دوج

تبدیل دوج چلنجر هلکت به پلیموت باراکودا 1971!

یک چلنجر هلکت که با صرف سه هزار ساعت کار به پلیموث باراکودا ۱۹۷۱ تبدیل شده است به‌زودی به حراج گذاشته خواهد شد.

پلیموث باراکودا یکی از جذاب‌ترین خودروهای عضلانی دههٔ ۷۰ بود که اشتراکات زیادی با دوج چلنجر داشت. بااین‌حال، هرچند چلنجر در سال ۲۰۰۸ احیا شد ولی خبری از بازگشت باراکودا نبود زیرا سال‌ها قبل برند پلیموث تعطیل شده بود. بااین‌حال، کسانی که خواهان یک باراکودای مدرن هستند می‌توانند به آرزوی خود برسند زیرا یک چلنجر هلکت که در ظاهر به باراکودا مدل ۱۹۷۱ شبیه شده قرار است به‌زودی به حراج گذاشته شود. کل بدنهٔ این خودرو برای ایجاد ظاهر تهاجمی و کلاسیک نسل سوم باراکودا بازطراحی شده است.

این بدنه از فیبر کربن ساخته شده و روی دماغهٔ خودرو هم جلوپنجره‌ای که با ماشین‌کاری CNC شکل گرفته خودنمایی می‌کند. چهار چراغ گرد جلو از چلنجر گرفته شده‌اند ولی چراغ‌های عقب دقیقاً شبیه چراغ‌های باراکودای ۱۹۷۱ طراحی شده‌اند. این ماسل کار جذاب و منحصربه‌فرد که روی رینگ‌های آلیاژی مشکی با کالیپرهای ترمز زرشکی‌رنگ قرار گرفته است، با رنگ زرشکی متالیک سفارشی و تریم مشکی کربنی روی کاپوت و گلگیرهای عقب مشابه طرح رنگ باراکودای اصلی رنگ‌آمیزی شده است.

در داخل خودرو اما همان داشبورد چلنجر را می‌بینیم که صرفاً با دوخت و تریم زرشکی مشابه رنگ بیرونی تزئین شده و کنتراست جذابی را با تودوزی چرمی مشکی ایجاد کرده است. تریم فیبر کربنی، سقف ستاره‌ای و تریم آلکانترا در پایین داشبورد، کنسول میانی و رو دری‌ها هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های کابین اسپرت این ماشین هستند. زیر کاپوت خودرو همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استاندارد هلکت قرار دارد که هیچ ارتقایی را تجربه نکرده و ۷۰۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بااین‌حال، یک سیستم اگزوز اختصاصی برای این موتور تدارک دیده شده که دو سر اگزوز مرکزی دارد.

این چلنجر تبدیلی تنها ۹۰ کیلومتر کار کرده و اساساً نو است. از این خودرو تنها ۱۰ دستگاه ساخته شده و این نمونهٔ چهارم است. تبدیل چلنجر به باراکودا بیش از ۳ هزار ساعت کار برده است. هرچند به سازندهٔ این خودرو اشاره‌ای نشده ولی به نظر می‌رسد کار Six Twelve Auto Worx باشد. این خودرو در ژانویهٔ امسال به حراج گذاشته شد و با وجود پیشنهاد ۲۷۵ هزار دلاری، به فروش نرسید و فروشنده امیدوار است در حراج بعدی بتواند پیشنهادات بالاتری دریافت کند. این در حالی است که سال گذشته چلنجری بنفش‌رنگ که توسط همان سازنده به باراکودا تبدیل شده بود با قیمت ۳۱۰ هزار دلار فروخته شد. البته آن خودرو بر اساس نسخهٔ قوی‌تر هلکت ردآی ساخته شده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (7589 ديدگاه)

    باراکودا یکی از بهترین ماشینهای ساخت امریکا بود که سال ۱۹۷۰ در قوی ترین مدلش ۴۲۵ اسب قدرت داشت

    ماشالاه باراکودا ۷۰ با گیربکس a833
    ماشالاه رودرانر ۶۹ با کاربراتور ۴ دهنه
    ماشالاه فیوری ۷۲ با ۶ متر طول و ۲ متر عرض

    موافقم 44
    مخالفم 33
    1. VIPER

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2663 ديدگاه)

      علی داداش بیا بجای
      ماشالله بگو آفرین
      هم ایرانیه و زیباتره هم کار فرهنگی هست

      موافقم 75
      مخالفم 24
      1. (Ali(chevynova

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (7589 ديدگاه)

        ماشالاه گفتن من علت داره
        وگرنه من کلا علاقه ای به فرهنگ و زبان اعراب ندارم

        موافقم 31
        مخالفم 35
    2. امیر عباس

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      GM فقط خودرو نمیسازه،لکوموتیو میسازه در کتگوری GMC,EMD الکترو موتیو دیویژن ،در ایران GT 26CW-2 , G22 , G8,12,16,18 و هیتاچی که مانوری هست و GE که کانادایی آمریکای شمالی و در ایران باری استفاده میشود،،،،

      موافقم 9
      مخالفم 5
  2. Yaghoob

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (462 ديدگاه)

    تیتر رو که خوندم توقع نداشتم اینقدر قشنگ کار کرده باشند.
    یه عالمه اسم مهجور در صنعت خودرو آمریکا هست که جون میده برای درآمد زایی نمیدونم چرا استفاده نمی‌کنند. یه انجین پرحجم و یه کوچولو هیاهوی رسانه ای میتونه میلیون ها دلار سود بسازه

    موافقم 23
    مخالفم 4
  3. Amir

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خیلی خوب شده ولی یه ذره چراغاش و جلو پنجره اش نافرمه

    موافقم 14
    مخالفم 8
  4. Armanbimmer

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    یه سوال
    تفاوت هلکت و دیمن ۱۷۰ چیه؟

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. boost10

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (279 ديدگاه)

      هلکت 707 اسبه دیمن ۱۷۰ 1025 اسب

      موافقم 15
      مخالفم 2
  5. boost10

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (279 ديدگاه)

    جالب شده

    کاش پلیموث هم احیا میشد که بتونه دوباره ماشین بسازه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  6. mickeyy

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (167 ديدگاه)

    چه رنگ زیبایی داره
    ضمنا یکی از زیباترین کلاستر هایی که دیدم کلاستر چلنجره. فوق العاده زیباست. فونت عقربه ها رنگ پشت کیلومتر و… ترکیبشون عالیه

    موافقم 10
    مخالفم 4
  7. نی نی

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (902 ديدگاه)

    باراکودا فقط کینگ کونگ کودا فکر کنم استرالیا تیونینگ شد خیلی خوشگله نکنه تصادف کرده

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. نی نی

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (902 ديدگاه)

      این دیسلایک که تو که به خودرو آمریکایی علاقه نداری دادی کسی مجبورت کرد 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ؟

      موافقم 0
      مخالفم 2
  8. zm.1994

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    زیبا و خوشرنگ

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. همایون

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (977 ديدگاه)

    باید رنگ جلوپنجره رو جیگری میکردن تو مدلهای کلاسیک جلو پنجره همرنگ بدنه یا کروم بود اینکه هم جلوپنجره سیاه هست هم توری پشتش باعث شده شکلش درست دیده نشه و شبیه چلنجر به نظر بیاد عقبش که عالیه جلوشم خوب درست کردن فقط خوب رنگ نکردن البته تو نمونه‌های دیگه‌ای که درست کردن مثل اون بنفشه جلو پنجره نقره‌ای هستشو تفاوتش با چلنجر مشهودتره

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا