دوجلکسوس

درگ جذاب سدان‌های V8 تنفس طبیعی، دوج چارجر 392 و لکسوس IS500

میدانیم سدان‌هایی که پیشرانه‌های حجیم هشت سیلندر دارند رو به انقراض هستند تا جایی که اگر کرایسلر ۳۰۰ را در نظر نگیریم، در حال حاضر تنها دو سدان V8 تنفس طبیعی در بازار باقی مانده است. این خودروها لکسس IS500 دوج چارجر ۳۹۲ هستند (البته چارجر R/T هم با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 ارائه می‌شود). حال CarLegion تصمیم گرفته است این دو خودرو را در برابر هم قرار دهد.

نگاهی به مشخصات نشان می‌دهد که این دو سدان بسیار به هم نزدیک هستند. لکسس از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 استفاده می‌کند که ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد و باید وزن ۱۸۰۵ کیلوگرمی را جابجا کند. از سوی دیگر، در سینهٔ چارجر یک موتور ۶.۴ لیتری V8 قرار گرفته است که ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند سدان آمریکایی قدرت بیشتری دارد اما با ۲۰۰۰ کیلوگرم وزن، به میزان قابل‌توجهی سنگین‌تر از رقیب ژاپنی است. نیروی موتور اما در هردو خودرو از طریق گیربکس‌های هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منقل می‌شود.

در اولین درگ، چارجر شروع خوبی نداشت و به همین دلیل لکسس به‌راحتی با اختلافی نزدیک به چهار طول خودرو پیروز شد. درگ دوم بسیار نزدیک‌تر بود ولی چارجر بازهم نتوانست خود را به رقیب برساند و شکست خورد. در اولین مسابقهٔ رولینگ اما دوج به لطف قدرت بیشتر خود لکسس را پشت سر گذاشت و نتیجه‌ای خلاف درگ دوم را رقم زد. در رولینگ آخر هم دو خودرو در تمام طول مسیر شانه‌به‌شانهٔ هم پیش رفتند اما درنهایت این چارجر بود که با اختلافی جزئی پیروز شد؛ بنابراین، به نظر می‌رسد این بازمانده‌های سدان‌های V8 تنفس طبیعی از لحاظ پرفورمنس تقریباً برابر هستند و انتخاب یکی از آن‌ها به سلیقهٔ افراد بازخواهد گشت.

مشخصات فنی

 

دوج چارجر ۳۹۲

لکسس IS500

پیشرانه ۶.۴ لیتری V8 ۵.۰ لیتری V8
قدرت ۴۸۵ اسب بخار ۴۷۲ اسب بخار
گشتاور ۶۴۵ نیوتن متر ۵۳۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۰۰۰ کیلوگرم ۱۸۰۵ کیلوگرم
قیمت ۴۸,۹۸۰ دلار ۵۷,۹۲۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. پدرام

    ۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    ولی معتقدم چارجر رخ بهتری داره به شخصه چارجر رو انتخاب می کنم اما لکسس ظاهرا شتاب بهتری می ده ولی چون خیلی از طراحی اش خوشم نمیاد

    موافقم 19
    مخالفم 34
  2. Carlover

    ۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    چقدر سنگینه چارجر!!! اصلا فکر نمیکردم ۲ تن باشه

    موافقم 28
    مخالفم 2
  3. کیان

    ۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    جفتشون خوبن، ولی به شخصه بنظرم لکسوس با توجه به اینکه کیفیتش بالاتره شاید انتخاب بهتری باشه، اون شتاب اولیه لکسوس یا قدرت بیشتر چارجر برای رولینگ هم بنظرم اهمیتی ندارن، هرکسی بخواد بخره یکی از اینارو بیشتر سلیقه مهم میشه براش تا …،
    ولی صداهاشون از همین پشت مانیتور هم جذاب بود شنیدنش حالا چ برسه به گاز دادن و نشستن پشتشون و …

    موافقم 30
    مخالفم 11
    1. Iman99

      ۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      درود برتو الان اینجا نظر منطقی دادید من نه تنها حرفی ندارم بلکه میام میگم نظرتو قبولم دارم
      هردو سلیقه های مختلفی رو پوشش میدن و ویژگی های خودشون رو دارن میشه گفت هردو انتخاب مناسبی هستن
      انتخاب من هردو
      برای روزمره آی اس
      برای کندن آسفالت و وحشی بازی داج چارجر

  4. SRT

    ۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (623 ديدگاه)

    فقط باسن ماشینارو شما نگا کن ،عشق میکنی اصن

    موافقم 15
  5. Reza Waffen SS

    ۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    داج چارجر انتخابم

    موافقم 21
    مخالفم 5
  6. حسین

    ۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    درسته سلیقه ای
    و من لکسوس رو انتخاب میکنم 😎

    موافقم 14
    مخالفم 8
  7. Nima

    ۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    صدای همی عالیه

  8. شاهین

    ۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    چارجر هرزگردی داشت موقع لانچ
    درکل انتخابم چارجر جوون پسنده و واس ماشین بازا بهتره. حکم پژو پارس رو داره برای جوون های ما

    موافقم 10
    مخالفم 1
  9. بهنام

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (904 ديدگاه)

    این آی اس بشدت زیبا و متناسبه . خیلی ازش خوشم میاد.

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. سپهر

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (388 ديدگاه)

      اتفلقا اصلا زیبا نیست انگار ماشین چینیه

      موافقم 2
      مخالفم 3
  10. Hadi

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    فقط صداشون 😍👌🏼
    جفتشون رو دوست دارم ولی لکسس انتخابمه…

    موافقم 5
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا