دوج

مقایسه دوج چلنجر هلکت و دیمن؛ مشخصات فنی، تجهیزات و هر آنچه باید دانست

شرکت آمریکایی دوج دو نسخه پرقدرت از خودروی عضلانی چلنجر با نام‌های هلکت و دیمن را تولید کرده اما کدام‌یک از آن‌ها بهتر است؟


خودروهای عضلانی انگشت‌شماری به اندازه دوج چلنجر محبوب و جهانی هستند. با معرفی اولین نسل این خودرو در سال ۱۹۶۹، خریداران می‌توانستند مدل R/T آن را فقط با قیمت ۳۲۶۶ دلار خریداری کنند. این محصول جذاب تاریخچه پر فراز و نشیبی داشته اما در سال ۲۰۱۵ بود که دوج واقعاً با چلنجر قواعد بازی را تغییر داد. چلنجر SRT هلکت با عرضه در سال ۲۰۱۵ به قوی‌ترین خودروی عضلانی آن دوران بدل شد چراکه پیشرانه ۸ سیلندر آن ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کرد؛ اما در سال ۲۰۱۸ آمریکایی‌ها نسخه دیگری از چلنجر با نام دیمن را معرفی کردند که قدرتش به ۸۷۴۰ اسب بخار و گشتاورش به ۱۰۴۴ نیوتون متر می‌رسید. چلنجر هلکت و دیمن جزو قوی‌ترین نسخه‌های تاریخ این خودروی عضلانی هستند هرچند جدای از قدرت تولیدی متفاوت، تفاوت‌های دیگری بین دو نسخه یاد شده وجود دارد که می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم.

هلکت برای افرادی طراحی شد که خواهان قدرت قابل‌توجهی هستند. در واقع چلنجر هلکت همان افرادی را جذب خواهد کرد که چلنجر کلاسیک دوران خود را نیز دوست دارند. بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، دوج تعداد ۱۱۹۹۵ دستگاه از این خودروی عضلانی را به فروش رساند. دیمن اما به‌طور ویژه برای مسابقات درگ طراحی شد و از چندین بهینه‌سازی کلیدی سود برد تا احساس و عملکرد متفاوتی داشته باشد. باید گفت درحالی‌که هلکت از ورودی هوای ویژه روی کاپوت برای ورود هوا به موتور برخوردار است، دیمن ورودی جانبی اضافی و ورودی اصلی بزرگ‌تری روی کاپوت دارد. با توجه به تغییرات رخ داده در تکنولوژی پرخوران، دیمن از نظر پاسخ پدال گاز و شتاب گیری نسبت به هلکت برتر ظاهر می‌شود.

دوج چلنجر دیمن همچنین از ترنس بریک سود می‌برد، چیزی که در هلکت وجود ندارد. ترنس بریک در مسابقات درگ و به منظور لانچ بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم اساساً به راننده اجازه می‌دهد تا بدون نیاز توجه به پدال ترمز، هم‌زمان روی پدال گاز تمرکز کند. ترنس بریک همچنین در لحظه‌ای غیرفعال شود باعث تخت گاز کردن خودرو خواهد شد. با اینکه چلنجر هلکت از نظر عملکردی بسیار خوب ظاهر می‌شود اما فاقد برخی تجهیزات مخصوص دیمن است.

مهندسان دوج سیستم چیلر پاور SRT را به‌طور خاص برای دیمن طراحی کرده‌اند. این سیستم قدرت خنک کاری کولر را گرفته و دمای هوای ورودی به سوپرشارژر را کاهش می‌دهد. این هوای خنک شده باعث تولید قدرت بالاتری می‌شود. همانند ترنس بریک، چیلر پاور SRT یکی دیگر از تجهیزات فابریک چلنجر دیمن به شمار می‌رود. با اینکه چلنجر هلکت هم به حالت لانچ مجهز است اما دیمن از حالت مخصوص درگ سود می‌برد. در این حالت گزینه لانچ منحصربه‌فردی وجود دارد که چرخ‌های خودرو را بررسی کرده و در صورت هرزگردی می‌تواند گشتاور آن‌ها را تنظیم کند. در واقع قدرت بالای دیمن می‌تواند باعث هرزگردی چرخ‌ها در حین شروع به حرکت شود و به همین خاطر حالت درگ با لانچ مخصوص به جلوگیری از این مشکلات کمک خواهد کرد. تمامی تغییرات رخ داده در دوج چلنجر دیمن به حدی مؤثر بوده‌اند که NHRA حضور آن در پیست درگ را ممنوع کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۴ دیدگاه‌ها

  1. Mr wrong

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    مدل srt8 2008 رو بیشتر دوس دارم

    موافقم 36
    مخالفم 31
    1. SMS

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (581 ديدگاه)

      هر کدوم از ماسل کارها یه خاصیتی دارن ، یکی زیبایی و چابکی یکی قدرت و جیغ بنفش یکی خانوادگی یکی با کلاس و…

      موافقم 71
      مخالفم 5
    2. SMS

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (581 ديدگاه)

      همون که جلوی لوسید باخت ولی کم نیاورد گویای همه چیز هست چون یکی بنزینی با ۱۰۲۵ اسب بخار ولی یکی برقی و قدرت خیلی بیشتر

      موافقم 43
      مخالفم 10
  2. ahmadreza

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از یه هاچبک 1.5 لیتری شکست میخوره. این است تکنولوژی امریکایی
    ماشالاه دوج چینی گک آمپولی
    ماشالاه اصالت
    ماشالاه امریکن کارز
    ماشالاه کاربرات 4 دهنه
    ماشالاه سیستم تعلیق در حد فورد فستیوا
    ماشالاه ایمنی ضعیف
    آجر از این بهتره

    موافقم 39
    مخالفم 192
    1. (Ali(chevynova

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      وانت x کلاس بنز سلام میرسونه
      دیزل گیت فولکس هم داره برای آلمانی فن ها چشمک میزنه
      ماشالاه به مک لارن ۳۵۰ هزار دلاری که از کوروت ۱۰۰ هزار دلاری نسل ۷ شکست خورد
      ماشالاه بی ام و که بعد ۱۰۰ سال یه سوپر اسپرت نداره و اوج هنرش ساخت ماشین خانوادگیه
      ماشالاه بنز که بعد ۱۳۰ سال سهامش شد برا جیلی چین
      و کلی ماشالای دیگه برای مهندسی شدهای آلمانی

      موافقم 57
      مخالفم 50
      1. BMZ

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (155 ديدگاه)

        هر وقت دوباره خواستی اسمی از مرسدس x کلاس ببری ، یاد فضاحت و شکست بزرگ کادیلاک اسکالید EXT و لینکلن بلک وود بیوفت

        در سال 2002 ، دقیقا همون سال هایی که کمپانی های آمریکایی مادر یعنی جنرال موتور و فورد با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم میکردن و در آستانه تعطیلی زیر برندهایی مثل اولدزموبیل و پونتیاک و …. بودن ، برای جلوگیری از ورشکستگی و تعطیلی ، مدل های کادیلاک اسکالیدEXT و لینکلن بلک وود رو معرفی کردن
        همونطور که گفتم، اون زمان GM و فورد با مشکلات زیادی مواجه بودن و کلی وقت و هزینه بابت ساخت این دو مدل صرف شد ولی بعد از معرفی شکست خیلی سنگینی متحمل شدن ؛ چون قیمت شون زیاد بود و ارزش خرید نداشتن ولی جنرال موتور و فورد هر طور شده بود میخواستن اونارو تو پاچه ملت فرو کنن تا بدبخت نشن
        نتیجه ش چی شد ، کمپانی ها هی قیمت شونو آوردن پایین ولی خریداری پیدا نمیشد ،لینکلن سر عقل اومد و بلک وود رو فقط تا سال 2003 (1 سال) رو خط تولید نگه داشت تا آبروریزی بیشتر نشه
        اما جنرال موتور EXT روتا سال 2013 (11 سال!!!) روی خط تولید نگه داشت ولی فایده ای نداشت و آبروریزی بزرگ و بزرگ تر میشد ، حتی شایعه شد که جنرال موتور به بعضی افراد پول داده تا برن از نمایندگی ها خرید کنن تا آمار فروش بعضی نمایندگی ها 0 نشه .

        مرسدس بنز در سال2017 ، یعنی زمانی که خودروسازی آلمان در اوج خودش بود و هر سال رکورد فروش پارسال خودشو میشکوند، x کلاس رو معرفی کرد
        مرسدس نمی‌خواست ریسک کنه و هزینه و وقت زیادی رو صرف ساخت پلتفرم و ماشین بکنه تا مثل آمریکایی ها ضرر زیادی رو متحمل شه ، پس ناوارا رو از نیسان گرفت ، چراغاشو عوض کرد ، داخل ماشینو یه دستی کشید و بعنوان x کلاس داد معرفی کرد
        اگرچه x کلاس در بیرون اروپا فروش خوبی نداشت ، ولی در اروپا به خصوص آلمان فروش نسبتا خوبی رو تجربه کرد و هنوزم تک و توک داخل خیابونا دیده میشه

        حالا نتیجه چیه؟
        مرسدس در دوران اوج خودش و برای محک زدن x کلاس رو داد بیرون
        فورد و GM در از روی استیصال و ورشکست نشدن دادن بیرون

        مرسدس ضرر زیادی نکرد ، چون ناوارا رو گرفت ، یکم بزکش کرد و داد بیرون
        فورد و GM طراحی و وقت زیادی رو هدر دادن و کلی هم ضرر به بار آوردن

        مرسدس حداقل در آلمان فروش خوبی رو تجربه کرد
        فورد و GM حتی در آمریکا هم شکست خوردن و مشتری واسشون پیدا نشد!

        موافقم 28
        مخالفم 54
        1. (Ali(chevynova

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          بنز در اوج خودش که ۲۰۱۷ بودx کلاس رو داد بیرون!!!!! یعنی دقیقا همون سالی که جیلی سهامش رو خرید؟
          این چه دوران اوجی بود که سهامش رو به ناچار فروخت به چین؟ اونم شرکتی که تو دهه ۳۰ نماد المان بود و تو دهه ۷۰ که مشکل مالی داشت دولت المان نذاشت خارجی ها بهش پول بدن تا زیر سلطه اونها نره؟

          بهتره بجای این صحبتهای متوهمانه کمی گذشته شرکت مورد علاقت رو بخونی

          موافقم 52
          مخالفم 20
      2. M

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اره داداش حرفت کاملا درسته بی ام و سوپر اسپرت نداره 😂 یه ام ۵ سی اس معذرت
        یه بی ام و خانوادگی ۹۰۰ اسب معذرت
        همین ماشین خانوادگی که میگی صد تای ژاپنی و کره ای میزنه

        موافقم 13
        مخالفم 14
    2. سوشیانت

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3525 ديدگاه)

      چلنجر ۵ ستاره گرفته😂 حداقل میخوای تخریب کنی یه چیز درست بگو البته از شما ها حرف درست تاحالا نشنیدیم

      موافقم 43
      مخالفم 21
    3. بهزاد

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      کاربرات ؟؟؟؟ یه بروز رسانی کلی از مشکلاتت رو حل میکنه

      موافقم 11
      مخالفم 3
    4. amirkhanzadeh

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      دیگه انصافا زیاد روی کردی قبول دارم علی چرت زیاد میگه اون بخاطر خاصیت مغزشه
      ولی دیگه آنقدر خوردش نکن

      موافقم 11
      مخالفم 3
  3. (Ali(chevynova

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    هر ۲ ماشالاه دارن اونم از نوع ماشالاه کاربراتور
    هر ۲ هیولاهایی هستن که قدرت رو در کنار قیمت مناسب ارائه میدن دقیقا مثل دهه ۷۰ که چلنجر r/t رو میشد با موتور ۴۲۵ اسبی سفارش داد
    پس فرقی بین این ۲ نیست و هر ۲ ماشین میراث دوج های مثل همی دارت ۶۸ مخصوصnhra که ۶۰۰ اسب بود رو به ارث بردن
    ماشالاه دوج کرونت ۶۹
    ماشالاه دوج پولارا ۷۲
    ماشالاه دوج رمچارجر ۷۸

    موافقم 26
    مخالفم 28
    1. SMS

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (581 ديدگاه)

      کوفت باشه کاربرات باشه آمریکایی هم باشه
      هر وقت در مورد کاربرات صحبت کردن اسمشو می تونی بیاری نه انژکتور و…
      قبل از خوندن هر مقاله آمریکایی هم اول آرامشتو حفظ کن

      موافقم 25
      مخالفم 8
      1. (Ali(chevynova

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        از این به بعد از تو اجازه میگیرم حتما

        موافقم 11
        مخالفم 16
  4. Yazdan

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    چشمای خمارش 🔥

    موافقم 28
    مخالفم 4
  5. R@min

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2058 ديدگاه)

    نکته جالب راجب فروش نمونه های رده بالا سه تا ماسل بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳، کامارو تو مدل های ZL1 ضعیف ترین فروش داشت طوری که تریم 1LE تقریبا 3800 تا بود که با جمع مدل معمولی به ۱۰ هزارتا هم نرسید اما هلکت و مشتقاتش نزدیک ۲۰ هزار و مجموع شلبی ها نزدیک ۴۰ هزار (۲۵ هزار تا GT350 و ۱۴ هزار GT500 سفارشی) بود.

