در آمار فروش خودرو در سال ۲۰۲۱ در ایالاتمتحده، یک سلطنت دیگر هم به پایان رسیده است. دیروز در خبری به عبور تویوتا از جنرال موتورز اشاره کردیم که موجب شد این غول آمریکایی پس از ۹۰ سال عنوان پرفروشترین خودروساز ایالاتمتحده را از دست بدهد. حال در بخش ماسل کارها هم پس از سالها پیشتازی فورد موستانگ، در سال ۲۰۲۱ دوج چلنجر سالخورده به سلطنت فورد پایان داده است مگر اینکه آمار فروش موستانگ مکایی را هم به فروش موستانگ معمولی اضافه کنیم که البته فورد چنین کاری نکرده است.
چلنجر طی سال گذشته ۵۴,۳۱۴ دستگاه فروش داشته که ۳ درصد بیشتر است سال ۲۰۲۰ بوده است. از سوی دیگر، فروش موستانگ با ۱۴.۲ درصد کاهش به ۵۲,۴۱۴ دستگاه رسیده تا سال ۲۰۲۱ به بدترین سال فروش در کل تاریخ ۵۶ سالهٔ این ماسل کار اصیل تبدیل شود. تا پیشازاین، سال ۲۰۲۰ بدترین سال فروش موستانگ بود و قبل از آنهم این عنوان به سال ۲۰۰۹ اختصاص داشت. در همین حال، سقوط افسارگسیختهٔ فروش شورلت کامارو همچنان ادامه دارد بهگونهای که در سال ۲۰۲۱ فروش آن با کاهشی ۲۶.۵ درصدی به تنها ۲۱,۸۹۳ دستگاه رسیده است.
با در نظر گرفتن آمار فروش موستانگ مکایی اما همهچیز کمی مبهم میشود. این خودرو در سال ۲۰۲۱ در آمریکای شمالی ۲۴,۱۴۰ دستگاه فروش داشته که آنرا به دومین کراساوور الکتریکی پرفروش این بازار پس از تسلا مدل Y تبدیل میکند اما بااینحال مکایی را نمیتوان یک موستانگ واقعی دانست. همچنین فورد هم در گزارش فروش خود آمار فروش موستانگ و مکایی را بهصورت مجزا اعلام کرده است. البته این شرکت اشاره کرده است که مجموع فروش این دو خودرو در سال ۲۰۲۱ برابر با ۷۹,۵۵۴ دستگاه بوده که افزایشی ۳۰.۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ را نشان میدهد.
صرفنظر از اینکه مکایی را یک موستانگ واقعی بدانیم یا نه، نمیتوان انکار کرد که ماسل کار سنتی فورد قطعاً در فروش با مشکل مواجه شده است. البته شاید بتوان کمبود جهانی نیمرساناها را دلیل کاهش فروش موستانگ در سال ۲۰۲۱ دانست اما این موضوع نمیتواند کاهش فروش چندسالهٔ این خودرو که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده را توجیه کند. درهرحال، هماکنون دوج چلنجر پادشاه فروش ماسل کارها در آمریکای شمالی محسوب میشود.
Moein
۱۷ دی ۱۴۰۰گنده لات حقیقی دنیای خودرو
قطعا هیچ ماشینی مثل خودش نمیتونه تو دنیای طراحی های عجق وجق امروزی ما رو به ریشه های گذشته و موتور های حجیم و غرش موتور و دود کردن لاستیک ببره❤️
viper
۱۷ دی ۱۴۰۰هه
وقتی نام همی را میشنوی چراغ هایت را خاموش کن و پنهان شو تا قورت داده نشوی
پارسا عشق ماشین
۱۷ دی ۱۴۰۰من عاشق دوج هستم به تمام علاقه داران به فورد هم احترام میزارم ولی خیلی خوشم اومد ببخشید
ممد ژانگولر
۱۷ دی ۱۴۰۰ماشین مورد علاقم بر ماشین مورد علاقه دیگم پیروز شد 😎
محمدرضا
۱۷ دی ۱۴۰۰قشنگ ترین کامنت سال😍
ممد ژانگولر
۱۷ دی ۱۴۰۰😎🙌
M.Kkarimi
۱۷ دی ۱۴۰۰به همین مناسبت در دنیای چلنجر گشت گذار کنید و لذت ببرید و مدل محبوب خودتون رو شخصی سازی کنید ❤️🥳 https://www.dodge.com/challenger.html
من^_^
۱۷ دی ۱۴۰۰بخش شخصی سازی بنز mbusa.com
موتورهای هارلیwww.harley-davidson.coml
دو ضلع تکمیل کننده رویاهای من
البته هر برندی رو با عبارت بیلد بزنین میاره
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۱۷ دی ۱۴۰۰عشقی بر عشقه دیگری پیروز شد و عشقی به سوی نابودی هست
محمدرضا
۱۷ دی ۱۴۰۰اینم دومیش😍
ARMAN
۱۷ دی ۱۴۰۰به نظر من دلیلش اینه که دوج به سنت ها پایبند بوده ولی فورد و شورلت به سمت سبکای اروپایی رفتن
Dodge
۱۷ دی ۱۴۰۰بعد بی ام و سورا میگن بی ام و خوبه بعد بهشون میگی از چه لحاظ میگه از لحاظ اپشن دریفت و از همه نظر خوبه حب اگه خوبه چرا طرفدار های دوج بیشتره اگه بهتر دوج بود که موتور دوج که به قول خودشون مال ۱۰۰ سال پیشه رو نمیبستن رو بی ام و 🤣🤣🤣🤣
8797
۱۷ دی ۱۴۰۰!!!!
R@m!n
۱۷ دی ۱۴۰۰کاهش فروش مثلث ماسل نه به خاطر مشکلات سه کمپانی هست نه بخاطر افت کیفیت یا هر چیزه دیگه ای بلکه بخاطر تغییر سلیقه مشتری به سمت کراس اوورها و هجمه الکتریکی ها هست. فورد هم به اندازه کافی روی ماستنگ هزینه کرد، از مدل چهارسیلندر اروپایی پسند تا هشت سیلندر میل لنگ تخت که رکوردهای پیستش اندازه سوپر اسپرتای چندصد هزار دلاری هست. دیگه از یه ماسل چه قدر انعطاف انتظار داشته باشیم ؟؟
فورد تو سال 2005 قماره بزرگی با ماستنگ کرد اونم زمانی که برندای آمریکایی درگیر رفع مشکلاته کیفیتی پایه ای ماشیناشون بودن چرا برسه به ارائه یه ماشین اسپرت. نه جی ام نه داج جراتشو نداشتن همچین ریسکی کنن و زمانی که دیدن مردم هنوزم عاشقه این ماشینا هستن اقدام به احیای ماسل کارهاشون کرد.
فروش چلنجر هم افتضاحه که از 70 هزار دستگاه به 50 هزارتا رسیده علیرغم کلی هزینه و تبلیغ، این موضوع برای طرفدارای ماسل بیشتر یه تراژدی هست. مطمئنن سال بعد هم فروش این مثلث کمتر هم میشه و امکان اینکه فروش فورد و داج به زیر 40 هزارتا برسه خیلی زیاده.
M.Kkarimi
۱۷ دی ۱۴۰۰حقیقت تلخ …
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۷ دی ۱۴۰۰آقا رامین نه فقط موستانگ و ماسل کار ها ، بلکه خودروهای دوست داشتنی مثل ۸ سیلندرای بنز ، ۱۲ سیلندرای بنتلی فعلا در حالت تعلیقن و ، بدون شک در آینده ۱۶ سیلندرای بوگاتی و ۱۲ سیلندرای لامبورگینی و پاگانی و بعدش ۸ سیلندرای فراری و مکلارن و بعدش ۶ سیلندر های بی ام و و پورشه و بعدشم مرگ درونسوز ها رقم میخوره اون هم بخاطر این بی رحمی به اصطلاح دوستداران محیط زیست نابود میشن ، من شخصا هیچ وقت رمغ اینو نداشتم که همونجور که با اشتیاق در مورد موتور های پوشراد آمریکایی و تخت پورشه و ۱۲ سیلندر های بنز و همچین شاهکار هایی مطلب میخوندم درباره برقی ها هم بخونم ، امیدوارم یه راهی پیدا کنن چون واقعا برام غم انگیزه ، و با حرف شما هم کاملا موافقم چون همیشه اصل مطلبو به بهترین شکل بیان میکنین
R@m!n
۱۷ دی ۱۴۰۰جواد جان همدردیم. پیگری اخبار باتری برای منم جذابیتی نداره از طرفی تو صد ساله گذشته انقدر مطلب راجب موتورای بنزینی هست که وقت گذاشتن رو اون ها برام خیلی جذابه و هر چقدر بیشتر میخونم می بینم چقدر اطلاعاتم پایینه.
امیر
۱۷ دی ۱۴۰۰اصیل ترین خودروی امریکایی در حال حاظر
شاید تنها خودروییه ک به تمام موارد نسخه ی اولیه تا به امروز پایبند بوده
یکی از خاص ترین برند های خودرویی
هیبت و صدای خاص و جذاب این خودرو پوشش بر هر عیبی میزاره
SRT
۱۷ دی ۱۴۰۰حق ب حق دار رسید
Arman
۱۷ دی ۱۴۰۰مستحقشه قطعا دوج دوست داشتنی و گنگ
فقط دلم خیلی واس کامارو میسوزه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۷ دی ۱۴۰۰البته موستانگ تو کشورهای دیگه هم فروش داشته و جمع بندی کلی بازم اوله ولی مشکل کامارو هست که جنرال موتورز فراموشش کرده.ماری بارا خراب کرد جنرال موتورز برنامهای توپی مخصوصا برا کدیلاک داشت ولی ماری بارل همه چی رو بهم زد.نمونش کدیلاک xt6 که قرار بود رو پلتفرم بی نظیر ct6 ساخته بشه یه 3 ردیفه وی8 با 550 اسب قدرت که میتونست سهم خوبی از کلاس کراس های 3 ردیفه بگیره.ولی تبدیل شد به 3 ردیفه با پلتفرم جمس آکادیا.
AMIN (M.A.S)
۱۷ دی ۱۴۰۰متاسفانه با اوورهایپ بیش از حد رسانه و سیاست غرب ، برقی ها قراره جای خودروها رو بگیرن و میبینیم تقاضای کلی ماسل کار ها کمتر شده
اما امروز روز این بحثا نیست
روز جشنه و بهتره با بحث درباره سهام خرابش نکنیم
کاهش عیب ها و توجه به خواسته مشتری (پیشرانه قدرتمند) و در عین حال پایبندی به اصول (حداقل تا قبل از چسبیدن به پژو!)جزو راهکار های موفقیت امیز دوج هست که تقریبا هر منتقدی رو به وجد میاره حتی اروپایی ها هم جدیدا به داج نظر مثبت و علاقه شدید پیدا کردن
وقتی سوار چلنجر هستید یعنی سوار ماشین زمان به50 سال قبل میرید
و از عضلانی ها لذت میبرید
در ضمن اگر قراره 24000تای مک ای به 52000تای ماستنگ اضافه بشه پس دوج چارجر هم ماسل کار حساب میشه و با فروش 78000تایی نه فقط امسال بلکه سالهای قبل هم پرفروش ترین بوده
Hamid
۱۷ دی ۱۴۰۰خب آقا امین توی متن هم ذکر شده فورد آمار فروش مک ای و ماستنگ واقعی رو مجزا اعلام کرده!
viper
۱۷ دی ۱۴۰۰دارن همینو میگن
میگن خب درست هم هست نباید جز ماسل اعلام بشه
mm-yarlou
۱۷ دی ۱۴۰۰بلاخره چلنجر و دوج به رویا شون رسیدن
علی آقا
۱۷ دی ۱۴۰۰فورد ماستنگ خوشتیپ و مدرن هست. اما ماسل کار واقعی چلنجر هست. قیافه قدیمی طور و فناوری نه چندان پیشرفته و کلا یه ماشین زمخت مردونه و پر زور. ماسل کار یعنی این.
Enayat
۱۸ دی ۱۴۰۰هنوز هم کسایی پیدا میشه به جای شاسی بلند از سوار شدن یه ماشین کوپه زمخت با صدا وحشتناک و دود کردن لاستیک خوش بیاد…..