هرچند کراساوورهای الکتریکی قدرتمند این روزها پرفورمنس شگفتانگیزی را به نمایش میگذارند اما شاسیبلندهای بنزینی با پیشرانههای V8 بزرگ و هیولایی نیز بسیار سریع هستند. در ویدئوی جدید تراتل هاوس دو نمونه از این خودروها یعنی دوج دورانگو هلکت و کادیلاک اسکالید V برای برگزاری مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار گرفتهاند. در سینهٔ این دو شاسیبلند قدرتمند آمریکایی پیشرانههای ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ پنهان شده است ولی بااینحال، اعداد و ارقام آنها متفاوت هستند.
پیشرانهٔ هلکت ۷۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه اسکالید با ۶۸۲ اسب بخار، نیروی کمتری دارد. البته گشتاور ۸۸۵ نیوتن متری پیشرانهٔ کادیلاک از ۸۷۵ نیوتن متر دورانگو بیشتر است اما این اختلاف چندان قابلتوجه نخواهد بود. علاوه بر این، اسکالید با وزن ۲۸۲۰ کیلوگرمی، به میزان قابلتوجهی از دوج که ۲۵۹۰ کیلوگرم وزن دارد سنگینتر است. انتقال نیروی این موتورهای قدرتمند هم در دوج توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و در کادیلاک ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
در مسابقهٔ اول، دوج به لطف وزن کمتر و قدرت بیشتر، برتری بزرگی نسبت به رقیب هموطن کسب کرد. دورانگو قبل از آنکه کادیلاک بتواند آن مکعب سنگین روی شاسی نردبانی را تکان دهد، کاملاً فاصله میگیرد. در این درگ، قدرت کمتر و وزن بیشتر کادیلاک به شکست آن انجامید. مسابقهٔ دوم که در حالت رولینگ آغاز شد، نزدیکتر بود اما بازهم دوج از کادیلاک فاصله گرفت و اسکالید نتوانست همپای رقیب پیش برود. مسابقهٔ آخر اما جالبتر بود زیرا پنج شخص بالغ تمام صندلیهای دورانگو را پر کردند تا شانسی به اسکالید بدهند اما این کار هم تأثیری نداشت و شاسیبلند پرفورمنس کادیلاک همچنان فقط میتوانست چراغهای عقب دورانگو را ببیند.
این روزها شاسیبلندهای پرفورمنس بسیار متداول شده و بین خریداران از همیشه محبوبتر هستند. این خودروها که ۵۰۰، ۶۰۰ و ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارند، گزینهها و انتخابهای متعددی را پیش روی خریداران قرار میدهند. در بین دو خودروی اینجا نیز ممکن است دوج بهاندازهٔ کادیلاک لوکس نباشد و تکنولوژی و امکاناتی در حد آن نداشته باشد اما دورانگو به میزان قابلتوجهی ارزانتر است و در ۴۰۰ متر هم سریعتر خواهد بود.
مقایسه مشخصات فنی
دوج دورانگو هلکت | کادیلاک اسکالید V | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۷۱۰ اسب بخار | ۶۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۷۵ نیوتن متر | ۸۸۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۵۹۰ کیلوگرم | ۲۸۲۰ کیلوگرم |
قیمت | ۹۲,۷۸۰ دلار | ۱۵۲,۴۹۰ دلار |
MILADZM
۲۰ آبان ۱۴۰۱دوتاشون عشقن و بینظیر از هر لحاظ
اما خب من قطعا دورانگو رو یکم فقط یکم بیشتر از اسکلید دوس دارم
واقعا حیفه داج
حیفه هلکت
نکنید این کار رو باهاش
انجین هلکت رو هر ماشینی سوار شد چیزی جز رکورد نزد
فقط تصور کنید یکم از پول های خود داج صرف خودش میشد و پولش رو نمیخوردن
محصولاتش رو بروز رسانی میکرد و نسل جدیدشون رو میداد بیرون
شک ندارم توی هر سگمنت که وارد میشد مشتری براش کیلومتر ها صف میبست و قطعا راحت میتونست بازار رو قبضه کنه و روی یه نوک انگشتش بچرخونه
اما حالا باید به خاطر عقده گشایی یه عده فاشیست ایتالیایی بره کنار …
رضا
۲۰ آبان ۱۴۰۱با قوانین آلایندگی و فشار دولت ها راهی جز این نیست .
فقط داج نیست
بنز ، ب ام و ، آئودی و … روزگاری محصولات عملکرد بالاشون ده سیلندر و هشت سیلندر بودن ، الان دارن به سمت شیش سیلندر و حتی چهار سیلندر و هیبرید میرن .
MILADZM
۲۰ آبان ۱۴۰۱این موضوع هیچ ربطی به قوانین آلایندگی نداره
همین انجین های داج رو یکم بهینه ش کنی از ۴ سیلندر های بی ام و و بنز کمتر میسوزونه.
حتی همین الانش هم انجین 5.7 لیتری همی داج از انجین ۲ لیتری بی ام و 528 ها کمتر بنزین مصرف میکنه .
این مسئله دلایل علمی داره که قبلا گفتم
ابن وسط پول های داج و رم رو خوردن همین
پس فلسفه بافی نکنیم .
Payfast
۲۰ آبان ۱۴۰۱شما خودت سلطان فلسفه ای جون دل
رضا
۲۰ آبان ۱۴۰۱چارجر با موتور 5.7 هشت سیلندر 370 اسب تولید میکنه ، بنزe450 هم همینطور .
چاجر ترکیبی 12.5 لیتر در هر صد کیلومتر میسوزه
ولی e کلاس شیش سیلندر 9.5 لیتر میسوزه (البته بنز 4matic هست و احتمالا روی مصرف سوخت تاثیر منفی هم گذاشته ! )
MILADZM
۲۰ آبان ۱۴۰۱جناب رضا
مشکل اینجاست که شما به اعداد و ارقام آرمانی و تقریبا تخیلی سازمان های گوناگون مثل EPA و کاتولوگ شرکت دلخوش کرده اید
دنیای واقعی با دنیای ارقام و اعداد کارخانه و … خیلی فرق داره .
از طرفی شیوه اندازه گیری مصرف سوخت این سازمان ها خیلی متفاوته و همخونی کمی با رانندگی یک فرد در دنیای واقعی داره .
شما به هر ماشینی یکم فشار بیاری راحت دو برابر اون عدد اعلامی رو میسوزونه .
حالا این وسط خیلی وقتا توی رانندگی شهری مجبوری نیستی به اون انجین پوشراد همی 5.7 فشار بیاری
بنا به کارکتر این انجین که قبلا توضیح دادم .
موتور های همی خیلی پربازده تر از اون چیزی هستن که فکر میکنی
رضا
۲۰ آبان ۱۴۰۱در صورتی میتونستید به فشار آوردن اشاره کنید که ماشینی من اسم بردم توان کمتری داشت و شما نیاز داشتین بیشتر گاز بدین .
ولی موتور E450 از نظر توان مشابه همی هست !
رضا
۲۰ آبان ۱۴۰۱من همی رو واقعا دوست دارم و بنظرم از بهترین موتورهای درونسوز تاریخ خودروسازی هست .
اما باور دارم کوچک شدن موتور ها و در نهایت الکتریکی شدن در بسیاری از شرایط و کاربردها حرکت درست و رو به جلویی هست
MILADZM
۲۰ آبان ۱۴۰۱یه نکته هم بگم راجب مصرف این انجین ۵.۷ لیتری
کلا انجین های همی و در کل انجین های پوشراد پیک گشتاور رو از دور بسیار پایین تری نسبت به انجین های dohc در اختیار راندده میزارن
و البته پیک گشتاور هم در انجین های پوشراد در بازه دور موتور خیلی وسیع تری نسبت به انجین های دیگه در دسترس قرار میگیره .
این باعث میشه معمولا توی رانندگی شهری و معمولی راننده خیلی روی پدال گاز فشار نیاره و با همون گشتاور دور موتور پایین کارش راه بیفته و در نتیجه مصرف پایین بمونه
البته سیستم غیر فعال کردن سیلندر ها هم اینجا به کمک داج میاد که بیشتر اوضاع رو بهتر کنن
از اون طرف بی ام و چون انجین کم حجمی داره که به واسطه سیستم توربو میتونه قدرت و گشتاور خوبی در اختیار بزاره
راننده ناخودآگاه مجبوره برای دستیابی به پرفورمنس مورد نظر بیشتر به پدال گاز فشار بیاره تا توربو وارد مدار بشه و ماشین جون بگیره که نتیجه ای جز بالا رفتن مصرف سوخت نداره .
واقعا انجین های همی حیف شدن
بر خلاف تصور عموم خیلی راندمان خوبی داشتن
میتونستن تا آخرین لحظات حیات بنزینی ها دوام بیارن و نفس بکشن اما حیف …
این دقیقا کامنت خودمه زیر پست تبلیغ داج که کپی ش کردم اینجا
آقا رضا اگه با دقت بخونیش جواب سوالت رو میگیری
موضوع مهم گشتاوره و اینکه اون گشتاور در چه دور موتوری به دست میاد و در چه بازه ای از دور موتور در دسترسه موضوعی مهم تر .
رضا
۲۰ آبان ۱۴۰۱میلاد جان همینجا نمودار گشتاور همی 5.7 با موتور همین e450 که گفتم رو با هم بررسی کنیم
(این اعداد که میگم تقریبی هست و دور موتور صدتایی بالا و پایین میشه )
همی تقریبا از دور 1500 گشتاور نزدیک به 325 پوند فوت رو میده اما بنز در این دور تقریبا 350 پوند فوت که نشون میده حتی در دور پایین و شروع حرکت برتری داره .
با رسیدن دور به 1700-1800 گشتاور بنز به حداکثر یعنی تقریبا 370 پوند فوت میرسه تا نزدیک به دور 5000 هم افت نمیکنه . بعد از این این دور تا حداکثر دور که تقریبا 6500 باشه گشتاور به مقدار تقریبی 260 افت میکنه .
حالا همی ! تا دور 2500 به 350 پوند فوت نمیرسه (گشتاوری که بنز در دور 1500 میداد) و باید به بیش از دور 4000 برسه تا تقریبا 380 پوند فوت گشتاور بده . از 4500 تا 5500 هم افت میکنه و به تقریبا 300 میرسه .
پس مشخص شد اصلا به اون شکل که شما میگید نیست . با یک موتور با مهندسی ضعیف طرف نیستیم که تا دور سه هزارتا توربو وارد مدار نشه و جون نداشته باشه !
با یه جستجو خودتون نمودارها رو بررسی کنید و مطمئن بشید .
میلاد عزیز خود من اسم توربو و … میاد تنم میلرزه ! منم عاشق همی هستم و بنظرم لیاقت زنده موندن رو تا سالها داره .
ولی …
گاهی نیازه با جریان همراه شد و حرکت کرد . هر قدر هم خوب و بینقص باشی با ثابت و راکد موندن از رقبا عقب میمونی .
برای همین e کلاس که با چارجر مقایسه کردم ، با تمام وجود باور دارم بهترین و بینقص ترین فرمول برای این ماشین اتاق W124 بود و دوست داشتم بنز تا همین امروز با همون سبک نسل های جدید e کلاس رو بسازه . و مطمئن هستم اگر چنین بود ماشین بینظیری میشد .
اما حقیقت این هست که با این کار نه در اوج بلکه در بدترین شرایط بنز و کپل فوقالعادش شکست میخوردن .
جریان و ترند روز رو نمیشه کاری کرد . نمیشه بدون تغییر موند هر قدر هم که بینظیر باشی .
با تمام وجود داج و همی رو دوس دارم ولی تغییر نیازه …
MILADZM
۲۱ آبان ۱۴۰۱ممنون آقا رضا بابت کامنت پر محتوا 👍👍
ولی خب دیگه این حرفا فایده نداره موتور هلکت چراغ تولیدش در سال ۲۰۲۳ برای همیشه خاموش میشه .
مازیار
۲۰ آبان ۱۴۰۱نمیتونی ادعا کنی که بیشتر از مدیران و کارشناسان اون کمپانی نگران سرمایه شون هستی و بیشتر از اونها به اوضاع بازار و جبر زمانه آگاهی داری
اما میتونی علاقمند به بازی با کلماتی چون فاشیسم و نازیسم و جوسازی های بیهوده باشی
MILADZM
۲۰ آبان ۱۴۰۱دوست عزیز جناب مازیار
اولا شما هر جور میخوای میتونی در مورد من فکر کنی
در مورد نگرانی در مورد سرمایه هم متاسفانه شما هنوز معنی طرفدار رو متوجه نمیشید
اولین بار توی شهرمون یدونه چلنجر سیاه رنگ دیدم
که به فیس بعد از ۲۰۱۵ فیس لیفت شده بود
از اون موقع عاشق و دلباخته داج شدم
الان مثلا یکی میاد از یه تیم فوتبال دفاع میکنه میگه حیف که سرمایه اون تیم رو هدر دادن مثلا رونالدو رو خریدن
میتونستن چند تا بازیکن جوان بخرن
یا برعکس این حرف
مثلا بیایم بگیم تو بیشتر از مدیران باشگاه میدونی ؟
پس داداش دور نگیر اینجا یه سایته من هم نظرم رو میگم و هیچ کس هم نمیتونه تعیین تکلیف کنه کی چه کلمه ای به کار ببره چه کلمه ای به کار نبره
از کلماتی هم که استفاده میکنم براش استدلال دارم
ایتالیا از قدیم مظهر و خاستگاه فاشیسم بوده و هست و خواهد بود و فایسم ایتالیایی هم برا خودش یه مکتبه .
حالا اگه این کلمات و حرف ها رو دوس نداری مشکل خودته کامنتامو رو نخون خوشحال هم میشم
بسلامت
مازیار
۲۰ آبان ۱۴۰۱چون طرفدار دوآتشه هستی و با دیدنش غش و ضعف میکنی؟
اینه استدلال شما؟
میخوام هرگزم به اون درک نرسم
همش مال شما
هشتاد سال بعد جنگ اونم تو یه سایت خودرویی :
ایتالیا همیشه مرکز فاشیسم بوده😅
مازیار
۲۰ آبان ۱۴۰۱😅اونوقت رو چه حسابی فکر کردی میتونی به دیگران ادب یاد بدی؟
نکنه چون عاشق فرهنگ استیک چرب با آبجو و زدوخورد توی بار هستی؟
ببین پسرجان باور کن به چشم همون عموترامپ عزیزت من و شما هیچ فرقی نداریم، هردو یه تروریست خاورمیانه ای هستیم که حتی لایق پا گذاشتن به کشورش ندونسته و همون اول زمامداریش دستور منعش رو صادر کرده
پس بالاسر قبر خالی گریه نکن
MILADZM
۲۰ آبان ۱۴۰۱ایشون کارش فقط تیکه انداختن به ماشین های آمریکایی هست
بعد ما هم بیشتر اوقات هیچی بهش نمیگیم
اما امان از روزی که یه آمریکایی باز بیاد عین خودش به اروپایی ها تیکه بندازه
این آقا میشه مدافع حقوق بشر
برای بقیه خط قرمز و محدوده تعیین تکلیف میکنه
دو سه بار هم قبلا این کار رو برای شخص من کرده
ولی من از کنارش گذر کرده بودم
این سایت دبیر داره
سر دبیر داره
کلی تبم تحریریه داره
اگه فقط یه کلمه توی کامنت به کار بره که از قوانین و حریم سایت تخطی محسوب بشه در این صورت کامنت حذف یا سانسور میشه
نیازی به مامور لباس شخصی مثل جناب مازیار نیس که حریم واسه بقیه تعیین کنه .
دوست عزیز شما هم مثل من یه کاربر ساده هستی نه بیشتر نه کمتر .
مازیار
۲۰ آبان ۱۴۰۱آقای میلاد
اینجا محل تبادل نظر هست
شما یه کامنت میزاری میانگین پنجاه تا مخالف میگیری اما پنجاه نفر نمیان علت مخالفت خودشون رو بگن
من هم مثل بقیه شاید به یک درصد کامنت های شما واکنش نشون داده باشم
راجع به تیکه انداختن هم هرگز به پای شما که از هر قاره یه مورد برای هیت داری نخواهم رسید خاطرجمع باش
MILADZM
۲۰ آبان ۱۴۰۱داستون واقعا فکر میکنی من نمیدونم تو همون کاربر ” وجدان جاپن ” خودروبانک هستی ؟
datsun
۲۱ آبان ۱۴۰۱من مثل تو نیستم با هزار اکانت فیک جوابت رو دادم متأسفانه پدال حذف کرد
MILADZM
۲۱ آبان ۱۴۰۱تو اگه جواب دادن بلد بودی که اینقد توی بحث کم نمیاوردی
داستون / وجدان جاپن
حرفات فرقی به حالم نمیکنه برام خنثی هست
خیلی ضعیفی یکم روی خودت کار کن
زود پا پس میکشی
در بهترین حالت فقط یدونه یا اگه خیلی به خودت فشار بیاری دو تا ریپلای بعدش د فرار
قوی باش
تو شروع کن من تا آخرش هستم
Reza Waffen SS
۲۰ آبان ۱۴۰۱کادیلاک اسکالید V
ferimia
۲۰ آبان ۱۴۰۱با ۲۳۰ گیلوگرم وزن کمتر و قدرت تقریبا برابر مشخصه دورانگو برنده میشه!
ولی این ۲۳۰ کیلوگرم وزن کمتر، لوکس بودن کمتری رو هم در پی داره! از اختلاف قیمتشون هم مشخصه
انتخابم اسکالید، این ماشین رو میخرم که ۷ ۸نفر رو در اوج راحتی و لوکس بودن حمل کنم و هم خودم و هم مسافرین لذت ببرن
نه اینکه باهاش درگ ۴۰۰ متر برم😂
Just toyota
۲۰ آبان ۱۴۰۱حالا فکر کنید تو این درگ تسلا مدل x پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و صفر تا صد ۲/۵ ثانیه قرار داشت 😍😍⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸
❤BMW❤
۲۰ آبان ۱۴۰۱جیگر
چه ربطی داشت ؟
بعد اسمتو نوشتی فقط تویوتا ، بعدش پرچم آمریکا میزاری و رعد و برق ؟
منطقیه :/
blackwing
۲۰ آبان ۱۴۰۱دقیقاً !
مثه اینه من که اسمم بلک وینگه و عکس کادیلاک دارم بیام بنویسم چانگان بهترین ماشین تولید انبوه دنیاست ، عشق است چین و استان سیچیوان 😂
Porsche 911
۲۰ آبان ۱۴۰۱❤BMW❤
با توجه به اکانت های فیک جدید پدال و افرادی که فلان و بهمان برند رو هیت میکنن مشخصه چه کسی پشت اسم تویوتا قایم میشه و قربون صدقه آمریکا میره
Just toyota
۲۱ آبان ۱۴۰۱خب دوست عزیز ، کسی که طرفدار تویوتا باشه نمیتونه دیگه طرفدار برند دیگه ای باشه ، در ضمن اینم بهتون بگم موفقیت های الان تسلا مدیون سرمایه گذاری های عظیم تویوتا بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ در این خودروساز بوده ، هر چند به دلایل نا معلوم با هم تو سال ۲۰۱۵ قطع رابطه میکنن
امین
۲۰ آبان ۱۴۰۱عاشق دورانگو هستم.ببنظیره
R@min
۲۰ آبان ۱۴۰۱عملکرد اسکلید رو شاسی نردبانی و نبود سیستم لانچ کنترل تحسین برانگیزه هر چند اصلا فلسفله ساخت این مدل مشخص نیست.
مهردادکمال
۲۰ آبان ۱۴۰۱این امریکایی ها چقد بدبختن خدایی همش تردید دارن کدوم رو بخرن از بس حق انتخاب دارن! لینکولن ناویگتور کادیلاک دوج شورلت سابربن جیپ واگونیر اینفینیتی qx80 لندکروزر j300 لکسوس lx 570 لندرور دفندور ۸سیلندر بی ام و x7 مرسدس gls مرسدس سری g رنجرور اتوبیوگرافی تسلا y و….
چرا میگم امریکا؟ چون مردمش بیشترین درامد رو دارن! و قشر متوسطشون میتونه اقساطی به راحتی صاحب ماشینایی شن که مرگ ندارن! لعنت به جبر جغرافیایی
❤BMW❤
۲۰ آبان ۱۴۰۱آفرین به اطلاعات کوبنده ات 😆
مجتبی .
۲۱ آبان ۱۴۰۱آقا مهرداد عزیز جبر نیست انتخاب اشتباهه
Si
۲۰ آبان ۱۴۰۱دورانگو =شاهکار دوج
blackwing
۲۰ آبان ۱۴۰۱دوستان به این نکته توجه کنین که دورنگو هلکت از اتاق و شاسی و طراحی قدیمی تری بهره میبره و راحتی و لوکسی کمتری داره
اما کادیلاک یکی از بهترین کابینها رو داره ، خیلی بزرگ تر و سنگین تره و اختلاف زمانیشون فقط ۱ ثانیه هست
کادیلاک یه سری تکنولوژی مثه سیستم تعلیق مغناطیسی ، سوپرکروز ، سیستم صوتی AKG پیشرفته ، نمایشگر ۳۸ اینچی OLED و… داره که دورنگو نداره
انتخاب من کادیلاکه چون به غیر از اون اختلاف ۱ ثانیه پایان خط ، هیچ برتری توی دورنگو نمیبینم
دیمن
۲۰ آبان ۱۴۰۱هر دو بزرگوار عشق هستند ودوست داشتنی
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۰ آبان ۱۴۰۱واقعا نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم.یه طرف شاسی نردبونی و کدیلاک یه طرف انجین همی و ظاهر عضلانی.اختلاف قیمت هم بی تاثیر نیست میشه باهلش کلی کار انجام داد رو دورانگو.هر کدوم رو انتخاب کن عالی هستش.فقط خاک بر سر مدیران استلانتیس که داج رو میخوان نابود کنن
احمدرضا
۲۰ آبان ۱۴۰۱انتخابم کادیلاک
البته خیلی سخت میشه صدای سوپرشارژر دوج نادیده گرفت
لامصب صداش یه جوریه انگاری در گوشت میگه بیشتر گاز بده