هرچند بسیاری از شاسیبلندها خودروهایی آرام و کاربردی برای استفادههای خانوادگی هستند اما برخی از آنها نیز با استفاده از پیشرانههای قدرتمند و پرسروصدا، هیجان بیشتری را به این ترکیب اضافه میکنند. در اینجا دو نمونه از این شاسیبلندها را داریم که هردو از موتورهای V8 سوپرشارژ استفاده میکنند. از آمریکا، دوج دورانگو هلکت به میدان آمده تا با لندروور دیفندر V8 بریتانیایی به رقابت بپردازد اما آیا دیفندر سوپرشارژ میتواند حریف قدرتمند آمریکایی را مغلوب کند؟ بیایید ببینیم.
دورانگو هلکت یک شاسیبلند پرفورمنس بسیار خاص است زیرا تنها ۲۰۰۰ دستگاه از آن فقط با مدل ۲۰۲۱ ساخته شد. زیر کاپوت این ماشین همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت قرار گرفته است که در اینجا ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیروگاه قدرتمند به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است تا نیروی خود را به سامانهٔ چهارچرخ محرک مخصوص پرفورمنس تحویل دهد که از جیپ ترکهاوک گرفته شده است. به لطف این ترکیب، دورانگو با وجود وزن ۲.۴ تنی ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
از سوی دیگر، دیفندر V8 را داریم که در حال حاضر سریعترین نسخهٔ این خودرو روی جاده محسوب میشود اما همچنان تواناییهای آفرود چشمگیری را هم ارائه میکند. این شاسیبلند بریتانیایی از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ آشنای جگوار-لندروور استفاده میکند که ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این یعنی دیفندر به میزان قابلتوجهی از دورانگو ضعیفتر است درحالیکه از سوی دیگر، با وزن ۲۶۰۰ کیلوگرمی، حدود ۲۰۰ کیلوگرم هم سنگینتر هست.
بنابراین، روی کاغذ به نظر میرسد دیفندر V8 در برابر دورانگو هلکت شانسی نداشته باشد اما آیا در شرایط واقعی هم همینطور خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
دوج دورانگو هلکت | لندروور دیفندر V8 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۷۱۰ اسب بخار | ۵۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۸۷۰ نیوتن متر | ۶۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۴۲۰ کیلوگرم | ۲۶۰۰ کیلوگرم |
قیمت | ۸۲,۵۹۰ دلار | ۱۰۹,۰۵۰ دلار |
F22RAPTOR
۲۹ خرداد ۱۴۰۱جدا ازین مدل هلکت
یه دورانگو با موتور ۵.۷ لیتری خیلی حال میده
کم خرج و نرم
Reza Waffen SS
۲۹ خرداد ۱۴۰۱حرفاتون درست ولی دیفندر خدای آفروده مسیری نیست که دیفندر توش گیر کنه
ممد ژانگولر
۲۹ خرداد ۱۴۰۱دورانگو انگاری کره میمالی به نونت چه حسی میده دقیقا ناکس به همین روونی و راحتی برد
رنگ دورانگوهه چقدر خاصه!!!
جون میده کادو بدی به دوست دوخترات با هم سوارش بشن
ولی خارج از شتاب و سبقتو اینا من باز بیشتر عاشق دیفندر شدم
کلا یک چیز دیگست با تمام مشکلات و خرابیهای مکرری که مشتریان اعلام کردن و بالاترین عدم رضایت کیفیت داشته ولی من عاشقشم . دیفندر از گذشته بگیر تا شایدم آینده هواداراش فراموشش نمیکنن انقدر که دوست داشتنیه
HamiD
۲۹ خرداد ۱۴۰۱دوست دخترات ؟!
😂 داش چقدر کم اشتهایی
ممد ژانگولر
۲۹ خرداد ۱۴۰۱نه داداش حمید زیاد اهلش نیستم
من عشقم cb1300 بزارم گوشه اتاقم فقط نگاش کنم
Nima
۲۹ خرداد ۱۴۰۱دوتا نکته
۱. عجب صدایى داشت سوپرشارژاشون
۲. راننده دورانگو خیلى ریلکس بود😂
هیچکس
۲۹ خرداد ۱۴۰۱کاری بس عبث و بیهوده
چرا باید بین دوتا ماشین با این همه اختلاف در قدرت و وزن درگ برگزار بشه؟؟؟
JDM lover
۲۹ خرداد ۱۴۰۱چرا دیگه این موتورو روی دورانگو نمیزاره دوج ؟؟ چه مشکلی داره؟؟
mahdi-es17
۲۹ خرداد ۱۴۰۱مگه ادم بیکار 20هزار دلار پولش دور بریزه🤤عشق کردم با صداش
پدرام
۲۹ خرداد ۱۴۰۱هر دو استیل گنگ
Porsche 911
۲۹ خرداد ۱۴۰۱در پاسخ به اونی که خریدن دیفندر رو دور ریختن پول میدونه باید بگم که اینا در اصل معیار ساختشون متفاوته
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۹ خرداد ۱۴۰۱دیفندر با این انجین ذاتاً آمریکایی واقعا دل ربا هستش ولی داج دورانگو هلکت خوده جهندم هستش
دانیال_Surrey،England
۲۹ خرداد ۱۴۰۱از سن و سالت خجالت بکش این همه خالی بندی برای چیه واقعا؟؟؟
کجا گفته این موتور آمریکاییه به جز چهارتا نشریه مس ت؟؟
کار این موتور از اواخر دهه ی 80 شروع شد و طراحی و مهندسیش با جگوار بود.
کلا 8 سال و نزدیک 170 میلیون دلار روش گذاشتن تا به نسخه نهایی برسه.
جگوارم چون اون زمان خصوصی اداره میشد هزینه ها براش صرف نداشت و فورد به عنوان سرمایه گذار وارد کار شد.
همین.
ARMAN
۲۹ خرداد ۱۴۰۱آمریکا استاد ساخت ماشین قدرتمند با قیمت واقعا مناسب و کیفیت قابله قبول