تابستان سال جاری بود که دوج ارتباط نزدیکتر با طرفداران خودش به منظور انتشار تبلیغ بازرگانی جدیدش را کلید زد. این خودروساز از طرفداران خود درخواست انتشار محتوای “برادری عضلانی” مربوط به خودروهای دوج را کرد و حالا این محتوای جذاب در جدیدترین تبلیغ های گسترده شرکت منتشر شدهاند. دوج چند روز پیش ویدئوی ۶۰ ثانیهای با عنوان “برادری واقعی عضلانی” را منتشر کرد. این تبلیغ خودرویی در تلویزیون و شبکههای اجتماعی منتشر شد و بازخوردهای فراوانی داشت. در این ویدئو میتوانیم علاقه مالکان به خودروهای خود، نمایش تغییرات اعمال شده و البته دونات های متنوع را ببینیم.
تیم کانیسکیس مدیرعامل دوج میگوید:
من قبلاً نیز گفتهام که این برند تنها به خودروهای تولیدی محدود نمیشود بلکه به مردمی که آنها را میرانند نیز اهمیت میدهد؛ و با وجود بیش از ۱۳ میلیون طرفدار و دنبال کننده و البته روند رو به رشد آنها، ما میخواستیم از مالکان و طرفداران محصولات خود تشکر کنیم و این کار را با کمپین بازاریابی جدید انجام دادیم
دوج با درخواست از طرفداران خودروهای خود به دنبال گرامیداشت فرهنگ خودروهای عضلانی آمریکا بوده است. به عنوان بخشی از این برنامه تبلیغاتی، شرکت موردبحث از خودروهای دوج هورنت، چارجر دیتونا SRT و چلنجر/چارجر لست کال ادیشن رونمایی کرد. این شرکت همچنین از طرفدارانش درخواست کرد ویدئوهای خود را با استفاده از هشتگ های ThatsMyDodge و ad به اشتراک بگذارند. دوج خاطرنشان میسازد به دنبال محتوایی بوده که فرهنگ منحصربهفرد خودروهای عضلانی را به نمایش بگذارد.
به این ترتیب اگرچه دوج از دریافت ویدئوهای مربوط به دونات و برن اوت محصولات خود در فضایی ایمن خوشحال شده اما درعینحال به دنبال دریافت محتوایی بوده که در آنها طرفداران محصولات دوج را تیون کرده و به پیشرانه خودروی خود اهمیت میدهند. همانطور که گفته شد دوج این نوع تبلیغات را “اولین در نوع خود” میداند و با این محتواها طرفداران روی صندلی راننده لحظات جذابی را تجربه میکنند.
Hemn
۱۷ آبان ۱۴۰۱اینارو اگه از نزدیک ببینی میفهمی چقد عضلانی و با ابهتن
واقعا اینارو ببینی عاشقشون میشی
MILADZM
۱۷ آبان ۱۴۰۱بسیار عالیه
لذت بردم از کلیپ
صدای زوزه سوپرشارژر
صدایی که از اواخر سال 2014 _ یا به طور جدی تر از سال 2015 _ شروع شد و تا آخر سال 2023 خواهد نواخت
نزدیک به 10 سال …
MILADZM
۱۷ آبان ۱۴۰۱نکته جالب اینجاست که داج فقط با با سه محصول دورانگو و چارجر و چلنجر و البته بسیار پا به سن گذاشته و قدیمی ( که فقط یکی از اونها توی کلاس پرفروش و پر تب و تاب بازار امروز قرار داره ) به این حد از محبوبیت و مقبولیت و فروش رسیده .
من قبلا هم گفتم مشکلی با چارجر یا ماسل کار الکتریکی ندارم
و به نظرم امروز داج یه کلاس جدید به نام ماسل e به وجود آورده و با زیبایی هر چه تمام دنیای دهه 60 ( ماسل ها ) رو به دنیای آینده ( برقی ها ) پیوند زده و الکتریکی شدن مسیری هست که همه خودروساز ها دیر یا زود باید به سمتش برن .
اما برای من عجیب اینه که چرا اصلا هیچ بودجه و پول و هزینه ای صرف برند های آمریکایی و به خصوص داج نمیشه ؟
عامل زنده موندن این گروه تجاری شاخ های آمریکایی و مخصوصا داج هست بعد کم ترین بی محلی هم به همین داج میشه
الان برای داج نه پلتفرم اختصاصی ساختن نه انجین اختصاصی و نه هیچی
یجورایی رو هواس
الان چارجر الکتریکی معرفی شد باشه منم مشکلی ندارم باهاش
ولی تکلیف نسل بعدی دورانگو چی میشه ؟
تکلیف دوج دارت چی میشه ؟
تکلیف دوج جورنی چی میشه ؟
تکلیف دوج کاراوان چی میشه ؟
تکلیف چلنجر چی میشه ؟
اصلا علاوه بر اینها باید یه تعداد محصول جدید هم برای داج طراحی و معرفی میشد
در مورد برقی شدن چارجر هم هر چند خودم اوکیم باهاش
اما اگه اون فیات مزخرف اجازه تزریق اندکی سرمایه به بخش مهندسی داج میداد هنوز هم میتونستیم غرش همی رو بشنویم
اینور که داج الان یه 6 سیلندر پنتااستار داره
اون رو با یکی دو تا ستاپ و قدرت متفاوت برای نسخه پایه ماسل ها و محصولات داج
و یه دونه 5.7 لیتری همی 8 سیلندر
قبلا هم گفتم این انجین همی که گفتم توی بررسی خودروبانک مصرفش تقریبا با مصرف انجین 2 لیتری چهار سیلندر توربو بی ام و های داخل ایران مثل 528 برابر هستش و اگه این فاشیست های ایتالیایی یه ذره دست تیم مهندسی داج رو باز میزاشتن راحت میتونستن این موتور همی رو بیشتر بهینه و بروز کنن و همین موتور برای محصولات رده بالا و ماسل های پرفرومنس به جای موتور هلکت استفاده میشد .
اما خب فیات نذاشت و پول های همین داج رو داره صرف برندهای ورشکسته و شکست خورده ای مثل مزراتی و آلفا میکنه که از شدت بدون مشتری موندن مجبورن خط تولید تعطیل کنن
البته خب خریدار حق هم داره با وجود بنز و پورشه و بی ام و _که خودشون رو در طی این سال ها اثبات کردن_ کی به آشغال هایی مثل مزرتی و آلفا و .. نیگا میکنه ؟
لعنت به فاشیست های ایتالیایی
Hamidreza
۱۷ آبان ۱۴۰۱چرا کم کاری داج رو به حساب فیات میزاری؟ مگه لامبو از فولکس واگن همش کمک میگیره یا فراری از فیات؟
یا حتی پورشه و آئودی از فولکس واگن؟ یا بقیه خودروسازی هایی که تهت مالکیت یه خودرو سازی دیگه هستن… چرا فک میکنی که همش باید ثانیه به ثانیه پول تزریق شه؟
یخورده رو جملاتت کار کن و قبل از تایپ کردن رگباری فکر کن…
این همه درآمدی که داج داره کجا میره؟ همش تو جیب فیات؟ بس کن توروخدا…
MILADZM
۱۷ آبان ۱۴۰۱حوصله بحث کردن ندارم
خداوکیلی کج بشین راست حرف بزن
این مدت چند تا خبر از معرفی محصولات جدید آلفا و به خصوص مزراتی شنیدی
اینجا من اسم ماشین هایی که جدیدا برای مزراتی معرفی شدن رو بنویسم باید به اندازه کامنت بالایی تایپ کنم
پول و سرمایه و هزینه توسعه این ماشین ها از کجا میاد ؟
(((((حالا تو یخورده رگباری فکر کن بعد با جملات کار شده جواب این سوالم رو بده .))))
MILADZM
۱۷ آبان ۱۴۰۱درسته حوصله بحث کردن ندارم
ولی بزار جواب یه بخش از کامنتت رو بدم
“”” مگه لامبو از فولکس واگن همش کمک میگیره “””
با این حرف نشون دادی کلا هیچی حالیت نیس عزیزم
کل زمین و زمان و عالم و آدم میدونن روی پا موندن لامبورگینی بخش بزرگیش بخاطر حمایت های بی چون و چرای یه غول خودروسازی به اسم فولکس واگن هستش .
درباره انجین و پلتفرم اوراکان نمیخوام حرف بزنم چون ممکنه بحث های زیادی به دنبال داشته باشه
پس اوروس رو مثال میزنم
برو آمار فروش و درآمد لامبوریگینی رو توی چند سال گذشته ببین
متوجه میشی بخش عظیمی از فروش لامبووریگنی مربوط به اوروس هست
که طبیعیه
بالاخره بازاره و همه SUV دلشون میخواد
الان این اوروس رو کجاش لامبوریگنی ساخته ؟
انجین که مال گروه فولکس واگنه
حتی ادوات و عناصر داخل کتبین مثل فرمون و دسته راهنما و … از audi گرفته شده
پلتفرم که بازم بین محصولات فولکس واگن مشترکه
و ….
یا اصلا برو وضعیت لامبوریگنی رو قبل از اینکه زیر چتر فولکس بره ببین بعد بیا با وضعیت الانش مقایسه کن .
درباره اون یکی مثال ها هم که گفتی قضیه از همین قراره و حرف واسه گفتن زیاده و زمان و حوصله کم .
خب الان فیات واسه زیر مجموعه های کرایسلر مثل داج چی داده ؟
انجین اختصاصی ؟
پلتفرم اختصاصی ؟
یا چی ؟
حتی همون میراث 70 ساله داج رو هم ازش گرفت
آره گل پسر وقتی شرکت مادر ساپورت مالی و مهندسی نکنه کمپانی زیر مجموعه ش هیچ کاری از دستش برنمیاد
علی
۱۷ آبان ۱۴۰۱… و دوباره حماسه دیگر از آقای فن کره آمریکا !!! به عقیده ایشان آلفا و مازراتی آشغال ان!!!! البته از قدیم گفتن شنونده باید عاقل باشه !
MILADZM
۱۷ آبان ۱۴۰۱آشغال بودن مزراتی و آلفا رو منی که توی مملکت با بی ام و سری هفت یازده میلیارد تومنی زندگی میکنم تعیین نمیکنم
اینو اونی که به یه مارکت و بازار آزاد و رقابتی دسترسی داره تعیین میکنه
اگه آشغال نبودن این افتضاحات رو توی فروش به بار نمیاوردن
برو ببین لوانته چه افتضاحی توی فروش به بار آورد
بخوای شکست های مزراتی رو در طی چند سال اخیر جلوی رقباشون اینجا واست لیست میکنم .
Taha Malek
۱۷ آبان ۱۴۰۱مصرف سوخت 528i
شهر 8.8
اتوبان 5.3
مصرف سوخت 5.7 لیتری همی چلنجر rt رو در نظر بگیریم (قاعدتا تو دورانگو بالاترم میره)
شهر 12.3
اتوبان 9.4
MILADZM
۱۷ آبان ۱۴۰۱یه نکته هم بگم راجب مصرف این انجین ۵.۷ لیتری
کلا انجین های همی و در کل انجین های پوشراد پیک گشتاور رو از دور بسیار پایین تری نسبت به انجین های dohc در اختیار راندده میزارن
و البته پیک گشتاور هم در انجین های پوشراد در بازه دور موتور خیلی وسیع تری نسبت به انجین های دیگه در دسترس قرار میگیره .
این باعث میشه معمولا توی رانندگی شهری و معمولی راننده خیلی روی پدال گاز فشار نیاره و با همون گشتاور دور موتور پایین کارش راه بیفته و در نتیجه مصرف پایین بمونه
البته سیستم غیر فعال کردن سیلندر ها هم اینجا به کمک داج میاد که بیشتر اوضاع رو بهتر کنن
از اون طرف بی ام و چون انجین کم حجمی داره که به واسطه سیستم توربو میتونه قدرت و گشتاور خوبی در اختیار بزاره
راننده ناخودآگاه مجبوره برای دستیابی به پرفورمنس مورد نظر بیشتر به پدال گاز فشار بیاره تا توربو وارد مدار بشه و ماشین جون بگیره که نتیجه ای جز بالا رفتن مصرف سوخت نداره .
واقعا انجین های همی حیف شدن
بر خلاف تصور عموم خیلی راندمان خوبی داشتن
میتونستن تا آخرین لحظات حیات بنزینی ها دوام بیارن و نفس بکشن اما حیف …
Just toyota
۱۷ آبان ۱۴۰۱حدود ۲ ماه پیش یه چلنجر فک کنم مدل ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ تو شهرمون دیدم ، لامصب هیکلش خیلی بزرگ بود با اینکه یه خودرو کوپه محسوب میشه ولی تو صندوق عقبش میشه پراید جا داد 😂😂 ، بعد از طرفی پشت چراغ قرمز کنار یه جنسیس کوپه وایساد ، واقعا جنسیس کنارش مثل اسباب بازی بنظر میومد در این حد گنده و با ابهت بود
Hemn
۱۷ آبان ۱۴۰۱دقیقا منم تو فرودگاه ماشینمو کنار چلنجر پارک کرده بودم بعد که توجه کردم دیدم خیلی از یه ازرا بزرگتره
blackwing
۱۷ آبان ۱۴۰۱داج به تنهایی مسئولیت خیلی از کمپانیها رو در زمینه تولید و توسعه نسخههای پایبند به اصالت و قدرت ، چه در میان کمپانیهای امریکایی چه غیر آمریکایی ، یدک کشید طی این چندین سال !
برقیه جارو برقی
۱۷ آبان ۱۴۰۱عاشق هر سه تاشونم سه تا اسطوره سه تا بی نظیر با اون موتور و قدرت ارضا کننده
احمدرضا
۱۷ آبان ۱۴۰۱فقط شنیدن صدای موتور و ناله سوپرشارژر چلنجر برام کافیه تا اصلا برام مهم نباشه یه تسلا یا ریماک تو شتاب ازم جلو بزنن
Royal Driver UK 70
۱۷ آبان ۱۴۰۱SRT Boys
Habib
۱۷ آبان ۱۴۰۱یکی از ماشینا تک چرخ زد! جلالخالق.
سردار
۱۷ آبان ۱۴۰۱خداییش خیلی جذابن ولی حیف که ما نمی تونیم داشته باشیم به لطف قانون کشور
Taha Malek
۱۷ آبان ۱۴۰۱واقعا چقدر این فضای ماشین بازی جذابه
امیدوارم بتونیم تو ایرانم این حس رو تجربه کنیم با ماشین هایی بهتر از ۲۰۶ هرچند دسترسی به اونم سخته
دیمن
۱۸ آبان ۱۴۰۱آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری سلاطین جاده
Ali
۱۸ آبان ۱۴۰۱همه چیز برایمان شده آرزو و حسرت……
مگه قراره چند بار بدنیا بیاییم ….!!!
م.ا
۱۸ آبان ۱۴۰۱من در عجبم در کشور ما بخاطر قوانین من در آوردی و سلیقه ای و منافع افرادی خاص ما که نمیتوانیم خودروهای خارجی با کیفیت تهیه و خریداری کنیم حالا ۱:چراچنین مطالبی گذاشته میشه ۲:چرا این همه به هم میپریم و همدیگر رو میکوبیم ؟چه سودی برای ما دارد؟در حد دوتا آشغال خودرو و خودروهای چینی باید حرف بزنیم و تحلیل کنیم که در دسترس هستن.
امیرسامان
۷ فروردین ۱۴۰۲حیف که قراره این ساز های خوش صدا از چند سال دیگه به صورت بی صدا نواخته شوند