخت اکتان ۹۱ و برای استفاده در جادهها حداکثر قدرت به ۱۲۰۰ اسب بخار کاهش میابد.
انتقال نیروی این موتور V8 عظیم توسط یک گیربکس شش سرعته دستی ترمک مگنوم T56 صورت میگیرد و یک دیفرانسیل ۹ اینچی رودستر شاپ تمام قدرت را به لاستیکهای غولآسای میکی تامپسون عقب تحویل میدهد. سازندهٔ استرالیایی برای بازسازی نمای بیرونی و داخلی هووک هم سنگ تمام گذاشته است. برای داخل خودرو از صندلیهای هولدن کومودور با چرم قهوهای استفاده شده و داشبوردی که با دریچههای تهویهٔ جذاب و آمپرهای دیجیتالی بهطور کاملاً سفارشی ساخته شده، شبیه یک اثر هنری است. روی این داشبورد هم یک آیپد بهعنوان نمایشگر مرکزی نصب شده است.
Siyavash
۸ فروردین ۱۴۰۴🤯👹👹
حسین دهمرد
۸ فروردین ۱۴۰۴کو سرعت؟ کو شتاب؟ کو صدا؟ کو بازدهی ؟
یه موتور گنده انداختن رو محور جلو ی یه ماشین دف عقب.
اگه تاثیر داره چرا فورد پیشرانه ی مگازیلا رو نمیندازه رو موستانگ؟
NAVID@@98
۸ فروردین ۱۴۰۴بازدهی تا دلت بخواد اثبات کردن
این که با دنده دستی فقط یه راننده کاربلد میخواد
قدرتش هم که اسیایی ها تو خواب ببینند که با این قدرت خدای دوام و اعتماد و اطمینانه و جان سختی و گربه سگ جونیه
ولی برای بازدهی هم همین درنظر بگیرید که اول۱ رم TRX با ۳ تن وزن ۳ ثانیه شتاب میخکوبت میکنه
یا فورد جی تی با تک دیفرانسیل ۱+۱ و اندی شتاب خدای مهندسی و تکنولوژی و سرعت و شتاب و صدا و بازدهی اول۱ برتر هستن
342
۹ فروردین ۱۴۰۴چیرو اثبات کردن؟:))) جوگیر نشو. این یه کامیون نیست یه کوپس و فقط برای نمایش و گاز دادنه و بازدهی نداره
NAVID@@98
۹ فروردین ۱۴۰۴کلا 👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 رو که اثبات کردن که هرچیز اول۱ هستن
برای این مورد هم همینطور
برای بازدهی هم همون رو که گفتم در نظر بگیرید درنظر بگیرید که یعنی اول۱ رم TRX با ۳ تن وزن ۳ ثانیه شتاب میخکوبت میکنه از اون طرف خدای آفرود و دوام و… هم هست
هرکاری بخوان میکنند که هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ هستن
یا فورد جی تی با تک دیفرانسیل ۱+۱ و اندی شتاب خدای مهندسی و تکنولوژی و سرعت و شتاب و صدا و بازدهی اول۱ برتر هستن اونم با بالاترین بازدهی
پس از دیدن این ماشین لذت ببر ..
پدال اصلاح شد اخرش دو نقطه گذاشتم مگر به اینا گیر بدی چون چی داره که
froG-driVer
۸ فروردین ۱۴۰۴😐😏😒
Taha Ayoobi
۸ فروردین ۱۴۰۴حسین جان مثل اینکه نمیدونی هر ماشین برای چیه
حسین دهمرد
۸ فروردین ۱۴۰۴خب شما بگید یه موتور ۲۵۰۰ اسب بخاری برای چیه؟ برای نمایش و بازی با اعداد؟ حیف نیس؟ باید از این پتانسیل استفاده بشه.
NAVID@@98
۹ فروردین ۱۴۰۴استفاده هم میشه داشتیم و داریم این قضیه که اثبات هم شده شما تو فکر اونجاش نباش این ماشین هم واسه اوناست که عشقشو دارن
اونها هم جنسشون جوره هرهمه جورش رو دارن هم برعکس اونی که گفتی هم خودش هرچی****
A
۹ فروردین ۱۴۰۴چی کار کنن بزارنشون رو یه بدنه هایپر کار الکی ژاپنی که با گاز اول ماشین بترکه؟
دانیال شلیل احمدی
۱۰ فروردین ۱۴۰۴پس چه ماشینی خوبه؟ تسلا؟
Taha Ayoobi
۱۰ فروردین ۱۴۰۴اگه بخواد از پتانسیل استفاده بشه، همون 500 اسب هم بسه، 2500 تا نمیخواد.
منتهی شما باید ببینی این چه ماشینیه و بر اساس اون نتیجه گیری کنی.
این ماشین چلنجر دهه 70 عه، چلنجر، یعنی دوج، یعنی آمریکایی، یعنی ماسل کار، یکی از مشخصه های ماسل کار هندلینگ لش و غیر قابل کنترله که هرچی قدرت بیشتر باشه این هدف هم محقق تر میشه.
این ماشین برای ثبت لپ تایم توی پیست نیست، برای جاده های پیچ در پیچ نیست، این ماشین(همین نمونه بالا) برای منهدم کردن یه جفت لاستیک نو تو کمترین زمان ممکن و لذت بردن ازشه، چیزی که فقط و فقط توی ماسل کار هست و توی هیچ ماشین دیگه ای پیدا نمیشه.
A
۹ فروردین ۱۴۰۴مثل اینکه راجع به ماشین چیزی نمیدونی که اینجوری چرت و پرت میگی
دکتر استاپ
۸ فروردین ۱۴۰۴این کاریه که دوست دارم با چارچر ار تی ۱۹۶۹ بکنم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ فروردین ۱۴۰۴لاستیک هاش گناه دارن
امیرحسین
۸ فروردین ۱۴۰۴لطفا از دوج های داخل ایران هم پست بزارید.
Jf
۸ فروردین ۱۴۰۴شتابش چقدره؟
😂
۸ فروردین ۱۴۰۴الان فرض کن دونستی ۳ ثانیه ست.
چه فرقی برات داره 😂
A
۹ فروردین ۱۴۰۴وقتی دیمن ۱۷۰ رو میگیره یعنی شتابش کمتر از ۱.۵ ثانیه
اردوان
۸ فروردین ۱۴۰۴Havoc فیلمش هست تو یوتویوب که گاز میده و صدا داره و فکر کنم شتاب اینا رو هم میگن
OM.01
۸ فروردین ۱۴۰۴کانال یوتویب autotopiala این خودرو رو خیلی وقت پیش بررسی کرده بود. بررسی اولیه
https://m.youtube.com/watch?v=YCjy9cU-3NA&t=6m27s
اما خب نسخه نهایی که میشه روندش شرکت سازنده محدود کرد 1500 اسب بخار و دوباره autotopiala این ماشین رو بررسی کردش
https://www.youtube.com/watch?v=rZTldI7460w
هزینه ساخت این ماشین فراتر از یک میلیون دلار بوده… موضوع هم قیمت قطعات نیست چون مجموع قطعات روی هم 200 هزار دلار هستن اونچیزی که این ماشین رو یه pro touring میلیون دلاری تبدیل میکنه ده هزار ساعت زمان ساختش هست…هر ساعت دستمزد hot rod shop ها بین 80 الی 100 دلار هست و گاراژ های معروف بعضا ساعتی 150دلار… همچنین هزینه طراحی بیرون و داخل که طراح ها هزینه جداگانه میگیرن همچنین هزینه کاستوم کابین (قطعات تک ساخت) سبب میشه هزینه ساخت بالای یک میلیون دلار داشته باشه
من خودم بدجوری میمیرم برای این ماشینا…
nima.jdm
۸ فروردین ۱۴۰۴۹ لیتر چطور جا شده😂
بیخیال
Ali
۸ فروردین ۱۴۰۴۹.۴ لیتر تو سال ۲۰۲۵ که همه ماشینا یا هیبریدن یا برقی با گیربکس دستی ولی چه تنظیم دنده ای زدن رو گیربکس با این قدرت زیاد
bMw
۸ فروردین ۱۴۰۴واقعا قراره عرضه بشه؟!!
