شرکت فیات–کرایسلر اعلام کرد برخی وانت های هوی دیوتی رم را فراخوان میکند. نشت روغن گیربکس این خودروها میتواند باعث آتشسوزی حدود ۲۵۰ هزار دستگاه وانت پیکاپ ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ رم شود و به همین خاطر مالکان خودروهای یاد شده باید در اسرع وقت به نمایندگی های مجاز رم مراجعه کنند.
فراخوان موردبحث شامل وانت پیکاپ های رم ۲۵۰۰ مدل ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ و وانت های ۳۵۰۰ مدل ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ خواهد شد. بر اسناد منتشر شده توسط NHTSA، وانت های هوی دیوتی مجهز به پیشرانه ۶.۷ لیتری توربودیزل کامینز و گیربکس 68RFE شاید فشار و گرمای بیش از حد را در گیربکس تجربه کنند. این امر میتواند منجر به نشت روغن گیربکس به داخل پیشرانه شود. اگر روغن گیربکس با جرقه و آتش در تماس باشد احتمال آتشسوزی وجود خواهد داشت. رم اشارهای به وجود مشکل مشابه در وانت های مجهز به پیشرانهها و گیربکسهای دیگر نکرده است.
بخش اعظم محصولات فراخوان شده از نوع رم ۲۵۰۰ هستند و تعداد ۱۹۹۳۱۷ دستگاه از آنها که بین ۴ سپتامبر ۲۰۱۹ تا ۴ نوامبر امسال تولید شدهاند باید به نمایندگیها مراجعه کنند. ۴۸۹۶۵ دستگاه رم ۳۵۰۰ تولیدی در تاریخهای مشابه نیز باید همین کار را انجام دهند. در کل تعداد ۲۴۸۳۴۲ دستگاه از وانت های هوی دیوتی رم تحت تأثیر این فراخوان هستند. فعلاً راهحل رفع این مشکل اعلام نشده است. گفته میشود شاید در زمان وجود مشکل نشانگر خطای پشت آمپرها روشن شود.
فیات-کرایسلر پس از آنکه گزارش آتشسوزی بخش پیشرانه محصولاتش را دریافت کرد بررسی مشکلات این وانتها را شروع نمود. این خودروساز از ۱۶ گزارش حادثه و ۱۶ ادعای گارانتی آگاه شد و همچنین یک گزارش جراحت کوچک نیز به دستش رسید اما خوشبختانه تاکنون گزارش فوت مرتبط با این فراخوان منتشر نشده است. به نظر میرسد فراخوان یاد شده ارتباطی با فراخوان ۶۰۰ هزار دستگاه وانت رم مجهز به پیشرانه دیزلی کامینز در سال ۲۰۲۱ ندارد. در آن زمان مشکل خودروهای رم به پمپ سوخت پرفشاری مربوط میشد که پیشرانه را از کار میانداخت.
بهزاد
۲۸ آبان ۱۴۰۱نشت واسکازین و ورودش به موتور.
از اون مشکلاتی هست که هزینه ی زیادی برای شرکت داره چون باز و بست و تعویض واشر و کاسه نمد و… وقت گیره تازه اگر مشکل همینا باشه.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آبان ۱۴۰۱کاری به فراخوانش ندارما !
خدایی دوج عجب وانتای خری میسازه !
فکر نکنم از دوج آمریکاییسازتر داشته باشیم !
هر چی میسازه جون میده واسه فیلم MAD MAX !
عصارهی دوج اون چیزیه که انتظار میره و همین رو مقایسه کنید با امروز کادیلاک و بیوک !!!
سوشیانت
۲۸ آبان ۱۴۰۱این رو رم ساخته نه دوج قبل از سال ۲۰۰۹ میشد گفت پیکاپ دوج ولی الان نه
Chevrolet3
۲۸ آبان ۱۴۰۱فقط اون اگزوز استیل بزرگ کجش که توی پیکاپی قدیم امریکا هم هست )))))
شهاب
۲۸ آبان ۱۴۰۱فکر کنم چند نفر کارمند و کارگر ژاپنی دارن در شرکت فیات–کرایسلر کار میکنن !!!!!!!!!!!!
محسن
۲۸ آبان ۱۴۰۱ولی من فکر میکنم چند تا کارگر کره ای استخدام کرده…
شهاب
۲۸ آبان ۱۴۰۱فدات شم من که از روی حسودی یا تنگ نظری یا دشمنی نمیگم ! چون تعداد فراخوان بالا هست و ژاپنیها هم یَد طولایی در فراخوانهای با تعداد زیاد و بعضاً میلیونی دارن گفتم !
علی
۲۸ آبان ۱۴۰۱یه کارگر ژاپنی شرف داره به هزارتا فن کره ای بیکار که ولو شدن تو فضای مجازی
datsun
۲۸ آبان ۱۴۰۱نمکدون
حالا خوبه همین ژاپنی ها اومدن و قابلیت اطمینان رو وارد صنعت خودرو کردن صنعت خودرو کره که کلا با تکنولوژی ژاپنی بالا اومد و به اینجا رسید خود هیوندای نظرات شما رو راجب ژاپن بخونه خندش میگیره
شاهین
۲۸ آبان ۱۴۰۱به ترول ها بها ندید
شهاب
۲۸ آبان ۱۴۰۱جناب احمد زاده ! ممنونم از لطف بی پایان شما !!!!! در ضمن کامنتهای من رو منتشر کنین جون چندتاش منتشر میشه و چندتاش نمیشه
شاهین
۲۸ آبان ۱۴۰۱ممنونم از شما
دلیل کامنت هایی که منتشر نمیشن تلاش برای خراب کردن جو سایت و انتشار توهین به دیگر خودروسازان هستش.
شهاب
۲۸ آبان ۱۴۰۱خیلی جالب شد😂😂😂 !!!!! خُب باشه اگر ایراد از من هست ، پس من تا یک مدت آتش بس اعلام میکنم تا معلوم بشه مشکل از کجاست
downfall
۲۸ آبان ۱۴۰۱این سوسول بازیا چیه 248 هزارتا! فراخوان یعنی هیوندا که پونزده میلیون فراخوان میزنه به این میگن فراخوان. اینا بچه بازیه
محمدرضا
۲۸ آبان ۱۴۰۱الان زیر پست رم با هیت کردن هیوندا تونستی تویوتارو بالا ببری😅
شهاب
۲۸ آبان ۱۴۰۱آقای محترم یک نگاه به اون لیستهای طول و دراز فراخوانهای میلیونی در هر بار توسط ژاپنیها بنداز تا حساب کار بیاد دستت ! اما هیوندای تا بحال فراخوان میلیونی نداشته ! قضاوت با مخاطبان و خواننده های مطالب
4wheeled
۲۸ آبان ۱۴۰۱رکورد فراخوان که دست اسباب بازیه جاپونه (هوندا) با ۳/۵ میلیون فراخوان 🤣
دوم هم مال تویوتا با ۳ میلیون 🤣
حساب کنی ۸۰ درصد تولیداتو فراخوان دادن 🤣
MILADZM
۲۸ آبان ۱۴۰۱اتفاقا یکم پیش داشتم خبرش رو توی سایت the fast lane truck میخوندم
اینجور که میگن توی شرایط پرفشار ممکنه روغن گیربکس نشت بکنه و تحت تاثیر حرارت انجین منجر به آتش سوزی بشه
به هر حال یکم مشکل نگران کننده ای هستش
امیدوارم نمایندگی های رم به زودی این مشکل رو حل کنن .
ولی هیچ کدوم از اینا نمیتونه خدشه ای به جایگاه دومین پیکاپ تراک پرفروش ایالات متحده وارد کنه
رم یعنی سنت
رم یعنی اصالت
رم یعنی کلاسیک
رم یعنی لوله اگزوز قلدر
Payfast
۲۸ آبان ۱۴۰۱وانت با موتور به اون حجیمی داری میخوای نشت روغن نکنه؟
datsun
۲۸ آبان ۱۴۰۱عجب منطقی
امیرحسین
۲۹ آبان ۱۴۰۱جنس دهه۹۰ این ماشین کجا جنس ۲۰۲۲ کجا این جنس ۲۰۲۲ معلومه چقد بی کیفیته
احسان
۲۹ آبان ۱۴۰۱کلن به نظرم جالبه فراخوان دادن ها چون برای مشتری شون ارزش قائل هستن حالا هر شرکتی فرقی نداره آلمانی باشه فرانسوی کره ای آمریکای ژاپنی کلن کلی میگم به نظرم این دوست داشتنی ترین کاره چون به فکر مشتری ها شون هستن