اولین بار در سال ۲۰۲۰ بود که هنسی ایده جذاب اضافه کردن یک اکسل دیگر به رم TRX پرقدرت را مطرح کرد. در آن زمان هنسی تیزری از ماموت ۱۰۰۰ TRX شش چرخ را منتشر کرد، هیولایی با ۳ اکسل و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت که همهچیز را وارد سطح دیگری میکند. این اولین محصول شش چرخ هنسی نیست بنابراین از دیدن ماموت این برند تعجب نکردیم. این تیونر امروز اعلام کرد سرانجام TRX شش چرخ روانه خط تولید شده است.
البته برای خرید این خودرو باید بهای هنگفتی پرداخت هرچند خریداران با روی خوش از آن استقبال خواهند کرد. این وانت عظیمالجثه پهنای ۲۲۳.۵۲ سانتیمتری و ارتفاع حدود ۲۱۰ سانتیمتری دارد. البته این ارقام در برابر طول ۷۱۹ سانتیمتری ماموت ناچیز به نظر میرسند!
جان هنسی مالک کمپانی میگوید:
همهچیز در ماموت شش چرخ بزرگتر و باابهت تر است و البته درعینحال با محصولی فوقالعاده سریع طرف هستیم که یک هیولای آفرود است. ماموت ما پادشاه جاده است
نیروبخش این جانور مخوف همان پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار رم TRX است. البته هنسی تغییرات متعددی را در این نیروگاه اعمال کرده است که شامل سوپرشارژر ۲.۶۵ لیتری است. حاصل این تغییرات کسب قدرت ۱۰۱۲ اسب بخاری و گشتاور ۱۳۱۳ نیوتون متری بوده است. پیشرانه استاندارد رم TRX به هیچ عنوان کمرمق نیست و خروجی ۷۰۲ اسبی و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متری تولید میکند اما خب هنسی به این ارقام راضی نمیشود.
این تیونر همچنین پولیهای سوپرشارژر جدید، شمعهای بهتر، انژکتورهای سوخت پرفشار، سیستم خنک کاری جدید، بهبودهای نرمافزاری و… را در نظر گرفته است. هنسی همچنین اکسل سوم با دیفرانسیل قفل شونده را به ماموت اضافه کرده است. این وانت همچنین از سپرهای جلو و عقب جدید، چراغهای LED اضافی و رینگهای ۲۰ اینچی ۱۰ پره و لاستیکهای آفرود ۳۷ اینچی بهره میبرد.
به تمامی این موارد باید کیت افزایش ارتفاع، پلههای جانبی برقی، پشتسریهای نشاندار و دو سال گارانتی را اضافه کرد. ماموت موردبحث بزرگترین محصول تاریخ هنسی است و تنها به تعداد ۱۲ دستگاه تولید خواهد شد. هر دستگاه از این هیولا قیمت ۴۴۹۵۵۰ دلاری خواهد داشت.
مازیار
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱با طولی معادل یک کامیون ده چرخ
مورد استفاده این اتومبیل چی میتونه باشه؟
mohamadreza83
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱والا آقا مازیار
اگه بخوایم منصفانه نگاه کنیم مورد استفاده ای نداره جز اینکه ۲_۳ تا پولدار با این اژدها ثروت خودشون رو بکنن تو چشم ملت .
اضافه شده یه اکسل یا محور جدید هم به قسمت عقب خودرو ؛ هم انعطاف پذیری کل مجموعه شاسی و تعلیق رو پایین میاره و هم اینکه چون جرم بخش عقب ماشین بین دو تا اکسل پخش میشه ؛ چسبندگی تایرهای پشتی هم میاد پایین و راحت به هرز گردی میفتن !!
یعنی اون اکسل عقب عملا یه چیز زائده و بیشتر یه بار هست روی دوش ماشین و تنها کاربردش جلب توجه میتونه باشه .
عملا قدرت آفرودش نابود شده .
اما خب به دلیل تعداد چرخ ها و محور های بیشتر شاید با ارفاق بتونیم بگیم توی صحرانوردی و تپه های رمل عملکرد چندان بدی نداشت باشه .
پ.ن: جون میده واسه اعراب پولدار حاشیه خلیج فارس مثل امارات که بندازنش توی کویر و باهاش عشق و حال کنن .
مازیار
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱کاملا درسته
مورد مصرفش صرفا فخرفروشی و نیاز به
نشون دادنش با انگشت توسط عابرین هست وگرنه رانندگی با این چه داخل و چه خارج جاده فقط دردسره اونم دردسری بزرگ
shirko
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
NAVID۰۰۹۸
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱مورد استفادش فقط خودنمایی هست و بَس !
البته همه چیزش را تَحسین کردم تا اونجایی که به قیمتش رسیدم و جا خوردم !!!! چه خبرتونه !!!! چههههه خبرتونههههه !!!! مگه جنگه !
نهایت ارزش یک اکسل اضافه با کارگر و دستمزد و سوپرشارژ و خِنزِر پِنزِر نهایت نهایتش بشه ۲۰۰ هزار دلار نه بیشتر !
به قیمت بالای بنز Gکلاس کابریولت سه محور گیر داده بودن که با دیدن قیمت این خودرو حالا میفهمم ارزش آن صد برابر بیشتر از این خودرویی هست که هر کاریش هم بکنند باز برای دوج هست نه مثلاً بنز یا کادیلاک یا لینکلن !
Reza Waffen SS
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱۴۴۹۵۵۰ دلار چه خبره ؟؟؟
مهرداد
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱البته برای ما که یه لندکروز 2021 رو یک میلیون دلار باهامون حساب می کنن زیاد نیست. 😔
Joker
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱چون تولیدش 12تا هست 500،000دلار قیمت داره وگرنه زیر 100،000دلار بود😐
matin
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱یک هیولای دیگر
فريد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱کی به لندکروز میگفت گنده؟
hssn
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بازم…
این حرفا و جملات برای پیجهای اینستاگرامیه که کامنت و ویو بگیرن ، توی سایت تخصصی جای این صحبتا نیست فرید جان.
mohamadreza83
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱رفیق
اگه این کامنت رو زیر پست پیج dodge.v8 میزاشتی که ادمینش یک متوهم بیش نیست ( البته همشهری خودم هم هست )___هر گونه انتقادی که به اطلاعات غلط و ناقصی که به خورد ملت میده میکنی جوابت رو با فحش و فحش کاری میده____ قطعا کلی ازت استقبال میشد …
امیر
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱به عنوان طرفدار سر سخت رم ، اصلا برام جذاب نیست و به هیچ وجه ارزش نداره!!
بعید میدونم در افرود نسبت به نسخه استاندارد مزیت زیادی داشته باشه، حتی فک میکنم از جهاتی ضعف هم داره
Aboalfazl demon
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱هنسی بهترین و قابل اعتماد ترین کمپانی تیونینگ دنیا
زیزیگولو
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱باید گفت که این پیکاپ سرسختو عظیم الجثه یکی هیولاهای بی شاخ و دم بازار خودروی دنیا هستش!!!!
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱جالبه یه عده اومدن ایراد میگرن به ماموت آمریکایی که وقتی جی کلاس 6 چرخ صحبتش بشه میگن اوف این خدای آفروده.اگه این بده اونم بده
mohamadreza83
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش بخدا من با هیچ ماشین یا هیچ شرکتی پدرکشتگی و دشمنی ندارم ( به جز آشغال سازی پژو )
سعی میکنم از این صنعت تمام نشدنی و محصولات و مهندسی های نابش لذت ببرم .
باور کن اگه این سوال رو آقا مازیار در مورد جی کلاس ۶ چرخ میپرسید ؛ باز هم همین پاسخ رو به ایشون میدادم .
HAMID
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱پدال جان لطفا یه مقایسه بین این سه تا موتور مشهور بذار:
coyote vs 392hemi vs ls3
R@m!n
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱کایوت موتور modular هست و ارتباط آنچنانی به اون دو تا نداره. اگر بخوایم موتور پوشرادی از فورد با رقبا مقایسه کنیم موتور گودزیلا هست.
AMIN (M.A.S)
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خلاصه بگم کایوت یه موتور DOHC به حجم 5000CC با بلاک الومینیمی از سری انجینای ماژولار فورده که تو حالت حداکثری میتونه 480HP رو تو محدوده7000 دور با حدود 560NM یا 570NM گشتاور رو تو محدوده 4600 یا 800 دور فک کنم ازاد کنه
موتور اپاچی392 همونطور که خودتون فرمودید از نوع پوشراد و همی با بلاک چدنی به حجم طبیعتا 392 اینچ مکعب (6407CC) هست
حداکثر قدرت 525اسب با 691NM گشتاور تولید میکنه (نسخه های کریت)
اما تو نسخه سوار شده رو ماشینای تولیدی حداکثر 485اسب تو دور6000 و 644NM تو دور 4200 ایجاد میکنه
یعنی از نظر میزان گشتاور و دور تحویلی اپاچی از کایوت خیلی بهتر عمل میکنه اما از نظر دورگیری و تحویل قدرت تا دور بالا خب کایوت کمی بهتره
مقایسه کامل بینشونو ان شاء ا… پدال کامل میذاره
viper2
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱موتور دوج بهتر هست برای درگ چرا؟ چونکه موتور های پوشراد شورلت و فورد و دوج سر هر سیلندر دو سوپاپ دارن اما hemi چونکه سر سیلندرش نیم کره ای هست و شمع در فاصله نزدیک تری با سوپاپ تغذیه قرار داره احتراق بهتری داره و در کل موتور های همی در درگ و top fuel ها هم بهتر هستند و قدرت بیشتری دارند . البته نه اینکه موتور های شورلت و فورد بد باشنا . اصلا . اما از نظر فرایند های درون موتور ، موتور همی بهتر هست . موتور ls هم خیلی موتور خوبیه . تو ایرانم تقریبا زیاد هست و خب برای ایران ls بهتر هست . اینقدر اختلاف این موتور ها کمه که از ۱۰۰ اگر شورلت فورد نمرشون ۹۸ باشه همی نمرش ۱۰۰ هست . یعنی فقط در حد ۲ نمره اختلاف .
Jdm باز
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم فقط برای شوآف و نمایش و پز دادن هست ، بدرد این عربا میحوره که یدونه داشته باشن و پز بدن
با 450 هزار دلار میشه سوپر کار های زیادی خرید، برای چی یه ادم عاقل بره سراغ این؟؟؟
viper2
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱موتور دوج بهتر هست برای درگ چرا؟ چونکه موتور های پوشراد شورلت و فورد و دوج سر هر سیلندر دو سوپاپ دارن اما hemi چونکه سر سیلندرش نیم کره ای هست و شمع در فاصله نزدیک تری با سوپاپ تغذیه قرار داره احتراق بهتری داره و در کل موتور های همی در درگ و top fuel ها هم بهتر هستند و قدرت بیشتری دارند . البته نه اینکه موتور های شورلت و فورد بد باشنا . اصلا . اما از نظر فرایند های درون موتور ، موتور همی بهتر هست . موتور ls هم خیلی موتور خوبیه . تو ایرانم تقریبا زیاد هست و خب برای ایران ls بهتر هست . اینقدر اختلاف این موتور ها کمه که از ۱۰۰ اگر شورلت فورد نمرشون ۹۸ باشه همی نمرش ۱۰۰ هست . یعنی فقط در حد ۲ نمره اختلاف .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱نیم میلیون دلار فقط برای یه محور اضافی به همراه رنگ مشکی!!
مدل اصلی رم چه مشکلی داره حالا باید این شکلی درش بیارن؟!
Farzad
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اینم یه نوع ماشینه ابر قدرته برا کسانی که به وانت معمولی راضی نمیشن
همه مدل وانت باید باشه کوچک متوسط بزرگ هر کدوم کاربرد خودشه داره.
وانت رو بیشتر از سواری قبول دارم مخصوصآ دوکابین
Mercedes Benz
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱خوبه
ما مرسدس یه چیز دیگس…
مهدی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی به یه دایناسور دو تا پا دیگه میدی و یه عالمه گوشت بهش میدی تا خفن تر بشه
ایلیا
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱عجب غولیه
مهم نی
۲۶ مهر ۱۴۰۳الان اگه تویوتا بود همه میگفتن چقدر خوبه چقدر عالیه ولی چون تویوتا نیست همه میگن چقدر بی ارزشه این همه پولشه شماهایی که این نظرات رو داری خودتون به 405 میگین سلطان بعد میگین این بی ارزشه 😂😂