    بخاطر چند تا ایراد کوچک طراحی و کیفی در کامارو خیلی بهش کم لطفی شد.

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. BlackWing

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      جالبه که شلبی GT500 فقط با دو سال عرضه یعنی مدل‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ ، بهترین فروش رو داشت.

      کامارو خیلی در حقش کم کاری شد ، اگر از ۲۰۱۹ با موتور LT7 عرضه میشه از همه اینا میتونست بهتر باشه
      هلکت بیشتر فروش نداشته ؟؟ احساس میکنم هلکت خیلی بیشتر از اینا فروش داشته

      موافقم 13
      مخالفم 5
    2. AMIN (M.A.S)

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      مشتقات هلکت از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ حدود ۵۷ هزار تا فروش داشتن آقا رامین
      که تازه اون زمان هنوز دورانگو هلکت و رم TRX وارد نشده بودن و این فروش با چارجر و چلنجر هلکت و جیپ ترک هاوک ثبت شده تازه فقط تا ۲۰۱۹
      البته مدل دیمن هم توی این آمار به حساب میاد

      مجموعه فروش هلکتارو میخواید حساب کنید حدس میزنم باید رفت بالای ۱۰۰ هزار تا با این چهار پنج سال اضافه و حضور رم و دورانگو
      البته آمار موتور کریت نمدونم دقیق چقدره ولی اونم اگه بیاریم که بزرگتر میکنه عددو

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2058 ديدگاه)

        من فقط چلنجر هلکت گفتم ! این چیزیه که تو فروم ها گذاشتن حالا دقیق ترشو داری برای ما هم بفرست.

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. AMIN (M.A.S)

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          البته بگم وقتی گفتید مشتقات فک کردم همه مدلای با موتور هلکتو اوردید
          شرمنده😁

          من دوتا امار دراوردم یکی میگه آمار چلنجر هلکت بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ حدود ۲۵ هزار تا هست اگه اشتباه نکنم تو همون سایتی میدیدم که امار ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ کل ماشینای موتور هلکتو ۵۷ هزار گفته بود
          بالاخره حتی با امار TRX و دورانگو و ترک هاوک هم بدنه فروش ماشینای موتور هلکت چلنجر و چارجرن

          اما طبق گفته Carbuzz فقط تو سال ۲۰۱۵ حدود ۷۱۶۸ چلنجر هلکت و ۱۳۳۴ چارجر هلکت فروش رفته تو ۲۰۱۶ عددا به ۱۱۹۹۵ و ۴۰۲۵ افزایش پیدا کرده

          حالا نمیدونم کدوم دقیق تره ولی هردوشون عددای خیلی بهتری هستن

  6. nima.jdm

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (306 ديدگاه)

    قطعا انتخابم دیمنه

    موافقم 19
    مخالفم 1
  7. کوروش

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    دوج چلنجر وقتی میفهمه نسل معدیش برقیه به سیگار رو اورد

    موافقم 24
    مخالفم 2
  8. ابوالفضل

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اشغال هست وگران

    موافقم 10
    مخالفم 35
    1. (Ali(chevynova

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      مثلslr 772 که هم آشغال بود و هم گرون؟

      موافقم 19
      مخالفم 17
      1. NGU

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (122 ديدگاه)

        slr 722 منظورته؟
        اول اسمشو درست یاد بگیر بعد
        ادیت که بلدی بکنی؟؟پس زود دست بکار شو
        مرسدس با اون ماشین خیلی هارو فشاری کرد
        حق داری واقعا

        موافقم 21
        مخالفم 14
        1. (Ali(chevynova

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          چون ماشین بی اهمیتی بود اسمش رو فقط یبار شنیده بودم و بصورت محو یادم مونده
          ولی دوج شما اروپایی فنا رو بیشتر فشاری کرده که همش دارید ازش حرص میخورید بخصوص مدل ۱۷۰ کهnhra شتاب ۱.۶۶ رو تایید کرده

          موافقم 19
          مخالفم 15
        2. NGU

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (122 ديدگاه)

          @(Ali(chevynova
          اروپایی ها رکورد میزنن کل دنیا هم قبولش میکنن
          دلم واسه شما آمریکایی فنا میسوزه واسه رکورد دروغین برگه به دست اینقد خودتون رو به در و دیوار میزنید
          اتفاقا این دوج دیمون 170 فقط شما آجر فن هارو فشاری کرده چون رکوردشو هیچ کس قبول نداره😂

          موافقم 15
          مخالفم 24
        3. (Ali(chevynova

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          هیچ کس قبولش نداره؟؟؟ منظورت ۴ تا اروپایی فن پداله دیگه که نظرشون تو این کره خاکی هیچ اهمیتی نداره؟؟
          چون nhra قبولش داره و رکورد ۱.۶۶ رو تایید کرد که خوب همون تاییدیه اعتبارش از کل مسابقات فرمول ۱ باارزش تره

          موافقم 17
          مخالفم 16
    2. Lil matin

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      یجوری میگی انگار مجانی گذاشتن جلوت ازت خواهش میکنن که تو فقط سوارش بشی

  9. EX

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    تمامی تغییرات رخ داده در دوج چلنجر دیمن به حدی مؤثر بوده‌اند که NHRA حضور آن در پیست درگ را ممنوع کرده است.

    طرف کلی پول میده دیمن میخره اخرشم درگ ممنوع شده 😄

    موافقم 15
    مخالفم 11
    1. (Ali(chevynova

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      راه حلش سادست
      دیمن ۱۷۰ بخره که با شتاب ۱.۶۶ مورد تاییدnhra هست

      موافقم 9
      مخالفم 16
    2. Galant.VR4(JDM)

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1182 ديدگاه)

      مسابقات خیابانی:سلام

      موافقم 15
      مخالفم 2
    3. سوشیانت

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3525 ديدگاه)

      منظور مسابقات رسمی هست نه اینکه کلا نتونه بره تو پیست درگ

      موافقم 6
      مخالفم 13
  10. SRT

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (624 ديدگاه)

    هردوتا عشقن،دیمن سریع تره ولی هلکت کاربردی تره

    موافقم 13
    مخالفم 1
  11. راستگو

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    عملکرد دیمن رو پیست درگ مثل و مانندی نداره
    اما هلکت و دوس میدارم

    موافقم 8
    مخالفم 2
  12. hosen

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (694 ديدگاه)

    فارغ از هر بحثی واقعا نمیشه عاشق چلنجر نبود
    حیف که دیگه اون v8 همی رو گذاشت کنار.

    موافقم 12
    مخالفم 2
  13. mmd@

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    دوتاشون عشقن☣️☣️☣️❤️‍🔥

    موافقم 10
    مخالفم 1
  14. Mr AR

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    خدایا یا من پولدار بشم یا یه ویدیو از تایم 1.66 داج بیاد

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3525 ديدگاه)

      آخ آخ تا اسم دیمون میاد متعصب ها یاد ۱.۶۶ میوفتن و حرص‌میخورن🔥 ویدئو هم بهونه ست اگر به ویدئو باشه چرا از درگ rs7 و m8 و amg gt مت واتسون ایراد میگیرین؟ اونم ویدئو هست دیگه :)

      موافقم 4
      مخالفم 15
      1. Mr AR

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (31 ديدگاه)

        داداش ایول
        حالا اگه یه دو سه تا ویدیو هم از حرفت بدی
        دیگه فوق‌العاده میشه

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          تاحالا با خودتون فکر کردید اگر دوج دروغ گفته چرا حتی یه سایت هم هیچی نمیگه؟!😀 جواب ویدئو هم دادم پس کامنت تکراری نده کسی که خودشو بزنه به خواب فقط خودش باید بخواد که بیدار بشه

          موافقم 2
          مخالفم 3
      2. Taha Ayoobi

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4379 ديدگاه)

        سوشیانت خیلی دوست دارم ویدئو رکورد اس ام جی وان توی نوربرگ‌رینگ رو ببینم😂

        موافقم 5
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          آخ آخ قشنگ گفتی طاها😂👍

          موافقم 4
          مخالفم 2
      3. Taha Ayoobi

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4379 ديدگاه)

        اصلاح میکنم، ای ام جی وان

        موافقم 6
        مخالفم 5
  15. NGU

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    nhra😂🤣 نمی‌دونم چرا اسم این سازمان میاد یاد آمریکن فن های برگه به دست میفتم
    جالبه همین چلنجر و چارجر و … چند تا دیگه از رفیق رفقاشون رو پلتفرم بنز ساخته شدن بعد طرف واسه مرسدس بنز شاخ بازی در میاره
    اشکال ندارد یه چند وقت دیگه امثال دوج هم میره پیش رفقای قدیمیش و به گورستان تاریخ می پیونده و دیگه اون موقع حتی دولت آمریکا هم نمیتونه نجاتش بده

    موافقم 14
    مخالفم 14
    1. (Ali(chevynova

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      دقیقا مثل ائودی r8 وtt که در کنار بیتل رفتن پیش رفقای قدیمیشون
      یا محصولات شکست خورده ای مثل x کلاس که ۲ سال هم نتونست بفروشه
      یا اگه کمی نگاهمون رو وسعت ببخشیم میتونیم به تعطیلی ۲ تا کارخونه فولکس اشاره کنیم بخاطر فروش محصولات کم بازده و بی مصرفش

      موافقم 7
      مخالفم 18
      1. NGU

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (122 ديدگاه)

        چرا گل به خودی میزنی بنده ی خدا؟
        آئودی اگر دو تا مدلش توقف تولید شده
        اونوقت نظرت درباره ی اولدزموبیل و پونتیاک و پلیموت و مرکوری و ساتورن و هامر و … چیه؟ که دولت آمریکا هم نتونست نجاتشون بده‌
        البته بازم هست ولی دیگه دستم خسته شد
        یا مثلاً‌ کرایسلر که کلا یه دونه مدل تولید میکنه؟
        اون داستان ریبج و گرفتن پلتفرم چینی و اینا هم که خودت دیگه خیلی خوب می‌دونی؟؟؟؟

        موافقم 15
        مخالفم 7
        1. (Ali(chevynova

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          اگه بخوام کلی بگم که به ضرر خودته
          هورچ ، واندرر ، nsu و بورگوارد همگی خودروسازای آلمانی بودن که نابود شدن
          زونداپ موتور سیکلت ساز هم به این لیست اضافه کن که در کنار شرکتی مثل میباخ که سال ۲۰۱۲ تعطیل شد و از اسمش فقط یه پکیج مونده برای بالاترین مدل اس کلاس بنز
          میبینی آلمان هم کم خودروساز ورشکسته نداره ولی چون کل دانسته هات از ماشین معطوف به یه ۹۱۱ و شتاب مورد تایید چلنجر ۱۷۰ که از روی حرص نقضش میکنی طبیعی ندونی چی گذشته به المان و صنعتش

          موافقم 5
          مخالفم 15
        2. NGU

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (122 ديدگاه)

          @(Ali(chevynova
          کم آوردی نمیدونی چی بگی اسم برند موتورسیکلت سازی و میباخ رو میاری؟
          میباخ آخه؟
          میباخ الان برندیه که با تمام نواقضی که داره هنوز فعالیت میکنه هنوز مشتری داره و فروش
          اگر میباخ از نظر تو شکست خورده هست پس امثال پونتیاک و اینا چی هستن؟
          ای بنده ی خدا

          موافقم 13
          مخالفم 6
        3. (Ali(chevynova

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          میباخ از ۲۰۱۲ به بعد بصورت مستقل وجود نداره و فقط شده یک پکیچ
          زونداپ هم گفتم تا تکمیل کننده شرکتهای ورشکسته المانی باشه و حرفم معطوف به خودروسازی نباشه

          موافقم 6
          مخالفم 13
        4. Taha Ayoobi

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4379 ديدگاه)

          میباخ ورشکسته شد، بنز خریدش و کرد زیربرند و با اسم میباخ ماشین تولید کرد، ولی بازم نشد و کامل ورشکست شد.
          الان از میباخ یه اسم مونده که مرسدس میذارتش رو لوکس ترین محصولش.

          موافقم 4
          مخالفم 9
    2. سوشیانت

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3525 ديدگاه)

      ما هم تا اسم آلمان میاد یاد فن هاش میوفتیم که تو تخیلاتشون به شتاب یک دهم ثانیه هم رسیدن🤣

      موافقم 9
      مخالفم 11
  16. Galant.VR4(JDM)

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1182 ديدگاه)

    منم جای حضرت آدم بودم فریب اینو میخوردم اخه مگه میشه شیطان اینقدر با ابهت
    واقعا نمیشه ماسل کار رو بدون ۸ سیلندر تصور کرد متنو که خوندم مهندسی آمریکایی رو درک کردم 🇺🇸

    موافقم 6
    مخالفم 12
  17. AMIN (M.A.S)

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    به به
    واقعا مقاله تون خیلی خوب بود دمتون گرم
    و اما هلکت
    اگه میخواید بدونید هلکت و قدرت ۷۰۷ اسبیش تو سال ۲۰۱۴ چقدر عجیب بود باید بگم یکی از قوی ترین ماشینای تمام دوران محسوب میشد و اگه اسب بخار بیشتری می‌خواستید ارزون ترین گزینه جلوتون فراری F12 برلینتا ۷۱۰ اسبی با برچسب ۳۰۰ هزار دلاری بود!!!
    بین امریکاییا هنوز شلبی GT500 با ۶۶۰ اسب قوی ترین بود که پشت هلکت میموند و پورشه و مک‌لارن و لامبورگینی و حتی GTR هم از نظر اسب بخار به این ماشین نمیتونستن پاسخ بدن اگه P1 و 918 رو درنظر نگیریم
    (عزیزان مقایسه صرفا عدد اسب بخاره اصلا قصد ندارم بگم چون هلکت قوی‌تره پس بهتره لطفا درنظر بگیرید)

    هرچند دیمن یه ماشین فوق العادس ولی هلکت ماشینیه که حدود ۹ سال تولید شد با تیراژ بالا و قیمت به نسبت مناسب و انواع تیپ دنده ای اتوماتیک و معمولی واید بادی و معمولی ردای سوپراستوک
    در اصل ماموریت ماشین عضلانیم به خوبی انجام داد هم تو چارجر هم چلنجر هم حتی دورانگو و TRX
    و تو چارجر و چلنجر تایم ۱۰ ثانیه و حداکثر سرعت بالای ۲۰۰ مایل بر ساعت هم نه چندان راحت ولی بالاخره ارائه میداد 😂

    دیمن ها شاید عجیب تر باشن و اعداد خیلی خفن تر داشته باشن مخصوصا دیمن ۲۰۱۸ که چندین اولین و ترین باهاش همراه بود ولی به نظرم هلکت بود که یه صفحه درخشان از تاریخ خودروسازی شد
    حیف شد که جانشین خوبی نداشت…

    موافقم 9
    مخالفم 2
  18. AMIN (M.A.S)

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    در اصل نسل سوم موتورای همی پایه شون موتور 345 (5.7L) یا موتور تیپ های همی RT ماشینای دوج هست
    و هلکت هم از روی 392 ای ساخته شد که از رو اون ساخته شده بود
    موتور بلوک چدنی و سرسیلندر الومینیمی به حجم ۶۲۰۰CC مجهز به سوپرچارجر ۲۴۰۰CC ساخت IHI که حداکثر ۱۱.۶ پوند بر اینچ مربع بوست تولید میکرد تا قدرت ۷۰۷ اسب بخار تو دور ۶۰۰۰ و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متر تو دور ۴۸۰۰ آزاد کنه
    تو نسخه ردای این موتور از پیستونا و بعضی قطعات جدید تر استفاده میکرد و با بهره گیری از سوپرچارجر ۲۷۰۰CC IHI عدد بوست تا ۱۴.۵ پوند به اینچ مربع و عدد قدرت تا ۷۹۷ اسب و گشتاور تا ۹۵۹ نیوتون متر می‌رسید و تو نسخه سوپراستوک عدد میشد ۸۰۷ اسب
    در اصل این موتور همون موتور دیمن بود که قابلیت استفاده از قطعات کریت و بنزین اکتان ۱۰۰ رو از دست داده بود

    با وجود تشابه بسیار بسیار زیاد اما تفاوتای فنی بینشون کم نیس (استفاده از قطعات جدید همون تفاوتاس) اما تفاوت ظاهری دوتا موتور که بتونید از روش تشخیص بدید یکی چشم قرمز گربه روی سوپرچارجره و مهمتر اینه که بلوک نسخه هلکت نارنجیه و نسخه ردای بلوک تیره هست (دوج دیمن بلوک موتورش قرمز بود و رو سوپرچارجرش لوگو دیمن بود)

    دیمن ۲۰۱۸ همین موتور ردایه با توانایی استفاده از سوخت اکتان ۱۰۰ با قطعات تو کریت (PCM جدید تو کریت و فیلترهای قویتر) و البته پاورچیلر که متن هم توضیح داده کولرو قطع میکنه و سرماشو به موتور تحویل میده

    اما دیمن 170
    پایه اصلی موتور C170 با قبلیا یکیه اما نسبت به دیمن ۲۰۱۸ خیلی فرقا کرده
    هم از نظر قطعاتی هم سوپرچارجر حجیم تر ۳۰۰۰CC با بوست حدود ۲۱ PSI و پولی سوپرچارجرشم ۳.۰۲ اینچیه
    دریچه گاز این موتو هم بزرگتره و ۱۰۵ میلیمتریه و همونطور که مستحضرید با سوخت E85 میتونه ۱۰۲۵ اسب قدرت و ۱۲۷۵ نیوتون متر گشتاور بده
    یه نسخه بلوک الومینیمی از این موتور وجود داره به اسم A170 که میتونه بالای ۱۱۰۰ اسب قدرت بده
    میشه به صورت جعبه ای خریدش

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      دیمن 170 گشتاورش 1281 نبود؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
  19. Taha Ayoobi

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4379 ديدگاه)

    قدرت دیمن 8740 بود که عالی میشد😂

    موافقم 6
    مخالفم 3
  20. علی جردن

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    قدرت دیوانه وار در کنار هندلینگ ضعیف یعنی ماسل کار آمریکایی

    موافقم 5
    مخالفم 16
    1. BlackWing

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      قیافه کامارو بعد از این جمله : 🗿

      موافقم 11
      مخالفم 5
    2. Taha Ayoobi

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      علی جردن یه بار گفتم، شما فقط فردا 511 با گیربکس دوکلاچه.

      موافقم 5
      مخالفم 2
    3. Mr wrong

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (337 ديدگاه)

      کامارو zl1 خندید

      موافقم 1
      مخالفم 1
    4. علی جردن

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      هندلینگ BMW 528i هایی که تو ایران هست از کاماروهای نسل جدید هندلینگ دقیق تری داره
      آمریکایی یعنی گالن گالن بنزین سوزوندن برای هندلینگ نداشته
      یک بار توی جزیره کیش کامارو و Z4 رنت کنید کاملا معنای هندلینگ متوجه میشین

  21. khashayar.

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    از فیس چلنجر خوشم میاد

    موافقم 9
    مخالفم 1
  22. BlackWing

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    انتخاب بین دیمن و هلکت واضحه :
    شلبی GT500

    موافقم 8
    مخالفم 7
  23. BMW

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    چه میکنه این لامصب 🥲

    موافقم 4
    مخالفم 3
  24. Mr AR

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    خدایا یا من پولدار بشم
    یا دو تا ویدیو از شتاب 1.66 دیمن بیاد

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. (Ali(chevynova

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      یه حالت سوم هم داره
      یا بی ام و یه سوپر اسپرت بسازه

      موافقم 8
      مخالفم 9
      1. Mr AR

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (31 ديدگاه)

        یا اینکه هنسی و توتارا رکورد شیرون رو بشکنم🤭😂

        موافقم 5
        مخالفم 6
        1. Taha Ayoobi

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4379 ديدگاه)

          یا اینکه شیرون خودش رکوردی که دست کونیگزگ هست رو بشکنه😂

          موافقم 4
          مخالفم 4
  25. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    قدرت دوج دیمن با ضریب ده نوشته شده…

    موافقم 6
    مخالفم 1
  26. یوسفی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    بازم دعوا و همدیگر را متهم کردن
    هر شخصی عشقی داره
    ول کنید، اطلاعات فنی خودروها را بگید بهتره

    موافقم 6
    مخالفم 1
  27. johnmarston

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (151 ديدگاه)

    انتخابم سوپراستوک یا ردآی
    میانگین این دوتا ماشین میشن و خدان

    موافقم 5
    مخالفم 1
  28. Taha Ayoobi

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4379 ديدگاه)

    هر دور رو دوست دارم.

    ولی خب قطعا دیمن قوی تر و البته درگ محور تره.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  29. HOSSEIN.ABADAN

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز و کاملا تعصبی حال کردم کامنتا رو خوندم دمتون گرم هرکس موضع خودش رو محکم چسبیده و کاملا با سند و مدرک از موضع خودش دفاع میکنه.بین ماشین های امریکایی و اروپایی مسلما زمین تا اسمان تفاوت هست اما ماشین امریکایی نمیشه گفت عامه پسند هستن یه طرفدارای بخصوصی دارن تعداد کمی عشق ماشین امریکایی دارن که چشمشون رو به روی تمام محاسن ماشینهای اروپایی میبندن یکی از این افراد خود من کلی مقاله میخونم و میدونم ماشینهای اروپایی محاسن بیشتری دارن اما نمیخوام قبول کنم چون ماشین امریکایی دوست دارم توی منطقه ازاد زندگی میکنیم و پر از ماشینهای امریکایی تقریبا به جرات میتونم بگم تمام مدلهای امریکایی که وارد ایران شدن من داشتم و فقط وفقط کامارو اس اس بعد دوج چلنجر منو ارضا کردن با اینکه خانواده من ماشینهای اروپایی دارن بارها هم سوار شدم لذت رانندگی رو حس کردم اما نمیخوام قبول کنم مساله همینه وقتی انسان به چیزی عشق داشته باشه اون چیز میشا بهترین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا