در این درگ، چارجر با ۴۸۵ اسب بخار قدرت به مصاف کادیلاک CT5-V با ۳۶۰ اسب بخار قدرت و بامو 650i قدیمی ۴۴۵ اسب بخاری میرود.
دوج چارجر که در سال ۲۰۰۶ احیا شد، در پایان سال جاری از روی خط تولید کنار خواهد رفت و جای خود را به یک کوپهٔ الکتریکی خواهد داد اما این ماشین علیرغم سن بسیار بالا هنوز هم سدان فوقالعاده جذابی است خصوصاً اگر به موتور V8 همی مجهز باشد. بااینحال، مشکل اصلی چارجرهای همی هرزگردی چرخها در آغاز حرکت است. به همین دلیل، حتی در نسخهٔ وایدبادی که لاستیکهای پهنتری دارد، لانچ کردن درست با این سدان قدرتمند بسیار سخت است. این موضوع را بهخوبی میتوان در ویدئوی سم کارلیجن که یک چارجر ۳۹۲ را در برابر دو سدان چهارچرخ محرک قرار داده است دید.
یکی از این رقبا، بامو 650i گرن کوپهٔ قدیمی است که هنوز هم زیبا به نظر میرسد. این ماشین که با کد F06 شناخته میشود، نسخهٔ چهاردر از نسل قبلی سری ۶ محسوب میشود و به موتور N63 مجهز است. این پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو در اینجا ۴۴۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این سدان آلمانی از لحاظ مشخصات بسیار به چارجر ۳۹۲ نزدیک است زیرا خروجی پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی دوج با ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور تقریباً هماندازهٔ موتور توئین توربوی بامو است و هردو خودرو نیز حدود ۲ تن وزن دارند.
رقیب سوم یعنی کادیلاک CT5-V اما تفاوتهای بزرگی با دو خودروی دیگر دارد. این ماشین که جدیدترین عضو این جمع محسوب میشود، از نوع بلکوینگ نیست و بنابراین زیر کاپوت آن یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو با تنها ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. البته در عوض سدان کادیلاک حدود ۲۰۰ کیلوگرم از دو خودروی دیگر سبکتر است و مثل بامو از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بهره میبرد. چارجر و 650i از گیربکسهای هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکنند درحالیکه CT5-V به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است.
با آغاز درگ از حالت سکون، موضوعی که در ابتدا بدان اشاره کردیم نمایان میشود زیرا هرچند چارجر ۴۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به بامو دارد اما لاستیکهای عقب آن نمیتوانند این قدرت و گشتاور را تحمل کنند. به همین دلیل، دوج در درگهای اول مغلوب رقبای چهارچرخ محرک میشود اما در مسابقات رولینگ از سرعت ۵۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت که دیگر خبری از مشکل کشش نیست، این ماسل کار چهاردر هردو رقیب را پشت سر گذاشته و پیروز میشود. کادیلاک نیز علیرغم قدرت کمتر، در همه درگها و رولینگها جایگاه دوم را کسب میکند.
مشخصات فنی
دوج چارجر SRT | کادیلاک CT5-V | بامو 650i | |
پیشرانه | ۶.۴ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۴۸۵ اسب بخار | ۳۶۰ اسب بخار | ۴۴۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۴۴ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۰۰ کیلوگرم | ۱۸۰۰ کیلوگرم | ۲۰۰۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۰,۳۴۰ دلار | ۵۴,۳۹۰ دلار | ۸۸,۸۵۰ دلار |
احمدرضا
۷ بهمن ۱۴۰۱انتخابم چارجر
ولی کادیلاک چقد بد صداس برعکس ظاهرش
زیزیگولو
۷ بهمن ۱۴۰۱از اون دوتای دیگه هم نمیشه به راحتی گذشت ….. انتخاب منم چاجر👍👍
MASOUD 0099
۷ بهمن ۱۴۰۱منم چارجر
علی
۷ بهمن ۱۴۰۱انتخابم دوچ ، دوچ کاربردی تر و بهتره بخاطر موتور تنفس طبیعی اش ، هرچند کلاس کادیلاک و بی ام و بالاتره
TESLA
۷ بهمن ۱۴۰۱چارجر عجب هیولایی بود ، تو رولینگ همشون رو قورت داد 🇺🇸🇺🇸💪💪💪
❤BMW❤
۷ بهمن ۱۴۰۱فقط بیامو
amirboss
۷ بهمن ۱۴۰۱اگه از درگ بگذریم و پارامترهای دیگه رو مدنظر قرار بدیم برنده این مسابقه قطعا کادیلاک هست.
مهران
۷ بهمن ۱۴۰۱بی ام و👌
این مدل یکی از مدلای دوست داشتنیه برای من
new reventon
۷ بهمن ۱۴۰۱چون ایرانییی
مگر نه کی تو دنیا به این زباله های 10 ساله با قیمت 14 هزار دلار نگاه میکنه
مهران
۷ بهمن ۱۴۰۱ربطش چیه!!!!
من هر جای دنیام برم این مدل برام دوست داشتنیه
TESLA
۸ بهمن ۱۴۰۱زباله ۱۰ ساله !!!😐😐 داش حرفت بیش از حد سمی بود
GMCS199584LSR
۸ بهمن ۱۴۰۱درود.به دیدِ من اینگونه سخنان نشان از تندروی دارند؛چوْن سلیقهیِ هرکسی ممکنه فرق کنه در این زمینه.حالا چوْن یکی سلیقهش اینجوریه که خودروِ قدیمی بخره این دلیل نمیشه که بخوایم به اوْن سلیقه خرده بگیریم.تویِ همین شبکههایِ اجتماعی هم ویدیوهایی از خریدِ مدلهایِ پایینتر و بازسازیشوْن بدستِ برخی از مردم که خیلی با خودروهایِ امروزی حال نمیکنند(حالا بههردلیلی) مشاهده میشه.بعدش هم اگر دقت داشتهباشید اینها اوْنجوری که شما دربارهشوْن گفتید نیستند.نمیدوْنم شما منظورتوْن چی بوده از بابتِ بهایِ چهاردههزاردلاری.همچنین جریانِ زبالهیِ دهساله رو هم نفهمیدم.
GMCS199584LSR
۸ بهمن ۱۴۰۱شما دربارهیِ خودروهایی که سالها از ساختشوْن گذشتهباشه ولی ارزششوْن چندینبرابر شدهباشه هم چنین دیدگاهی دارید؟
new reventon
۸ بهمن ۱۴۰۱بحث یه مدل تولید محدود یا با توانایی های خاص فرق میکنه، مثلا بی ام و ام 6 کامپتیشن بود خوب بود، ولی اینا چیز خاصی برا عرضه ندارن بخاطر همین قیمتشون افت میکنه.تو دبی همین رخ مدل 2012 با 55 هزار درهمم گیر میاد.
GERMANY
۸ بهمن ۱۴۰۱فعلا که همین شماها چسبیدین به زباله های ۳۰ سال پیش فرانسه بیمر هنوز بماند
zhero
۷ بهمن ۱۴۰۱چارجر هیولا👍
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۷ بهمن ۱۴۰۱داج 392 تایم 11.5____داج هلکت تایم 10.9____داج ردای تایم 10.5____داج سوپر استوک تایم 9.9_____داج دیمون تایم 9.6____ بزودی داج لست کال میاد چه تایمی ثبت میکنه به نظرتون.
KAMI
۷ بهمن ۱۴۰۱هر تایمی ثبت کنه مسئولین پدال به قدری حرص میخورند که دو ثانیه بیارن روش
مازیار
۸ بهمن ۱۴۰۱همون تایمی که شما بفرمائید
TESLA
۸ بهمن ۱۴۰۱سریع ترین داج استاندارد تاریخ در مسیر ۴۰۰ متر : دیتونا srt banshee برقی خواهد بود به دو دلیل: اول اینکه چهار چرخ محرک هست و در نتیجه هرزگردی شدید محصولات گذشته داج رو نداره و دوم طبق گفته خود مدیر عامل داج : قدرتش بیش از ۸۰۰ اسب بخار خواهد بود ( تازه زمانی که وارد بازار بشه انقدره ، و گرنه موقعی توی e stage براش بروزرسانی بیاد قطعا از این هم بیش تر میشه )
کرگدن باواریا
۷ بهمن ۱۴۰۱مشکلی تو کامنتا هست ؟
محمدهادی
۷ بهمن ۱۴۰۱بی ام و مدل پنج سال پیش هنوزم سرحاله و چنتا از درگ هارو تونست مال خودش کنه
عملکرد موتور درکنار گیربکس در بی ام و فوق العاده دقیقه
شمس
۸ بهمن ۱۴۰۱وقتی که یه گروه پر ادعا برنامه می سازن
واقعاً متأسفم که انقدر سطح ساخت رقابت خودرو به پایین ترین سطح از هر زمان دیگه ای رسیده که ، تعداد نفراتی که در حال ساخت برنامه ی خودرویی هستن هر روز داره بیشتر و ضعیف تر میشه
چند تا اُسکل که حتی رانندگی عادی رو هم در هر خودرو متفاوت انجام دادن
چقدر قبل ها تخصصی تر و چقدر بررسی ها حرفه ای تر توسط اساتید رانندگی بود
هر روز چند نفر دور هم جمع میشن فکر میکنن دارن برنامه میسازن
جمعاً شده صفر تا صد در جاده مستقیم
نه فنی هم خونی داره نه کلاس هم خونی داره و نه اِلِمان های دیگه
فقط سیاه نمایی که ببینید
ما تونسیتیم چند تا ماشین رو تو خط مستقیم به چالش بکشیم
بدون کمترین تخصص ممکن
حیف تمام اساتید که در ساخت تک تک ویدیوها همیشه تلاش و تخصص رو به حد نهایت خودشون میرسونن
پوزش و کمال تشکر از مترجم مطلب و مدیر سایت پدال
🙏🏼
RENAULT5
۸ بهمن ۱۴۰۱انتخاب منم چاجر
امیدوارم پدال نظرات رو منتشر کنه
نه تنها من بلکه نظران بسیاری از کاربران بی دلیل منتشر نمیشه.
Reza Waffen SS
۸ بهمن ۱۴۰۱۶۵۰i 👍👍👍
Reza
۸ بهمن ۱۴۰۱۱بی ام و
۲کادیلاک
۳چارجر
امیرسامان
۷ فروردین ۱۴۰۲فقط چارجر.من خودم هم تو کیشم و یدونه چارجر ۲۰۱۰ دارم