وقتی به ریشههای اصلی دوج بازگردید یک رفتار منحصربهفرد را در خصوص این برند پیدا خواهید کرد. ما همین رویه را در دهه پیش میلادی دیدهایم زیرا دوج دیمن با عملکرد یک هایپرکار و قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار ارائه شده است. نسخههای هلکت چارجر و چلنجر هم تفاوت زیادی با دیمن ندارند و حالا باید گفت برنامه تیونینگ مفصلی برای آنها تدارک دیده شده است تا قدرت بیشتری داشته باشند. در ماه نوامبر بود که دوج اعلام کرد کاتالوگ قطعات پرفورمنس موپار دایرکت کانکشن بازمیگردد. هماکنون تیم کانیسکیس مدیرعامل دوج در مصاحبه با رود اند تراک به دلایل بازگرداندن این برنامه و ارتقای پیشرانه هلکت اشاره کرده است.
دایرکت کانکشن برنامهای بود که در سال ۱۹۷۴ و برای رضایت خاطر مشتریان محصولات عضلانی این برند راهاندازی شد اما در سال ۱۹۸۷ نام آن تغییر کرد. حالا طرفداران موپار اگر بخواهند خودروهای خود را ارتقا دهند اکثراً باید نیمنگاهی به بازار تیونینگ داشته باشند. دوج این موضوع را به مانند فرصتی از دست رفته میدید و به همین خاطر تصمیم گرفت دایرکت کانکشن را دوباره راهاندازی کند. به همین خاطر از نهم مارس مشتریان به کاتالوگ کامل قطعات پرفورمنس تائید شده توسط کارخانه دسترسی خواهند داشت. این قطعات که توسط خود دوج تولید میشوند از گارانتی کارخانه نیز برخوردار هستند.
کانیسکیس میگوید قطعات افترمارکتی با یک استاندارد یا کیفیت مشابه تولید نمیشوند و شاید حتی گارانتی کارخانهای محصول نیز با نصب برخی قطعات متفرقه ساقط شود. دوج میخواهد از این موضوع جلوگیری کند و مشتریان میتوانند با سفارش قطعات تائید شده از ارتقای خودروی خود لذت ببرند.
او میگوید:
حقیقت این است که ما میدانیم این خودروها چگونه ارتقا مییابند چراکه از همان آغاز خودروهای خود را مهندسی میکنیم. اجازه دهید ما محصولاتمان را برای پرفورمنس اصلاح و از نظر آلایندگی تائید کنیم و تحت پوشش گارانتی قرار دهیم. مشتریان بههرحال این کار را انجام خواهد داد. آنها از وجود گارانتی خوشحال خواهند شد و اگر مشکلی هم وجود داشته باشد ما آن را حل خواهیم کرد
قطعات دایرکت کانکشن فقط از طریق برخی نمایندگیهای دوج با نام پاور بروکرز عرضه خواهند شد. تمامی قطعات دارای پوشش گارانتی ۳ ساله/۵۸ هزار کیلومتر کارخانه هستند و قوای محرکه نیز با گارانتی ۵ ساله/۹۶ هزار کیلومتر عرضه میشوند. لیست قطعات عرضه شده بسیار بلند بالاست و از تیون ساده ECU گرفته تا قطعات مختلف پیشرانه را شامل میشود.
مالکان محصولات هلکت در صورت استفاده از کیت مرحله ۱ شاهد خروجی پیشرانه ۷۵۷ اسبی خواهند بود. این کیت شامل پولی سوپرشارژر هلفانت و ارتقای ECU است. مالکان خودروهای رادی نیز میتوانند شاهد قدرت ۸۸۵ اسبی باشند. کانیسکیس میگوید این تغییرات مدتی قبلتر در نظر گرفته شده بودند و تمامی پیشرانهها میتوانند آنها را تحمل کنند.
viper2
۱۸ بهمن ۱۴۰۰چه شود . به به
خدای درگه این ماشین خداست
واقعا دیگه هیچکی نمیتونه تو درگ رو دستش بیاد
AMIN (M.A.S)
۱۸ بهمن ۱۴۰۰به طور دقیق تر
سطح Pre Stage : شامل ترموستات دما پایین و اینتیک مسابقه ای مشابه اینتیک مسابقه ای دیمن که در دیمن کریت وجود داشت
افزایش قدرت هلکت ردای از 797HP به 802HP
سطح Stage 1 : اضافه شدن یک صفحه نمایش لمسی مخصوص و جدید برای کنترل ماشین ، تنظیم موتور برای استفاده از سوخت E85
(نیازمند نصب کیت Pre Stage)
افزایش قدرت هلکت ردای از 797HP به 840HP
سطح Stage 2 : استفاده از پولی 80.5mm مشابه پولی هلفنت426 (نیازمند نصب کیت Stage 1)
افزایش قدرت هلکت ردای از 797HP به 885HP
البته دیرکت کانکشن خیلی گسترده تره
شما میتونید برای مدل هلکت علاوه بر این پکیج ها تورک کانورتر جدید مشابه ردای ، اکسل دارای ضریب 3.09 (هلکت ها اکسل دارای ضریب 2.62 دارن) ، سر سیلندر و پیستون ها و میل لنگ میشه
علاوه بر اون قابلیت سفارش و خرید همه انجین های V8 حتی 345 هم به صورت کریت انجین وجود داره
و برای کریت انجین ها هم میشه ارتقا ایرکاندیشن ، مانیفولد جدید اگزوز ، فیلتر روغن و… و حتی گیربکس دستی TR6060 مشابه وایپر و چلنجر سفارش داد
پکیج مخصوص درگ استریپ یعنی ساخت ماشین مخصوص درگ هم وجود داره که در دو سطح قابل سفارشه
و بسیار چیز دیگه که نشد توی یه کامنت بیارم از جمله ترمزای جدید پکیج بدنه مشابه وایدبادی دیمن یا کاپوت هلکت فیس لیفت، تایر های درگ رادیال و…
برای جزییات بیشتر میتونید به کاتالوگ داج توی سایتDodge Garage مراجعه کنید
NAVID۰۰۹۸
۱۸ بهمن ۱۴۰۰هر وِرژنی رو این گنده لات پیاده کنند ، جواب میده 😂❤👑.
شنیدین میگن طرف گونی هم بپوشه بِهِش میاد ، مصداق چلنجر هستش که با هر تیپی جذاب و جذابتر میشه حتی اگر رنگ هم رویش نپاشند و خام از در کارخونه بیاد بیرون باز هم جذابه لعنتی !
زیزیگولو
۱۸ بهمن ۱۴۰۰آمریکاییا و اروپاییا دید متفاوتی به ماشینای اسپرتو سوپراسپرت دارد و همین تفاوت دید باعث میشه تا محصولا هر قاره متفاوت از اون یکی باشه …. دوج چلنجر یه نمونه فوق العاده هستش که سال به سال و مدل به مدلش جذابو دلرباست
NAVID۰۰۹۸
۱۸ بهمن ۱۴۰۰زیزیگولو
دقیقاً همینطوره
و اصلاً برای همین است که دنیای خودرو بسیار دلربا و زیباست .
خودروهای ساخت هر کشوری ، نشاندهندهی فرهنگ ، دَرک و شخصیت اخلاقی آن کشور را نشان میدهد که دنبال چه چیزی در محصولاتشان میگردند که تولیدش میکنند و مردم میخرند !
آلمانیها مهندسی ناب را دیکته میکنند !
ژاپنیها استقامت و ارزشمندی را دیکته میکنند !
آمریکاییها عشق و حال را دیکته میکنند !
ایتالیاییها هنر و الماستراشی را دیکته میکنند !
انگلیسیها غرور و لوکس بودن را دیکته میکنند !
فرانسویها عجیب بودن را دیکته میکنند !
کرهایها نخودی بودن را دیکته میکنند !
چینیها بیارزشی و قدرت آینده را دیکته میکنند !
روسها دنیای خاکستریونظامی را دیکته میکنند !
ایرانیها مَنَم مَنَم را دیکته میکنند !
در کل ، همین تفاوتهاست که نگاه مردم به محصول و کشورهایشان را ساخته و زیبایی در همین تفاوتهاست !
این دنیا نیاز به همهی خوبیها و بدیها دارد ، این ما هستیم که با تصمیماتمان ارزش خودمان را نشان میدهیم !
زیزیگولو
۱۸ بهمن ۱۴۰۰چینیها رو خیلی خوب اومدی👏👏👏👏کاملاً باهات موافقم👍👍👍
قاسم
۱۸ بهمن ۱۴۰۰نوید جان قربونت برم !!! ژاپنیها حس بی خاصیت بودن و فراخوانهای میلیونی و آتشسوزی و کباب ژاپنی را منتقل میکنند
viper2
۱۸ بهمن ۱۴۰۰دوست دارم دوج برای نسکار خودش رو اماده کنه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۸ بهمن ۱۴۰۰خوشم میاد از بچگی عاشق پونتیاک ترنس am بودم و بلیزر شاین که بچه بودم به شاهین میشناختم از نوجونی هم دیوانه دوج وایپر بودم.
امیر
۱۸ بهمن ۱۴۰۰محبوب دلها
متخصص در پرفورمنس و البته زیبایی!
mm-yarlou
۱۸ بهمن ۱۴۰۰با این خبر جیگرم حال اومد