دوج برای خداحافظی با دورانگو هلکت، نسخهٔ ویژهای بنام سیلور بولت را با ویژگیهای ظاهری منحصربهفرد و قیمت ۱۱۳ هزار دلار معرفی کرده است.
هرچند تولید چارجر و چلنجر اواخر سال گذشته پایان یافت اما پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ افسانهای دوج همچنان در سینهٔ دورانگو هلکت در حال تولید است. بااینحال، این شاسیبلند جهنمی هم به پایان عمر خود نزدیک شده و به همین مناسبت، دوج نسخهٔ ویژهای بنام سیلور بولت یا گلولهٔ نقرهای را با مجموعهای از تغییرات منحصربهفرد ظاهری برای آن معرفی کرده است. برای این نسخهٔ ویژه رنگ نقرهای منحصربهفردی بنام نیکل سهلایه در نظر گرفته شده است.
کاپوت این دورانگوی ویژه هم به رنگ مشکی مات درآمده که با سر اگزوزهای مشکی و نشانهای خاکستری متالیک هماهنگ است. رینگهای ۲۰ اینچی با رنگ خاکستری تیره که کالیپرهای ترمز برمبوی قرمزرنگ شش پیستونه را پشت خود پنهان کردهاند نیز تکمیلکنندهٔ تغییرات بیرونی نسخهٔ سیلور بولت هستند. در داخل هم خریداران از صندلیهای چرمی قرمز ناپا، نشان دوختهشدهٔ هلکت روی پشتی صندلیها، تریمهای فیبر کربنی و آستر سقف جیر بهرهمند خواهند شد.
دورانگو سیلور بولت در بخش فنی تغییری را تجربه نکرده و پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری سوپرشارژ آن همچنان همان ۷۱۰ اسب بخار قدرت را تولید میکند که از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. برای استفاده از این نیرو هم هفت حالت رانندگی مختلف وجود خواهد داشت. قیمت دورانگو سیلور بولت از ۱۱۳,۳۲۵ دلار آغاز میشود که حدود ۱۱ هزار دلار از هلکت معمولی گرانتر است.
کسانی که خواهان یک دورانگوی خاص هستند اما توان پرداخت چنین مبلغی را ندارند، میتوانند سراغ نسخهٔ ویژهٔ بیستمین سالگرد بروند که به مناسبت بیستمین سالگرد ارائۀ موتور همی در دورانگو، برای مدل R/T ارائه شده است. این نسخه که به پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز است و از ویژگیهای خاصی مثل گرافیک روی کاپوت، رینگهای ۲۰ اینچی و نشانهای ویژهٔ روی گلگیر بهره میبرد، با قیمت پایهٔ ۷۰,۴۷۰ دلار به فروش میرسد.
OldSchool
۳۰ مرداد ۱۴۰۳آشی که خود امریکنا و سیاست شون پختند ( تسلا ) یقهی خودشونو گرفت البته اروپا هم متهم ردیف دومه . پیشرانه v8 میتونست یک دهه دیگه عمر کنه چون تکنولوژی پیشرفت خوبی کرده بود و میتونست الایندگی در حد معقول ایجاد کنه . اما برقی سازی عجولانه باعث شتاب گرفتن ماجرا شد و عمر این پیشرانه ها زودتر به سر اومد. به علاوه اینکه چین رو هم وارد بازی خودروها کرد که الان انقدی بزرگ شده که نمیشه جلوشو گرفت
v8 در آینده نزدیک صرفا برای مدلهای محدود و مالیات بالا و برای ثروتمندان در دسترس خواهد بود
SMS
۳۰ مرداد ۱۴۰۳به جای این چلنجر رو نگه می داشتن با وزن کمتر
اینها هم مثل ایران شدن آپشن الکی می دن بیرون
(Ali(chevynova
۳۰ مرداد ۱۴۰۳آخرین مرد مقاوم
ماشالاه دوج
ماشالاه سازنده همی دارت ۶۸ که ۶۰۰ اسب بود
ماشالاه سازنده رمچارجر ۷۸
ماشالاه کاربراتور ۴ دهنه کارتر رو موتور ۴۰۰ دوج
محمد
۳۰ مرداد ۱۴۰۳امان از جبر روزگار.
یک v8 به دلم مونده.
car lover
۳۰ مرداد ۱۴۰۳بلاخره یه نفر یه حرف درست زد
! i M α η δ υ α R
۳۰ مرداد ۱۴۰۳4 سال بایدن ، با اختلاف ، بدترین دوره ریاست یه رئیس جمهور ، در تاریخه …
جنگ اوکراین …
جنگ اسرائیل …
تشدید مناقشات همیشگی خاورمیانه …
تشدید مناقشه اسرائیل با ایران …
تنش روزافزون بین چین و تایوان …
مناقشه آذربایجان و ارمنستان …
محروم کردن غرب از منابع انرژی روسیه …
اصرار به برقی شدن صنعت خودرو …
گسترش نفوذ فرامنطقه ای چین در حوزه های سیاسی و اقتصادی …
تقدیم فرصت شراکت شرکای قدیمی ، مثل عربستان سعودی به چین و …
و ….
amir
۳۱ مرداد ۱۴۰۳اون زمان میگفتیم این خوابالو بدرد آمریکا نمیخوره یه عده میگفتن نه نه تورامپ خاک کرده تو سر آمریکا امروزا پیداشون نیست
این کامالا هم انگاری زیاد فرقی با اون نداره ازش درباره راهکارش برای تورم پرسید یه جوری جواب داد در حد همون نمیدانم اطلاعی ندارم بود حین سخنرانی هم که زبان بدن کاملا مسخره انکاری که مست باشه داشت
! i M α η δ υ α R
۳۱ مرداد ۱۴۰۳دموکراتها همیشه بیشتر ، عروسک خیمه شب بازی بودن و تعجبی نداره که اگه از راهکارهای مهار تورم اطلاعی نداشته باشه …
بقیه اتفاقات هم دست خودش نیست دیگه …
کهولت سن ، نمیگذاره …
خاک بر سر دموکراتها بشه که یه نماینده درست حسابی نتونستن آماده کنن توی این سالها …
Ahmad
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ای کاش حداقل این اخرین نسخه رو یه فیس لیفت اساسی میدادن،نمیگم طراحیش بده ها اتفتقا خیلی شیک و مردونس ولی یمقدار تکراری شده.
Mr. gt c
۳۰ مرداد ۱۴۰۳در اون استلانتیس با مدیران اروپاییش رو گل بگیرن که هیچ شناختی از بازار هدف این خودرو ندارن، فقط جوگیر شدن
Kiarash
۳۰ مرداد ۱۴۰۳فقط برند های آمریکایی نیست بلکه برنده های اروپایی که دست استلانتیس هست به این روز افتادن
درد و نفرین …
Taha Ayoobi
۳۰ مرداد ۱۴۰۳به خدا اگه مدیر استلانتیس بدونه دوج چیه اصن…
amir
۳۰ مرداد ۱۴۰۳طاها بدو بدو عشق تنوری تازه اوردیمممم🤣🤣
Taha Ayoobi
۳۰ مرداد ۱۴۰۳😂
Kiarash
۳۰ مرداد ۱۴۰۳این دنیا دیگه بدرد نمیخوره
froG-driVer
۳۱ مرداد ۱۴۰۳«دیگه بدرد نمیخوره این دنیا.
توی دنیایی که پر از برقیه و هیچ صدایی توش نیست.همه جارو جنگ و موتور های چهار سیلندر فراگرفتن.استلانتیس،تسلا،چینی ها،همه اینا هستن…»
hosen
۳۰ مرداد ۱۴۰۳خداحافظ اسطوره!
حیف از موتور v8 همی واقعا
علی Shelby
۳۰ مرداد ۱۴۰۳حیف شد نه
car lover
۳۰ مرداد ۱۴۰۳حضرت دورانگو
BlackWing
۳۰ مرداد ۱۴۰۳آخرین سنگردار محصولات موپار با موتور هشت سیلندر سوپرشارژ و مخصوصاً با این کابین آشنا که حدوداً ۹ سال شاهدش بودیم و بهش عادت کرده بودیم…
متاسفانه دونه دونه دارن خط میخورن
Taha Ayoobi
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ایکاش تغییرات فنی هم میدادن، یکم قدرت بیشتر جالب میشد.
هعی، اینم از این.
خدا ریشه استلانتیس رو بکنه
Ali
۳۰ مرداد ۱۴۰۳چه خبره تلخی
froG-driVer
۳۱ مرداد ۱۴۰۳هروقت خبر به باد رفتن یکی ماشین های شرکت های زیر مجموعه استلانتیس رو میشنوم،از یه چیزی مطمئن میشم،شب قبلش،زن مدیر عامل استلانتیس،به خواسته های اون عمل نمیکنه…
😐😐
با تشکر از سایت پدال و آقای دهقان عزیز
Großer Hitler
۱ شهریور ۱۴۰۳دوج منو یاد لادا میندازه ماشین های تاریخ گذشتشو با صد تا اسم مختلف تو پاچه ملت میکنه.
آریا
۱ شهریور ۱۴۰۳کم کم داریم به پایان شرکت دوج نزدیک میشم
طرفداران دوج ناامید شدن 😞
ابهت ماشین آمریکایی داره تموم میشه
فقط موستانگ مونده اونم خدا میدونه چه خوابی براش دیدن