دوج همزمان با چلنجر، به تولید سدان چارجر هم پایان داده است. آخرین نمونهٔ این خودرو یک اسکات پک وایدبادی با رنگ خاکستری بوده است.
مثل دوج چلنجر، تولید برادر سدانش، چارجر هم به پایان رسیده است. آخرین نمونهٔ این خودرو یک اسکات پک وایدبادی با رنگ خاکستری بوده که در روز جمعه ۲۲ دسامبر از خط تولید خارج شده است. دوج نسل هفتم چارجر را در سال ۲۰۱۱ به بازار فرستاد و از آن زمان تاکنون حدود ۱.۸ میلیون دستگاه از این سدان عضلانی را در نسخههای مختلفی مثل مدلهای قدرتمند هلکت با پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ فروخته است.
آخرین چلنجر نیز در همان روز جمعه از خط تولید خارج شده است. این یک دیمن ۱۷۰ به رنگ مشکی بوده است. علاوه بر این، کرایسلر نیز در ۲۰ دسامبر به تولید سدان ۳۰۰ پایان داد. این یعنی پلتفرم قدیمی LX کرایسلر سرانجام واقعاً بازنشسته شده است. تا این لحظه، هیچ نشانهای مبنی بر معرفی سدان جدیدی بهعنوان جانشین چارجر وجود ندارد اما گزارشی ادعا کرده است که کرایسلر در حال توسعهٔ یک سدان الکتریکی برای جایگزینی با ۳۰۰ است که پشت درهای بسته به نمایندگیها نشان داده شده است. بااینحال، فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضهٔ این خودرو وجود ندارد و نمیدانیم نسخهای از آن با برند دوج هم ساخته خواهد شد یا نه.
بااینوجود، نام چارجر از سبد محصولات دوج حذف نخواهد شد زیرا این شرکت سال گذشته کانسپت ماسل کار الکتریکی خود را با نام چارجر دیتونا رونمایی کرد که قرار است از اواخر سال ۲۰۲۴ روی خط تولید برود. علاوه بر این، گزارشات متعددی هم به ساخت چارجر بنزینی جدیدی در قالب یک کوپهٔ دودر اشاره کردهاند که به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین مجهز خواهد بود.
F22RAPTOR
۸ دی ۱۴۰۲ای بابا💔
امیدوارم این دوتا ماشین دوست داشتنی
که جزو آخرین ماشینهای آنالوگ زمان هستن
روزی با معرفی جانشینهای خوبی به بازار برگردند
🛌🏼
Dumper
۸ دی ۱۴۰۲وقتشه زمین کم کم یه نفسی بکشه
امریکاییای خوش گذرون ، ۷۰ ساله که با موتورای ۸ سیلندر آلاینده و پرحجم ، طبیعت رو نابود کردند فقط برای این که لاستیک دود کنند و سر و صدا راه بیندازند .
داک هادسون
۸ دی ۱۴۰۲کارخانه های آلاینده که دستگاه هاشون مال ۱۰۰ ساله پیشه و ماشین سنگین های ۵۰ سال پیش کشور خودمون که هر کدومون یه کارخانه تولید دود هستن به چشمت نمیان ؟!
amir
۸ دی ۱۴۰۲اون چینی های …. یک سوم کربن دی اکسید جهان رو با زغال سنگ تولید میکنن عیب نداره چون سود میکنن ولی اینا ضرر داره عمویی
گندش دراومده آقا ما کی گفتیم برقی بد باشه؟ منتها چرا انقدر طراحیش خام و نپختهو زشت و تخم مرغی با برد بعضا کمتر از بنزینی ها و وزن های سنگین
بنزین فن
۸ دی ۱۴۰۲وقتی به یه نا بلد گوشی بدی برو اول چین آشغال رو ببین معروفه به کشور کربن دی اکسید
حالا خودت قضاوت کن🗿☠️
ابوالفضل
۹ دی ۱۴۰۲آره جاروبرقی خوبه
پیام
۸ دی ۱۴۰۲فکر کنم الان دیگه آدمای متعصب واقعیت زندگی جدید رو فهمیده باشن!!! اونایی که یکسره می گفتن فقطططط بنزینی و دیزلی! واقعیت زندگی الان اینه! مثل زمانی که که واقعیت زندگی سیصد سال پیش یه چیز دیگه بود! انسان یعنی شعور و پیشرفت!
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۲همیشه تغییر به معنای پیشرفت نیست
فرشاد
۸ دی ۱۴۰۲چه عجب سوشیانت حرف درست زد
amir
۸ دی ۱۴۰۲میخواستم ببینم جنسیست رو این الکتروموتورها یکم بالا نیورده بودن الان چی داشتی میگفتی
Mercedes-Benz
۸ دی ۱۴۰۲تسلیت میگم
ماشین خیلی خوشگلی بود
amir
۸ دی ۱۴۰۲عجب صبحی….
پیام
۸ دی ۱۴۰۲امیر اگر اهل تعقل باشی با این خبرها متوجه شعور بیش از حد هیوندای و کیا میشی!!! کاملا متوجه میشی که چرا اونا استارت خودروخای الکتریکی رو اینقدر زود زدن؟!!! ببین زندگی زبان نداره! مطالب رو با یکسری نشانه بیان میکنه که اگر کسی اونارو بفهمه، زبان رندگی رو متوجه میشه و میتونه نسبت به چند سال آینده یه پیشبینی حدودی داشته باشه. البته کارایی که کشورایی مثل کره میکنن برای یک سری فرهنگها پیچیده هست و چند ده سال بعد قابل درک هست. الان گنگه و میگیم این احمقا چیکار میکنن!
amir
۸ دی ۱۴۰۲تسلا اولین برندی بود که استارت برقی ها رو زد و الانم بیشترین تعداد برقی ها رو داره تولید میکنه و میفروشه طوری که فروش نهایت چهل هزار عددی جنسیس که دو سومش توی خوده کره فروخته میشه به چشم نیاد نکنه اونم میخوای بزنی به اسم کره جونت که انقدر براش ت رول میکنی ؟ اگه میگی دروغ میگم نگاهی به آمار فروش برندهای عشقت در سال ۲۰۲۲ به تفکیک بازار ببین تا متوجه بشی
هرچند مدت هم که خبر هاش میاد بیشتر از قبل متوجه میشم چقدر تحلیل های درستی داری عزیزم
شکر خدا هم مردم متوجه میشن چی چرته چی درسته شک داری نگاهی به تعداد لایک و دیس لایک های کامنت های خودتو من نگاهی بنداز
اونجایی که هرچی میگی دست کم دو رقمی و بعضا سه رقمی دیس میخوری
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ دی ۱۴۰۲اولین تسلا رودستر سال ۲۰۰۸ ساخته شد ولی به نظر من نیسان لیف ۲۰۱۰، نخستین ماشین برقی پرفروش دنیاست که در کشورهای مختلف آسیا و اروپا و امریکا فروخته شد
البته همه می دونن که برندهای متعدد آمریکایی و اروپایی و ژاپنی، قبل از تسلا ماشین برقی تولید انبوه کردند که البته قبل از نیسان لیف، موفقیت تجاری و عرضه جهانی نداشتند
تسلا باعث تحول در دیگران شد و روی جهت حرکت خودروسازی دنیا تاثیر گذاشت
amir
۸ دی ۱۴۰۲آقای اشتری بله نیسان لیف درسته منتها ایشون به ژاپنی ها حساسیت داره گفتم اسم تسلا رو بیارم که بهتر بتونه بفهمه
بنزین فن
۸ دی ۱۴۰۲گرون شدن اینترنت
خداحافظی سلطان عضلانی ها
(Ali(chevynova
۸ دی ۱۴۰۲اسطوره
ماشالاه
amir
۸ دی ۱۴۰۲حالا خوبه اسطوره رو درست نوشتی
ماشالله علی جان ماشالله پشتکار
B
۸ دی ۱۴۰۲در زبان محاوره ای هیچ انسان مغز داری نمیگه ماشاالله
همه میگن ماشالا چون ساده تره
بجای اینکه به همه بپری زندگی خودتو اصلاح کن
𝐀𝐥𝐢
۸ دی ۱۴۰۲حیف شد
mahdi-es17
۸ دی ۱۴۰۲🏴خیلی دوست داشتم یه دوج چلنجر یا چارجر داشته باشم حیف شد که قرار جاگزینش برقی باشه
ARIAN
۸ دی ۱۴۰۲چرا صبح تا بیدار شدم باید همچین خبر نحسی رو ببینم؟ به قول گرشا رضایی: نرو نرو به حرمت روزای رفتمون…. خداخافظ اسطوره😭😭😭😭😭
Amirreza.M
۸ دی ۱۴۰۲آه یکی بعد از دیگری و فقط موستانگ مانده و یه کوه قوانین سخت گیرانه…
داک هادسون
۸ دی ۱۴۰۲کامارو ، چلنجر و حالا هم چارجر ، مثلث نمادین ماسل کارها به پایان کار خودشون رسید و دنیای خودرو یک قدم بزرگ دیگه به مرگ کامل خودش نزدیک شد . حالا تمام امید ها به فراری و لامبورگینیه تا انجین های افسانه ای خودشون رو بیشتر و بیشتر حفظ کنن .
Carl
۸ دی ۱۴۰۲سلطان قلب ها
Jeferson
۸ دی ۱۴۰۲اینم سومیش💔
یکی از غم انگیز ترین هفته های تاریخ خودروسازی آمریکا و دنیا رو گذروندیم .
blackwing
۸ دی ۱۴۰۲دونه دونه و با سرعت زیاد کنار رفتن متاسفانه 🤦🏻♂️🤦🏻♂️
PURIYA
۸ دی ۱۴۰۲خداحافظ سلطان دلمون برات تنگ میشه
تمام اسطوره ها دارن یکی یکی توقف تولید میشن و این برای یه ماشینباز دردناکه🖤🖤🖤
بی وطن
۸ دی ۱۴۰۲خداحافظ ای داغ بر دل نشسته…😭
Arshia m3csl
۸ دی ۱۴۰۲حیف شد از خط تولید خارج شد یک چرخش از کل تسلا بزرگتره
Zahid AMG. 2005
۸ دی ۱۴۰۲خدا حافظ اسطوره ها 🥺🥺🥺
یکی بعد از دیگری دارن تموم میشن
EODE
۸ دی ۱۴۰۲بد دور و زمونه ای شده !!
یه روز شورلت کامارو ، یه روز داج چلنجر و امروزم که چارجر
میترسم فردا پس فردا نیسان جی تی آر و پورشه ۹۱۱ و هر چی کوپه و سدان باحال هستش رو بزارن کنار به جاش کراس اوور و خودروی الکتریکی بسازن .
Jeferson
۸ دی ۱۴۰۲جی تی آر هم دار فانی رو وداع گفته . ولی امید به بقای ۹۱۱ از بقیه ماشینا بیشتره
یک دوست
۸ دی ۱۴۰۲دوستان چرا ناراحتین؟ خدا بزاره دنا پلاس توربوی خودمون، شاهین اتومات، کوییک اتومات و دیگر خدایان ایران خود و و سایپا. دیگر کشورها میترسیدن محصولات ما در مسابقات مختلف شرکت کنن چون از قدرت و توان این خودروها وحشت داشتند. نگران نباشید عزیزان این دو شرکت تا سالیان سال جور آنها را میکشند.
Ali
۸ دی ۱۴۰۲پهلوانان هرگز نمی میرند⚔️نگران نباشید
دو ج چارجر های ۱۹۶۹ هنوز زنده هستن،کسی هم نمیتونه جلوشونو بگیره
Amir
۸ دی ۱۴۰۲حاجی بسه دیگه😭😭
khashayar
۸ دی ۱۴۰۲کرایسلر کلا یه برند نحسه. با هر شرکتی ادغام شد اونو به فنا داد. احتمالا در آینده آتلانتیس هم به فنا بره
amir
۸ دی ۱۴۰۲الان بهم میگن خودتو اصلاح کن به بقیه نپر ولی اون استلانتیس نبود؟
khashayar
۸ دی ۱۴۰۲درست میگی من اشتباه نوشتم
مهدی
۸ دی ۱۴۰۲خدایا بسه دیگه
خدایا خسته شدیم دیگه
بد ترین روز های زندگی ماشین باز ها این روز های رفتن مرد ها و قلدر های خودروسازیه و این هفته خیلی غم انگیزه
خداحافظ مرد ….
javad
۸ دی ۱۴۰۲ما که فقط ارزوش رو داشتیم ولی هیچوقت از یادمون نمیره و امید دارم ک یروزی سوارش میشم و تا پای جون باهاش
رضا
۸ دی ۱۴۰۲اگه تموم بشه من شبا نمیتونم بخوابم
محمد
۸ دی ۱۴۰۲عامو چرا تولیدش متوقف بشه حیف نی
آریا
۸ دی ۱۴۰۲این هم یکی از بدترین خبرهای بود که تا حالا دیدم😞
حسن
۸ دی ۱۴۰۲واقعا جای تاسف داره حیف بود هم زیبا و خوشتیپ بود هم قلدر و وحشی
sinasvj
۸ دی ۱۴۰۲با رفتن این رسما پایان برادران دالتون اعلام شد واقعا وایپر و چلنجر و چارجر مثل برادرای دالتون برای بقیه ی ماشینا ترسناک بودن
۸ دی ۱۴۰۲چارجر
کامارو
چلنجر
به زودی موستانگ
عشقید
خدایا شکرت
BMW
۸ دی ۱۴۰۲نفرین آمون بر شما خدا بگم چه کارتون نکنه😐
دیمن
۸ دی ۱۴۰۲دنیا داره دونه دونه قشنگیاشو از ما میگیره😢😢
Amirsaman
۸ دی ۱۴۰۲من خودم فن دوج هستم و خودم چارجر ۲۰۱۱ دارم و خداحافظی با همچین ماشینی واقعا سخته و به نظرم خودروی برقی هنوز آمادگی این رو نداره که کامل جایگزین بشه