هرچند متأسفانه دوج دورانگو هلکت دیگر تولید نمیشود در حال حاضر مدل ۴۷۵ اسب بخاری SRT عنوان پرچمدار خانوادهٔ دورانگو را در اختیار دارد اما این شاسیبلند فول سایز قدرتمند هنوز هم قصد ندارد از مرکز توجهات خارج شود و حالا برای یک مسابقهٔ درگ در برابر لامبورگینی اوروس قرار گرفته است. این شاسیبلند بزرگ آمریکایی هرچند به سه ردیف صندلی مجهز است اما تنها ۱۰ کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به اوروس دارد درحالیکه قدرت ۷۱۰ اسب بخاری پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری سوپرشارژ آن به میزان قابلتوجه ۶۰ اسب بخار از رقیب ایتالیایی بیشتر است.
بااینحال، نباید فراموش کرد که اوروس از ابتدا بهعنوان یک شاسیبلند اسپرت توسعه پیدا کرده و از قوای محرکهٔ بسیار مدرنتری برخوردار است. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که متعلق به آئودی و پورشه بوده و در اینجا ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. مثل دورانگو، نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود.
در درگ اول، اوروس که روی کاغذ ضعیفتر است، بهراحتی پیروز میشود. سپس رانندهها جابجا میشوند و حالا دورانگو که لانچ بهتری دارد جلو میافتد و برتری جزئی خود را تا پایان حفظ میکند. پس از این دو درگ، نوبت به برگزاری مسابقات رولینگ میرسد که بیشتر در رانندگیهای روزمره کاربرد دارد. رولینگ اول از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت آغاز میشود و اوروس که از همان ابتدا بهسرعت جلو میافتد، در پایان با اختلافی هماندازهٔ یک طول خودرو پیروز میشود. رولینگ بعدی از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است که در اینجا اختلاف دو خودرو حتی بیشتر میشود و لامبورگینی بهراحتی رقیب آمریکایی را مغلوب میکند.
مقایسه مشخصات فنی
دوج دورانگو هلکت | لامبورگینی اوروس | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۷۱۰ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۷۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۴۲۰ کیلوگرم | ۲۴۱۰ کیلوگرم |
قیمت | ۸۲,۵۹۰ دلار | ۲۲۹,۴۹۵ دلار |
Reza Waffen SS
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ندیده انتخابم لامبورگینیه بی چون و چرا
کافر مقدس
۱۴ خرداد ۱۴۰۱خراب اون راننده شدم . اوروس رو از خط زودتر رد کرد اومد سوار دورانگو شد و حالا دورانگو رو زود تر از خط رد کرد :))
خوب از اول دوتا راننده حرفه ایی میذاشتید
R@m!n
۱۴ خرداد ۱۴۰۱این درد به وسعت تمام ویدیوهای درگ تو یوتیوب هست اما چه بهتره که اینارو معیار قرار ندیم و تو دفترمون یادداشت نکنیم.
اوروس و دورانگو هم دو تا خط موازی هستن که فقط تو این ویدیوها کنار هم قرار داده میشن.
زیزیگولو
۱۴ خرداد ۱۴۰۱یه راننده حرفه ای با یه راننده آماتور!!!! اصلا جور در نمیاد
Humer
۱۴ خرداد ۱۴۰۱پست هایما هفت ایکس برقی مشکل پیدا کرده
viper2
۱۴ خرداد ۱۴۰۱والا درگ رولینگ اصلا مهم نیست پس برنده همون دورانگو هست . درگ از صفر شروع میشه که توی اون دورانگو میبره
GMA
۱۴ خرداد ۱۴۰۱به قول RezaRs
فشار = نیرو / سطح
هرچه سطح کمتری داشته باشید فشار بیشتری دارید
RezaRs
۱۴ خرداد ۱۴۰۱دقیقا 😂🤝
GMA
۱۴ خرداد ۱۴۰۱👍😅
مازیار
۱۴ خرداد ۱۴۰۱اینطور مقایسه ها (قیمت تیراژ و …) منو به یاد دو بیت شعر از شیخ اجل میندازه
خاک مشرق شنیده ام که کنند
به چهل سال کاسه ای چینی
صد به روزی کنند در مردشت
لاجرم قیمتش همی بینی
محمد امین
۱۴ خرداد ۱۴۰۱در اینکه اوراس ماشین بهتری هست هیچ شکی نیست ، ولی به نظر اون فردی که دورانگو خریده ، چیزهای بیشتری در مقابل پولش به دست آورده ….. ۸۰ هزار دلار در مقابل ۲۲۰ هزار دلار .. در شرایط ایده آل این دو در درگ ۴۰۰ متر تایم های برابری دارن ، داج در لانچ کردن بهتره ، و لامبو در شتابگیری ثانویه …
AMIN (M.A.S)
۱۴ خرداد ۱۴۰۱توی مقایسه هایی که از هلکت دورانگو میبینم همیشه تو لحظه لانچ به خاطر گشتاور (حتی نسبت به ترک هاوک) و لانچ کنترل فوق العادش یعنی تورک رزرو مزیت داره و برای همین نتیجه درگ یک چهارم مایلو شما درگ دوم درنظر بگیرید (برد هلکت با اختلاف جزئی)
ولی به طور کلی دورانگو هلکت و حتی تاحدودی جیپ ترک هاوکم توی رول ریس ماشینای خوبی نیستن و من فک میکردم لامبو حتی بیشترم جلو میوفته که خوشبختانه اینطور نشد
درنهایتم لامبو اسپرت تر و لوکس تر ولی دورانگو بزرگ تر و کاربردی تره و احتمالا به خاطر تولید کم ارزش کلکسیونیم پیدا کنه
یه سوال
جرم اوروس2410 کیلوگرمه؟؟!!!!
من عدد2197 شنیده بودم براش حتی یادمه میگفتن نمیخوان جرمش از 2200 کیلو بیشتر شه
دورانگو هم تا جایی که میدونم بالای 2500 کیلو جرمشه
SRT
۱۴ خرداد ۱۴۰۱بله درسته وزن اوروس 4850 پوند یا همون 2200 کیلوعه و وزن دورانگو هم 2590 کیلو
Taha Malek
۱۴ خرداد ۱۴۰۱خوب بنظر من واقعا خریداران اوروس آدم های جالبی نیستا ببخشیدا در خریداران این ماشین که من دیدم منو بدبین کردن که این ماشین برا من شده نماد شو آف و تازه به دوران رسیدگی (تازه به دوران رسیدگی یکم با معنی کلمه به کلمش فرق داره و یک اصطلاحه). دیدم که خیلی ها هم با من هم نظرن(لطفا بهتون بر نخوره این نظر منه و شایدم اشتباهه)
با دورانگو هلکت هم آنچنان حال نمیکنم ( کلا با کلاس کراس اور و suv های اسپرت مشکل دارم برای مثال چرا یه چلنجر هلکت نخری وقتی حس اسپورتی بودن میخوای یا چرا یه هوراکان نخری وقتی لامبورگینی میخوای نمیفهمم چرا باید از کراس اور یا suv حس اسپورت بودن بخواد) ولی دورانگو حال میده واسه گرفتن حال راننده هایی مثل راننده دوم اوروس اتفاقا معمولا خریداران اوروس همچین آدم هایی هستا
R
۱۴ خرداد ۱۴۰۱اونوقت تو با نگا کردن به چند تا پست اینستا اینارو متوجه شدی؟
ARMAN
۱۴ خرداد ۱۴۰۱به نظر من قیمت رو هم باید توجه کرد
80 هزار در برابر 220 هزار
دورانگو نسبت به قیمتش از لحاظ قدرت خیلی ارزندس
اوروسم جای خود داره
R
۱۴ خرداد ۱۴۰۱وقتی بحث قیمتو بیار که ببازه تازه فقط به خاطر سرعت نیست کیفیت بالای متریال هم هست
قیمت بیشتر = کیفیت بالاتر و سریعتر
kastech
۱۴ خرداد ۱۴۰۱کراس اور باید جادار و نرم و پر آپشن باشه اسپرتش واقعا مسخرست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ خرداد ۱۴۰۱واقعاً، ماشین اسپرت کم داریم بیای یه شاسی بلند رو اسپرت کنی…
Jdm باز
۱۴ خرداد ۱۴۰۱واقعا تفاوت قیمت بالاست و با اختلاف کمی هم دورانگو تو یه درگ باخت( یکی رو هم برد ! )
ولی با پول اوروس، من باشم یه شاسی بلند از لامبورگینی نمیخرم و ترجیح میدم با این پول یه ماشین اسپرت یا سوپراسپرت بگیرم
مهدی
۱۴ خرداد ۱۴۰۱فکر کنم اسب های دورانگو یکم خسته بودن
یوسفی
۱۴ خرداد ۱۴۰۱درود بر شما
نسبت به قیمت دورانگو برنده است
Sibhan
۱۵ خرداد ۱۴۰۱انتخواب همیشه لامبورگینیه 🙌حتی اگه میباخت ،من انواع درگ های suvهارو دیدم حتی یه بار دیدم همه رو برده یه بارم دیدم همه رو باخته کلا نمیشه به این درک ها اعتماد کرد واسه همین نظر شخصی خودمو میگم بدون در نظر گرفتن قیمت