دوج قبلاً بهطور رسمی برنامههای خود برای کنار گذاشتن پیشرانههای V8 را اعلام کرده و حالا گزارش جدیدی نشان میدهد که نسل بعدی چلنجر به یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید مجهز خواهد شد که قدرتی مشابه موتورهای همی خواهد داشت. وبسایت StellPower به نقل از منابعی ناشناس گزارش کرده است که این پیشرانهٔ ۳ لیتری، GME-T6 نام دارد و جایگزین موتور ۵.۷ لیتری V8 در نسل بعدی چلنجر خواهد شد. قبلاً گفته میشد قرار است این موتور برای اولین بار در نسل جدید جیپ گرند چروکی معرفی شود اما ظاهراً مشکلات مربوط به ارتعاش و سروصدا، معرفی آنرا به تأخیر انداخته است.
حالا قرار است پیشرانهٔ GME-T6 برای اولین بار در نسل بعدی چلنجر که در سال ۲۰۲۳ با مدل ۲۰۲۴ به بازار خواهد آمد ارائه شود. گفته شده این موتور جدید در نسخهٔ استاندارد خود حداقل با قدرت ۳۷۰ اسب بخاری موتور ۵.۷ لیتری V8 کنونی برابری خواهد کرد و نیروی کمکی هیبریدی هم میتواند خروجی آنرا به حدود ۷۰۰ اسب بخار برساند که امکان جایگزینی آن با موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ هلکت را فراهم میکند. طبق همین گزارش، چلنجر جدید همچنان در نسخههای محرک عقب و چهارچرخ محرک ارائه خواهد شد اما از موتور شش سیلندر تنفس طبیعی خبری نخواهد بود.
دیگر محصولات استلانتیس نیز از موتور GME-T6 بهره خواهند برد و ازآنجاییکه چلنجر گزینهٔ اول استفاده از آن است، بهاحتمالزیاد زیر کاپوت نسل بعدی چارجر هم قرار خواهد گرفت. البته توجه داشته باشید که هیچکدام از این گزارشها رسمی نیستند و باید با دیدهٔ تردید به آنها نگریست. تنها موضوعی که تاکنون توسط دوج رسماً اعلام شده، کنار گذاشتن موتورهای V8 برای مطابقت با قوانین آلایندگی و بازنشسته کردن موتور هلکت در سال ۲۰۲۳ است. این شرکت تا این لحظه در مورد این گزارشهای جدید هیچ واکنشی نشان داده است.
GT
۲۴ آذر ۱۴۰۰یا صاحب صبر😑
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۴ آذر ۱۴۰۰با تایید این خبر به صورت رسمی شاهد رکورد فروش انواع هلکت خواهیم بود.ولی کاش داج تصمیم بگیره که سفارشی سازی کنه یعنی به صورت استاندارد وی8 بره کنار ولی تعداد محدود هلکت وی8 بسازه مثل فراری لامبو
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۲۴ آذر ۱۴۰۰جناب یانکی برند دوج برند بسیار دوست داشتنی هست و فوق العاده محصولات دلچسبی داره ، اما خاص نیست ، یعنی چیزی نیست که کمتر کسی بخرتشون و حالا یه مدل خاصتر ازش بخوان ، به نظر من یا باید وی ۸ بمونه یا الکتریکی شه ، که مرگ تدریجی باعث کمتر شدن شکوه این خودرو نشه
M.Kazem.K
۲۴ آذر ۱۴۰۰الان باید خوشحال شیم ؟!؟! شگفت زده شیم ؟!؟! حداقل طبق استراتژی قبلی بعد از این نسل چلنجر کلا پایان تولیدشو کلید میزدید و سرگرم تولید همون مدل های الکتریکی میشدید اینطوری صرفا زجر کش کردن این مدله !!! مسخرست واقعا 6 سیلندر 3 لیتری !!!!
M.Kazem.K
۲۴ آذر ۱۴۰۰این وسط نمیفهمم چرا دوج شده کاسه داغ تر از آش !!! چه دست و پایی میزنه برای تغییر رویه دادن به سمت الکتریکی سازی !!!
SRT
۲۴ آذر ۱۴۰۰کاسه داغ تر از آش چیه مرد حسابی!!
مگه نمیبینی همه برندا تا همین الانشم تا چ حدی وارد این بازی شدن،همین ک دوج تا الان زیر این فشار تحمل کرده و اون وی هشت پرسر و صدا و گنده ی سوپرشارژر دارو نگه داشته خودش خیلیه.
محمد امین
۲۴ آذر ۱۴۰۰بکر میکنم این موتور رو اگر ارائه بدن ، بر اساس موتور ۲.۹ لیتر آلفا ساخته بشه …. چونکه موتور فوقالعاده ای هست و هزینه ی طراحی و توسعه رو براشون خیلی پایین میاره و مهم تر اینکه از مجموعه موتور های خود گروه استلانتیس هست دیگه
البته مسئله این هست که اون موتور v6 هست و خطی نیست…🙄 ولی هنوز هم خیلی میتونه به توسعه ی یک موتور پرفورمنس کمک کنه و قطعات مشترک داشته باشن
mohamadreza(TESLA)
۲۴ آذر ۱۴۰۰خیلی هم سخت نگیر
به قول دوستمون این موتور به احتمال زیاد بر پایه موتور ۲.۹ لیتری استلانتیس ک فکر کنم ساخت فراریه توسعه داده میشه و بشدت هزینه طراحی و توسعه موتور رو پایین نگه میداره و چلنجر میتونه با یه تیر دو تا نشون بزنه : ۱. هم قیمتش مناسب خواهد بود
۲. هم یک موتور بشدت معرکه روش نصب میشه ..
پیشنهاد میکنم حتما در مورد این موتور یکم بخون واقعا موتور نابیه ….
شاید نظرتو عوض کنه …
البته به شخصه حتی فکر نکنم بتونن با ۶ سیلندر هم ادامه بدهند …
چون اگ مثل نسل فعلی بخاد تا ۱۷ سال تولید بشه باید با موتور ۶ سیلندر تا سال ۲۰۴۰ روی خط تولید باشه که عمرا بتونه و در این سال الکتریکی های پر بازده جهان رو فرا خواهند گرفت …( شاید تنها درونسوزی که در این سال ببینیم انجین ۳ سیلندر اکوبوست فورد باشه😂😂)
Sina10
۲۴ آذر ۱۴۰۰قرار نیست که نسل اینده اش ، تا ۲۰۴۰ رو خط تولید باشه
اونم نهایتا در بیشترین حالت ممکن ۱۰ سال میمونه رو خط تولید
البته که سوخت های جایگزین شاید حیات درونسوز ها رو افزایش بدن
هیچ چیز مشخص نیست
ولی به نظرم ۶ سیلندر بهتر از تمام الکتریکیه
AMIN (M.A.S)
۲۴ آذر ۱۴۰۰موتور الفا یکی از دلایل فروش کم الفا هست
درسته که ازنظر بازده و سروصدا بسیار موتور خوبیه و چند ساله جزو بهترین انجین های دنیا هست
ولی اون موتور برپایه انجین3900cc فراری توسعه پیدا کرده (عملا همونه فقط با دو سیلندر کمتر)
و چرا این برای الفا و شاید دوج ضعفه؟
موتور های سوپرکار ها و مخصوصا فراری بسیار پیچیده هستن
و به غیر از سرویس های دوره ای نه چندان ساده موتور فراری ها بعد شاید 60 یا 70هزار کیلومتر به خاطر پیچیدگی زیاد نیازمند بازسازی پرهزینه ای هست که هرکسی نمیتونه انجامش بده
البته انجام دادن چنین کاری برای یه فراری چون فراریه برای خیلیا ارزشمنده
ولی آیا برای یه ماشین مثل مازراتی یا الفا هم ارزش داره؟؟
اصلی ترین دلیل فروش کم الفا و مازراتی همینه چون کسی نمیخواد این دردسر هارو برای یه ماشین که پرستیژ خیلی کمتری نسبت به فراری داره پرداخت کنه
و وقتی برای مازراتی این اتفاق نمیوفته قطعا برای دوج هم اینطور نیست و اگر این حرفا واقعیت داشته باشه نسل بعدی چلنجر متاسفانه بسیارفروش ضعیفی خواهد داشت
لعنت خدا بر تمام افراد و برند هایی که اینطور دنیای خودرو رو بلاتکلیف کردن و قصد نابودیشو دارن و همه میدونیم کیا هستن
نفرین خدا بر اونها
mohamadreza(TESLA)
۲۴ آذر ۱۴۰۰ن جناب ؛ جاده خاکی نزن
اصلی ترین دلیل فروش کم مازراتی و آلفا تنبلی این دو تا برند هست …
این دو برند و به خصوص مازراتی دست از تلاش و رقابت برداشتن و فقطططط دلشون رو خوش کرده به نیزه سه شاخ لوگو و گذشته و عقبه باشکوهش !!!
غافل از اینکه دیگ الان دهه ۶۰ میلادی نیس ….
یعنی الان برا موندن تو بازار رقابتی باید بجنگی ن اینکه دست رو دست هم بزاری و پس از مدت ها یه mc20 بدی و دیگ بری به خواب ابدی به بهانه اینکه پول نداریم !!!!!!!!!
بع عبارت دیگ اگ رقابت نکنی و در نیفتی ؛ ور میفتی !
الان تو خودت توی به بازار آزاد با ۸۰ تا سراغ گیبلی میری یا کلییییی ماشین به روز و متنوع دیگ ؟!!!!!
اون قضیه هزینه موتور های سوپرکار ها رو هم که فرمودید ؛ من موافقم
ولی مسئله سادگی فقط برا موتور های پوشراد و ساختار OHV هس و اگ بحث دوام و سادگی باشه داج همچنان باید از ساختار موتور های همی استفاده کنه ..
چون توسعه یه موتور وی ۸ جدید اصلا صرفه اقتصادی نداره و منجر به قیمت گرونش میشه که کاملا با فلسفه ماسل در تضاده !!!!
در آخر فقط یه سوال دارم ازتون :
خب بنظر شما راهکار برا نسل جدید چلنجر چیه ؟!
بالاخره دو راه بیشتر نیس ( البته اگ ماسل رو فقط با وی ۸ تصور کنیم )
یا یک وی ۸ جدید توسعه و طراحی کنه که پوشراد نباشه و بروز باشه و بتونه از پس قوانین آلایندگی بر بیاد یا اینکه باز هم از پوشراد و … استفاده کنه که قوانین آلایندگی اجازه همچین کاری رو نمیده !!!!
Sina10
۲۴ آذر ۱۴۰۰من اقا محمدرضا موافقم
دلیل عدم فروش مازراتی و الفا پیشرانه هاشون نیست، اتفاقا نقطه قوتشونه ، مشکل تنبلی و جا موندن از رقباست
در نظر بگیرین پرفورمنس و توانایی فنی و همچنین کابین و قیمتی که گیبلی یا کواتروپورته به مشتری هاش میده در مقایسه با خانواده سری ۵ بامو و یا E کلاس مرسدس بنز
قشنگ یه نسل از بقیه عقب ترن
مازراتی گیبلی هیبرید یکی از بدترین ماشین های بازاره ، نقدشو حتما بخونین ، نزدیک به ۷ یا ۸ سال از رقبا عقب تره ، قیمتش هم فوق العاده بالا ، با وجود هیبرید بودن ، انچنان کم مصرف هم نیست
MC20 هم شاید تنها محصول مازراتی باشه که از رقبا عقب نیست
شرکت فکر کرده چون اسمش مازراتیه ، پس هر بنجلیو میتونه بندازه به مشتری ،
از اون طرف الفا که کلا دو تا ماشین تو خط تولیدش داره ، یکی جولیا و استلویو
خب این مشکلاتشون ، چیزی جز تنبلی خودشون نیست! الفا هم داره نون اسمشو میخوره ، خانواده کوادریفولیو فقط خوبه وضعش
موتور ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر واسه دوج انتخاب بدی نیست به نظرم ، شایدم از ۶ سیلندر های نسخه های پایه کنونی خودشون استفاده کنن
امیر
۲۴ آذر ۱۴۰۰قطعا خودرو یا خودروهایی با عملکرد خوبی خواهند بود و رقبا رو به چالش میکشن اما جذابیت صدای همی دیگه هیچ وقت جبران نمیشه…
چاره ای نیست!
hssn
۲۴ آذر ۱۴۰۰من هیچجوره تو کتم نمیره که بجای انجین هلکت 6 سیلندر 3 لیتری استفاده بشه!
کاش همینجوری با انجین هلکت بطور کل کنار گذاشته میشد نه اینکه اینجوری پیش بره…
GT
۲۴ آذر ۱۴۰۰در صورت وقوع چنین حادثهای چلنجر مهم ترین مشخصه ماسل کار را از دست میده و به یه کوپه اسپرت عادی تبدیل میشه
احمدرضا
۲۴ آذر ۱۴۰۰صدای ناله سوپرشارژرش قشنگترین صدای ممکن بود
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۲۴ آذر ۱۴۰۰دنیایی که توش یه ماسل کار ( چلنجر ) آمریکایی ، یه گرند تورر آلمانی ( m4 ) ، یه اسپرت ژاپنی ( سوپرا ) ، یه شاسی بلند سوپرلوکس ( بنتایگا هیبرید ) انگلیسی ، یه سوپر اسپورت ( mc20 ) ایتالیایی همشون یه شکل موتور دارن دیگه به درد نمیخوره
Sina
۲۴ آذر ۱۴۰۰حرکت درست و عاقلانه ایه
یه موتور شش سیلندر سه لیتری موتوریه که میتوننه همه جور قدرت و گشتاوریو واسه هر جور ماشینی تامین کنه اونم با مصرف سوخت مناسب
البته اگر فقط توربو یا سوپرشارجر باشه هیبرید ملایمو هیبریدو موتور الکتریکی فقط اصتحلاکه و قدرت و کشتاور غیرضروریه(این چیزارو باید گذاشت واسه هایپر کارها)
چقدر خوب میشه این موتور شش سیلندر۳لیتر توربو رو روی دورانگو بذاره داخلشم مثل جیپ کنه
M.Kazem.K
۲۴ آذر ۱۴۰۰دوست عزیز این ماشین قراره به اسم ماسل کار به مردم انداخته بشه نه کوپه اسپرت دو در !! اگه با این رویه بخواد پیش بره به شخصه صد تا کوپه اسپرت ژاپنی و اروپایی رو به این کرک و پر ریخته ترجیح میدم !!! چرا باید یه شیش سیلندر با شاسی و تکنولوژی عهد عتیق رو گرفت ؟!؟!؟
Aboalfazl demon
۲۴ آذر ۱۴۰۰یعنی نمیدونم چی بگم . قراره عشق منو موتور توربو بزارن ؟
که چی ؟
Sina10
۲۴ آذر ۱۴۰۰بهتر از تمام برقیه
حیف ، ایکاش حداقل یه V8 میداشت به نظر من حداقل یکیو داره
ولی ۶ سیلندر هم بهتر از تمام برقیه
واییی نرو سمیه ( Arash AF10 )
۲۴ آذر ۱۴۰۰تمام زندگیم شده یه دوج
من دلم پر میکشه یه بار دیگه اون صدای سوپرشارژو بشنوم
😭😭😭😭😭
مردیم از خوشی
۲۴ آذر ۱۴۰۰دوج نکن شر میشه 😠
M@M@DRZ
۲۴ آذر ۱۴۰۰آخه ۶ سیلندر خطی ؟؟؟ اونم توربو ؟؟؟
اصلا چلنجر به خاطر موتورش و ظاهر با اصالتش معروفه .
ظاهر رو حفظ میکنن ولی موتور رو میشد وی ۸ تویین توربو توسعه بدن. البته که هزینه توسعش بیشتره .
Nima RST
۲۴ آذر ۱۴۰۰دیگه هیچی عجیب نیست
mm-yarlou
۲۴ آذر ۱۴۰۰چرا باید یه ماسل کار از هیبرید اسنفاده کنه اصلا ۶ سیلندر به جهنم چرا هیبرید
viper
۲۵ آذر ۱۴۰۰دوجم دوج قدیم
هعی