دوج

قیمت دوج چلنجر با پیشرانه V10 وایپر مشخص شد!

یک چلنجر که به پیشرانهٔ ۸.۴ لیتری وایپر مجهز شده برای فروش گذاشته شده و بالاترین قیمت پیشنهادی آن ۳۰,۵۰۰ دلار است.

دوج برای خداحافظی با چلنجر، نسخهٔ دیمن ۱۷۰ را ارائه کرد اما کسانی که خودرویی خاص‌تر از این هیولای ۱۰۲۵ اسب بخاری می‌خواهند می‌توانند سراغ خودرویی که در اینجا می‌بینید بروند: یک چلنجر با پیشرانهٔ V10 وایپر و گیربکس دستی! این خودرو بر اساس چلنجر SXT ساخته شده که در حالت استاندارد به پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 مجهز است اما در سال ۲۰۱۶ شرکتی بنام پرفیکس کورپوریشن پیشرانهٔ ۸.۴ لیتری V10 وایپر را در سینهٔ این ماشین قرار داد تا افراطی‌ترین چلنجر را خلق کند.

در طول تعویض پیشرانه، این شرکت اصلاحات دیگری مثل تعویض ترموستات و رادیاتور را هم انجام داده است. قدرت این چلنجر V10 اعلام نشده اما موتور ۸.۴ لیتری روی نسل‌های چهارم (سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰) و پنجم (سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷) وایپر نصب می‌شد که در مدل قدیمی‌تر ۶۰۰ اسب بخار و در نسل آخر ۶۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. این یعنی درهرصورت، چلنجر داستان ما از تمام نسخه‌های کنونی این خودرو به‌جز انواع هلکت قوی‌تر است. نیروی موتور V10 هم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ترمک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

برای کنترل این همه اسب بخار وحشی، ترمزها با دیسک‌های بزرگ شیاردار و سوراخ‌دار و کالیپرهای قرمزرنگ و تعلیق با کمک‌فنرهای قابل تنظیم ارتقاء پیدا کرده است. رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی‌رنگ خودرو هم با لاستیک‌های فول‌وی HP108 با اندازهٔ ۲۷۵ در جلو و ۳۱۵ در عقب پوشیده شده‌اند. برای اینکه چلنجر با قلب وایپر در ظاهر هم نمای متمایز پیدا کند، سازنده آن را به کاپوت و سپر هلکت، اسپلیتر بزرگ جلو، کاناردهای کناری و جلوپنجرهٔ جدید مجهز کرده است درحالی‌که در عقب هم بال بزرگی جلب‌توجه می‌کند که البته با ظاهر کلی خودرو هماهنگ به نظر نمی‌رسد.

هرچند روی صفحه آمپر این خودرو عدد ۷ هزار مایل یا ۱۱,۲۶۰ کیلومتر دیده می‌شود اما کارکرد واقعی آن نامشخص است زیرا طبق گزارش‌ها، این چلنجر در آخرین بررسی در سال ۲۰۲۲ کارکرد ۳۱۰ هزار کیلومتری داشته است. این چلنجر منحصربه‌فرد هم‌اکنون برای حراج گذاشته شده و بالاترین قیمت که تا این لحظه برای آن پیشنهاد شده ۳۰,۵۰۰ دلار است. هرچند این خودرو کارکرد بالایی دارد و از مشکلاتی مثل خرابی سیستم تهویه رنج می‌برد اما ازآنجایی‌که پروژهٔ منحصربه‌فردی است، ارزش این قیمت و حتی بیشتر را خواهد داشت. همچنین وقتی در نظر بگیریم که قیمت چلنجر صفرکیلومتر با موتور V6 از ۳۱,۱۰۰ دلار آغاز می‌شود، ۳۰ هزار دلار برای چلنجری با پیشرانهٔ وایپر رقم زیادی نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Amiro

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (403 ديدگاه)

    اگه میگن عکس صدا نداره دارن دروغ میگن صدای توربو هاش توی مغزم داره میپیچه😋🙃
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/Challenger-V10-3.jpg
    🤌🙂🧡

    موافقم 63
    مخالفم 14
    1. JDM سابق

      ۲۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (798 ديدگاه)

      V10 وایپر توربو نداره که🤔

      موافقم 56
    2. محمد

      ۲۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (39 ديدگاه)

      وجدانا توربوش رو از کجا دیدی ؟؟؟؟

      موافقم 48
    3. Amiro

      ۲۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (403 ديدگاه)

      عزیزان دل من منظور کلیت چلنجره وارد جزئیات نشید با تشکر ایش🙃
      🤌🙂🧡

      موافقم 30
      مخالفم 6
  2. زیزیگولو

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (6011 ديدگاه)

    با این قیمت واقعاً مفته

    موافقم 44
    1. M/D

      ۲۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (200 ديدگاه)

      جالبه که ۱۸۰ دلار از هاوال h۶ هیبریدی استرالیا کمتره.

      موافقم 17
      مخالفم 8
      1. M/D

        ۲۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (200 ديدگاه)

        الان دقیقا چرا دیس دادید؟
        دارم اشتباه میگم؟
        https://www.pedal.ir/toyota/haval-h6-hybrid-vs-toyota-rav4-xse-hybrid-comparison/
        تو لینک بالا هم گفته قیمت هاوال h6 هیبرید پایه استرالیا ۳۰۶۸۰دلاره و این هم ۳۰۵۰۰دلار قیمت داره

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. اشکان

          ۲۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (416 ديدگاه)

          هاوال و که کسی تو استرالیا نمیخره ، MG فروشش خوبه بی وای دی ام تک و توکی میفروشه !!!
          ولی استرالیا قیمت ماشین داخلش از بقیه کشورهای پیشرفته بیشتره ، از همه جام دوره دیگه …

          موافقم 7
          مخالفم 1
  3. امیر

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (680 ديدگاه)

    موتور v10 و گیربکس دستی !!! یدونه از اینا لطفا 🥲🔥🔥🇺🇸💪

    موافقم 50
    مخالفم 2
  4. ARIAN

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (347 ديدگاه)

    لعنت به این زندگی. چلنجر با موتور وایپر کمتر از دو میلیارد تومن!!! اینجا با چهار میلیارد بهت تیگو هشت پرو میدن. به قول سروش هیچکش: گریه داره گریه داره گفتن مرد گریه نمیکنه گریه داره……

    موافقم 57
    مخالفم 6
  5. *ALI*

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    ماشین معلومه خیلی خفنه بنظرم فنیش خوبه و قدرت زیاد و خوبی رو تولید کنه حتی از ظاهرش هم میشه فهمید جلوی ماشین خیلی قشنگ شده مخصوصا با با با رنگ سفید ولی بال عقب فک نمی کنم به این ماشین مخصوصا با این مدل بیاد

    موافقم 25
    مخالفم 1
  6. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (320 ديدگاه)

    این لات جاده هاست نه ۴۰۵

    موافقم 51
    مخالفم 1
    1. مجتبی .

      ۲۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1218 ديدگاه)

      آقا این گنده لاته گنگستره این یک لذته واقعیه ولی نه برا ما بلکه دیگری. روزگار بد مارو اسیر دردی کردی که خودمون هیچ نقشی توش نداشتیم‌.

      موافقم 32
      مخالفم 1
  7. R/T

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)
    1. Camaro 70

      ۳۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      آره واقعا

      موافقم 1
      مخالفم 1
  8. R/T

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)

    چه حالی بکنه خریدار با این گیربکس دستی با موتور V10 کلی هیجان آدرنالین داره

    موافقم 27
  9. JDM سابق

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (798 ديدگاه)

    این چلنجر در آخرین بررسی در سال ۲۰۲۲ کارکرد ۳۱۰ هزار کیلومتری داشته است

    حالا فهمیدم چرا ۳۰ هزارتا قیمت گذاشته ولی خب V10 وایپر روشه نمیشه ازش گذشت

    موافقم 15
    مخالفم 1
  10. BMW

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    این سلطان جاده هاست نه ماشین های قرتی ما شیطان اینه بقیه داداشو در میارن اصلا وقتی به استارتش فور میکنم چهار ستونم مغزم منفجر میشه😢😎🤩

    موافقم 17
    مخالفم 1
  11. Saeed

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    باله عقب واقعا قیافه ماشین رو خراب کرده

    موافقم 14
    مخالفم 4
  12. فرشاد

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اصلا جالب نی
    وایپرارو چرا میریزین تو چلنجرا
    وایپر یه ماشین پرفورمنس و تقریبا پیست محور هس
    چلنجر یه ماسل کار درگ محور و لذت بردنه
    با عوض کردن موتورا کارشون ناقصه
    اما وایپر یه امریکنه گاد هس گااد

    موافقم 10
    مخالفم 7
  13. خخخ

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    سلطان جاده elx
    هیچ ماشینی به گرد پاش نمی‌رسه بوگاتی فراری نمی‌شناسه😼🤘

    موافقم 4
    مخالفم 42
    1. BMW

      ۲۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1498 ديدگاه)

      اره تو راستی 😂😂

      موافقم 15
      مخالفم 1
    2. OM.01

      ۲۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (575 ديدگاه)

      (سلطان جاده elx هیچ ماشینی به گرد پاش نمی‌رسه بوگاتی فراری نمی‌شناسه)

      حالا بماند که بر اساس قوانین فیزیک و محاسبات ساده elx در جاده کفی با تایر فابریک کارخونه نمی‌تونه بیشتر از 170 کیلومتر بره. شتابش هم با دستگاه درگی دور بر 12 و 13 ثانیه هست… بر اساس واقیعت علم و محاسبات و منطق این اشغال حلبی (از همون قدیم مشکل حلبی بودن در پرشیا ها و هر مدلیش اون موقع کمتر) هیچ دلیلی برای دوست داشتن نداره ولی…

      ولی محض اطلاع شما بوگاتی تیپ 57 آتلانتیک شتابش از سلاطین پوشالی ایران بیشتره. زمان که این ماشین تولید شد پدر بزرگ شما احتمالا هنوز تو این دنیا نبودن یا اگه بودن 3 یا 4 ساله بوده…

      فراری هم نیازی به گفتن نیست. اولین محصول فراری یعنی 125s هم تو 0تا100 هم تو 0تا160 هم تو 400 متر نقطه شون میکنه! ماشین 76 سال پیش…

      این آشغال و امثالش نهایتا از پونتیاک streamliner مدل 1951 و یا پونتیاک chieftain مدل 1954 سریعتر باشن هرچند تو این 2 خودرو هم شک تردید دارم…!

      اینجا سایت پدال هست نه پیج های مسخره ایستایی. خواهشا از این حرفا اینجا نزنید…

      موافقم 34
      مخالفم 2
  14. AMIN (M.A.S)

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (848 ديدگاه)

    با این کارکردی که داره مشخصه نباید خیلی قیمتش زیاد باشه البته مالک ظاهرشو به صورت بعد فیس لیفت درآورده ولی مدل قبل از ۲۰۱۵ و قبل فیس لیفته (ظاهرا بعضی از دوجای پلاک منطقه رو هم اینکارو میکنن)
    هلکتای مدل پایین مثلا ۲۰۱۵ اینا رو فک کنم میتونید بعضا زیر ۴۰ تا بخرید که هم کارخونه ای هستن هم قدرتمند تر و با امکانات بیشتر
    این به نظر ماشین بدی نمیاد و واسه کسی که میخواد چلنجر ده سیلندر داشته باشه شاید خوب باشه
    چون وایپر که حتی نسل چهارشم فک کنم تو محدوده بالای ۶۰ تاس نسل ۵ ACR خیلی باید خوش شانس باشید زیر ۲۰۰ پیدا شه
    حالا اینم بگم یه سری از چلنجر های درگ پک که البته مجوز تردد تو جاده ندارن مجهز به همین موتور ۱۰ سیلندر وایپر هستن

  15. حسین دهمرد

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    چه کار چیپ و مسخره ای. این دو تا ماشین دوتا هویت جدا دارن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  16. محمد

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1297 ديدگاه)

    من تو عراق سوار یکی از اینا شدم،واقعا ماشین فوق‌العاده ای هست،مخصوصأ اون نسخش‌ که سوپرشارژ داره!

  17. Amir 2*106

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بنظرم موتورش به نسبت موتور معمولی چلنجر واقعا سنگین تره و چلنجر حالت آیدل آیرودینامیک خوبی نداره و هندلینگش الان با افتضاح برابری میکنه
    اصلا چرا باید اینکارو کنی وقتی میتونی سوپرشارژ ببندی و همین قدرتو با وزن کمتر دریافت کنی
    اما از حق نگذریم اگه زیرکاپوت دوتا توربو هم بشه جابدیم اونوقت میشه راجب خریدش فکر کرد
    بنظرم فروشندش میخواد اینو که سیصد هزار کارکرده رو به ینفر دیگه بچاپونه(بندازه) بخاطر همین هم اینکارو کرده
    مث ماشین فروش های خودمون

    موافقم 2
    مخالفم 6
  18. امیرمسعود

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    بااین قیمت به قول اون آقا واقعا گریه داره 😭

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا