دوج

داج چلنجر رِدای با تیونینگ دایرکت کانکشن قدرت 885 اسبی تولید می‌کند

احتمالاً طرفداران پر و پا قرص خودروهای آمریکا بخش دایرکت کانکشن موپار را در دورانی که داج خیلی با واژه پرفورمنس آشنا نبود به یاد می‌آورند. از آنجایی که دیگر خبری از پلیموث نیست و کرایسلر هم به تولید مینی ون‌ها و سدان پیر ۳۰۰ می‌پردازد، این شرکت روی بخش خودروهای عضلانی استلانتیس تمرکز کرده و البته که چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

دایرکت کانکشن بهبودهای زیادی را در دسترس مالکان داج چلنجر هلکت قرار می‌دهد و نکته مهم اینکه این کیت از پشتیبانی خود داج برخوردار است. پکیج موردبحث شامل ارتقای پیشرانه و مواردی همچون فیلترهای هوای کاراتر، ارتقای سرسیلندر، پیستون‌ها، دیفرانسیل و… می‌باشد. زمانی که این قطعات توسط نمایندگی‌های خاص داج پاور بروکر نصب شوند شامل گارانتی ۲ ساله بدون محدودیت کارکرد خواهند بود. این قطعات جدید همچنین تأثیری روی گارانتی استاندارد خودرو نخواهند داشت.

شبکه نمایندگی پاور بروکر داج هم به تازگی راه افتاده و از تکنسین‌های متخصص برای نصب قطعات پرفورمنس استفاده می‌کند. افرادی که دوست دارند خودشان آچار به دست شده و قطعات را نصب کنند کافی است با دایرکت کانکشن تماس بگیرند. از جمله کیت‌های ارتقایی قابل‌توجه چلنجر می‌توان به دو کیت پری استیج اشاره کرد که یکی برای SRT هلکت و دیگری برای هلکت ردای می‌باشد. این کیت‌ها شامل ترموستات دمای پایین و فیلتر هوای کاراتر است که ۵ اسب بخار بر قدرت پیشرانه می‌افزاید. شاید این افزایش قدرت اصلاً به چشم نیاید اما بهبود نرم‌افزاری هم باعث می‌شود در آینده برنامه‌های قابل دانلود بیشتری در دسترس باشد و قدرت خودرو بیش از پیش افزایش یابد. به این ترتیب قدرت نهایی پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری ردای می‌تواند به ۸۸۵ اسب بخار برسد و شامل گارانتی هم باشد.

در حال حاضر تمرکز اصلی دایرکت کانکشن روی داج چلنجر بوده اما پیشرانه‌های خام هم در دسترس هستند. کاتالوگ این تیونر همچنین شامل قطعاتی برای مدل های مدرن و کلاسیک بوده و این تنها آغاز راه است چراکه در آینده برنامه‌های مفصلی ارائه خواهند شد.

تیم کانیسکیس مدیرعامل داج گفته است:

دایرکت کانکشن سال آینده کاتالوگی شامل بیش از ۲۰۰ قطعه را ارائه خواهد کرد و شبکه نمایندگی‌های پاور بروکر داج با متخصصان خود آماده کمک به طرفداران در نصب این قطعات خواهد بود. پیش‌فروش قطعات دایرکت کانکشن از سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ تنها آغاز راه بوده و در آینده شاهد گسترش این مجموعه خواهیم بود

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    عجب چیزیه
    عجب چیز حقیه
    چقد رخش خوبه چلنجر
    ۸۵۵ اسب💔😐 یعنی رسما قدرت رو یه جا داره
    من تو فکر صدای این ماشینم… صدای یه موستانگ مدل پایه رو از نزدیک شنیدم جوری خ.ر ذوق شدم میخواستم برم سوار موستانگه شم😐 حالا این چی باشه… فکرشم حتی باحاله…

    موافقم 15
    مخالفم 4
  2. امیرعباس

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (118 ديدگاه)

    خیلی دوستش دارم اما برچسب ها نه (برای استفاده عادی)

    موافقم 7
    مخالفم 3
  3. The man in black

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    واو واو عالیه دوستش دارم ❤️
    بهترین خبر برای من تو امروز بود دمشون گرم
    چهره ظاهری خوبی داره اما بدون برچسب بهتر هم میشه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  4. F22RAPTOR

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    من امیدوارم موپار و داج واسه نسل بعدی (این نسل که نشد) یه گیربکس خیلی خوب دوکلاجه هم معرفی کنه

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. امیر

      ۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      گیربکس فعلی محصولات فیات کرایسلر(۸سرعته zf) یکی از بهترین گیربکس هاست
      هم از نظر دوام هم از نظر عملکرد عالیه
      عملکرد و دوام فوق العادشو روی دیمن به خوبی اثبات کرد
      لانچ های سنگین و پی در پی که کمتر خودرویی و کمتر گیربکسی توان انجامشو داره
      دوکلاچه صرفا هزینه تولید و مشکلات استهلاک رو در پی داره

      موافقم 15
      مخالفم 2
    2. AMIN (M.A.S)

      ۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (849 ديدگاه)

      جناب F22RAPTOR
      سیستم گیربکس این خودرو یکی از بهترین سیستم های گیربکس در دنیا هست و درسته اسمش تورک فلایته ولی دراصل همون 8HP ساخت ZF هست
      این گیربکس به مبدل گشتاور هم مجهزه و سیستم ترنس بریک که داج دیمن و اسکات پک 1320 بهش مجهزن هم تنها روی سیستم های دارای مبدل گشتاور کار میکنه (البته برای دیمن یه مبدل گشتاور جدید طراحی و نصب کردن)
      ضرایب دنده ها هم به شرح زیر هستن
      1)4.71 2)3.14 3)2.10 4)1.67
      5)1.29 6)1.00 7)0.84 8)0.67
      ضریب دنده عقب هم 3.30 و ضریب اکسل (دیمن) هم 3.09 هست که درمجموع حداکثر گشتاور حدود 14000NM(با احتساب اتلاف) تحویل چرخ میدن
      این گیربکس روی خیلی از ماشین های پرفورمنس دنیا نصب شده از جمله محصولات داج و فک کنم همه محصولات فعلی بیمر و الفا جولیا و…
      مزیتش علاوه بر ارزون تر و ساده تر بودن عملکرد سریعش در تعویض ها هست که در حدود160میلی ثانیه دنده رو عوض میکنه و ضربه خاص و غیر عادی ای هم وارد نمیکنه (مثلا سرعت تعویض دنده اونتادور بیشتر از این گیربکس هست ولی ضربه شدیدی رو موقع تعویض ها وارد میکنه و باعث عملکرد ضعیف میشه)
      همچنین در تحمل گشتاور زیاد هم این گیربکس بسیار توانمنده و خیلی از تیونرای محصولات داج معمولا خیلی در گیربکس تغییر ایجاد نمیکنن
      مثلا نسخه های تیونینگ هنسی که فکر میکنم کلا دستکاری در گیربکس انجام نمیده با قدرت حدود1200HP
      استفاده از سیستم دوکلاچه پیچیدگی و قیمت کار رو بالاتر میبره و همچنین توان تحمل گشتاور خیلی زیاد و تعویض های زیاد رو(البته تا حدودی) ازش میگیره

  5. یک کاربر

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    خودرو که جالب هست، جون میده برای ساختن فیلم ژانر جاده،

    اما فقط اسم استلانتیس ، واقعا خیلی چرته اصلا توی زبان نمیچرخه، بنظرم جمع بازنده ها ست ، پژو ، سیتروین ، اوپل ،فیات ، کرایسلر و… اساسا زیاد خوشنام نیستند.

    لامصب من هیچوقت نمیتونم این واژه استلانتیس راحت بگم اسمش هم نامسمی هست

    موافقم 3
    مخالفم 9
    1. abdi_mahdi

      ۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (496 ديدگاه)

      داش زبونت مشکل داره اخه مگه کاری داره گفتنش

      موافقم 1
      مخالفم 3
  6. یک کاربر

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    یه پیشنهاد برای گروه پدال دارم .

    یک بخش هفتگی یا روزانه اختصاص به معرفی و نقد فیلم های ژانر ماشین بدهند. ما فیلم های جدید و حتی قدیمی از زمان دهه ۶۰ امریکا داشتیم فضای داستان، انسان های در حرکت جاده و ماشین هستند. یعنی پیوند هنر سینما و ماشین هست.

    بنظرم برای تنوع خوب هست و هم ارتباطی بین سینما و هنر و ماشین هست . این تنوع میتواند جالب باشد.

    یا حتی ترجمه نقد های فیلم های ژانر ماشین یا جاده، ما یکسری از ماشین ها به واسطه فیلم ها میشناسیم چون در واقعیت ندیدیم، مثلا ماشین دوج در ایران نیست فیلم ها اغلب واسطه اشنایی مردم کشورهای مختلف با ماشین ها مختلف جهان شدند

    موافقم 12
    مخالفم 2
  7. M.Kazem.K

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    به به از اون اخباره که روزتو میسازه !😍 فقط حیف این رنگ و پرچسب ها خیلی ابهتشو کم کرده ! به شخصه دیمن رو ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. AMG GT R-CLK GT R

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    شتابش و یک چهارم مایل چقدر هست
    استوکش که خیلی حرف خاصی نداره

    موافقم 4
    مخالفم 10
    1. محمدرضا

      ۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      پشمام.
      استوکش حرف خواصی نداره .
      جایزه غیر کارشناسی ترین جمله. طول عمر پدال به شما تعلق میگیره.

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. AMG GT R-CLK GT R

        ۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1090 ديدگاه)

        مهندس
        همین چلنچر هلکت رد آی جز فضای بار و تاپ اسپید حرف خاصی جلوی شلبی GT500 نداره
        هندلینگش در مقایسه با کامارو افتضاح هست
        با اینکه قدرت بیشتری نسبت به اون دو تای دیگه داره کند ترین هست
        اکثر مقالات چلنجر رو در رده سوم قرار دادن
        این هم تایم یکی از پیست هاش
        https://fastestlaps.com/tracks/dunnville-autodrome
        با کامارو و موستانگ مقایسه کن

        1. AMG GT R-CLK GT R

          ۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1090 ديدگاه)

          دیمن و وایپر
          به نظرم دوج هستن نه این

        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          گرچه موستانگ و کامارو هم ماسل کارن اما اونا سعی کردن بیشتر روی چیزای اسپرت تمرکز کنن این ماشینو بیشتر عاشقای دریفت و برن اوت میخرن، درضمن ابعاد بدنه و وزنشم در نظر بگیر به اضافه اینکه پلتفرم ۱۳ساله هم داره…

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. AMIN (M.A.S)

      ۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (849 ديدگاه)

      استوکش حرفی نداره؟
      ای خدا بازم شروع شد
      دوست عزیز زمان طی یک چهارم مایل چلنجر هلکت ردای توی 10.4 ثانیه انجام میشه بعد حرفی نداره؟
      (ویدیوش توی همین سایت هست به اسم مسابقه درگ داج دیمن و هلکت ردای)
      شتاب صفر تا صد هم حدود سه ثانیه (بعضا 2.9 هم میزنه)
      بعدش جالب تر شد با شلبی GT500 قیاسش کردید
      با انجام بهترین لانچ GT500 چراغ عقب های هلکت ردای رو هم نخواهد دید مخصوصا توی مسافت بلند
      +تاپ اسپید بالاتر +فضای کابین و بار و امکانات خیلی بهتر+قیمت کمتر از شلبی( + حتی مصرف سوخت کمتر!!!!)
      اینهمه برتری نسبت به فورد وجود داره جناب
      البته خب متعصب ترین موپار فن ها هم قبول دارن که هندلینگش درسته برای استفاده خونوادگی و اسپرت توی اتوبان و هرنوع مسیری رویاییه ولی پیچیدن های سریع و پیست واقعا خوب نیست
      این یه جورایی شاید تنها برتری شلبی و ZL1 بر ردای هست

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. viper

        ۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        متشکرم بابت اطلاعات مفید

  9. Aboalfazl demon

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    عشق من

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. sam

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    تا کی میخوان به تولید این آشغال بی مصرف و بی خاصیت ادامه بدن موستانگ و کامارو تبدیل به ماشین پیست محور و به روز شدن این ۲۰ ساله همین شکل مونده تا در ظاهر اصالت قوطی کبریتی حفظ شده باشه حقا که گروه کرایسلر جز آشغال چیز دیگه نمیسازه طرفدارای بی منطق و اکثرا سن پایبن دوج و کرایسلر ریپلای نکنند جواب نمیدم

    موافقم 7
    مخالفم 31
    1. M.Kazem.K

      ۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      خیلی تاثیر گذار بود ممنون که وقت گذاشتید 😂😂😂😆

      موافقم 18
      مخالفم 2
    2. ALIREZA

      ۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (228 ديدگاه)

      Sam سن بالا چه ریپلای کنی چه نه اهمیتی نداره
      فقط یه جمله بهت می گم
      بی.ا.پایی.ن سرمو.ن درد.گر.فت

      موافقم 18
      مخالفم 2
    3. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      بیا پایین
      بیا پایین بدجور سرمون درد گرفت بدجوووور
      اگه نمیای تا بیارمت پایین

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. ALIREZA

        ۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (228 ديدگاه)

        Clean energy اینجوری نگو این آقا sam قصه ی ما سنش بالاس ناراحت میشه ریپلای نمی کنه😂😂😂😂😂

        موافقم 11
        مخالفم 2
        1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

          ۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          ای وای هواسم نبود ایشون عمر موسی رو دارن و ما همه گی ۳ ۴ سالمونه
          عمو مادین رو پروفایلتون چی چیه؟🤪🤪

          موافقم 5
          مخالفم 1
    4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      *** میگی بعد میگی ریپلای نکنن! شما پراید سوار شو این دوج فقط لگن میسازه! طرفداری سن پایین!!!کی جواب میده پیرمرد!😂

      موافقم 10
      مخالفم 1
    5. AMIN (M.A.S)

      ۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (849 ديدگاه)

      خب اقای sam اول اینکه خودتون هرطور دوس دارید ولی توی انگلیسی حرف اول اسم بزرگه یعنی Sam
      جناب Sam شما که این ماشین رو اشغال خطاب میکنید چرا میاید دربارش میخونید و کامنت میذارید؟
      بعدش شما با این کار درواقع به سلیقه خیلی از افراد توهین میکنید
      تصور کن یکی مثل خودت بیاد اینجا و بدون اوردن هیچ دلیل (حالا منطقی بودن یانبودن بماند) یه ریز توهین بکنه به ماشین مورد علاقت
      حداقل یه چی تایپ کنید بفهمیم چی درباره چلنجر اینقدر فشار وارد میکنه به شما
      اگه اصالت قوطی کبریتی بود که همه برندا موزه اختصاصی و فستیوال های بزرگداشت خودرو هاشونو نمیگرفتن
      حالا خیلی برندا اصالت دارن
      خیلیاهم ندارن …

  11. viper

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    به به به به
    عجب خبری بود
    وقتی دیدم یه مطلب جدید درباره دوج اضافه شده برای یه لحظه قلبم وایساد 😍😍😍

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    سریعترین ماشین تولیدی دنیا تو شتاب اولیه و 400 متر.اوف

    موافقم 6
    مخالفم 3
  13. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چه عالی! بهترین ماشین تو سبک خودش هست👌👏👏

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. NAVID۰۰۹۸

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    دلبر که میگن ، همینو میگن !

    بدونِ تاریخ اما با امضاء !

    موافقم 5
    مخالفم 2
  15. viper

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    جا داره تشکر کنیم از اقا شاهین بابت مقاله بسیار خوب و خوشحال کننده

  16. mm-yarlou

    ۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    دوج لاتی ترین خودرو ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا