احتمالاً طرفداران پر و پا قرص خودروهای آمریکا بخش دایرکت کانکشن موپار را در دورانی که داج خیلی با واژه پرفورمنس آشنا نبود به یاد میآورند. از آنجایی که دیگر خبری از پلیموث نیست و کرایسلر هم به تولید مینی ونها و سدان پیر ۳۰۰ میپردازد، این شرکت روی بخش خودروهای عضلانی استلانتیس تمرکز کرده و البته که چیزهای زیادی برای ارائه دارد.
دایرکت کانکشن بهبودهای زیادی را در دسترس مالکان داج چلنجر هلکت قرار میدهد و نکته مهم اینکه این کیت از پشتیبانی خود داج برخوردار است. پکیج موردبحث شامل ارتقای پیشرانه و مواردی همچون فیلترهای هوای کاراتر، ارتقای سرسیلندر، پیستونها، دیفرانسیل و… میباشد. زمانی که این قطعات توسط نمایندگیهای خاص داج پاور بروکر نصب شوند شامل گارانتی ۲ ساله بدون محدودیت کارکرد خواهند بود. این قطعات جدید همچنین تأثیری روی گارانتی استاندارد خودرو نخواهند داشت.
شبکه نمایندگی پاور بروکر داج هم به تازگی راه افتاده و از تکنسینهای متخصص برای نصب قطعات پرفورمنس استفاده میکند. افرادی که دوست دارند خودشان آچار به دست شده و قطعات را نصب کنند کافی است با دایرکت کانکشن تماس بگیرند. از جمله کیتهای ارتقایی قابلتوجه چلنجر میتوان به دو کیت پری استیج اشاره کرد که یکی برای SRT هلکت و دیگری برای هلکت ردای میباشد. این کیتها شامل ترموستات دمای پایین و فیلتر هوای کاراتر است که ۵ اسب بخار بر قدرت پیشرانه میافزاید. شاید این افزایش قدرت اصلاً به چشم نیاید اما بهبود نرمافزاری هم باعث میشود در آینده برنامههای قابل دانلود بیشتری در دسترس باشد و قدرت خودرو بیش از پیش افزایش یابد. به این ترتیب قدرت نهایی پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری ردای میتواند به ۸۸۵ اسب بخار برسد و شامل گارانتی هم باشد.
در حال حاضر تمرکز اصلی دایرکت کانکشن روی داج چلنجر بوده اما پیشرانههای خام هم در دسترس هستند. کاتالوگ این تیونر همچنین شامل قطعاتی برای مدل های مدرن و کلاسیک بوده و این تنها آغاز راه است چراکه در آینده برنامههای مفصلی ارائه خواهند شد.
تیم کانیسکیس مدیرعامل داج گفته است:
دایرکت کانکشن سال آینده کاتالوگی شامل بیش از ۲۰۰ قطعه را ارائه خواهد کرد و شبکه نمایندگیهای پاور بروکر داج با متخصصان خود آماده کمک به طرفداران در نصب این قطعات خواهد بود. پیشفروش قطعات دایرکت کانکشن از سهماهه اول سال ۲۰۲۲ تنها آغاز راه بوده و در آینده شاهد گسترش این مجموعه خواهیم بود
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۴ دی ۱۴۰۰عجب چیزیه
عجب چیز حقیه
چقد رخش خوبه چلنجر
۸۵۵ اسب💔😐 یعنی رسما قدرت رو یه جا داره
من تو فکر صدای این ماشینم… صدای یه موستانگ مدل پایه رو از نزدیک شنیدم جوری خ.ر ذوق شدم میخواستم برم سوار موستانگه شم😐 حالا این چی باشه… فکرشم حتی باحاله…
امیرعباس
۴ دی ۱۴۰۰خیلی دوستش دارم اما برچسب ها نه (برای استفاده عادی)
The man in black
۴ دی ۱۴۰۰واو واو عالیه دوستش دارم ❤️
بهترین خبر برای من تو امروز بود دمشون گرم
چهره ظاهری خوبی داره اما بدون برچسب بهتر هم میشه
F22RAPTOR
۴ دی ۱۴۰۰من امیدوارم موپار و داج واسه نسل بعدی (این نسل که نشد) یه گیربکس خیلی خوب دوکلاجه هم معرفی کنه
امیر
۴ دی ۱۴۰۰گیربکس فعلی محصولات فیات کرایسلر(۸سرعته zf) یکی از بهترین گیربکس هاست
هم از نظر دوام هم از نظر عملکرد عالیه
عملکرد و دوام فوق العادشو روی دیمن به خوبی اثبات کرد
لانچ های سنگین و پی در پی که کمتر خودرویی و کمتر گیربکسی توان انجامشو داره
دوکلاچه صرفا هزینه تولید و مشکلات استهلاک رو در پی داره
AMIN (M.A.S)
۴ دی ۱۴۰۰جناب F22RAPTOR
سیستم گیربکس این خودرو یکی از بهترین سیستم های گیربکس در دنیا هست و درسته اسمش تورک فلایته ولی دراصل همون 8HP ساخت ZF هست
این گیربکس به مبدل گشتاور هم مجهزه و سیستم ترنس بریک که داج دیمن و اسکات پک 1320 بهش مجهزن هم تنها روی سیستم های دارای مبدل گشتاور کار میکنه (البته برای دیمن یه مبدل گشتاور جدید طراحی و نصب کردن)
ضرایب دنده ها هم به شرح زیر هستن
1)4.71 2)3.14 3)2.10 4)1.67
5)1.29 6)1.00 7)0.84 8)0.67
ضریب دنده عقب هم 3.30 و ضریب اکسل (دیمن) هم 3.09 هست که درمجموع حداکثر گشتاور حدود 14000NM(با احتساب اتلاف) تحویل چرخ میدن
این گیربکس روی خیلی از ماشین های پرفورمنس دنیا نصب شده از جمله محصولات داج و فک کنم همه محصولات فعلی بیمر و الفا جولیا و…
مزیتش علاوه بر ارزون تر و ساده تر بودن عملکرد سریعش در تعویض ها هست که در حدود160میلی ثانیه دنده رو عوض میکنه و ضربه خاص و غیر عادی ای هم وارد نمیکنه (مثلا سرعت تعویض دنده اونتادور بیشتر از این گیربکس هست ولی ضربه شدیدی رو موقع تعویض ها وارد میکنه و باعث عملکرد ضعیف میشه)
همچنین در تحمل گشتاور زیاد هم این گیربکس بسیار توانمنده و خیلی از تیونرای محصولات داج معمولا خیلی در گیربکس تغییر ایجاد نمیکنن
مثلا نسخه های تیونینگ هنسی که فکر میکنم کلا دستکاری در گیربکس انجام نمیده با قدرت حدود1200HP
استفاده از سیستم دوکلاچه پیچیدگی و قیمت کار رو بالاتر میبره و همچنین توان تحمل گشتاور خیلی زیاد و تعویض های زیاد رو(البته تا حدودی) ازش میگیره
یک کاربر
۴ دی ۱۴۰۰خودرو که جالب هست، جون میده برای ساختن فیلم ژانر جاده،
اما فقط اسم استلانتیس ، واقعا خیلی چرته اصلا توی زبان نمیچرخه، بنظرم جمع بازنده ها ست ، پژو ، سیتروین ، اوپل ،فیات ، کرایسلر و… اساسا زیاد خوشنام نیستند.
لامصب من هیچوقت نمیتونم این واژه استلانتیس راحت بگم اسمش هم نامسمی هست
abdi_mahdi
۴ دی ۱۴۰۰داش زبونت مشکل داره اخه مگه کاری داره گفتنش
یک کاربر
۴ دی ۱۴۰۰یه پیشنهاد برای گروه پدال دارم .
یک بخش هفتگی یا روزانه اختصاص به معرفی و نقد فیلم های ژانر ماشین بدهند. ما فیلم های جدید و حتی قدیمی از زمان دهه ۶۰ امریکا داشتیم فضای داستان، انسان های در حرکت جاده و ماشین هستند. یعنی پیوند هنر سینما و ماشین هست.
بنظرم برای تنوع خوب هست و هم ارتباطی بین سینما و هنر و ماشین هست . این تنوع میتواند جالب باشد.
یا حتی ترجمه نقد های فیلم های ژانر ماشین یا جاده، ما یکسری از ماشین ها به واسطه فیلم ها میشناسیم چون در واقعیت ندیدیم، مثلا ماشین دوج در ایران نیست فیلم ها اغلب واسطه اشنایی مردم کشورهای مختلف با ماشین ها مختلف جهان شدند
M.Kazem.K
۴ دی ۱۴۰۰به به از اون اخباره که روزتو میسازه !😍 فقط حیف این رنگ و پرچسب ها خیلی ابهتشو کم کرده ! به شخصه دیمن رو ترجیح میدم
AMG GT R-CLK GT R
۴ دی ۱۴۰۰شتابش و یک چهارم مایل چقدر هست
استوکش که خیلی حرف خاصی نداره
محمدرضا
۴ دی ۱۴۰۰پشمام.
استوکش حرف خواصی نداره .
جایزه غیر کارشناسی ترین جمله. طول عمر پدال به شما تعلق میگیره.
AMG GT R-CLK GT R
۴ دی ۱۴۰۰مهندس
همین چلنچر هلکت رد آی جز فضای بار و تاپ اسپید حرف خاصی جلوی شلبی GT500 نداره
هندلینگش در مقایسه با کامارو افتضاح هست
با اینکه قدرت بیشتری نسبت به اون دو تای دیگه داره کند ترین هست
اکثر مقالات چلنجر رو در رده سوم قرار دادن
این هم تایم یکی از پیست هاش
https://fastestlaps.com/tracks/dunnville-autodrome
با کامارو و موستانگ مقایسه کن
AMG GT R-CLK GT R
۴ دی ۱۴۰۰دیمن و وایپر
به نظرم دوج هستن نه این
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ دی ۱۴۰۰گرچه موستانگ و کامارو هم ماسل کارن اما اونا سعی کردن بیشتر روی چیزای اسپرت تمرکز کنن این ماشینو بیشتر عاشقای دریفت و برن اوت میخرن، درضمن ابعاد بدنه و وزنشم در نظر بگیر به اضافه اینکه پلتفرم ۱۳ساله هم داره…
AMIN (M.A.S)
۴ دی ۱۴۰۰استوکش حرفی نداره؟
ای خدا بازم شروع شد
دوست عزیز زمان طی یک چهارم مایل چلنجر هلکت ردای توی 10.4 ثانیه انجام میشه بعد حرفی نداره؟
(ویدیوش توی همین سایت هست به اسم مسابقه درگ داج دیمن و هلکت ردای)
شتاب صفر تا صد هم حدود سه ثانیه (بعضا 2.9 هم میزنه)
بعدش جالب تر شد با شلبی GT500 قیاسش کردید
با انجام بهترین لانچ GT500 چراغ عقب های هلکت ردای رو هم نخواهد دید مخصوصا توی مسافت بلند
+تاپ اسپید بالاتر +فضای کابین و بار و امکانات خیلی بهتر+قیمت کمتر از شلبی( + حتی مصرف سوخت کمتر!!!!)
اینهمه برتری نسبت به فورد وجود داره جناب
البته خب متعصب ترین موپار فن ها هم قبول دارن که هندلینگش درسته برای استفاده خونوادگی و اسپرت توی اتوبان و هرنوع مسیری رویاییه ولی پیچیدن های سریع و پیست واقعا خوب نیست
این یه جورایی شاید تنها برتری شلبی و ZL1 بر ردای هست
viper
۴ دی ۱۴۰۰متشکرم بابت اطلاعات مفید
Aboalfazl demon
۴ دی ۱۴۰۰عشق من
sam
۴ دی ۱۴۰۰تا کی میخوان به تولید این آشغال بی مصرف و بی خاصیت ادامه بدن موستانگ و کامارو تبدیل به ماشین پیست محور و به روز شدن این ۲۰ ساله همین شکل مونده تا در ظاهر اصالت قوطی کبریتی حفظ شده باشه حقا که گروه کرایسلر جز آشغال چیز دیگه نمیسازه طرفدارای بی منطق و اکثرا سن پایبن دوج و کرایسلر ریپلای نکنند جواب نمیدم
M.Kazem.K
۴ دی ۱۴۰۰خیلی تاثیر گذار بود ممنون که وقت گذاشتید 😂😂😂😆
ALIREZA
۴ دی ۱۴۰۰Sam سن بالا چه ریپلای کنی چه نه اهمیتی نداره
فقط یه جمله بهت می گم
بی.ا.پایی.ن سرمو.ن درد.گر.فت
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۴ دی ۱۴۰۰بیا پایین
بیا پایین بدجور سرمون درد گرفت بدجوووور
اگه نمیای تا بیارمت پایین
ALIREZA
۴ دی ۱۴۰۰Clean energy اینجوری نگو این آقا sam قصه ی ما سنش بالاس ناراحت میشه ریپلای نمی کنه😂😂😂😂😂
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۴ دی ۱۴۰۰ای وای هواسم نبود ایشون عمر موسی رو دارن و ما همه گی ۳ ۴ سالمونه
عمو مادین رو پروفایلتون چی چیه؟🤪🤪
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ دی ۱۴۰۰*** میگی بعد میگی ریپلای نکنن! شما پراید سوار شو این دوج فقط لگن میسازه! طرفداری سن پایین!!!کی جواب میده پیرمرد!😂
AMIN (M.A.S)
۴ دی ۱۴۰۰خب اقای sam اول اینکه خودتون هرطور دوس دارید ولی توی انگلیسی حرف اول اسم بزرگه یعنی Sam
جناب Sam شما که این ماشین رو اشغال خطاب میکنید چرا میاید دربارش میخونید و کامنت میذارید؟
بعدش شما با این کار درواقع به سلیقه خیلی از افراد توهین میکنید
تصور کن یکی مثل خودت بیاد اینجا و بدون اوردن هیچ دلیل (حالا منطقی بودن یانبودن بماند) یه ریز توهین بکنه به ماشین مورد علاقت
حداقل یه چی تایپ کنید بفهمیم چی درباره چلنجر اینقدر فشار وارد میکنه به شما
اگه اصالت قوطی کبریتی بود که همه برندا موزه اختصاصی و فستیوال های بزرگداشت خودرو هاشونو نمیگرفتن
حالا خیلی برندا اصالت دارن
خیلیاهم ندارن …
viper
۴ دی ۱۴۰۰به به به به
عجب خبری بود
وقتی دیدم یه مطلب جدید درباره دوج اضافه شده برای یه لحظه قلبم وایساد 😍😍😍
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۴ دی ۱۴۰۰سریعترین ماشین تولیدی دنیا تو شتاب اولیه و 400 متر.اوف
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ دی ۱۴۰۰چه عالی! بهترین ماشین تو سبک خودش هست👌👏👏
NAVID۰۰۹۸
۴ دی ۱۴۰۰دلبر که میگن ، همینو میگن !
بدونِ تاریخ اما با امضاء !
viper
۴ دی ۱۴۰۰جا داره تشکر کنیم از اقا شاهین بابت مقاله بسیار خوب و خوشحال کننده
mm-yarlou
۴ دی ۱۴۰۰دوج لاتی ترین خودرو ساز