شرکت آمریکایی دوج دو نسخه پرقدرت از خودروی عضلانی چلنجر با نامهای هلکت و دیمن را تولید کرده اما کدامیک از آنها بهتر است؟
خودروهای عضلانی انگشتشماری به اندازه دوج چلنجر محبوب و جهانی هستند. با معرفی اولین نسل این خودرو در سال ۱۹۶۹، خریداران میتوانستند مدل R/T آن را فقط با قیمت ۳۲۶۶ دلار خریداری کنند. این محصول جذاب تاریخچه پر فراز و نشیبی داشته اما در سال ۲۰۱۵ بود که دوج واقعاً با چلنجر قواعد بازی را تغییر داد. چلنجر SRT هلکت با عرضه در سال ۲۰۱۵ به قویترین خودروی عضلانی آن دوران بدل شد چراکه پیشرانه ۸ سیلندر آن ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتون متر گشتاور تولید میکرد؛ اما در سال ۲۰۱۸ آمریکاییها نسخه دیگری از چلنجر با نام دیمن را معرفی کردند که قدرتش به ۸۷۴۰ اسب بخار و گشتاورش به ۱۰۴۴ نیوتون متر میرسید. چلنجر هلکت و دیمن جزو قویترین نسخههای تاریخ این خودروی عضلانی هستند هرچند جدای از قدرت تولیدی متفاوت، تفاوتهای دیگری بین دو نسخه یاد شده وجود دارد که میخواهیم به آنها بپردازیم.
هلکت برای افرادی طراحی شد که خواهان قدرت قابلتوجهی هستند. در واقع چلنجر هلکت همان افرادی را جذب خواهد کرد که چلنجر کلاسیک دوران خود را نیز دوست دارند. بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، دوج تعداد ۱۱۹۹۵ دستگاه از این خودروی عضلانی را به فروش رساند. دیمن اما بهطور ویژه برای مسابقات درگ طراحی شد و از چندین بهینهسازی کلیدی سود برد تا احساس و عملکرد متفاوتی داشته باشد. باید گفت درحالیکه هلکت از ورودی هوای ویژه روی کاپوت برای ورود هوا به موتور برخوردار است، دیمن ورودی جانبی اضافی و ورودی اصلی بزرگتری روی کاپوت دارد. با توجه به تغییرات رخ داده در تکنولوژی پرخوران، دیمن از نظر پاسخ پدال گاز و شتاب گیری نسبت به هلکت برتر ظاهر میشود.
دوج چلنجر دیمن همچنین از ترنس بریک سود میبرد، چیزی که در هلکت وجود ندارد. ترنس بریک در مسابقات درگ و به منظور لانچ بهتر مورد استفاده قرار میگیرد. این سیستم اساساً به راننده اجازه میدهد تا بدون نیاز توجه به پدال ترمز، همزمان روی پدال گاز تمرکز کند. ترنس بریک همچنین در لحظهای غیرفعال شود باعث تخت گاز کردن خودرو خواهد شد. با اینکه چلنجر هلکت از نظر عملکردی بسیار خوب ظاهر میشود اما فاقد برخی تجهیزات مخصوص دیمن است.
مهندسان دوج سیستم چیلر پاور SRT را بهطور خاص برای دیمن طراحی کردهاند. این سیستم قدرت خنک کاری کولر را گرفته و دمای هوای ورودی به سوپرشارژر را کاهش میدهد. این هوای خنک شده باعث تولید قدرت بالاتری میشود. همانند ترنس بریک، چیلر پاور SRT یکی دیگر از تجهیزات فابریک چلنجر دیمن به شمار میرود. با اینکه چلنجر هلکت هم به حالت لانچ مجهز است اما دیمن از حالت مخصوص درگ سود میبرد. در این حالت گزینه لانچ منحصربهفردی وجود دارد که چرخهای خودرو را بررسی کرده و در صورت هرزگردی میتواند گشتاور آنها را تنظیم کند. در واقع قدرت بالای دیمن میتواند باعث هرزگردی چرخها در حین شروع به حرکت شود و به همین خاطر حالت درگ با لانچ مخصوص به جلوگیری از این مشکلات کمک خواهد کرد. تمامی تغییرات رخ داده در دوج چلنجر دیمن به حدی مؤثر بودهاند که NHRA حضور آن در پیست درگ را ممنوع کرده است.
Mr wrong
۱۵ شهریور ۱۴۰۳مدل srt8 2008 رو بیشتر دوس دارم
SMS
۱۵ شهریور ۱۴۰۳هر کدوم از ماسل کارها یه خاصیتی دارن ، یکی زیبایی و چابکی یکی قدرت و جیغ بنفش یکی خانوادگی یکی با کلاس و…
SMS
۱۵ شهریور ۱۴۰۳همون که جلوی لوسید باخت ولی کم نیاورد گویای همه چیز هست چون یکی بنزینی با ۱۰۲۵ اسب بخار ولی یکی برقی و قدرت خیلی بیشتر
ahmadreza
۱۵ شهریور ۱۴۰۳از یه هاچبک 1.5 لیتری شکست میخوره. این است تکنولوژی امریکایی
ماشالاه دوج چینی گک آمپولی
ماشالاه اصالت
ماشالاه امریکن کارز
ماشالاه کاربرات 4 دهنه
ماشالاه سیستم تعلیق در حد فورد فستیوا
ماشالاه ایمنی ضعیف
آجر از این بهتره
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳وانت x کلاس بنز سلام میرسونه
دیزل گیت فولکس هم داره برای آلمانی فن ها چشمک میزنه
ماشالاه به مک لارن ۳۵۰ هزار دلاری که از کوروت ۱۰۰ هزار دلاری نسل ۷ شکست خورد
ماشالاه بی ام و که بعد ۱۰۰ سال یه سوپر اسپرت نداره و اوج هنرش ساخت ماشین خانوادگیه
ماشالاه بنز که بعد ۱۳۰ سال سهامش شد برا جیلی چین
و کلی ماشالای دیگه برای مهندسی شدهای آلمانی
BMZ
۱۵ شهریور ۱۴۰۳هر وقت دوباره خواستی اسمی از مرسدس x کلاس ببری ، یاد فضاحت و شکست بزرگ کادیلاک اسکالید EXT و لینکلن بلک وود بیوفت
در سال 2002 ، دقیقا همون سال هایی که کمپانی های آمریکایی مادر یعنی جنرال موتور و فورد با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم میکردن و در آستانه تعطیلی زیر برندهایی مثل اولدزموبیل و پونتیاک و …. بودن ، برای جلوگیری از ورشکستگی و تعطیلی ، مدل های کادیلاک اسکالیدEXT و لینکلن بلک وود رو معرفی کردن
همونطور که گفتم، اون زمان GM و فورد با مشکلات زیادی مواجه بودن و کلی وقت و هزینه بابت ساخت این دو مدل صرف شد ولی بعد از معرفی شکست خیلی سنگینی متحمل شدن ؛ چون قیمت شون زیاد بود و ارزش خرید نداشتن ولی جنرال موتور و فورد هر طور شده بود میخواستن اونارو تو پاچه ملت فرو کنن تا بدبخت نشن
نتیجه ش چی شد ، کمپانی ها هی قیمت شونو آوردن پایین ولی خریداری پیدا نمیشد ،لینکلن سر عقل اومد و بلک وود رو فقط تا سال 2003 (1 سال) رو خط تولید نگه داشت تا آبروریزی بیشتر نشه
اما جنرال موتور EXT روتا سال 2013 (11 سال!!!) روی خط تولید نگه داشت ولی فایده ای نداشت و آبروریزی بزرگ و بزرگ تر میشد ، حتی شایعه شد که جنرال موتور به بعضی افراد پول داده تا برن از نمایندگی ها خرید کنن تا آمار فروش بعضی نمایندگی ها 0 نشه .
مرسدس بنز در سال2017 ، یعنی زمانی که خودروسازی آلمان در اوج خودش بود و هر سال رکورد فروش پارسال خودشو میشکوند، x کلاس رو معرفی کرد
مرسدس نمیخواست ریسک کنه و هزینه و وقت زیادی رو صرف ساخت پلتفرم و ماشین بکنه تا مثل آمریکایی ها ضرر زیادی رو متحمل شه ، پس ناوارا رو از نیسان گرفت ، چراغاشو عوض کرد ، داخل ماشینو یه دستی کشید و بعنوان x کلاس داد معرفی کرد
اگرچه x کلاس در بیرون اروپا فروش خوبی نداشت ، ولی در اروپا به خصوص آلمان فروش نسبتا خوبی رو تجربه کرد و هنوزم تک و توک داخل خیابونا دیده میشه
حالا نتیجه چیه؟
مرسدس در دوران اوج خودش و برای محک زدن x کلاس رو داد بیرون
فورد و GM در از روی استیصال و ورشکست نشدن دادن بیرون
مرسدس ضرر زیادی نکرد ، چون ناوارا رو گرفت ، یکم بزکش کرد و داد بیرون
فورد و GM طراحی و وقت زیادی رو هدر دادن و کلی هم ضرر به بار آوردن
مرسدس حداقل در آلمان فروش خوبی رو تجربه کرد
فورد و GM حتی در آمریکا هم شکست خوردن و مشتری واسشون پیدا نشد!
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳بنز در اوج خودش که ۲۰۱۷ بودx کلاس رو داد بیرون!!!!! یعنی دقیقا همون سالی که جیلی سهامش رو خرید؟
این چه دوران اوجی بود که سهامش رو به ناچار فروخت به چین؟ اونم شرکتی که تو دهه ۳۰ نماد المان بود و تو دهه ۷۰ که مشکل مالی داشت دولت المان نذاشت خارجی ها بهش پول بدن تا زیر سلطه اونها نره؟
بهتره بجای این صحبتهای متوهمانه کمی گذشته شرکت مورد علاقت رو بخونی
M
۱۶ شهریور ۱۴۰۳اره داداش حرفت کاملا درسته بی ام و سوپر اسپرت نداره 😂 یه ام ۵ سی اس معذرت
یه بی ام و خانوادگی ۹۰۰ اسب معذرت
همین ماشین خانوادگی که میگی صد تای ژاپنی و کره ای میزنه
سوشیانت
۱۵ شهریور ۱۴۰۳چلنجر ۵ ستاره گرفته😂 حداقل میخوای تخریب کنی یه چیز درست بگو البته از شما ها حرف درست تاحالا نشنیدیم
بهزاد
۱۶ شهریور ۱۴۰۳کاربرات ؟؟؟؟ یه بروز رسانی کلی از مشکلاتت رو حل میکنه
amirkhanzadeh
۱۶ شهریور ۱۴۰۳دیگه انصافا زیاد روی کردی قبول دارم علی چرت زیاد میگه اون بخاطر خاصیت مغزشه
ولی دیگه آنقدر خوردش نکن
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳هر ۲ ماشالاه دارن اونم از نوع ماشالاه کاربراتور
هر ۲ هیولاهایی هستن که قدرت رو در کنار قیمت مناسب ارائه میدن دقیقا مثل دهه ۷۰ که چلنجر r/t رو میشد با موتور ۴۲۵ اسبی سفارش داد
پس فرقی بین این ۲ نیست و هر ۲ ماشین میراث دوج های مثل همی دارت ۶۸ مخصوصnhra که ۶۰۰ اسب بود رو به ارث بردن
ماشالاه دوج کرونت ۶۹
ماشالاه دوج پولارا ۷۲
ماشالاه دوج رمچارجر ۷۸
SMS
۱۵ شهریور ۱۴۰۳کوفت باشه کاربرات باشه آمریکایی هم باشه
هر وقت در مورد کاربرات صحبت کردن اسمشو می تونی بیاری نه انژکتور و…
قبل از خوندن هر مقاله آمریکایی هم اول آرامشتو حفظ کن
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳از این به بعد از تو اجازه میگیرم حتما
Yazdan
۱۵ شهریور ۱۴۰۳چشمای خمارش 🔥
R@min
۱۵ شهریور ۱۴۰۳نکته جالب راجب فروش نمونه های رده بالا سه تا ماسل بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳، کامارو تو مدل های ZL1 ضعیف ترین فروش داشت طوری که تریم 1LE تقریبا 3800 تا بود که با جمع مدل معمولی به ۱۰ هزارتا هم نرسید اما هلکت و مشتقاتش نزدیک ۲۰ هزار و مجموع شلبی ها نزدیک ۴۰ هزار (۲۵ هزار تا GT350 و ۱۴ هزار GT500 سفارشی) بود.
بخاطر چند تا ایراد کوچک طراحی و کیفی در کامارو خیلی بهش کم لطفی شد.
BlackWing
۱۵ شهریور ۱۴۰۳جالبه که شلبی GT500 فقط با دو سال عرضه یعنی مدلهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ ، بهترین فروش رو داشت.
کامارو خیلی در حقش کم کاری شد ، اگر از ۲۰۱۹ با موتور LT7 عرضه میشه از همه اینا میتونست بهتر باشه
هلکت بیشتر فروش نداشته ؟؟ احساس میکنم هلکت خیلی بیشتر از اینا فروش داشته
AMIN (M.A.S)
۱۵ شهریور ۱۴۰۳مشتقات هلکت از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ حدود ۵۷ هزار تا فروش داشتن آقا رامین
که تازه اون زمان هنوز دورانگو هلکت و رم TRX وارد نشده بودن و این فروش با چارجر و چلنجر هلکت و جیپ ترک هاوک ثبت شده تازه فقط تا ۲۰۱۹
البته مدل دیمن هم توی این آمار به حساب میاد
مجموعه فروش هلکتارو میخواید حساب کنید حدس میزنم باید رفت بالای ۱۰۰ هزار تا با این چهار پنج سال اضافه و حضور رم و دورانگو
البته آمار موتور کریت نمدونم دقیق چقدره ولی اونم اگه بیاریم که بزرگتر میکنه عددو
R@min
۱۶ شهریور ۱۴۰۳من فقط چلنجر هلکت گفتم ! این چیزیه که تو فروم ها گذاشتن حالا دقیق ترشو داری برای ما هم بفرست.
AMIN (M.A.S)
۱۶ شهریور ۱۴۰۳البته بگم وقتی گفتید مشتقات فک کردم همه مدلای با موتور هلکتو اوردید
شرمنده😁
من دوتا امار دراوردم یکی میگه آمار چلنجر هلکت بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ حدود ۲۵ هزار تا هست اگه اشتباه نکنم تو همون سایتی میدیدم که امار ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ کل ماشینای موتور هلکتو ۵۷ هزار گفته بود
بالاخره حتی با امار TRX و دورانگو و ترک هاوک هم بدنه فروش ماشینای موتور هلکت چلنجر و چارجرن
اما طبق گفته Carbuzz فقط تو سال ۲۰۱۵ حدود ۷۱۶۸ چلنجر هلکت و ۱۳۳۴ چارجر هلکت فروش رفته تو ۲۰۱۶ عددا به ۱۱۹۹۵ و ۴۰۲۵ افزایش پیدا کرده
حالا نمیدونم کدوم دقیق تره ولی هردوشون عددای خیلی بهتری هستن
nima.jdm
۱۵ شهریور ۱۴۰۳قطعا انتخابم دیمنه
کوروش
۱۵ شهریور ۱۴۰۳دوج چلنجر وقتی میفهمه نسل معدیش برقیه به سیگار رو اورد
ابوالفضل
۱۵ شهریور ۱۴۰۳اشغال هست وگران
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳مثلslr 772 که هم آشغال بود و هم گرون؟
NGU
۱۵ شهریور ۱۴۰۳slr 722 منظورته؟
اول اسمشو درست یاد بگیر بعد
ادیت که بلدی بکنی؟؟پس زود دست بکار شو
مرسدس با اون ماشین خیلی هارو فشاری کرد
حق داری واقعا
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳چون ماشین بی اهمیتی بود اسمش رو فقط یبار شنیده بودم و بصورت محو یادم مونده
ولی دوج شما اروپایی فنا رو بیشتر فشاری کرده که همش دارید ازش حرص میخورید بخصوص مدل ۱۷۰ کهnhra شتاب ۱.۶۶ رو تایید کرده
NGU
۱۵ شهریور ۱۴۰۳@(Ali(chevynova
اروپایی ها رکورد میزنن کل دنیا هم قبولش میکنن
دلم واسه شما آمریکایی فنا میسوزه واسه رکورد دروغین برگه به دست اینقد خودتون رو به در و دیوار میزنید
اتفاقا این دوج دیمون 170 فقط شما آجر فن هارو فشاری کرده چون رکوردشو هیچ کس قبول نداره😂
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳هیچ کس قبولش نداره؟؟؟ منظورت ۴ تا اروپایی فن پداله دیگه که نظرشون تو این کره خاکی هیچ اهمیتی نداره؟؟
چون nhra قبولش داره و رکورد ۱.۶۶ رو تایید کرد که خوب همون تاییدیه اعتبارش از کل مسابقات فرمول ۱ باارزش تره
Lil matin
۱۶ شهریور ۱۴۰۳یجوری میگی انگار مجانی گذاشتن جلوت ازت خواهش میکنن که تو فقط سوارش بشی
EX
۱۵ شهریور ۱۴۰۳تمامی تغییرات رخ داده در دوج چلنجر دیمن به حدی مؤثر بودهاند که NHRA حضور آن در پیست درگ را ممنوع کرده است.
طرف کلی پول میده دیمن میخره اخرشم درگ ممنوع شده 😄
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳راه حلش سادست
دیمن ۱۷۰ بخره که با شتاب ۱.۶۶ مورد تاییدnhra هست
Galant.VR4(JDM)
۱۵ شهریور ۱۴۰۳مسابقات خیابانی:سلام
سوشیانت
۱۵ شهریور ۱۴۰۳منظور مسابقات رسمی هست نه اینکه کلا نتونه بره تو پیست درگ
SRT
۱۵ شهریور ۱۴۰۳هردوتا عشقن،دیمن سریع تره ولی هلکت کاربردی تره
راستگو
۱۵ شهریور ۱۴۰۳عملکرد دیمن رو پیست درگ مثل و مانندی نداره
اما هلکت و دوس میدارم
hosen
۱۵ شهریور ۱۴۰۳فارغ از هر بحثی واقعا نمیشه عاشق چلنجر نبود
حیف که دیگه اون v8 همی رو گذاشت کنار.
mmd@
۱۵ شهریور ۱۴۰۳دوتاشون عشقن☣️☣️☣️❤️🔥
Mr AR
۱۵ شهریور ۱۴۰۳خدایا یا من پولدار بشم یا یه ویدیو از تایم 1.66 داج بیاد
سوشیانت
۱۵ شهریور ۱۴۰۳آخ آخ تا اسم دیمون میاد متعصب ها یاد ۱.۶۶ میوفتن و حرصمیخورن🔥 ویدئو هم بهونه ست اگر به ویدئو باشه چرا از درگ rs7 و m8 و amg gt مت واتسون ایراد میگیرین؟ اونم ویدئو هست دیگه :)
Mr AR
۱۵ شهریور ۱۴۰۳داداش ایول
حالا اگه یه دو سه تا ویدیو هم از حرفت بدی
دیگه فوقالعاده میشه
سوشیانت
۱۶ شهریور ۱۴۰۳تاحالا با خودتون فکر کردید اگر دوج دروغ گفته چرا حتی یه سایت هم هیچی نمیگه؟!😀 جواب ویدئو هم دادم پس کامنت تکراری نده کسی که خودشو بزنه به خواب فقط خودش باید بخواد که بیدار بشه
Taha Ayoobi
۱۵ شهریور ۱۴۰۳سوشیانت خیلی دوست دارم ویدئو رکورد اس ام جی وان توی نوربرگرینگ رو ببینم😂
سوشیانت
۱۶ شهریور ۱۴۰۳آخ آخ قشنگ گفتی طاها😂👍
Taha Ayoobi
۱۵ شهریور ۱۴۰۳اصلاح میکنم، ای ام جی وان
NGU
۱۵ شهریور ۱۴۰۳nhra😂🤣 نمیدونم چرا اسم این سازمان میاد یاد آمریکن فن های برگه به دست میفتم
جالبه همین چلنجر و چارجر و … چند تا دیگه از رفیق رفقاشون رو پلتفرم بنز ساخته شدن بعد طرف واسه مرسدس بنز شاخ بازی در میاره
اشکال ندارد یه چند وقت دیگه امثال دوج هم میره پیش رفقای قدیمیش و به گورستان تاریخ می پیونده و دیگه اون موقع حتی دولت آمریکا هم نمیتونه نجاتش بده
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳دقیقا مثل ائودی r8 وtt که در کنار بیتل رفتن پیش رفقای قدیمیشون
یا محصولات شکست خورده ای مثل x کلاس که ۲ سال هم نتونست بفروشه
یا اگه کمی نگاهمون رو وسعت ببخشیم میتونیم به تعطیلی ۲ تا کارخونه فولکس اشاره کنیم بخاطر فروش محصولات کم بازده و بی مصرفش
NGU
۱۵ شهریور ۱۴۰۳چرا گل به خودی میزنی بنده ی خدا؟
آئودی اگر دو تا مدلش توقف تولید شده
اونوقت نظرت درباره ی اولدزموبیل و پونتیاک و پلیموت و مرکوری و ساتورن و هامر و … چیه؟ که دولت آمریکا هم نتونست نجاتشون بده
البته بازم هست ولی دیگه دستم خسته شد
یا مثلاً کرایسلر که کلا یه دونه مدل تولید میکنه؟
اون داستان ریبج و گرفتن پلتفرم چینی و اینا هم که خودت دیگه خیلی خوب میدونی؟؟؟؟
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳اگه بخوام کلی بگم که به ضرر خودته
هورچ ، واندرر ، nsu و بورگوارد همگی خودروسازای آلمانی بودن که نابود شدن
زونداپ موتور سیکلت ساز هم به این لیست اضافه کن که در کنار شرکتی مثل میباخ که سال ۲۰۱۲ تعطیل شد و از اسمش فقط یه پکیج مونده برای بالاترین مدل اس کلاس بنز
میبینی آلمان هم کم خودروساز ورشکسته نداره ولی چون کل دانسته هات از ماشین معطوف به یه ۹۱۱ و شتاب مورد تایید چلنجر ۱۷۰ که از روی حرص نقضش میکنی طبیعی ندونی چی گذشته به المان و صنعتش
NGU
۱۵ شهریور ۱۴۰۳@(Ali(chevynova
کم آوردی نمیدونی چی بگی اسم برند موتورسیکلت سازی و میباخ رو میاری؟
میباخ آخه؟
میباخ الان برندیه که با تمام نواقضی که داره هنوز فعالیت میکنه هنوز مشتری داره و فروش
اگر میباخ از نظر تو شکست خورده هست پس امثال پونتیاک و اینا چی هستن؟
ای بنده ی خدا
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳میباخ از ۲۰۱۲ به بعد بصورت مستقل وجود نداره و فقط شده یک پکیچ
زونداپ هم گفتم تا تکمیل کننده شرکتهای ورشکسته المانی باشه و حرفم معطوف به خودروسازی نباشه
Taha Ayoobi
۱۵ شهریور ۱۴۰۳میباخ ورشکسته شد، بنز خریدش و کرد زیربرند و با اسم میباخ ماشین تولید کرد، ولی بازم نشد و کامل ورشکست شد.
الان از میباخ یه اسم مونده که مرسدس میذارتش رو لوکس ترین محصولش.
سوشیانت
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ما هم تا اسم آلمان میاد یاد فن هاش میوفتیم که تو تخیلاتشون به شتاب یک دهم ثانیه هم رسیدن🤣
Galant.VR4(JDM)
۱۵ شهریور ۱۴۰۳منم جای حضرت آدم بودم فریب اینو میخوردم اخه مگه میشه شیطان اینقدر با ابهت
واقعا نمیشه ماسل کار رو بدون ۸ سیلندر تصور کرد متنو که خوندم مهندسی آمریکایی رو درک کردم 🇺🇸
AMIN (M.A.S)
۱۵ شهریور ۱۴۰۳به به
واقعا مقاله تون خیلی خوب بود دمتون گرم
و اما هلکت
اگه میخواید بدونید هلکت و قدرت ۷۰۷ اسبیش تو سال ۲۰۱۴ چقدر عجیب بود باید بگم یکی از قوی ترین ماشینای تمام دوران محسوب میشد و اگه اسب بخار بیشتری میخواستید ارزون ترین گزینه جلوتون فراری F12 برلینتا ۷۱۰ اسبی با برچسب ۳۰۰ هزار دلاری بود!!!
بین امریکاییا هنوز شلبی GT500 با ۶۶۰ اسب قوی ترین بود که پشت هلکت میموند و پورشه و مکلارن و لامبورگینی و حتی GTR هم از نظر اسب بخار به این ماشین نمیتونستن پاسخ بدن اگه P1 و 918 رو درنظر نگیریم
(عزیزان مقایسه صرفا عدد اسب بخاره اصلا قصد ندارم بگم چون هلکت قویتره پس بهتره لطفا درنظر بگیرید)
هرچند دیمن یه ماشین فوق العادس ولی هلکت ماشینیه که حدود ۹ سال تولید شد با تیراژ بالا و قیمت به نسبت مناسب و انواع تیپ دنده ای اتوماتیک و معمولی واید بادی و معمولی ردای سوپراستوک
در اصل ماموریت ماشین عضلانیم به خوبی انجام داد هم تو چارجر هم چلنجر هم حتی دورانگو و TRX
و تو چارجر و چلنجر تایم ۱۰ ثانیه و حداکثر سرعت بالای ۲۰۰ مایل بر ساعت هم نه چندان راحت ولی بالاخره ارائه میداد 😂
دیمن ها شاید عجیب تر باشن و اعداد خیلی خفن تر داشته باشن مخصوصا دیمن ۲۰۱۸ که چندین اولین و ترین باهاش همراه بود ولی به نظرم هلکت بود که یه صفحه درخشان از تاریخ خودروسازی شد
حیف شد که جانشین خوبی نداشت…
AMIN (M.A.S)
۱۵ شهریور ۱۴۰۳در اصل نسل سوم موتورای همی پایه شون موتور 345 (5.7L) یا موتور تیپ های همی RT ماشینای دوج هست
و هلکت هم از روی 392 ای ساخته شد که از رو اون ساخته شده بود
موتور بلوک چدنی و سرسیلندر الومینیمی به حجم ۶۲۰۰CC مجهز به سوپرچارجر ۲۴۰۰CC ساخت IHI که حداکثر ۱۱.۶ پوند بر اینچ مربع بوست تولید میکرد تا قدرت ۷۰۷ اسب بخار تو دور ۶۰۰۰ و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متر تو دور ۴۸۰۰ آزاد کنه
تو نسخه ردای این موتور از پیستونا و بعضی قطعات جدید تر استفاده میکرد و با بهره گیری از سوپرچارجر ۲۷۰۰CC IHI عدد بوست تا ۱۴.۵ پوند به اینچ مربع و عدد قدرت تا ۷۹۷ اسب و گشتاور تا ۹۵۹ نیوتون متر میرسید و تو نسخه سوپراستوک عدد میشد ۸۰۷ اسب
در اصل این موتور همون موتور دیمن بود که قابلیت استفاده از قطعات کریت و بنزین اکتان ۱۰۰ رو از دست داده بود
با وجود تشابه بسیار بسیار زیاد اما تفاوتای فنی بینشون کم نیس (استفاده از قطعات جدید همون تفاوتاس) اما تفاوت ظاهری دوتا موتور که بتونید از روش تشخیص بدید یکی چشم قرمز گربه روی سوپرچارجره و مهمتر اینه که بلوک نسخه هلکت نارنجیه و نسخه ردای بلوک تیره هست (دوج دیمن بلوک موتورش قرمز بود و رو سوپرچارجرش لوگو دیمن بود)
دیمن ۲۰۱۸ همین موتور ردایه با توانایی استفاده از سوخت اکتان ۱۰۰ با قطعات تو کریت (PCM جدید تو کریت و فیلترهای قویتر) و البته پاورچیلر که متن هم توضیح داده کولرو قطع میکنه و سرماشو به موتور تحویل میده
اما دیمن 170
پایه اصلی موتور C170 با قبلیا یکیه اما نسبت به دیمن ۲۰۱۸ خیلی فرقا کرده
هم از نظر قطعاتی هم سوپرچارجر حجیم تر ۳۰۰۰CC با بوست حدود ۲۱ PSI و پولی سوپرچارجرشم ۳.۰۲ اینچیه
دریچه گاز این موتو هم بزرگتره و ۱۰۵ میلیمتریه و همونطور که مستحضرید با سوخت E85 میتونه ۱۰۲۵ اسب قدرت و ۱۲۷۵ نیوتون متر گشتاور بده
یه نسخه بلوک الومینیمی از این موتور وجود داره به اسم A170 که میتونه بالای ۱۱۰۰ اسب قدرت بده
میشه به صورت جعبه ای خریدش
Taha Ayoobi
۱۵ شهریور ۱۴۰۳دیمن 170 گشتاورش 1281 نبود؟
Taha Ayoobi
۱۵ شهریور ۱۴۰۳قدرت دیمن 8740 بود که عالی میشد😂
علی جردن
۱۵ شهریور ۱۴۰۳قدرت دیوانه وار در کنار هندلینگ ضعیف یعنی ماسل کار آمریکایی
BlackWing
۱۵ شهریور ۱۴۰۳قیافه کامارو بعد از این جمله : 🗿
Taha Ayoobi
۱۵ شهریور ۱۴۰۳علی جردن یه بار گفتم، شما فقط فردا 511 با گیربکس دوکلاچه.
