دوجلامبورگینی

درگ هیجان‌انگیز دوج دورانگو هلکت با لامبورگینی اوروس

هرچند متأسفانه دوج دورانگو هلکت دیگر تولید نمی‌شود در حال حاضر مدل ۴۷۵ اسب بخاری SRT عنوان پرچم‌دار خانوادهٔ دورانگو را در اختیار دارد اما این شاسی‌بلند فول سایز قدرتمند هنوز هم قصد ندارد از مرکز توجهات خارج شود و حالا برای یک مسابقهٔ درگ در برابر لامبورگینی اوروس قرار گرفته است. این شاسی‌بلند بزرگ آمریکایی هرچند به سه ردیف صندلی مجهز است اما تنها ۱۰ کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به اوروس دارد درحالی‌که قدرت ۷۱۰ اسب بخاری پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری سوپرشارژ آن به میزان قابل‌توجه ۶۰ اسب بخار از رقیب ایتالیایی بیشتر است.

بااین‌حال، نباید فراموش کرد که اوروس از ابتدا به‌عنوان یک شاسی‌بلند اسپرت توسعه پیدا کرده و از قوای محرکهٔ بسیار مدرن‌تری برخوردار است. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که متعلق به آئودی و پورشه بوده و در اینجا ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مثل دورانگو، نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

در درگ اول، اوروس که روی کاغذ ضعیف‌تر است، به‌راحتی پیروز می‌شود. سپس راننده‌ها جابجا می‌شوند و حالا دورانگو که لانچ بهتری دارد جلو می‌افتد و برتری جزئی خود را تا پایان حفظ می‌کند. پس از این دو درگ، نوبت به برگزاری مسابقات رولینگ می‌رسد که بیشتر در رانندگی‌های روزمره کاربرد دارد. رولینگ اول از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت آغاز می‌شود و اوروس که از همان ابتدا به‌سرعت جلو می‌افتد، در پایان با اختلافی هم‌اندازهٔ یک طول خودرو پیروز می‌شود. رولینگ بعدی از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است که در اینجا اختلاف دو خودرو حتی بیشتر می‌شود و لامبورگینی به‌راحتی رقیب آمریکایی را مغلوب می‌کند.

مقایسه مشخصات فنی

 

دوج دورانگو هلکت

لامبورگینی اوروس

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۱۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۷۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۴۲۰ کیلوگرم ۲۴۱۰ کیلوگرم
قیمت ۸۲,۵۹۰ دلار ۲۲۹,۴۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    ندیده انتخابم لامبورگینیه بی چون و چرا

    موافقم 49
    مخالفم 22
    1. کافر مقدس

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      خراب اون راننده شدم . اوروس رو از خط زودتر رد کرد اومد سوار دورانگو شد و حالا دورانگو رو زود تر از خط رد کرد :))

      خوب از اول دوتا راننده حرفه ایی میذاشتید

      موافقم 55
      مخالفم 5
      1. R@m!n

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        این درد به وسعت تمام ویدیوهای درگ تو یوتیوب هست اما چه بهتره که اینارو معیار قرار ندیم و تو دفترمون یادداشت نکنیم.

        اوروس و دورانگو هم دو تا خط موازی هستن که فقط تو این ویدیوها کنار هم قرار داده میشن.

        موافقم 33
        مخالفم 1
        1. زیزیگولو

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          یه راننده حرفه ای با یه راننده آماتور!!!! اصلا جور در نمیاد

          موافقم 15
          مخالفم 2
  2. Humer

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    پست هایما هفت ایکس برقی مشکل پیدا کرده

    موافقم 2
    مخالفم 17
  3. viper2

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    والا درگ رولینگ اصلا مهم نیست پس برنده همون دورانگو هست . درگ از صفر شروع میشه که توی اون دورانگو میبره

    موافقم 10
    مخالفم 44
    1. GMA

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      به قول RezaRs
      فشار = نیرو / سطح
      هرچه سطح کمتری داشته باشید فشار بیشتری دارید

      موافقم 35
      مخالفم 2
      1. RezaRs

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (297 ديدگاه)

        دقیقا 😂🤝

        موافقم 23
        مخالفم 2
        1. GMA

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          👍😅

          موافقم 13
          مخالفم 2
  4. مازیار

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    اینطور مقایسه ها (قیمت تیراژ و …) منو به یاد دو بیت شعر از شیخ اجل میندازه

    خاک مشرق شنیده ام که کنند
    به چهل سال کاسه ای چینی

    صد به روزی کنند در مردشت
    لاجرم قیمتش همی بینی

    موافقم 15
    مخالفم 1
  5. محمد امین

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    در اینکه اوراس ماشین بهتری هست هیچ شکی نیست ، ولی به نظر اون فردی که دورانگو خریده ، چیزهای بیشتری در مقابل پولش به دست آورده ….. ۸۰ هزار دلار در مقابل ۲۲۰ هزار دلار .. در شرایط ایده آل این دو در درگ ۴۰۰ متر تایم های برابری دارن ، داج در لانچ کردن بهتره ، و لامبو در شتابگیری ثانویه …

    موافقم 17
    مخالفم 7
  6. AMIN (M.A.S)

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    توی مقایسه هایی که از هلکت دورانگو میبینم همیشه تو لحظه لانچ به خاطر گشتاور (حتی نسبت به ترک هاوک) و لانچ کنترل فوق العادش یعنی تورک رزرو مزیت داره و برای همین نتیجه درگ یک چهارم مایلو شما درگ دوم درنظر بگیرید (برد هلکت با اختلاف جزئی)
    ولی به طور کلی دورانگو هلکت و حتی تاحدودی جیپ ترک هاوکم توی رول ریس ماشینای خوبی نیستن و من فک میکردم لامبو حتی بیشترم جلو میوفته که خوشبختانه اینطور نشد
    درنهایتم لامبو اسپرت تر و لوکس تر ولی دورانگو بزرگ تر و کاربردی تره و احتمالا به خاطر تولید کم ارزش کلکسیونیم پیدا کنه
    یه سوال
    جرم اوروس2410 کیلوگرمه؟؟!!!!
    من عدد2197 شنیده بودم براش حتی یادمه میگفتن نمیخوان جرمش از 2200 کیلو بیشتر شه
    دورانگو هم تا جایی که میدونم بالای 2500 کیلو جرمشه

    1. SRT

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (624 ديدگاه)

      بله درسته وزن اوروس 4850 پوند یا همون 2200 کیلوعه و وزن دورانگو هم 2590 کیلو

  7. Taha Malek

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    خوب بنظر من واقعا خریداران اوروس آدم های جالبی نیستا ببخشیدا در خریداران این ماشین که من دیدم منو بدبین کردن که این ماشین برا من شده نماد شو آف و تازه به دوران رسیدگی (تازه به دوران رسیدگی یکم با معنی کلمه به کلمش فرق داره و یک اصطلاحه). دیدم که خیلی ها هم با من هم نظرن(لطفا بهتون بر نخوره این نظر منه و شایدم اشتباهه)
    با دورانگو هلکت هم آنچنان حال نمیکنم ( کلا با کلاس کراس اور و suv های اسپرت مشکل دارم برای مثال چرا یه چلنجر هلکت نخری وقتی حس اسپورتی بودن میخوای یا چرا یه هوراکان نخری وقتی لامبورگینی میخوای نمیفهمم چرا باید از کراس اور یا suv حس اسپورت بودن بخواد) ولی دورانگو حال میده واسه گرفتن حال راننده هایی مثل راننده دوم اوروس اتفاقا معمولا خریداران اوروس همچین آدم هایی هستا

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. R

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      اونوقت تو با نگا کردن به چند تا پست اینستا اینارو متوجه شدی؟

      موافقم 1
      مخالفم 2
  8. ARMAN

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    به نظر من قیمت رو هم باید توجه کرد
    80 هزار در برابر 220 هزار
    دورانگو نسبت به قیمتش از لحاظ قدرت خیلی ارزندس
    اوروسم جای خود داره

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. R

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      وقتی بحث قیمتو بیار که ببازه تازه فقط به خاطر سرعت نیست کیفیت بالای متریال هم هست
      قیمت بیشتر = کیفیت بالاتر و سریعتر

      موافقم 2
      مخالفم 3
  9. kastech

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (204 ديدگاه)

    کراس اور باید جادار و نرم و پر آپشن باشه اسپرتش واقعا مسخرست

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      واقعاً، ماشین اسپرت کم داریم بیای یه شاسی بلند رو اسپرت کنی…

      موافقم 3
      مخالفم 1
  10. Jdm باز

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    واقعا تفاوت قیمت بالاست و با اختلاف کمی هم دورانگو تو یه درگ باخت( یکی رو هم برد ! )
    ولی با پول اوروس، من باشم یه شاسی بلند از لامبورگینی نمیخرم و ترجیح میدم با این پول یه ماشین اسپرت یا سوپراسپرت بگیرم

  11. مهدی

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    فکر کنم اسب های دورانگو یکم خسته بودن

    موافقم 7
    مخالفم 2
  12. یوسفی

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    درود بر شما
    نسبت به قیمت دورانگو برنده است

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. Sibhan

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    انتخواب همیشه لامبورگینیه 🙌حتی اگه میباخت ،من انواع درگ های suvهارو دیدم حتی یه بار دیدم همه رو برده یه بارم دیدم همه رو باخته کلا نمیشه به این درک ها اعتماد کرد واسه همین نظر شخصی خودمو میگم بدون در نظر گرفتن قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا