روند پایان زندگی دوج چلنجر و چارجر V8 آغاز شده است و عمر این دو خودروی عضلانی عملا به شماره افتاده است. چلنجر Shakedown (به معنای تغییر ناگهانی) مدل ۲۰۲۳، نخستین خودرو از آخرین نمونههای درحال معرفی این کوپه عضلانی خواهد بود که با نام «Last Call» (آخرین بانگ) شناخته میشوند. قرار است هفت نمونه خاص از چلنجرهای Last Call رونمایی شوند تا به زندگی این خودروی پرآوازه آمریکایی درونسوز را که نام خود را مترادف عبارت «خودروی عضلانی» کرده بود، پایان دهند.
تفاوتهای چلنجر Shakedown با سایر نمونهها تنها به ظاهر این خودرو ختم میشود و خبری از بهبودهای موتوری در آن نیست. دوج اما بیدلیل این عبارت را بهعنوان پسوند این خودرو انتخاب نکرده است؛ این شرکت پیشتر و در نمایشگاه «SEMA» سال ۲۰۱۶ یک کانسپت با نام «shakedown challenger concept» رونمایی کرد که براساس چلنجر ۱۹۷۱ ساخته شده بود. Shakedown 2023 نیز دقیقا از همان طرح بدنه استفاده خواهد کرد.
تغییرات Shakedown کمی بیشتر از رنگآمیزی است و دوج برای تمایز آن، ورودی هوای مخصوص مدلهای Shakedown را نیز به خودرو اضافه خواهد کرد. خطوط و گرافیک ۹۳۲ سرخرنگ که روی طاق چرخهای جلو نقش بستهاند، نشان و جلو پنجره دوج R/T، نشان مخصوص نسخه Shakedown، رینگهای ۲۰ اینچی و ترمزهای برمبو با کالیپرهای سرخ ۶ پیستونی و کابین تماما سیاه ازجمله تفاوتهای ظاهری نمونه Shakedown با سایر چلنجرها هستند.
دوج ۱۰۰ نمونه چلنجر Shakedown 2023 خواهد ساخت که ۵۰۰ دستگاه آنها به پک «چلنجر Scat R/T» و رنگ خاکستری و چرخهای نیمهشفاف سیاه مجهز خواهند شد. باقی نمونهها نیز به بسته «چلنجر Scat R/T وایدبادی» تجهیز شده و از چرخهای فیبرکربنی استفاده خواهند کرد.
دوج هنوز قیمت چلنجر Shakedown را اعلام نکرده است اما وعده داده که آن را تا فرارسیدن بهار سال آینده روانه بازار خواهند کرد. این خودروساز آمریکایی در جریان «هفته سرعت» خود، بهجز اعلام تولید آخرین نمونههای چلنجر، اذعان داشت که هر دو خودروی چلنجر و چارجر به موتورهایی با پلاک مخصوص «Last Call» مجهز خواهند شد. این شرکت قصد دارد تا دیماه سال جاری به تولید این دو مدل پایان دهد تا بتواند روی ساخت کراساوور جدیدش، هورنت ۲۰۲۳، تمرکز کند.
دومین خودروی مجموعه Last Call تا یک هفته دیگر معرفی خواهد شد. دوج رسما اعلام کرده که آینده خودروهای عضلانیاش کاملا برقی خواهد بود پس چندی پیش و در همین راستا، از کانسپت چارجر دیتونا SRT پردهبرداری کرد. نظر شما درباره عرضه نسخههای خاص پیش از پایان تولید یک خودروی محبوب چیست؟ آیا ساخت چند نسخه با تغییرات ظاهری، خداحافظی خوبی با چلنجر V8 خواهد بود؟!
حق گوی باطل
۶ شهریور ۱۴۰۱ی هیبرید هم بزنید دل مارو شاد کنید😔
pouya98645
۶ شهریور ۱۴۰۱زیبا و پر قدرت
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۶ شهریور ۱۴۰۱ببینید دوستان همونجور که فیات نتونست از سود فروش دورانگو هلکت دست بکشه و با توجه به اتمام تولیدش مجبور شدن دوباره برشگردونن اینجا هم همین اتفاق دوباره خواهد افتاد.فقط چند ماه که بگزره و ببینن که چقدر مشتری دارن از دیت میدن ددباره چلنجر و چارجر رو به خط تولید برمیگردونن.فقط دارن راه رفته رو دوباره میرن.وقتی چلنجر وی8 نباشه عقل میگه برو موستانگ و کامارو وی8 بخر نه یه سوت سوتک برقی که میخواد ادای ماسل دربیاره.از فورد زرنگتر نیستن که موستانگ رو با نسل جدید میخواد ادامه بده.نکته بعدی تمرکز بر ساخت هورنت در حالی که هورنت تو ایتالیا ساخته میشه.واقعا مصخرست
Pedram7
۶ شهریور ۱۴۰۱مرو ای دوست…
corvette
۶ شهریور ۱۴۰۱چارجر دیتونا برقی . خیلی ماشین بروز و خوبیه و با فاصله نوری از مدل های فعلی بهتره
هرچند این مدل ها هم خیلی خوبن
اما من خودم خیلی از ماسل کار برقیشون خوشم اومد
حق گوی باطل
۶ شهریور ۱۴۰۱دیوانه طراحی دیتونا برقی شدم من
Reza Waffen SS
۶ شهریور ۱۴۰۱چیزی به اسم ماسل کار برقی نداریم
corvette
۶ شهریور ۱۴۰۱همه چی برقی میشه آقا رضا
لامبو هم یه روزی برقی میشه
زیاد نباید نسبت به برقی ها مقاومت نشون داد
AMIN (M.A.S)
۶ شهریور ۱۴۰۱چیزی که مردم نمیدونن اینه که خودروسازا واسه اونا ماشین میسازن
مردم نیستن که واسه خودروسازا ماشین میخرن
امان از مردمی که اسیر سیاست برقی غربیا شدن
و صد امان از اون اسیرایی که توجیه میکنن و میگن باید کنار اومد
به حرفای پایانی تیم کانیسکیس زمان رونمایی از دیتونا SRT که عمیق توجه کنید متوجه میشید چی میگم :
“ما میتونستیم مثل قبل کار کنیم اما اون مثل یه درگ ۹ ثانیه ای به سمت ((انقراض)) بود
قوانین مارو محدود کردن و ما قوانینشونو شنیدیم و یاد گرفتیم و اینو ساختیم و این اصلا اون ماشین الکتریکی نیست که ((اونا)) میخوان شما داشته باشید”
Si
۶ شهریور ۱۴۰۱امروز باید گریه کرد
NAVID۰۰۹۸
۶ شهریور ۱۴۰۱دقیقاً ، امروز روز عذاست 😢 !
آمریکایی فن نیستم اما مگه میشه آمریکاییها را دوست نداشت !
مگه میشه دوج و بخصوص چلنجر را دوست نداشت !
از این میسوزم که در ثروتمندترین کشور دنیا زیستیم اما سوختیم در حسرت داشتن چنین ماسلهای دلربایی 😔 !
علی
۶ شهریور ۱۴۰۱الانه آقای یانکی میاد و کلی بد و بیراه به فیات و ایتالیا میکنه !!! من هنوز درک نکردم این همه دشمنی ایشان با ایتالیا و فیات را !!!
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۶ شهریور ۱۴۰۱از ایتالیا فقط دیوانه ناپل و ناپولی هستم چونکه اونا هم مثل من دیوانه مارادونا هستن
احمدرضا
۶ شهریور ۱۴۰۱عشقی عشق
JDM lover
۶ شهریور ۱۴۰۱چی شد پس مگه قرار نبود نسلبعدی نسخه بنزینی داشته باشه؟ ( همین چند وقت پیش پدال خبرشو کار کرد)
چرا الان میگن تماما برقی میشه؟
REBORN OF KAMRAN
۶ شهریور ۱۴۰۱سطح به روایت کامنت :
امین
۶ شهریور ۱۴۰۱فکر کنم یه صفر باید به صد دستگاه اضافه کنید
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۶ شهریور ۱۴۰۱مرو ای دوست
farhan123456
۶ شهریور ۱۴۰۱نرو ماسل کار جذاب…..
هیبت الله
۶ شهریور ۱۴۰۱باید علیه شرکت دوج شورش کنیم تا این بساط جارو برقی سازی رو جمع کنه🤣
Elemento
۷ شهریور ۱۴۰۱او می رود دامن کشان
مهدی
۷ شهریور ۱۴۰۱به دلیل این خبر عزای عمومی برای ماشین باز ها اعلام میشود
خداحافظ شیطان جذاب
یک بار نشد ببینیمش یا سوارش بشیم در حالیکه فقط نسخه های یه زره قدیمیش تو امریکا 25 الی 30 هزار دلار بود که پول ماشینای آشغال چینی تو ایران میشه
هعی روزگار
K.m
۷ شهریور ۱۴۰۱چلنجر و چارجرم برقی کنید ببینم فروشتون چقد افت می کنه
همه ی کسایی که چلنجر خریدن شتاب ۲.۱
۳۳۰ کیلومتر برساعت سرعت
صدای سوپر شارژر
فرمان سفتش که برا چرخوندنش تو پیچ پدر دست در میاد و
رخ ماسلشو دیدن که خریدن
اینا رو حذف کنین ببینین چی میشه
پدرام
۷ شهریور ۱۴۰۱برای ما که فقط تو گیم روندیمش زیاد فرقی نداره که متوقف بشه یا نشه
پس نظر ما هم اهمیتی نداره که بخواد در آینده برقی باشه یا نشه
اینجا ماشین چینی شده آرزوی مردم
ایران
۸ شهریور ۱۴۰۱زیبا و دوست داشتنی
سلام داداش چطوری
۱۲ شهریور ۱۴۰۱آخرین بانگ
حتی اسمش هم غمگینه:(
خودشون هم می دونن که دیگه مث این اسطوره نمیاد
حداقل تا ۱۰ سال آینده
ماها که هیچوقت نتونستیم داشته باشیم ش ولی خب با ویدیو هاش و اون صداش و دونات زدناش دل خیلی ها رو شاد کرد تو اینجا و بقیه کشور های دنیا
خداحافظ چلنجر .