دوج وایپر که طی دو نسل و سه دهه تولید شد همواره از پیشرانه ۱۰ سیلندر مشهور استفاده کرد. همین نیروگاه آهنین بخش زیادی از جذابیتهای وایپر را تشکیل میداد. اما یکی از کانالهای یوتیوبی با نام Throtl محصولی متفاوت را معرفی کرده است. در پروژهای که سه هفته پیش کلید خورده این تیم پیشرانه ۸ سیلندر هلکت ردای را در بطن یک دستگاه وایپر قرار دادهاند. این پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار قدرت ۸۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۹۷۲ نیوتون متری تولید میکند. گیربکس نیز بهروز شده و از نوع ۶ سرعته دستی مگنوم T56 است.
به گزارش motor1، جدای از تعویض پیشرانه، دوج وایپر همچنین پذیرای دیگر تغییرات همچون فنرهای پیچشی جدید، ترمزهای بزرگتر شرکت ویلوود و رینگهای آمریکن ریسینگ با لاستیک های رادیال درگ شده است. هماکنون نوبت به اولین استارت پیشرانه هلکت وایپر در پیست بارونا در کالیفرنیا میرسد. در ویدئوی منتشر شده میتوانیم استارت پیشرانه را ببینیم که برای علاقهمندان موپار بسیار جذاب خواهد بود. البته این تیم با مشکلاتی مواجه بوده است که امیدوار هستند به زودی آنها را حل کنند. گفته میشود این وایپر مجهز به پیشرانه هلکت در مسابقه دوج دایرکت کانکشن که از امروز برگزار میشود شرکت خواهد کرد.
تمامی شرکتکنندگان در این رویداد همان پیشرانه ردای و ECU های مربوط به آن را دریافت خواهند کرد. رقبا باید از قطعات دایرکت کانکشن برای تولید خودروهای مسابقهای درگ خود در زمان مقرر استفاده کنند. کل این مسابقه با حضور عموم مردم برگزار میشود و مشخص نیست که آیا این دوج وایپر خواهد توانست در مسابقات پیروز شود یا خیر اما وضعیت کلی آن امیدوارکننده بوده هرچند اگر برنده هم نشوند سورپرایز نخواهیم شد. دوج وایپر یکی از بهیادماندنیترین خودروهای آمریکایی است که با پیشرانه پرحجم خود شناخته میشود اما پس از چند سال تولید نهایتاً راهی موزه شد و فعلاً خبری از تولید جانشین آن نیست هرچند با توجه به روند صنعت خودرو انتظار نمیرود احیا شود و اگر هم این کار صورت گیرد به احتمال زیاد از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهد کرد.
Carbonado Aventador
۲۵ مرداد ۱۴۰۱موتور ۱۰سیلندری که کرایسلر زمانی که صاحب لامبورگینی بود ازش قرض گرفت و در سینه ی وایپر قرار داد، خودش خداس..
نیازی به تعویض انجین نبود..
.
وایپر از اون دسته ماشینایی بود که هیچوقت به اندازه ی لیاقتش بهش توجه نشد
aboalfazlchallenger
۲۵ مرداد ۱۴۰۱موتور داج رم نبود ؟؟؟؟؟؟؟
لامبو فقط بروزش کرد
من اینو خوندم
AMIN (M.A.S)
۲۵ مرداد ۱۴۰۱درسته
توسعه انجین V10 داج روی موتور مگنوم 360 انجام شد با دو سیلندر بیشتر
ولی این V10 همونی بود که بعدا روی وانتای دوج نصب شد
جنسش چدنی بود و حداکثر 310HP و 610NM گشتاور(این گشتاورو تو دور2400 داشت!)
اینطور که میگن لامبورگینی قبل از معرفی شدن موتور 10 سیلندر طوری تغییرش داد که مناسب یه ماشین اسپرت باشه یعنی قدرتمند تر و درعین حال سبک تر
البته این چیزیه که میگن
یه سری شباهتا هم بین این دوتا وجود داره مثلا ترتیب پاشش یا حجم دقیق هردوشون 477.6 اینچ مکعب حجم دارن
ولی ضریب تراکم انجین وایپر بیشتره
viper2
۲۵ مرداد ۱۴۰۱دقیقا همین اولی هست که شما گفتی .
aboalfazlchallenger
۲۵ مرداد ۱۴۰۱نه اشتباه کردم
لامبو ساخته
ارش
۲۵ مرداد ۱۴۰۱واقعا نمی دانستم موتور لامبورگینی بوده چه جالب !
akrh78
۲۵ مرداد ۱۴۰۱منم یه بار شباهت صدای وایپر و گالاردو اورجینال نظرم رو جلب کرد رفتم خوندم دیدم موتور رو لامبورگینی زمان همکاری با کرایسلر برا وایپر طراحی کرده
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۵ مرداد ۱۴۰۱انجین وایمر پوشراد هستش و ربطی به لامبورکینی نداره.اون زمان لامبو زیر مجموعه کرایسلر بود و کرایسلر انجین 10 سیلندر رم رو فرستاد ایتالیا تا تغییرات صورت بگیرد تا مناسب یه سوپر کار باشه.نکته جالب ابداع زمان بندی متغیر سوپاپ رو سوپاپهای دود بود که کسی فکرش رو نمیکرد.حیف که جهل مدیران فیات باعث نابودی دوج شده.
Alan.r
۲۵ مرداد ۱۴۰۱عجب چیز خفنیه
بهراد
۲۵ مرداد ۱۴۰۱وایپر یه زمانی خدای درگ گذاشتن و دریفت کردن بود البته هنوزم بدی نیست.
Reza Waffen SS
۲۶ مرداد ۱۴۰۱هنوز ؟؟؟
شما یه درگ از وایپر با سوپرکار های امروزی واسم نشون بده
SHAHBnz
۲۵ مرداد ۱۴۰۱هیولاس!
Si
۲۵ مرداد ۱۴۰۱هیولا در برابر وایپر کبیر سکوت میکنه
JDM lover
۲۵ مرداد ۱۴۰۱حیف که هیچوقت توجه کافی به این هیولا نشد
خیلی خوب میشه اگه داج روباره وایپر رو احیا کنه
AMIN (M.A.S)
۲۵ مرداد ۱۴۰۱به نظرم یکی از معدود جاهایی که موتور هلکت نقطه ضعف محسوب میشه همین وایپره شخصیت انجین V10 این ماشین واقعا بالاست و تعویضش ضعفه به نظرم
البته اینکه قصدشون شرکت تو تورنومنت رود کیل نایت بوده خب بحثش جداس ولی به نظرم به طور کلی کار خوبی نکردن
در ضمن تاجایی که میدونم گیربکس وایپرای نسل یک و دو به طور استاندارد T56 هستش
بورگ وارنر این گیربکسو میساخت بعد امتیازشو به ترمک داد TR6060 ترمک که امروز بین اسپرتای امریکایی خیلی فراوونه نسخه یا نسخه های بروز شده همین T56 هستش
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۵ مرداد ۱۴۰۱اون امریکایی پسند ها این وایپر افسانه ای رو دیگه زیادی بزرگ کردن
Payfast
۲۶ مرداد ۱۴۰۱یه سوال مگه گیربکس اصلی وایپر ۷ سرعته نبود؟
Payfast
۲۶ مرداد ۱۴۰۱دوج فروشی نیست؟ اگه هست فولکس بخرش خوب میشه :|
حسین دهمرد
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ظاهرش نسبت به کوروت های اون موقع تمیز تر میزنه. نمیدونم چرا کوروت رو به این ترجیح میدادن.
Payfast
۲۷ مرداد ۱۴۰۱زمانی که وایپر اومد فک کنم اواسط c5 بود که وایپر بهتر بود ولی بعد اینکه c6 اومد بیشتر کوروت طرفدار پیدا کرد چون با اعداد و ارقام کم خیلی خوب عمل میکرد