میدانیم سدانهایی که پیشرانههای حجیم هشت سیلندر دارند رو به انقراض هستند تا جایی که اگر کرایسلر ۳۰۰ را در نظر نگیریم، در حال حاضر تنها دو سدان V8 تنفس طبیعی در بازار باقی مانده است. این خودروها لکسس IS500 دوج چارجر ۳۹۲ هستند (البته چارجر R/T هم با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 ارائه میشود). حال CarLegion تصمیم گرفته است این دو خودرو را در برابر هم قرار دهد.
نگاهی به مشخصات نشان میدهد که این دو سدان بسیار به هم نزدیک هستند. لکسس از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 استفاده میکند که ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد و باید وزن ۱۸۰۵ کیلوگرمی را جابجا کند. از سوی دیگر، در سینهٔ چارجر یک موتور ۶.۴ لیتری V8 قرار گرفته است که ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند سدان آمریکایی قدرت بیشتری دارد اما با ۲۰۰۰ کیلوگرم وزن، به میزان قابلتوجهی سنگینتر از رقیب ژاپنی است. نیروی موتور اما در هردو خودرو از طریق گیربکسهای هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منقل میشود.
در اولین درگ، چارجر شروع خوبی نداشت و به همین دلیل لکسس بهراحتی با اختلافی نزدیک به چهار طول خودرو پیروز شد. درگ دوم بسیار نزدیکتر بود ولی چارجر بازهم نتوانست خود را به رقیب برساند و شکست خورد. در اولین مسابقهٔ رولینگ اما دوج به لطف قدرت بیشتر خود لکسس را پشت سر گذاشت و نتیجهای خلاف درگ دوم را رقم زد. در رولینگ آخر هم دو خودرو در تمام طول مسیر شانهبهشانهٔ هم پیش رفتند اما درنهایت این چارجر بود که با اختلافی جزئی پیروز شد؛ بنابراین، به نظر میرسد این بازماندههای سدانهای V8 تنفس طبیعی از لحاظ پرفورمنس تقریباً برابر هستند و انتخاب یکی از آنها به سلیقهٔ افراد بازخواهد گشت.
مشخصات فنی
دوج چارجر ۳۹۲ | لکسس IS500 | |
پیشرانه | ۶.۴ لیتری V8 | ۵.۰ لیتری V8 |
قدرت | ۴۸۵ اسب بخار | ۴۷۲ اسب بخار |
گشتاور | ۶۴۵ نیوتن متر | ۵۳۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۰۰۰ کیلوگرم | ۱۸۰۵ کیلوگرم |
قیمت | ۴۸,۹۸۰ دلار | ۵۷,۹۲۵ دلار |
پدرام
۴ تیر ۱۴۰۱ولی معتقدم چارجر رخ بهتری داره به شخصه چارجر رو انتخاب می کنم اما لکسس ظاهرا شتاب بهتری می ده ولی چون خیلی از طراحی اش خوشم نمیاد
Carlover
۴ تیر ۱۴۰۱چقدر سنگینه چارجر!!! اصلا فکر نمیکردم ۲ تن باشه
کیان
۴ تیر ۱۴۰۱جفتشون خوبن، ولی به شخصه بنظرم لکسوس با توجه به اینکه کیفیتش بالاتره شاید انتخاب بهتری باشه، اون شتاب اولیه لکسوس یا قدرت بیشتر چارجر برای رولینگ هم بنظرم اهمیتی ندارن، هرکسی بخواد بخره یکی از اینارو بیشتر سلیقه مهم میشه براش تا …،
ولی صداهاشون از همین پشت مانیتور هم جذاب بود شنیدنش حالا چ برسه به گاز دادن و نشستن پشتشون و …
Iman99
۵ تیر ۱۴۰۱درود برتو الان اینجا نظر منطقی دادید من نه تنها حرفی ندارم بلکه میام میگم نظرتو قبولم دارم
هردو سلیقه های مختلفی رو پوشش میدن و ویژگی های خودشون رو دارن میشه گفت هردو انتخاب مناسبی هستن
انتخاب من هردو
برای روزمره آی اس
برای کندن آسفالت و وحشی بازی داج چارجر
SRT
۴ تیر ۱۴۰۱فقط باسن ماشینارو شما نگا کن ،عشق میکنی اصن
Reza Waffen SS
۴ تیر ۱۴۰۱داج چارجر انتخابم
حسین
۴ تیر ۱۴۰۱درسته سلیقه ای
و من لکسوس رو انتخاب میکنم 😎
Nima
۴ تیر ۱۴۰۱صدای همی عالیه
شاهین
۴ تیر ۱۴۰۱چارجر هرزگردی داشت موقع لانچ
درکل انتخابم چارجر جوون پسنده و واس ماشین بازا بهتره. حکم پژو پارس رو داره برای جوون های ما
بهنام
۵ تیر ۱۴۰۱این آی اس بشدت زیبا و متناسبه . خیلی ازش خوشم میاد.
سپهر
۷ تیر ۱۴۰۱اتفلقا اصلا زیبا نیست انگار ماشین چینیه
Hadi
۵ تیر ۱۴۰۱فقط صداشون 😍👌🏼
جفتشون رو دوست دارم ولی لکسس انتخابمه…