دوج

امکان نصب پیشرانه 6 سیلندر برای دوج چارجر الکتریکی وجود دارد!

نسل بعدی دوج چارجر فقط به‌صورت الکتریکی تولید خواهد شد و حداقل در ماه‌های اولیه تولید چنین اوضاعی را متصور هستیم. اگرچه این خودروساز فعلاً برنامه‌های تولید نسخه بنزینی این محصول دوست‌داشتنی را اعلام نکرده اما تیم کانیسکیس رئیس دوج تأکید دارد پلتفرم الکتریکی این شرکت به ‌گونه‌ای طراحی شده که بتواند از پیشرانه درون‌سوز نیز پشتیبانی کند. او می‌گوید:

من بسیار شفاف بگویم که محصولات بعدی ما بر پایه پلتفرم بزرگ STLA ساخته خواهند شد و این پلتفرم را می‌توان چندوجهی دانست.

منظور از چندوجهی پشتیبانی از پیشرانه‌های الکتریکی، هیبریدی و بنزینی است. البته این خبر به معنی بازگشت پیشرانه ۸ سیلندر نخواهد بود زیرا این خودروساز آمریکایی به وضوح می‌گوید این نیروگاه آهنین به موزه‌ها پیوسته است. در عوض یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با نام هوریکین وجود دارد که در چندین محصول استلانتیس همچون جیپ واگونیر ۲۰۲۳ بکار می‌رود و شاید در بطن نسل بعدی چارجر نیز قرار گیرد. قدرت این پیشرانه بسته به خودروی انتخابی فرق می‌کند. برای مثال پیشرانه ۶ سیلندر در واگونیر L خروجی ۴۲۰ اسب بخار دارد درحالی‌که قدرتش در گرند واگونیر L به ۵۱۰ اسب بخار می‌رسد. برای مقایسه باید گفت پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری چارجر ۲۰۲۳ قدرت ۴۸۵ اسب بخار را ارائه می‌کند.

جدای از این موارد دوج تا حدی موجب سرخوردگی طرفداران شده چراکه دیگر خبری از چارجر با قدرت بالای ۵۰۰ اسب بخار نخواهد بود. هنوز مشخص نیست برنامه‌های دقیق دوج برای تولید نسخه درون‌سوز از نسل بعدی چارجر چیست؛ اما یک چیز مشخص شده و آن اینکه چارجر آینده تنها به‌صورت الکتریکی عرضه خواهد شد. در سال ۲۰۲۴ نسخه تولیدی این خودرو پدیدار خواهد شد و قطعاً در آن زمان قوانین دولتی و تقاضای بازار مشخص خواهند کرد که نیازی به پیشرانه درون‌سوز در قلب چارجر جدید هست یا خیر.

کانیسکیس خاطرنشان می‌سازد:

من می‌توانم یک پیشرانه درون‌سوز را در بطن چارجر قرار دهم اما این به معنی حتمی بودن چنین کاری نیست. قطعاً ما چنین کاری را در زمان عرضه اولیه چارجر جدید انجام نمی‌دهیم. ما نسل بعدی چارجر را به‌صورت تمام الکتریکی تولید می‌کنیم و فکر می‌کنم تا آن زمان می‌توانیم به جایی برسیم که ببینیم آیا نیازی به تولید نسخه درون‌سوز هست یا خیر. اگر روزی بخواهیم پیشرانه بنزینی را در چارجر قرار دهیم آیا می‌توانیم این را انجام دهیم؟ بله این کار امکان‌پذیر است اما شاید هرگز کار به آنجا نکشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ناصر

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چارلز دیگه تمام شده با این جراحی دوج، موستانگ ولی عالی عمل کرده. فکر نکنم فورد به این زودی ها زیر بار الکتریکی سازی موستانگ بره.

    موافقم 11
    مخالفم 24
    1. cyberpunk

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      قطعا این خبر بدترین خبری بود که میتونستم بشنوم
      قبلا هم گفتم این موتور هوریکین اصلا کرکترش همخونی با یه ماسل نداره
      بیشتر برای همون ماشین های نازنازی و زنونه اروپایی خوبه
      کاش هیچ وقت این اتفاق نیفته
      چارجر و چلنجر یا باید انجین وی 8 همی پوشراد داشته باشن یا همون نیروگاه الکتریکی که بالاخره یه روز همه خودروسازان سمتش میرن .
      به نظر خودم چارجر الکتریکی مشکلی نداره و داج با زیبایی المان های یه ماسل رو به دنیای الکتریکی تزریق کرده
      اما چیزی که ناراحتم میکنه اینه که اینهمه محصولات داج در طی این سال ها فروش رفتن
      اگه اون فیات یه ذره از این بودجه و پول رو به داج اختصاص میداد همه چی حل میشد
      الان داج یه انجین 6 سیلندر پنتااستار داره
      اون رو با یکی دو تا ستاپ متفاوت برای ماسل های پایه
      و یه انجین وی 8 همی 5.7 لیتری داره
      جالبه بدونید که این انجین وی 8 مصرفش از انجین های 2 لیتری 4 سیلندر بی ام و های ایران مثل سری 5 و … کمتره !
      دلیل علمی هم داره که توضیحش از حوصله خارجه
      این توی تست خودروبانک گفته شده
      اگه فیات میزاشت که مهندسین داج یه ذره این انجین وی 8 همی 5.7 لیتر رو با اون پول حاصل از فروش محصولات داج بهینه کنن صد در صد میتونست استاندارد های مصرف سوخت و آلایندگی روز رو پاس کنه و هم راحت توی محصولات پرفورمنس داج _ به جای انجین هلکت _ استفاده بشه …
      اما افسوس که فیات نذاشت و پول برند های آمریکایی رو صرف آشغال هایی مثل آلفا و مزراتی میکنه
      لعنت به فاشیست های ایتالیایی ..

