داج چلنجر جدید یک بهروزرسانی به موقع را برای سال ۲۰۱۵، پس از ۶ سال حضور در بازار دریافت کرده است. داج با ترفندهای جذابی این مدل را از سایر مدلهای معمولی متمایز کرده است و کارایی آن را به سطوحی رسانده است که فقط خودروهای عضلانی پرقدرتی مانند فورد موستانگ شلبی GT500 و شورلت کامارو ZL1 حضور دارند.
SRT از طریق شکاف دهندهی عمیق جلوی خودرو، هواکش موجود بر روی درپوش آلومینیومی خودرو که مختص جذب هوا است و با رینگهای ۲۰ اینچی منحصر به فرد خود قابل تشخیص است. در داخل خودرو، تریم آلومینیومی “Dark engine turn” و صندلیهای اسپرت با نشان SRT دیده میشود.
اما تغییرات چیزی بیشتر از نمای ظاهری خودرو است. مدل استاندارد SRT دارای یک موتور اصلاح شده میباشد که دارای ۸ سیلندر و تنفس طبیعی با ۶.۴ لیتر حجم بوده که ۴۸۵ اسب بخار و ۶۴۴ نیوتون نیوتون متر گشتاور تولید میکند یعنی ۱۵ اسب بخار و ۷ نیوتون متر گشتاور بیشتر از قبل.
اما خبر مهمتر، مدل موسوم به Hellcat است که دارای موتور HEMI 6.2 لیتری ۸ سیلندر مجهز به سوپرشارژ میباشد. داج ادعا میکند که توان تولیدی این موتور ۷۰۷ اسب بخار است که آن را به قدرتمندترین موتور ۸ سیلندر تولیدی گروه کرایسلر که تا کنون تولید شده است تبدیل مینماید. هر دو موتور میتوانند با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک سفارش داده شوند.
مدلهای Hellcat همچنین از طریق علامت سوپرشارژ روی گلگیر، اسپویلر عقب بلندتر، رینگ ۲۰ اینچی فورج کاری شده و تریم آلومینیومی Hetic Mesh از سایر مدلها متمایز میشوند.
[jwplayer mediaid=”۷۴۲۹۲″] همه تنظیمات خروجی قدرت موتور، تعویض دنده گیربکس اتوماتیک، فرمان، کنترل کشش و سیستم تعلیق در هر دو مدل میتوانند از طریق سیستم Uconnect خودرو انجام شوند. [دانلود ویدئو]
یه پسل باهوش
۱ خرداد ۱۳۹۳این تیپ ماشین های امریکایی هیچ وقت قدیمی نمی شن
این یکی چه طراحی داخلی دیوونه ای داره
رضا
۱ خرداد ۱۳۹۳امریکا خیلی بدی!
asa
۱۴ شهریور ۱۳۹۴چه اباهتی. این یعنی ماسل.
زیگما
۱ خرداد ۱۳۹۳بی نظیره
ماسل کار ها از نظر من به درجه ی شگفت انگیزی از تکامل رسیدن.
سجاد
۱ خرداد ۱۳۹۳زیگما اگه اینجا سر زدی یه توضیح در مورد ماسل کارها بده.کلا به چه ماشینی میگن ماسل کار؟ فقط کامارو و ماستانگ و چلنجر ماسل کارن یا مثلا پورشه هم میتونه ماسل کار داشته باشه؟
زیگما
۱ خرداد ۱۳۹۳تا شنبه به کامپیوتر دسترسی ندارم و نمیتونم زیاد بنویسم. شنبه اگه یادم موند توضیح میدم عزیزم
fleetwood
۲ خرداد ۱۳۹۳متخصص؟؟
زیگما
۲ خرداد ۱۳۹۳حسادت؟
asa
۱۴ شهریور ۱۳۹۴از قبلش خیلی قشنگتر شده گرچه اونم قشنگ بود
فورد
۱ خرداد ۱۳۹۳واقعا ادم ازش خسته نمیشه مثل موستانگ و کامارو
sorena330
۱ خرداد ۱۳۹۳حیف از کامارو،تنها ماسلی که برای 2014 خیلی خیلی بد عمل کرد همین کامارو بود،هرچند چوی برای کروت سنگ تموم گذاشت و عالی شد اما کامارو واقعا پس رفت داشت،
با این حال به عنوان طرفدار کامارو باید اعتراف کنم ماستانگ و چلنجر جدید عالین.
fleetwood
۲ خرداد ۱۳۹۳غرور و اعتماد به نفسه کاذب ؟؟
زیگما
۵ خرداد ۱۳۹۳کاذب یا واقعی بودنش رو تو تعیین نمیکنی
:)
در ضمن
برو یاد بگیر پاسخ کی رو بدی! جواب منو زیر نظر سورنا دادی…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
چقدر قشنگه .
هنوز اصالت امریکاییشو حفظ کرده . نه مثل وایپر که چراغای جلوش شبیه
تیبا میمونه .
ماشین امریکایی یعنی یوقور .
عقبش هم خیلی زیبا تر کوروته .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ خرداد ۱۳۹۳تو اینجور ماشینای امریکایی فقط :
کامارو .
چلنجر .
چارجر .
موستانگ .
رضا
۱ خرداد ۱۳۹۳میلاد یادت باشه که عقب کوروت خیلی خیلی خوشکله!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ خرداد ۱۳۹۳درود .
رضا جان بی انصافی نکن .
نمای عقب نسل فبلی کوروت خیلی قشنگ تر بود .
نسل جدید عقبش خیلی بده .
fleetwood
۲ خرداد ۱۳۹۳میلاد جان توی یکی از مناطق آزاد با کسی آشنا شدم که ماشین کرایه میداد و هر چهار ماسل معرف کامارو-چلنجر-چارجر و موستانگ را واسه کرایه داشت ، گفتم خودت کدومشون را واسش میمیری کفت فقط چلنجر
دیگه هالا بعدش کامارو بعد موستانگ بعدشم چارجر
محمدرضا
۳ خرداد ۱۳۹۳میلاد جان ماسل کار به مــعنای خــاص کــلمه . همین 4 تاس دیگه!
از کـــدوم مـــاسل کار خوشت نمیاد ؟!
sorena330
۱ خرداد ۱۳۹۳راجع ب وایپر بی انصافی نکنید آخه این چه شباهتی به تیبا داره؟!
هرچند دیزان خارجی به اندازه رقبا خوب نیست ولی طراحی داخلی و کیفیت ادوات داخلی کاملا از رقبا(مث کوروت)برتره…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ خرداد ۱۳۹۳درود .
سورنا گفتم فقط چراغای جلو ، حالتش شبیه چراغای تیبا میمونه .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ خرداد ۱۳۹۳درود . تو پستهای قبلی یکی از بچه ها همینو نوشته بود ،
همه هم لایک کردن .
sorena330
۲ خرداد ۱۳۹۳میدونم منظورت چی بود،شوخی کردم از علامت سوال تعجبم معلومه
زیگما
۲ خرداد ۱۳۹۳طبق گفته میلاد
لایک و دیسلایک نشانه درست بودن نیست ولی اینجا که به نفعشه، حرفشو کاملا عوض میکنه!
P.G
۲ خرداد ۱۳۹۳اقا میلاد شما در مورد کوروت واقعاً بى انصافى میکنى،یکى از شاهکارهاى شورولت تو کوروت جدید طراحى عقب این ماشینه که با حفظ اصالت جراغ هاى دوقلوى عقب این ماشین، طراحى مدرنترى براش کردن و من عقب مدل جدید رو بیشتر از سرى هاى قبلى کوروت دوست دارم؛)))
خاوری مزراتی
۱ خرداد ۱۳۹۳اسطوره ماشین آمریکایی…
ali97
۱ خرداد ۱۳۹۳مرسی شاهین
این مطلبت دیگه عالی بود.عالی.
من سالهاست بین ماسل ها طرفدار ین ماشینم
وقتی تو همه ی مقایسه هایی که بین جلنجر و موستانگ و کامارو انجام میشد همیشه اخر بود بازم از همه بیشتر دوستش داشتم
و حالا دیگه مطمئنم در اینده ای نزدیک تو این مقایسه ها اول میشه و من جواب صبوری هام رو میگیرم.
خدایا شکرت.
یعقوب
۱ خرداد ۱۳۹۳بی نظیره…
خاوری مزراتی
۱ خرداد ۱۳۹۳شاهین داداش فقط میگم دمت گرم برای این نوشته و حسن انتخابت..درود مرد
کافر مقدس
۱ خرداد ۱۳۹۳درود
دوستان 19م رفته بودم میتینگ ماشین آمریکایی
یه چلنجر هست که فکر میکنم تو ایران نمونه نداشته باشه چون از سری ـه SpecialEdition هست . صدایی داشت در حد خون دماغ شدن عابرین!
عکسش
http://up.delkash.net/images/2eng7s6aatkgy2xwce.jpg
http://up.delkash.net/images/ulfeqo9ihp1uf14qsbg.jpg
http://up.delkash.net/images/gr9m0ig18qr1s4gdv5nb.jpg
http://up.delkash.net/images/5ans5aev9p9q7judkn.jpg
————————————————-
اینم یه نمونه از خلاقیت های داج در دهه 40 میلادی !
http://up.delkash.net/images/i6k5s5t6ykxw4f04vk68.jpg
http://up.delkash.net/images/lw70l2ufk4tim6ql6qri.jpg
چاپلو
۱ خرداد ۱۳۹۳عالی بود.
ممنون
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
کافر خیلی عالی بود .
دمت گرم .
یعقوب
۱ خرداد ۱۳۹۳عکس های جالبی بود .. مرسی
حسن
۱ خرداد ۱۳۹۳این که چارجره نه چلنجر!!!
P.G
۱ خرداد ۱۳۹۳این ماشین طبق نوشته ى بشتش chargerهست نه challenger,ولى در کل زیباست!
امین
۱ خرداد ۱۳۹۳عالی و با ابحت.
اما با ظاهر کامارو بیشتر حال میکنم
غفاری
۱ خرداد ۱۳۹۳اقا شاهین بسیار عالی بود دوست عزیز البته می شد بیترم بشه !
ولی یادت باشه همه میدون ماستنگ (شلبی) یه چیز دیگست داداش !
شاهین
۱ خرداد ۱۳۹۳اقای غفاری عزیز،خاوری عزیز،علی جان و دیگر دوستان ممنون از توجه شما به این مطلب.
من درباره ی خودروها اصلا تعصبی ندارم! البته یه ذره BMW و لامبورگینی رو دوست دارم!
خاوری مزراتی
۱ خرداد ۱۳۹۳شاهین میگم یه کاری کن
شاهین
۱ خرداد ۱۳۹۳چیکار کنم خاوری جان؟ شما امر بفرما داداش.
خاوری مزراتی
۱ خرداد ۱۳۹۳میگم اگه وقت داری برو سراغ تاریخ صنعت خودروسازی.. مثلا چگونگی شکل گیری کمپانی ها.. شرایط تاریخیشون..چه جور آدمهایی این برندهارو ساختن…اگه بتونی اینکارو انجام بدی و روش استمرار داشته باشی میتونی یه تاریخ شکل گیری صنعت خودروسازی ترجمه کنی یا بنویسی..خیلی کارمفیدیه و علاوه بر اینکه بچه ها با چندوچون شکل گیری یه برند در طول تاریخ، مشکلات و سختی های زندگی و کار این افراد و کارخانه ها و روند صعود و نزولشون آشنا میشن فرهنگ خلاقیت و تولیدکنندگی رو در بین علاقه مندان خودروسازی جابندازی..عزیزم مهم نیست رشته ت چیه..خیلی ترجمه ت خوبه و ادبیات مناسبی هم داری.. امیدوارم روش فکرکنی..ما همه دارای مسئولیت تاریخی هستیم..
بازم از زحماتت ممنونم شاهین عزیزم
شاهین
۱ خرداد ۱۳۹۳خاوری عزیز خیلی خیلی ازت ممنونم که این همه بهم محبت و لطف داری.بسیار ایده ی خوبیه خاوری جان.من شمارو به عنوان یه برادر بزرگ برای خودم میدونم و صد در صد به گفته های شما عمل میکنم.البته الان یه کم درگیرم و همونطور که خودت میبینی کمتر میام پدال.
اگه خدا بخواد و کارهام درست بشه،تابستون خوبی رو توی پدال خواهیم داشت.
حتما روی تاریخ صنعت خودروسازی تحقیق خواهم کرد.ارادتمندم.
PEUGEOT
۱ خرداد ۱۳۹۳بر خلاف بیرونش که ظاهری قدیمی داره داخلش بسیار قشنگ و لوکسه
البته تغییر نیافتن طراحی خارجی ماشین به دلیل اصالت و آمریکایی بودن ماشینه که من خیلی از این قضیه خوشحالم
موتورشم یه هیولای به تمام معناست
ولی ای کاش پدال مصرفشم میزاشتی ببینیم با این موتور چقدر می سوزونه!!!!
رضا
۱ خرداد ۱۳۹۳وای خدا عاشقشم
sadegh
۱ خرداد ۱۳۹۳ممنون شاهین، مطلب خیلی خیلی زیبایی بود.
همیشه بین ماسل کارای آمریکایی از دوج خیلی خوشم میومد، مخصوصا از همین چلنجر SRT، انصافا خیلی ماشین با ابهتیه، با این سریه جدیدش هم که دیگه خیلی داره برای رقباش خط و نشون میکشه، ایشاا… که موفق بشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
اقا صادق منتظر مطالب شما و دیگر دوستان هم هستیم .
sadegh
۱ خرداد ۱۳۹۳چشم میلاد جان، یه سری مطالب هستن، آمادشون که کردم، حتما میزارم
Ehsan
۱ خرداد ۱۳۹۳واقعا عالی ، انگار یک ماشین سی چهل سال پیش رو سوار میشی با تکنولوژی امروز ، یک اصیل واقعی
هم طراحی بیرونیش اصیل و دست نخوردست و هم اینکه طراحی داخلیش بینظیره خیلی از چلنجر خوشم میاد
ممنون شاهین جان خیلی خوب بود
Metalhead
۱ خرداد ۱۳۹۳جونم ، چه خوشگله
شلبى
۱ خرداد ۱۳۹۳مشخصات فنیش عالیه یه ماسل کار فوق العاده
Ghost
۱ خرداد ۱۳۹۳مصرف سوختش فککنم از 405 ما کمتر باشه ! |:
امید
۱ خرداد ۱۳۹۳طراحی داخلیش خیلی عالی شده
reza
۱ خرداد ۱۳۹۳قدرت ماشین های ماسل امریکایی رو میشه از ظاهرشون تشخیص داد
چلنجر هم معرکس
ESI
۲ خرداد ۱۳۹۳Hellcat . هی وای من
P.G
۲ خرداد ۱۳۹۳اسم جالبى براش کَذاشتن،hellcat یعنى عفریته،ساحره!!!