رانندگی و کنترل کردن این ماشین کار هر کسی نیست!
حمیدرضا
۹ فروردین ۱۴۰۴پسرخوب عرضم بشه منو تو که خوابشم نمیبینیم…این ماشین واسه همون آمریکای شمالیه که میدونن با این ماشینا چطوری رانندگی بکنن،نه ایران که طرف پشت پراید میشینه یجوری تو اتوبان ویراژ میده فک میکنه پشت بوگاتی شیرون نشسته…..بهرحال اگرم عرضه بشه واسه خودشونه،حلالش باشه هرکی که میخره این ماشینو
Taha Ayoobi
۸ فروردین ۱۴۰۴جانم به این ماشین
Mohamad goidarzi
۹ فروردین ۱۴۰۴حیف این خودرو که مانیتور لمسی انداختن توش
آخه کی تو ماشین کلاسیک ۱۹۷۰ اینو میزاره؟!
من دوج چارجر ۱۹۷۰ اسپیدکور که واسه ون دیزل ساخته بودن و بیشتر پسندیدم چون حس کلاسیک بودن بیشتری داشت …
Saeed Jame
۹ فروردین ۱۴۰۴از موتورش میشه برا تامین برق مملکت ما استفاده کرد ۲۵۰۰تا اخه!
بی وطن
۹ فروردین ۱۴۰۴یه هیولای واقعی…
ولی داشبردش اصلا جذاب نیست…
شکیبا
۹ فروردین ۱۴۰۴هرچی ماشین از نظر فنی و قدرت موتور و نمای بیرونی دلبری میکنه داشبوردش تو ذوق میزنه
بابی
۹ فروردین ۱۴۰۴این موضوع واسه ۶ سال پیشه
مزدک
۹ فروردین ۱۴۰۴زیباترین ماسل کار تاریخ: دوج چلنجر ۱۹۷۰
طبق اطلاعاتی که در پاسخ به درخواست استعلام رسمی اینجانب و همکار گرانقدرم، جناب آقای دکتر خزاعی، از طرف موزه ی خودروهای تاریخی تهران، از سوی مدیر روابط عمومی و مسئول بخش بایگانی تاریخی کمپانی معظم کرایسلر، به صورت مکتوب به دست ما رسید، در فاصله ی بین سالهای ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۵، از نسل های اول و دوم و سوم دوج چارجر و چلنجر، در مجموع، ۱۰۷۵ دستگاه از این خودروها، در قالب سفارش دولت ایران ثبت گردیده؛ و رقمی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ (عدد دقیق به این دلیل مشخص نبوده؛ که نام برخی افراد سفارش دهنده، بیشتر شبیه به نام های اعراب عراقی، یا حاشیه ی خلیج فارس بود تا نام های ایرانی!) سفارش ساخت، برای این مدل ها، توسط ایرانیان (به شکل شخصی)، در آرشیو کمپانی دوج به ثبت رسیده است (البته امکان پیگیری اینکه چه تعداد از این سفارشات شخصی، واقعا به ایران انتقال یافته اند، حداقل برای ما مقدور نبود!).
در مورد دوج چارجر، بیشترین سفارشات، مربوط به سه سال پیاپی ۱۹۶۹، ۱۹۷۰ از نسل دوم و ۱۹۷۱، یعنی نسل سوم بوده، و جالب اینکه از نسل نخست این هیولا، که در فاصله ی سال های ۱۹۶۶ تا ۶۷ میلادی تولید شد، ۷ دستگاه از مدل ۶۶؛ و ۱۱ دستگاه از مدل ۶۷ آن، به ایران وارد شده است. و مهمتر اینکه یکی از تنها ۵۹ دستگاه دوج چارجر مدل ۱۹۶۷، با گیربکس اتوماتیک و انجین اسطوره ای ۴۲۶ همی نیز، با رنگ سبز، در میان آن ۱۸ دستگاه بوده است! بیشترین سفارشات ثبت شده ی ایران، جهت خرید مدل چلنجر، مربوط به مدل های نسل اول، در فاصله ی ۱۹۷۰ و ۷۱ میلادی بوده است. بر طبق همین استعلام، در فاصله ی سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۲ میلادی، علاوه بر سفارش ۴۰ دستگاه پلیموت کودا، توسط دولت ایران، ۵۴ سفارش شخصی نیز، توسط ایرانیان جهت خرید این مدل ها به ثبت رسیده!
در پاسخ مدیران آرشیو تاریخی کمپانی کرایسلر، اغلب مدل های سفارشی از طرف دولت ایران، با امکانات کامل، ولی بیشتر مجهز به موتورهای ۳۴۰ اینچ مکعبی شش سیلندر بوده، و اغلب مدل های هشت سیلندر نیز، از نمونه ی ۴۴۰ سفارش داده شده اند. به شکلی که در میان مجموع ۱۱۱۵ سفارش ثبت شده ی دولت ایران، از مدل های چارجر و چلنجر دوج، و پلیموت کودا (که بخش عمده ی آن، یعنی یک سفارش ۷۸۰ دستگاهی از مجموع این مدل ها، در میان سفارش کلی ۴۰۰۰ دستگاه خودرو به کمپانی کرایسلر، از طرف دولت پادشاهی ایران، در ازای بخشی از بدهی دولت آمریکا، جهت تسویه حساب قرارداد میان آن دولت و کنسرسیوم نفتی ایران؛ در زمان مورد اشاره ی پاسخ ارسالی کمپانی کرایسلر -۱۹۶۵ تا ۱۹۷۵میلادی- به درخواست موزه ی خودروی تهران بوده!)، تنها ۴۰ دستگاه از آنها، مجهز به انجین تاریخ ساز همی بوده است! در عوض؛ اغلب سفارشات شخصی ثبت شده توسط ایرانیان، برای خرید مدل های فول آپشن، که بیشتر مجهز به پکیج های سفارشی و خاص کمپانی، با موتورهای هشت سیلندر کرایسلر بوده اند می باشد! جالب تر اینکه در بیش از ۱۰۰ مورد از سفارشات شخصی، تقاضای نصب موتور همی ۴۲۶، بر روی مدل های مختلف مورد نظر به ثبت رسیده، که تنها سهم پلیموت ها از این مجموعه، ۴۱ نمونه ی مجهز به موتور استثنایی همی بوده است!
روزگاری بود در این شهر بی سامانی که به نام تهران می شناسیم، که حداقل یک بار در هفته، از انتهای مجیدیه ی جنوبی راه می افتادم، تا خودم رو برسونم به سر چهار راه دولت، که اون چلنجر کابریوی قرمز رنگ رو، که یک ۴۴۰ سیکس پک روش سوار بود، و سقف چرمی تاشو و تودوزیش سفید بود رو زیارت کنم، که گوشه ی خیابون رها شده بود. یا می رفتم به سمت میدون فوزیه (امام حسین امروز)، که پشت خیابون شهرستانی، دم خروجی بازار، یک چارجر ۱۹۶۸ سرمه ای رو، که پشت یه الدزمبیل تورونادوی ۶۶ سفید رنگ خوابیده بود؛ تماشا کنم و پیش خودم به این فکر کنم، که کدوم طرح چراغ های جلوی مخفی زیباتره؛ دوج یا الدزمبیل؟ و صاحب اون دو تا جواهر، که یک مغازه ی تعمیرات لوازم الکتریکی داشت، با نگاه طعنهآمیزش بهم می گفت: بازم تو پیدات شد؟ و برای اینکه حرص منو دربیاره، به همسایه ش می گفت: تا آخر این هفته؛ یا این دو تا قراضه رو می فروشم، یا می فرستمشون اوراقی! …و من حسرت می خوردم، که چرا پدرم راضی نمی شه، که از اون پاترول لعنتی دل بکنه، و بیاد این دو تا شاهکار رو بخره، بهشون برسه، عروسک شون کنه، و یکی ش رو خودش سوار بشه، یکی ش رو هم بده به من، که تازه داشتم آماده ی گرفتن گواهینامه م می شدم!
جالبه که بدونید؛ یک نمونه از این شاهکار با موتور همی ۴۲۵ اسبی، و رنگ بدنه ی زیبای بنفش با تودوزی چرم سفید، با کارکرد کمتر از بیست هزار مایل، توی یکی از باغات قصردشت شیراز جا خوش کرده! کنارش هم یک دوج چارجر ۵۰۰ سوپربی زرد رنگ، مدل ۱۹۷۱، با تودوزی سفارشی چرم مشکی، با حاشیه هایی به رنگ اکر، البته روی صندلی های باکتی، با دوخت سفارشی بالداسارینی، که در سال تولیدش، توسط یکی از خلبان های آمریکایی خطوط هوایی پان آمریکن، با انجین رویایی ۴۴۰ سیکس پک وارد ایران شده، در یک خلوت دسترس ناپذیر؛ زیباترین رویای آمریکایی ممکن رو، در جوار لسان الغیب و شیخ اجل، کامل می کنه!
حیف اون داشبورد زیبای چلنجر، که با این مثلا اثر هنری بی هویت و بد قواره جایگزین بشه!
اثر هنری در این زمینه ی خاص؛ یعنی اون زبانه ی برجسته ی روی کنسول وسط چلنجر JH23 ی استاندارد، که دسته دنده ی نازنینش رو در آغوش کشیده. اثر هنری یعنی اون دستگیره ی در زیبایی، که زیر اون فرورفتگی ذوزنقه شکل روکش داخلی درهای چلنجر (که محل استراحتگاه ساعد سرنشینان خوشبخت جلوی ماشین هست!) قرار گرفته، که نمی دونم طراحش، بر طبق کدوم اصل مبانی هنرهای تجسمی، به خودش جرأت طراحی چنین شاهکاری رو داده، که نتیجه ش با اینکه کاملا مخالف اصول مبانی هنر هست، اما کمال زیبایی اون؛ و مثلثی که از گشتالت حاصل از فرم حاشیه ی اون دستگیره، در تقابل با ذوزنقه ی بزرگ بالاش شکل می گیره، حکایت از آگاهی کامل طراح از تمامی اون اصول، و عبور آگاهانه از اونها، و شکست نبوغ آمیزشون، برای خلق نهایت زیبایی ممکن داره…
این عزیز جاودانی؛ هیچ نیازی به تیونینگ نداره، یا دقیق تر بگم: هر مدل تیونینگ شده و رستومادی؛ که از این تندیس مردانگی، وقار و قدرت ساخته بشه، در برابر شرافت و عظمت ذاتی این پدیده، معادل گستاخی و بی احترامی به مقام ایشون تلقی می شه؛ و فریشتگان الهی، بر توهین کنندگان به مقام ایشان، لعن و نفرین ها نثار خواهند کرد!
خداوندگار عالم، سایه ی پربرکت وجود مبارک ایشان را، بر سر بندگان ماشین بازش، مستدام کناد.
آمین یا رب العالمین…
Taha Ayoobi
۱۰ فروردین ۱۴۰۴اشکم در اومد با اون تیکه اوراقی
𝓢𝓱𝓪𝓱𝓻𝓸𝓴𝓱_𝓰
۹ فروردین ۱۴۰۴ممنون از دبیر سایت پدال
عالیه پست هاتون
عاشق این جور عطیقه هام،فوق باورخیالاتمه،یعنی حس گازز دادن ب انجین ۹لیتری،دمتون گرم،ادم روزش ساخته میشه،
اطلاعات ᴏᴍ.01 قابل تحسینه
❤
حمیدرضا
۹ فروردین ۱۴۰۴آقا ماشینهایی که تو ایران ما داریم استفاده میکنیم ۱۰۰اسب بخاره،نه ۲۰۰تا، نه ۴۰۰اسب بخاره،،،لامصب داره میگه ۲۵۰۰اسب بخار میدونی یعنی چی،،الان کشنده هایی مثل FH یا اسکانیا با اون صلابتشون ۲۵۰۰تا۳۰۰۰اسب بخاره،این سدانه که این قدرت رو داره،،،لعنتی تو چی ساختی،
Iman 007
۹ فروردین ۱۴۰۴اون نمایشگر زشت چیه وسط آخه ماشین به این خفنی
M power
۱۰ فروردین ۱۴۰۴بیرون صد
داخل صفر