دوج

سلطان دریفت به دنبال رام کردن چلنجر هلکت ردای!

داج چلنجر SRT هلکت ردای پهن‌پیکر خودرویی نسبتاً کمیاب محسوب می‌شود و مخصوصاً زمانی که بخواهید این هیولا را در بازارهای خارج از آمریکا پیدا کنید کار سخت‌تر خواهد شد؛ اما این به معنی عدم وجود راه‌هایی به منظور واردات ردای به کشورهای مدنظر نخواهد بود. یکی از چلنجر SRT هلکت ردای پهن‌پیکرهای فعلی در دستان ژاپنی‌هاست. مالک این خودرو همواره آرزوی راندن خودروی خود توسط کیچی سوچیا را که با لقب سلطان دریفت شناخته می‌شود داشته است. ظاهراً آرزوی او به واقعیت بدل شده و سوچیا حتی با این خودرو در کانال یوتیوب خاص خود حضور می‌یابد.

همان‌گونه که قبلاً کارشناسان خودرویی گفته‌اند رام کردن این هیولای ۸ سیلندر کار سختی خواهد بود. پیشرانه این خودروی عضلانی قدرت ۷۹۷ اسب بخاری و گشتاور ۹۵۸ نیوتون متری تولید می‌کند، پیشرانه‌ای که با حجم ۶.۲ لیتر در مدل دیمن نیز بکار رفته است. با وزن فراتر از ۲ تن، چلنجر SRT هلکت ردای پهن‌پیکر خودروی سنگین‌وزنی به حساب می‌آید و سوچیا نیز این موضوع را در پیست کاملاً لمس می‌کند. او چندین بار به عبارت‌های “این خودرو سنگین است، متوقف نمی‌شود” اشاره می‌کند. برای فردی که به خاطر دریفت زدن با خودروی سبک‌وزن تویوتا AE86 اسپرینتر ترونو شناخته می‌شود، درک این موضوع کاملاً راحت خواهد بود. همچنین او می‌داند که دریفت با این هیولا چه خطری خواهد داشت و حتی اظهار می‌دارد چلنجر SRT هلکت ردای پهن‌پیکر خودرویی است که خطر را دوست دارد!

کیچی سوچیا هم در موتور اسپرت و هم در فرهنگ پاپ به خاطر سلطان دریفت بودن محبوبیت زیادی کسب کرده است. او دو بار قهرمان مسابقات ۲۴ ساعته لمانز و GT ژاپن شده و علاوه بر مسابقات مشاور سری انیمه های Initial D نیز محسوب می‌شود. علاوه بر این سوچیا در فیلم سریع و خشن توکیو دریفت نیز حضور داشته است. البته علیرغم چنین رزومه‌ای، سوچیا در رام کردن چلنجر SRT هلکت ردای پهن‌پیکر خیلی موفق نبوده و می‌گوید سیستم‌های الکتریکی حتی در حالت دستی نیز باعث مختل شدن تصمیمات راننده می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    هیولا

    موافقم 17
  2. مزدا

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    رام نمیشه زحمت نکش

    موافقم 31
  3. مزدا

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    نوشته تو سریع خشن بوده کدوم نقش رو داشت ؟

    موافقم 14
    1. Phonix

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      نکنه فکر کردی بازیگرا مهارت رانندگی شون همه در حد شوماخر:)
      فیلم پره بدلکار بود عزیز

      موافقم 28
      مخالفم 2
      1. مزدا

        ۲۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (715 ديدگاه)

        Phonix قشنگ چیزی که نوشتم بخون عزیز جان گفتم کدوم نقش رو داشت

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. phonix

          ۲۹ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          اوکیه اقا دعوا ندایم
          ولی با توجه به تخصصشون احتمالا کارش بدلکاری صحنه های دیریفت بوده
          من از اون نظر میگم

    2. Amir

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      تو توکیو دریفت میرن تو اسکله تمرین کنند دو تا مردن که دارن ماهیگیری میکنن یکیشون ایشونه

      موافقم 15
      1. مزدا

        ۲۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (715 ديدگاه)

        ممنون یادم اومد

    3. مجید گل زاده

      ۳۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      سلام
      در توکیو دریفت ان تیکه که شان با لنسر قرمز در اسکله تمرین میکرد و دو تا مرد داشتن ماهیگیری میکردن،ان که میگه کارش بد نیست همین اقا بود

      1. مزدا

        ۳۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (715 ديدگاه)

        ممنون

  4. mahdi-es17

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    فقط صداش ❤️
    هیچ وقت گاز این هیولا را تا انتها نگیرید گازتون میگیره

    موافقم 14
  5. امیر

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    احتمالا بعد این همه سال برا اولین بار لذت واقعی رانندگی و قدرت خالصو تجربه کرده!

    موافقم 9
    مخالفم 8
  6. شاهین

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    حوصلمون رو سر برد این استاد دریفت کار
    دریفت زدن با ردای همچین کار سختی هم نیست حالا میخواد چلنجر باشه یا چارجر
    کلیپ های زیادی دیدم ازشون که خیلی راحت دریفت میزنن باهاشون
    نمیدونم این استاد چرا انقدر حساس و ظریف دریفت میزد

    موافقم 3
    مخالفم 15
  7. Afg

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (499 ديدگاه)

    هرماشینی یه قلقی داره دیگه زمان میبره عادت کنی به وزن و اندازه یه خودرو

  8. AMIN (M.A.S)

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    اینکه سلطان نمیتونه این ماشینو کنترل کنه اصلا عیب نداره
    چون این ماشین برخلاف ماشینایی که معمولا اون میرونه
    خیلی توی ویدیو دیدم که سعی میکنه ماشینو با یه زاویه کم وارد پیچ کنه تا دریفت بکشه بعد گاز میده و بعدش انگاری خود ماشین میخواد به مسیر مستقیم برگرده به نظرم این به سیستم تعلیقش برمیگرده که خیلی انعطاف نداره و تقسیم وزنش
    برای همین برخلاف ماشینای سبک که با زاویه کم و فشار متوسط روی گاز وارد پیچ میشن و بعدش توی پیچ با کم و زیاد کردن فشار باید کنترل عقب ماشینو حفظ کنید اینجا باید با فشار زیاد روی گاز برای استفاده از گشتاور زیاد(البته رو حالت تیپ ترونیک و با حفظ سرعت ایمن) و با زاویه زیاد وارد پیچ بشید تا اخرای پیچ خودش وارد مسیر بشه ولی باید دقت کنید مقدار فشار روی گازو باید به تدریج و بسته به زاویه پیچ کمتر کنید تا زمان خروج از پیچ عقبش نکشه
    حتی موتور ترندم به این قضیه اشاره کرده بود که موقع دریفت زدن ماشین خیلی خوب وارد پیچ میشه اما جمع کردنش یه کوچولو سخته
    البت خب من توی بازی های شبیه ساز موبایلی اینو امتحان کردم نه تو دنیای واقعی ولی تو بازی با این تکنیکا میشد دریفتای عالی زد

    این هلکت تموم نشدنی…

    موافقم 3
    مخالفم 2
  9. JDM lover

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    چلنجر وحشی و جذاب به این راحتیا رام نمیشه 😈🔥

  10. امین

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    کیچی جان باید یه شلوار قهوه ای میپوشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا