یک چلنجر که به پیشرانهٔ ۸.۴ لیتری وایپر مجهز شده برای فروش گذاشته شده و بالاترین قیمت پیشنهادی آن ۳۰,۵۰۰ دلار است.
دوج برای خداحافظی با چلنجر، نسخهٔ دیمن ۱۷۰ را ارائه کرد اما کسانی که خودرویی خاصتر از این هیولای ۱۰۲۵ اسب بخاری میخواهند میتوانند سراغ خودرویی که در اینجا میبینید بروند: یک چلنجر با پیشرانهٔ V10 وایپر و گیربکس دستی! این خودرو بر اساس چلنجر SXT ساخته شده که در حالت استاندارد به پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 مجهز است اما در سال ۲۰۱۶ شرکتی بنام پرفیکس کورپوریشن پیشرانهٔ ۸.۴ لیتری V10 وایپر را در سینهٔ این ماشین قرار داد تا افراطیترین چلنجر را خلق کند.
در طول تعویض پیشرانه، این شرکت اصلاحات دیگری مثل تعویض ترموستات و رادیاتور را هم انجام داده است. قدرت این چلنجر V10 اعلام نشده اما موتور ۸.۴ لیتری روی نسلهای چهارم (سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰) و پنجم (سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷) وایپر نصب میشد که در مدل قدیمیتر ۶۰۰ اسب بخار و در نسل آخر ۶۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. این یعنی درهرصورت، چلنجر داستان ما از تمام نسخههای کنونی این خودرو بهجز انواع هلکت قویتر است. نیروی موتور V10 هم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ترمک به چرخهای عقب منتقل میشود.
برای کنترل این همه اسب بخار وحشی، ترمزها با دیسکهای بزرگ شیاردار و سوراخدار و کالیپرهای قرمزرنگ و تعلیق با کمکفنرهای قابل تنظیم ارتقاء پیدا کرده است. رینگهای ۲۰ اینچی مشکیرنگ خودرو هم با لاستیکهای فولوی HP108 با اندازهٔ ۲۷۵ در جلو و ۳۱۵ در عقب پوشیده شدهاند. برای اینکه چلنجر با قلب وایپر در ظاهر هم نمای متمایز پیدا کند، سازنده آن را به کاپوت و سپر هلکت، اسپلیتر بزرگ جلو، کاناردهای کناری و جلوپنجرهٔ جدید مجهز کرده است درحالیکه در عقب هم بال بزرگی جلبتوجه میکند که البته با ظاهر کلی خودرو هماهنگ به نظر نمیرسد.
هرچند روی صفحه آمپر این خودرو عدد ۷ هزار مایل یا ۱۱,۲۶۰ کیلومتر دیده میشود اما کارکرد واقعی آن نامشخص است زیرا طبق گزارشها، این چلنجر در آخرین بررسی در سال ۲۰۲۲ کارکرد ۳۱۰ هزار کیلومتری داشته است. این چلنجر منحصربهفرد هماکنون برای حراج گذاشته شده و بالاترین قیمت که تا این لحظه برای آن پیشنهاد شده ۳۰,۵۰۰ دلار است. هرچند این خودرو کارکرد بالایی دارد و از مشکلاتی مثل خرابی سیستم تهویه رنج میبرد اما ازآنجاییکه پروژهٔ منحصربهفردی است، ارزش این قیمت و حتی بیشتر را خواهد داشت. همچنین وقتی در نظر بگیریم که قیمت چلنجر صفرکیلومتر با موتور V6 از ۳۱,۱۰۰ دلار آغاز میشود، ۳۰ هزار دلار برای چلنجری با پیشرانهٔ وایپر رقم زیادی نخواهد بود.
Amiro
۲۸ تیر ۱۴۰۲اگه میگن عکس صدا نداره دارن دروغ میگن صدای توربو هاش توی مغزم داره میپیچه😋🙃
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/Challenger-V10-3.jpg
🤌🙂🧡
JDM سابق
۲۸ تیر ۱۴۰۲V10 وایپر توربو نداره که🤔
محمد
۲۸ تیر ۱۴۰۲وجدانا توربوش رو از کجا دیدی ؟؟؟؟
Amiro
۲۸ تیر ۱۴۰۲عزیزان دل من منظور کلیت چلنجره وارد جزئیات نشید با تشکر ایش🙃
🤌🙂🧡
زیزیگولو
۲۸ تیر ۱۴۰۲با این قیمت واقعاً مفته
M/D
۲۸ تیر ۱۴۰۲جالبه که ۱۸۰ دلار از هاوال h۶ هیبریدی استرالیا کمتره.
M/D
۲۸ تیر ۱۴۰۲الان دقیقا چرا دیس دادید؟
دارم اشتباه میگم؟
https://www.pedal.ir/toyota/haval-h6-hybrid-vs-toyota-rav4-xse-hybrid-comparison/
تو لینک بالا هم گفته قیمت هاوال h6 هیبرید پایه استرالیا ۳۰۶۸۰دلاره و این هم ۳۰۵۰۰دلار قیمت داره
اشکان
۲۸ تیر ۱۴۰۲هاوال و که کسی تو استرالیا نمیخره ، MG فروشش خوبه بی وای دی ام تک و توکی میفروشه !!!
ولی استرالیا قیمت ماشین داخلش از بقیه کشورهای پیشرفته بیشتره ، از همه جام دوره دیگه …
امیر
۲۸ تیر ۱۴۰۲موتور v10 و گیربکس دستی !!! یدونه از اینا لطفا 🥲🔥🔥🇺🇸💪
ARIAN
۲۸ تیر ۱۴۰۲لعنت به این زندگی. چلنجر با موتور وایپر کمتر از دو میلیارد تومن!!! اینجا با چهار میلیارد بهت تیگو هشت پرو میدن. به قول سروش هیچکش: گریه داره گریه داره گفتن مرد گریه نمیکنه گریه داره……
*ALI*
۲۸ تیر ۱۴۰۲ماشین معلومه خیلی خفنه بنظرم فنیش خوبه و قدرت زیاد و خوبی رو تولید کنه حتی از ظاهرش هم میشه فهمید جلوی ماشین خیلی قشنگ شده مخصوصا با با با رنگ سفید ولی بال عقب فک نمی کنم به این ماشین مخصوصا با این مدل بیاد
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۸ تیر ۱۴۰۲این لات جاده هاست نه ۴۰۵
مجتبی .
۲۸ تیر ۱۴۰۲آقا این گنده لاته گنگستره این یک لذته واقعیه ولی نه برا ما بلکه دیگری. روزگار بد مارو اسیر دردی کردی که خودمون هیچ نقشی توش نداشتیم.
R/T
۲۸ تیر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/Challenger-V10-2.jpg
ظاهر رو خیلی بد کرده
Camaro 70
۳۰ تیر ۱۴۰۲آره واقعا
R/T
۲۸ تیر ۱۴۰۲چه حالی بکنه خریدار با این گیربکس دستی با موتور V10 کلی هیجان آدرنالین داره
JDM سابق
۲۸ تیر ۱۴۰۲این چلنجر در آخرین بررسی در سال ۲۰۲۲ کارکرد ۳۱۰ هزار کیلومتری داشته است
حالا فهمیدم چرا ۳۰ هزارتا قیمت گذاشته ولی خب V10 وایپر روشه نمیشه ازش گذشت
BMW
۲۸ تیر ۱۴۰۲این سلطان جاده هاست نه ماشین های قرتی ما شیطان اینه بقیه داداشو در میارن اصلا وقتی به استارتش فور میکنم چهار ستونم مغزم منفجر میشه😢😎🤩
Saeed
۲۸ تیر ۱۴۰۲باله عقب واقعا قیافه ماشین رو خراب کرده
فرشاد
۲۸ تیر ۱۴۰۲اصلا جالب نی
وایپرارو چرا میریزین تو چلنجرا
وایپر یه ماشین پرفورمنس و تقریبا پیست محور هس
چلنجر یه ماسل کار درگ محور و لذت بردنه
با عوض کردن موتورا کارشون ناقصه
اما وایپر یه امریکنه گاد هس گااد
خخخ
۲۸ تیر ۱۴۰۲سلطان جاده elx
هیچ ماشینی به گرد پاش نمیرسه بوگاتی فراری نمیشناسه😼🤘
BMW
۲۸ تیر ۱۴۰۲اره تو راستی 😂😂
OM.01
۲۸ تیر ۱۴۰۲(سلطان جاده elx هیچ ماشینی به گرد پاش نمیرسه بوگاتی فراری نمیشناسه)
حالا بماند که بر اساس قوانین فیزیک و محاسبات ساده elx در جاده کفی با تایر فابریک کارخونه نمیتونه بیشتر از 170 کیلومتر بره. شتابش هم با دستگاه درگی دور بر 12 و 13 ثانیه هست… بر اساس واقیعت علم و محاسبات و منطق این اشغال حلبی (از همون قدیم مشکل حلبی بودن در پرشیا ها و هر مدلیش اون موقع کمتر) هیچ دلیلی برای دوست داشتن نداره ولی…
ولی محض اطلاع شما بوگاتی تیپ 57 آتلانتیک شتابش از سلاطین پوشالی ایران بیشتره. زمان که این ماشین تولید شد پدر بزرگ شما احتمالا هنوز تو این دنیا نبودن یا اگه بودن 3 یا 4 ساله بوده…
فراری هم نیازی به گفتن نیست. اولین محصول فراری یعنی 125s هم تو 0تا100 هم تو 0تا160 هم تو 400 متر نقطه شون میکنه! ماشین 76 سال پیش…
این آشغال و امثالش نهایتا از پونتیاک streamliner مدل 1951 و یا پونتیاک chieftain مدل 1954 سریعتر باشن هرچند تو این 2 خودرو هم شک تردید دارم…!
اینجا سایت پدال هست نه پیج های مسخره ایستایی. خواهشا از این حرفا اینجا نزنید…
AMIN (M.A.S)
۲۸ تیر ۱۴۰۲با این کارکردی که داره مشخصه نباید خیلی قیمتش زیاد باشه البته مالک ظاهرشو به صورت بعد فیس لیفت درآورده ولی مدل قبل از ۲۰۱۵ و قبل فیس لیفته (ظاهرا بعضی از دوجای پلاک منطقه رو هم اینکارو میکنن)
هلکتای مدل پایین مثلا ۲۰۱۵ اینا رو فک کنم میتونید بعضا زیر ۴۰ تا بخرید که هم کارخونه ای هستن هم قدرتمند تر و با امکانات بیشتر
این به نظر ماشین بدی نمیاد و واسه کسی که میخواد چلنجر ده سیلندر داشته باشه شاید خوب باشه
چون وایپر که حتی نسل چهارشم فک کنم تو محدوده بالای ۶۰ تاس نسل ۵ ACR خیلی باید خوش شانس باشید زیر ۲۰۰ پیدا شه
حالا اینم بگم یه سری از چلنجر های درگ پک که البته مجوز تردد تو جاده ندارن مجهز به همین موتور ۱۰ سیلندر وایپر هستن
حسین دهمرد
۲۹ تیر ۱۴۰۲چه کار چیپ و مسخره ای. این دو تا ماشین دوتا هویت جدا دارن
محمد
۲۹ تیر ۱۴۰۲من تو عراق سوار یکی از اینا شدم،واقعا ماشین فوقالعاده ای هست،مخصوصأ اون نسخش که سوپرشارژ داره!
Amir 2*106
۳۰ تیر ۱۴۰۲بنظرم موتورش به نسبت موتور معمولی چلنجر واقعا سنگین تره و چلنجر حالت آیدل آیرودینامیک خوبی نداره و هندلینگش الان با افتضاح برابری میکنه
اصلا چرا باید اینکارو کنی وقتی میتونی سوپرشارژ ببندی و همین قدرتو با وزن کمتر دریافت کنی
اما از حق نگذریم اگه زیرکاپوت دوتا توربو هم بشه جابدیم اونوقت میشه راجب خریدش فکر کرد
بنظرم فروشندش میخواد اینو که سیصد هزار کارکرده رو به ینفر دیگه بچاپونه(بندازه) بخاطر همین هم اینکارو کرده
مث ماشین فروش های خودمون
امیرمسعود
۳۱ تیر ۱۴۰۲بااین قیمت به قول اون آقا واقعا گریه داره 😭