دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ بهعنوان قویترین نسخهٔ تاریخ این خودرو، تغییرات زیادی را تجربه کرده است که در این مطلب مروری بر آنها خواهیم داشت.
سرانجام دوج از آخرین نسخهٔ چلنجر با نام دیمن ۱۷۰ پردهبرداری کرد. خروجی موتور این خودرو هنگام استفاده از سوخت E85 به ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور میرسد و میتوانند ظرف ۱.۶۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد درحالیکه برای پیمودن ۴۰۰ متر به تنها ۸.۹۱ ثانیه زمان نیاز دارد. بدون شک اینها اعداد قابلتوجهی هستند اما وقتی ببینیم دوج چه تغییراتی در قوای محرکهٔ خودرو انجام داده تا به چنین اعدادی دست پیدا کند، خارقالعادهتر به نظر خواهند رسید؛ بنابراین، قصد داریم در ادامه دیمن ۱۷۰ را با دیمن قبلی و هلکت ردآی جیلبریک مقایسه کنیم.
مثل اکثر نسخههای قبلی چلنجر، این دیمن ۱۷۰ هم از همان موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده میکند اما این موتور تغییراتی اساسی را تجربه کرده تا جایی که میل بادامک تنها قطعهٔ مهمی است که بدون تغییر از نسخههای قبلی گرفته شده است. تغییرات موتور با استفاده از پیچ و مهرههای فولادی با استحکام بالا آغاز میشود که باعث افزایش ۴۴ درصدی چفتوبست موتور میشود. انجام این کار ضروری بوده است زیرا فشار داخل سیلندرهای این پیشرانه به ۲,۵۰۰ psi رسیده که ۳۲ درصد بیشتر از ردآی است. علاوه بر این، در سوپاپها و شمعها هم بهسازیهایی صورت گرفته تا امکان استفاده از سوخت E85 فراهم شود.
سیستم مدیریت موتور دیمن ۱۷۰ با انواع مختلف سوخت سازگاری دارد. با استفاده از بنزین معمولی این موتور ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک آمپر روی صفحه آمپر خودرو درصد اتانول موجود در بنزین را به راننده نشان میدهد و ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت کامل موتور زمانی ارائه میشود که میزان اتانول ۶۵ درصد یا بیشتر باشد. دیمن ۱۷۰ بجای سوپرشارژر ۲.۷ لیتری دیمن قبلی به یک سوپرشارژر ۳ لیتری مجهز شده است. این سوپرشارژر نسخه اصلاحشدهای از نمونهٔ مورداستفاده در موتور هلفانت است. بدنهٔ دریچهٔ گاز نیز از نمونهٔ ۹۲ میلیمتر در مدلهای قبلی هلکت به ۱۰۵ میلیمتر افزایش پیدا کرده است.
برای کنترل این نیروی عظیم، دوج کل قوای محرکهٔ چلنجر را تقویت کرده است. میلگاردان ۳۰ درصد قویتر از دیمن قبلی است و استحکام محفظهٔ اکسل عقب هم ۵۳ درصد افزایش یافته است. همچنین در دیمن ۱۷۰ نسخهٔ جدیدی از ترمز گیربکس دوج ارائه شده که نسخهٔ ارتقاءیافتهای از نمونهٔ مورداستفاده در دیمن قبلی است. در سیستم تعلیق دیمن ۱۷۰ از کمکفنرهای نرمتری نسبت به قبل استفاده شده و بازنگری در زاویهٔ کمبر چرخهای عقب میزان سطح تماس با زمین را نسبت به هلکت ردآی افزایش داده است.
خریداران میتوانند برای این چلنجر جدید رینگهای فیبر کربنی را سفارش دهند که ۹ کیلوگرم در جلو و ۵.۴ کیلوگرم در عقب از وزن کم میکند. علاوه بر این، امکان سفارش کابین خودرو بدون صندلیهای عقب و صندلی سرنشین جلو، موکت صندوق عقب و عایقهای صدا وجود دارد و میتوان برای کاهش وزن بیشتر، تودوزی پارچهای و سیستم صوتی فقط با دو بلندگو را هم سفارش داد. با سفارش تمام این موارد، وزن این دیمن جدید ۷۱ کیلوگرم از هلکت ردآی وایدبادی کمتر میشود. تولید دیمن ۱۷۰ از تابستان آینده با قیمت ۹۶,۶۶۶ دلار آغاز میشود و تنها ۳,۳۰۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد.
دیمن ۱۷۰ | هلکت ردآی جیلبریک | دیمن | |
قدرت | ۱۰۲۵ اسب بخار | ۸۰۷ اسب بخار | ۸۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۲۸۰ نیوتن متر | ۹۶۰ نیوتن متر | ۱۰۴۵ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۱.۶۶ ثانیه | ۳.۴ ثانیه | ۲.۳ ثانیه |
۴۰۰ متر | ۸.۹۱ ثانیه | ۱۰.۸ ثانیه | ۹.۶۵ ثانیه |
قیمت | ۹۶,۶۶۶ دلار | ۸۸,۷۳۰ دلار | ۸۴,۹۹۵ دلار |
Scuderia Ferrari
۲ فروردین ۱۴۰۲توانایی های دوج بر هیچکس پوشیده نیست ولی ای کاش این اعداد و ارقام همیشه و همه جا در دسترس بودن و فقط مختص پیست درگ نبودن
دوست دارم دوج با یک پلتفرم جدید و ساختاری سبک وزن جانشین “وایپر افسانه ای” رو ببره رو خط تولید
(Ali(chevynova
۲ فروردین ۱۴۰۲همینطور که شیر جاش تو جنگله دیمن ۱۷۰ هم جاش تو پیست درگه
این دهه ۷۰ ی مختص درگه
Dan
۳ فروردین ۱۴۰۲البته شیر جاش تو ساوانه
محض اطلاعت
.
.
جدا از شوخی داج با این هیولاش همه نظریه ها درمورد برتری خودرو های برقی در شتاب رو زیر سوال برد
ب عبارتی
Petrol never dies
غلام یاکوزا
۲ فروردین ۱۴۰۲واقعا ماشین بدرد نخور و بیخودی هست این همه قدرت داره ولی نمیشه ازش استفاده کرد تو جاده های پر پیچ و خم حریف یاریس gr هم نمیشه
Camaro ZL1 427
۲ فروردین ۱۴۰۲دوج چلنجر یک خودروی درگ محوره نه پیست محور
محمدهادی
۲ فروردین ۱۴۰۲که البته کارش رو به استادی هم انجام میده
Demon
۲ فروردین ۱۴۰۲بیا پایین بچه سرمون درد گرفت
سوشیانت
۲ فروردین ۱۴۰۲دوست عزیز قدرت ماشین هرچقدر بالاتر باشه نشون دهنده ی مهندسی بالاتره یعنی چی نمیشه ازش استفاده کرد؟؟؟ اصن این حرفت معنی نمیده این ماشین برای شتاب ساخته شده و چه ربطی به تویوتا یاریس gr داره؟؟؟
iman1199
۳ فروردین ۱۴۰۲ماهم مثل خودش میتونیم بگیم یاریس gr هم ماشین بدرد نخور و بیخودی هست و تو پیست وقتی بهش فشار میاد میل سوپاپ میشکنه ولی دوست نداریم از این حرفا بزنیم
البته مقایسه یاریس با چلنجر اونقدر احمقانه به نظر میرسه که اصلا لزومی به بحث در این مورد نمی بینیم
ولی در کل میدونم این هیت دادن ها از کجا نشات میگیره
Hamilton1970
۳ فروردین ۱۴۰۲غلام جان هر ماشینی کاربری خاص خودش رو داره
وگرنه شما نمیتونی با اسکانیا r480 تو پیست حریف همون یاریس بشی
نمیگم داج مثل اسکانیاست ولی هر ماشین کاربری خاص خودش رو داره
یاریس GR نسخه اسپرت یک هاچ بک کوچیکه و داج چلنجر دیمن نسخه درگ و فوق اسپرت چلنجر محسوب میشه
پس هیچ ربطی به هم ندارن
علیx76
۲ فروردین ۱۴۰۲خب عملا ترکیب موتور جلو دف عقب بیشتر از یه حدی کشش نداره، مگه اینکه قیمت عامل مهمی نباشه و مثل AMG GT Black series و 812 کامپتزیونه، سازنده از هیچ هزینه ای دریغ نکنه. با این حال همون ۸۱۲ و AMG هم از ماشین های موتور عقب با قدرت کمتر هم توی ۴۰۰ متر شکست میخورن.
تنها های که دوج میتونه انجام بده که این شتاب روی آسفالت هم به دست بیاد، دو دف کردنشه که با وجود لانچ قوی و جدا شدن چرخ جلو از زمین، تاثیرش از بین میره.
سوشیانت
۲ فروردین ۱۴۰۲اتفاقا اصل کاری همون مسیر درگه چون اینطوری توانایی های ماشین رو بهتر میشه دید
(Ali(chevynova
۲ فروردین ۱۴۰۲دقیقا
سوشیانت
۳ فروردین ۱۴۰۲🙏
رافائل
۲ فروردین ۱۴۰۲صفر تا صد ۱.۶۶ و ۴۰۰ متر ۸.۹۱🗿
اجدهاس
R
۲ فروردین ۱۴۰۲صد نه ۹۶
سوشیانت
۲ فروردین ۱۴۰۲دوست عزیز بعضی از شرکت های آمریکایی صفرتاشصتشون نمادین هست و به معنای صفرتاصده اگه سرچ کنی بعضی از سایت ها هم صفرتاصد رو همین ۱.۶۶ اعلام کردن وگرنه خود کمپانی عدد مجزا هم اعلام می کرد مثل تسلا دلیلش هم اینه که اینطوری بین مردم آمریکا جا افتاده البته شما مشکلت چیز دیگه ای هست از کامنت قبلیت زیر پست معرفی این ماشین مشخصه
حسین دهمرد
۲ فروردین ۱۴۰۲ببریش تو پیست از سوپرا جا میمونه.
احمدرضا
۲ فروردین ۱۴۰۲به نکته خوبی اشاره کردین معلومه اطلاعات بالایی دارین
چون این دوتا ماشین مشخصات کاملا مشابهی دارن و اصلا تو یه کلاس هستن
👏👏
(Ali(chevynova
۲ فروردین ۱۴۰۲فشار نخور
Demon
۲ فروردین ۱۴۰۲اینو 😂😂
iman1199
۳ فروردین ۱۴۰۲چلنجر کلا در یه سگمنت و کلاس و یک سطح بالاتری قرار داره از سوپرا فسقلی که باهاش قابل مقایسه نیست چون با ۲ تن وزن و ۲ متر عرض و ابعاد بزرگ و عظلانی و حجیمش باید از چلنجر لذت برد عشق خالصه
به نوعی چلنجر در کلاس و سگمنت خودش یه ماسل کار خاص و بیرقیبو و منحصر به فرده باتوجه به مشخصات و پلتفرم قدیمی که میدونیم چیه خیلی بهتر از چیزی که باید باشه هم هست پس حس نهایی مهمه که گفتیم
لذتی که در راندن چلنجر هست تو هیچ سوپرایی تجربه نمیکنید با موتور همی ۸ سیلندر که صدای بم و غرش و لرزش و موج صدایی که تولید میکنه طوری تو قلبتون نفوذ میکنه که تعجب میکنید این چطور ممکنه چون اول وارد قلب میشه بعد وارد ذهنتون میشه
اگه تجربه اش کنید خودتون متوجه میشید
Mkf
۲۱ مهر ۱۴۰۳دوباره یه بچه سال حرف زد بچه سال عزیز ماشین صفر تا 96 1.66 ثانیه است سوپرا گوه بوخوره بدون تیون یا همون تقویت همچین چیزی اراعه بده
JDM سابق
۲ فروردین ۱۴۰۲موتور هشت سیلندر روشه
گشتاورش خداست
دو تن وزنشه
قیافه اش خشنه لاستیک سالم نمیذاره.
همینا رو من میخوام گوره بابای پرفورمنس
احمدرضا
۲ فروردین ۱۴۰۲خوش به حال صاحبش
Camaro ZL1 427
۲ فروردین ۱۴۰۲امیدوارم کنترلش تو آسفالت ساده هم بهتر از هلکت ها و دیمن قبلی باشه
البته خیلی قدرتش بیشتره
محمدرضا
۲ فروردین ۱۴۰۲متاسفانه تنها ماسل کار واقیه برجامانده از دهه ۶۰ رو هم از دست دادیم.این نسخه هم مثل ریث احتمالا برای خدا حافظیه.
AMIN (M.A.S)
۲ فروردین ۱۴۰۲به نظرم توی این مقایسه ها هلکت خیلی به حساب نمیاد و یه ذره متفاوته
با اینکه موتورش تقریبا با دیمن 2018 مشابه هستش نه سیستم ترنس بریک داره نه تعلیق اکتیو نه لاستیکای رادیال درگ حتی اکسل 3.09 هم براش سفارشیه ولی از نظر هندلینگ احتمالا از هردو دیمنا بهتره
بین دیمنا دیمن 170 حتی با بنزین معمولی هم از دیمن قبلی قدرتمند تر و سریعتره حتی با بنزین معمولی 900HP قدرت و 1100NM گشتاور میده مقایسه کنید با 840 تای دیمن که با بنزین اکتان 100 و قطعات کریت بدست میومد
خیلی خوب شده که به جای نیتو از میکی تامپسون Street R استفاده کردن اکثر راننده های موپار از میکی تامپسون استفاده میکنن و ظاهرا برای لانچ از نیتو بهتره اما فک میکنم هم واسه مسائل هندلینگ و هم ظاهر بهتر بود از 275 هم سایز هلکتای غیر وایدبادی استفاده میکردن
و البته کریت
داشتن کریت و سرهم کردن قطعاتش میتونست جذاب باشه ولی یه ذره کاربرد رو کم میکرد مخصوصا محدودیت سرعت 270KPH که تا جایی که میدونم برای برداشتنش حتما باید از ECU توی کریت استفاده میشد
اینجا خوبه که اون سیستم تشخیص سوخت خودش اتوماتیک کار میکنه و بسته به اون قدرت میده
تا جاییم که میدونم برخلاف هلکت و دیمن که یه کلید مشکی داشتن واسه 500HP یه قرمز واسه حداکثر قدرت اینجا هردو کلید قرمزن ولی سطح قدرتیشونو نمیدونم
TESLA
۲ فروردین ۱۴۰۲توجه داشته باشین ، زمانی با دیمون ۱۷۰ میشه صفر تا صد ۱/۶ ثانیه ثبت کرد که : خودرو مجهز به پکیج درگ باشه ، سوخت e85 باشه ، در پیست مخصوص درگ باشه و از همه مهم تر راننده خیلی حرفه ای داشته باشه ، بنابراین برای یه فرد معمولی که بخواد روی آسفالت معمولی با این ماشین شتابگیری کنه در بهترین حالت بتونه حدود ۲ تا ۲/۵ تایم بزنه
AMIN (M.A.S)
۲ فروردین ۱۴۰۲پکیج درگ؟!!!
اصلا پکیج درگ براش عرضه نشده اون دیمن قبلی بود که کریت داشت
درضمن بگم حداقل سری قبل شتاب اعلامی با احتساب رول اوت نبود و 2.3 شتاب خالص دیمن 2018 بود
با اینکه جمع و تفریق جبری برای قدرت و گشتاور واسه رسیدن به عدد شتاب خیلی جالب نیست ولی ساده اینه که وقتی با بنزین معمولی بالای ۱۰۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری از دیمن 2018 (با بنزین معمولی) داره پس شاید بشه حدس زد حداقل از اون پرشتاب تره
درباره راننده هم الان وقتی ماشین دوج میخرید میتونید رایگان برید مدرسه مسابقه ای تحت حمایت دوج به اسم رادفورد و آموزش ببینید
اونجا آموزش میدن که بتونید با دیمن تایم 9 ثانیه بزنید
ولی خب مساله راننده کماکان هستش موافقم با شما
AMIN (M.A.S)
۲ فروردین ۱۴۰۲پکیج درگ؟
اصلا پکیج درگ برای دیمن 170 عرضه نشده اون دیمن 2018 بود که کریت داشت
درضمن برخلاف بعضی کمپانی و سایتا حداقل دیمن 2018 شتابش بدون احتساب رول اوت و خالص 2.3 ثانیه بود
برای عدد شتاب خب جمع و تفریق قدرت و گشتاور خیلی کار علمی ای نیست ولی وقتی حتی بدون سوخت E85 قدرت و گشتاورش از دیمن 2018 بیشتره (900HP و1098NM) شاید بشه حدس زد بدون E85 حداقل از اون پرشتاب تره
درباره راننده الان وقتی از دوج ماشین میخرید میتونید برید مدرسه مسابقه تحت حمایت دوج و آموزش ببینید
اونجا آموزش میدن که بتونید با دیمن تایم 9 ثانیه بزنید
ولی خب با شما موافقم کماکان مساله راننده هست
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲ فروردین ۱۴۰۲امید وارم دوستانی که فکر میکنن با یه تیون میشه یه هلکت رو بهتر از دیمون 170 کرد با این مطلب دیگه این حرف رو تکرار نکنن.وگرنه خوده داج از همه دنیا بهتر بلده از انجین همی خودش قدرتهای بی پایان بگیره.ببینید دیگر خودرو سازها به جز 3 گانه آمریکایی که محصولات مخصوص درگ دارن کامارو کوپو موستانگ کبری جت چلنجر درگ پک برای رقابت تو درگ اولین کاری که میکنن از سیستم دو دفرانسیل استفاده میکنن یا بهترین حالت مثل تسلا از موتورهای برقی در جلو و عقب ماشین استفاده میکنن.ولی سازندگان آمریکایی متخصص درگ کار رو به روش خودشون انجام میدن.ببینید چقدر مهندسان داج از سیستمهای انحصاری بهره بردن حتی به زاویه لاستیکها برا چسبندگیه بیشتر دقت کردن.خلاصه فقط خود داج میتونست رکورد خودش رو بزنه.بهترین کامنت هم میرسه به علی نوا که گفت جای شیر تو جنگله.
حسین
۲ فروردین ۱۴۰۲کارخونه بنظرم تنها مسئله ای که این وسط
به عهدشه
بهینه کردن قطعات و لوازم چه از نظر اقتصادی چه تامین و دیگر موارد برای خط تولید و تیراژ چندصد دستگاهیش هست
و این تولیدی بودن
برای کارخونه یه حصار ایجاد میکنه
که تیونینگ شخصی اونو نداره و دستت کاملا بازه
و بستگی به سطح و کیفیت و و چطوری جمع کردن و توانایی و حرفه ای بودن شخص و قطعات و غیره… دارع
در هر صورت این جمله که کارخونه میتونه بهترین توان رو بکشع شاید از نظر وصفی و پایه درست باشه ولی برای شرکت سازنده قابل قبول و ممکن نیست
جایی که مسئله پایدار نگه داشتن خط تولید و خود کارخونه هست و کلی حساب و کتاب مدیریت
داره تا سود کافی کسب بشه
با دنیای شخصی ماشین باز ها کاملا متفاوته
اقا رامین اطلاعات خوبی دارند
نباید الان تو کالیفرنیا ببینیمشون 😁😂❤
R@min
۲ فروردین ۱۴۰۲اصولا هیچ تایپ موتور امروزی مشکلی با سوخت های E85 ندارن. نمونه های درگستر حرفه ای که از موتورهای قدیمی تر هم استفاده می کنن با تغییر انژکتور یا پمپ سوخت مانع رو بر میدارن.
در مبحث سوپرشارژ هم بسته به اسب بخار خروجی برندهای افترمارکتی معروف ویپل، راش، مگنوسن، ورتک و… یه کیت کامل می دن. کیت سوپرشارژ شامل تمام ادوات لازم هست. مثلا سوپرشارژ ۳ لیتری برند ویپل که جزو گرون ترین نمونه های موجوده تو حالت استاندارد تا ۳۰۰ اسب به موتور اضافه می کنه و ۱۰k قیمتشه و برای نمونه های پرو درگستر هست. سوپرشارژهای ۲.۴ و ۲.۶ لیتری استوک هم کافیه اما بعضی تیونرها برای افزایش بوست از کیت های افتر مارکتی استفاده می کنن. در مرحله بعد با جایگزینی قطعاتی مثل هدر، سیستم روغن، سیستم اگزوز جدید، اینترکولر، سر سیلندر، پیچ و مهر های قوی تر و ریمپ دوباره ecu قدرت لازم رو تولید می کنن. بعضی تیونرها از سیستم پاشش نیترو اکسید استفاده می کنن که عمر موتورو کم می کنه و لازم نیست. نکته مورد توجه اینکه هیچ دستکاری در هیچ یک از قطعات اصلی مثل بلوک، بور و استروک، سوپاپ و سیلندر انجام نمیشه و هنوز به ۱۰ هزار دلارم نرسیدیم. این یه خلاصه ای کلی از چگونگی تیون موتور همی هست. حالا بعضی ها میان حرفه ای تر کار می کنن سوپرشارژ های بزرگتر میزارن مثل ۳ یا ۴.۵ لیتر تا هوای بیشتری به موتور وارد شه تا تو دورهای پایین یا جامپ اولیه تو درگ با کیفیت ترین احتراق ممکن شکل بگیره تا فشار بیش از حدی به بلوک وارد نشه. برای کنترل این قدرت بهتره که ضرایب محور و گیربکس با هم تغییر پیدا کنه، باز هم تو این قضیه اکثرا مجموعه محور رو مثل دیفرانسیل و گاردون و… دستکاری نمی کنن و صرفا به گیربکس توجه می کنن. برای تقویت گاردون و محور، اصولا محور رو میارن پایین و قطعات اغلب کیفیت معمولی استوک که برای حجم کارخونه دیزاین شده با قطعات فولادی فورج کاری شده یا قوی تر مثل آلیاژ آلومینیوم مخصوص یا دیگه تهش تیتانیوم استفاده می کنن. باز هم این برای درگ هست که محور قدرت بهتری رو به کف آسفالت منتقل کنه.
اگر هلکت رو ۷۰k در نظر بگیریم با صرف 10k تیون ۱۵۰۰ اسبی موتور انجام میشه و ۲۰k بقیه صرف تقویت محور و ترمز و گیربکس و رینگ و لاستیک میشه که اون هم برای درگ هست و الزام نیست. خب به این شکل یه هلکت ۱۵۰۰ اسبی ساخته شد که اگر راننده حرفه ای پشتش بشینه رکوردهای جالبی باهاش میزنه.
امیرمحمد
۲۲ مهر ۱۴۰۲سازنده یک خودرو، خودرو رو بهتر از تیونرش میشناسه
پس بهتر هم میتونه تقویتش کنه
دکتر
۲ فروردین ۱۴۰۲با اختلاف اضیل ترین آمریکایی در حال تولید هست.
TESLA
۲ فروردین ۱۴۰۲تصور شتاب ۱/۶ ثانیه واقعا سخته ، فکرشو کنید چه g فورسی به راننده منتقل میکنه 😱😱🇺🇸🇺🇸🚀🚀🚀
Camaro ZL1 427
۶ فروردین ۱۴۰۲۲ جی
حسین
۲ فروردین ۱۴۰۲میخواستم یه ماشین نام ببرم که تو هیچ مواردی شکست نخوره چه داخل پیست چه داخل درگ
و تو هر سناریو
یهو اسم بولاید روح و روانم بازی داد
ولی …
نمیشه بردش تو جاده :)
خیلی منتظرم و شمارش میکنم
تا عملکردش رو ببینم
اسمشم مانستره
با اینکه مشخصاتش مثل کانسپت اولیه اش نبود
ولی اونقدر غول بود که
کانسپت اولیه هم اگر واقعیت داشت
سفر به منظومه شمسی باهاش امکان پذیر میشد 😂
چقدر بود ؟
۱۸۷۰ اسب ؟
وزن ۱۲۸۰ ؟
این ۱۶ سیلندر چه کششی داره ……. . . . .
حسین
۲ فروردین ۱۴۰۲اوه هنوز اون فیلم که یوتوبر معروفه
میره سراغ کانسپت اولیه بولاید
و بعد توضیحات خفن
ماشینو استارت میزنن رو یادم نرفته
عجب صداییی..
اگه بیشتر گاز میدادی
میخواست دیوارو خراب کنع . .
دیدین ک ؟
امیرمحمد
۲۲ مهر ۱۴۰۲بوگاتی ماشیناش محشره
همون اول کامنتتو خوندم هیچ چیزی جز محصولات بوگاتی به ذهنم نرسید
علیرضا
۲۴ مرداد ۱۴۰۳اصن قابل مقایسه با سوپرا نیس.سوپرا عشقه عشق