مقایسهٔ ابعاد و وزن نسل جدید دوج چارجر با فورد موستانگ نشان میدهد که این دو خودرو هرگز رقیب یکدیگر نیستند و چارجر بهتنهایی در یک کلاس قرار میگیرد.
شورلت کامارو و دوج چلنجر از خط تولید کنار رفتند و این باعث شد فورد موستانگ در بازار ماسل کارهای آمریکا تنها شود. بااینحال، چند روز پیش دوج نسل جدید چارجر را در نسخههای سدان و کوپهٔ الکتریکی و بنزینی معرفی کرد که نسخهٔ کوپهٔ آن در اصل جایگزین چلنجر محسوب میشود و بنابراین طبیعی است که آن را رقیب موستانگ بدانیم. بااینحال، اگر این دو ماشین را باهم مقایسه کنیم، خواهیم فهمید که واقعاً رقیب مستقیم یکدیگر نیستند.
دوج چارجر جدید در کلاس کاملاً متفاوتی نسبت به موستانگ قرار دارد زیرا فقط ۴ سانتیمتر از مرسدس بنز S کلاس کوتاهتر است. این اندازهٔ بزرگ اما فقط مختص چارجر سدان نیست و نسخهٔ کوپه هم به همین اندازه عظیمالجثه است. آخرین باری که یک برند آمریکایی چنین کوپهٔ بزرگی تولید کرد را به یاد نمیآوریم. طول چلنجر هیچگاه از ۵ متر فراتر نرفت و کوپههای بزرگ دههٔ ۹۰ مثل فورد تاندربرد و شورلت مونتکارلو همگی نزدیک به ۵ متر یا کمی بیش از این طول داشتند؛ بنابراین، اگر بخواهیم آخرین کوپههای آمریکایی که بزرگتر از چارجر جدید بودند را پیدا کنیم باید سراغ لینکلن کانتیننتال مارک VIII و بیوک ریویرا دههٔ ۹۰ با طول حدود ۵,۲۶۰ میلیمتر برویم. این یعنی طی ۲۵ سال گذشته کوپهای به بزرگی چارجر از خودروسازان آمریکایی ندیدهایم.
اگر چارجر کمی کوچکتر بود شاید میتوانستیم با اغماض آن را رقیب موستانگ بدانیم اما مسئلهٔ وزن هم در اینجا مطرح است. نسخهٔ الکتریکی این خودرو که با نام دیتونا شناخته میشود، با ۲۶۵۰ کیلوگرم وزن، ۸۵۰ کیلوگرم از موستانگ سنگینتر است. البته هنوز از وزن چارجر بنزینی خبر نداریم ولی بااینحال، هنوز هم موستانگ در برابر ماسل کار جدید دوج کوچک به نظر میرسد. البته میدانیم که دوج در طول توسعهٔ چارجر جدید شورلت کامارو و پورشه تایکان را معیار قرار داده است و بنابراین، هرچند در دستور پخت این ماشین بزرگ کمی ادویهٔ پونی کار ریخته شده اما مطمئناً رقیب موستانگ نخواهد بود. این یعنی چارجر جدید بهتنهایی در یک کلاس قرار خواهد گرفت. در جدول زیر میتوانید مقایسهٔ ابعاد و وزن نسل جدید چارجر را با دیگر خودروها ببینید.
خودرو | طول (میلیمتر) | عرض (میلیمتر) | وزن (کیلوگرم) |
دوج چارجر دیتونا | ۵,۲۴۷ | ۲,۱۴۱ | ۲۶۵۰ |
فورد موستانگ | ۴,۸۱۸ | ۲,۰۸۰ | ۱۸۰۰ |
مرسدس بنز S کلاس | ۵,۲۸۸ | ۲,۱۰۸ | ۲۱۵۰ |
پورشه تایکان | ۴,۹۶۳ | ۲,۱۴۶ | ۲۰۷۲ |
دوج چارجر هلکت | ۵,۱۰۵ | ۱,۹۸۹ | ۲۰۸۰ |
دوج چلنجر هلکت | ۵,۰۱۶ | ۱,۹۸۹ | ۲۰۰۰ |
دوج چارجر ۱۹۶۸ | ۵,۳۰۳ | ۱,۹۴۵ | ۱۸۳۰ |
فقط انگلستان
۱۹ اسفند ۱۴۰۲برتری ظاهری چلنجر هم به ابعاد خیلی بزرگشه وقتی کنارش میایستی خودروهای دیگرو فراموش میکنی اینقدر که بزرگ و باابهته.
NAVID۰۰۹۸
۱۹ اسفند ۱۴۰۲هیچکدومشون اون چیزی نیستن که باید باشن ، کاش حداقل کامارو بیاد از این ضعف نهاد استفاده رو ببره!!!
حالا ضعف چیه ؟!
ضعف طراحیای هست که به همه چیز میخوره جز ماسلکار!!!
ماسل یعنی آرنولد ، هادی چوپان ، رونی کلمن!!!
Cailo
۲۰ اسفند ۱۴۰۲خودتم فهمیدی چی بلغور کردی رفیق؟
A.m.A
۱۹ اسفند ۱۴۰۲کاش اندازه موستانگ بود ولی انجین همی حذف نمیشدتو این نسل
∆
۱۹ اسفند ۱۴۰۲خواستن به همون چارجر ۶۸ نزدیکتر بشن .
برعکس اکثر کاربرا ، من حس میکنم دوج خواسته خالص تر به چشم بیاد و حس سنگینی و عظمت و ابهت یا بهتر بگم در یک کلمه امریکایی بودن رو به هر چیزی ترجیح داده . حتی رقابت ۶۰ ساله ی خودروهای عضلانی ، حتی پرفورمنس ، حتی حرفای منتقدین و …
صرفا خواسته بزرگ ، باشکوه و امریکایی باشه . براش مهم نبوده که کامارو و موستانگی این وسط هستن یا نه . فقط خواسته یه دوج قلدر امریکایی باشه که به چیزی جز خودش اهمیت نمیده . حتی به طرفدارا .
باید دید آیا این استراتژی جواب میده یا نه .
A.m.A
۲۶ اسفند ۱۴۰۲قلدری با جاروبرقی
منطقیه!
من دیگه از استلانتیس بریدم.دیگه نمیکشم.
تنها ماسل کار واقعی باقی مونده رو به فنا داد و به جاش ماسل جارو برقی داده آخه کدوم ابلهی به جایگزینیه انجینای همی با دوتا آرمیچر تو جلو و عقب فکر میکنه تو اون خراب شده.
آخه ماسل کار ۴چرخ محرک برقی یا ۶سیلندر نوکرتم.
خب چه کرمیه میرن یه کوپه آلمانی میخرن خودشونو راحت میکنن.
نمیشد همون همی بیصاحابو یکم حجمشو کمتر میکردن و استاندارشو بیشتر میکردن تا بشه رو خط نگهش داشت.همونطوری که فورد نگه داشت انجین کایوت رو تو نسل جدید موستانگ.خریت از این بیشتر آخه.به جای توسعه موتورای الکتریکی روی یه انجین همی کوچیکتر مثلا۴لیتری کار میکرن که روی تمام پیکاپ ها،کراساوور ها،شاسی بلندا مثل جیپ و… قابل نصب باشه.
خیلی دلم پر بود!!!
Galant.VR4(JDM)
۱۹ اسفند ۱۴۰۲فعلا که جز هیکل بزرگش دیگه کارایی یه ماسلکار واقعی مثل فورد رو نداره.
عشق فقط همون فورد دیگه چارجر برقی فاقداعتبار
ali_x76
۱۹ اسفند ۱۴۰۲به نظرم overhang عقبش خیلی زیاده و جا داشت فاصله محوری بیشتری برای خودرویی با این طول در نظر میگرفتن.
خودروهایی با معماری الکتریکی امروز، با طول مشابه به ماشینهای همکلاس بنزینی، فاصله محوری خیلی بیشتری دارن که این قضیه توی چارجر جدید به چشم نمیخوره.
Undercover
۱۹ اسفند ۱۴۰۲نمیدونم چرا هر بار می بینمش فکر میکنم چلنجره تا چارجر.
STD
۱۹ اسفند ۱۴۰۲جلوش شبیه چلنجره . از کنار و عقب همون چارجره .
هر دو تاش یکی شدن دیگه . فرق چلنجر و چارجر فقط تو ۲ تا دره فعلا .
علی
۱۹ اسفند ۱۴۰۲جدی می فرمایید ؟
A.m.A
۱۹ اسفند ۱۴۰۲به نظر من طراحی چهار درش تناسب بیشتری داره
BMW
۱۹ اسفند ۱۴۰۲چی بگم براش🥲
Taha Ayoobi
۱۹ اسفند ۱۴۰۲عجب چیز بزرگیه پس
کم کم داره خوشم میاد ازش
فقط دوتا مشکل میبینم
یکی منحل شدن چلنجر
یکی طراحی
و گرنه عالیه
آها البته نبود موتور هشت سیلندر هم یکی از بدی هاس
و گرنه عالیه
Mohammad hasan
۲۰ اسفند ۱۴۰۲تا زمانی که عملکرد این خودرو اثبات نشه
این ظاهر بزرگ توجیه شدنی نیست…
نسل پیشین دوج اگرچه بزرگ بود ولی به حد کافی قدرتمند هم بود…
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۰ اسفند ۱۴۰۲کم کم جا میفته داداش
وگرنه ظاهری خیلی خوبه
ولی موتوری نه
خدای دوم
۱۹ اسفند ۱۴۰۲منی که عاشق دوج بودم با این خبر متنفر شدم😎😎🤮
mehran
۲۳ اسفند ۱۴۰۲بعضیا یه جوری از ماشین های برقی انتقاد میکنن که انگار چندتا ماشین برقی عوض کردن ،چطور از کجا رو چه حسابی این همه تنفر، من خودمم طرفدار ماشین بنزینیم ،ولی برقی برای کسایی که ماشین باز نیستن واقعا مناسبه ، و تنفر هم ندارم ازش چون از نزدیک هم ندیدم (برقی چینی نمیگم منظورم برقی های گلدر مثل بی وای دی ،تسلا و کره ای ها و ..)