مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه نوزدهم، شاسیبلندهای میان سایز پرفورمنس، دوئل اول
در ادامهٔ مرحلهٔ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال به گروه جذاب شاسیبلندهای میان سایز پرفورمنس رسیدیم. این گروه خیلی شلوغ نبود و در مرحلهٔ مقدماتی آن تنها هشت خودرو باهم به رقابت پرداختند که از این تعداد چهار شاسیبلند اسپرت شامل دوج دورانگو هلکت، لامبورگینی اوروس، بامو X6 M و مرسدس GLE63 AMG جواز حضور در مرحلهٔ بعدی را دریافت کردند. به دلیل تعداد کم این خودروها، در این گروه مرحلهٔ یکچهارم نهایی نداشتیم و مستقیماً از مقدماتی به نیمهنهایی رسیدیم. آخرین دوئل گروه شاسیبلندهای میان سایز پرفورمنس در مرحلهٔ مقدماتی هم بین دوج دورانگو هلکت و رنجروور اسپرت SVR برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین رنجروور اسپرت SVR و دوج دورانگو هلکت
مجموع آراء: ۱۳۹۸
آراء دوج: ۸۰۵
آراء رنجروور: ۵۹۳
پیروز دوئل: دوج دورانگو هلکت با کسب ۵۷ درصد از کل آراء
دوج دورانگو هلکت
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۲۰
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
واژگونی: سه ستاره
خطر واژگونی: ۲۱.۲ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: یک اسیووی سه ردیفه با بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت، به سریعی چلنجر هلکت ۷۹۷ اسب بخاری، هندلینگی که برای خودرویی با این اندازه بهطور شگفتانگیزی ماهرانه و دقیق است
نقاط منفی: برچسب قیمتی گزاف برای یک دوج، مصرف سوخت وحشتناک، نالههای سوپرشارژر که ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد
چکیده: دورانگو هلکت یک خودروی خانوادگی سه ردیفه است که بهطور باورنکردنی قدرتمند و بهطور شوکهکنندهای سرگرمکننده و جذاب است
مرسدس GLE63 AMG
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۹
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
واژگونی: چهار ستاره
خطر واژگونی: ۱۵.۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۵۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 توئین توربوی عالی، کابین واقعاً لوکس، توانایی منحصربهفرد سیستم تعلیق بادی، سواری بسیار چشمگیر
نقاط منفی: وزن سنگین که پاسخگویی را کاهش میدهد، طراحی نهچندان جالب خصوصاً در نسخهٔ کوپه، مصرف سوخت بالا
چکیده: AMG GLE63 جذابیت و هیجان را به خانوادهٔ مرسدس بنز GLE اضافه کرده است اما رقبای آنها پرفورمنس بهتری را با قیمت کمتر ارائه میکنند
مقایسهٔ مشخصات فنی
دوج دورانگو هلکت | مرسدس GLE63 S | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | سوپرشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۷۱۰ اسب بخار | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۷۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۶ ثانیه | ۳.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۰ ثانیه | ۱۱.۹ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۸۷ جی | ۰.۹۱ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۵۰.۳ متر | ۴۹.۱ متر |
پیست Figure-8 | ۲۵.۰ ثانیه | ۲۵.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۸۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۸.۱ لیتر ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۹۳ لیتر | ۸۵ لیتر |
تولید آلایندگی | ۳۹۷ گرم/کیلومتر | ۳۵۴ گرم/کیلومتر |
وزن | ۲۴۲۰ کیلوگرم | ۲۵۲۵ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۵ به ۴۵ جلو/عقب | ۵۶ به ۴۴ جلو/عقب |
ظرفیت بکسل | ۴۰۰۰ کیلوگرم | ۳۵۰۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۱۰۰ میلیمتر | ۴,۹۵۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۴۳ میلیمتر | ۲,۹۹۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ تا ۱۲۲۰ لیتر | ۹۳۵ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۶ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۸۲,۴۹۰ دلار | ۱۱۵,۰۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
NAVID۰۰۹۸
۸ مرداد ۱۴۰۱کاری به قدرت و مسائل فنی ندارم !
چیزی که دیدم ، کیفیت بسیار پائین متریال دوج دورانگو هست که خودش را در پیمایشهای بالا وِل میکند و اصلاً با بنز قابل مقایسه نیست !
درسته که دوج شخصیت طراحی دلچسب و باجزبهای دارد اما در کیفیت باور کنید حتی در حد کرهایها هم نیستند !
این دوئل به نظر من باطل هست !
ali(chevynova)
۸ مرداد ۱۴۰۱همون دوج تو فروش و محبوبیت نشون داد صحبتهای امثال شما دیگه نخ نما و پوسیده شده
Clean energy (سلام فرمانده)
۸ مرداد ۱۴۰۱آخی توروخدا
هر وقت اسم کیفیت میاد آمریکایی فنا رو سفید میشن
چیزی نیست
میتونین بگین قیمتش کمتره
ماست مالیش کنید
سریع فوری انقلابی
ali(chevynova)
۸ مرداد ۱۴۰۱علاوه بر اونکه قیمتش کمتره
فروشش بیشتر
اونم در بازار باز آمریکا
Clean energy (سلام فرمانده)
۸ مرداد ۱۴۰۱اما گویا که کیفیت نداره ک بوی پلاستیک میاد
باش
ali(chevynova)
۸ مرداد ۱۴۰۱کیفیت میخوای چکار
آمار فروش رو ببین
Clean energy (سلام فرمانده)
۹ مرداد ۱۴۰۱به حق چیزای ندیده و نشنیده😐😐
کیفیت میخوام چیکار؟😐
مثلا من یه ماشین پرفروش داشته باشم یا کم فروش چه فرقی برام داره😐
ولی اگه داخلش با کیفیت باشه…
امان از تعصب بیجا
Reza Waffen SS
۹ مرداد ۱۴۰۱پرایدم فروش بیشتری داره
Reza Waffen SS
۹ مرداد ۱۴۰۱مرسدس GLE63 AMG
Mr Naftalin az roghan abad
۱۰ مرداد ۱۴۰۱نمیدونم ولی خارجی ها اصلا براشون کیفیت مهم نیست توی اس کلاس پلاستیک یک بنده خدایی دیده بود برا من افتضاح بود صداش ولی اون میگفت برای ما مهم نیست، مثلا دوست داری توی پرایدم چرم ناپا و جیر بیارن حالا بله! برای ما ایرانیا چرم داخل ماشین اقتصادی اجباره مثل اینکه. نوید بگیم تویوتا یاریس رو با کابین کاملا چرم ناپای بور وارد کنن با قیمت ۲۰۰ تومن نظرت چیه ؟ توی اکثر ماشینای دنیا حتی از مرسدس و بی ام و هایی که الان ساخته میشن تو ۱۰۰ درصد پلاستیک میبینی مخصوصا اونایی که زیرمجموعه فولکس واگنن مثل آئودی و اینا. من دیدم ویدیو بررسی که میگم مدرک دارم. درضمن اصلا داج دورانگو نباید با مرسدس که لوکسه مقایسه بشه مثله اینه بیایم رولزرویس فانتوم رو با هوندا آکورد مقایسه کنیم😂😂😂 برای کیا جا افتاد؟
ارین صاحب جمعی
۸ مرداد ۱۴۰۱ناموسا تفاوت صنعت امریکا و آلمان میشه تو کابین این دوتا ماشین قشنگ کشف کرد
Carbonado Aventador
۸ مرداد ۱۴۰۱اره تفاوت صنعت امریکا و المانو
تو سرتاپای اسکلاید نویگیتور و گرند واگونیر با GLS و x7 که در برابر اینا مثل اسباب بازی میمونن رو میشه قشنگ کشف کرد
ali(chevynova)
۸ مرداد ۱۴۰۱وقتی پول مفت اضافه میگیره توقع داری ساده باشه داخلش؟
ali(chevynova)
۸ مرداد ۱۴۰۱رای من دوجه
چون مثل بنز شرکت جیلی و بایک سهامدارش نیستن
محمد
۸ مرداد ۱۴۰۱آره حاجی واقعا بنز شرکت چینی و بی هویتی هست شما ببین چلنجر و چارجری که روی پلتفرم ۲۳ سال سال پیش ای کلاس و اس کلاس بنز ساخته میشن دیگه چی هستن
Alan.r
۸ مرداد ۱۴۰۱چه ربطی داره؟
(وقتی هیچ دلیل قانع کنندهای نداری و فقط میخوای یه چیزی گفته باشی)
#تعصب بیخود
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۱در جواب به محمد همون چارجری که میگی قوی ترین و سریع ترین سدان هشت سیلندر جهانه😊
ارین صاحب جمعی
۸ مرداد ۱۴۰۱نه وقتی که دارم ۸۵ هزار دلار میدم پلاستیک باشه توش یک ذره سطح منطق و درک و ببر بالا تعصب بیار پایین
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۱با یه نگاه به مشخصات فنی دوج دورانگو هلکت تفاوت صنعت خودرو آمریکا و آلمان معلوم میشه🙂
ارین صاحب جمعی
۸ مرداد ۱۴۰۱اره اینکه با گشتاور کمتر اسب کمتر وزن بیشتر بازم بنز شتابش بیشتره با وزن بیشتر حداقل تعادل بهتری حفظ میکنه قشنگ داره نشون میده
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۱برعکس گفتی شتاب دوج بهتره شتاب بنز ۳.۸ دوج ۳.۵
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۸ مرداد ۱۴۰۱فقط بنز
یحیا
۸ مرداد ۱۴۰۱الان چطوری رأی بدیم؟
Moon
۸ مرداد ۱۴۰۱اگه دورانگو نصف این قیمت , قیمتش بود بهش رای می دادم ولی با هر عقلی و شعوری 82000 تا برای یه دوج زیاد ، اگه مثلاً کادیلاک بود باز یه چیزی , آخه دوج !
خدا رو شکر این دفعه پدال فروششون رو نزده وگرنه دوباره اون یارو آمریکایی فن میومد میگفت ولی فروششون که یه چیز دیگه ای رو میگه .
ali(chevynova)
۸ مرداد ۱۴۰۱واقعیت تلخه؟؟؟
یارو هم کلمه درستی نیست
بهتره بگی اون راستگو یا حق گو
Moon
۸ مرداد ۱۴۰۱اتفاقا واقعیت ته شیرینی !
جناب علی شوی نوا (ملقب به چوپان راستگو)
به شخصه این ماشین رو یه آمریکایی اصیل نمی دونم چون نه هیبت شاسی بلند فول سایز آمریکایی رو داره نه کیفیت آنچنانی تنها ماشینی که تو گروه کرایسلر لیاقت این رو داره که آمریکایی صداش بزنی چلنجر و بس بقیشون یه مشت بی خاصیت حیف پول.
ماشین های فورد هم همینطور ، ولی همه ی شاسی بلندهای فول سایز GM + کوروت لیاقت این رو دارند که بهشون بگی آمریکایی بقیشون همه اسباب بازی هستند . بلیزر و کامارو و موستانگ و تمام ماشین های لینکلن و فورد و واگینییر ( این یکی خیلی جک ) و … تموم شدن و رفت فقط ازشون یه خاطره مونده . چه بخوای چه نخوای آمریکایی ها تو ماشین سایز متوسط و کوچک به خاطره ها پیوستند
ali(chevynova)
۹ مرداد ۱۴۰۱باشه
به حرفهات فکر میکنم
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۱انتظار داری با قیمت چهل هزار دلار یه ماشین ۷۱۰ اسبی داشته باشی😐
Moon
۸ مرداد ۱۴۰۱موضوع دقیقا همین جاست کی گفته که تو همچین قدرتی رو از یه ماشین اقتصادی بگیری تا قیمتش رو برسونی به یک ماشین لوکس ! این ماشین توانایی رقابت با رقبای هم قیمتش رو نداره آقا جان نداره
Si
۸ مرداد ۱۴۰۱برای دوج زیاده!!!!!!! دوج و پورشه تنها خودرو ساز ها هستن که پولی که در برابر ماشین میدی مفته درسته کابینش به اندازه بنز نیست ولی انجین به تنهایی کل بنز رو میخوره
Erfan
۸ مرداد ۱۴۰۱میشه دقیقا بگید این انجین که میگید کل بنز رو میخوره دقیقا توی کدوم قسمت از بنز برتری داره؟
صفر تا صد که ضعیف تر از بنز.
مسافت ۴۰۰متر ضعیف تر از بنز.
مصرف وحشتناک.
تعصب .
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۱فعلا که شما تعصب داری که یه سرچ نمیکنی اعداد اعلامی کمپانی ها رو ببینی شتاب دوج ۳.۵ بنز ۳.۸
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۱تو بحث مسافت ۴۰۰ متر باز دوج دورانگو هلکت با تایم ۱۱.۵ برتره موتورش هم قویتره حداکثر سرعتش هم بیشتره
Si
۹ مرداد ۱۴۰۱آقا عرفان اگر دوج یه نیش گاز بده کار تمومه ماشین های دوج و پورشه نهایت رانندگی هستن و سوار شدن بر دوج جرات میخواد اینو اگه بری یوتوب تست های رانندگی رو ببینی میدونی چی میگم
Moon
۸ مرداد ۱۴۰۱یعنی دوج رو کنار پورشه گذاشتی « من دیگه هیچ حرفی ندارم »
ali(chevynova)
۹ مرداد ۱۴۰۱از اول هم حرفی نداشتی
Si
۹ مرداد ۱۴۰۱عزیزم برو یکم تحقیق کن دوج و پورشه بالاترین رضایت مشتری رو داره و از همه نظر دوج بینظیره لذت رانندگی دوج رو حتی پورشه هم نداره فقط دوج در حقش بدی شده و سرمایه گذاری نمیکنن وگرنه اگه روش سرمایه گذاری بشه دیگه هیچ کمپانی به گردش هم نمیرسه
سوشیانت
۹ مرداد ۱۴۰۱اگه فکر میکنی دوج حرفی دربرابر پورشه نداره این رو بدون که دوج چارجر هلکت جیل بریک تاپ اسپیدش ۳۲۷ کیلومتر در ساعته ولی پورشه پانامرا ۳۱۵
Clean energy (سلام فرمانده)
۹ مرداد ۱۴۰۱سوشنیانت
و شوی نوا
شما ها بابا هاتون یه ماشین عهد عتیق عامریکایی داشتین و از وقتی بچه بودین با اینا بزرگ شدین فکر کردین خدا عه عامریکا
یارو نمیدونه کلاس بندیا رو بعد میگه نمیخواد تو بگی بهم😂
آخه تو پانامرا رو با دوج مقایسه میکنی؟
پانامرا فقط داخلش کل دوج رو میخوره
پورشه فقط مهندسیش و افتخاراتش کل دوجو حریفه
شما تاپ اسپید میخوای چیکار هوشمند؟
تو بوگاتی هم داشته باشی توی یه اتوبان با محدودیت سرعت با یه پراید یکی هستی
چون (به فرض مثال) شما فقط پیتونی ۱۲۰ تا بری اون ۱۲۰ بره تو ام ۱۲۰ میری پس سرعتتون یکیه (بر طبق منطق فیزیک پایه که ایشالا سنت میرسه بلد باشی)
شما مگه بخوای بری تو اتوبانای همون کشوری که هیتش میکنی که بتونی به تاپ اسپید این ماشین برسی
که اونم دو دیقه رو تاپ اسپیدی بنزین تموم میکنی باید بری بنزین بزنی
البته شاید مثل یه شخص دیگه به نفت وصلی کلا (بعید نیست)
اون شتابای سریعم که میگی یه آسفالت عادی نیست
یه چیز چسبناکه که همه تون از دم عاشقشین و از کل خودرو یه ۴۰۰ پترو در نظر دارین
بقیه براتون پشمه
چرا؟ چون آمریکا جوووون اوله توش
بعد جالبه
فروشو برای خرید ملاک میزاره
اگر ضعیف بود میگفت این چیز مهمی نیست
کلا هرجا هرچی به نفعه میگین
همه هم از دم تعصبی
ماشالا یکی دو تا نیستین
عین ویروس تعصب در حال افزایشه😐
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۱قطعا دوج دورانگو هلکت رو انتخاب می کنم اول اینکه چون شتاب بهتری داره شتاب بنز ۳.۸ شتاب دوج ۳.۵ موتور قدرتمند تری هم داره حداکثر سرعتش هم بیشتره
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۱اعدادی که گفتم بر اساس اعلام کمپانی های بنز و دوج بود و قطعا از اعداد این جدول معتبر تره
Porsche 911
۹ مرداد ۱۴۰۱چقدر واقعا سطح درک و منطق بالاست
یعنی چیزی که شما از یک شاسی بلند حالا چه کراس اور چه SUV شتاب و تاپ اسپیده؟
البته شما ملاکتون اینها باشه اصلا مهم نیست چون خریداری که میخواد بخره میدونه چی میخواد
ربطی هم به آمار فروش نداره
توی بازار آمریکا ماشین با هیبت بزرگ بیشتر میپسندن
دورانگو انتخاب خوبیه
کسی هم شاسی بلند لوکس و پرفورمنس میخواد مرسدس یا بقیه رو میخره
حالا قیمتش هم بالاتر هست بالاخره خریدار خودش رو پیدا میکنه
دیگه چیزی که نمیشه کتمان کرد این هست که دوج کیفیت رقبا رو نداره و اگه بخواد روی کیفیت کار کنه هم قیمت رقبا میشه
موتور خیلی خوبی داره و اون اصل شاسی بلند ها که راحتی و کیفیت مطلوب رو میخواد نداره نسبت به رقبا
Mad.z.Max
۸ مرداد ۱۴۰۱ماشالا دورنگوووو
اصن مخوفه ظاهرش
امیر
۸ مرداد ۱۴۰۱دوج دورانگو همیشه بین سگمنت های مختلف سردرگم بوده
چون هیچ شاسی بلند دیگه ای نیس که هم پرفورمنس بالا باشه هم لوکس نباشه و حتی برندش هم جز برندهای لوکس نباشه! در نتیجه قیاس با مرسدس و رنجرور( دوئل قبلی) بی انصافی در حق دورانگوس، البته ک در دوئل با رنج روور برنده شد!
بنظرم مرسدس در مقابل ۳۰هزار دلار گرانتر، ارزش نداره ، مخصوصا وقتی پرفورمنس بسیار نزدیکه و حتی در بعضی موارد مرسدس کمبودهایی داره (تایم پیست جفتشون یکیه!)
مازیار
۸ مرداد ۱۴۰۱با قدرت و گشتاور بیشتر و وزن کمتر تو همه فاکتورها داج عقب تره فقط تایم پیست برابر
اونوقت مرسدس کمبودهایی داره؟
مواردی که علیرغم وزن بیشتر و قدرت کمتر بنز برتری داره میگین نزدیکه و یه مورد که برابر هستن میگین بنز کمبود داره؟
چه مظلوم واقع شد بنز
البته که پرفورمنس تو اس یو وی ملاک مهمی نیست
اما چون اشاره خودتون بود عرض کردم
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۱دوج دورانگو هلکت هم تو شتاب هم تو قدرت موتور هم تو حداکثر سرعت از بنز جلو تره بعد شما میگی عقب تره😐
مازیار
۸ مرداد ۱۴۰۱فکر میکردم فقط یانکی هست که اعداد و ارقام مخصوص خودش رو داره
ضمنا من به منظور علی که پرفورمنس بود اشاره کردم که اتفاقا داج با قدرت بیشتر پرفورمنس کمتری ارائه میده
سوشیانت
۹ مرداد ۱۴۰۱کی گفته ملاک نیست؟؟ در ضمن اگه به تست بودن باشه موتورترند شتاب بنز رو ۳.۶ و هلکت رو ۳.۴ گفته به خاطر همین اختلاف نظر ها اعداد کمپانی ها مهم تره بعدش کمپانی ها هم از رو هوا حرف نمیزنن
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۱اعداد و ارقام من مخصوص خودم نیست اعداد اعلامی دوج و بنز هست یکم تحقیق کنی بد نیست شتاب دوج ۳.۵ بنز ۳.۸
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۹ مرداد ۱۴۰۱بابا محقق نکشیمون اعلامی کارخانه ملاک نیست تست شده ملاک
meysam
۸ مرداد ۱۴۰۱از دوج نمیتونم بگذرم
حتی اگه مرسدس یا باقی رقبا خیلی حرفا برای گفتن داشته باشن
امین
۸ مرداد ۱۴۰۱دقیقا، مخصوصا وقتی پای دورانگوی هلکت درمیون باشه
امین
۸ مرداد ۱۴۰۱ناله های سوپرشارژر، این جمله با روح و روان آدم بازی میکنه.باید عاشق باشی تا داج رو انتخاب کنی
JDM lover
۸ مرداد ۱۴۰۱دوج انتخابمه ، قدرت بیشتر ، گشتاور بیشتر ، ظرفیت یدک کشی بیشتر ، قیمت پایینتر و موتور v8 سوپرشارژر با اون ناله ی جذاب
HesamS500
۸ مرداد ۱۴۰۱به نظرم دوج ارزش خرید بیشتری داره
ولی از اون طرف هم نمیتونم از کابین مرسدس بگذرم پس انتخابم مرسدس
AMIN (M.A.S)
۸ مرداد ۱۴۰۱تایم یک چهارم مایل دورانگو چرا 12.0 ثانیه هست؟
معمولا تو محدوده 11 ثانیه تایم میزنه
برچسب قیمتی گزاف برای یک دوج؟
همین الان هلکت ردای جیل بریک و سوپر استوک قیمتشون از اون موقع دورانگو هلکت بیشتره بعد برچسب گزاف؟
دورانگو هم مثل اکثر شاسی بلندای پرفورمنس عملا کراس اووره
اما از نظر کاربردی بودن از بقیه کراس اوورا جلو تره
فضای زیاد قابلیت یدک کشی بالا و حدود 4 تنی و سه ردیفه بودن
اما کاش نسل بعدیش به صورت بدنه روی فریم رو پلت فرم DT ساخته بشه به نظرم SUV بودنش مهمتره تا پرفورمنس بودن
نسل اول و دومش به صورت بدنه روی فریم ساخته میشدن و ساختارشون با پیکاپ داج داکوتا یکی بود
برای این نسل سوم ساختارش WK2 با مرسدس مشابه بود و توانایی افرودش بد نیست اما اصلا قابل قیاس با رقباش نیست
صرفا در حد خودش و یه کراس اوور بد نیست
در نهایت هم هرچند به دورانگو رای دادم اما به نظرم وقتی هلکت چلنجر هست نیازی به دورانگو هلکت نیست
مگر به خاطر تولید محدود بودن و کاربردش
Alan.r
۸ مرداد ۱۴۰۱مرسدس قشنگ تره کابین به مراتب بهتر و لوکستری داره پرفورمنس بهتری داره مصرف سوختشم خیلی کمتره ایمن تره و ترمز های بهتری هم داره
پس ۱۰۰ درصد GLE
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۱چه جوری حساب کردی میگی پرفورمنس بنز بهتره😂
Erfan
۸ مرداد ۱۴۰۱شما چجوری حساب کردی میگی پرفورمنس بنز خوب نیست؟
صفر تا صد کمتری داره که نداره.
شتاب کمتری داره که نداره.
مسافت ۴۰۰متر رو به دوج باخته که نباخته.
مصرف کمتری نداره که داره.
کابین جذاب و با کیفیت تری نداره که داره.
و واقعا در اروپا و آمریکا اختلاف مصرف حدود ۴لیتری خیلی زیاده از نظر هزینه.
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۱مسافت ۴۰۰ متر دوج ۱۱.۵ هست و از بنز برتره صفرتاصدش هم ۳.۵ هست و باز هم از ۳.۸ بنز برتره حداکثر سرعتش هم بیشتره موتورش هم قوی تره یکم تحقیق کنید
Mohammad.2005
۸ مرداد ۱۴۰۱با طراحی gle اصلا حال نمی کنم .
دورانگو هم سواری اسپرت تری داره و به اندازه کافی هم راحت هست . اختلاف قیمت هم خیلی برای من توجیهی نداشت . پس به دورانگو رای دادم
M83
۸ مرداد ۱۴۰۱نویسنده نقاط مثبت و منفیو یجوری نوشته بود
گفتم الان دوج میزنه بالا
Yasin
۸ مرداد ۱۴۰۱دوراهی خیلی سختیه
ولی مرسدس انتخابم هست
کیفیت بنز یهچیز دیگهست
رامتین
۸ مرداد ۱۴۰۱انتخاب من هم GLE. البته نسخه لوکس GLE با افزایش بیست سانتی در طول، میشه GLS که دیگه اون محشره. ارتفاع GLE و GLS تقریبا برابره و حدود 180 سانت.
دکتر
۸ مرداد ۱۴۰۱اونی که اینجا دورانگو رو انتخاب کرده،اگه بش حق انتخاب بدن یکیو برداره برا خودش،قطعا مرسدس و انتخاب میکنه😂 مرسدس یک خودروی لوکس و پرمیوم هست،دورانگو ی خودروی کاملا معمولی که حالا ی موتور هلکتم انداختن روش!
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۱نه من اگه پولش رو هم داشته باشم دورانگو رو انتخاب میکنم
Clean energy (سلام فرمانده)
۸ مرداد ۱۴۰۱اینجا
اگه بحث منطقی باشه
بنز بهتره
شتابش بهتره
مصرفش خیلی کمتره😐😐
داخلی هم که نا گفته هم پیداست وضع رقیب چطوریه
ترمزاشم بهتره
از اون طرف قیمت و ظرفیت بکسل و شاید فضای بار دوج بهتره فقط
قطعا بنز کاربردی تره
سوشیانت
۸ مرداد ۱۴۰۱شتاب بنز ۳.۸ دوج ۳.۵ پس شتاب دوج بهتره
Clean energy (سلام فرمانده)
۸ مرداد ۱۴۰۱پس جدول چر.ت میگه؟
Porsche 911
۹ مرداد ۱۴۰۱جدول چرت نمیگه دوستمون تایم اعلامی مرسدس رو میاره در برابره تایم ثبت شده
یبار میگه دوج ۱۱ میزنه
بعد میگه اعلامی کارخونه رو میگم
اگه اینطوریه GLE بعضی اوقات ۳.۳ هم زده
ولی مهم نیست
چون شتاب ملاک خریدار برای این سبک خودرو ها نیست
این اعداد روی شاسی بلند برای وسوسه کردن هستن بجز یه موارد استثنایی
سوشیانت
۹ مرداد ۱۴۰۱بله دوست عزیز جدول چر.ت میگه اعدادی که من میگم اعداد اعلامی کمپانی های دوج و بنز هست که از این جدول معتبر تره
یوسفی
۸ مرداد ۱۴۰۱با توجه به فاصله قیمت دوج انتخاب من است
پاینده باشید
Saman
۸ مرداد ۱۴۰۱قطعا داج حتی با قیمت برابر این سگمنت و میدان فقط شایسته ماشینهای مردونست یعنی داج. جیلی بنز خیلی کار داره که جذابیت داج رو ارائه کنه و از نظر طراحی هم اصلا در حدواندازه داج نیست.
ali(chevynova)
۹ مرداد ۱۴۰۱حرف حساب👌
viper2
۹ مرداد ۱۴۰۱big like
ساسان
۹ مرداد ۱۴۰۱ی مسئله ای ک هست حسیه ک ی ماشین میتونه به رانندش بده که مسلما دورانگو بی چون چرا سرتره وسلام
Ali darai
۲۵ شهریور ۱۴۰۱دورانگو یک SUV تمام عیار هست و از همه لحاظ از بنز سر هیت