دوج

دوج وایپر کلاسیک با پیشرانه هلکت ردای؛ هیولایی در خط درگ

دوج وایپر که طی دو نسل و سه دهه تولید شد همواره از پیشرانه ۱۰ سیلندر مشهور استفاده کرد. همین نیروگاه آهنین بخش زیادی از جذابیت‌های وایپر را تشکیل می‌داد. اما یکی از کانال‌های یوتیوبی با نام Throtl محصولی متفاوت را معرفی کرده است. در پروژه‌ای که سه هفته پیش کلید خورده این تیم پیشرانه ۸ سیلندر هلکت ردای را در بطن یک دستگاه وایپر قرار داده‌اند. این پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار قدرت ۸۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۹۷۲ نیوتون متری تولید می‌کند. گیربکس نیز به‌روز شده و از نوع ۶ سرعته دستی مگنوم T56 است.

به گزارش motor1، جدای از تعویض پیشرانه، دوج وایپر همچنین پذیرای دیگر تغییرات همچون فنرهای پیچشی جدید، ترمزهای بزرگ‌تر شرکت ویلوود و رینگ‌های آمریکن ریسینگ با لاستیک های رادیال درگ شده است. هم‌اکنون نوبت به اولین استارت پیشرانه هلکت وایپر در پیست بارونا در کالیفرنیا می‌رسد. در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم استارت پیشرانه را ببینیم که برای علاقه‌مندان موپار بسیار جذاب خواهد بود. البته این تیم با مشکلاتی مواجه بوده است که امیدوار هستند به زودی آن‌ها را حل کنند. گفته می‌شود این وایپر مجهز به پیشرانه هلکت در مسابقه دوج دایرکت کانکشن که از امروز برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

تمامی شرکت‌کنندگان در این رویداد همان پیشرانه ردای و ECU های مربوط به آن را دریافت خواهند کرد. رقبا باید از قطعات دایرکت کانکشن برای تولید خودروهای مسابقه‌ای درگ خود در زمان مقرر استفاده کنند. کل این مسابقه با حضور عموم مردم برگزار می‌شود و مشخص نیست که آیا این دوج وایپر خواهد توانست در مسابقات پیروز شود یا خیر اما وضعیت کلی آن امیدوارکننده بوده هرچند اگر برنده هم نشوند سورپرایز نخواهیم شد. دوج وایپر یکی از به‌یادماندنی‌ترین خودروهای آمریکایی است که با پیشرانه پرحجم خود شناخته می‌شود اما پس از چند سال تولید نهایتاً راهی موزه شد و فعلاً خبری از تولید جانشین آن نیست هرچند با توجه به روند صنعت خودرو انتظار نمی‌رود احیا شود و اگر هم این کار صورت گیرد به احتمال زیاد از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Carbonado Aventador

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    موتور ۱۰سیلندری که کرایسلر زمانی که صاحب لامبورگینی بود ازش قرض گرفت و در سینه ی وایپر قرار داد، خودش خداس..
    نیازی به تعویض انجین نبود..
    .
    وایپر از اون دسته ماشینایی بود که هیچوقت به اندازه ی لیاقتش بهش توجه نشد

    موافقم 52
    مخالفم 2
    1. aboalfazlchallenger

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (370 ديدگاه)

      موتور داج رم نبود ؟؟؟؟؟؟؟
      لامبو فقط بروزش کرد
      من اینو خوندم

      موافقم 21
      1. AMIN (M.A.S)

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (849 ديدگاه)

        درسته
        توسعه انجین V10 داج روی موتور مگنوم 360 انجام شد با دو سیلندر بیشتر
        ولی این V10 همونی بود که بعدا روی وانتای دوج نصب شد
        جنسش چدنی بود و حداکثر 310HP و 610NM گشتاور(این گشتاورو تو دور2400 داشت!)
        اینطور که میگن لامبورگینی قبل از معرفی شدن موتور 10 سیلندر طوری تغییرش داد که مناسب یه ماشین اسپرت باشه یعنی قدرتمند تر و درعین حال سبک تر
        البته این چیزیه که میگن
        یه سری شباهتا هم بین این دوتا وجود داره مثلا ترتیب پاشش یا حجم دقیق هردوشون 477.6 اینچ مکعب حجم دارن
        ولی ضریب تراکم انجین وایپر بیشتره

        1. viper2

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          دقیقا همین اولی هست که شما گفتی .

    2. aboalfazlchallenger

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (370 ديدگاه)

      نه اشتباه کردم
      لامبو ساخته

      موافقم 1
      مخالفم 6
    3. ارش

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      واقعا نمی دانستم موتور لامبورگینی بوده چه جالب !

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. akrh78

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        منم یه بار شباهت صدای وایپر و گالاردو اورجینال نظرم رو جلب کرد رفتم خوندم دیدم موتور رو لامبورگینی زمان همکاری با کرایسلر برا وایپر طراحی کرده

        موافقم 13
    4. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      انجین وایمر پوشراد هستش و ربطی به لامبورکینی نداره.اون زمان لامبو زیر مجموعه کرایسلر بود و کرایسلر انجین 10 سیلندر رم رو فرستاد ایتالیا تا تغییرات صورت بگیرد تا مناسب یه سوپر کار باشه.نکته جالب ابداع زمان بندی متغیر سوپاپ رو سوپاپهای دود بود که کسی فکرش رو نمیکرد.حیف که جهل مدیران فیات باعث نابودی دوج شده.

      موافقم 11
      مخالفم 2
  2. Alan.r

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    عجب چیز خفنیه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  3. بهراد

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    وایپر یه زمانی خدای درگ گذاشتن و دریفت کردن بود البته هنوزم بدی نیست.

    موافقم 14
    1. Reza Waffen SS

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      هنوز ؟؟؟

      شما یه درگ از وایپر با سوپرکار های امروزی واسم نشون بده

      موافقم 2
      مخالفم 6
  4. SHAHBnz

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    هیولاس!

  5. Si

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    هیولا در برابر وایپر کبیر سکوت میکنه

    موافقم 16
  6. JDM lover

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    حیف که هیچوقت توجه کافی به این هیولا نشد
    خیلی خوب میشه اگه داج روباره وایپر رو احیا کنه

    موافقم 17
  7. AMIN (M.A.S)

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    به نظرم یکی از معدود جاهایی که موتور هلکت نقطه ضعف محسوب میشه همین وایپره شخصیت انجین V10 این ماشین واقعا بالاست و تعویضش ضعفه به نظرم
    البته اینکه قصدشون شرکت تو تورنومنت رود کیل نایت بوده خب بحثش جداس ولی به نظرم به طور کلی کار خوبی نکردن
    در ضمن تاجایی که میدونم گیربکس وایپرای نسل یک و دو به طور استاندارد T56 هستش
    بورگ وارنر این گیربکسو میساخت بعد امتیازشو به ترمک داد TR6060 ترمک که امروز بین اسپرتای امریکایی خیلی فراوونه نسخه یا نسخه های بروز شده همین T56 هستش

  8. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    اون امریکایی پسند ها این وایپر افسانه ای رو دیگه زیادی بزرگ کردن

    موافقم 5
    مخالفم 10
  9. Payfast

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (808 ديدگاه)

    یه سوال مگه گیربکس اصلی وایپر ۷ سرعته نبود؟

    1. Payfast

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (808 ديدگاه)

      دوج فروشی نیست؟ اگه هست فولکس بخرش خوب میشه :|

      موافقم 4
      مخالفم 2
  10. حسین دهمرد

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    ظاهرش نسبت به کوروت های اون موقع تمیز تر میزنه. نمیدونم چرا کوروت رو به این ترجیح میدادن.

    1. Payfast

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (808 ديدگاه)

      زمانی که وایپر اومد فک کنم اواسط c5 بود که وایپر بهتر بود ولی بعد اینکه c6 اومد بیشتر کوروت طرفدار پیدا کرد چون با اعداد و ارقام کم خیلی خوب عمل می‌کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا