دوج چلنجر هلکت ردآی که با ۷۹۷ اسب بخار قدرت قویترین ماسل کار آمریکایی محسوب میشود، به مصاف سه خودروی اسپرت آلمانی رفته است.
تاکنون مسابقات درگ زیادی از دوج چلنجر هلکت روی آسفالت معمولی دیدهایم که مغلوب خودروهای بسیار ضعیفتر از خود میشود اما این بار، ماسل کار جذاب دوج در مکانی مناسب یعنی پیست مخصوص درگ به مصاف رقبای آلمانی رفته است. هرچند تولید چلنجر در پایان سال ۲۰۲۳ خاتمه یافت اما هنوز هم میتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را در نمایندگیهای دوج پیدا کرد. خودرویی که در این درگ حضور دارد، یکی از قویترین نسخههای چلنجر یعنی هلکت ردآی است که پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ آن قدرت عظیم ۷۹۷ اسب بخاری تولید میکند.
در سمت دیگر، بامو M8 گرن کوپه را داریم یعنی خودرویی که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۵ اسب بخار قدرت استفاده میکند. هرچند این ماشین قدرت بسیار کمتری نسبت به رقیب آمریکایی دارد اما میدانیم که بامو معمولاً قدرت خودروهای خود را کمتر از واقع اعلام میکند. M8 همچنین به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است که در آغاز حرکت بسیار کمککننده خواهد بود. چلنجر پس از گرم کردن تایرها، در برابر بامو قرار میگیرد و دو خودرو تقریباً شانهبهشانهٔ هم پیش میروند اما نهایتاً این دوج است که با زمان ۱۱.۰۷ ثانیه پیروز میشود درحالیکه M8 پس از ۱۱.۲۳ ثانیه به خط پایان میرسد.
پسازاین، یک بامو دیگر به میدان میآید تا شاید بتواند باخت قبلی را جبران کند و قلدر آمریکایی را سر جایش بنشاند. این ماشین M5 است که از همان قوای محرکهٔ M8 استفاده میکند اما کمی سبکتر است. بااینحال، برخلاف دیگر درگهایی که از چلنجر دیده بودیم، ردآی مثل قطار روی ریل به جلو پرتاب میشود و دومین پیروزی را با یک تایم ۱۱ ثانیهای دیگر به دست میآورد درحالیکه بامو بازهم نمیتواند تایمی بهتر از ۱۱.۲ ثانیه ثبت کند. در آخر هم یک آئودی S8 نسل قبلی با ۶۰۵ اسب بخار قدرت در برابر دوج قرار میگیرد و هرچند چلنجر این بار با تایم ۱۱.۱۱ ثانیه عملکرد ضعیفتری دارد اما آئودی دقیقاً تایمی مشابه M5 ثبت میکند و مغلوب میشود.
مقایسه مشخصات فنی
دوج چلنجر هلکت ردآی | بامو M8 گرن کوپه | بامو M5 | آئودی S8 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۷۹۷ اسب بخار | ۶۲۵ اسب بخار | ۶۲۵ اسب بخار | ۶۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۹۶۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۱۰ کیلوگرم | ۲۰۳۰ کیلوگرم | ۱۹۸۰ کیلوگرم | ۲۱۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۸۳,۴۹۵ دلار | ۱۴۰,۹۷۵ دلار | ۱۱۷,۴۹۵ دلار | ۱۱۶,۸۷۵ دلار |
Mr wrong
۱۸ تیر ۱۴۰۳کارش درسته این چشم قرمز
پیام
۱۸ تیر ۱۴۰۳بارها عرض کردم که هلکت یعنی هلاکت
SMS
۱۸ تیر ۱۴۰۳دیمن ۱۷۰ رو بیارید ،بفهمن دنیا دست کیه
(Ali(chevynova
۱۸ تیر ۱۴۰۳انگار که یه چلنجر ۷۰ با موتور ۴۲۶ همی کاربراتوریه که داره اینطوری یکی پس از دیگری رقیبش رو خرد میکنه
ماشالاه چلنجر قیمت مناسب
ماشالاه که با وزن سنگینی که داری و دف عقبی رقیب سبک و ۴ چرخ متحرک گرون قیمتت رو میکنی تو قوطی
ماشالاه که سال ۱۹۷۰ قدرت موتوره ۴۲۶ همی که داشتی ۴۲۵ اسب بود
حسین خوانساری
۲۴ تیر ۱۴۰۳بهتره یه نگاهی به مشخصات درج شده بکنی بعد نظر کارشناسی بدی دوست عزیز ….یه نگاه کن ببین وزن کدوم کمتره بعد حرف بزن حالا دیگه کاری به قدرت موتور و حجم اون نداریم با این حال پیروزی هلکت همچین شیرین نبود پایاپای بود شما نگاهی به درک های خیابانی همین هلکت بکن تا متوجه بشی چقدر ضعیفه نسبت به اعداد و ارقامش حالا خوبه تو توضیحات اینجا هم گفته شده
چلنجر
۹ مرداد ۱۴۰۳آخه اگه چلنجر دیمون 1700 رو بیارن که دیگه کسی بهش نمیرسه فاصله اتوبوسی میشه
زیزیگولو
۱۸ تیر ۱۴۰۳اگر این دوج چلنجر هلکت ردآی ۱۸۰۰ اسب بخاری میومد اوتوقت آئودی و بی ام و داخل آینه وسط این ردآی محو میشدن
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.pedal.ir/dodge/dodge-charger-hellcat-1800-hp/
M
۱۸ تیر ۱۴۰۳زیزیگولو اگه بیمو و آئودی های 2000hp و 1000 رو میاوردن چی؟ اونموقع دوج حرفی هم داشت بزنه؟
زیزیگولو
۱۸ تیر ۱۴۰۳اون موقع یه درگ خیلی جذاب میشد
دوج چلنجر
۹ مرداد ۱۴۰۳حرف بسیار داشت بسیار
ali_x
۱۸ تیر ۱۴۰۳اول متن نوشته رد آی قویترین ماسل کاره، اما در اصل دو نسخه سوپر استاک ۸۰۷ اسبی و دیمن ۸۰۸ اسبی (با سوخت پمپ بنزین، نه race fuel) قویترین ماسلکار ها هستن.
JaMsHiD_R1988
۲۰ تیر ۱۴۰۳سیستم AWD هیچ کارایی تو پیست درگ نداره نسبت به سیستم دیفرانسیل عقب
وگرنه رو آسفالت عادی که برنده معلومه کدوم ماشینه
Kf
۱۸ تیر ۱۴۰۳جدا از نتیجه، پیست های مخصوص درگ واسه خودرو های دیفرانسیل عقب نتیجه بهتری نسبت به چهار چرخ متحرک ها. آسفالتشون خیلی حالت چسبندگی داره
علی
۱۸ تیر ۱۴۰۳یسوال تو فیلم های کارواو یا کانال های دیگه بی ام و ام 8 یا ام 5 معمولا تایم 10.9 یا 11.1 میزنن اون وقت رو پیست مخصوص دوباره همون تایم میزنن این عجیب نیست
Kf
۱۸ تیر ۱۴۰۳چون تاثیر خاصی نداره برای دو دیفرانسیل ها چون همینجوری روی آسفالت معمولی هم چسبندگی زیادی دارن و مشکلی با لانچ ندارن بر خلاف دف عقبا ها،بعضیا حتی میگن به خاطر چسبندگی که آسفالت داره حتی تایم کمتری هم دو دیفرانسیل ها میزنن
حسن
۱۸ تیر ۱۴۰۳رانندگی همینه رانندگان متفاوت تایم متفاوت بدست میارن
همین جا هم یک راننده با هلکت 3 تا تایم متفاوت بدست میاره و این چیز عجیبی نیست
حسین خوانساری
۲۴ تیر ۱۴۰۳دوست عزیز این پیست درک هست مخصوص خودروهای دیفرانسیل عقب نه خودروهایی که دو دف هستن یا چهار چرخ محرک اگه در آسفالت خیابان بود نتیجه به نفع بی ام و و آئودی بود بدون شک با این حال تفاوت آنچنانی نداشتن با وجود قدرت و حجم موتور بسیار بیشتر هلکت
سوشیانت
۱۸ تیر ۱۴۰۳چهار چرخ محرک یعنی اینکه همه چرخ ها موقع شروع حرکت ماشین حرکت میکنن و این خودش برتری واضحی برای این جور ماشین هاست و چه تو پیست و چه تو آسفالت باعث شتاب خیلی خوبی میشه و این توانایی های فوق العاده دوج رو نشون میده که با وجود اینکه دیفرانسیل عقبه و به همه ی چرخ ها نیرو وارد نمیشه میتونه آئودی و بی ام و های چهار چرخ محرک رو شکست بده
Alan.r
۱۸ تیر ۱۴۰۳سوشی جان درگ تو پیست برگزار شده . تو پیست درگ چهارچرخ محرک و دیفرانسیل عقب فرق چندانی ندارن
سوشیانت
۱۸ تیر ۱۴۰۳فرق دارن تو پیست درگ هرزگردی دف عقب ها کمتر میشه ولی چهار چرخ محرک ها همچنان به دلیل وارد شدن نیرو به هر چهار چرخ باز هم برتری دارن از این لحاظ
Taha Ayoobi
۱۹ تیر ۱۴۰۳اگه دقت کنید سوشی دقیقا داره درست میگه،
برای چهارچرخ متحرک ها که پیست و خیابون فرقی نداره، یعنی تو هر دو یه تایم رو میزنن و به واسطه سیستم دو دیفرانسیل، پرفورمنس های مشابهی دارن.
ولی دیفرانسیل عقب ها توی آسفالت معمولی رسوندنشون به پرفورمنس حد اعلا کار سختیه، بنابر این توی پیست پرفورمنس و تایم واقعی شون معلوم میشه که نتیجه رو مشاهد کردید.
Gdm
۱۹ تیر ۱۴۰۳سوشیانت جان سیستم چهارخ متحرک معایب خودش رو هم داره ، مثلا اینکه نسبت به سیستم دیفرانسیل عقب خیلی پیچیده تره و قدرت بیشتری رو هدر میده( اتلاف انرژی مکانیکی…) و این ی نکته مثبت برای ماشین های دیفرانسیل عقب تو رولینگ ها هست ، نکته دوم وزن عه ، طبیعتا چهارچرخ متحرک خیلی سنگین تره ، اگه همین ام فایو دیفرانسیل عقب ساده داشت ۲۰۰ کیلو سبک تر میشد و الان نتیجه ی چیز دیگه بود…
با این تفاسیر چهارچرخ متحرک لزوما همه جا خوب نیست ، تو برخی مواقع مثل پیست درگ که هرزگردی معنا نداره یا تو زمانگیری دور پیست ها ، چهارچرخ متحرک ی نکته منفی محسوب میشه
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۳جناب gdm تو خود متن نوشته شده سیستم چهار چرخ محرک برای بی ام و در آغاز حرکت کمک کننده هست!!!
Taha Ayoobi
۱۹ تیر ۱۴۰۳Gdm
به هیچ عنوان چهار چرخ متحرک بد تر از دیفرانسیل عقب نیست،
نهایت تنها ایرادش همون اضافه وزن باشه که در برابر مزایا اصلا به چشم نمیاد.
من خودم درگ هایی دیدم که بی ام و به خاطر چهار چرخ متحرک اول جلو افتاده بعد درگ رو باخته.
Gdm
۱۹ تیر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/bmw/m3-competition-rwd-awd-race/
تورو به هرکس که میپرستی دو دقیقه آلمان آمریکا رو ول کن ، بشین این فیلم رو نگاه کن ، ناموسا تو دور کدوم بهتر راه رفت؟ خیلی واضحه هرچی سیستم انتقال قدرت پیچیده تر باشه اتلاف انرژی بیشتره، قدرت سرچرخ کمتر میشه. شما گویا قوانین فیزیک هم قبول نداری!
چرا از ۱۰ تا ماشین سریع اول تو نوربرینگ ۸ تاش دیفرانسیل عقبه؟ …داستان داریما
سوشیانت
۲۰ تیر ۱۴۰۳جناب gdm پیست درگ که خار خاصی نمیکنه باعث چسبندگی بیشتر میشه، طبق قوانین فیزیک چسبندگی بیشتر برای هر ماشینی خوبه اتلاف قدرت به خاطر ساختار awd هست ربطی به پیست درگ نداره و اگر این اتلاف زیاد بود باید تو آسفالت معمولی هم به مشکل میخورد
Gdm
۲۰ تیر ۱۴۰۳برات فیلم فرستادم ها ! که دوتا ماشین یکسان ، یکیش دیفرانسیل عقب اونیکی چهارچرخ متحرک ، تو دور دیفرانسیل عقب بهتر از چهارچرخ متحرک راه میره… بازم تکذیب میکنی میگی نه تو بلد نیستی اینطوری عه که من میگم! اصلا بیخیال اش
جدا از بحث مون ، ی چیزی تو وجود ات هست نمیزاره اشتباه ات رو قبول کنی:غرور و تکبر! اگه میخوای دوتا چیز یاد بگیری اینارو بزار کنار، برای یادگیری سم عه
موفق باشی…
فقط انگلستان
۱۸ تیر ۱۴۰۳آِئودی این چند سال خیلی بد عمل کرده کلا اسمش میان مردم نمونده.
Taha Ayoobi
۱۹ تیر ۱۴۰۳R8؟
RS6؟
RS7؟
A8؟
johnmarston
۱۸ تیر ۱۴۰۳گربه جهنمی چشم قرمز موپار باقیمت کمتر به جنتلمن های شیک پوش و گرون قیمت آلمانی برتری خودش رو تو قلمرو مخصوص خودش اثبات کرد
Mon
۱۸ تیر ۱۴۰۳M8 گرن کوپه ۲۰ کیلو از هلکت سنگین تره و ۱۷۰ اسب قدرت و ۲۰۰ نیوتون متر هم گشتاور کمتری داره !
حتی اگر بیمر قدرتشو کمتر اعلام کرده باشه هم باز جالب توجهه . مثلا ۷۰ اسب و ۱۰۰ نیوتون متر بزاریم رو بیمر
اختلاف میشه ۱۰۰ اسب و ۱۰۰ نیوتون متر کمتر + ۲۰ کیلو وزن بیشتر بیمر . تنها نقطه قوتش همون ۴چرخ محرک بودنه
اما در کل اختلاف از ۲ دهم ثانیه کمتره !
اون ۲ تای دیگه هم شرایطشون مشابهه
اتتخابم با افتخار آلمان
سوشیانت
۱۸ تیر ۱۴۰۳چهار چرخ محرک نقطه قوت بسیار زیادیه ولی با این حال حرفی برای گفتن در برابر دوج نداشت🔥
راستگو
۱۸ تیر ۱۴۰۳تو اسفالت درگ چارچرخ به ضرر ماشینه مهندس
بعدشم بیشتر از صد اسب تفاوت هس اونم ببین
سوشیانت
۱۸ تیر ۱۴۰۳کی گفته تو درگ چهار چرخ محرک به ضرر ماشینه؟! همزمان داره به هر چهار تا چرخ نیرو وارد میشه مهندس اینکه بی ام و ضعیف تره باز هم نشون میده که در حد دوج نیست
Mon
۱۸ تیر ۱۴۰۳چارچرخ محرک روی آسفالت معمولی خیلی تعیین کنندست اما تو پیست درگ چسبندگی بیشتره و دف عقب ها هم مشکل خاصی ندارند
با وجود ۱۷۰ اسب و ۲۰۰ نیوتون متر بیشتر و وزن کمتر ، هلکت همه ی زورش همین ۲ دهم ثانیه بود
(Ali(chevynova
۱۸ تیر ۱۴۰۳وقتی آلمانی فنا شکست رو نمیخوان قبول کنن سریع داستان رو به نفع خودشون تغییر میدن
چلنجر با موتور پوشراد و دف عقب و قیمت کمتر ۲ تا المانی قرتی رو یجوری شکست داد که صداش تا باواریا رفت
چلنجر یه ماشین سنتی و سنگین هست ولی نقطعه قوتش اون جواهر زیر کاپوتشه که یادگار دهه ۶۰ میلادیه
فقط یه کاربرات باید روش بست تا تکمیل کننده این ماشین بشه
M
۱۸ تیر ۱۴۰۳یبار شما امریکن فن ها برید این همه هیاهو نداره که😂 بیاید یه سری فاکتور ها رو در نظر بگیریم. توی پیست درگ تفاوت بین Awd و دف عقب وجود نداره پس نمیتونید از اون بهانه های همیشگی بیارید که فلان امریکن چون دف عقبه هرزگردی داشت پس این هیچی. توی وزن هم که هم بیمو هم آئودی از دوج سنگین ترن. تایر درگ هم تازه زیر دوج بود و یه راننده خوب(که دمش گرم) نیم ثانیه اختلاف با این قدرت بیشتر و گشتاور بیشتر که خوشحالی نداره دیگه😂 ولی اشکال نداره یبار هم شما ببرید دلتون خوش باشه. ولی احترام به آلمان که بنیانگذار کل صنعت خودروی امریکاست رو فراموش نکنید
سوشیانت
۱۸ تیر ۱۴۰۳شما آلمانی فن ها الان چیزی راجب ماشین میدونید؟! آمریکایی ها هرزگردی ندارن تو پیست درگ اما اینکه همزمان به چهار تا چرخ آلمانی ها نیرو وارد میشه خودش امتیاز زیادی و باید آلمانی ها برنده میشدن ولی مهندسی آلمانی دوباره خراب کرد🤣
Bmw
۱۹ تیر ۱۴۰۳علی میدونی این دوج از پلتفرم منسوخ شده بنز استفاده میکنه آره ؟ بنز برای آمریکا افتخار آفرید 🤣🤣
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۳بی ام و جون چه جالب که لینکی ندارین که حرفتون رو بتونین ثابت کنین میخوای دوباره لینک بفرستم؟! یه لینک دیگه دارم که موتور ترند با طراح پلتفرم lx کرایسلر یعنی tom gale صحبت کرده و گفته یک سال قبل بوجود اومدن دایملر کرایسلر داشته این پلتفرم رو طراحی میکرده
Saeed Farshchian
۱۸ تیر ۱۴۰۳خسته نمیشین از اینهمه بهانه جویی؟
مثلا نمیخواستن مهندسای آلمانی قدرت بیشتر و وزن کمتر داشته باشن یا نتونستن؟!
این دلیل های مزخرف ارزش خود آلمانی بازا رو میاره پایین
به هردو احترام بزاریم و قبول کنیم👌
M
۱۸ تیر ۱۴۰۳نتونستن؟ آلمانی ها وزن رو زیاد گذاشتن که وقتی ماشینهای امریکایی رو شکست دادن امریکن فن ها بهانه نداشته باشن که وزنش کمتر بوده از اونا واسه همین برده و از این نطق های همیشگی سعید جان
Saeed Farshchian
۱۸ تیر ۱۴۰۳یعنی شماهم وزن خودتو زیاد میکنی چاق میشی مثلا یه بدنساز ببینی بگی من میتونستم و نخواستم!؟
خنده داره
Mon
۱۸ تیر ۱۴۰۳اگر یکبار دیگه مشخصات هر دو خودرو رو بخونی متوجه پرفورمنس بیمر میشی . ماشیمی که ذاتا برای درگ توسعه پیدا کرده با یه گرند تورر لوکس تنها کمتر از ۲ دهم ثانیه اختلاف داره
کاش تو پیست مسابقه هم میشد شاهد مسابقه باشیم تا ببینی تو فاصله بین رد شدن بیمر و هلکت از خط پایان ، راننده بیمر یه ناهار هم میتونه بخوره
دیگه ازین واضح تر چیزی نمیشه گفت گرچه فکر کنم سختت باشه متوجه بشی
سوشیانت
۱۸ تیر ۱۴۰۳بخش ام بی ام و کلا روی پرفورمنس تمرکز داره ولی با این حال حریف دوج نشد سیستم چهار چرخ محرک هم فراموش نشه
BlackWing
۱۸ تیر ۱۴۰۳اینجا جاییه که با داج نمیشه در افتاد 👏🏼👏🏼
کابوس جفت دفرانسیل های توربو اروپایی ، رویارویی با یه هلکت مثبت ۷۰۰ اسبیه که تو پیست درگ داره تایر گرم میکنه 😉
amirboss
۱۸ تیر ۱۴۰۳تعریف یه درگ اصولی و حساب شده اینه که دو خودرو با قدرت و مشخصات فنی نزدیک به هم با هم مسابقه میدن و از عواملی که کمک به برنده شدن تو این رقابت میکنه ضریب آیرودینامیک خودرو به همراه عملکرد منظم تر خودرو تو این مسابقه هست نه صد و چند اسب بخار بیشتر!!!
من خودم طرفدار خودرو های آمریکایی هستم ولی این درگ رو قبول ندارم.
سوشیانت
۱۸ تیر ۱۴۰۳بله دوج اینجوریه🔥 حالا اون دوستانی که فرق آسفالت رو با پیست درگ نمیدونن منظور من رو متوجه شدن
M
۱۸ تیر ۱۴۰۳چطور تو بقیه درگهای دیگه که تو پیست برگزار میشه و دوج میبازه بهانه میاری؟ اونموقع هم شما امریکن فن ها بهانه دارید میاید میگید راننده اش مشکل داشت😂
سوشیانت
۱۸ تیر ۱۴۰۳در جواب به m درگ اسمش روشه باید تو پیست درگ برگزار بشه به همین خاطره که به آلمانی ها میگم لات کوچه خلوت چون اونجا حرفی برای گفتن ندارن🤣
در جواب به mon مهم اینه که بی ام و تو درگ باخته تازه اونم با چهار چرخ محرک این تازه دیمون ۱۷۰ نبود اون موقع بی ام و تو آینه دوج هم دیده نمیشد😂
M
۱۸ تیر ۱۴۰۳توی خیلی از همین درگها که تو پیست برگزار میشه دوج باخته😂 دقیقا تو همین پیست ویدیوهاش همه جا هست. مرد اونیه که همه جا درگ بندازه نه پیست مخصوص. اون دیمونی هم که میگی لات کوچه خلوته بدون تایر مخصوص و سوخت مخصوص و پیست مخصوص هیچی نیست ضمنا یادت نره دوج هرچی داره از آلمانه و همینطور بقیه امریکایی ها همین دوج پلتفرم مرسدس و گیربکس بیمو رو داره تایر های زیرش ساخت فرانسه ترمزهاش مال برمبو ایتالیاست اختراع سوپرشارژ هم که ماله بنزه اختراع ماشین هم مال بنزه واسه همین میگم به بنیانگذار صنعت خودروسازی اروپا و آلمان کبیر احترام بذارید🇩🇪(لازمه اینم تو پاکت بگم من خودم همیشه به امریکن فنها احترام میذاشتم و تا الان چیزی نگفته بودم اما متاسفانه این احترام یک طرفه بود و زیر هر پست نظرات متعصبانه امریکن فن ها دیگه داشت حالم رو بهم میزد)
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۳خب از اونجایی که آلمانی فن ها بدون هیچ مدرکی میگن دوج از پلتفرم بنز استفاده میکنه پس اون لینک رو میفرستم
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.motortrend.com/reviews/chrysler-300-history-production-end-tom-gale-interview/&ved=2ahUKEwjty5_xh5qHAxWk57sIHZJBA2EQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw2fpZRLW7IH4KmwHvvkR9aP
طراح پلتفرم کرایسلر گفته حتی یک سال قبل دایملر کرایسلر این پلتفرم رو طراحی کرده!😂 یکم مطالعه کنین واقعا بده این وضعیت، اگر به اختراع باشه که توربوشارژر رو( که همه آلمانی ها رو با این سیستم میشناسن) الدزمبیل اختراع کرده😂
در ضمن ۱۷۰ خودص تایر مخصوص رو داره دیگه نیاز نیست مثل مدل ۲۰۱۸ تعویض بشه بهونه هاتون هم خیلی خنده داره اسمش درگه پس دلیلی نداره که این مسابقه روی پیست درگ انجام نشه در ضمن هیچ ماشین آلمانی فابریکی وجود نداره که بتونه تایم ۸.۹۱ و صفرتاصد ۱.۶۶ بزنه اعداد و ارقام میگن دوج همیشه برنده هست🔥
Mon
۱۸ تیر ۱۴۰۳درگ روی آسفالت معمولی که بیمر صد در صد برندست . اول متن هم نوشته که هلکت رو اسفالت معمولی فقط بلده لاستیک دود کنه
تو پیست درگ هم که کمتر از ۲ دهم اختلافه ماشیناست
تو پیست مسابقه و لپ تایم زدن هم که مشخصه هلکت تهش میتونه عضو افتخاری باشه و از حضور تماشاچیا و تماشای منظره لذت ببره
اما بیمر تو هر ۳ تا عملکرد قابل توجهی داره 🔥
اینجوریاس 🔥
Taha Ayoobi
۱۹ تیر ۱۴۰۳@M
راننده m8 تنها ماری که باید بکنه اینه که تا ته بکوبه رو گاز، بقیه اشو خود ماشین انجام میده.
ولی برا چلنجر داستان فرق داره پسر خوب، مهارت راننده تایین کننده است.
اگه بازم درگ هایی با راننده بد بیاد من میگم راننده اش خوب نبود چون دقیقا مهمترین چیزه.
راستی،
لاستیک های M8 برا ایتالیاست، توربو هاش برا آمریکاس، مخترع پلوسش انگلیسیه،
در ضمن مخترع سوپرشارژر بنز نیست، بنز کسیه که اولین بار تو ماشین های شهری استفاده کرد.
و گرنه سوپرشارژر تو هواپیماها هم کاربرد داشت.
BlackWing
۱۹ تیر ۱۴۰۳خطاب به M
داداش تو که دهمین کامنتت رو تازه گذاشتی ، چطور همیشه میگفتی… همیشه واسه کسیه که ۱۵۰۰ تا کامنت گذاشته. پرایدت رو سوار شو راجع به ماشین سازی آلمان یا امریکا نظر نده
Taha Ayoobi
۱۸ تیر ۱۴۰۳بالاخره یه درگ درست از آمریکایی ها دیدیدم.
ایول 👏
M
۱۸ تیر ۱۴۰۳با قدرت بیشتر و گشتاور بیشتر و وزن کمتر نیم ثانیه جلو افتادن از یه آلمانیه جسور جا خوشحالی نداره
Taha Ayoobi
۱۸ تیر ۱۴۰۳وقتی مزخرف ترین راننده هارو میاوردن برا دوج، همه اون قدرت و گشتاور رو به فنا میداد.
بالاخره یه راننده درست دیدیم.
چه خبر از سیستم تمام چرخ متحرک بی ام و؟
M
۱۸ تیر ۱۴۰۳معلومه از سیستم های انتقال قدرت نمیدونی که چهارچرخ محرک توی پیست عملکرد ضعیف تری داره نسبت به دف عقب ضمنا قدرت و گشتاور بیشتری رو نمیبنی و یه کلمه چهارچرخ محرک یاد گرفتی گیر دادی به اون تازه همون چهارچرخی که میگی به ضرره تو پیست. من مطالعه کردم که این حرفو میزنم. راستی چخبر از گیربکس bmw و zf که واسه دوج ساختن؟
Taha Ayoobi
۱۹ تیر ۱۴۰۳از بقیه کامت ها اینو یاد گرفتی که چهار چرخ متحرک تو آسفالت معمولی و درگ فرقی باهم نداره، ضرب در 10 میکنی تو همه کامنت هات میچپونی.
کی گفته چهارچرخ متحرک به ضرره؟؟؟
یکم فکر کنی میبینی هیچ دلیلی نداره که به ضرر باشه
نهایتش پرفورمنس برای چهارچرخ متحرک تو آسفالت درگ و معمولی فرقی نداشته باشه، نه اینکه به ضرره.
الان میگی نه آسفالت درگ چسب ناکه، قدرت ماشینو میگیره،
عزیزم لاستیکو میخ نمیکنن به زمین که، چسبناکیش در حدیه که هرزگردی رو بگیره و ماشین به جلو پرت بشه.
توی ماشین هایی با این قدرت اصلا این چسبناکی معنایی نداره براشون.
Taha Ayoobi
۱۹ تیر ۱۴۰۳واقعا خیلی ساده اس که بفهمی وقتی دیفرانسیل عقب میاد تو پیست و یه چهارچرخ متحرک و میزنه، یعنی تو آسفالت عادی هم میتونه ولی چون دیفرانسیل عقبه و در این مورد چون ماسل کاره، کمتر راننده هایی میتونن اون تایم رو باهاش بزنن.
اصلا خنده داره که میگی چهارچرخ متحرک به ضرره تو پیست، یکم فکر کنی خندت میگیره.
چه خبر از توربو های M8 که برای بورگ وارنر آمریکاس؟
راستگو
۱۸ تیر ۱۴۰۳اینهمه اختلاف گشتاور و قدرت
و اسفالت درگ اصلا به نفعAWDنیس کاملا برخلاف Rwd
اما بازم اسفالت درگ جاییه ک دوج اول از خط میگذره
(Ali(chevynova
۱۸ تیر ۱۴۰۳پیروزی چلنجر از اول معلوم بود
اینجا همون نقطه ای هست که این پوشراد ۸ سیلندر سنتی خودش رو خوب نشون میده و اثبات میکنه موتور همی کرایسلر الکی محبوب کلاس تاپ فیول مسابقاتnhra نیست که تا ۱۱۰۰۰ اسب تقویتش میکنن
M
۱۸ تیر ۱۴۰۳هرموقع امریکایی ها تونستن با قدرتی اندازه المانی ها تایم هایی مثل اونارو ثبت کنن اونموقع میتونی حرف از پیروزی بزنی علی جان.
Taha Ayoobi
۱۹ تیر ۱۴۰۳@M
واقعا خیلی تو هپروت سیر میکنی.
ماسل کار میدونی چیه؟
نمیدونی دیگه.
اگه میدونستی که کامنت های فضایی نمیدادی.
خیلی حرفه که آلمانی فن باشی و فرق بین ماشین های کشور هارو ندونی.
ماسل کار چیزی رو داره که هیچکدوم از آلمانی ها بویی ازش نبردن،
لذت ناب رانندگی.
آلمانی ها همه برای تایم زدن و پیست و اینجور چیزا ساخته میشن که بد هم نیست، و به خاطر همینه که پر از سیستم های کمک راننده و لانچ کنترل و سیستم AWD هستن.
همین چیزاش که باعت میشه به قول تو با این قدرت ها این تایم هارو بزنن.
برای آلمانی ها توانایی راننده جزو فاکتور های آنچنان تأثیر گذار توی پرفورمنس و تایم ماشین نیست.
ولی ماسل کار،
مهمترین چیز برای ماسل کار راننده است،
ماسل خیلی با تکنولوژی و کمک راننده و این چیزا میونه خوبی نداره، ولی در حد نیاز داره.
مثلا لانچ کنترل که خب ماشینای دوج داره.
راننده دوج توی این درگ که خوب بود، ولی حتی اگه راننده بهتری هم میومد، بازم میتونست تایم رو بهبود ببخشه.
ماسل کار به شدت به توانایی های راننده وابسته اس و توی درگ ها اگه راننده آماتوری که ته ماشینی که سوار شده 300 اسبی دیفرانسیل جلو بوده رو بیارن بذارن پشت یه 800 اسبی دیفرانسیل عقب، کلا تر میزنه تو مهندسی ماشین.
که توی درگ ها دیدیم به خاطر راننده مزخرف ماشین موقع لانچ خراب شده.
متاسفانه میگی راننده خوب نبود همه میخندن و میگن اینم بهونه آمریکایی فن ها برای توجیح باختشون،
درحالی که راننده مهمترین چیزه،
تا ابد هم اگه راننده آماتور بیارن باز هم من میگم، راننده اش خوب نبود.
Alan.r
۱۸ تیر ۱۴۰۳نسبت قدرت به وزن بهتر+لاستیک درگ +پیستدرگ
انتظار داشتین نبره؟
(Ali(chevynova
۱۸ تیر ۱۴۰۳انتظار داشتیم آلمانیها با مهندسی برترشون ببرن که نبردن وگرنه چلنجر یه ماشین سنتی دف عقب با قیمت خیلی خیلی ارزونتره
حسن
۱۸ تیر ۱۴۰۳کدوم مهندسی برتر سیستم لانچ کنترل و کنترل پایداری و کنترل لغزش و صدتا نرم افزار برا بی روح کردن خودرو که اسمش مهندسی برتر نیست حذف راننده از جریان رانندگی محسوب میشه
هر کمپانی یی میتونه اینا را رو ماشینش نصب کنه اما باید رو ماشینش بنویسه نیمه خودران
M
۱۸ تیر ۱۴۰۳همین کوروتی که گذاشتی پروفایلت هم همه این سیستم هارو داره چطور اون بی روح حساب نمیشه؟ تازشم چلنجر هم لانچ کنترل داره هم سیستم کنترل کشش و پایداری. خیلی جالبه امریکن فنها حتی از ماشینهای خودشون هم اطلاعات ندارن😂
(Ali(chevynova
۱۸ تیر ۱۴۰۳داداش تیکه بود مهندسی برتر
المانی بازها همیشه میگن المانیها مهندسی شدن و فلان و بیسار انگار بقیه خودروسازها مهندس ندارن و یه مشت دیپلم ردی راس کار هستن
ولی هیچ مهندسی توان برابری با گشتاور و قدرت پوشراد رو نداره
حسن
۱۹ تیر ۱۴۰۳ام جان من ااطلاعات دارم چی رو کدوم خودرو هست
منتها قطع به یقین شما نمیدونی رو ب ام و چی هست
شما کامل نخودی یا متوجه نشدی
نوشتم سیستمهای کنترل و صدتا نرم افزار برای بی روح کردن خودرو. صدتا را دریاب البته مبالغه است اما برا رسوندن مطلبه
درست مانند سری ۷، سری ۵ جدید نیز به سیستم رانندگی تطبیقپذیر مجهز شده است. این سیستم بهصورت پیوسته سیستم فرمان، جعبهدنده، جریان سوخت و همچنین سیستم تعلیق خودرو را با شرایط رانندگی شما تنظیم میکند
سیستم تطبیقپذیر با دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به جاده بهصورت فعال شاسی خودرو را برای پیچ و خمها و تقاطعهای موجود در مسیر آماده میکند.
خودروهای مجهز به تجهیزات توانایی به دست گرفتن فرمان را دارند و راننده میتواند در صورت نیاز دوباره کنترل را به دست گیرد. اطلاعات لازم در این خصوص در پشت آمپرها و نمایشگر اصلی به نمایش درمیآید.
این خودرو میشه خودران یا نیمه خودران
شما چلنجر سوار شو یه گاز نیمه بده اگه فرمان از دستت در نرفت بیا بگو تا من دیگه کامنت نذارم
M
۱۸ تیر ۱۴۰۳سنتی؟ ماشین سال ۲۰۲۰ سنتیه؟ دف عقب هم که تو پیست عملکرد بهتری داره بهانت چیه علی جان لابد وزن رو میخوای بگی که وزنشون هم یه اندازه. اینجا باید تشکر کرد از گیربکسی که ZF آلمان و بیمو واسه دوج ساخته
Taha Ayoobi
۱۹ تیر ۱۴۰۳@M
چقدر تو دیر میگیری مطلبو.
چه ربطی به سال تولید داره؟
وقتی فرق ماسل کار و بقیه رو ندونی میشه این.
مثل بچه ها باید برات توضیح داد.
ماسل کار یه سبک ماشین سازیه که اصطلاحا میگن سنتیه چون درحد نیاز به سیستم های کمک راننده و تکنولوژی های مدرن تجهیز میشه و عملکردش به راننده بستگی
اون کنترل کشش و کنترل پایداری رو هم که میگی، برا دنا هم دارن میذارن، جزو استاندارد هایی که هر ماشینی باید داشته باشه.
وایپر با اون عظمت که تا آخر عمرش سنتی ترین حالت موند، اون آخرا مجبور شد کنترل پایداری بذاره.
چلنجر به عنوان یه درگستر باید لانچ کنترل داشته باشه.
کوروت هم که میگی این سیستم هارو داره، چون از فرم ماسل خارجه.
حسن
۱۹ تیر ۱۴۰۳اگه اکانتت واقعیه و واقعا تازه اومدی و ده تا کامنت گذاشتی من توصیه میکنم یه مدت کامنت بخون اطلاعات بدست بیار نظر خودت را در مورد هر مطلب جدا کامنت بذار ریپلای نزن رو نظر دیگران خیلیها طی چندین سال اینکارا کردن نهایتا دیگه بعدش هیچ نظری نذاشتن
اگه هم اکانت دومته و داری کل کل میکنی همه در خدمتت هستن
JaMsHiD_R1988
۲۰ تیر ۱۴۰۳طاها داره راست میگه
ولی این برای ماشین های قدیمی تمامشون صدق میکنه
آمریکایی آلمانی فرانسوی ایتالیایی ژاپنی
Taha Ayoobi
۲۰ تیر ۱۴۰۳خداروشکر یه نفر حرف مارو فهمید،
جمشید دمت گرم
سوشیانت
۱۸ تیر ۱۴۰۳alan.r
چسبندگی بیشتر باعث بهبود عملگرد همه ماشین ها میشه یعنی پیست درگ به نفع آلمانی ها هم هست ولی با این حال نتونستن حریف آمریکایی ها بشن🔥
car lover
۱۸ تیر ۱۴۰۳سوشی من چون یه سری نظر های ضد و نقیض دیدم یه تحقیقی کردم و متوجه شدم دف عقب تو پیست چسبنده بهتر از چهارچرخه https://www.racingjunk.com/news/rwd-vs-awd-in-drag-racing/#:~:text=AWD%20systems%20lose%20more%20power,the%20setback%20is%20too%20much. یه لینک هم فرستادم که نوشته چهارچرخ توی اسفالت معمولی عملکرد بهتری دارن نسبت به عملکردشون توی پیست. این رو هم واسه رفع ابهام فرستادم وگرنه و در کل بعنوان یه امریکن فن از برد دوج در قلمروش خوشحالم
سوشیانت
۱۸ تیر ۱۴۰۳M8 همچنین به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است که در آغاز حرکت بسیار کمککننده خواهد بود
جناب کار لاور ممنون از لینکی که فرستادید اما این متنی هست که تو همینجا نوشته شده
سوشیانت
۱۸ تیر ۱۴۰۳در لینک شما هم حرفی از خوب بودن یا نبودن سیستم چهار چرخ محرک در شروع حرکت در پیست درگ نیست
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۳جناب کار لاور کجای این جمله حرفی از پیست درگ زده به طور کلی نوشته قدرتشون رو از دست میدن
car lover
۱۸ تیر ۱۴۰۳سوشیانت این همه آدم با مدرک و دلیل علمی و توضیحات کامل دارن توضیح میدن تو باز هم حرف خودت رو میزنی خیلی جالبه حرف هیچکس جز خودت رو قبول نداری لینک من هم کامل نخوندی . AWD systems lose more power through the drivetrain as opposed to RWD. Typically, RWD power loss is around the 15% mark, whether through a manual or automatic transmission. For AWD systems, 20-25% losses through the drivetrain are standard خلاصش کنم نوشته سیستم 4 چرخ قدرتی بیشتری از دست میده توی پیست
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۳جوابت اشتباهی بالاتر اومد داداش حداقل معنیش رو نمیدونی translate بزن هیچ جای این جمله حرفی از پیست درگ نزده
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۳جناب کار لاور اینکه در پیست درگ قدرتشون رو از دست میدن یه بحثه اما از طرفی در شروع حرکت چهار چرخ محرک ها عملکرد خیلی خوبی دارن و ترکیب چسبندگی پیست درگ با این سیستم باعث میشه که این از دست رفتن قدرت جبران بشه و در آخر لینک شما هم این رو نوشته
There isn’t a definitive answer to which is better.
پاسخ قطعی برای اینکه کدام بهتر است وجود ندارد
car lover
۱۹ تیر ۱۴۰۳سوشیانت سر تیتر مقاله نوشته درگ ریسینگ😐
Taha Ayoobi
۱۸ تیر ۱۴۰۳انتظار داشتیم که آلمانی هایی که تو آسفالت معمولی ادعا دارن، تو آسفالت درگ غوغا کنن
Mon
۱۸ تیر ۱۴۰۳با ۱۷۰ اسب و ۲۰۰ نیوتون کمتر و وزن بیشتر ، همش کمتر از ۲ دهم ثانیه فاصله داشت . غوغا یعنی همین
رو آسفالت معمولی که دوج فقط میتونه چراغ عقب بیمر رو ببینه . اینم پیست درگ که خونه ی دوجه
تهش همین بود . تازه این هلکت ردآی بود مثلا
وای به حال نسخه های ضعیف تر
car lover
۱۸ تیر ۱۴۰۳چرا دف عقب توی پیست از 4 چرخ بهتر عمل میکنه؟ فرقش چیه؟ توضیح علمی بدید لطفا
سوشیانت
۱۸ تیر ۱۴۰۳من جواب شما رو دادم فقط کامنتم به صورت ریپلای نیومد
Mohammad
۱۸ تیر ۱۴۰۳این آسفالت ها به قدری چسبنده هستن که اگه با کفش بری روش ، برات ملموس هست که کفشات دارن میچسبن کف آسفالت
چون خودرو های دف عقب تمام گشتاور رو به چرخ های عقب انتقال میدن این چسبندگی آسفالت هرزگردی و هدر دادن اضافی گشتاور رو برای خودرو های دف عقب کاهش میده ، و میشه گفت این قضیه برای دف عقب ها یه نقطه قوت محسوب میشه ، درحالی که اگه رو آسفالت معمولی همین قدر پرگاز رانندگی کنه یا لانچ کنه احتمال اینکه عقب ماشین در بره زیاده
ولی خودرو های چهارچرخ محرک هرزگردی کمی دارن و گشتاور داره بسته به نیاز بین چرخ ها توزیع میشه و اینجا چسبندگی زیاد آسفالت داره از توان ماشین کم میکنه
BlackWing
۱۸ تیر ۱۴۰۳تو شتاب اولیه جف دف ها نیرو رو به هر چهار چرخ میدن و جامپ استارت بهتری دارن اما همین مسئله تقسیم نیرو تو ادامه مسیر از شتاب جانبی اونا کم میکنه.
واسه همینه چلنجر ، چارجر ، کامارو ، کوروت… تو رول ریس اکثراً آلمانیها و نیسان جیتیآر و اونتادور رو مغلوب میکنن.
مکلارن و فراری هم همینن ، تو رول ریس خیابونی جفت دفها رو میزنن
سوشیانت
۱۸ تیر ۱۴۰۳دف عقب تو پیست درگ بهتر از چهار چرخ محرک عمل نمیکنه در واقع زمین پیست درگ بسیار چسبنده هست و این باعث میشه دف عقب ها هرزگردی نداشته باشن ولی چهار چرخ محرک ها همینجوری هرزگردی ندارن چون به چهار چرخ نیرو وارد میشه و پیست درگ هم باعث میشه چسبندگی بیشتر باشه یعنی در واقع باز هم در شروع حرکت باید برتری با ماشین های چهار چرخ محرک باشه ولی با این حال دوج تونست این سه ماشین رو شکست بده
حسن
۱۸ تیر ۱۴۰۳لذتی که در گرم کردن لاستیک و دود کردنش وجود دارد با هیچ چیزی قابل قیاس نیست
مهمتر از همه حالیه که موقع رفتن تو پیچ و لنگر زدن عقب خودرو به راننده دست میده خدایا کجایی که ایران خراب است ما حتی نمیتونیم عقب یه خودرو را بیست سانت رو اس اث اصفالت بکشونیم صدای لاستیکش روحمونا ببره تا جهنم و برگردونه بهشتت برا همین خرها
Taha Ayoobi
۱۸ تیر ۱۴۰۳ایشالا درست میشه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۸ تیر ۱۴۰۳همیشه پیشنهاد میدادم به پدال که درگهای استاندارد کار کنن نه حرفی نه وقت اضافه سریع میرم سر اصل موضوع . جذابیت بیشتری نسبت به درگهای بی خود امسال کاراوو دارن.همین لاستیک گرم کردن چقدر جذابه و البته که اینجا برای همه شرایط برابره در آخر چلنجر مورد نظر با راننده زبل تر تایم ۱۰.۵ رو راحت میزنه
Mohammad hasan
۱۸ تیر ۱۴۰۳بسی جالب بود بعد از اون همه تخریب دوج تو چند تا مطلب قبلی پدال…
و اینکه نحوه آماده سازی خودرو و محلی که درگ درش برگزار میشه خیلی مهمه…
و هنر راننده خودرو…
که تو درگ های قبلی که بین داج و موستانگ و ایضا با کادیلاک برگزار شد علی رقم قدرت بیشتر دوج مغلوب شد…
Taha Ayoobi
۱۹ تیر ۱۴۰۳(دوج چلنجر هلکت ردآی که با ۷۹۷ اسب بخار قدرت قویترین ماسل کار آمریکایی محسوب میشود)
دیمن 170 چیشد این وسط؟
Mohammad
۱۹ تیر ۱۴۰۳ردای محصول استاندارد کمپانیه
دیمن باید سوختe85 داشته باشه تا ۱۰۰۰اسب رو تحویل بده با بنزین معمولی همین ۸۰۰اسب رو تحویل میده که چندان فرقی با ردای نداره
چون رقبا از بنزین معمولی استفاده کردن دوج هم باید اینگونه میبود
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۳پیشرانه رقبا اصن با e85 سازگار نیست که بخوان از اون سوخت استفاده کنن!!! اینکه بی ام و نمیتونه ماشین نیمه درگ درست حسابی بسازه تقصیر دوج نیست در ضمن باید چارجر رو میاوردن و تا جایی که من میدونم اون ۱۰.۶ هم ثبت کرده
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۳در ضمن پیشرانه دیمون ۱۷۰ بدون e85 900 اسب بخار قدرت داره نه ۸۰۰ تا
AMIN (M.A.S)
۱۹ تیر ۱۴۰۳دیمن ۱۷۰ با بنزین معمولی حداکثر ۹۰۰ اسب بخار قدرت میده!
Taha Ayoobi
۱۹ تیر ۱۴۰۳محمد جان جسارتا ماشین های رقبا با سوخت E85 سازگار نیست و فقط دوج اینجوریه،
و نکته دوم اینکه دیمن 170 با سوخت معمولی جایگاه ها که همون E10 هست، 910 اسب بخار و 1095 نیتن متر گشتاور داره.
من نمیدونم این 800 بخار رو کی برا دوج گفته که همه یاد گرفتن.
car lover
۱۹ تیر ۱۴۰۳طاها https://www.spartanburgchryslerdodgejeep.com/dodge-challenger-demon-vs-hellcat/ دوج دیمون 840 اسب قدرت داره
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۳جناب کار لاور اونی که شما میگید دیمون ۲۰۱۸ هست، مدل ۱۷۰ بدون سوخت مخصوص ۹۰۰ اسب قدرت و با سوخت مخصوص ۱۰۲۵ اسب قدرت داره
Taha Ayoobi
۲۰ تیر ۱۴۰۳کار لاور، دیمن 170 منظورم بود.
Mohammad
۱۹ تیر ۱۴۰۳دوستان عزیز من هیت ندادم و توهین توهین نکردم که اینجوری جوش میارید من نظرمو گفتم
قضیه ۸۰۰اسب رو هم کار لاور عزیز زحمت کشیدن لینک فرستادن
سوشیانت جان اینکع میگی ( آلمان یه خودرو در حد دوج نمیتونه بسازه ) جوابتو با مدرک و مستندات نمیدم چون هنوز اونقد درکی از خودروسازی و قطعه سازی نداری که برات توضیح بدم ، وگرنه خودت باید جایگاه آلمان رو تو خودروسازی میدونستی
برای خودم به شخصه خودرو سازی و قطعه سازی آلمان و آمریکا هردو برام قابل ستایش هستن نمیتونم واقعا یه طرفه قضاوت کنم ، چون هردو حتی تو ماشین های پرچمدار از قطعات همدیگه استفاده میکنن ، نمونش فورد gt یا M8
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۳محمد عزیز بهتره بگی جوابی نداری بدی از کی تاحالا وقتی شرکتی موتور ماشین هاش رو با سوخت مخصوص سازگار میکنه اشتباهه وقتی باعث افزایش قدرت میشه؟؟
Mohammad
۱۹ تیر ۱۴۰۳حالا کی حرف از سوخت زد این وسط ؟
چرا طفره میری ، من گفتم همه ماشینایی که تو درگ شرکت کردن با سوخت معمولی اومده بودن ، اگه دیمن میبود باید سوخت مخصوصش هم میبود که این عادلانه نیست
جواب هم خیلی دارم برات ، ولی من فن متعصب نیستم مثل شما ، وگرنه تا دلت بخواد میتونم به رگبارت ببندم که چرا فلان ماشین آمریکایی از فلان قطعه آلمانی استفاده میکنه
همونایی که شما دربارشون ایشالا ماشالا میکنید
Taha Ayoobi
۲۰ تیر ۱۴۰۳سوشی ول کن
فایده نداره
سوشیانت
۲۰ تیر ۱۴۰۳به رگبار ببندی؟!😂 خیلی خوب حالا فعلا کلاه و زره جنگیت رو در بیار تا باهم صحبت کنیم
داداش من دو ساعته دارم توضیح میدم که دیمن ۱۷۰ با سوخت معمولی هم قدرتش ۹۰۰ اسبه یعنی بیشتر از بقیه چلنجر ها در ضمن دیمون کلا ماشینی هست که برای رکورد شکنی ساخته شده و برای همینه که موتورش با سوخت مخصوص هم سازگاره بقیه شرکت ها اگر میخوان رکورد بزنن باید از سوخت مخصوص استفاده کنن در رابطه با قطعات هم هیچ شرکتی نیست که تمامی قطعات خودرو هاش رو خودش بسازه هم آلمان یه سری قطعاتش مربوط به آمریکاست هم آمریکا یه سری از قطعاتش مربوط به آلمانه
سوشیانت
۲۰ تیر ۱۴۰۳طاها درست میگی آدم خودش باید بخواد چیزی رو متوجه بشه، من هر چقدر سعی کنم نمیتونم بعضی از دوستان رو راهنمایی کنم، شما هم اطلاعات خیلی خوبی دارید و خوب جوابشون رو میدید
Taha Ayoobi
۲۰ تیر ۱۴۰۳آره واقعا،
با بعضی ها میشه بحث کرد ولی بعضی ها اصلا بحث بلد نیستن مثل همون که بالا میگفت اختراع اون مال اونجاس اختراع اون مال اونجاس.
ممنون لطف داری 🌹
مجتبی .
۱۹ تیر ۱۴۰۳در عالی بودن دوج روی پیست مخصوص حرفی نیست اما چون ردآی آخر استاندارد دوج هست بهتر بود حریفشcsباشه.
Dark Knight
۱۹ تیر ۱۴۰۳اگه داج جرات داره بیاد با همین ماشین ها توی دنیا واقعی تست بکنه 😂 مطمئنم یه m3 فابریک هم میتونه خیلی راحت نقطش کنه مهم عملکرد روی آسفالت معمولی هست جایی که همه ماشین ها ۹۹/۹ درصد وقتشون رو روی آسفالت معمولی رانندگی میکنن هر چند نتایج این درگ هم مشکوک بود ! M5 استوک بار ها تایم زیر ۱۱ ( به گفته تست های C/D حدود ۱۰/۸ ) داشته چه روی آسفالت معمولی و چه درگ و اینجا نتونست با همچین شرایط آماده ای اینکار و انجام بده فقط دو تا دلیل داره : یا راننده reaction time افتضاحی داشت یا ماشین مشکل فنی داشت در کل هزاران درگ از چلنجر تو نسخه های مختلف حتی با دیمن با m5 هست برید اونها رو ببنید و بعد نتیجه گیری کنید برنده واقعی کی هست
Taha Ayoobi
۱۹ تیر ۱۴۰۳🤦🏻♂️
سوشیانت
۱۹ تیر ۱۴۰۳اسمش پیست درگه واسه چی باید رو آسفالت معمولی باشه؟! در ضمن اگر بحث چلنجر باشه که مدل سوپر استوک ۸۰۷ اسبی تایم ۱۰.۵ ثبت کرده چارجر هم ۱۰.۶ دیمون ۱۷۰ با تایم ۸.۹۱ بماند🤣
ابوالفضل
۲۰ تیر ۱۴۰۳آلمانی فن های عزیز فشار نخورید
دارید میگید تو آسفالت درگ فرقی بین عقب و چهارچرخ نیست
نتیجه رو که دیدید
پس معلوم شد کدوم بهتره
دیگه چرا می پیچونید بحث رو ؟؟
M power
۲۱ تیر ۱۴۰۳باشه اون دو دهم ثانیه واس شما
عاقا امریکایی ها بردن