ظاهرا چارجر برقی نتوانسته برای بازار امریکا جذاب باشد. نسخه بنزینی چارجر شاید محبوبیت این خودروی افسانهای را برگرداند.
رسانههای خودرویی آمریکا در مصاحبه با نمایندگیهای برند دوج به این نتیجه رسیدهاند که نسخه جدید چارجر بنزینی تا تابستان سال آینده دردسترس مشتریان این برند قرار خواهد گرفت. این خودروی جدید که با نام چارجر سیکسپک شناخته میشود و درحقیقت معادل بنزینی نسخه دیتونا ۲۰۲۵ تمام برقی خواهد بود، نهایتا تا ماه ژوئن به نمایندگیهای یادشده میرسد.
مقالات مرتبط:
- اولین رانندگی با دوج چارجر دیتونا برقی، انتقال خودروی عضلانی به عصر الکتریکی
- کارلوس تاوارس، دلیل پایان تولید پیشرانههای V8 همی دوج
نسخه برقی و شاید بتوان گفت، اصلی، این خودرو که چندی دردسترس عموم قرار گرفت، نخستینبار و بههمراه نمونه بنزینی در ماه مارس ۲۰۲۴ رونمایی شد اما به موعد تابستان ۲۰۲۴ نرسید و با تاخیر تحویل مواجه شد. دوج این تغییرات را بهدلیل وضعیت سیاسی درونی استلانتیس میداند؛ این برند به استعفای مدیراسبق فیات-کرایسلر و مدیرعامل شرکت مادر، «کارلوس تاوارس»، اشاره دارد.
تنها انتخاب کنونی دوج برای عرضه این خودرو، استفاده پیشرانه دردسترس ۳ لیتری تویین توربوی ۶ سیلندر خطی هوریکان است که در دو نسخه ۴۲۰ و ۵۵۰ اسب بخاری تولید میشود. برنامه دوج بر آن است تا نسخه بنزینی را هم مانند دیتونا در دو نسخه دو و چهار در هم به دست مشتریان برساند و بهرهمندی از سیستم چهار چرخ محرک را هم بهعنوان یک آپشن قرار دهد. بهجز موارد یادشده، اطلاعات دقیق دیگری دردسترس رسانهها نیست و باید منتظر اطلاعیههای بعدی دوج ماند.
اعلامیه عرضه خودروهای بنزینی دوج در تابستان جاری درحالی منتشر شده است که برندهای آمریکایی زیرمجموعه استلانتیس همگی با افت فروش مواجه شدند و این مسئله، آنها را بر آن داشت تا تاوارس را فرابخوانند. مدیر فروش این برند بزرگ در آمریکا، «جفری کومور»، میگوید:
با نگاه به سال پیش رو متوجه میشویم که نمایندگیهایمان پیش از هر چیزی، خواستار تداوم هستند. ما پس از روبهرو شدن با چالشهایی ۲۰۲۴ بهطور مستقیم به نمایندگیهایمان گفتیم که تداوم را حفظ خواهیم کرد و روی کسب دوباره اعتماد آنها تمرکز خواهیم داشت؛ بهویژه زمانی که بحث محصولات، قیمت و دریافتی خودمان باشد.
به نظر شما، آیا برای عرضه نسخه بنزینی محصول برقی دوج دیر شده است؟ آیا مردم آمریکا خاطره چارجر را از یاد بردهاند؟
مصطفی
۸ اسفند ۱۴۰۳چه خوب
اسطوره بزرگ هیچ گاه برقی نخواهد بود…
Ali
۸ اسفند ۱۴۰۳دوج شارژر چیه😂تایتل متنو درست کنید
Ksrwy
۸ اسفند ۱۴۰۳تایتل چیه😂کامنتتو درست کن
SMS
۸ اسفند ۱۴۰۳کاشکی حداقل هشت سیلندر ولی با حجم کمتر می بود
R
۸ اسفند ۱۴۰۳خوبه یادگرفتین بعد این همه سال به چارجر بگین شارژر انگلیسیتون داره قوی تر میشه امیدم رفت بالا انتظار دارم ریوولتو رو هم درست بگید
Ali
۸ اسفند ۱۴۰۳باز هم از برقیش بهتره ولی ۶ سیلندر و تویین توربو زیادم طراحی جلوش چنگی به دل نمیزنه نسل قبل خدا بود
Iman 007
۸ اسفند ۱۴۰۳فکر میکنم نسبت به برقیش بیشتر بفروشه
حسن
۸ اسفند ۱۴۰۳وقتی قیافه اش رو هم به فنا دادن چه فایده
froG-driVer
۸ اسفند ۱۴۰۳ظاهرش بی نقصه،مشکل از باطنه…
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۸ اسفند ۱۴۰۳همین الان هم بنزینی رو بدن بیرون دیره چه برسه به این که یک سال دیگه طول بکشه.نکتن بعدی بزرگی بیش از حد چارجر و وزن زیادشه که بدون شک یه ۶ سیلندر ۵۵۰ اسبی کفاف نامیده حالا فکر کنید یه نسخه ۴۲۰ اسبی هم داشته باشه.فقط یک راه دارن برگردوندن همی هلکت و ساخت نسل جدید همی.وگرنه کی حاضره موستانگ ۵۰۰ اسبی ارزانتر سبکتر و شیکتر رو ول کنه اونم وی۸
حجتاله براهنی
۸ اسفند ۱۴۰۳پژو-سیتروئن خودشون که آش دهنسوزی نبودن اومدن این برندها رو هم بهفنا دادن!
B
۸ اسفند ۱۴۰۳اخه ظاهرشم بیریخته بدتر از سری ۵ جدیده
Saeedfarshchian
۸ اسفند ۱۴۰۳قیافش اتفاقا خیلیم خوبه
با موتور بنزینی جون میگیره
Arash Kashani
۸ اسفند ۱۴۰۳به عنوان یه ماسل کار زیادی طراحی ملایمی داره
نیمدونم دوج از همون روز اول چی با خودش فکر کرد
که یه ماسل کار برقی میتونه برای مردم جذابیت داشته باشه
این ماشین یه تنه آبروی کل صنعت خودروسازی آمریکا رو برده
از چلنجر دیمن 170 به این یه تیکه آشغال