دوج چارجر هلکت در حالت استاندارد نیز خودروی بسیار پرقدرتی است اما این چارجر تیون شده با ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت رکورد سرعت جدیدی را ثبت میکند.
چارجر هلکت ردای جزو خودروهای عضلانی چهار درب و پرقدرت است که از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با ۷۹۷ اسب بخار خروجی و ۹۵۸ نیوتون متر گشتاور سود میبرد. دوج میگوید این هیولا در عرض ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت ۳۲۷ کیلومتر در ساعت را ثبت میکند. قطعاً چنین عملکردی پاسخگوی طیف وسیعی از خریداران خواهد بود اما مالک چارجری که مشاهده میکنید عقیده دیگری دارد چراکه با تیونینگ قدرت خودروی خود را به ۱۸۰۰ اسب بخار رسانده است.
صدای تولیدی پیشرانه حتی در حالت درجا به قدری بلند و گیراست که به سختی میتوان صدای مالک در زمان گفتوگو را شنید اما زمانی که خودرو سرعت بگیرد داستان دیگری شروع خواهد شد. جادوی واقعی در زیر کاپوت نهفته است به گونهای که از یک جفت توربو استفاده شده و خروجیهای اگزوز نیز از کنارهها و جلوی چرخها بیرون زدهاند. در ویدئوی منتشر شده دادههای داینو نیز وجود دارند که به قدرت ۱۶۳۹ اسب بخار و گشتاور ۲۰۶۰ نیوتون متری در چرخها اشاره میکنند.
البته باید دانست خودروی موردبحث از مشکلی در ماژول کنترل قوای محرکه رنج میبرد که باعث محدود شدن دور موتور خواهد شد. مالک میگوید احتمالاً با حل این مشکل قدرت پیشرانه میتواند به ۱۸۰۰ اسب بخار میرسد. چارجر هلکت پرقدرت در تست سرعت پیست پوکانو نیز شرکت میکند و با رسیدن به سرعت ۲۹۵ کیلومتر در ساعت رکورد جدیدی را برای طی مسافت ۵۰۰ متر بر جای میگذارد. مالک خودرو از نتایج به دست آمده راضی است هرچند به مشکلات کشش خودرو اشاره میکند. البته که انتقال ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت به کف سرد پیست کار دشواری خواهد بود. به نظر میرسد با افزایش دما و همچنین چسبندگی بهتر لاستیکها دستیابی به سرعتهای بیشتر میسر خواهد شد.
توضیح: تصاویر به دوج چارجر SRT هلکت ردای استاندارد تعلق دارند.
Puriya
۲۰ آبان ۱۴۰۲۱۸۰۰ اسب و ۲۰۰۰ نیوتون متر گشتاور؟؟؟
زور این ماشین از یه اتوبوس بیشتره
NAVID۰۰۹۸
۲۰ آبان ۱۴۰۲عملاً جِت جنگی زمینی شده !
این همه اسبواُلاغ واس چه کاریه ؟!
datsun
۲۰ آبان ۱۴۰۲ولی نمیتونه اتوبوس رو خالی هم حرکت بده اگه گفتی چرا؟
Max Pain
۲۰ آبان ۱۴۰۲ساختار شاسی و ضریب گیربکس – مشکل در کشش خودرو – ضمنا گشتاور باید از دورهای پایین در دسترس باشه وگرنه فقط باید دور ببره بالا و لاستیک دود کنه .
datsun
۲۰ آبان ۱۴۰۲منظورم اینه اگه همین موتور رو بلافرض روی اتوبوس بزارن
Airik
۲۵ آبان ۱۴۰۲چون وزنش کمه و برن آوت میکنه
🤡
۲۰ آبان ۱۴۰۲این ماشین نباید توقف تولید بشه
نماد امریکاس
Mercedes
۲۰ آبان ۱۴۰۲موافقم
از چلنجر اصلا خوشم نمیاد (فنیش میدونم خفنه ، قیافشو دوست ندارم ، انگار مال زمان جنگ جهانی دومه ، بروز نشده خیلی قدیمیه ، حالا یه سری میگن اصالت من میگم عقب ماندگی ، چون اگه تا ابد بخوای اصالت رو حفظ کنی تا ۱۰۰۰ سال دیگه هم جهان همین شکلی میمونه و تغییر نمیکنه چون باید اصالت حفظ بشه )
ولی چارجر رو عاشقشم خیلی دل.بره
ماستنگ های نسل جدید هم که دیگه نگم .. عشقه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۰ آبان ۱۴۰۲نظرت راجب ۹۱۱ چیه.
Mercedes
۱۰ آذر ۱۴۰۲اون استثنا هست😂 لامصب تا ابد باید همون شکلی بمونه
پیام
۲۰ آبان ۱۴۰۲زمانی که هلکت بقیه رو به هلاکت میرسونه
۰۰۹۸سامورایی
۲۰ آبان ۱۴۰۲عجب هیولای وحشی شده یک خودروی سدان با ۲ تن وزن و قدرت هایپرکار و گشتاور کامیون چه شود.
Enzo Ferrari 2008
۲۰ آبان ۱۴۰۲یعنی صفر تا صد چند ثانیه هست
𝐀𝐥𝐢
۲۰ آبان ۱۴۰۲ظاهرش یه جوریه که فقط باید باهاش ویراژ بدی
💀
۲۱ آبان ۱۴۰۲از یه بوگاتی ۵ میلیون پرقدرت تره
،
۲۱ آبان ۱۴۰۲سلطان.نننن
ابوالفضل
۲۱ آبان ۱۴۰۲عجب چیزی شده 😈
همون استانداردش هم فوق العادس
عرفان
۲۱ آبان ۱۴۰۲یه گیربکس چهار چرخ متحرک بذاری روش اوف به شتابی میشه غیر قابل تصور
Amir
۲۱ آبان ۱۴۰۲گیربکس چهار چرخ چیه مشتی؟ دیفرانسیل چهار چرخ متحرک یا دو دف منظورته؟ 🤣
شاهرخ
۲۲ آبان ۱۴۰۲واقعا واسه ماشین چهار در فوقالعاده است این قدرت و سرعت
شاهرخ
۲۲ آبان ۱۴۰۲واقعا واسه یه ماشین چهار در فوقالعاده است این قدرت و سرعت
جالبه در اخر تبلیغ فونیکس رو میبینیم با ۱۵۰ اسب بخار قدرت
M..
۲۴ آبان ۱۴۰۲خوب که چی چکارش کنیم وقتی هیچ گاه قرار نیست بیرون از صفحه گوشی ببینیمش به چه دردی میخوره … با این عقب افتاده های بز گر و از گله بدور..که از یو اس کار بدشون میاد چی الکی نشونمون میدی اینا رو؟ دیونه ای؟
Mercedes
۱۰ آذر ۱۴۰۲دوباره اومدم مقاله رو بخونم عکساشو ببینم
خیلی جیگره