بیشک دوج دیمن ۱۷۰ یکی از شاخصترین خودروهای عضلانی تاریخ به شمار میرود اما آیا بهترین آنهاست؟
واضح است که دوج دیمن ۱۷۰ قویترین و سریعترین خودروی عضلانی کارخانهای لقب گرفته است. همچنین این هیولا یکی از بهترین هدایای دوج به طرفداران جهت خداحافظی خاطرهانگیز با خانواده چلنجر محسوب میشود، خودرویی که ماه قبل بهصورت رسمی راهی موزه شد. همین اتفاق برای چارجر چهار در و شورولت کامارو هم رخ داده است.
تقریباً یک سال از زمان معرفی دوج چلنجر SRT دیمن ۱۷۰ میگذرد و مردم هنوز هم درباره آن به گفتوگو میپردازند. تنها نگاهی سریع به مشخصات فنی این خودرو کافی است که بفهمیم با چه چیزی روبرو هستیم. پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار تقریباً جدید دیمن ۱۷۰ قدرت ۱۰۲۵ اسب بخاری تولید میکند که بیشتر از قدرت بوگاتی ویرون است. گشتاور خودرو هم به ۱۲۸۰ نیوتون متر میرسد هرچند برای دستیابی به چنین قدرت و گشتاوری باید از سوخت E85 استفاده کرد. در صورت استفاده از سوخت E10 قدرت پیشرانه به ۹۰۰ اسب بخار و گشتاور به ۱۰۹۷ نیوتون متر کاهش خواهد یافت.
دوج ادعا میکند دیمن ۱۷۰ تنها در عرض ۱.۶۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد و بنابراین آن را میتوان پرشتابترین خودروی تاریخ دانست. از آنجایی که دیمن در خط درگ متولد شده به همین خاطر خودرویی ۸ ثانیهای است و مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۹۱ ثانیه و با سرعت ۲۴۳.۲۸ کیلومتر در ساعت طی میکند. واضح است که دیمن ۱۷۰ خودروی آرزوی بسیاری از افراد خواهد بود و دوج با ساختنش ثابت کرد برای شکستن شتاب ۲ ثانیه نیازی به خرید خودروهای برقی پرقدرت نیست.
تنها ۳۳۰۰ دستگاه از دوج چلنجر SRT دیمن ۱۷۰ تولید شده و ۳ هزار دستگاه به آمریکا و باقی به کانادا اختصاص داشتهاند. سقف تولید محدود باعث شده این خودرو گزینهای ایده آل برای کلکسیونرها باشد. قیمت دیمن ۱۷۰ زیر ۱۰۰ هزار دلار است اما اخیراً برخی نمونههای آن با ۲ تا ۴ برابر قیمت اصلی برای فروش عرضه شدهاند. قطعاً دیمن ۱۷۰ ارزش چنین مبلغی را دارد و حتی برخی افراد با پرداخت ۳ برابر مبلغ اولیه برای خرید آن مشکلی نخواهند داشت. اگر میخواهید بدانید تجربه سواری با این خودرو چگونه است میتوانید ویدئوی زیر را از دید راننده مشاهده کنید. پس از بررسی ویدئو لطفاً به این پرسش پاسخ دهید: آیا دوج دیمن ۱۷۰ بهترین خودروی عضلانی تاریخ است؟
پیام
۳ بهمن ۱۴۰۲قدرت شورلت
https://www.instagram.com/reel/C1Ud1vYtVM0/?igsh=a2E3ZTdxZWV6dHV6
مازیار
۳ بهمن ۱۴۰۲بهترین خودروی عضلانی تاریخ؟
به هیچ وجه
چون کمتر کسی پیدا میشه که فقط شتاب تو خط مستقیم _ اونم با چندین اما و اگر _ رو معیار قرار بده
بهترین خودروی عضلانی تاریخ به نظرم نسل جدید ماستنگ هست که در کنار سادگی و زیبایی ظاهری، به لحاظ فنی هم جهش بزرگی بین عضلانی ها بحساب میاد
آرین
۳ بهمن ۱۴۰۲مهندس کلا ماسل کار سلطان خط مستقیم
parhamiof
۳ بهمن ۱۴۰۲اتفاقا موستانگ بیشتر از همه از اصالتش فاصله گرفته و بیشتر اروپایی شده.
مازیار
۳ بهمن ۱۴۰۲اگه بهترین بودن رو کمترین تغییر ظاهری بدونیم بله
و خط مستقیم هم معیار قرن گذشته هست
سوشیانت
۳ بهمن ۱۴۰۲ماسل کار کلا معنیش عملکرد تو خط مستقیمه ولی متاسفانه تعصب نمیذاره
مازیار
۳ بهمن ۱۴۰۲چه تعصبی؟ اگه کسی بگه ماستنگ بهتر از داج هست متعصبه؟!
یک کلمه تعصب سنجاق کردی بالای مغزت تو تمام کامنت هات میندازی بیرون غافل از اینکه تعصب تمام حرفهای خودت رو گرفته
خط مستقیم … اصلا ارتباط داج با خط مستقیم غیر از باخت تو ۹۹ درصد درگهاست؟
سوشیانت
۴ بهمن ۱۴۰۲آره تو توهمات شما ها باخته ولی حقیقت اینه که با تایید nhra حرف اول رو میزنه تو شتاب
مازیار
۴ بهمن ۱۴۰۲اونقدر که داج درگو باخت مالدیو فوتبالو نباخت🤣
سوشیانت
۴ بهمن ۱۴۰۲آلمان هنوز به شتاب دیمون ۲۰۱۸ نرسیده چه برسه به مدل ۱۷۰🤣
مازیار
۴ بهمن ۱۴۰۲دیمن که تو درگ خاک چرخ M5 کامپتیشن رو خورد به جز اون سه دفعه ای که به ۷۲۰S باخت
اما گفتی ۱۷۰ یاد ۱۷ ثانیه افتادم آخه چطور ممکنه؟ اینروزا رقابت به دهم ثانیه رسیده اونوقت ۱۷ ثانیه؟
نه این غیر ممکنه حالا هرچی میخوای بگو اما من باور نمی کنم
Armin
۴ بهمن ۱۴۰۲درسته
بهترینه
fordgt
۴ بهمن ۱۴۰۲بله دیدیم جلو چارجر چه زیبا سوسک شد
وی
۴ بهمن ۱۴۰۲بنظر من ماستنگ باس 429 خیلی جذاب تر و با ابهت تر و خوش صدا تره
کلا ماسل کار های کلاسیک دهه 60 و 70 با اینکه قدرت کمتری نسبت به الان داشتن ولی یه خلوص ویژه ای داشتن
دیمن
۴ بهمن ۱۴۰۲اون اسباب بازی رو با دوج دیمن مقایسه نکن، بچه هم میفهمه این دو اصلا قابل مقایسه نیستن با هم😃😃
Carl
۳ بهمن ۱۴۰۲تیک اف کوتاه چلنجر مثل پرانس ی اسب وحشی روی دوتاپاش میمونه
شاید نمادین ترین تصویر از چلنجر همین باشه چیزی ک از موستانگ و کامارو کمتر دیده شده
پادشاه خودروهای عضلانیه
نسل بعد .. چلنجر و چارجر دوباره بهم می پیوندن 🔥
amir-mr
۳ بهمن ۱۴۰۲بین ماسل کار ها قطعا بهترینه
تنها ماسل کاری بود که اصالت خودشو حفظ کرد و شبیه اروپایی ها نشد
مشخصات فنی هم مهم نیست چون دوج هیچ وقت کم نذاشته
در کل حیف دیگه تولید نمیشه دلتنگش میشیم
P
۳ بهمن ۱۴۰۲صدای ناله سوپرشارژ دوج یکی از بهترین های تاریخ خودرو سازی هست
ehsan
۳ بهمن ۱۴۰۲خیر
R@min
۳ بهمن ۱۴۰۲ماسل های جی ام و فورد خاک کنن هزار متر زیر زمین بازم چلنجر بهترین کوپه کلاس خودشم نیست چه برسه تاریخ !! بیشتر مایه آبرو ریزی آمریکاس ربع قرن دست به ماشین نزدن و با این حقارت از بازار پرتش کردن بیرون.
Dark Knight
۳ بهمن ۱۴۰۲واقعا که 😂😂 چلنجر تنها ماسل کار واقعی حال حاضر آمریکا هست و اگه اطلاع داشتی میدونستی که به کامارو یا موستانگ پونی کارز میدن 😂 مخصوصا تو این چند سال قبل که سعی کردن شبیه اروپایی ها برن سمت موتور های کوچیک و طراحی های مدرن که همه اینا با ذات ماسل کار همخوانی نداره ! الکی نظر ندهیم
R@min
۳ بهمن ۱۴۰۲ماستنگ از سال 65 نسخه پیست داره و کامارو هم از سال ۶۸ !! اون زمان کوپه های اروپایی اندازه پراید قدرت داشتن و هنرشون کشیدن وزن خودشون بود پس این حرف که ماستنگ و کامارو اروپایی شدن ناشی از فقر اطلاعاته. اصالت ماستنگ و کامارو همیشه محصولی برای همه زمینه ها بوده. چلنجر هم پونی هست چیزی به اسم ماسل کار امروزه وجود نداره فقط یه لفظ دم دستی هست.
قبل اینکه ضایع بشی یه سرچی بزن ضایع نشی پسر جان.
Ahmad
۳ بهمن ۱۴۰۲وقتی مردم دستو پا میشکنن براش چرا دست بزنن به ماشین؟دیمن همینطوری خوبه و همینطوری خریدار داره نه تغییرش بدن و از اصاللتشو خراب کنن!!!
R@min
۳ بهمن ۱۴۰۲برو به همون مردم بگو چلنجر برگردونن.
خودروسازی نقل و نبات نیست که بخاطر مردم طعمشو عوض نکنی.
MatriX
۳ بهمن ۱۴۰۲دقیقه ۸ فیلم رو پلی کنید ببینید چی میگه
اون امریکن فن ها مخصوصا
میگه زدن ۱.۶۶ غیر ممکنه و رو حالت تخته گاز رو اسفالت معمولی طرف ۳/۳ زده ! یعنی دو برابر اون دروغ ۱.۶۶
حتی میگه تو پیست درگ با همه چی در بهترین حالت شاید نزدیک ۲ بزنی . رسیدن به اون عدد غیر ممکنه
قبلنم بارها گفته شد که اینا دروغه . اما یه عده انگار دروغ دوست دارن . خیلی باید ساده باشی باور کنی این مکعب مستطیل ۱.۶۶ میزنه . حتی برقیاشم نمیتونن به راحتی بزنن چه برسه به یه خودروی جاده ای بنزینی
مگه این که بری سراغ تاپ فیول که اونم قضیه ش فرق داره
آره داش ، از همین نمونه ساده که طرف زودباوره فک میکنه ۱.۶۶ میشه زد بگیر و ادامه داستان رو خودت بخون .
سوشیانت
۳ بهمن ۱۴۰۲متاسفانه متعصب ها نمیخوان بپذیرند که دوج شاهکار کرده حتی حاضرن نظر یوتیوبر رو معیار قرار بدن!!! بار ها گفتم باز هم میگم اگه شتاب ۱.۶۶ دروغ بود nhra تایید نمیکرد
Unknown
۳ بهمن ۱۴۰۲دوست عزیز برای ۱.۶۶ سوخت خاصی داره اگر متن رو بخونی زده اگر سوخت مخصوص استفاده بشه قدرتش از بوگاتی هم بیشتر میشه و شتابش انقدر میشه
MatriX
۳ بهمن ۱۴۰۲تنها حالتی که این ۱.۶۶ بزنه اینه که تایمرت خراب باشه ۲ ثانیه کمتر نشون بده .
علی جردن
۳ بهمن ۱۴۰۲معنی خودروی عضلانی آمریکاییا درست تفسیر نکردن
خودروی عضلانی باید موتور ۱۰ یا ۱۲ سیلندر داشته باشه 🇺🇲
MatriX
۳ بهمن ۱۴۰۲کمه . بزار حداقل ۱۸ سیلندر . کی به کیه
Royal Driver
۳ بهمن ۱۴۰۲کجای دنیا گفتن ماسل کار باید وی۱۰ و وی۱۲ باشه؟
۳ بهمن ۱۴۰۲مثل رانا پلاس
فرشاد
۳ بهمن ۱۴۰۲🙁
مث اینک تو معنی ماسل کار رو نمیدونی
ماسل کار ینی V8 با یه سوپر شارژ هم اندازه با حجم انیجن مقرون به صرفه های اروپا
V10 V12ینی اروپا بخصوص ایتالیا
John Marston
۳ بهمن ۱۴۰۲آقا تنها جایی که این کلاس ماشینی تولید شده آمریکا بوده
ابداع ماسل کار ها هم مال آمریکا بوده
بعد یه ماشینهای آمریکایی ۸ سیلندر با قدرت و سرعت بالا و طراحی جعبه ای شکل با قیمت نسبتاً ارزون میگن ماسل کار
چجوری آمریکایی ها درست تفسیر نکردن کلاسی که از صفر تا صدش ابداع خودشون بوده؟
این برام سواله
جرمی کلارکسون
۴ بهمن ۱۴۰۲هیچ صدایی صدای موتور وی۸ ۵ لیتری نی
علی جردن
۴ بهمن ۱۴۰۲کلاس ماسال کار آمریکایی دقیقا مثل این می مونه هیکل گنده با دل کوچک مخصوصا موستانگ اکوبوست ۴ سیلندر!
محصولات ایتالیایی مثل لامبورگینی و فراری یعنی یه کوچولوی دل گنده🫀 افتاد؟ یعنی بچه جیگر دار
Jeferson
۴ بهمن ۱۴۰۲اولا . مقایسه ایتالیایی و آمریکایی رو مد نکنین که کلاساشون کلا متفاوتع
دوما. با چینیا اشتب گرفتیا مشتی.آمریکایی کلا به پرحجمی معروفه برا فهمش یه چشم می خواد یه مغز .
آریا
۳ بهمن ۱۴۰۲به نظرم صدای سوپر شارژ می ارزه به کل خودرو های برقی 🇺🇸👿
MatriX
۳ بهمن ۱۴۰۲حالا یچی هم بگم دلت بسوزه
با تنها ۱۵ هزار دلار یعنی ۷۵۰ میلیون ، چلنجر میدن با موتور v8 5.7L
دنده دستی بدون تصادف .
اگه ۶ سیلندر بخوای با ۱۰ هزار تا هم پیدا میشه .
https://www.truecar.com/used-cars-for-sale/listing/2C3CDYBT4DH632982/2013-dodge-challenger/?sponsoredVehiclePosition=0&zipcode=85301
آریا
۳ بهمن ۱۴۰۲البته که بهترین عضلانی آمریکایی هست🇺🇸👿
فرشاد
۳ بهمن ۱۴۰۲دوج بره رو اسفالت درگ بساطش هم جور باشه هیچ ماشینی نمیتونه بگیرتش(درگ)
اما خب خارج از پیست درگ هم یه ماسل کار واسه چشیدن لذت برن اوت و دریفت و ناله سوپرشارژر هس✅
امیرحسین
۳ بهمن ۱۴۰۲سلام آقای احمد زاده سوال دارم اگر برجام درست میشد کمپانی های اتومبیل سازی آمریکایی میومدن ایران نمایندگی میزدن برای مردم ایران ؟
شاهین
۳ بهمن ۱۴۰۲سلام خیر.
حسن
۴ بهمن ۱۴۰۲نه دادا حرام اعلام شدن
یعنی شما نشستی داخلش باید بری غسل انجام بدی حالا چه نیتی باید بکنی نمیدونم
فعل حرام هم گناهه پس مرتکب گناه هم شدی و میری جهنم
اما . اما داره شما میزان جرم را به پول رایج کشور تبدیل میکنی و کفاره میدی به روحانیون مساله حل میشه
corvette
۳ بهمن ۱۴۰۲با وجود ZL1 1le و GT500 و GT350
فکر نکنم
جرمی کلارکسون
۳ بهمن ۱۴۰۲ماشین فوق العادس ولی از صدای پسره تو فیلم سر درد گرفتم
مازیار
۳ بهمن ۱۴۰۲طرفداری از داج بیشتر از روی علاقه شخصی و یه سری فاکتورهای به لحاظ فنی کم اهمیت مثل دود سفید و سوت سوپر و ظاهر کاریزماتیک و کلا دل پسند و نه عقل پسند هست
با معیارهای جهانی قطعا ماستنگ و بعدش کامارو
Siyavash
۳ بهمن ۱۴۰۲به نظرم میشه گفت جزو بهترین ها محسوب میشه،نه اینکه بگی بهترین…از نظر من بهترین خودرو عضلانی تاریخ دوج وایپر AC بود که با دنده دستی سال ۲۰۱۷ اگه اشتباه نکنم رکورد ماشین هایه موتور جلو رو تویه نوربرگرینگ شکوند و تا این اواخر هم رکورد دار بود تا بنز بلک با اون همه تکنولوژی قوی آلمانی رکوردش شکوند…دوج حتی موتور عجیبی داشت از یه ۱۰ سیلندر اون فکر کنم ۸۴۰ نیوتن متر گشتاورد گرفته بود که حتی الان نمیتونن از یه ۱۲ سیلندر این همه گشتاورد بگیرن…💯💯
Mk
۳ بهمن ۱۴۰۲خیر
چون فقط تحت شرایط خاص به اون عدد میرسه درگ پورش باهاش رو اگه دیده باشین متوجه می شین جلوی یه ۵۵۰ اسبه انگار ۳۰۰ اسب داره
چرا خوب بلده هرزگردی انجام بده در دود درست کردن خداس
حسن
۴ بهمن ۱۴۰۲وقتی نمیدونی ماسل و خودروی عضلانی چیه
اخه چه ربطی به پورشه 911داره
پورشه911 با جی تی و وایپر و کوروت مقایسه میشه
پورشه اسپرته بعد موتور عقبه بعد یه اتاق بدون هر گونه وسابل اضافیه وزنش کمه
ماسل وزنش دو تنه چرا فهمیدن نکات و تفاوتها انقد سخته
Jeferson
۴ بهمن ۱۴۰۲داش حسن از کسی که منبعش مت واتسونه ، انتظار خاصی نمی شه داشت👍
حسن
۴ بهمن ۱۴۰۲اخی
ماسل یعنی خط مستقیم
ماسل یعنی هیکل ارنولدی
ماسل یعنی اوج قدرت و گشتاور
ماسل یعنی یه نیش گاز یه عربده طوفانی از موتور و صدای جیغ لاستیک
ماسل یعنی دو دستی چسبیدن به فرمون از ترس در رفتن عقب
و اینها همه در دوج کامارو موستانگ معنی میشه
اما با دیمن 170 به اوج خود رسید
صد درصد
fordgt
۴ بهمن ۱۴۰۲بهترین و تنها ماسل این دوران بود 🖤
Hossein
۴ بهمن ۱۴۰۲دوج چلنجر جزء بهترین ماشین های دنیاست
همایون
۴ بهمن ۱۴۰۲صددرصد بهترین ماسل کاره چون به درستی تونسته این قدرت رو محار کنه و به توانایی حرکتی تبدیل کنه.یادمه علی بخردی میگفت مردم احمق هستن که میرن دویست هزارتا پول اینو میدن در حالی که میشه با تعویض سوپرشارژر نسخه ردآی به قدرت بیشتری رسید ولی زمان ثابت کرد که حتی نسخه های ۱۵۰۰ اسبی از چلنجر هم نتونستن شتاب زیر دو بزنن چون هرزگردی و اتلاف نیرو رو نمیتونن مدیریت کنن بزرگترین وجه تمایز این مدل سیستم نرم افزاری و ترنس میشن هست که باعث شده ماشین بتونه رکورد برقیها رو بزنه اونم با فناوری چندین ساله پیشش.کلا اگه دوج ده هزارتا ازینم میزد مثل ابنبات میفروخت خیلی از ثروتمندان در نقاط دیگه جهان تشنه خرید این خودرو هستن
Ali
۴ بهمن ۱۴۰۲دیمن چه در این نسل چه در نسل قبلی ی ماسل کاره کامل به حساب میاد و حس کامله ی آمریکاییه با اصالت رو انتقال میده.
اما این اعداد عجیب که حتی بوگاتی شیرون با ۱۶۰۰ اسب تو خوابشم نمیبینه واسه ی این خودرو فقط بازار گرمیه
چون تو نسل قبل هم حرف از شتاب ۲.۳ثانیه ای بود که از بوگاتی شیرون با ۲.۴ هم بهتره ولی من یکی تو هیچ درگی نتونستم شتاب بهتر از بقیه ی ماسل کار ها ازش ببینم حتی با لاستیک درگ هم زیر ۳ ثانیه ازش نتونستم ببینم ((جز ویدیوی تبلیغیی که پخش شد))
بنظرم این یکی هم همینجوره و دوج داره با این کار نگاه ها رو به سمت خودش جمع میکنه
فقط امیدوارم این یکی مثل دیمن قبلی از موستانگgt500 داخل درگای خارج از پیست نبازه.
سوشیانت
۴ بهمن ۱۴۰۲چون اون شتاب با راننده حرفه ای ثبت شده مشکل اینه که یه عده فکر میکنن هر کسی بشینه پشت ماشین میشه راننده حرفه ای
BMW
۷ بهمن ۱۴۰۲من قبولش دارم به عنوان بهترین🥲🥵👍چدن با روح و جلات بازی میکنه