مرحلهٔ نهایی، گروه بیستم، شاسیبلندهای فول سایز
درحالیکه تنها چهار دوئل دیگر به پایان این سری از رقابتهای خودرویی پدال باقیمانده، امروز نوبت به گروه بیستم رسیده است یعنی گروهی که به شاسیبلندهای فول سایز اختصاص دارد. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی شش خودرو حضور داشتند که از بین آنها سه شرکتکننده شامل تویوتا سکویا، دوج دورانگو و جیپ واگنییر با پیروزی در دوئلها مستقیماً راهی مرحلهٔ نیمهنهایی شدند و برای زوج شدن این تعداد، نیسان آرمادا هم که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آنها ملحق شد. سپس از بین این چهار شاسیبلند بزرگ، بار رأی شما دو خودرو به فینال رسیدند که امروز شاهد رقابت آنها خواهیم بود تا نهایتاً برندهٔ این گروه مشخص شود. آخرین دوئل گروه شاسیبلندهای فول سایز در مرحلهٔ قبلی هم بین دوج دورانگو و تویوتا سکویا برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین دوج دورانگو و تویوتا سکویا
مجموع آراء: ۱۹۲۳
آراء تویوتا: ۱۰۸۶
آراء دوج: ۸۳۷
پیروز دوئل: تویوتا سکویا با کسب ۵۶ درصد از کل آراء
جیپ واگنییر
تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۱
پلتفرم: DT رم
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲,۶۷۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۳۶,۲۲۱ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تعلیق و سواری نرم، محیط لوکس کابین، تواناییهای آفرود واقعی، ارائهٔ سیستم تعلیق بادی، کابین جادار با ظرفیت حمل حداکثر هشت نفر، ارائهٔ نسخهٔ کشیده با پیشرانهٔ شش سیلندر فوقالعاده
نقاط منفی: ابعاد خیلی بزرگ، هندلینگ ناشیانه و سنگین، قیمت پایهٔ گرانتر از رقبا، ظاهر جعبهای شکل با تناسبات نامناسب از برخی زوایا، برخی متریال ارزانقیمت در داخل
چکیده: واگنییر یک شاسیبلند خانوادگی مدرن و مجهز است که شایستهٔ نام تاریخی خود بوده و هرچند ابعاد بزرگ و کابین جاداری دارد اما همچنان تواناییهای برادران چابکتر خود برای رفتن به هر مسیری را حفظ کرده است
تویوتا سکویا
تاریخ معرفی: ژانویه ۲۰۲۲
پلتفرم: TNGA-F تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸,۰۷۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۵,۳۱۳ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر جدید زیبا و درعینحال باابهت، پیشرانه هیبریدی قدرتمند و نسبتاً کممصرف، کابین ساکت، دسترسی آسان به صندلیهای ردیف سوم
نقاط منفی: فضای سر محدود در صندلیهای عقب، فقدان پویایی و چابکی رانندگی، سواری نهچندان راحت، صندلیهای ردیف سوم بهخوبی در کف صندوق جمع نمیشوند
چکیده: نسل جدید تویوتا سکویا با مصرف سوخت کمتر و برخورداری از تکنولوژیها و تجهیزات مدرن فراوان، به رقبای خود نزدیکتر شده است دارد ولی بهتر بود تویوتا توجه بیشتری به کارایی داخلی و شخصیت رانندگی آن میکرد
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیپ واگنییر | تویوتا سکویا | |
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۳۹۲ اسب بخار | ۴۳۷ اسب بخار |
گشتاور | ۵۴۸ نیوتن متر | ۷۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۷ ثانیه | ۵.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۱ ثانیه | ۱۴.۳ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۶۰.۰ متر | ۵۹.۱ متر |
شتاب جانبی | ۰.۶۹ جی | ۰.۷۶ جی |
پیست Figure-8 | ۳۰.۴ ثانیه | ۲۸.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۱۷۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۱۰۰ لیتر | ۸۵ لیتر |
وزن | ۲۸۳۰ کیلوگرم | ۲۸۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۴۵۰۰ کیلوگرم | ۴۱۰۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۴۵۳ میلیمتر | ۵,۲۸۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۱۲۴ میلیمتر | ۳,۰۹۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۷۶۰ لیتر | ۳۴۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ یا ۸ نفر | ۷ یا ۸ نفر |
قیمت | ۶۳,۹۹۵ دلار | ۶۲,۹۶۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Reza Waffen SS
۳۰ بهمن ۱۴۰۱واگنییر انتخابم 👍
Amiro
۳۰ بهمن ۱۴۰۱رای بدین ببینم اوضاع از چه قراره
تویوتا سکویا 👍
جیپ واگنییر 👎
انتخاب بنده 👍🙂
زیزیگولو
۳۰ بهمن ۱۴۰۱من واگنیر رو انتخاب میکنم چون با سکویا زیاد حال نمیکنم ……. اینجا من کاری به سگمنت و کلاس و دسته بندی و اینجور حرفا ندارم و از بین همه ژاپنیا اول از همه لکسوس RX و دوم لندکروز رو بیشتر از همه دوست دارم
امیرحسین
۳۰ بهمن ۱۴۰۱به خاطر قابلیت اطمینان بالاتر، سکویا رو انتخاب کردم
NAVID۰۰۹۸
۳۰ بهمن ۱۴۰۱مطمئناً جایی که سلطان تویوتا هست بقیه باید بوق بزنند .
تویوتا در هر سگمنتی پرچمداره و جدول فروش را پارهپوره میکند !
ARMAN سابق
۳۰ بهمن ۱۴۰۱اتفاقاً پرچمداری این سگمنت همشون آمریکایین
چرا؟؟؟
چون آمریکا خودش این سگمنتو خلق کرد.
phonix
۳۰ بهمن ۱۴۰۱امار فروش رو زده سلطان
با دقت بیشتری کامنت بزارید
یوسفی
۱ اسفند ۱۴۰۱جیپ انتخابی من است
RENAULT5
۳۰ بهمن ۱۴۰۱با اینکه تویوتا رو دوست دارم ولی با طراحی جیپ بیشترحال میکنم یعنی مردونه تره
ومتورشم تنفس طبیعیه
احسنت بهت بابت انتخابت
viper2
۳۰ بهمن ۱۴۰۱تویوتا چیز دیگس
Nismo
۱۴ آذر ۱۴۰۳نامردا حداقل موتور 6.4 جیپ رو میاوردین
R@min
۳۰ بهمن ۱۴۰۱واگونییر مشکلات طراحی زیادی داره و تو این رنج قیمتی مدل گرندچروک خیلی بهتره، از طرفی سکویا هم علیرغم طراحی زیباش ، چند تا کم کاری بزرگ از تویوتا باعث شد اونطور که باید تحویل گرفته نشه مثل تعلیق صلب در عقب و جایگذاری عجیب پک باتری که کلا فضای عقب ماشین رو خراب کرده و هر دو سواری ضعیفی هم دارن.
محصولات جی ام تو این کلاس واقعا بی رقیب هستن، یوکان و تاهو که فروش بسیار بالاتری هم دارن از همه لحاظ برتری کامل دارن.
phonix
۳۰ بهمن ۱۴۰۱طراحی بیرونی تویوتا
طراحی داخلی جیپ
احتمال خرابی کمتر جیپ بخاطر تنفس طبیعی بودن
لوکس تر بودن جیپ
توان بکسل بیشتر جیپ
( اینکه گفته تویوتا چابک نیست با شتاب ماشین اصلا نمیخونه )
در نهایت جیپ پکیج بهتری هست اگر طراحی عقبش انقدر صاف نبود بهتر می بود
ولی من طراحی برام مهم تره به کابین پلاستیکی تویوتا هم عادت کردم تویوتا برمیدارم ولی کلا این سگمنت خیلی بزرگن فقط به درد بازار امریکای شمالی میخورن که بهترینشونم کادیلایک اسکالیده
Shayan
۱۵ فروردین ۱۴۰۲به طور کلی احتمال خرابی موتور تنفس طبیعی کمتره ولی داستان تویوتا جداست
TESLA
۳۰ بهمن ۱۴۰۱توجه داشته باشین این واگنییر معمولی هست نه نسخه لوکس گرند ( گرند واگنییر رقباش لکسوس lx600 یا لینکلن نویگیتور هستن ) ، هم تویوتا و هم جیپ هر دو برتری ها و ضعف هایی نسبت به هم دارن : مثلا جیپ هیکل گنده تر و فضا بار بیشتری داره ولی شتاب ضعیف تری داره یا تویوتا شتاب و آفرود بهتری داره ، انتخابم جیپ هست
محمدرضا
۳۰ بهمن ۱۴۰۱درست شتاب کم تره
ولی یه موتور تنفس طبیعی ۸ سیلندر آمریکایی داره که به دلیل سادگی استهلاکش به شدت پایینه
و تویوتا یه ۶سلندر توین توربو هیبرید شده داره.
البته جیپ ظرفیت یدک کشی بیشتری داره
MC20
۳۰ بهمن ۱۴۰۱tesla جان تازه این واگونیر نسبت به نسخه گراند واگونیر فقط 79 اسب و یک مانیتور و 4 تا بلندگو و چند تا تریم کرومی و لامپ های ال ای دی و یک هود و یک سقف فرق داره … که باید براش بیش از 60 هزار دار اضافه داد … این جاست که ارزش واگونیر با این قیمت مشخص میشه …
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳۰ بهمن ۱۴۰۱سکویا محشره ولی خدا وکیلی هر جی نگاه میکنی چیزی برا ارائه جلو واگونیر نداره.در ضمن واگونیر لوکسه اصلا پدر suv لوکس هستش.تو مواردی که باعث میشه بری سراغ این کلاس یه سر و گردن بالاتره از سکویا.اصلا تعجب میکنم سکویا چجوری تا فینال اومده وقتی تاهو سابربن جد این کلاس اکسپدیشن وجود دارن.فنر بندی و اکسل پیچیده عقب واگونیر خودش یه دنیا فاصله ایجاد میکنه.فضای بار تخت شدن کامل داخل کیفیت متریال کم نظیر در ضمن انجین 6 سیلندر خطی جدید هم قابل سفارشه که خودم وی8 همی رو ترجیح میدم.نکته دیگه تویوتا با ویه کم حجم توربو و هیبرید مصرفش فقط 2 لیتر کمتره.به خدا انجینهاپوشراد وی8 بی نظیرن مخصوصا همی.
F
۳۰ بهمن ۱۴۰۱به نظرم واگنیر قربانی میشه بین گرند چروکی و گرند واگنیر، از نظر من (هرکس نظری داره) خریدش توجیه پذیر نیست، منظورم در انتخاب بین سه تا چیپ که گفتم واگنیر گزینه آخره چون اومده یه چیزی باشه بین اونا ولی یکمی نقاط ضعف داره، قطعا گرند چروکی فول که قیمتش یکمی از پایه واگنیر بالا تره خیلی خیلی سر تره از این مدل، و واگنیر فول که حدودای قیمت پایه گرند واگنیره یکمی از اون حتی پایین رده تره، پس نتیجه میگیریم میشه اسمشو بزاریم جوجه اردک زشته جیپ.
با آغوش باز پذیرای صحبت های شما درمورد نظرم هستم تا دانشم در مورد خودرو بیشتر بشه، از یه جایی فهمیدم ماشین فقط اسب بخار و صفر تا صد نیست، برای همین میخوام علم حقیقی و تجربیم رو هم بالا ببرم مثل علم تئوریم، پس حتما اگه اشتباه یا صحیحی در نظرم بود لطفا بهم بگید و اصلاحش کنید یا بسط بدیدش.
ممنون💚
رامین
۳۰ بهمن ۱۴۰۱درود بر شما🥰👏👏
Kato
۳۰ بهمن ۱۴۰۱تویوتا سکویا با موتور قوی.تر و ظاهر جذاب تر …
و البته اصالت تویوتا
سامان
۳۰ بهمن ۱۴۰۱اصالت فقط جیپ،،جیپ حدود ۸۰ ساله داره کار میکنه،و سلطان آفروده دنیاست و سخت ترین ماشینا برای آفرود ساخته میشن که آمریکا متخصص تو ساختنشون هستن ،تازه جیپ قوی تر از این رو هم داریم😎
Ahmad
۳۰ بهمن ۱۴۰۱کابین بهتر تویوتا و طراحی متناسب تویوتا در مقابل طراحی ناهنجار جیپ باعث شد بتونم از پیشرانه V8 جیپ بگذرم و به تویوتا رای بدم
Ehsan
۳۰ بهمن ۱۴۰۱قطعا جیپ
استفاده از متریال بهتر،سواری بهتر طبق متن،تنفس طبیعی و جیپ بودنش
فروششم اختلاف خیلی زیادی داره با رقیب
جنوب
۳۰ بهمن ۱۴۰۱اووووف باز این سکویا رو دیدم
عجب چیزیه
mohammad
۳۰ بهمن ۱۴۰۱چرا ظرفیت بکسل جیپ بیشتره ؟؟ نکته خیلی مهمی هست و کاراییش برای این ماشینا مهمه و عجیب برام که چرا جیپ ظرفیت بیتشری داره
رامین
۳۰ بهمن ۱۴۰۱با اینکه عاشق شاسی بلندای آمریکایی هستم و جیپ سلطان بلامناضع هست همه جوره ولی اینجا سکویا عالی عمل کرده و خوبه که نسبت به هیچ برندی تعصب بیجا نداشته باشیم اینجا انتخاب معقول تویوتا هست فقط کاش یه وی هشت میداشت
MC20
۳۰ بهمن ۱۴۰۱تویوتا دوست داشتنیه ، شکی نیست … اما این برای عاشق شدن ، کفایت نمیکنه … سکویا کنار گراند واگونیر به نظر من ، مثل جنس High copy میمونه … میشه ساعت ها درون مبلمان واگونیر نشست و هنر طراحی اصیل ارگونومیک رو آموخت ، واقعا چشم نوازه … نمای جلو هم که نیاز به تعریف نداره … برای دهه ها و دهه ها ، سمبل اصالت ، جذابیت و گیرایی است … به نظرم این سگمنت ، سندش به نام آمرکایی هاست …
Alan.r
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ظاهر تویوتا بی شک بهتره کابین هر دو هم عالیه شتاب و مصرف سوخت هم برتری با تویوتاست قدرت ترمز گیری تویوتا هم بهتره ( البته جیپ هم برتری هایی داره مثل ظرفیت بکسل و صندوق بار )
تویوتا انتخاب منه
Peyman.JDM
۳۰ بهمن ۱۴۰۱سکویا
به دلیل طراحی زیباتر چه در داخل و بیرون و همینطور موتور قوی تر
البته که ۹۹ درصد اینجا سلیقه ملاکه چون این دو ماشین خیلی به هم نزدیکن و فقط بستگی داره با کدوم بیشتر حال کنی
ایلیا
۳۰ بهمن ۱۴۰۱انتخابم سکویا
۱.موتور قدرتمند
۲.مصرف سوخت کمتر
۳.شتاب بهتر
۴.قیمت پایه ارزان تر نسبت به رقیبش
علی
۳۰ بهمن ۱۴۰۱تو این سگمنت اول آمریکاییها و دوم هم تویوتا ، ولی من تویوتا را انتخاب میکنم . عشق سوممه!!! بعداز فراری و لامبورگینی
Mehdi TuRbO
۳۰ بهمن ۱۴۰۱اولین بار تو این سگمنت بین یه امریکایی ژاپنی،انتخابم ژاپنیه واقعا این مدل تویوتا همه محاسن داره یه جورایی امریکاییه
قلدر خشن زیبا مکعبی خطوط شکسته
علت انتخابمم طراحی داخلی خیلی بهترش نسبت به جیپ طراحی پشتشم بهتر
مهرانیان
۳۰ بهمن ۱۴۰۱برند جیپ یک محصول پر استهلاک، با قطعات یدکی گران و خدمات پس از فروش افتضاح است. ولی تویوتا نیازی به تعریف نداره. انتخابم 100 بار تویوتاست
❤BMW❤
۳۰ بهمن ۱۴۰۱میون دو تا دلبر …
هر دو عالین
sina
۳۰ بهمن ۱۴۰۱این سکویا از دید من زیباترین تویوتای تاریخ هست.
MASOUD 0099
۳۰ بهمن ۱۴۰۱صد درصد جیپ ۱ تنفس طبیعی ۲کابین لوکس ۳توانایی آفرود سنگین ۴موتور ۸سیلندر ۵جادار
MASOUD 0099
۳۰ بهمن ۱۴۰۱صد درصد جیپ ۱ تنفس طبیعی ۲کابین لوکس ۳توانایی آفرود سنگین ۴موتور ۸سیلندر ۵جادار ۶ سواری نرم
Hadi
۳۰ بهمن ۱۴۰۱اگه ظاهر سکویا مثل جیپ ساده و بی هیجان بود جیپو انتخاب میکردم
اصلا چرا تو ایران و خاورمیانه سکویا نیست و فقط برای آمریکای شمالی تولید میشه حقیقتا سکویا خیلی خوشگلتر از لندکروزه
اینقدر لندکروز تو خیابون زیاده دیگه خز و بی کلاس شده
از تویوتا بعید بود ماشین خوشگل و با ابهت بزنه
به احتمال زیاد طراحیش تو کارخونه ی تویوتا در آمریکا صورت گرفته
روزبه
۳۰ بهمن ۱۴۰۱چرا باید واگونییرو انتخاب کنم واقعا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
OM.01
۳۰ بهمن ۱۴۰۱کامنت ها کمی خنده داره…اول اینکه بنا به ادعای متخصصان مجلات خودرویی که ماهی 100تا خودروی بروز رو تست میکنن واگنییر و گرند واگنییر برترین در کلاس خود هستن.
دوما خوب بودن یه ماشین رو میشه تو آمار فروش بازار آزاد و رقابتی دید. البته آمار فروش دلیل قانع کننده ای برای برتری نیست بیشتر برای محبوبیت هست ولی وقتی ماشینی سالیان سال در بازاری نفروشه حتی نسل جدیدش هم خیلی نفروشه نشون میده اون ماشین یا در حد رقبا نیست یا بنا به دلیلی مردم یه چیز اون ماشینو دوست ندارن و نمیرن بخرنش.
در خصوص دوئل هم باید بگم سکویا جدید خوبه ولی به همون خوبی معایب هم داره که سبب میشه گزینه جذابی نباشه مهمترینش هم فضای صندوق عقب و ردیف عقب هست که برای آمریکایی ها خیلی مهمه و در سکویا زیاد نیست. همچنین مثل اینکه رانندگی و سواری جذابی هم نداره البته من نشستم و متخصصان خودرویی میگن.
در کل من به شخصه واگنییر رو انتخاب میکنم البته با موتور هوریکن V6 توربو که مصرفش کمتره مالیات کمتر میخوره.
اما تو این کلاس من به شخصه اکسپدیشن رو خیلی دوست دارم. تو این کلاس سخت ترین دوراهی برای من اکسپدیشن و واگنییر هستش
homayoun
۳ اسفند ۱۴۰۱علی بخردی که معمولا از کیفیت مونتاژ خودروهای امریکایی شدیدا ایراد میگیره خیلی تحت تاثیر کیفیت مونتاژ گرند واگونیر قرار گرفته بود و میگفت یه سروگردن بالاتر از اسکلید و نویگیتور قرار میگیره اگه واگونیر هم فیتاندفینیشش مثل برادر بزرگتر باشه تو گذر زمان ارزشش رو نشون میده و البته جاداره استلانتیس یه فکری واسه توسعه سیستم خودران واسه کرایسلر بکنه چون داره از فورد و جی ام عقب میفنه که اخیرا بلوکروز و سوپرکروزشون تو آزمایشات عالی ظاهر شدن و لازمه کلاس لوکس اینروزا سیستمهای کمک راننده هست با اینکه خودم از خودران متنفرم.به هرحال عذرمیخوام که زیاده گویی کردم نظرم روی جیپ بزرگوار هستش که بعد از سالها خانواده واگونیر رو زنده کرده و این خیلی قابل احترامه
Amir
۴ فروردین ۱۴۰۳سکویا
عجب طراحی ای 🤌