محصولات برقی دوج زودتر از آنچه تصور میکنیم راهی خیابانها خواهند شد و این برند میگوید اجازه تیونینگ آنها را به افراد متفرقه نخواهد داد تا به این ترتیب ریسک هک شدن این خودروها به حداقل برسد.
محصولات کنونی دوج محبوبیت زیادی بین تیونرها دارند اما احتمالاً این موضوع در آینده نزدیک و حداقل از نظر تیونینگ محصولات برقی و پرفورمنس تغییر خواهد کرد. ظاهراً شرکتهای متفرقه و ثالث نمیتوانند خروجی محصولات بدون آلایندگی دوج را بدون مجوزهای کارخانه تغییر دهند. سال قبل بود که این برند از کانسپت بهروز شده چارجر دیتونا SRT در سما ۲۰۲۲ رونمایی کرد و همانجا فهمیدیم که ۹ قدرت متفاوت برای نسخه تولیدی این خودرو وجود خواهد داشت. در این میان ۶ قدرت ابتدایی با نسخه ۴۰۰ ولتی عادی عرضه خواهند شد و ۳ پرقدرت دیگر با معماری ۸۰۰ ولتی در دسترس خواهند بود. البته این فقط دوج است که میتواند خودروی تیون شده را تائید کند؛ اما آیا کمپانیهای تیونینگ نیز مجوز انجام چنین کاری را خواهند داشت؟ تیم کانیسکیس مدیرعامل دوج در مصاحبه اخیر خود گفته است:
من مطمئن هستم که افرادی تلاش خواهند کرد تا خودرو را هک کرده و قدرت بیشتری به دست آورند اما این کار فقط منحصر به بخش دایرکت کانکشن خواهد بود و به همین خاطر است که احساس بسیار خوبی در این زمینه داریم و قدرتهای مختلف تولیدی قوای محرکه را کریستال مینامم
مدیرعامل این خودروساز آمریکایی ادامه میدهد:
این کریستالها همراه خودرو بوده و با شماره شناسایی آن همراه هستند و در واقع مختص هر تنظیم خاص کارخانهاند. دلیل این کار نیز تحت کنترل گرفتن اقدامات انجام شده است و میخواهیم این کار فقط از طریق دایرکت کانکشن و برنامه پاور بروکر صورت گیرد تا از مشتریان خود پشتیبانی کرده و مطمئن شویم همهچیز طبق برنامه پیش میرود
ظاهراً دوج میخواهد همه اصلاحات رخ داده در خودروهای برقی را کاملاً تحت کنترل بگیرد تا مشکلی پیش نیاید. طبق گفته مدیرعامل این برند، دوج فقط اقدام به قفل کردن خودروها نخواهد کرد بلکه به دنبال تضمین این موضوع است که هک غیرمجاز و غیرقابلکنترلی روی خودروها صورت نمیپذیرد. خبر خوب اینکه هرگونه تیونینگ قدرت کارخانهای شامل مالکان بعدی نیز خواهد بود و در واقع این تنظیمات مربوط به مالک نیستند بلکه به شماره شناسایی آن خودرو اختصاص دارند. به عنوان یادآوری باید گفت دیتونا SRT کانسپت عادی با معماری ۴۰۰ ولتی میتواند قدرتهای ۴۵۵، ۴۹۵، ۵۳۵، ۵۹۰، ۶۳۰ و ۶۷۰ اسب بخار تولید کند. در صورت استفاده از معماری ۸۰۰ ولتی قدرت نسخه فول کامل SRT بانشی میتواند فراتر از ۸۰۰ اسب بخار باشد. تمامی تیونینگ کارخانهای برای افزایش قدرت محصولات برقی دوج از طریق کریستالهای این خودروساز در دسترس خواهند بود.
HOSSEINK3
۲۳ دی ۱۴۰۱چقدر شبیه به دنیای سایبری داره میشه دیگه فقط باید هکر باشی تا ماشینت رو تقویت کنی 😂
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۳ دی ۱۴۰۱این مدیر داج چقدر احمقه یا داره ادای احمقها رو در میاره.آخه اگه برقی قابل تیون بود تا حالا انجام میشد اصلا دلیلی براش وجود نداره.بحث ظاهر هم که خوب مثل قبل.عوض اینکه به فکر تولید نسل جدید چلنجر چارجر دورانگو وی8 میبودن همه چی رو بایکوت کردن رفتن سراق ماسل برقی که مثل روز روشنه شکست میخوره.تو بهترین حالت فقط یک سال فروش داشته باشه و خریدار وقتی ببینه تسلا میتونست بخره از کردش پشیمون میشه.اصلا کسی که میخواد ماسل بخره هدفش مشخصه پس اگر چلنجر وی8 نباسه میره نمایندگیه فورد و شوی.همه اینا در حالیه که فروش چلنجر و چارجر رکورد زده ولی مدیران ابله استلانتیس دنبال پایان داج هستن.
SH
۲۳ دی ۱۴۰۱برقی هم قابل تیونه آقا جان
فقط باید حاکر باشی بتونی ماشینو حاک کنی
یا برقکار باشی بتونی سیم پیچ ببندی
ShoMpeT
۲۳ دی ۱۴۰۱“حاکر” چی هست حالا؟ 😒
زمستانم
۲۴ دی ۱۴۰۱برق کار ؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
همایون
۲۴ دی ۱۴۰۱کاملا درسته واقعا عجیبه کارهای این ابر شرکت،فکر کنم انقدر این ادغام بزرگ بوده و گستره برندها زیاده که تو حق خیلیاشون دار اجحاف میشه.اینا دار با دست خودشون تیشه به ریشه میزنن هیچ منطقی نمیتونه قبول کنه وقتی خودرو شما پرفروشترین تو کلاسش هست و رقبا با تکنولوژی روز نمیتونن به فروش تو برسن در حالی که داری از پلتفرم چند سال پیش بدون تغییر خاصی این پول رو به جیب میزنی،یهو بیای ماشیناتو از رقابت بیرون بکشی و بگی میخوام جاش برقی تولید کنم که اصلا یه کلاس دیگه هستش معلوم نیست سال اول مثل هامر اصلا بتونه چندتا تولید کنه.به نظرم این مافیایی که پشت اجبار خودروسازان به برقی شدن هست خیلی داره تند میره وقتی زیرساخت مناسب و دانشش در دستت نیست مگه مرض داری از سوخت فسیلی برق تولید کنی بعد لیتیوم از دل زمین استخراج کنی که خودرو برقی تولید کنی؟!تا زمانی که یه باطری قابل بازیافت و ارزون قیمت و یه راه حل پاک واسه تولید برق پیدا نشه برقی کردن تمام خودروها باعث میشه دنیا مثل چیز تو گل گیر کنه
زمستانم
۲۴ دی ۱۴۰۱شما هم که هر کامنتی میزاری نصفش فقط شکست و ورشکستگیه خخخخخخخخ
اقا یه حسی یه خصلی یه برنامه ای در موجودات هست به نام سلیقه یکی دوست داره برقی سوار شه و برقیشم ار تسلا ضعیف تر باشه . حرفیه ؟
من و شما که فقط تو گیم میتونیم به سلیقمون برسیم چرا حرص میخوریم ؟
ali(chevynova)
۲۳ دی ۱۴۰۱دوج بعلت اونکه گذشته درخشانی داره در ساخت محصولات بی مانند مثل کرونت ۶۸ یا پولارا ۶۹ ، پس الان هم که باید و نباید میکنه چشم بسته باید قبول کرد
محمد
۲۳ دی ۱۴۰۱الان شرکت دیگه بود جارو شارژی جارو شارژی گویان زیر این پست هوار میزدی فکر کنم با منطق تو که تکنولوژی بنز مال جیلی هست تکنولوژی برقی این ماشین هم مال پژو باشه و واشر بزنه
ali(chevynova)
۲۳ دی ۱۴۰۱این ماشین برقیه نه بنزینی که واشر بزنه
لااقل این چیزها رو یاد بگیر بعد بیا
تازه کسی از ماشین برقی ایراد میگیره که کمپانی مور علاقش برقی تولید نکنه
تازه دوج برای کرایسلره و شریک پژو ولی بنز سهامش برا جیلی هست
متوجه میشی؟
Payfast
۲۳ دی ۱۴۰۱پس بر عبارتی شما میفرمایی که، جیلی پدر خودروسازی جهان هست و اکثر اپشن ها و تکنولوژی خودروی رو جیلی اختراع کرده؟
محمد
۲۳ دی ۱۴۰۱چه خوب که سرچ کردی و فهمیدی ماشین برقی واشر سرسیلندر نداره پس بلدی با گوگل کار کنی پس لطفاً بیشتر سرچ کن سواد خودرویت بره بالاتر و بیخودی به همه برند ها توهین نکنی
Mehdi
۲۵ دی ۱۴۰۱چقدر خوبه که مثل سگ و گربه افتادید به جون هم
سر ماشینی که نه هیچ وقت نزدیک دیدیدش نه میبینیدش نه مالک اون هستید نه کارمندش
چی میشه دو نفر سر دو تا خودروی متفاوت که نه هیچ دیدن و نه میبینند نه مالکشند هم تحقیر میکنند ؟؟؟!!!!
