زمان زیادی از اتمام کار دوج چلنجر هلکت گذشته است اما امروز بهجای آن شاهد قدرتنمایی نسخه SRT جیلبریک هستیم که ۸۰۷ اسب بخار قدرت دارد؛ اما همانگونه که در مطلب خودروهای ۵ سال آینده به آن اشاره کردیم، برقیشدن سرانجام گریبانگیر دوج چلنجر نیز خواهد شد و حتی اگر این اتفاق هم نیافتد، خودروهای برقی آینده بهلطف دسترسی راحتتر به گشتاور و قدرت خود آنقدر در پیمودن خط مستقیم سریع خواهند شد که هلکت بنزینی در برابرشان حرفی برای گفتن نخواهد داشت. برقیشدن چلنجر احتمالا در سال ۲۰۲۴ روی خواهد داد.
پیش از آنکه درگیر برقیشدن این خودروی عضلانی شویم، بهتر است به آخرین نسخههای چلنجر توجه کنیم که با توجه به گزارشهای «Mopar Insider»، سروصدای خوبی بهپا خواهند کرد. تیم خودروهای ویژه دوج، SRT، درحال کار روی یک نسخه بهبودیافته از موتور ۶.۲ لیتری V8 چلنجر است که بتواند با سوخت E85 (سوخت ترکیبی اتانول و بنزین بدون سرب) حرکت کرده و از تمام نسخههای پیشین چلنجر قدرتمندتر باشد.
حال اینکه قرار است چقدر قدرت این خودرو بیشتر شود، دقیقا مشخص نیست! تنها میدانیم قدرت چلنجر آینده که احتمالا یک نسخه تولید محدود با نام چلنجر SRT هلکت ردآی وایدبادی است، از مرز ۸۵۰ اسب بخار عبور خواهد کرد.
متاسفانه شایعات چیزی درباره گشتاور احتمالی این خودرو نمیگویند اما اگر دیمون را بهیاد بیاوریم که با سوخت اکتان ۹۱ حدود ۹۷۲ نیوتن متر گشتاور و با سوخت اکتان ۱۰۰ نزدیک به ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد، متوجه میشویم که گشتاور نسخه آینده چلنجر احتمالا از این ارقام هم بیشتر خواهد بود. (برای درک بهتر معنای درجهبندی اکتان سوخت این مقاله را بخوانید)
زمان احتمالی معرفی این خودرو قدرتمند احتمالا پیش از پایان سال جاری میلادی روی خواهد داد. اینکه آخرین چلنجر بنزینی با چه قیمتی و در چه تعدادی تولید خواهد شد مشخص نیست. نظر شما درباره آخرین غرش چلنجر با موتور بنزینی چیست؟ آیا دوج موفق میشود نسخهای بسازد که شایسته پایاندادن به عصر بنزینی این هیولای تشنه بنزین باشد؟!
NAVID۰۰۹۸
۱۹ تیر ۱۴۰۱یعنی عجب کاراکتری خلق کردن که تمامی نداره😍
فقط یه سوال ؟!!!
این حجم از قدرت چطوری کنترل میشه یا اصلاً کجا به کار میاد !
Taha Malek
۲۳ تیر ۱۴۰۱درسته موتور همی موتوری با ظرفیت تیونینگ بالاس و ظرفیت بالایی داره
ولی همه میدونن چلنجر مخصوصا نسخه های هلکت و دیمن و… با این حجم از قدرت از این موتور خودرو های پر استهلاکی هستن
محمد جوادی
۱۶ اسفند ۱۴۰۲این حجم قدرت رو فقط یک ماشین باز درک میکنه
Erfan
۱۹ تیر ۱۴۰۱😈
محمد رستمی نژاد
۱۹ تیر ۱۴۰۱سلام فرمانده😂
واقعا چه قدر بده یه چیزی خز بشه
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۹ تیر ۱۴۰۱بنده نماینده این شعر فوق العاده هستم
بگو تا مشکلو حل کنم😐😂
هر مشکلی بود به بنده مراجعه نمایید
بوص
بای
JDM lover
۱۹ تیر ۱۴۰۱خیلی سخته که بخوایم با این قلچماق جذاب و خشن با اون صدای فوق العاده جذابش خداحافظی کنیم ، ولی امیدوارم دوج تو ساخت این نسخه سنگ تموم بذاره تا یه خداحافظی به یادماندنی با این ماسل کار داشته باشیم
NAVID۰۰۹۸
۱۹ تیر ۱۴۰۱اشتباهِ تمامِ که دوج بخواهد با این خودرو خداحافظی داشته باشد (دست زدن به ترکیب تیم قهرمان ، اشتباست ) !
چلنجر ، پتانسیل این را داره همچون بنز G ، پورشه ۹۱۱ ، سوزوکی جیمنی ، در هر نسل فقط تکامل و ارتقاء پیدا کنه با همین فیس و ظاهر و تازه بیشتر هم در دلها جا باز کنه !
آمریکایی باز و آمریکایی شناس نیستم ولی تا جایی که در بررسیها دیدم ، همیشه چلنجر از نظر کیفیت و هندلینگ و فرمانپذیری در پَسِ ماستنگ و کامارو قرار میگیره اما به سبب ظاهر اصیل ماسلکاری خودش انتخاب اول ماسلدوستها هستش و الحق هم رودست نداره !
امیدوارم هیچگاه برای این خودرو جشن خداحافظی نگیرند و داستانش بدونِ شرح ادامه داشته باشد !
phonix
۱۹ تیر ۱۴۰۱اقا نوید جز تیم مدریتی تویوتاس
شعار بچه ها تیوتا همینه به تریک برنده دست نزن
حتی اگه یک ده بگذره
NAVID۰۰۹۸
۱۹ تیر ۱۴۰۱جداً !!!
اما من فکر میکردم این شعارِ تیمهای موفق فوتبال هست .
phonix
۲۰ تیر ۱۴۰۱اقا نوید دارم مسخره میکنم دور هم بخندیم تیم مدیریتی تویوتا شعار میخواد چکارش
:)
مهراد
۱۹ تیر ۱۴۰۱حقیقتا من امیدوارم بودم پیش از خداحافظی با این اسطوره ، داج اقدام به معرفی نسخه چلنجر غول بکنه که ظاهرا منتفیه
محمد
۱۹ تیر ۱۴۰۱ماشین های دوج هیچوقت چیزی نبودن که مورد پسند همه باشن ولی به شدت دوست داشتنی بودن امیدوارم مدل برقیش هم بتونه روح مدل فعلی رو تا اندازه ای یادآوری کنه فکر کنم بعد این مدل قوی تر از دیمون یه نسخه هم برای چارجر با اسم اس ار تی غول (Ghol) تولید بشه با کمک موتور برقی بالای هزار اسب توان داشته باشه خود دوج هم غیر رسمی تأیید کرده این نسخه رو ، پدال هم گمونم سال پیش خبرش رو کار کرد
ali(chevynova)
۱۹ تیر ۱۴۰۱آخرین مرد مقاوم
AMIN (M.A.S)
۱۹ تیر ۱۴۰۱درباره این نسخه فاینال ادیشن از سال 2019 بحث میشده
اون موقع به عنوان دروغ اول اوریل کارباز گفته بود نسخه ای از دوج چلنجر به اسم غول میاد که دیمن جلوش ضعیف به نظر میرسه!!!
بعدش این شایعه رو به سمت چارجر برد و پارسال ادعا کرد چارجر غول با موتور هلفنت 426 قراره عرضه بشه
دیروز هم عرض کردم چند وقت پیش موتورترند یه مقاله مفصل کار کرده بود راجع به غول و گفته بود شاید اصلا اسمش دیتونا و یه پکیج ایرودینامیکی فوق العاده با افزایش فدرت خیلی زیاد به عنوان نسخه فاینال ادیشن باشه
موتور هلفنت خب با توجه به قوانین فدرال سازگار نشده ولی خیلی راحت میشه سازگارش کرد و روی این ماشین نصب کرد
برخی شایعات دیگه هم میگن شاید یه نسخه هیبریدی با واحد دروسوز هلکت باشه
خیلی دلم میخواد عین دیمن برقیارو یه بار دیگه بسوزونه و برقی فنارو از پیست درگ دوباره بفرسته تو بازار بورس و سهام
واقعا ناامیدکنندس که هلکت داره از بین میره و جانشینش قراره یه ماشین ناخلف باشه
باشه هلکت به اندازه زمان معرفیش تو سال 2014 باورنکردنی نیست ولی هنوزم همون لذتیو میده که اون سالا میداد
خیلی راحت با افزایش قدرت و استفاده ازیه ساختار جدید میتونست پادشاهی کنه
دیگه زور دنیای خودرو به سیاست نمیرسه متاسفانه
کاش پایانش اینقدر پرالتهاب و تلخ نبود و کاش یه جانشین دوس داشتنی مث خودش داشت …
viper2
۱۹ تیر ۱۴۰۱احتمال خیلی خیلی زیاد یا همون ۶.۲ سوپرشارژر روتقویت میکنن . البته همون ۶.۲ سوپرشارژر دیمن منظورم هست یا احتمال داره که موتور ۴۲۶ هلفانت رو بیارن روش که ۱۰۰۰ اسب داره . اگر دومی باشه که واقعا سلطان درگ میشه و هیچکی نمیتونه رو حرفش حرف بیاره . البته امکان داره که بیان سوپرشارژر دیمن رو بندازن روی موتور ۳۹۲ . اینم هست . در هر صورت . ما که به دوج ایمان داریم و میدونم کارشو درست انجام میده
.
.
.
اسفالت خوبی بود . خدا بیامرزه….
AMIN (M.A.S)
۱۹ تیر ۱۴۰۱درباره تقویت انجین 376 یه احتمال هست اونم اینکه داج به یه سوپرچارجر جدید مجهزش کنه
کیت سوپرچارجر نسل جدید (نسل پنج) وایپل رو که بعضی مالکای هلکت خریدن و نصب کردن مابین 1100 تا 1200 اسب قدرت گرفتن!
حداکثر بوست سوپرچارجر IHI تو نسخه 2.4L(هلکت)حدود 11.6psi و توی نسخه 2.7L (ردای و دیمن) حدود 14.5 هست و 3.0L وایپل تا 19psi بوست داره!
داج خودشم روی درگ پگ از همین سوپرچارجر استفاده کرد و بعید نیست که منظور نویسنده مقاله از تقویت این انجین استفاده از همین سوپرچارجر باشه
هنسی هم از وایپل روی ماشینای تیون شدش استفاده میکنه اما نسل سوم سوپرچارجرای وایپل
اگرم از 426 استفاده کنه
جدا از اینکه قدرتش خیلی بیشتره (تازه شاید داج بخواد از1000تا خیلی بیشترم بره)به خاطر جنس بلاک الومینیومی نزدیک 50 کیلوگرم از هلکت سبک تر هم هست (بلاک هلکت چدنیه)
چه شود…
محمدرضا فاکر
۱۹ تیر ۱۴۰۱اقا امین برقی خیلی خوبه به این فک کن داج معظم میتونه تنها رقیب تسلا باشه با شتاب زیر ۱.۹ اوففف بعد دیمن برقی با ۲۰۰۰ اسب تازه دنده عوض کردن نداره خیلی سریع میتونه باشه تازه هزینه کمتره داره هلکت جیلبریک یه گاز بهش بدی یه گالون بنزین میخوره که نوش جونش ولی بنزین گالونی ۷ دلاره ولی برق هر کیلواتش 14 سنته یعنی دیمن برقی تو خونت کامل شارژ کنی اندازه پول دو گالون بنزین میشه صدا هم میشه اسپیکر گذاشت صدای پوشراد همی رو شبیه سازی کرد اوففف
viper2
۱۹ تیر ۱۴۰۱هیچ وقت شبیه ساز مثل صدای واقعی نمیشه
بهنام
۱۹ تیر ۱۴۰۱یک خداحافظی با شکوه 😢
Aboalfazl demon
۱۹ تیر ۱۴۰۱یک خداحافظی با شکوه
امین
۱۹ تیر ۱۴۰۱صدای سوت سوپرش ، روح آدمو از بدنش به پرواز در میاره. بقدری سنفنی خوش آهنگیه. حیف که داره میره و برقی میاد که کلا سایلنته
mahdi-es17
۱۹ تیر ۱۴۰۱خدا حافظ سوت ماشین بازا
phonix
۱۹ تیر ۱۴۰۱اون اسکای لاین نیست؟
امیر
۱۹ تیر ۱۴۰۱حد نهایی جذبه در عصر جدید
تکرار نشدنی !
SRT
۱۹ تیر ۱۴۰۱RIP
pedram7
۱۹ تیر ۱۴۰۱حتی اگه شتابش به 1.9 هم برسه ( توی نسخه برقی) نسخه درون سوزش با صدای جذاب سوپرشارژر هاش خیلی خیلی بهتره🤤
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۹ تیر ۱۴۰۱متاسفانه مدیران استلانتیس دارن داج رو نابود میکنن به این روش که هبچ هزینه ای براش نمیکنن و بر عکس دارن شیره وجودش رو میکشن.داج با 3 ماشین سالخرده عملکردی ده برابر بهتر از کل برندهای ایتالیایی کمپانی داره و جالب اینجاست که داج ماشین میفروشه و در آمدی که بدست میاد خرج آلفا مازراتی میشه.به هر حال داج از بین میره البته از روی عمد مدیران استلانتیس ولی خودرو سازی ایتالیا محو میشه در حالی که به شکل بی رویه دارن ب اشکن پول خرج میکنن.در مجموع داج نشون داد که اگر ولش کنن مثل شیری که رها شده بقیه رو تیکه تیکه میکنه.همونجور که شیر ایرانی منقرض شد ولی اسمش تا ابد میمونه داج هم تا ابد در قلب ماشین دوستها میمونه.لعنت به فیات که کرایسلر و زیر مجموعه هاش رو نابود کرد.
phonix
۱۹ تیر ۱۴۰۱مازاراتی و الفا پس مثل اینکه ورشکسته هستن ما خبر نداریم:)
حقیقتا مازاراتی خوش برگشته الفا رو نمیدونم
viper2
۱۹ تیر ۱۴۰۱اقا قبول کن دارن بیشتر برای اونا هزینه میکنن . من نمیگم مازراتی و الفا گند هستن . اما انصافا محبوبیت دوج بیشتره یا اونا؟؟؟ الان دوج اگه یکمی براش هزینه شده بود خیلی درنده تر بود . همون پلتفرمی که برای مازراتی ساختن چقدر هزینش شده . خوب اگه همون هزینه رو برای پلتفرم دوج میکردن که یکم جدید تر و سبک تر میشد یا مثلا وایپر رو اهدا میکردن چقدر بهتر بود؟ برای خودشونم سود بیشتر داشت . فقط به خاطر اینکه اونا یه شرکت ایتالیایی هستن اینقدر تبعیض قائل میشن وگرنه فیات خودش خوب میدونه حق با دوجه .
phonix
۲۰ تیر ۱۴۰۱مازاراتی برند لوکسی هست ارزش افزوده ماشیناش زیاده بنابراین بیشتر سود میبرن مخصوصا اگه بتونن شوکهشو برگردونن
بههر حال اصلا برند کمی نیست
ولی خوب تا یه جایی هم حرف شما درسته
پدرام
۲۰ تیر ۱۴۰۱درسته چلنجر خیلی به سنت پایبنده اما به قول آقای بخردی بلاگر اتومبیل این اتومبیل اگه چهارچرخ محرک بود هیچ دست کمی از مک لارن و لامبو تو بحث شتاب و هندلینگ نداشت اما ظاهرا خود کمپانی تمایلی به ارائه این نسخه نداره
امیرحسین
۲۰ تیر ۱۴۰۱وای خیلی بده برقی شدن خودرو ها مخصوصا داج . اگه داج برقی بشه تمام شکوه و عظمتشو از دست میده.
دنیا داره جای بدی میشه
Danial_azp
۲۰ تیر ۱۴۰۱ماشین های الکتریکی هزار و یک برابر آلودگی بیشتری نسبت به خودروهای بنزینی دارند. همه خودروسازان مطرح دنیا هم اینو میدونن و بهش واکنش نشون دادن. ولی چه فایده که به خاطر سود کردن یه سری افراد خاص باید تمام این عشق ورزیدن به ماشین ها تموم بشه. لعنت بهشون
Bmw
۲۰ تیر ۱۴۰۱می خوام ببینم چقدر قدرت میتونه داسته باشه از نسل قبلی
ولی واقعا عالی هست عالی بیست
iranarmy25789
۵ مرداد ۱۴۰۱سلام، واقعا حیف هستش با چنین خودرویی خداحافظی کرد، البته با موتورهای قوی و بنزینی این خودروها، چون بازم ممکنه دوج همین خودروهارو بزنه حااا با همین اسم یا اسم دیگه ولی خب دیگه برقی هستش و دیگه از موتورهای بنزینی با اون صداوغرش زیباشون خبری نیست، کلا کمتر کسی هست بگه من از خودروهای آمریکایی مثل دوج، فورد، کادیلاک اینا خوشم نمیاد یا دوست ندارم اصلا،امیدوارم تو نسخه های برقی این خودروهام همینطوری باوقار و پرقدرت باشن، البته دوج میتونه، همین راهو تو خودروهای برقی ادامه بده، امیدوارم که همینطورم باشه، یه مثال میزنم حالا شاید ربطی نداشته باشه چون تو حوزه خودرو نیست ولی اصلا بی ربط هم نیستش، شرکت نوکیا رو ببینید، قبل از به وجود اومدن سیستم عامل اندروید یکه تاز بازار گوشی همراه نوکیا بود البته سامسونگ هم بود ولی فروشش مثل نوکیا نبود یا motorola فکر کنم، ولی بعد ورود اندروید به گوشی ها کم کم نوکیا قافله رو باخت و الان یجورایی میشه گفت کارش تموم شده هستش اگه فکری با حال این کمپانی نکنن، ولی سامسونگ ادامه داد و تو این راه موفق شد و الان از لحاظ ساخت گوشی و فروش تو جهان چندین ساله اوله، حالا امیدوارم کار دوج هم اینطوری نشه با ورود به بازار خودروهای برقی، موفق باشید