Mr wrong
۱۶ شهریور ۱۴۰۳کامارو zl1 خندید
علی جردن
۱۶ شهریور ۱۴۰۳هندلینگ BMW 528i هایی که تو ایران هست از کاماروهای نسل جدید هندلینگ دقیق تری داره
آمریکایی یعنی گالن گالن بنزین سوزوندن برای هندلینگ نداشته
یک بار توی جزیره کیش کامارو و Z4 رنت کنید کاملا معنای هندلینگ متوجه میشین
khashayar.
۱۵ شهریور ۱۴۰۳از فیس چلنجر خوشم میاد
BlackWing
۱۵ شهریور ۱۴۰۳انتخاب بین دیمن و هلکت واضحه :
شلبی GT500
BMW
۱۵ شهریور ۱۴۰۳چه میکنه این لامصب 🥲
Mr AR
۱۵ شهریور ۱۴۰۳خدایا یا من پولدار بشم
یا دو تا ویدیو از شتاب 1.66 دیمن بیاد
(Ali(chevynova
۱۵ شهریور ۱۴۰۳یه حالت سوم هم داره
یا بی ام و یه سوپر اسپرت بسازه
Mr AR
۱۵ شهریور ۱۴۰۳یا اینکه هنسی و توتارا رکورد شیرون رو بشکنم🤭😂
Taha Ayoobi
۱۶ شهریور ۱۴۰۳یا اینکه شیرون خودش رکوردی که دست کونیگزگ هست رو بشکنه😂
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۱۵ شهریور ۱۴۰۳قدرت دوج دیمن با ضریب ده نوشته شده…
یوسفی
۱۵ شهریور ۱۴۰۳بازم دعوا و همدیگر را متهم کردن
هر شخصی عشقی داره
ول کنید، اطلاعات فنی خودروها را بگید بهتره
johnmarston
۱۵ شهریور ۱۴۰۳انتخابم سوپراستوک یا ردآی
میانگین این دوتا ماشین میشن و خدان
Taha Ayoobi
۱۵ شهریور ۱۴۰۳هر دور رو دوست دارم.
ولی خب قطعا دیمن قوی تر و البته درگ محور تره.
HOSSEIN.ABADAN
۱۷ شهریور ۱۴۰۳سلام خدمت دوستان عزیز و کاملا تعصبی حال کردم کامنتا رو خوندم دمتون گرم هرکس موضع خودش رو محکم چسبیده و کاملا با سند و مدرک از موضع خودش دفاع میکنه.بین ماشین های امریکایی و اروپایی مسلما زمین تا اسمان تفاوت هست اما ماشین امریکایی نمیشه گفت عامه پسند هستن یه طرفدارای بخصوصی دارن تعداد کمی عشق ماشین امریکایی دارن که چشمشون رو به روی تمام محاسن ماشینهای اروپایی میبندن یکی از این افراد خود من کلی مقاله میخونم و میدونم ماشینهای اروپایی محاسن بیشتری دارن اما نمیخوام قبول کنم چون ماشین امریکایی دوست دارم توی منطقه ازاد زندگی میکنیم و پر از ماشینهای امریکایی تقریبا به جرات میتونم بگم تمام مدلهای امریکایی که وارد ایران شدن من داشتم و فقط وفقط کامارو اس اس بعد دوج چلنجر منو ارضا کردن با اینکه خانواده من ماشینهای اروپایی دارن بارها هم سوار شدم لذت رانندگی رو حس کردم اما نمیخوام قبول کنم مساله همینه وقتی انسان به چیزی عشق داشته باشه اون چیز میشا بهترین