کاش کمی فکر میکردید یا حداقل گلایه از پراید ملی نکنید
TESLA
۲۳ دی ۱۴۰۱طراحیش ترکیبی از کلاسیک و مدرنیته هست ، عاشق نسخه srt بانشی هستم قدرت خیلی زیادی داره بالای ۸۰۰ اسب بخار ( شبیه دیمن هست )
😍🇺🇸🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪
زیزیگولو
۲۳ دی ۱۴۰۱ای کاش همچین قانونی تو ایران هم میزاشتن تا یه عده نرن ماشیناشونو سر کوچه بدن به اوس اصغر تا یه سری کارای نا موزون به اسن تیونینگ رو ماشیناشون پیاده کنه
mahdi-es17
۲۳ دی ۱۴۰۱ویران خودرو یه اپکو داره قیمت 2برابری باهات حساب میکه🙂
همه چی بدرد بخور هم نداره
زیزیگولو
۲۴ دی ۱۴۰۱وقتی رینگ آلومینیومی و آینه برقی تاشو رو جزو آپشنای لوکس به حساب میارن دیگه چه انتظاری داری؟؟
heshmat021
۲۳ دی ۱۴۰۱مثل بی ام و و اشتراک فروشی
چارجر هم سخت افزار یکسان میخاد بزاره، بعد از راه دور قدرت و کم و زیاد بفروشه
وگرنه چجوری میخاد از راه دور تیونینگ کنه
mahdi-es17
۲۳ دی ۱۴۰۱اورکلاک مثل کامپیوتر🙂
heshmat021
۲۵ دی ۱۴۰۱اره
همونجوری که اورکلاک و آندرولت تو دنیای مامپیتر هست
تو ماشین های الکتریکی هم میتونه باشه
R@min
۲۳ دی ۱۴۰۱مرگ موپار
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۳ دی ۱۴۰۱شک ندارم بعد یک سال که ابن پروژه شکست میخوره با سر افکندگی میرن سراغ انجینه هوریکین و سعی میکنن جا کنن تو این ماشین و بصورت بنزینی برگردن به رقابت ولی دیگه کار از کار گذشته.کدوم عشق ماسلی موستانگ جدید و انواع انجین بنزینی و وی8 رو ول میکنه میاد دنبال این پروژه شکست خورده همه اینا در حالیه که احتمالا کامارو هم همچنان داره با انجینهای بی نظیر وی8 تولید میشه.استلانتیس با سرمایه گذاری اشتباه چندین بازار رو از دست داد.با عدم توسعه انجین وی8 برا داج جیپ رم حتی کرایسلر موقعیت توپ و با ثبات بخش پرفورمنس ماسلها سدانها و شاسی بلندها رو واگذار کرد.همزمان چارجر چلنجر دورانگو جیپ ترک هاوک سدان 300 رو از دسن داد
mmz2008
۲۳ دی ۱۴۰۱ممکنه بشه برقی رو تیون کرد ولی هیچ لذتی این کار نداره یعنی بخشی از تیون صدا و حس شتابه این که هیچ صدایی نداره و حس شتاب نداره تیونش چه فایده ای داره؟!
Mohammad hasan
۲۴ دی ۱۴۰۱به نظرم قدرتی باید فرای ۱۰۰۰ اسب بخار براش تدارک میدیدیدن
دوج که همواره در زمینه شتاب رکورد دار بوده با رکوردی که لوسید زد این دیگه به چشم نمیاد…یاد دیمون و سوپر استوک ۸۴۰ و ۸۰۸ اسب بخاری بخیر…
Mohammad hasan
۲۴ دی ۱۴۰۱یه زمانی رکورد شتاب اینطوری شکسته میشد…
دیمون یه زمانی تنها خودرویی که تو جهان از لحاظ قدرت میگم نه از لحاظ کلاس و …
توان رقابت باهاش رو داشت بوگاتی بود اما الان…دیگه اوضاع تغییر کرده
و من هنوز علت این کار داج رو نمیدونم هنوز وی ۸ تو سینه ماستانگ میتپه چرا این کار رو داره انجام میده…