نوهٔ بنیانگذار کرایسلر پیشنهاد جدایی برندهای آمریکایی از استلانتیس و تشکیل یک گروه کرایسلر جدید را با مالکیت آمریکایی داده است.
این روزها کرایسلر اصلاً شرایط خوبی ندارد. این شرکت که سال گذشته به تولید سدان ۳۰۰ پایان داد، در حال حاضر فقط یک خودرو در سبد محصولات خود دارد که مینیون پاسیفیکا است. همچنین دوج هم با خاتمهٔ تولید چارجر و چلنجر، با کاهش فروش مواجه شده است. این اتفاقات ناخوشایند تحت مدیریت استلانتیس برای دوج و کرایسلر رخ داده و به همین دلیل، «فرانک بی رودز» نوهٔ بنیانگذار کرایسلر «والتر پی کرایسلر» که این شرکت را در سال ۱۹۲۵ تأسیس کرد، پیشنهاد جدایی این برندها از استلانتیس را داده است.
رودز در ویدئوی کوتاهی بر اهمیت کرایسلر در تاریخ خودروسازی آمریکا تأکید و در مورد ضرورت حفاظت از آیندهٔ کرایسلر و دوج صحبت کرده است. وارث خاندان کرایسلر از خود بهعنوان رهبری برای یک تغییر بسیار موردنیاز یاد کرده و از سرمایهگذاران برای به دست گرفتن کنترل این برند پیش از صدمین سالگرد تأسیس آن در سال آینده کمک خواسته است. رودز در نامهای سرگشاده خطاب به مردم نوشت:
برند کرایسلر که زمانی نماد نوآوری و نبوغ آمریکایی بود، اکنون به دلیل تصمیمات غلط و سوء مدیریت مالک کنونی آن، استلانتیس، در معرض خطر از بین رفتن قرار دارد
رودز استلانتیس را به عدم ارتباط درست با بازار آمریکا متهم کرده که باعث کاهش فروش کرایسلر و تأخیر در عرضهٔ محصولات جدید شده است. وی معتقد است این غول خودروسازی معیشت نمایندگیها و کارگران کرایسلر را به خطر میاندازد درحالیکه میلیونها دلار برای حقوق مدیرعامل خود هزینه میکند. نوهٔ والتر کرایسلر میگوید استلانتیس به دلیل نظارت بر بیش از ۱۵ برند مختلف، نمیتواند توجه لازم را به کرایسلر داشته باشد.
هدف رودز، متقاعد کردن استلانتیس برای واگذاری تمام برندهای آمریکایی خود به شرکتی است که واقعاً به آیندهٔ آنها اهمیت میدهد تا یک گروه کرایسلر با مالکیت آمریکایی ایجاد شود. این گروه جدید، برندهای کرایسلر، دوج، جیپ، رم، موپار و پلیموث را زیر چتر خود خواهد داشت. وی قصد دارد با اقداماتی مثل معرفی نسخههای هیبریدی مدلهای کلاسیک، تمرکز روی خودروهای پرفورمنس بالا و افزایش جذابیت برندهای دوج و کرایسلر با عرصهٔ مدلهای ارزانقیمتتر، تعادلی ببین نوآوری و سنت ایجاد کند. رودز با پیشنهاد خود، به استلانتیس این فرصت را میدهد تا به شکلی سودآور و مطلوب از مالکیت این برندهای اصیل آمریکایی کنار بکشد. نوهٔ بنیانگذار کرایسلر همچنین امیدوار است که سرمایهگذاران بالقوه در این پروژه نیز ارزش احیای این برندها را ببینند.
علیرغم نیت مثبت رودز اما سخت است که باور کنیم چنین پیشنهادی بتواند روی یک غول خودروسازی چندملیتی مثل استلانتیس تأثیر بگذارد. مدیرعامل این شرکت «کارلوس تاوارس» هیچ علاقهای به جدایی برندهای آمریکایی استلانتیس ابراز نکرده و حتی اگر حاضر به انجام چنین کاری شود، رودز به سرمایهای نجومی نیاز خواهد داشت. وی همچنین با ارسال نامهٔ دیگری به تاوارس، با اشاره به مهمترین نوآوریهای تاریخ کرایسلر، ناامیدی عمیق خود از وضعیت کنونی این برند را ابراز کرده است.
شهرام
۸ شهریور ۱۴۰۳استلانتیس, حالم از اسمش هم به هم میخوره
amirkhanzadeh
۸ شهریور ۱۴۰۳به قول یکی از بچه ها
مثل زالو افتاده به جون این شرکت ها
Taha Ayoobi
۹ شهریور ۱۴۰۳استلانتیس هرچی داره میخوره از گذشته اس، از الان به بعد با این مدیر و مدیریت مزخرف سرنوشتی جز فنا و نابودی نداره.
ارسلان
۹ شهریور ۱۴۰۳مدیرش ، مدیر قبلی پژو بوده دیگه… طرف مدیر اشغال ساز بوده ، حالیش نیست برند چیه
Taha Ayoobi
۹ شهریور ۱۴۰۳اوووو
مدیر قبلی پژو تاوارس بود؟
😮😮😮
الان توی ویکیپدیا دیدم انگار هنوزم تو پژو یه کاره ایه.
خیلی ***
اوسا
۸ شهریور ۱۴۰۳اره بابا جان نجاتش بده. اگر این فرانسوی ها بلد بودن خودرو بسازن تنها موتورشون سه سیلندر ۱.۲ توربو نبود.
JaMsHiD_R1988
۸ شهریور ۱۴۰۳از کی تا حالا مدیریت آشغال و پس.فترتی مثل تاوارس ربطی به فرانسویا داره ؟
فرانسه صنعت خودشو و بازار خودشو داره مشکل از استلانتیسه که فکر میکنه با گذاشتن یه موتور که توی اروپا موفقه روی یه ماشین آمریکایی اونم تو بازار آمریکا موفق بشه
Taha Ayoobi
۹ شهریور ۱۴۰۳من خیلی در مورد فرانسه نمیدونم ولی اینو خوب میدونم که فرانسوی ها و آمریکایی ها مسیرشون خیلی فرق داره
car lover
۹ شهریور ۱۴۰۳طاها و جمشید
پست تر از این فرانسوی ها وجود نداره، اون همه سال پلتفرم های اشغال ماشینهای از رده خارج فروختن به ایرانیا
بعدش رفتن سراغ دوج و مازراتی و شروع کردن به ذلیل کردنشون
بعدش هم رفتن سراغ ژاپنی ها و میتسوبیشی و نیسان تا تونستن اونا رو هم دوشیدن
Taha Ayoobi
۹ شهریور ۱۴۰۳دوج و مازراتی رو چیکار کردن؟
car lover
۹ شهریور ۱۴۰۳ذلیل، به معنای: تحقیر کردن، خار کردن، و بی اعتبار کردن
Taha Ayoobi
۹ شهریور ۱۴۰۳این داستان فرانسوی هارو نمیدونستم، عجیب بود.
F22RAPTOR
۸ شهریور ۱۴۰۳بالاخره یکی اومد این میون یه حرف
درست زد کاش یه سرمایه دار امریکایی نجات بده کرایسلر رو
آرش آمریکایی
۸ شهریور ۱۴۰۳مهرداد کاکام
یادته چقدر پلتفرمهای کرایسلر رو روش طراحی میکردی ❤️
F22RAPTOR
۹ شهریور ۱۴۰۳سلام داداش
خیلی ارادتمندیم
آرش آمریکایی
۹ شهریور ۱۴۰۳قربانت برم مهرداد جون
johnmarston
۸ شهریور ۱۴۰۳دمش گرم
انصافا حق این آدمه گردوندن کرایسلر نه اون ا.حمق های استلانتیس
مردیم از خوشی
۸ شهریور ۱۴۰۳همون روز اول که استلانتیس درست شد من حس خیلی بدی بهش داشتم الان هم که مشخص شد اون حس بی جهت نبود و این یک پروژه شکست خورده است
BlackWing
۸ شهریور ۱۴۰۳باید این اتفاق بیوفته ، فقط یک امریکایی متعصب میتونه این کارو انجام بده
johnmarston
۸ شهریور ۱۴۰۳فقط یه red neck درست حسابی با جیب پر پول و کله خراب
Taha Ayoobi
۹ شهریور ۱۴۰۳اون که گفتی چیه؟
Taha Ayoobi
۸ شهریور ۱۴۰۳یه سوال، پلیموث لای این برند ها چیکار میکنه؟
Alimopar
۸ شهریور ۱۴۰۳پلیموث یکی برندهای لوکس ساز کرایسلر بود که تا همین دهه قبل زنده بود ولی همچنان برندش داره فعالیت میکنه تحت عنوان قطعه سازی امیدوارم دوباره زنده بشه مثل هامر
Taha Ayoobi
۹ شهریور ۱۴۰۳چه جالب، نمیدونستم که به عنوان قطعه سازی کار میکنه،
من عاشق پلیموثام، خداکنه اونم احیا شه.
مثلا چه قطعه هایی میسازه؟
راستی یه سوال دیگه، معمولا بین برند ها اسآرتی رو هم میگفتن؟
امیر
۹ شهریور ۱۴۰۳پلیموث لوکس نبود هیچ وقت!!!
پلت فرم و موتور مشترک با دوج و کرایسلر اما با آپشن های کمتر و قیمت ارزانتر
مثل پلیموث داستر ، رود رانر و….
ALI.A.NLANSR
۸ شهریور ۱۴۰۳امیدوارم این مرد بتونه ابهت سابق دوج رو برگردونه…..
همایون
۸ شهریور ۱۴۰۳بعید میدونم بتونه همچین کاری کنه چون واسه دولت آمریکا مثل قبل مهم نیست که سه غول خودشو سرپا نگه داره چون میشه جای ضلع سوم خودروسازان آمریکایی رو تسلا پر کرده متاسفانه و واقعا نورچشمی دولت آمریکاست و همه جوره دارن میریزن تو حلقوم ایلان ماسک.اون موقع هم که پول دادن تا جنرال موتورز رو نجات بدن تسلایی وجود نداشت و ترس شدیدی از نابودی مشاغل و … داشتن.
Taha Ayoobi
۸ شهریور ۱۴۰۳دعا کن که بتونه
Ali
۸ شهریور ۱۴۰۳دولت آمریکا تنها به سرمایه داران توجه میکنه و در غیر این صورت توجهی به کسی نداره حتی اگر بیشینه ی بزرگی مثل کرایسلر داشته باشه.
در حدی که در ۱۱ سپتامبر حتی باعث ضعیف شدنه دلار شد.
اگر در جدول آمار نگاه کنید از اتفاقه ۱۱ سپتامبر ارزش دلار دربرابر یورو کاهش پیدا کرد و نقدینگیه آمریکا بالا رفت و از همون زمان شرکتایی مثل اپل و تسلا شکوفا شدن. و همینا هستن که اقتصاده امریکا رو قدرتمند کردن.
((واسه دوستانی که نمیدونن یک اقتصاده پویا یک اقتصاده بی مشکل نیست بلکه یک اقتصاد با تورمه کنترل شدس اقتصاده بی تورم باعث ثابت موندنه نقدینگی میشه و همونطور که پیشرفت کردن در اقتصادی مثل ایران سخته در یک اقتصاده بی تورم هم تا حدی سخته و شکوفاییو از بین میبره.))
پس نتیجه میگیریم که پول و اقتصاد در امریکا از خدا بالاتره چه برسه به کلایسلر اگر صرف داشته باشه کمکش میکنن که تبدیل به کرایسلره قدیم بشه.
Taha Ayoobi
۹ شهریور ۱۴۰۳داداش از خدا بالاتره چیه دیگه
رضا سیفون
۹ شهریور ۱۴۰۳از روز اول یورو نسبت به دلار ارزش بیشتری داشت ، وقتی کشوری صادر کننده باشه و ارز کشورش اول دنیا باشه بهتره براش ارزش پولش کمتر باشه تا صادرات بالایی داشته باشه و واردات بش به صرفه نباشه ، شما یه جنسی رو از اروپا بخری یک یورو از هر جای دنیا بخری یک دلار با هم تفاوتی نداره ؟ یورو داره سعی می کنه با دلار برابر بشه یه مقطعی سه چهار سال پیش داشت می شد ولی دوباره بالا رفت
آرش آمریکایی
۸ شهریور ۱۴۰۳نمیدونم چرا یاد یه قسمت از باب اسفنجی افتادم :)
آقای خرچنگ رستورانش رو فروخت اونا هم اول باب اسفنجی رو اخراج کردن بعد یه دستگاه همبرگر ساز اوردن با یه مدیر که تو رستوران میچرخید و گوش بفرمان رؤسای شرکت بود و هر مخالفتی رو سرکوب میکرد
آقای خرچنگ وقتی وضعیت رو دید که چقدر همبرگراش افت کرده دوباره اومد و رستورانش رو پس گرفت
امیدوارم فرانک بی رودز هم موفق شه کرایسلر رو پس بگیره چون واقعا حیفه این برند که دست استلانتیس باشه
Taha Ayoobi
۸ شهریور ۱۴۰۳همون که باب اسفنجی با دستگاهه مسابقه گذاشت؟
گات
۸ شهریور ۱۴۰۳نه
اون یه قسمت دیگه بود
گات
۸ شهریور ۱۴۰۳ولی رستورانش نابود شد
hosen
۸ شهریور ۱۴۰۳لعنت به این استلانتیس اخه چقد یه گروه میتونه نفرت انگیز باشه.
Ali
۸ شهریور ۱۴۰۳والتر کرایسلر در قرن ۱۹ سالیانه ۱ میلیون دلار حقوق میگرفته و فقط یک نفر جز اون این مقدار حقوق دریافتیش درسال بوده به اسم شواب و اگر بخوایم به مقیاس بگیریم کرایسلر الان باید جایگاهی درحد فورد میداشت چون به شدت مدیریته قدرتمندی داشت.
و همینطور دوسته نزدیکه هنری فورد بود.
Taha Ayoobi
۸ شهریور ۱۴۰۳واقعا دمش گرم، ایشالا این این تاوارس مزخرف سر عقل بیاد و شرکت های آمریکایی رو واگذار کنه.
الان نجات نده این برند هارو معلوم نیست چی به سرشون میاد.
باید نام های معروف برند هارو به بهترین شکل احیا کنه.
سوشیانت
۸ شهریور ۱۴۰۳کاش واقعا بتونه یه کاری بکنه
Taha Ayoobi
۹ شهریور ۱۴۰۳سوشی اینجا هم دیس میگیره😂
سوشیانت
۹ شهریور ۱۴۰۳بعضی ها تا من رو میبینن حرص میخورن😎
Amirsh
۸ شهریور ۱۴۰۳کرایسلر زمان فیات به این وضع افتاد
amir-p
۸ شهریور ۱۴۰۳هنوز هسشونو از ری بج کردن گک ایمپو نمیفهمم
گات
۸ شهریور ۱۴۰۳نمیدونم چرا هروقت اسم استلانتیس میاد یاد رنو میفتم
همین رنو کثیف خونخوار با اون فرانسوی فاسد ، کارلوس گون دزد حر..امزاده (مدیر سابق نیسان) ، داشتن میتسو و نیسان نابود میکردن که خداروشکر شر جفتشون کم شد
گات
۸ شهریور ۱۴۰۳اصلاح میکنم:
داشتن میتسوبیشی و نیسان رو نابود میکردن
ALI.A.NLANSR
۹ شهریور ۱۴۰۳همین آدما باعث توقف تولید لنسر هم شدن
امیر حسین
۹ شهریور ۱۴۰۳کارلوس گون لبنانی است.
nima.jdm
۹ شهریور ۱۴۰۳کارلوس گون هرکی که هست دستش با رنو انگل تو یه کاسه اس
Alimopar
۸ شهریور ۱۴۰۳این روش همیشه تو ذهن منم بوده و اگه عملی بشه میشه گفت یه معجزه هست چون در واقعیت بعید بدونم چنین کاری انجام داده بشه مگه تحت یک سری شرایط، مثلا خود دولت آمریکا ورود کنه، مثل دهه نود میلادی
فقط کافیه کمی از تاریخچه کرایسلر بخونید که چه چیزها خلق کرده حتی اگه آمریکایی باز هم نباشید واقعا متاثر میشید که به وضعیت الان دچار شده
mmz2008
۸ شهریور ۱۴۰۳بالاخره یکی پیدا شد که عقل تو کلشه ای کاش بتونه استلانتیس رو منحل کنه نشد هم همین دوج و کرایسلر رو از این وضعیت اسف بار نجات بده
خدایا شکرت
Taha Ayoobi
۹ شهریور ۱۴۰۳به نظرم وارن بافت میتونه پول خوبی بده برا احیا سازی.
Taha Ayoobi
۹ شهریور ۱۴۰۳این وسط یه دعا هم بکنیم به حال مازراتی، انصافا کم برندی نیست.
nima.jdm
۹ شهریور ۱۴۰۳استلانتیس داره همه رو باهم میکشه پایین
ALI.A.NLANSR
۹ شهریور ۱۴۰۳راستی تکلیف رم و جیپ چی میشه؟؟
Taha Ayoobi
۹ شهریور ۱۴۰۳تو متن نوشته بود که،
(این گروه جدید، برندهای کرایسلر، دوج، جیپ، رم، موپار و پلیموث را زیر چتر خود خواهد داشت.)
من برام سواله که SRT چی میشه، چون یادمه اینم همیشه جزو برند ها میاوردن.
car lover
۱۰ شهریور ۱۴۰۳SRT برند نیست حتی زیر برند هم نیست. یه بخش اسپرت سازی داخل همون کمپانی دوج هست که تریم های آپشنی یا اسپرت یا یه سری تغییرات ظاهری جزئی انجام میده. مثل مثلا AMG واسه مرسدس یا F Sport واسه لکسوس
حسن
۹ شهریور ۱۴۰۳انقد پولدار تو امریکاست که از حساب سازمان امار جهانی خارج شده
ایالات متحده آمریکا ۷۸۸ ملیاردر
ایالات متحده آمریکا ۹,۸۵۰ بالای صد ملیون
یکیشون باید بخرشون
واقعا خیلی جذاب میشه
Reza Rafee
۹ شهریور ۱۴۰۳روزگاری که کرایسلر و دوج برای خودشون کسی بودند😭
ALI.A.NLANSR
۹ شهریور ۱۴۰۳راستی استلانتیس تنها کاری که از ۲۰۲۱ تا امروز انجام داده آوردن فیات ۶۰۰ به بازار آمریکا بوده
وگرنه ۲و۳ لیمیتد ادیشن یا فاینال ادیشن ساختن که کاری نداره
Elmiraj
۹ شهریور ۱۴۰۳جایی که دولت آمریکا هم سرمایهگذاری نکنه غول هایی مثل بلک راک ، ونگارد ، برکشایر و…. هستن اما مشکل اینجاست که استلانتیس کارو به جایی میبره که امیدی برای احیا نمیمونه و حتی این غول هم دست به این ریسک نخواهند زد
misha
۹ شهریور ۱۴۰۳نیکلا رومئو نوه نداره؟ کلا کسی از اون خاندان باقی نمونده؟
از مونترال و ۳۳ استراداله و… رسیدیم به توناله و جونیور🤦
این چه بلایی بووووود
آرین
۹ شهریور ۱۴۰۳آلفا بی کس و کاره همه مردن رفتن
Mazyar
۹ شهریور ۱۴۰۳با این که من استلانتیس رو نمی شناسم؛ولی الان که میبینم، صد در صد مفت خوره. تازه شرکت های دیگر رو هم تهدید می کنه. متأسفانه.