آکورادوجفراری

مسابقه درگ دوج وایپر، فراری F40 و آکورا NSX؛ یاد دوران خوش گذشته!

سه خودروی خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی یعنی دوج وایپر، فراری F40 و آکورا NSX در مسابقه درگ شرکت کرده‌اند تا شاهد یکی از جذاب‌ترین دورهمی های سوپر اسپرت‌های دوران معاصر باشیم.

موزه خودرویی پترسن اخیراً برخی سوپر اسپرت‌های جذاب را جمع‌آوری و مسابقات هیجان‌انگیزی را بین آن‌ها برگزار کرده است. داگ دیمورو که در امر برگزاری مسابقات درگ فعال است با این موزه همکاری داشته و در جدیدترین قسمت از سری مسابقات درگ موردبحث شاهد شاخ‌به‌شاخ دوج وایپر، فراری F40 و آکورا NSX هستیم. بخش اعظم ویدئوی منتشر شده به شرح مشخصات فنی خودروها اختصاص داد و البته تاریخچه‌ای از وایپر نیز بازگو می‌شود.

در ویدئوی یاد شده از وایپر به عنوان کانسپتی نام برده می‌شود که با حمایت زیادی از سمت مدیران و طرفداران برخوردار و سپس با سرمایه‌گذاری سنگین راهی خط تولید شد. البته تمرکز ما روی پرفورمنس و مشخصات فنی خودروهاست. وایپری که مشاهده خواهید کرد جزو نمونه‌های اولیه آن بوده و پیشرانه ۱۰ سیلندر به‌یادماندنی آن ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این نسخه از وایپر کم‌توان‌ترین نسخه تاریخ بوده اما هنوز هم می‌تواند صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۴.۲ ثانیه را ثبت کند. حداکثر سرعت خودروی یاد شده نیز به حدود ۲۶۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

در برابر وایپر فراری F40 با پیشرانه‌ای کاملاً متفاوت قرار دارد. بجای استفاده از پیشرانه ۱۰ سیلندر بزرگ، فراری یاد شده به نیروگاه ۸ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو با ۴۷۷ اسب بخار قدرت در بازار آمریکا مجهز است و گیربکس ۵ سرعته دستی نیز نیرو را به چرخ های عقب می‌فرستد تا F40 در عرض ۴.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. برای جذاب‌تر شدن مسابقه نیز آکورا NSX قرمز رنگ وارد معرکه می‌شود که از فلسفه کاملاً متفاوتی نسبت به دو خودروی یاد شده استفاده کرده است. به نظر شما آکورا خواهد توانست با دو نمونه از احساس‌برانگیزترین خودروهای تاریخ رقابت کند؟ با توجه به اینکه حتی مرسدس بنز E450 آل ترین نیز رقیب جالبی برای F40 بوده بنابراین احتمال رخ دادن هر چیزی وجود دارد! باهم به تماشای این ویدئوی جذاب و خاطره‌انگیز می‌نشینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. yaazid

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    لانچ وایپرو 🔥

    موافقم 41
    مخالفم 2
    1. ممد ژانگولر

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (4151 ديدگاه)

      دوج وایپر افسانه ایی از جلو چقدر کیفیت چراغاش شبیهه مزدا میاتا میمونه .

      موافقم 30
      مخالفم 2
  2. amir-z

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    عجب چیزایی بودن
    ماشین های اون دوران انگار روح داشتن و با آدم حرف میزدن نه مثل طراحی های زشت و بی روح این دوره

    ای کاش میشد برگردیم به اون دوران😔🥲

    موافقم 54
    مخالفم 2
  3. مهراد

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (862 ديدگاه)

    اگر دست و پای داگ دیمیرو رو ببندی کلا نمیتونه حرف بزنه

    موافقم 26
    1. Bmw

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      لامثب فقط اون nsx عاشقشم اصلا یه چیز دیگست

      موافقم 23
      مخالفم 5
  4. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2352 ديدگاه)

    فقط اینو میدونم اگر برندهای آمریکایی مثل همین داج جهنمی مثل فراری یا لامبو متمرکز میشدن رو ساخت ماشینهای سوپر اسپرت و اسپرت صنعت ماشینهای یا عملکرد بالا زیر و رو میشد.شوخی نیست اف40 تمام چیزی بوده که فراری بلد بوده ولی وایپر جر واجرش کرد اونم وایپری که اصلا چیزی به اسم سقف نداشته یعنی اگه یه مدل بالاترش میومدچی میشد.نکته آخر موزیک ناهنجار به جای صدای ماشینها واقعا مسخره بود.

    موافقم 25
    مخالفم 35
    1. abbas

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (288 ديدگاه)

      این درگ و حتی تو فیلم اشاره میکنه
      فقط شتاب ماشین تو ب
      ی خط مستقیم نشون میده ولی هندلینگ و لذت سواری قطعا وایپر به گرد پای فراری نمیرسه
      ( البته بگم تو آمریکایی ها من فوق العاده از وایبر و فلسفه ساخت طراحی اش خوشم میاد)

      موافقم 10
      مخالفم 11
    2. حمیدرضا

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (295 ديدگاه)

      بنظر شما تایم ۴۰۰ متر یک ماشین ۴۷۷ اسبی اندازه سلطان 😅 پارس elx هست؟ هدف ساخت این کلیپ از قبل مشخص بوده اینطور نیست؟😉

      موافقم 7
      مخالفم 14
  5. مهراد

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (862 ديدگاه)

    راننده ی فراری و ان اس اکس رو از لپ لپ در آوردن

    موافقم 36
    مخالفم 7
    1. محمدهادی

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      راننده های چی توز موتوری بودن قطعا
      چقد شل و ول راه میوفتادن
      اصن قبل از استارت دور موتور رو روی حداکثر گشتاور بالا نمیبردن که لانچ اتفاق بوفته
      مثل تاکسی ها راه میوفتادن

      موافقم 23
      مخالفم 3
  6. یوسف

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    خدایی بد جور له شدن فراری و آکورا
    تازه این از کندترین وایپر های تولیدی بوده…
    اما فراری هم تازه داشت دور می گرفت که 400متر تموم شد

    موافقم 15
    مخالفم 21
    1. R/T

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 3
      مخالفم 3
  7. هی روزگار

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (91 ديدگاه)

    واقعا یاد دوران خوش گذشته بخیر :)

    موافقم 11
  8. هی روزگار

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (91 ديدگاه)

    واقعا یاد دوران خوش گذشته بخیر:)

  9. R/T

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    به به عالی بود

  10. R/T

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    وایپر چه هیولایی بود
    البته دوتای دیگه هم حرف ندارن

    موافقم 9
    مخالفم 1
  11. jaberi21st

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار وایپرم و خیلی باهاش حال میکنم اما چرا فراریش آنقدر بی‌حال بود اگه زودتر شروع میکرد راحت میگرفتش و یه جورایی حس کردم تو فیلم که انگار گاز ماشین رو ول کرده حالا اون nsx هم موتورش با محدودیت اون زمان 276 اسب بود و قطعاً با کاهش وزن بالاش هم نمی تونه به وایپر برسه ولی حداقلش انتظار داشتم فراری یکی یا دوبار ببره.

    موافقم 9
    مخالفم 3
  12. فرشاد

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    F40ولی وایپر یکی از تازه داشت قور میگیرف
    ولی چون وایپر یکی از چارتا امریکنی هس که دوس دارم نمیتونم قطعی بگم کدوم پسندمه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  13. JDM

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1185 ديدگاه)

    برای من برد هیچکدومشون مهم نبود اینکه کدوم سریعتره برای این ماشینا بچه بازیه اینا درسته ژاپنی فن هستم ولی درک زیبایی فراری قدرت دوج استقامت و متفاوت بودن nsx برام سخته تعصب بیجایی که اکثرا تو پیج و سایت‌هایی مثل پدال دارن باعث میشه زیبایی هیچکدومو نبینیم و همش هیت کنیم همدیگرو قدر این ماشینارو بدونیم دیدن همچین ماشینایی سخته شده روزی میرسه اونی که المانی فن هستش ارزوی صدای نیسان gtrداشته باشه

  14. JDM

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1185 ديدگاه)

    در ضمن این آکورا نیست هوندا nsx هستش آکورا nsx اسم نسل 2 این ماشینه که توسط برند لوکس هوندا یعنی آکورا ساخته میشه

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. ایمان

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (74 ديدگاه)

      نسل اول این ماشین هم در آمریکا تحت برند اکیورا فروخته میشد.

  15. JDM

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1185 ديدگاه)

    جای یه 911 و یه آستون مارتین خالیه ابهت تکمیل میشد🇬🇧🇺🇸🇩🇪🇮🇹🇯🇵

    موافقم 9
    مخالفم 2
  16. BMW

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    دوج وایبر چی میگه اینجا یه شعر جدید یاد قدیم و قدما دل هارو میبره پیش … دیگه اینجا شو نمیدونم😂😂😂

  17. abbas

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (288 ديدگاه)

    نوستالژی بود واقعا این وایپر اون دوران الخصوص رنگ آبی معروفش که ی نوار سفید هم رو ماشین بود

    موافقم 5
    مخالفم 2
  18. datsun

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3961 ديدگاه)

    راننده f40 خیلی ضایع اولش شل کرد بعدش دیدید مثل موشک شلیک شد با احترام به هردو nsx و دوج، فراری f40 یک الماسه تو صنعت خودرو و چندین لول بالاتره از این دوتاست

    موافقم 15
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا