یک چلنجر هلکت که با صرف سه هزار ساعت کار به پلیموث باراکودا ۱۹۷۱ تبدیل شده است بهزودی به حراج گذاشته خواهد شد.
پلیموث باراکودا یکی از جذابترین خودروهای عضلانی دههٔ ۷۰ بود که اشتراکات زیادی با دوج چلنجر داشت. بااینحال، هرچند چلنجر در سال ۲۰۰۸ احیا شد ولی خبری از بازگشت باراکودا نبود زیرا سالها قبل برند پلیموث تعطیل شده بود. بااینحال، کسانی که خواهان یک باراکودای مدرن هستند میتوانند به آرزوی خود برسند زیرا یک چلنجر هلکت که در ظاهر به باراکودا مدل ۱۹۷۱ شبیه شده قرار است بهزودی به حراج گذاشته شود. کل بدنهٔ این خودرو برای ایجاد ظاهر تهاجمی و کلاسیک نسل سوم باراکودا بازطراحی شده است.
این بدنه از فیبر کربن ساخته شده و روی دماغهٔ خودرو هم جلوپنجرهای که با ماشینکاری CNC شکل گرفته خودنمایی میکند. چهار چراغ گرد جلو از چلنجر گرفته شدهاند ولی چراغهای عقب دقیقاً شبیه چراغهای باراکودای ۱۹۷۱ طراحی شدهاند. این ماسل کار جذاب و منحصربهفرد که روی رینگهای آلیاژی مشکی با کالیپرهای ترمز زرشکیرنگ قرار گرفته است، با رنگ زرشکی متالیک سفارشی و تریم مشکی کربنی روی کاپوت و گلگیرهای عقب مشابه طرح رنگ باراکودای اصلی رنگآمیزی شده است.
در داخل خودرو اما همان داشبورد چلنجر را میبینیم که صرفاً با دوخت و تریم زرشکی مشابه رنگ بیرونی تزئین شده و کنتراست جذابی را با تودوزی چرمی مشکی ایجاد کرده است. تریم فیبر کربنی، سقف ستارهای و تریم آلکانترا در پایین داشبورد، کنسول میانی و رو دریها هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای کابین اسپرت این ماشین هستند. زیر کاپوت خودرو همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استاندارد هلکت قرار دارد که هیچ ارتقایی را تجربه نکرده و ۷۰۷ اسب بخار قدرت تولید میکند. بااینحال، یک سیستم اگزوز اختصاصی برای این موتور تدارک دیده شده که دو سر اگزوز مرکزی دارد.
این چلنجر تبدیلی تنها ۹۰ کیلومتر کار کرده و اساساً نو است. از این خودرو تنها ۱۰ دستگاه ساخته شده و این نمونهٔ چهارم است. تبدیل چلنجر به باراکودا بیش از ۳ هزار ساعت کار برده است. هرچند به سازندهٔ این خودرو اشارهای نشده ولی به نظر میرسد کار Six Twelve Auto Worx باشد. این خودرو در ژانویهٔ امسال به حراج گذاشته شد و با وجود پیشنهاد ۲۷۵ هزار دلاری، به فروش نرسید و فروشنده امیدوار است در حراج بعدی بتواند پیشنهادات بالاتری دریافت کند. این در حالی است که سال گذشته چلنجری بنفشرنگ که توسط همان سازنده به باراکودا تبدیل شده بود با قیمت ۳۱۰ هزار دلار فروخته شد. البته آن خودرو بر اساس نسخهٔ قویتر هلکت ردآی ساخته شده بود.
(Ali(chevynova
۱۲ فروردین ۱۴۰۴باراکودا یکی از بهترین ماشینهای ساخت امریکا بود که سال ۱۹۷۰ در قوی ترین مدلش ۴۲۵ اسب قدرت داشت
ماشالاه باراکودا ۷۰ با گیربکس a833
ماشالاه رودرانر ۶۹ با کاربراتور ۴ دهنه
ماشالاه فیوری ۷۲ با ۶ متر طول و ۲ متر عرض
VIPER
۱۲ فروردین ۱۴۰۴علی داداش بیا بجای
ماشالله بگو آفرین
هم ایرانیه و زیباتره هم کار فرهنگی هست
(Ali(chevynova
۱۲ فروردین ۱۴۰۴ماشالاه گفتن من علت داره
وگرنه من کلا علاقه ای به فرهنگ و زبان اعراب ندارم
امیر عباس
۱۲ فروردین ۱۴۰۴GM فقط خودرو نمیسازه،لکوموتیو میسازه در کتگوری GMC,EMD الکترو موتیو دیویژن ،در ایران GT 26CW-2 , G22 , G8,12,16,18 و هیتاچی که مانوری هست و GE که کانادایی آمریکای شمالی و در ایران باری استفاده میشود،،،،
Yaghoob
۱۲ فروردین ۱۴۰۴تیتر رو که خوندم توقع نداشتم اینقدر قشنگ کار کرده باشند.
یه عالمه اسم مهجور در صنعت خودرو آمریکا هست که جون میده برای درآمد زایی نمیدونم چرا استفاده نمیکنند. یه انجین پرحجم و یه کوچولو هیاهوی رسانه ای میتونه میلیون ها دلار سود بسازه
Amir
۱۲ فروردین ۱۴۰۴خیلی خوب شده ولی یه ذره چراغاش و جلو پنجره اش نافرمه
Armanbimmer
۱۲ فروردین ۱۴۰۴یه سوال
تفاوت هلکت و دیمن ۱۷۰ چیه؟
boost10
۱۲ فروردین ۱۴۰۴هلکت 707 اسبه دیمن ۱۷۰ 1025 اسب
boost10
۱۲ فروردین ۱۴۰۴جالب شده
کاش پلیموث هم احیا میشد که بتونه دوباره ماشین بسازه
mickeyy
۱۲ فروردین ۱۴۰۴چه رنگ زیبایی داره
ضمنا یکی از زیباترین کلاستر هایی که دیدم کلاستر چلنجره. فوق العاده زیباست. فونت عقربه ها رنگ پشت کیلومتر و… ترکیبشون عالیه
نی نی
۱۲ فروردین ۱۴۰۴باراکودا فقط کینگ کونگ کودا فکر کنم استرالیا تیونینگ شد خیلی خوشگله نکنه تصادف کرده
نی نی
۱۲ فروردین ۱۴۰۴این دیسلایک که تو که به خودرو آمریکایی علاقه نداری دادی کسی مجبورت کرد 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ؟
zm.1994
۱۲ فروردین ۱۴۰۴زیبا و خوشرنگ
همایون
۱۳ فروردین ۱۴۰۴باید رنگ جلوپنجره رو جیگری میکردن تو مدلهای کلاسیک جلو پنجره همرنگ بدنه یا کروم بود اینکه هم جلوپنجره سیاه هست هم توری پشتش باعث شده شکلش درست دیده نشه و شبیه چلنجر به نظر بیاد عقبش که عالیه جلوشم خوب درست کردن فقط خوب رنگ نکردن البته تو نمونههای دیگهای که درست کردن مثل اون بنفشه جلو پنجره نقرهای هستشو تفاوتش با چلنجر مشهودتره