ساخت تجهیزات فنی برای دیگر خودروسازان و تیمهای مسابقه، یکی از فعالیتهای جانبی در دپارتمان مهندسی دوج است. جدیدترین محصولات این برند پرافتخار امریکایی، موتور و سوپرشارژ با عملکرد خیرهکننده را شامل میشود.
امروز، نسخهی تولید انبوه از چارجر دیتونا برقی هم رونمایی شد؛ اما ظاهرا سرمایهگذاری دوج در ساخت خودروهای الکتریکی، مانع از توسعهی پیشرانههای پرقدرت بنزینی نبوده است.
موتورهای کریت (جعبهای) اصطلاحا به تجهیزات فنی خاصی گفته میشود که هر کس میتواند از شرکت سازنده خریداری کند. به بیان بهتر، شرکتهایی مثل شورلت، فورد و دوج، علاوهبر خودروسازی، موتور یا دیگر تجهیزات فنی را برای فروش به عموم مردم عرضه میکنند که البته معمولا توسط شرکتهای تیونینگ و تیمهای مسابقهای خریداری میشوند.
موتورهای جدید دوج برای فروش کریت (جعبهای)، هوریکریت (HurriCrate) نام دارند. این اسم، طوفان (Hurricane) را به یاد میآورد اما برای دوج، شامل موتور ۳ لتری ۶ سیلندر خطی، همراه با ۲ توربوشارژر است. نسخهی پایه به نام Cat1، قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۶۳۵ نیوتنمتر خواهد داشت، درحالیکه Cat3 حدود ۵۵۰ اسب بخار و ۷۲۰ نیوتنمتر تولید خواهد کرد. دوج رسما اعلام کرده است که آمار فنی موتورهای هوری کریت Cat1 و Cat2 و Cat3 به طور دقیق، هنگام فروش اعلام خواهد شد.
نسخهی پایه از هوری کریت Cat1، نهایت گشتاور را از ۲۵۰۰ دور بردقیقه تولید خواهد کرد. مدلهای مخصوص مسابقات درگ از همین پیشرانه، با قدرتی حدود هزار اسب بخار تولید خواهند شد.
دوج علاوهبر پیشرانهی هوری کریت، موتور مجهز به سوپرشارژر ۳ لیتری به نام هلهفنت (Hellephant) نیز رونمای کرده است. نامگذاری این محصول نرکیبی از فیل و جهنم به نظر میرسد. نصب سوپرشارژر، قدرت خروجی را به ۹۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۱۰۰ اسب بخار ارتقا خواهد دارد. همچنین در بالاترین نسخه، گشتاور ۱۲۹۲ نیوتنمتر فراهم خواهد کرد.
نصب قدرتمندترین نمونه از پیشرانه یا سوپرشارژهای دوج روی خودروهای جادهای، بعید به نظر میرسد. چراکه آمار فنی منتشر شده برای هوری کریت و هلهفنت، با سوخت مخصوص مسابقه مثل E85 حاصل شده است. آغاز تولید انبوه این تجهیزات در مدلهای مختلف، اواسط سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ خواهد بود.
Alan.r
۱۰ آبان ۱۴۰۱۱۱۰۰ اسب بخااااااار !!!
واقعا عالیه!!
viper2
۱۰ آبان ۱۴۰۱فکر کنم شتابش زیر ۲ باشه و این یعنی هیجان خالص . و اینکه تا دو سال دیگه حتما به صورت گذر هم که شده واردش میکنم و میبرم تهران مجله پدال یه بررررسی خفن ازش بنویسه .
Payfast
۱۱ آبان ۱۴۰۱ریمک نورا هم بزور زیر ۲ میزنه که این بزنه؟ اونم با بنزین؟
کرگدن باواریا
۱۰ آبان ۱۴۰۱درود.
قسمت ثبت نام و ادیت پروفایل کار نمیکنه، من اسمم رو میزنم میگه نام کاربری به نام … وجود ندارد
اگر مشکلی هست لطفا درستش کنین
ali(chevynova)
۱۰ آبان ۱۴۰۱مثل همیشه عالی
دوج بیش تر از 60 ساله تخصصش انجینهای پرفورمنس هست
برای مثال 413 دوج که سال 1962 با قدرت 420 اسب قدرت و 2 عدد کاربراتور 4 دهنه هولی معرفی شد که در NHRA غوغا میکرد یا انجین 426 همی که سال 1969 روی چارجر دیتونا رکورد 330 کیلومتر رو زد
این بخش متن به شاخه پرفورمنسشون مربوطه که بسیار موفق و پرطرفداره
((شرکتهایی مثل شورلت، فورد و دوج، علاوهبر خودروسازی، موتور یا دیگر تجهیزات فنی را برای فروش به عموم مردم عرضه میکنند که البته معمولا توسط شرکتهای تیونینگ و تیمهای مسابقهای خریداری میشوند.))
میلاد زد ام
۱۰ آبان ۱۴۰۱انجین 426 همی قطعا یکی از برترین وی 8 های تاریخ هستش .
دو تا موتور بود
440 مگنوم
426 همی
همی ها سرسیلندر کروی داشتن
مزیت همی این بود که جرقه شمع به سوپاپ تغذیه نزدیک تر بود
و واسه همین احتراق و انفجار بهتر و کامل تر داخل سیلندر و در نتیجه راندمان و قدرت بیشتر به دست میومد
ولی مگنوم سر سیلندر تخت یا صاف داشت و فاقد این مزیت
شاید بخاطر این بود که 440 هیچ وقت به محبوبیت 426 نرسید .
امیرحسین
۱۰ آبان ۱۴۰۱خیلی ممنون از توضیحتون اقا میلاد زد ام
viper2
۱۰ آبان ۱۴۰۱اما توجه کنیم که ۴۴۰ موتور کاربردی تری بود و روی پیکاپ ها و روی ماشینای شهری مثل کرایسلر ۳۰۰ گشتاور تو دور پایین میداد . ۴۲۶ موتوری با دور بالا تر حجم کمتر و گران تر بود که فقط روی ماشین های پرفورمنس نصب میشد و جالب اینجاست که تویوتا هم برای ساخت اولین موتور هشت سیلندر خودش از سر سیلندر همی استفاده کرد یا مثلا یکی از مدلای پورشه که قهرمان مسابقه هم شد سر سیلندر همی داشت . دوستان توجه کنن که همی یک مارک موتور نیست یا یه مدل از مدل های موتور های موپار نیست بلکه در اصل این واژه hemispher بوده که به معنای نیمکره هست و به نیمکره بودن سر سیلندر اشاره داره .
Taha Malek
۱۰ آبان ۱۴۰۱یکی از آرزوهام تو زندگی اینه ی چارجر69 بگیرم روش یکی از این موتورای بالا 1000 اسب دوج بزارم اونم با دنده دستی لذت بی نهایت…
viper2
۱۰ آبان ۱۴۰۱دوج چارجر ۶۹ باید چننا ایتم داشته باشه یکی رینگ.
رینگ مگنوم ۵۰۰ یا رینگ امریکین ریسینگ یا کراگار یا کی استون قدیمی . فقط همینا . دوم انتن جلو رو حتما حتما باید داشته باشه . دفترچه راهنما جزو الزاماته و همچنین بروشور و قرار داد اول ماشین و اینجور چیزا . همچنین کفی های فابریک و ضبط فابریک هم از واجباته . ینی یه دوج چارجر ۶۹ ۶۸ ۷۰ اول از همه چیز باید انتن و ضبطش فابریک باشه .
blackwing
۱۰ آبان ۱۴۰۱عالی !! موتورهای سفارشی کریت توی امریکای شمالی خیلی طرفدار دارن ، موتورهای کد LS و LSX شورولت ، کایوتی 5.0 فورد و موتورهای HEMI موپار به شدت خریدار دارن.
البته بیشترین فروش برای LSها هست ولی کایوتی و همی هم با کوچیک ترین دستکاری ۵۰۰ و ۶۰۰ اسب بخار رو رد میکنن
viper2
۱۰ آبان ۱۴۰۱تو همه جای دنیا حتی تو همین ایران هم خیلی طرفدار داره . چرا؟؟ به دلیل تعمیر راحت . قدرت بالا . دوام فوقلعاده بالا استهلاک کم . و…. تو تمامی جهان روی ماشینای مختلف اروپایی اسیایی امریکایی سواپش میکنن برای افرود و دریفت و درگ . مو محبوبیت فراوانی هم بین جمس سواران و نیسان فتک سواران خلیج داره .
JDM
۱۰ آبان ۱۴۰۱حیف نبود این برقی بشه 💔
حسین
۱۰ آبان ۱۴۰۱فقط بگم واخ واخ واخ
میلاد زد ام
۱۰ آبان ۱۴۰۱مقالات امروز فوق العاده بود
دمتون گرم جناب اشتری
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ آبان ۱۴۰۱سلامت باشید
برای ساعت ۸ امشب هم یک مقاله جالب داریم
SRT
۱۰ آبان ۱۴۰۱خوبه طبق انتظار بود
amir1400
۱۰ آبان ۱۴۰۱دوج داره چه کولاکی میکنه ایول ، اول معرفی نسخه ۸۰۰ اسبی چارجر الکتریکی و حالا معرفی پیشرانه های سوپرشارژی که ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و بیش از ۱۳۰۰ نیوتون متر گشتاور دارن ، کاشکی میشد یه نسخه از چلنجر و الان با همین پیشرانه معرفی میکرد ، به احتمال زیاد این رو برای چلنجر های درگ پک کنار گذاشته
امیرحسین
۱۰ آبان ۱۴۰۱عشقم دوج چلنجر
بی خیال اسم
۱۰ آبان ۱۴۰۱عالیه
Hitman
۱۰ آبان ۱۴۰۱اینجوری بره من بخاطر نداشتن و یا حتی دیدنش از نزدیک افسردگی بعد دوج چلنجر میگیرم
Asss
۱۰ آبان ۱۴۰۱افسردگی نگیر اونایی که دیدن افسردگی گرفتن چون فهمیدن که دوج اون چیزی نیست کع فک میکنن
ali(chevynova)
۱۰ آبان ۱۴۰۱تو دیدی؟
Yasin
۱۰ آبان ۱۴۰۱فقط قدرت بالا بدون فناوری و تکنولوژی خاصی به درد نمیخوره
ماشینای دوج همه قدرتهای بالا دارن ولی کارایی کمتر از انتظار
ali(chevynova)
۱۰ آبان ۱۴۰۱اگه بد بود اینقدر پرفروش نبود در بازار
میلاد زد ام
۱۰ آبان ۱۴۰۱درست میگی
چون به خاطر کارایی پایین بود که دوج وایپر ACR با گیربکس دستی که سرعت تعویض دنده هاش حتی از کند ترین اتوماتیک ها هم کمتره رکورد 14 تا پیست مشهور دنیا رو زد
رکورد هفت دقیقه و یک ثانیه رینگ رو ثبت کرد
تازه قطعا اگه تایم رسمی توسط داج ثبت میشد قطعا میتونست 6_7 ثانیه کمتر هم توی رینگ بزنه .
در آخر اینکه عزیزم توانایی داج در مهندسی و هندلینگ و کارایی محصولاتش قبلا با وایپر ثابت شده
و اگه امروز محصولاتش بیشتر با عشق و دل و ریخت و پاش ساخته میشن تا دقت و مهندسی
بخاطر اینه که مشتری اینو میخواد .
d1123
۱۱ آبان ۱۴۰۱و جالبتر تو بیشتر این پیست ها ماشین های جدید دیگه زمانی ثبت نکردند یا اگه ثبت کردن از وایپر ACR سریعتر بودند
امیرمحمد
۷ خرداد ۱۴۰۲ماشین جدید رو با قدیمی مقایسه میکنی؟ 😐
وایپر تو دوران ساختش قویترین 10 سیلندر رو داشت
AloneBoy13
۱۱ آبان ۱۴۰۱سه ساعته فکر میکنم چه جور دیدگاهمو توصیف کنم ولی هیچ نتیجه ای نمیگیرم چون راست گفتن که دوج وصف ناپذیره
ashkan-car
۱۱ آبان ۱۴۰۱به به دوج چی کار کرده😍
یه سوال دارم
به نظرتون خرید viper 2017 با قیمت 350 هزار دلار منطقیه ؟؟؟ (ابته خیر وایپر عشق به ماشین میخواد)ولی به نظر من ماشین های جدید تر و بهتر نمیشه خرید ؟؟؟
البته تو این سایت ارزون تر هم میشه پیدا کرد
https://www.dupontregistry.com/autos/results/dodge/viper
سوالم سر این بود که دیدم تو کامنت ها چند نفر سر وایپر بحث کردن گفتم این سوال رو بپرسم
Payfast
۱۱ آبان ۱۴۰۱۳۵۰؟ واسه وایپر کبیر چیزی نیست ولی توربو اس code red هلکت یا وایپر قدیمی تر یا اصلا کوروت c7 و c8 معقول تر و منطقی تر هستن
اردلان
۳۰ آبان ۱۴۰۱یه شول ۱۹۷۰با یه موتور مشتی رینگ مگنوم بری شهرو به اتیش بکشی