دوج برای خداحافظی با پیشرانههای V8 همی در دورانگو، نسخههای ویژهای را تحت عنوان سری آخرین تماس تدارک دیده است که اولین آنها AlcHEMI نام دارد.
پس از خاتمهٔ تولید چارجر و چلنجر، حالا دوج دورانگو هم برای خداحافظی با پیشرانههای همی آماده میشود. بدین منظور، دوج قصد ارائهٔ نسخههای ویژهای را تحت عنوان لست کال یا آخرین تماس دارد که اولین آنها SRT 392 AlcHEMI نام دارد. این نسخه در بیرون از نوارهای لانهزنبوری با خطوط زردرنگ، رینگهای ۲۰ اینچی مشکی مات SRT با کالیپرهای ترمز زردرنگ، سر اگزوزهای مشکی متالیک و برچسب ۳۹۲ مشکی و زرد روی گلگیرهای جلو بهره میبرد.
در داخل خودرو هم خریداران شاهد ویژگیهای خاصی شامل تریم طرح فیبر کربن، غربیلک فرمان چرم و جیر با نشان چراغدار SRT، دوخت زرد و نقرهای و نشان ۳۹۲ روی پشتی صندلیها خواهند بود. از این نسخه تنها ۱۰۰۰ دستگاه ساخته میشود که در رنگهای مشکی، سفید و دو نوع خاکستری قابل انتخاب خواهند بود. از هر رنگ فقط ۲۵۰ دستگاه ساخته میشود. قیمت پکیج ویژهٔ AlcHEMI برابر با ۳,۵۹۵ دلار است که به قیمت دورانگو SRT 392 اضافه میشود. این یعنی قیمت پایهٔ نهایی خودرو ۸۰,۱۸۵ دلار خواهد بود. تولید این نسخهٔ ویژه در آوریل امسال آغاز میشود و یک ماه بعد به خریداران تحویل داده خواهد شد.
دورانگو SRT 392 به یک پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی مجهز است که ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو، شاسیبلند سه ردیفهٔ دوج ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۱۲.۹ ثانیه طی میکند. این خودرو همچنین میتواند تا ۴ تن را هم یدک بکشد. هرچند از نسخهٔ AlcHEMI فقط ۱۰۰۰ دستگاه ساخته میشود اما دوج اعلام کرده است که در طول امسال نسخههای ویژهٔ دیگری را هم برای دورانگو ارائه خواهد کرد. حداقل یکی از این نسخههای ویژه بر اساس دورانگو هلکت ساخته میشود.
مدیرعامل دوج «تیم کونیسکیس» دراینباره میگوید:
همانطور که برای دوج چارجر و چلنجر انجام دادیم، وقت آن رسیده است که خداحافظی با پیشرانهٔ V8 همی در دورانگو را هم جشن بگیریم که به سلطهٔ دوج بر بخش شاسیبلندهای پرفورمنس کمک کرد
آرین
۲۱ دی ۱۴۰۲جشن بگیریم ؟ گریه کنید
Reza
۲۱ دی ۱۴۰۲خداحافظ قلدر 😔😔
مهدی
۲۱ دی ۱۴۰۲اینم به اخره راه رسیدش و دله ماها خون شدش
نه تونستیم از نزدیگ ببینیمش و نه بتونیم بخریمش یا سوار شیم
دیروز یه مطلبی در باره ویتنام تو پدال میخوندم
آمریکا دهنشون رو سرویس کردش ولی الان به جای رسیدن که دارن ۴ میلیارد دلار برای احداث کارخانه خرج میکنن
مت حنوز داریم میگیم مرگ بر آمریکا
یعنی هنوز آدمه سالمی مونده دیگه به این چرندیات گوش کنه
تورو خدا بیدار شین
PegaSus
۲۱ دی ۱۴۰۲همیشه عاشق ترکیب رنگ مشکی و زرد بودم… اون رینگای مشکی مات هم اصن نگم براتون، اگزوزای مشکی متالیک 😍 زیبا ترین دورانگویی که تاحالا دیدم همینه، یک عدد عشق به تمام معنا…
پیرمرد قدیمی
۲۱ دی ۱۴۰۲هفته گذشته در فرمانیه تهران دوج دورانگو ۲۰۲۱ دیدم گذر موقت با همون رنگ معروف سفید با خط آبی 🔥 واقعا این ماشین بی نظیره
hunter
۲۱ دی ۱۴۰۲حس میکنم دیگه دنیا داره تموم میشه!
همه دارن خداحافظی میکنن.
BMW
۲۱ دی ۱۴۰۲همه رفتند فقط ما موندیم به نظرم ماهم بریم🥲👍
دیمن
۲۱ دی ۱۴۰۲SRT دیگر هیچ😢😢
Mohammad hasan
۲۱ دی ۱۴۰۲به سلامتی خوب لخت کردن شرکت دوج رو
چلنجر و چارجر و حالا هم دورانگو ؛ که شیب
از دور خارج کردن دورانگو یکم نرم تره و اول اونو از v8 محروم کردن
پرهام
۲۱ دی ۱۴۰۲همه رفتن من عاشق چلنجرم یکبار بیرون هم دیدم ولی دیگه به پایان رسید
اهورا
۲۲ دی ۱۴۰۲دسیسه تازه گلوبالیستها برتی از دور خارج کردن ماشین های درونسوز تحت عنوان ماشین های برقی که هنوز برای شارژ کامل به یکساعت زمان نیاز دارند تند روی های بیهوده و انداختن گربه به دست و پای کمپانی ها با فشار شرکتهای باتری های الکتریکی در حالیکه مشتری باید حق انتخاب داشته باشند و قرار نیست تحت عنوان خودروهای الکتریکی مشتریان رو از حق انتخاب داشتن خودروهای درونسوز محروم کنن ضمن اینکه آلایندگی خودروهای درونسوز یک دروغ است و بیشتر آلایندگی هوا از سوی صنایع سنگین مازوت سوز هست
فقط وطن
۲۲ دی ۱۴۰۲ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
reza-srt
۲۲ دی ۱۴۰۲خب دیگه اینم تیر خلاص بر پیکره بیجان پیشرانه همی،دنیا داره کمکم کسل کننده میشه
Amirali
۲۲ دی ۱۴۰۲کاش تولید ماشین های بنزینی تموم نشه هیچ ماشینبازی ماشین الکتریکی دوست نداره💔