مرحلهٔ مقدماتی، گروه شاسیبلندهای فول سایز، دوئل اول
دوئلهای این گروه | |
دوج دورانگو | نیسان آرمادا |
؟ | |
جیپ واگنییر | شورلت تاهو |
؟ | |
فورد اکسپیدیشن | تویوتا سکویا |
؟ |
دوج دورانگو
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۰
پلتفرم: W166 دایملر-کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۴ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۶۵,۹۳۵ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۴,۳۴۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: سه ستاره
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: پنج سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر جذاب و مردانه، ظرفیت یدک کشی چشمگیر، پیشرانههای V8 قدرتمند که شتاب سریعی را فراهم میکنند، هندلینگ مطمئن
نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، پلتفرم سالخورده، فقدان سیستمهای کمکراننده بهصورت استاندارد، عدم ارائهٔ صندلیهای ردیف سوم بهصورت استاندارد
چکیده: دوج در دورانگو فرمول ماسل کارهای خود را روی یک شاسیبلند خانوادگی سه ردیفه اعمال کرده و نتیجهای قانعکننده گرفته است
نیسان آرمادا
تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۶
پلتفرم: Y62 نیسان
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۶.۷ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۲,۸۱۴ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱,۶۴۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: سه ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: سه ستاره
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: پنج سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: رانندگی راحت و آرام، سواری نرم، پیشرانه V8 نرم و قدرتمند، مملو از ویژگیها و تجهیزات استاندارد محبوب، کابین لوکس با تودوزی چرمی، نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی
نقاط منفی: مصرف سوخت وحشتناک، هزینههای نگهداری بالا، برخی قطعات قدیمی در کابین، بادیرول زیاد در پیچها و سرعتهای بالا، صندلیهای ردیف سوم میتوانستند جادارتر باشند
چکیده: آرمادا برای یک شاسیبلند غیرلوکس سطح تجمل بالایی دارد و ظاهر جدید و ویژگیهای بروز شده هم به آن برای رقابت با رقبای جدید کمک کردهاند اما این هنوز هم هیولایی تشنه به سوخت با برخی ایرادات دیگر است
مقایسهٔ مشخصات فنی
دوج دورانگو R/T | نیسان آرمادا | |
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 | ۵.۶ لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۳۶۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۰ نیوتن متر | ۵۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۲ ثانیه | ۶.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۷ ثانیه | ۱۴.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۹۳ لیتر | ۹۸ لیتر |
وزن | ۲۴۳۵ کیلوگرم | ۲۶۹۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳۲۷۰ کیلوگرم | ۳۸۵۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۱۱۰ میلیمتر | ۵,۳۰۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۴۳ میلیمتر | ۳,۰۷۶ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ تا ۱۲۲۵ لیتر | ۴۷۰ تا ۱۴۱۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۷ نفر |
قیمت | ۵۳,۳۹۰ دلار | ۵۳,۷۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
datsun
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱مصرف سوخت آرمادا ۱۴.۷ هست
امیر دهقان
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱طبق اعلام سازمان EPA، مصرف سوخت ترکیبی آرمادا چهارچرخ محرک، 15 MPG هست که میشه معادل 15.7 لیتر در هر صد کیلومتر
https://www.fueleconomy.gov/feg/bymodel/2021_Nissan_Armada.shtml
ممد ژانگولر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱من رای به نیسان دادم ولی اگه دوج نخسه هلکتش بود حتما به دوج رای میدادم
AMIR / ARMI
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱انتخاب من مثل انتخاب اکثر خریداران بازار آمریکا هستش درانگو رو انتخاب میکنم
اپل اینکه موتور عالی داره موتور همی عالیه
دوم اینکه ظاهر مردانه ای داره و ماسل کار شاسی بلند ها حساب میشه و فرمول ساخت چارجر و چلنجر داره که حجت برای یه ماشین باز تموم میکنه
نسخه های قوی تر هم که هیچ حرفی نمیزاره بمونه
FTB
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ی جور میگی انگار نیسان زنونه اس
تا الان به نظر من تو فقط چون آمریکایی فنی داری اینو میگی
کلا تو جدول آرمادا کاملا برتره
ولی دلیل بر بد بودن دورانگو نیست
فرامرز
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ظاهر مردونه اش واسه ۱۳ سال پیشه. الان باید گفت پیرمردونه. حداقل نسل جدید نمیدن قیمت رقابتی تر بدن.
Mad.z.Max
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱همین پیرمردی که میگی داره خیلی از جوونا رو تو فروش و محبوبیت پشت سر میذاره. خدایی دنبال زیربغل مار هستیم همیشه. داج این ماشین رو همیشه آپدیت نگه داشته چه از بحث تکنولوژی و چه چهره بیرون و کابین و چه پکیج های پرفورمنس
فرامرز
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اینکه فروش دورانگو بالاست قابل ستایشه ولی آپدیت بودنش کافی نیست. میدونم خیلی اغراق میکنم ولی شما پژو پارس (یا دنا پلاس توربو ….) با آپشن های رولزرویس رو میپسندی یا ۵۰۸ مدل ۲۰۲۲؟ خیلی چیزا رو میشه آپدیت کرد ولی نمیشه با پلتفرم قدیمی به ترکیب بهینه برای نیاز روز دست پیدا کرد.
FTB
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱چه پیرمرد جذابی
kkato
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱نیسان طراحی بهتری هم از بیرون هم داخل داره و مصرف صدی دو بالاتر برای قشر پولدار بی معنی …
به قدرت 400 اسبی و حجم باک بیشتر دقت شود
meysam
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱مشخصات هردو خیلی به هم نزدیکه که انتخاب رو برام واقعا سخت کرد
فقط بخاطر هزینه نگهداری و مصرف سوخت بالاتر نیسان به دوج رای دادم
امیر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ارمادا مثل باقی محصولات نیسان بازدهی خوبی داره و گزینه ی منطقی تریه اما دورانگو جذابیت بیشتری داره
میزان فروش هم همین قضیه رو اثبات میکنه
Sina
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دورانگو خیلی ماشین جذاب و جوون پسندیه اما بیشتر شبیه یه ونه که درب کشویی نداره خیلی درازه با ارتفاع کم و هیچگونه طرح و زیبایی نمای بغل محصولات فیات کرایسلر هم که از نظر کیفیت تعریف چندانی ندارن خیلی هم قدیمی شده
اگر موتور جدیده هاریکن رو بذارن روش پلتفرم آفرود شبیه تریل هوک جیپ براش بذارن داخلشم مثل جیپ نونوار کنن انتخاب من دورانگو ولی با این اوصاف قطعا نیسان پاترول رو بر می دارم حالا یکی دو لیتر مصرف سوخت بیشتر اونقدر مهم نیست که از این همه نکات مثبت نیسان دل بکنیم
دکتر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱آرمادا در واقع نسخه آمریکایی پاترول هست فک کنم،و شاسی مستقل داره،و از نظر سایز و هیکل خیلی بزرگتر از دورانگو هست
Clean energy (صیانت!)
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱انتخاب من دورانگوعه
چون دو لیترم کمتر میسوزونه که واقعا خیلیه
بقیه چیزا هم مویی هستن
پدرام
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم این مقایسه اشتباه هست آرمادا یا همون پاترول یک اس یووی فول هست بهتر بود دوج دورانگو با نیسان پث فایندر جدید رقابت می کرد نه این چون دوج فعلا در کلاس اس یووی های فول سایز ماشینی نداره باید به جای اون به جیب گرند واگنیر مراجعه کنید.
As
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱گرند واگنییر که نمیشه اما خب دوج هم من دیدم خودروی خیلی بزرگیه ولی نه در حد ارماندا
R@m!n
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱جفتشون ماشین های پیری هستن که به هزار زور به روز نگه داشته شدن. اکسپدیشن، سکویا، واگونییر و حتی تاهو در همه موارد با اختلاف از این دوتا بهترن.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱الان تکلیف دورانگو srt و ددرانگو هلکت چی میشه.
Jdm باز
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی واگنیر و اکسپدیشن هست، دیگه چرا سراغ اینا برم
M.Kkarimi
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱متاسفانه صرفا و صرفا بخاطر علاقه شخصی به دورانگو رای دادم … در کل چه آرمادا و چه دورانگو کاملا در حال منسوخ شدن و از دور کنار رفتنن… ! ( البته ابدا نسبت به هلکت چنین حسی رو ندارم ! )
در کل بنظرم با وجود بودن سکویا تو این سگمنت ، با این قیمت ، با این پرفورمنس و عملکرد ، با این بروز رسانی جدید و طراحی عالیش ، خرید رقباش رو کاملا غیر قابل توجیه میکنه !! البته این بین یوکان دنالی با انجین 5.3 لیتری هم گزینه معقولی به حساب میاد … اما بقیه رقبا ول معطل !!
کوبیده
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱هزینههای نگهداری بالا
فکر نمیکردم برا نیسان یه روز اینو بنویسن