دو خودروی کاملاً متفاوت روی پیست درگ عملکردی بسیار نزدیک به هم دارند ولی کدامیک زودتر به پایان ۴۰۰ متر خواهد رسید؟
چلنجر دیمن ۱۷۰ افراطیترین و قویترین نسخهٔ ماسل کار دوج محسوب میشود که بهطور خاص برای مسابقات درگ طراحی شده است. این خودرو به همان نیروگاه آشنای ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت مجهز است که البته در اینجا با استفاده از سوخت E85 میتواند ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موشک زمین به زمین، ظرف ۱.۶۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. از سوی دیگر، تسلا مدل S پلد هم میتواند پیست درگ را در سکوت کامل به آتش بکشد. سه موتور الکتریکی این خودرو مجموعاً ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند و سدان تسلا را ظرف ۱.۹۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسانند.
تسلای حاضر در این درگ به پکیج پیست هم مجهز است که شامل رینگهای فورجکاری شده، لاستیکهای مخصوص پیست و ترمزهای قویتر میشود. این پکیج ۲۰ هزار دلار قیمت دارد. از سوی دیگر، دیمن ۱۷۰ حاضر در مسابقه کاملاً استاندارد است و صرفاً از رینگهای تعویضی استفاده میکند که البته با لاستیکهای کارخانهای پوشیده شدهاند. رانندگان آزمایشی دوج توانستهاند با دیمن ۱۷۰ مسافت ۴۰۰ متر را ظرف تنها ۸.۹۱ ثانیه طی کنند اما آیا نمونهٔ حاضر در این ویدئو هم میتواند همین عملکرد را داشته باشد؟ آیا دوج میتواند با گشتاور فوری موتورهای الکتریکی تسلا مقابله کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤالات، ماسل کار بنزینی و سدان الکتریکی در پیست درگی در فلوریدا باهم ملاقات کردهاند.
در مسابقهٔ اول، دماغهٔ دوج از زمین بلند و مثل موشک به جلو شلیک میشود تا تسلای الکتریکی را پشت سر بگذارد. این خودرو هرچند در پایان تایم ۹.۱۸ ثانیه را ثبت میکند که با رقم اعلامی دوج فاصله دارد ولی موفق به شکست تسلا میشود. در مسابقهٔ دوم اما گشتاور فوری پلد بهتر به زمین منتقل میشود و تسلا در کل مسیر دوج را در آینهٔ خود میبیند؛ بنابراین، نتیجه یکیک میشود که این یعنی برنده در راند آخر مشخص خواهد شد ولی دوج به زمان نیاز دارد تا گیربکس خنک شود. حدود نیم ساعت بعد، خودروها به ابتدای ۴۰۰ متر بازمیگردند و بازهم تسلا به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک و گشتاور فوری، به آسفالت میچسبد و جلو میافتد. در پایان درگ سوم، دوج تایم ۹.۵۲ ثانیه و تسلا ۹.۲۷ ثانیه را ثبت میکنند.
مقایسه مشخصات فنی
تسلا مدل S پلد | چلنجر دیمن ۱۷۰ | |
پیشرانه | الکتریکی سه موتوره | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۱۰۲۰ اسب بخار | ۱۰۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۲۵ نیوتن متر | ۱۲۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۲۱۹۰ کیلوگرم | ۱۹۴۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۰۹ هزار دلار | ۹۶ هزار دلار |
مردیم از خوشی
۱۳ اسفند ۱۴۰۳تسلا به شدت طراحی آیرودینامیکی داره اگه چلنجر هم اینطوری بود و چهارچرخ محرک هم بود تسلا با وجود برقی بودن شانسی در برابر چلنجر نداشت
Ahmad
۱۳ اسفند ۱۴۰۳( اگه چلنجر اینطوری بود و چهارچرخ متحرک بود)
فکر میکنی سیستم چهارچرخ متحرک کشکیه که الکی رو ماشین بزاری میدونی چه قد کار مهندسی میخاد این سیستم چهارچرخ وقتی این ماشین موتور جلو هست برای سیستم چهارچرخ کارشون سختر هم میشه تنها ماشینی که موتور جلو گیربکس عقب چهارچرخ متحرک نیسان جی تی ار هست که هنوز نتونستن بفهمن مهندسا چجوری این کار رو کردن
NAVID@@98
۱۳ اسفند ۱۴۰۳نه اتفاقا کی گفته تنها مدل گیربکس عقب چهار چرخ محرک اونه !!!!!!
همیشه گفتم از رو تعصب و بیسوادی نظر ندید اینجا هم میگم
فراری FF GT4 و… هم گیربکس ترنس اکسل و چهرچرخ محرک هستن اینا کجاتن
بعد فکر کردی کار عجیب غریبیه؟!
نه بخصوص در مقایسه با تکنولوژی های پیشرفته متخصص های ساخت سوپرکار و…
مگر همون👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن فقط رقیب خودشون باشند دیگران بعد از اینا
دوم به بعد هرچند هرچیشونم همونم از اوناست
همون جی تی ار هم گیربکس و سیستم چهارچرخ محرکش از شرکت آمریکایی بوررگوارنر که متخصص طراحی این سیستم هاست چت گرفته شده حالا بدو ****0
آرین
۱۳ اسفند ۱۴۰۳……… شاید حق با آقای اشتری باشه
دنیا هیچ اهمیتی به ماشین نمیده شاید تو آمریکا طرف اصلا نمیدونه فوردی که سوار شده تو سال 1966 برنده لمان شده
اصلا نمیدونه این چیه و فقط برای رفتن از جایی به جای دیگه میشناسدش
اما
چطور تو دنیا
برای هم جنس گرا ها
و هزارااااااااااااااان جنبش مضخرف دیگه (میخواستم بنویسم گفتم به کسی بر نخوره)
کلی حمایت میشه و کلی کار میکنن
ما بدبختا هم ماشین بازیم (چه کم چه زیاد) ما هم اجازه داریم ماشین هایی که دوست داریم رو سوار شیم (حداقل ببینیم)
اشتباه میگم؟
(ببخشید پیام اول رو ریپلای زدم)
سوشیانت
۱۳ اسفند ۱۴۰۳الان هم هیچ حرفی برای گفتن نداره
Joker
۱۳ اسفند ۱۴۰۳مکلارن ۷۵۰s تیون شده هم با قدرت ۱۰۰۰ اسب ۸.۹ رو زد و نشون داد کینگ کیه…
R@min
۱۳ اسفند ۱۴۰۳همون جامپ اول ارگاسم روحی روانی بود.
Taha Ayoobi
۱۳ اسفند ۱۴۰۳دقیییقاااا👌
Titanium
۱۳ اسفند ۱۴۰۳نه قبول نیست اون یکی ۵ اسب بخار بیشتر داره😡😠🤬🤬🤬🤬🤬
اردوان
۱۳ اسفند ۱۴۰۳بالاخره یکی بهتر از بقیه دیمن رو روند و تازه این خیلی خوب لانچر نکرد وگرنه میرفت و چون تسلا برقی هست قدرت همون لحظه به چرخ ها میره برای همین راحت لانچر میشه.
اینا به کنار عشق اول و آخر من دوج هست واقعاً
Mr wrong
۱۳ اسفند ۱۴۰۳اون بلند شدن چرخای جلوش فقط
انگار هیولا زنجیر پاره کرده
Taha Ayoobi
۱۳ اسفند ۱۴۰۳تفسیر قشنگی بود
Mr wrong
۱۳ اسفند ۱۴۰۳💞
Taha Ayoobi
۱۳ اسفند ۱۴۰۳همینه، لانچ به این میگن.
بازم جا داشت بهتر باشه ولی عالی بود.
اولین لانچش از همه بهتر بود.
Sina
۱۳ اسفند ۱۴۰۳اصلا این به کنار
کی کدوم چه تایمی زد به کنار
کسی هست ماشین برقی به ماسل کار ترجیح بده آخه
حتی ۶ سیلندر دور رنگشم😂صد تا تسلا میارزه
اینا میرن ولی تسلا میمونه(این خیلی زور داره بهم)
حسن
۱۳ اسفند ۱۴۰۳بنازمت سالار
تک چرخ زن دوران
Taha Ayoobi
۱۳ اسفند ۱۴۰۳بعد از درگ های چرت و پرت مت واتسون و اون یارو سم چی چی، این خیلی چسبید.
𝐀𝐥𝐢
۱۳ اسفند ۱۴۰۳وای فقط صدای چلنجر
MOHAMMAD.DEMON
۱۳ اسفند ۱۴۰۳کار راننده تو لانچ اول و ثبت 9.18 عالی بود
لذت بردم از کار راننده
تسلا وحشتاک سریع هست من سوار پلد تو ترکیه شدم تو اولین لانچ ادم سر درد میگیره
R
۱۳ اسفند ۱۴۰۳پس داستان از این قرار بوده دوج جای هشت و نه رو اشتباه نوشته
سوشیانت
۱۳ اسفند ۱۴۰۳آره ۹ میزنه البته اینکارو تو سال ۲۰۱۸ انجام داد
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۳ اسفند ۱۴۰۳این بنده خدا رو تو یوتوب دنبال میکنم سری قبل خیلی تلاش کرد و موفق شد تایم ۹ بزنه اینجا هم لانچ اولش خوب.فرق دیمون با بقیه همینه وحشی گری عربده کشی زنجیر پاره کردن.ولی خدا وکیلی الکی ایراد نگیرید و فقط لذت ببرید دیگه کی وجود داره اینجوری ضربان قلب ببره بالا.میگن سازمان لرزه نگاری ۳ ریشتر زلزله ثبت کرده بعد لانچ اول
اسدی
۱۳ اسفند ۱۴۰۳شرکت تسلا باساخت S Plaid ثابت کرد با 100 هزار دلار میشه لذت یک سوپراسپرت رو برد
آژوان
۱۳ اسفند ۱۴۰۳حتی اگه تسلا سرعت بیشتری از چلنجر داشته باشه بازم ماشین بازای واقعی چلنجر رو روی چشمشون میزارن نه یه ماشین شارژی .
همون اول درگ که روی دوچرخ می مونه خودش کارو جمع کرده .
nima.jdm
۱۳ اسفند ۱۴۰۳دیمن آدمو مست میکنه با اون صدا و لانچش