      موافقم 26
      مخالفم 26
  2. امین

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (464 ديدگاه)

    حیف

    موافقم 11
    مخالفم 1
  3. blackwing

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    به قول یکی از کامنت‌های خارجی :
    I can finally charge my Charger !! 🤦🏻‍♂️

    موافقم 41
    مخالفم 1
  4. Amin

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    شبیه این میمونه که اسفناج آب پز شده رو با طمع دهنده ی گوشت بخوری …!

    موافقم 31
    مخالفم 3
    1. blackwing

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      جانی لیبرمن ، منتقد مجله موتور ترند ، توی یکی از قسمت‌ها که چارجر هلکت رو با تسلا مدل S مقایسه کرده بودن گفته بود :
      تسلا مثل سالاد رژیمی با روغن زیتون هستش که داری توی یه رستوران شیک سرو میکنی
      اما چراجر شبیه استیک سرخ شده با مارتینی هست که توی بار سفارش دادی و بعدش یه سیگار هم میکشی !

      موافقم 50
      مخالفم 5
  5. امیرحسین

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    اول اینکه این دوج چارجر جدید برقیه به درد نمیخوره دوم اینکه سقف رولزرویس کندن انداختن به ماشین سوم اینکه چراغای گردو خوشگل نداره چهارم تو چارجر و برقی به درد نخور کردی با چلنجر چیکار داری اقای کانیسکیس که تولیدشو قطع کردی اقای کانیسکیس تو امریکایی نیستی اگه بودی با منه مسلمون شهروند معمولی سر جنگ داشتی

    موافقم 8
    مخالفم 3
  6. احمدرضا

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    امیدوارم کار به اونجا بکشه

  7. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    فقط اینو میدونم وقتی که پروژه ماسل برقی داج شکست خورد تنها راهی که براشون میمونه داج رو به یه آرم رو محصولات پژو تبدیل میکنن این در حالیه که موستانگ تمام سهم داج رو بدست آورده نکته جالب ابنه که همزمان سهم چلنجر و چارجر میره به حساب موستانگ.البته شورولت هم اگر عاقل باشه میتکنه سهم خوبی بگیره.و اونجایی که بخوان انجین هوریکین رو سراسیمه بزارن رو این پلتفرم تا بلکه تنفس مصنوعی بشه که اینم باعث شکستی بدتر میشه.این انجین هوریکین اصلا تو پرفورمنس حرفی برا گفتن نداره نهایت دورش به 6هزار هم نمیرسه یعنی تا بخوای دنده پر کنی و هیجان بگیری مجبور به تعویض دنده هستی.صدای بدی هم داره.ولی انجین توپیه برا پیکاپها و تا حدودی برا واگونیر که نیاز به گشتاور زیاد تو دور پایین دارن.پس تنها راه برای داج ابنه که سریعا انجین وی8 جدید بسازه که بعید میدونم گروه ایتالیایی اجازه بده.همه اینا در حالیه که مازراتی و آلفا هم که تمام هزینها رو مصادره کردن هم شکست میخورن

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. MILADZM

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      عزیزم هر چی باشه یه ” داج ” هست و قطعا شکست نمیخوره .

      موافقم 5
      مخالفم 5
    2. کیانوش

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      جالبه واقعا یعضی ها فکر میکن داج تمام برقی میفروشه تو همین کامنت ها خود این مصاحبه دارن میگن ما داریم امده میشیم که بگیم گوه خوردیم

  8. Just toyota

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    کاش این اتفاق نیفته ، واقعا درک نمیکنم چرا بعضی ها قبول نمیکنن که دوره بنزین دیگه تموم شده ، باید همواره خودمان را در مسیر پیشرفت تکنولوژی و نجات سیاره قرار بدیم

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. hamidreza

      ۱۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (329 ديدگاه)

      البته منظورت از تموم شدن دورهدبنزین تو کشورای پیشرفتس دیگه! نه مملکت خودمون

  9. کیانوش

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (826 ديدگاه)

    قطعا به خاطر پول مجبور می شید اینکار رو بکنید این سیاست بازی های کثیف رو فرانسوی ها یادشون دادن میخوان کاری کنن که نهسیخ بسوزه نه کباب ولی جفتش رو بگا میدن

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا