دوجشورلتفورد

مسابقه طناب‌کشی هیجان‌انگیز فورد F-150، شورولت سیلورادو و رم 3500

یکی از مشهورترین اقدامات مجله کار واو برگزاری مسابقات درگ هیجان‌انگیز و بعضاً عجیب است؛ اما این بار کار واو به دنبال مسابقه طناب‌کشی بوده است. این مجله برای مسابقه هیجان‌انگیز خود وانت‌های فول سایز آمریکایی یعنی شورولت سیلورادو، فورد F-150 و رم را انتخاب کرده است. این سه رقیب مشهور همچنین نشان دهنده سه راه مختلف برای حمل وسایل گوناگون هستند.

شورولت سیلورادو نماینده سنتی حمل‌ونقل است زیرا از پیشرانه ۸ سیلندر پرحجم استفاده می‌کند. در نظر داشته باشید که کار واو نسل قبلی این وانت را در مسابقه شرکت داده است. پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری L86 سیلورادو قدرت ۴۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۴ نیوتون متری تولید می‌کند. ظرفیت یدک کشی رسمی این وانت هم ۵۶۶۷ کیلوگرم اعلام شده است.

اما پرچم‌دار عصر توربوها در این درگ نسل پیشین فورد F-150 رپتور است. نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی این وانت قدرت ۴۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۰ نیوتون متری تولید می‌کند. همین پیشرانه در نسل فعلی رپتور هم بکار رفته است. ظرفیت یدک کشی فورد هم ۳۶۲۹ کیلوگرم است. این رقم به‌طور قابل‌توجهی کمتر از ظرفیت یدک کشی ۵۹۸۷ کیلوگرمی مدل استاندارد است.

نهایتاً به وانت رم می‌رسیم که کار واو نسل فعلی‌اش را برای مسابقه طناب‌کشی انتخاب کرده است. این وانت از نوع ۳۵۰۰ است و به پیشرانه ۶ سیلندر ۶.۷ لیتری توربودیزل مجهز شده است. این نیروگاه آهنین خروجی ۴۲۰ اسبی و گشتاور ۱۴۵۸ نیوتون متری دارد. به خاطر وجود کوهی از گشتاور در این وانت شاهد ظرفیت یدک کشی ۱۶۸۲۴ کیلوگرمی هستیم.

قدرت کشش سیلورادو Z71 و F-150 رپتور علیرغم ظرفیت یدک کشی پایین‌تر فورد نزدیک‌تر از آن چیزی است که انتظارش را داشتیم. البته گشتاور بالای رم ۳۵۰۰ باعث شده است این وانت زحمت زیادی در مسابقه متحمل نشود. به همین خاطر کار واو سیلورادو و F-150 را برای رقابت با رم به خط کرده است تا ببیند آیا این دو خودرو می‌توانند رم را شکست دهند یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. آمریکایی باز

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    فقط صدای توربو فورد F_150

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      واقعا حس اینکه خودت رو پشت یک وانت امریکایی بزرگ فرض کنید خیلی جذاب و باحال از این منظر که خودت رو از همه بالاتر میبینی خودت را از همه بزرگتر می بینید و احساس می کنید که سلطان جاده هستی میدونید ماشین وقتی کوچیک باشه از نظر من یه احساس تحقیق و یه جورایی کوچک بودن به آدم دست میده ولی وقتی ماشین بزرگ باشه یه احساس تملک و مالکیت بهت دست میده انگار که نصف جاده برای خودت هست و البته احساس امنیت بیشتری هم به آدم دست میده واقعا لذت بخشه تخصصی ترین شرکت دنیا برای وانت سازی آمریکایی هستند که انسان لذت میبره از هر نوع وانتی که در فکر بد بشه یه نمونه دارم محال ممکنه کلاس که آمریکایی ها در آن موافق نباشند و وانت آن را نزده باشد از وانت پرفورمنس بگیر تا وانت کاری و باری از وانت لوکس بگیر تا وانت کشاورزی واقعا آدم لذت میبره

      موافقم 16
      مخالفم 8
    2. فورد

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (892 ديدگاه)

      رم با اینکه دیزله ولی صدای موتورش از پراید کمتره و عین بنزینی ها سریع دور میگیره

      موافقم 14
      مخالفم 2
  2. legatuspropraetore

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    اخر تونستن یا نه؟ بار اول چیزی نشد

    موافقم 8
    مخالفم 1
  3. viper

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    همیشه گفتم الان هم میگم . البته هیچ وقت منظورم این نیست که سیلواردو یا اف ۱۵۰ بد هستن نه اتفاقا عاشق جی ام سی سیرا و سیلواردو هستم و قطعا اگر هر پیکاپ امریکایی رو تو خیابون ببینم چشم نمیتونم ازش بردارم.
    ولی استراتژی رم از حدودا سال ۱۹۹۰ این بود که برای پیشرانه دیزل اومد بزرگترین شرکت پیشرانه های دیزل یعنی کامنز یا کامینز رو انتخاب کرد و تا امروز هم پیشرانه هاش موفق ترین پیشرانه های دیزل هستن .

    توی اینترنت اگه به انگلیسی سرچ کنید میبینید که امریکایی ها هم بیشتر روی پیشرانه های کامینز غیرت دارن تا پاور استروک یا دورومکس
    dodge ram quotes
    dodge Cummins quotes

    موافقم 14
    مخالفم 2
  4. سامورایی | 武士

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    رم باحال تره

    موافقم 7
    مخالفم 3
  5. B.A.E Systems

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    نمی دونم چرا جدیدا جنون RAM 2500 گرفتم اسمش میاد خماری می کشم

    موافقم 13
    مخالفم 1
  6. امیر

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    کامینز تقریبا میشه گفت بهترین در دیزلی هاست( درکلاس خودش)
    چه از نظر عملکرد و چه از نظر دوام
    صداش هم که در بین دیزلی ها جذابیت بالایی داره(عاشقان دیزل درک میکنن)
    رم همیشه جذابیت بیشتری برام داشته!

    موافقم 9
    مخالفم 2
  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    مسابقه باحالی بود،موتورای کامینز به غیر از پیکاپ ها توی عرصه کامیون و اتوبوس ها هم حرف زیادی برای گفتن دارن بنظرم یکی از بهترین موتورای دیزل همین کامینزه…

  8. علی

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خدایی رخ سیلورادو رو ببینید. عالیه. قیمتش هم واقعا بینظیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا